Eens.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Overigens mag ons eerste echte Aardse sterrenschip natuurlijk maar één naam dragen
[ afbeelding ]
Ware het niet dat wij mensen allemaal dezelfde gemeenschappelijke voorouders hebben en als mensheid op eenzelfde manier zijn ontstaan. De verschillende groepen hadden zich alleen vooral op het gebied van cultuur anders ontwikkeld (dit naast de minimale lichamelijke verschillen).quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Goede post.
Aan de andere kant, mocht er een levendige intergalactische samenleving zijn, dan zullen die waarschijnlijk wel allemaal op hetzelfde niveau zitten (ongeveer), en, mochten wij daarin opgenomen worden, wij waarschijnlijk vrij snel ook op dat niveau zitten. Wat dat betreft zit Star Trek dus wel goed. Ik vergelijk het een beetje met de tijd waarin de indianen voor het eerst met het oh zo vriendelijke westen in aanraking kwam. Even was die kloof gigantisch maar al vrij snel sijpelde techniek door naar hun. (daarvoor vielen er natuurlijk eerst nog wel ontelbaar veel doden)
Hij heeft nu al kunnen aantonen dat d.m.v. negatieve energy voorstuwing is bereikt? Volgens het artikel zou dat met het Cazemir-principe moeten kunnen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hier een kleine update:
Warp Factor
A NASA scientist claims to be on the verge of faster-than-light travel: is he for real?
http://www.popsci.com/tec(...)ingle-page-view=true
Dat is idd het theoretische verhaal en ze zijn nu bezig met het opbouwen van het experiment dat dat in de praktijk moet gaan bewijzen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:30 schreef k3vil het volgende:
[..]
Hij heeft nu al kunnen aantonen dat d.m.v. negatieve energy voorstuwing is bereikt? Volgens het artikel zou dat met het Cazemir-principe moeten kunnen.
Geniaal.quote:
Een echt holodeck zou er denk ik niet zo uit zien, dan stel ik me toch eerder voor dat men een interface met het brein ontwikkeld waarna iemand gaat liggen en in een soort opgewekte of door computers gestuurde droom komt die men over het internet kan delen met elkaar.quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:10 schreef Aether het volgende:
[..]
Eerste aanzet?
Microsoft Xbox 3D-projected games outlined in patent.
[ afbeelding ]
Nog een toelichting?quote:
eensquote:Op woensdag 30 januari 2013 06:15 schreef VacaLoca het volgende:
Ik denk dat de mens uiteindelijk bijna alles kan realiseren. Maar dat er eerst fantasie nodig is om er op te komen.
je kan het ook andersom benaderen, dat het de wetenschappers op ideeen heeft gebracht waardoor het werkelijkheid is geworden.quote:Het lijkt soms wel alsof de mensen achter Star Trek uit de toekomst kwamen, als je ziet hoeveel dingen daaruit werkelijkheid zijn geworden. Pas ook nog een bericht over een op kleine schaal werkende tractor beam. En een holodeck gaan we ook nog wel meemaken.
Waarom niet?quote:Op zondag 12 mei 2013 03:28 schreef superdrufus het volgende:
De vraag is natuurlijk of mensen in zo een schip met warpdrive overleven.
Je buigt de ruimte om het schip heen, dus binnenin het schip gebeurt niet heel veel speciaals.quote:Op zondag 12 mei 2013 03:28 schreef superdrufus het volgende:
De vraag is natuurlijk of mensen in zo een schip met warpdrive overleven.
Aangezien fokkers op iedereen vooruit lopen en fokkers mensen zijn (ok, af en toe is er wat twijfel), is het veilig om te veronderstellen dat de mens op alle wezens in het heelal voor loopt op welk gebied dan ook.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:38 schreef LXIV het volgende:
Als het mogelijk zou zijn, waarom barst het dan niet overal van buitenaardse ruimtevaartuigen die van dit principe gebruik maken?
Dan zou je wel moeten versnellen of een ervaring van versnelling moeten hebben.quote:Op zondag 12 mei 2013 03:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je buigt de ruimte om het schip heen, dus binnenin het schip gebeurt niet heel veel speciaals.
Maar je versnelt niet. Je vervormt de ruimte om juist niet snel te hoeven gaan.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:17 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Dan zou je wel moeten versnellen of een ervaring van versnelling moeten hebben.
Het probleem is dat het moeilijk voor te stellen is hoe je de ruimte om je heen buigt, zonder zelf te verplaatsen.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar je versnelt niet. Je vervormt de ruimte om juist niet snel te hoeven gaan.
Is lastig uit te leggen. Misschien een analogie die het enigszins inzichtelijk maakt, is de uitvinding van de vleugel.quote:Op maandag 13 mei 2013 17:34 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Het probleem is dat het moeilijk voor te stellen is hoe je de ruimte om je heen buigt, zonder zelf te verplaatsen.
Althans, ik heb er moeite mee. Kun je dat uitleggen? Je moet toch ergens terechtkomen, blijkbaar sneller dan het licht...
Ja, dat is natuurlijk een goeie analogie. Eigenlijk zorg je voor een lagedrukgebied (of hogedrukgebied) in empty space (die heul niet zo empty is, uiteraard).quote:Op maandag 13 mei 2013 18:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is lastig uit te leggen. Misschien een analogie die het enigszins inzichtelijk maakt, is de uitvinding van de vleugel.
Sommige van de eerste pogingen tot een vliegmachine maakte gebruik van bewegende onderdelen om lift te creëren. Zie hier bij 0:38:
Als je op deze manier wilt vliegen dan moet je grote hoeveelheden energie gebruiken. Later bleek dat het ontwerp van de vleugel "the missing link" was m.b.t. vlucht. Je gebruikt met een vleugel geen grote hoeveelheden energie om lift te creëren, nee je manipuleert het medium waarin je vliegt (lucht) om op die manier lift te creëren.
Vroeger dacht men dat je alleen kon vliegen als je lichter was dan lucht. Denk aan zeppelins gevuld met helium of heteluchtballonnen. Later bleek dus dat je de lucht zo kon manipuleren door een bepaald vleugelontwerp dat je toch kon vliegen zonder dat je lichter was dan lucht.
Wij hebben in de afgelopen decennia altijd gepraat over sneller reizen dan licht. Nu blijkt dus dat je niet sneller hoeft te gaan dan licht, maar dat je de ruimte waarin het licht zich bevindt kunt manipuleren door gebruik te maken van een bepaalde vorm waardoor je effectief sneller kunt gaan dan het licht.
Ja, nu ik het teruglees is de analogie eigenlijk wel treffend. Waar we eerst met brute kracht probeerden te vliegen, slaagden we later met een hele andere aanpak waarbij we het medium zelf beïnvloedden in plaats van te verslaan.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:03 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een goeie analogie. Eigenlijk zorg je voor een lagedrukgebied (of hogedrukgebied) in empty space (die heul niet zo empty is, uiteraard).
Ik bedenk me nu dat je een soort ritssluiting-effect zou kunnen opwekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |