Ja dat was mijn gedachte erover ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:05 schreef trui het volgende:
tsja eh... dat moet je zelf even bekijken.ik zou vastlijmen inderdaad wel 't meest logisch vinden denk ik. maar als je echt veilig wil (als 't voor kleine kinderen is) kun je beter met van die veiligheidsoogjes werken, die je dus aan de achterkant van 't haakwerk vastzet met een soort 'klemmetje'.
Ik doe het zoals Lucy het doet.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef trui het volgende:
eindjes meehaken is bij mij nog nooit stevig genoeg gebleken. de draadjes schieten dan te snel los. maar misschien beheers ik de juiste meehaaktechniek gewoon nog niet hoor.
Doe ik ook! Bij dekens steek ik hem er vaak in dezelfde kleurrij gewoon in, en na een stuk of 10/15 steken (of waar ik mooi kan keren in het geval van bv. ripples) weer een stukje terug. Dan gewoon het einde afknippen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:13 schreef Dottey het volgende:
ah.. nee ik weef het erin.. we hebben eens een tutorial gehad daarvan en dat heb ik geoefend.
Blijft als een tierelier zitten. ook in de was en na intensief gebruik.
Ik zou wachten todat je iets verder bent. Vaak maak ik het hoofd helemaal af voordat ik het dichtmaak, wat veel makkerlijk is als je er ook een neus e.d. op moet zetten want zo kan je het mooier afwerken. Ik plaats oogjes altijd erin (idd altijd erg straks als je grote gebruikt) maar doe het achterkantje er nog niet op. Zo kan je goed alles plaatsen en kijken of je de ' layout' van het gezichtje mooi vind of dat er nog iets moet veranderen. Pas als alles goed is doe ik de achterkantjes erop en vul ik het hoofd voordat ik de laatste paar rijen voor het sluiten doe.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:59 schreef SpaceInvaders het volgende:
Die oogjes van eBay van 6mm zijn rot. Ik kreeg de achterkanten er zelf niet op, iemand anders met een tang wel.
Ik heb ook een vraag over oogjes bevestigen in je haakwerk. Ik kon namelijk nadat ze erin zaten niet verder haken in de steken van de vorige rij... Is dit normaal of doe ik iets fout?
Is die tutorial ergens beschikbaar?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:13 schreef Dottey het volgende:
ah.. nee ik weef het erin.. we hebben eens een tutorial gehad daarvan en dat heb ik geoefend.
Blijft als een tierelier zitten. ook in de was en na intensief gebruik.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:03 schreef kirsten. het volgende:
Knoopjes maak ik niet... mijn oma zei altijd: HANDWERKEN DOE JE ZONDER KNOOPJES TE LEGGEN!!!
OH ja fijner dan catania? Wat vinden jullie er fijn aan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik ben ook fan van Softfun!Op dinsdag staat er een kraam op de Grote Markt (Groningen) met heeeel veel kleuren Softfun!
Wat ik dus niet snap, is moet je die vaste haken in de 1e losse of ergens anders in? En die 2 die je moet overslaan, zijn dat de losse of de vaste, en die laatste vaste, doe je die in de laatste losse of in de eerstvolgende vaste? Ik snap er niets van..quote:The four rounds of feathers are crocheted directly onto the wings. Insert your hook into the front loops on each of the 4 rounds and crochet as following: *3 chain stitches and 2 double crochet in the first stitch, skip next 2 stitches, 1 single crochet*, repeat from * till end of each round, closing with a slip stitch.
Je hebt blijkbaar rondes in de achterste lussen gehaakt bij het maken van de vleugels, daar is een randje door ontstaan en nu haak je in de voorste lussen. Je haakt 3 lossen en maakt 2 dc's in de eerste voorste lus, je slaat 2 voorste lussen over en maakt een sc in de 3e voorste lus, dan weer 3 lossen en 2 dc's in dezelfde steek als waar je de sc in gemaakt hebt. Zo krijg je een opstaand randje van halve rondjes.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:51 schreef NijntjesUk het volgende:
Ben met Peppermint the Pegasus van Delicious Crochet bezig, maar snap iets niet..
[..]
Wat ik dus niet snap, is moet je die vaste haken in de 1e losse of ergens anders in? En die 2 die je moet overslaan, zijn dat de losse of de vaste, en die laatste vaste, doe je die in de laatste losse of in de eerstvolgende vaste? Ik snap er niets van..
Kan het ook aan de designer vragen natuurlijk, maar misschien heeft iemand m hier ook al eens gemaakt. Heb wel al van alles geprobeerd, maar t ziet er allesbehalve uit als op de foto.
tis niet goed te zien hier, maar ok.Het gaat dus om de rondjes OP de vleugels.
[ afbeelding ]
de vier rondes die je in de achterste lusjes gehaakt hebt, geven een ribbeltje van de voorste lussen waar nog wat mee gedaan mee zou moeten worden. je start dus door te haken in de voorste rijtjes lussen met :quote:The four rounds of feathers are crocheted directly onto the wings. Insert your hook into the front loops on each of the 4 rounds and crochet as following: *3 chain stitches and 2 double crochet in the first stitch, skip next 2 stitches, 1 single crochet*, repeat from * till end of each round, closing with a slip stitch.
ik hen de andere van ebay. Heb zitten tobbe. Wat heb ik gedaan: met verschillende haaknaalden van klein naar grrot het veiligheidringetje iets ruimer mk, let op niet TE ruim natuurlijk, maar dit werkte voor mij.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:50 schreef trui het volgende:
[..]
Claudia, en andere mensen die hier oogjes besteld hebben: lukt het jullie wel om de oogjes en hun achterkantje vast te klemmen? ik heb er zojuist al 3 gebroken, het wil gewoon niet! ontzettend balen!
heeft geen haast :-)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:31 schreef dapmar het volgende:
Vandaag 2 kiezen getrokken gaat morgen of overmorgen worden de foto van mijn bollen katoen, er zijn mensen die misschien interesse hebben toch???
ik weef het ook in de gebruikte kleur heen en weer terug, maar het blijft rotwerkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:03 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Doe ik ook! Bij dekens steek ik hem er vaak in dezelfde kleurrij gewoon in, en na een stuk of 10/15 steken (of waar ik mooi kan keren in het geval van bv. ripples) weer een stukje terug. Dan gewoon het einde afknippen.
Ik zorg wel dat hij niet gaat trekken waar ik hem erin steek, maar de draad ook niet te los zit. Kwestie van de draad even goed aantrekken, dan het haakwerkje weer een beetje lostrekken en de draad vervolgens recht trekken maar niet strak. Zo schiet hij ook niet zo snel los!
Knoopjes maak ik niet... mijn oma zei altijd: HANDWERKEN DOE JE ZONDER KNOOPJES TE LEGGEN!!!
kunnen we dan alle projectjes bij jou brengen voor afwerking ?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:58 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ben ik de enige gek die dat inweven leuk vind?Ik zorg er alleen wel voor dat ik niet alles tot het eind bewaar. Bij wijze van: 2 avonden haken, halve avond draadjes wegwerken. (bij dekens)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |