Haaknaald een halve maat kleiner proberen?quote:Op maandag 7 januari 2013 20:37 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, zul je altijd zien..
Heb dus minimaal een half jaar niet aan m'n Granny Stripe deken gewerkt en ik haak nu een stuk minder strak dan eerst...![]()
Maar ik ben nu pas op de helft en ik kan echt niet nog een halve deken zo strak haken.. Zou je dat met een rand nog enigszins kunnen corrigeren?
Mja, maar ik heb nu al weer 10-15 rijen gehaakt voordat ik erachter kwam.. En ik voel er weinig voor om die weer uit te halen eigenlijk...quote:Op maandag 7 januari 2013 21:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Haaknaald een halve maat kleiner proberen?
mooiquote:Op maandag 7 januari 2013 12:51 schreef YogaLove het volgende:
Dank je.
Een deken geïnspireerd op deze:
http://www.flickr.com/pho(...)6016/in/photostream/
13 x 14 squares wordt het.
Heel mooiquote:Op maandag 7 januari 2013 20:41 schreef Muck het volgende:
Mijn elise-sjaal is af en hangt te drogen
[ afbeelding ]
gewoon ouderwets met een stopnaald alle draadjes afhechten, vind ik toch het netste en mooistequote:Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef trui het volgende:
eindjes meehaken is bij mij nog nooit stevig genoeg gebleken. de draadjes schieten dan te snel los. maar misschien beheers ik de juiste meehaaktechniek gewoon nog niet hoor.
Claudia, en andere mensen die hier oogjes besteld hebben: lukt het jullie wel om de oogjes en hun achterkantje vast te klemmen? ik heb er zojuist al 3 gebroken, het wil gewoon niet! ontzettend balen!quote:Op woensdag 19 december 2012 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
10 paar voor 1,54 euro en 100 paar voor 12,28 euro. En ze heeft onder andere deze knoopjes en deze.
maar als je het begindraadje (van een cirkel) nog even extra stevig aan trekt wordt de binnencirkel vaak nog net wat mooier. begindraadjes vind ik ook makkelijker wegwerken dan einddraadjes, qua 'zo onzichtbaar mogelijk'.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:47 schreef Dottey het volgende:
ik haak alleen de beginnetjes mee.. de eindjes als ze van een andere kleur zijn blijf ik dan altijd zien.. dus die werk ik dan wel weg met naald..
scheelt de helft.
Ik heb ze nog niet eens binnen.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:50 schreef trui het volgende:
[..]
Claudia, en andere mensen die hier oogjes besteld hebben: lukt het jullie wel om de oogjes en hun achterkantje vast te klemmen? ik heb er zojuist al 3 gebroken, het wil gewoon niet! ontzettend balen!
dat aantrekken doe ik al onderweg dus..quote:Op maandag 7 januari 2013 22:52 schreef trui het volgende:
[..]
maar als je het begindraadje (van een cirkel) nog even extra stevig aan trekt wordt de binnencirkel vaak nog net wat mooier. begindraadjes vind ik ook makkelijker wegwerken dan einddraadjes, qua 'zo onzichtbaar mogelijk'.
ik heb 't gevoel dat ik dat 'aangetrokkene' pas stevig vastzet als ik die draad dan een paar keer heen en weer kan weven. overheen haken kan ik niet zo strak.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:16 schreef Dottey het volgende:
[..]
dat aantrekken doe ik al onderweg dus..
Oh oke, ik had t patroon gevolgd dus niet meer doenquote:Op maandag 7 januari 2013 23:15 schreef trui het volgende:
nee, juist niet. ik kan het hoofd niet dichtmaken als ik er aan de binnenkant nog bij moet voor die oogjes, toch?
oh wacht ik zie nu pas de vraag van SpaceInvaders. Je kunt inderdaad beter wachten met 't ertussenproppen van de oogjes als je op z'n minst een paar rijen verder bent.
Een hele lompe grotequote:Op maandag 7 januari 2013 23:16 schreef trui het volgende:
ja, zie mijn toevoeging in de vorige post.
spaceinvaders, wat voor tang was dat?
ik weef het er dus gaandeweg in. en dat kan dan geen kant meer uit.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:18 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb 't gevoel dat ik dat 'aangetrokkene' pas stevig vastzet als ik die draad dan een paar keer heen en weer kan weven. overheen haken kan ik niet zo strak.
Ik heb nu van die wiebeloogjes. Hoe maak ik die vast? Plak ik die er op?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:15 schreef trui het volgende:
nee, juist niet. ik kan het hoofd niet dichtmaken als ik er aan de binnenkant nog bij moet voor die oogjes, toch?
oh wacht ik zie nu pas de vraag van SpaceInvaders. Je kunt inderdaad beter wachten met 't ertussenproppen van de oogjes tot je op z'n minst een paar rijen verder bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |