Nu al verwijderd dat was snel!quote:Op zondag 27 januari 2013 00:26 schreef rakotto het volgende:
Naar mijn weten kan dit zeer korte filmpje schokkend zijn voor velen, maar het is jullie verteld:
Bekijk deze YouTube-video
Baath kerel die neergeschoten wordt.
Meh, begrijpelijk. Waarschijnlijk komt het wel op Liveleak te staan of iets dergelijks.quote:
Zware partijdigheid van Aljazeerah. Het is helemaal niet bekend wie het vuur opende. Aangezien er ook soldaten omkwamen is het logischer dat terroristen het vuur openden en het leger daar op reageerde.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Syria: Attacks on Religious Sites Raise Tensions
Die aanval op sjiitische heiligdommen was al bekend, maar dit is eerste keer dat de rebellen met voorbedachte rade een kerk aanvallen zover ik weet.
Conflict dreigt nu echt over te slaan naar Irak5 doden bij Iraakse demonstraties nadat Iraakse troepen het vuur openende.
[..]
http://www.aljazeera.com/(...)125103526294739.html
nee dat lijkt in eerste instantie zo,,op, 00;05 zie je van links een raket inslaan,namelijk, je ziet die gast ook (althans deels) uit de tank geblazen worden en op de grond wordt geworpen,ook zie je op het moment dat ie bijna in dat gebouw zit dat ie ook nog beschoten wordt en wonderbaarlijk weer niet neer gaat, lijkt me wel stug dat ie dit heeft overleefd als je kijkt hoe vervormd zijn armen er uit zienquote:
Hij zit toch niet op de tank? Volgens mij kwam hij uit een achterklep ofzo.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee dat lijkt in eerste instantie zo,,op, 00;05 zie je van links een raket inslaan,namelijk, je ziet die gast ook (althans deels) uit de tank geblazen worden en op de grond wordt geworpen,ook zie je op het moment dat ie bijna in dat gebouw zit dat ie ook nog beschoten wordt en wonderbaarlijk weer niet neer gaat, lijkt me wel stug dat ie dit heeft overleefd als je kijkt hoe vervormd zijn armen er uit zien
dit is sowieso een van de meest bizarre filmpjes die ik heb gezien uit syrie
Aha, je hebt gelijk. Zie inderdaad op 5 sec iets vanuit links inslaan(RPG?). Armen hangen er idd niet lekker bij....quote:Op zondag 27 januari 2013 12:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee dat lijkt in eerste instantie zo,,op, 00;05 zie je van links een raket inslaan,namelijk, je ziet die gast ook (althans deels) uit de tank geblazen worden en op de grond wordt geworpen,ook zie je op het moment dat ie bijna in dat gebouw zit dat ie ook nog beschoten wordt en wonderbaarlijk weer niet neer gaat, lijkt me wel stug dat ie dit heeft overleefd als je kijkt hoe vervormd zijn armen er uit zien
dit is sowieso een van de meest bizarre filmpjes die ik heb gezien uit syrie
het is lastig te zien, maar je ziet dat ie eruit wordt geworpen, en op de grond terecht wordtquote:Op zondag 27 januari 2013 12:38 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hij zit toch niet op de tank? Volgens mij kwam hij uit een achterklep ofzo.
Al-Jazeera zegt ook niet dat de demonstranten vreedzaam waren.quote:Op zondag 27 januari 2013 01:00 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zware partijdigheid van Aljazeerah. Het is helemaal niet bekend wie het vuur opende. Aangezien er ook soldaten omkwamen is het logischer dat terroristen het vuur openden en het leger daar op reageerde.
Die paar soennitische buitenlandse terroristen rechtvaardigen die andere sjiitische buitenlandse terroristen niet naar mijn mening.quote:Verder is het al een tijdje bekend dat extremisten het op Sjiieten hebben gemunt in Syrië. Gelukkig is het belangrijkste sjiitische heiligdom, http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sayyidah_Zaynab_Mosque, in Damascus. Het wordt dan ook zwaar bewaakt door Hezbollah en Irakeze Sjiieten.
Filmpje komt uit Daraya, voorstad van Damascus, zijn ook veel andere heftige videoquote:
Ik weet niet hoe goed je Arabisch is, maar verschillende kranten en media in Irak melden dat er een aantal soldaten bij zijn omgekomen. Waar het nu op lijkt is dat de beveiliging van 1 of andere Sheikh ofzo is begonnen met schieten op het leger. Is ook niet de eerste keer trouwens, dat beveiliging van prominente figuren vuistdiep in terreurzaken zitten(die van Tariq Alhashimi bijvoorbeeld, vice president, is gevlucht naar Turkije).quote:Op zondag 27 januari 2013 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Al-Jazeera zegt ook niet dat de demonstranten vreedzaam waren.
Wat is je bron van dat er soldaten omkwamen? Kan ik niks over vinden namelijk. Dit zijn inderdaad geen vreedzame protesten zoals in Egypte, Syrië, Libië etc waar het geweld duidelijk maar van één kant afkwam. Ook sektarischer. Maar alles wijst erop dat Iraakse soldaten buitensporig veel geweld hebben gebruikt. In ieder geval hebben we er een nieuwe potentiële brandhaard erbij.
Die paar terroristen zijn een gevaar voor Sji'ieten. Zie wat ze in Irak gedaan hebben, een land waar Sji'ieten de meerderheid vormen. In Syrie zijn Sji'ieten een minderheid. Ze zijn daar in ieder geval niet om in de aanval te gaan, het gaat ze vooral om de heiligdommen. Als het aan de Salafisten en Wahhabieten ligt blijft er niks van over.quote:Die paar soennitische buitenlandse terroristen rechtvaardigen die andere sjiitische buitenlandse terroristen niet naar mijn mening.
Ik snap die Salafisten niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe goed je Arabisch is, maar verschillende kranten en media in Irak melden dat er een aantal soldaten bij zijn omgekomen. Waar het nu op lijkt is dat de beveiliging van 1 of andere Sheikh ofzo is begonnen met schieten op het leger. Is ook niet de eerste keer trouwens, dat beveiliging van prominente figuren vuistdiep in terreurzaken zitten(die van Tariq Alhashimi bijvoorbeeld, vice president, is gevlucht naar Turkije).
[..]
Die paar terroristen zijn een gevaar voor Sji'ieten. Zie wat ze in Irak gedaan hebben, een land waar Sji'ieten de meerderheid vormen. In Syrie zijn Sji'ieten een minderheid. Ze zijn daar in ieder geval niet om in de aanval te gaan, het gaat ze vooral om de heiligdommen. Als het aan de Salafisten en Wahhabieten ligt blijft er niks van over.
?? In Libië kwam het geweld zeker niet duidelijk van één kant.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dit zijn inderdaad geen vreedzame protesten zoals in Egypte, Syrië, Libië etc waar het geweld duidelijk maar van één kant afkwam.
en dat was 1 dag voor de protesten van 17 februari, die ook totaal niet vreedzaam waren, tenzij je wilt zeggen dat de politie al die auto's in brand gestoken heeft in de nacht van 16 op 17 en 17 op 18 februari?quote:Two days earlier, on 16 February, it was also reported that Islamist gunmen, with the help of a defecting army colonel, stormed an arms depot in Derna and seized 250 weapons and an assortment of 70 military vehicles. During the raid four soldiers were killed and 16 wounded.
De oprichter van het Wahhabisme zegt zelf;quote:Op zondag 27 januari 2013 23:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik snap die Salafisten niet.De heilige personen voor de Sjieten zijn ook heilig voor de Soennieten. De Wahabisten... Ik weet niet wat ze denken.
quote:“The shrine of Prophet of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) is capable to be collapsed down. If I become strong enough to collapse it, I will do so.” (Book: Auzh al-baraheen, page 10).
Ja, dat weet ik. Terwijl de profeet zelf heeft gezegd dat diegene die zijn shrine bezoekt veel daden zou krijgen oid. Iets in die trend in ieder geval.quote:Op maandag 28 januari 2013 00:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
De oprichter van het Wahhabisme zegt zelf;
[..]
