abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126181022
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:55:30 #227
30910 Disorder
Disorder
pi_126185377
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Overigens mag ons eerste echte Aardse sterrenschip natuurlijk maar één naam dragen
[ afbeelding ]
Eens.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 20:31:28 #228
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_126187335
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Goede post.

Aan de andere kant, mocht er een levendige intergalactische samenleving zijn, dan zullen die waarschijnlijk wel allemaal op hetzelfde niveau zitten (ongeveer), en, mochten wij daarin opgenomen worden, wij waarschijnlijk vrij snel ook op dat niveau zitten. Wat dat betreft zit Star Trek dus wel goed. Ik vergelijk het een beetje met de tijd waarin de indianen voor het eerst met het oh zo vriendelijke westen in aanraking kwam. Even was die kloof gigantisch maar al vrij snel sijpelde techniek door naar hun. (daarvoor vielen er natuurlijk eerst nog wel ontelbaar veel doden :P )
Ware het niet dat wij mensen allemaal dezelfde gemeenschappelijke voorouders hebben en als mensheid op eenzelfde manier zijn ontstaan. De verschillende groepen hadden zich alleen vooral op het gebied van cultuur anders ontwikkeld (dit naast de minimale lichamelijke verschillen).

Een ander/alien ras daarentegen, zou zo miljarden jaren later op totaal andere wijze geëvolueerd kunnen zijn, waardoor de verschillen helemaal niet hup 1234 te overbruggen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 07-05-2013 21:09:23 ]
Krekker is de bom!
pi_126190672
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier een kleine update:

Warp Factor
A NASA scientist claims to be on the verge of faster-than-light travel: is he for real?

http://www.popsci.com/tec(...)ingle-page-view=true
Hij heeft nu al kunnen aantonen dat d.m.v. negatieve energy voorstuwing is bereikt? Volgens het artikel zou dat met het Cazemir-principe moeten kunnen.
pi_126191639
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:30 schreef k3vil het volgende:

[..]

Hij heeft nu al kunnen aantonen dat d.m.v. negatieve energy voorstuwing is bereikt? Volgens het artikel zou dat met het Cazemir-principe moeten kunnen.
Dat is idd het theoretische verhaal en ze zijn nu bezig met het opbouwen van het experiment dat dat in de praktijk moet gaan bewijzen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:27:23 #231
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_126198734
Mooi, combineren met nog te ontwikkelen stargate technologie en we kunnen verhuizen
  woensdag 8 mei 2013 @ 00:35:51 #232
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_126202315
quote:
Geniaal.

Wetenschappers _O_
pi_126202894
Ook mooi hoe hij zegt "we moved it from the realm of impractical to plausible".

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen!
pi_126204162
quote:
Een echt holodeck zou er denk ik niet zo uit zien, dan stel ik me toch eerder voor dat men een interface met het brein ontwikkeld waarna iemand gaat liggen en in een soort opgewekte of door computers gestuurde droom komt die men over het internet kan delen met elkaar.

Als zoiets er ooit zou komen is het denk ik snel gedaan met het huidige sociale leven en ligt iedereen vast bijna de hele dag aan zo'n ding terwijl machines alle huishoudelijke taken hebben overgenomen en men hier enkel nog komt voor het toilet en om het lichaam van eten te voorzien.
pi_126204368
Warning! Warpcore-collapse in ten seconds.

What's going on in engineering? We dumped the core.

B'Ellanas' worst day of carreer.

[ Bericht 44% gewijzigd door niels0 op 08-05-2013 03:18:40 ]
pi_126354269
Onzin
'Peace at home, peace on the world'. General Mustafa Kemal Ataturk.
pi_126370747
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 17:29 schreef Lazkopat het volgende:
Onzin
Nog een toelichting?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 23:56:26 #238
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_126371111
Interessant, ben benieuwd. :)
pi_126372478
Mindboggling, damn.
pi_126375528
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 06:15 schreef VacaLoca het volgende:
Ik denk dat de mens uiteindelijk bijna alles kan realiseren. Maar dat er eerst fantasie nodig is om er op te komen.
eens
quote:
Het lijkt soms wel alsof de mensen achter Star Trek uit de toekomst kwamen, als je ziet hoeveel dingen daaruit werkelijkheid zijn geworden. Pas ook nog een bericht over een op kleine schaal werkende tractor beam. En een holodeck gaan we ook nog wel meemaken.
je kan het ook andersom benaderen, dat het de wetenschappers op ideeen heeft gebracht waardoor het werkelijkheid is geworden.

holodeck FTW dat lijkt me gruwelijk :9~ 8-) :7
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_126375563
De vraag is natuurlijk of mensen in zo een schip met warpdrive overleven.
pi_126375639
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2013 03:28 schreef superdrufus het volgende:
Waarom niet?
I feel kinda Locrian today
pi_126375669
quote:
14s.gif Op zondag 12 mei 2013 03:28 schreef superdrufus het volgende:
Je buigt de ruimte om het schip heen, dus binnenin het schip gebeurt niet heel veel speciaals.
pi_126376154
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:38 schreef LXIV het volgende:
Als het mogelijk zou zijn, waarom barst het dan niet overal van buitenaardse ruimtevaartuigen die van dit principe gebruik maken?
Aangezien fokkers op iedereen vooruit lopen en fokkers mensen zijn (ok, af en toe is er wat twijfel), is het veilig om te veronderstellen dat de mens op alle wezens in het heelal voor loopt op welk gebied dan ook.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_126383910
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 03:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je buigt de ruimte om het schip heen, dus binnenin het schip gebeurt niet heel veel speciaals.
Dan zou je wel moeten versnellen of een ervaring van versnelling moeten hebben.
  zondag 12 mei 2013 @ 14:21:02 #246
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_126384047
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:17 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Dan zou je wel moeten versnellen of een ervaring van versnelling moeten hebben.
Maar je versnelt niet. Je vervormt de ruimte om juist niet snel te hoeven gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 mei 2013 @ 17:34:24 #247
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_126437408
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar je versnelt niet. Je vervormt de ruimte om juist niet snel te hoeven gaan.
Het probleem is dat het moeilijk voor te stellen is hoe je de ruimte om je heen buigt, zonder zelf te verplaatsen.
Althans, ik heb er moeite mee. Kun je dat uitleggen? Je moet toch ergens terechtkomen, blijkbaar sneller dan het licht...
pi_126438453
quote:
5s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:34 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Het probleem is dat het moeilijk voor te stellen is hoe je de ruimte om je heen buigt, zonder zelf te verplaatsen.
Althans, ik heb er moeite mee. Kun je dat uitleggen? Je moet toch ergens terechtkomen, blijkbaar sneller dan het licht...
Is lastig uit te leggen. Misschien een analogie die het enigszins inzichtelijk maakt, is de uitvinding van de vleugel.

Sommige van de eerste pogingen tot een vliegmachine maakte gebruik van bewegende onderdelen om lift te creëren. Zie hier bij 0:38:

Als je op deze manier wilt vliegen dan moet je grote hoeveelheden energie gebruiken. Later bleek dat het ontwerp van de vleugel "the missing link" was m.b.t. vlucht. Je gebruikt met een vleugel geen grote hoeveelheden energie om lift te creëren, nee je manipuleert het medium waarin je vliegt (lucht) om op die manier lift te creëren.

Vroeger dacht men dat je alleen kon vliegen als je lichter was dan lucht. Denk aan zeppelins gevuld met helium of heteluchtballonnen. Later bleek dus dat je de lucht zo kon manipuleren door een bepaald vleugelontwerp dat je toch kon vliegen zonder dat je lichter was dan lucht.

Wij hebben in de afgelopen decennia altijd gepraat over sneller reizen dan licht. Nu blijkt dus dat je niet sneller hoeft te gaan dan licht, maar dat je de ruimte waarin het licht zich bevindt kunt manipuleren door gebruik te maken van een bepaalde vorm waardoor je effectief sneller kunt gaan dan het licht.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:03:51 #249
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_126438642
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Is lastig uit te leggen. Misschien een analogie die het enigszins inzichtelijk maakt, is de uitvinding van de vleugel.

Sommige van de eerste pogingen tot een vliegmachine maakte gebruik van bewegende onderdelen om lift te creëren. Zie hier bij 0:38:

Als je op deze manier wilt vliegen dan moet je grote hoeveelheden energie gebruiken. Later bleek dat het ontwerp van de vleugel "the missing link" was m.b.t. vlucht. Je gebruikt met een vleugel geen grote hoeveelheden energie om lift te creëren, nee je manipuleert het medium waarin je vliegt (lucht) om op die manier lift te creëren.

Vroeger dacht men dat je alleen kon vliegen als je lichter was dan lucht. Denk aan zeppelins gevuld met helium of heteluchtballonnen. Later bleek dus dat je de lucht zo kon manipuleren door een bepaald vleugelontwerp dat je toch kon vliegen zonder dat je lichter was dan lucht.

Wij hebben in de afgelopen decennia altijd gepraat over sneller reizen dan licht. Nu blijkt dus dat je niet sneller hoeft te gaan dan licht, maar dat je de ruimte waarin het licht zich bevindt kunt manipuleren door gebruik te maken van een bepaalde vorm waardoor je effectief sneller kunt gaan dan het licht.
Ja, dat is natuurlijk een goeie analogie. Eigenlijk zorg je voor een lagedrukgebied (of hogedrukgebied) in empty space (die heul niet zo empty is, uiteraard).

Ik bedenk me nu dat je een soort ritssluiting-effect zou kunnen opwekken.
pi_126439089
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:03 schreef dieenebart het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk een goeie analogie. Eigenlijk zorg je voor een lagedrukgebied (of hogedrukgebied) in empty space (die heul niet zo empty is, uiteraard).

Ik bedenk me nu dat je een soort ritssluiting-effect zou kunnen opwekken.
Ja, nu ik het teruglees is de analogie eigenlijk wel treffend. Waar we eerst met brute kracht probeerden te vliegen, slaagden we later met een hele andere aanpak waarbij we het medium zelf beïnvloedden in plaats van te verslaan.

Zelfde doen we nu met sneller reizen dan het licht. Altijd zie je weer berekeningen voorbij komen van "brute kracht", waarbij we met conventionele methodes probeerden te racen tegen het licht. Einstein liet zien dat dit een verloren race is. Nu gebruiken we een andere aanpak waarbij we niet racen tegen het licht, maar waarbij we het medium zelf beïnvloeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')