Nou ja die tank was wel een sitting duck ja, volgens mij was dat trouwens een RPG-29 die werd afgevuurd.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:37 schreef PLAE@ het volgende:
Wat is er mis dan? Geen combined arms zeg maar? Ik zie vooral filmpjes met eenzame tanks zonder steun van infanterie.
Behoorlijk bagger, maar geef maar een link, haal ik 'm wel door google translatequote:Op zondag 27 januari 2013 22:59 schreef Peunage het volgende:Ik weet niet hoe goed je Arabisch is, maar verschillende kranten en media in Irak melden dat er een aantal soldaten bij zijn omgekomen.
Ja, die zaak van Al-Hashami is ook een van de oorzaken van de huidige onrust. Soennieten zeggen dat de beschuldiging onterecht is. Persoonlijk weet ik niet wat ik daarvan moet denken, niet genoeg in verdiept.quote:Waar het nu op lijkt is dat de beveiliging van 1 of andere Sheikh ofzo is begonnen met schieten op het leger. Is ook niet de eerste keer trouwens, dat beveiliging van prominente figuren vuistdiep in terreurzaken zitten(die van Tariq Alhashimi bijvoorbeeld, vice president, is gevlucht naar Turkije).
Ik geloof er geen bal van. Het verschil met Syrië is toch wel dat Hezbollah, Iran en wat Iraakse sjiieten tot hun nek in dit conflict zitten.quote:Die paar terroristen zijn een gevaar voor Sji'ieten. Zie wat ze in Irak gedaan hebben, een land waar Sji'ieten de meerderheid vormen. In Syrie zijn Sji'ieten een minderheid. Ze zijn daar in ieder geval niet om in de aanval te gaan, het gaat ze vooral om de heiligdommen. Als het aan de Salafisten en Wahhabieten ligt blijft er niks van over.
Ik had het inderdaad over het gebrek aan infanterie, toch een grondvoorwaarde voor een dergelijke aanval. Ik had het eigenlijk ook niet alleen over dit filmpje. Het constant hergebruiken van oude en mislukte tactieken zoals deze is daar gewoon een voorbeeld van. Zware bepantering zonder ondersteuning in deze smalle straatjes en wegen sturen is ronduit dom, vooral als ze eigenlijk er alleen maar wat staan zoals in die video. Er is geen infanterie bij omdat Assad er een tekort aan heeft, maar doe dan gewoon niks ipv dit. Valt alleen maar ten prooi aan IED's, RPG's etc. Een ander punt is dat de tactiek van de rebellen nu is om legerbassisen te omsingelen. Het enige wat Assad's leger deed was wat voorraad droppen en wat bombarderen zonder ze echt te versterken. Vroeg of laat valt de basis dan wel. En die voorraden ben je kwijt, en je troepen. Dit soort idioterie verbaasd me keer op keer, zelfs met een totaal gebrek aan steun en tegenwerking van de lokale bevolking. Zelfs Khadaffi paste zijn tactieken aan. Als je het leger van Assad vergelijkt met wat het waard is op papier en wat het waard is in de praktijk is het één grote incompetente puinhoop. Het is mij wel duidelijk dat Assad's leger en die hele doctrine eromheen er vooral was voor de show, of om de bevolking uit te moorden mochten ze in opstand komen. En zelfs dat kunnen ze niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:37 schreef PLAE@ het volgende:
Wat is er mis dan? Geen combined arms zeg maar? Ik zie vooral filmpjes met eenzame tanks zonder steun van infanterie.
Ik wil alleen zeggen dat Koerden niet gelijk zijn aan PKK. En dat Koerden uit Irak en Turkije gesteund werden door Hafez betekent niet dat dat in Syrie ook het geval was.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:00 schreef rakotto het volgende:
Ik denk eerder dat jij je laat kennen door te zeggen dat je van alles weet en dan niet eens door hebt dat Assad en de PKK/Koerden grote matties waren door de geschiedenis heen in plaats van vijanden.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |