Graag even antwoord op deze vraag:quote:Op maandag 21 januari 2013 23:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
http://uprootedpalestinia(...)st-in-interview.html
Dit goed genoeg voor je hmm?
[..]
Oh gelukkig maar, daar zijn er weinig van hier.
De NAVO beschuldigt Syrië hier alleen van, en de betrouwbaarheid van de NAVO is minimaal.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:27 schreef Kelb het volgende:
[..]
Graag even antwoord op deze vraag:
Ik heb even een open vraag aan de experts op het gebied van nieuws uit Syrië, die tégen het Syrische regime zijn.
U heeft vast wel in het nieuws gezien dat Syrië scud missiles heeft afgevuurd, wat vinden jullie hiervan?
Hoezo?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:27 schreef Kelb het volgende:
[..]
Graag even antwoord op deze vraag:
Ik heb even een open vraag aan de experts op het gebied van nieuws uit Syrië, die tégen het Syrische regime zijn.
U heeft vast wel in het nieuws gezien dat Syrië scud missiles heeft afgevuurd, wat vinden jullie hiervan?
quote:Op maandag 21 januari 2013 22:13 schreef Djibril het volgende:
[..]
Haha, schaam je dat je dit zegt jongeman. Hiermee bewijs je dat je er niks over weet.
Kan jou FSA(Salafisten) Assad niet aan en begin je nu Koerden te bashen?
Waar was jou FSA de afgelopen 30 jaar? De Koerden vechten al tegen de Baathregime sinds Haafez Assad. Maar nee dat weet jij niet of wel? Waar was jou FSA? Graag antwoord, niet er om heen praten. Deze vraag beantwoorden.
Vind je het ook niet raar dat de reguliere Syriers de Koerden niet aanvallen maar alleen Al-Nusra en andere moslims vallen Koerden lastig. Maar nee deze kleine jongen ziet dat niet.
Assad liet de Koerdische regio achter omdat hij het nooit onder controle had, als hij ook nog tegen de Koerden moest vechten had hij grote verliezen geleden. Zijn vader en hij hebben het nooit onder controle gehad.
Je laat je werkelijk waar kennen hier jongen.
Omdat je Assad niet aankan moet je niet beginnen iemand anders gaan bashen![]()
rakotto
oke dan. Je punt?quote:Op maandag 21 januari 2013 23:53 schreef Kelb het volgende:
[..]
Daarom:
http://www.liveleak.com/view?i=833_1358411138
Hoezo bewijs ik hiermee dat ik er niets over weet? Als ik zeg dat wat zij doen ervoor zorgt dat het land nog meer versplinterd, dan heb ik ongelijk? Voor zover ik het weet, willen die lui in deze tramaland een stukje land van Syrie wegsnijden en zelf opeisen. Als dat gebeurt is het geen Syrie meer.quote:Op maandag 21 januari 2013 22:13 schreef Djibril het volgende:
[..]
Haha, schaam je dat je dit zegt jongeman. Hiermee bewijs je dat je er niks over weet.
Als ik bash, dan bash ik landverraders. Profiteren van andersmans lijden om je doel te bereiken.quote:Kan jou FSA(Salafisten) Assad niet aan en begin je nu Koerden te bashen?
Waar was de FSA? Seriosly? Jij denkt dat het een organisatie is van tientallen jaren zoals de Moslim Broederschap of de Ansar el Sunna? De eerste leden van de FSA (Eerste half jaar en daarna) waren allemaal desserteurs die weigerden om op GEWELDLOZE demonstranten te schieten in het begin.quote:Waar was jou FSA de afgelopen 30 jaar? De Koerden vechten al tegen de Baathregime sinds Haafez Assad. Maar nee dat weet jij niet of wel? Waar was jou FSA? Graag antwoord, niet er om heen praten. Deze vraag beantwoorden.
Wat zijn reguliere Syriers en andere Moslims?quote:Vind je het ook niet raar dat de reguliere Syriers de Koerden niet aanvallen maar alleen Al-Nusra en andere moslims vallen Koerden lastig. Maar nee deze kleine jongen ziet dat niet.
Als hij het niet onder controle had en zijn vader ook niet, waarom is dat gedeelte dan nog steeds niet onafhankelijk verklaard?quote:Assad liet de Koerdische regio achter omdat hij het nooit onder controle had, als hij ook nog tegen de Koerden moest vechten had hij grote verliezen geleden. Zijn vader en hij hebben het nooit onder controle gehad.
Ik denk eerder dat jij je laat kennen door te zeggen dat je van alles weet en dan niet eens door hebt dat Assad en de PKK/Koerden grote matties waren door de geschiedenis heen in plaats van vijanden.quote:Je laat je werkelijk waar kennen hier jongen.
We zullen zien wie er uiteindelijk wint. Het grotendeelse Syrische volk dat tegen Assad en co. is of Assad zelf.quote:Omdat je Assad niet aankan moet je niet beginnen iemand anders gaan bashen
quote:rakotto
Arabische Nationalisme zal altijd een probleem vormen in een land dat veel etniciteiten kent. Het is jammer dat het nu eenmaal zo is gegaan en het is zeer spijtig. Hoe meer je versplinterd, hoe zwakker je wordt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:30 schreef Aloulou het volgende:
De Koerden in Syrie hebben gelijk dat ze Arabieren niet vertrouwen....Arabisch nationalisme is jarenlang door Syriers breed uitgedragen, en dat gaan ten koste van de Koerden. Overigens is dit nationalisme erin gestampt door de Assad's....ook Syrische Christenen zijn fanatieke Arabisten geweest altijd. Zelfde geval in Irak. En over Turkije begin ik niet eens....om te zien wat voor gekke dingen nationalisme met een volk doet en onrecht dat Koerden daar is aangedaan bijv als culturele minderheid. En dat Arabisme leeft nog steeds....op een ontmoeting van Syrische oppositie (SNC) liepen Koerden boos weg omdat de Arabische Syriers perse wilden dat Syrie als Arabische republiek zou worden aangeduidt. Het nieuwe Syrie kan alleen onafhankelijkheid van de Koerden voorkomen als zij hen volledige culturele vrijheid geven, geen Arabische identiteit op proberen te dringen en waarschijnlijk ook een mate van autonomie geven.
Aan de andere kant is Nosra een minderheid onder de rebellen. Beetje dom om de hele oppositie op hun gedrag te veroordelen. Uit allerlei media en interviews met zowel Nosra als FSA komt terug dat de jihadies en wat normalere rebellen elkaar voor geen meter vertrouwen en zelfs openlijk spreken over een aanstaande strijd die tussen hen uit zou kunnen barsten zodra Assad is verdreven. Het grappige is dat sommige mensen nog steeds als een blinde en vanwege propaganda doeleinden de rebellen allemaal als salafisten afdoen......iets teveel naar Dounia TV gekeken waarschijnlijk. De meeste deserteurs zijn "ordinary soldiers" die niet bereid waren simpele demonstranten om te leggen en daarvoor hun leven hebben geriskeerd om over te lopen. Dat was toen het nog demonstranten waren maandenlang en de enige kogels die werden afgevuurd Assad's kogels waren. Maar goed, dit is al maanden dezelfde discussie...mensen zien uiteindelijk toch wat ze willen zien.
Arabisch nationalisme is een kanker, zeg het maar gerust. En zeer racistisch. Voor veel ellende gezorgd in Syrie/Irak. Leugens ophangen over een "Arabische" (super)staat en doen alsof bepaalde minderheden helemaal niet bestaan, of plaatsnamen gretig verarabiseren om andere niet-Arabische historie uit te wissen. De Arabische Syriers moeten de Koerdische gevoeligheden wat dit betreft snappen....maar ik heb er een hard hoofd in eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:42 schreef rakotto het volgende:
Arabische Nationalisme zal altijd een probleem vormen in een land dat veel etniciteiten kent. Het is jammer dat het nu eenmaal zo is gegaan en het is zeer spijtig. Hoe meer je versplinterd, hoe zwakker je wordt.
En wat betreft de Nusra betreft, ja een hele kleine minderheid.
quote:The Guardian Live Blog
Kurdish minority in Syria
The British-based Syrian Observatory for Human Rights has said at least 56 people have died in a week of fighting in north-east Syria between anti-Assad rebels and members of the country's Kurdish minority who are trying to secure self-rule, Reuters reports.
The Observatory said the opposition rebels were using tanks and mortars against the Kurds, who represent 10 per cent of the population and have exploited the ongoing civil war -- being fought mainly in the south and west of the country -- to set up the Kurdish schools and cultural centres as well as police and armed militias.
Tensions between the separatist Kurds and the increasingly Islamist-dominated, mostly Sunni Arab rebels flared last week, the Observatory said, with fighters from the Kurdish People's Defence Units clashing with several rebel groups in the city of Ras al-Ain in northern Hasaka province.
Reuters said the fighting reflected:
"one of many sectarian or ethnic fault lines that have prevented the emergence of a single coherent movement to try to oust Assad since insurgents took up arms in March 2011".
Na je tweede zin stopte ik al met lezen, ik weet genoeg de rest van je tekst zal ook onzin zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 01:00 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hoezo bewijs ik hiermee dat ik er niets over weet? Als ik zeg dat wat zij doen ervoor zorgt dat het land nog meer versplinterd, dan heb ik ongelijk? Voor zover ik het weet, willen die lui in deze tramaland een stukje land van Syrie wegsnijden en zelf opeisen. Als dat gebeurt is het geen Syrie meer.
Als de Salafisten nu vechten om uiteindelijk een soort van Khalifaat te creeeren, is dat dan niet hetzelfde? Want ze zullen waarschijnelijk voor bepaalde gevechtes in Syrie vechten en niet het hele land. Bijvoorbeeld Allepo. Nou mooi, nu heb je de Khalifaat Aleppo, het Zuid-Oostelijke Koerdistan? en Syrie. Mooi he, 3 stukjes grond.
[..]
Als ik bash, dan bash ik landverraders. Profiteren van andersmans lijden om je doel te bereiken.![]()
![]()
Ook nog een doel die voor anderen nog meer problemen gaat veroorzaken.Ik kots op de Salafisten en Separisten die alleen maar aan hun eigen ideaal denken.
En wie zegt dat ik denk dat de strijders tegen Assad aan het verliezen zijn? De FSA of Salafisten lijden geen verlies. Assad en co. juist wel. Die hadden al verloren toen de eerste dode viel in Syrie. Nu krijgt de FSA en de Al Nusra meer grond.
Bewijs hiervan is de evacuatie van de Russen vandaag en de vliegvelden die elke dag in de handen vallen van de strijders tegen Bashar.
[..]
Waar was de FSA? Seriosly? Jij denkt dat het een organisatie is van tientallen jaren zoals de Moslim Broederschap of de Ansar el Sunna? De eerste leden van de FSA (Eerste half jaar en daarna) waren allemaal desserteurs die weigerden om op GEWELDLOZE demonstranten te schieten in het begin.
Ga je ontkennen dat de protesten in het begin vreedzaam waren? Graag antwoord geven en niet erom heen draaien.![]()
Als de Koerden geen egoisten zijn, dan zouden ze massaal naast de "Arabieren" gestaan hebben omdat ze een gezamelijke vijand hebben. Wellicht hadden zij dan dat stukje Koerdistan verdiend als een bedankje voor hun bijdragen tegen de tiran.
[..]
Wat zijn reguliere Syriers en andere Moslims?
Ik vind het niet raar als er gevochten word tegen de geallieerden van Assad. Want een geallieerde van de Baath is automatisch mijn vijand en je vijand wilt jou altijd dood hebben. Dus dat is logisch.
Als Al Nusra tegengewerkt wordt door de Koerden om niet tegen Assad te vechten, dan is het heel makkelijk om te weten wat je dan moet doen. Van de obstakels af komen.
[..]
Als hij het niet onder controle had en zijn vader ook niet, waarom is dat gedeelte dan nog steeds niet onafhankelijk verklaard?
Je weet dat de Koerden en Hafiz al Assad grote kontkameraden zijn geweest?Lees je eens in:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hafez_al-Assad#Iraq en http://en.wikipedia.org/wiki/Hafez_al-Assad#Turkey
Het is dan ook meer dan logisch dat ze samen met de Baath vechten tegen de rest.
[..]
Ik denk eerder dat jij je laat kennen door te zeggen dat je van alles weet en dan niet eens door hebt dat Assad en de PKK/Koerden grote matties waren door de geschiedenis heen in plaats van vijanden.![]()
[..]
We zullen zien wie er uiteindelijk wint. Het grotendeelse Syrische volk dat tegen Assad en co. is of Assad zelf.
Onthou aub het volgende: A king with no people is not a king. Want dat zal hij zijn als zijn vijanden in het binnenland zijn vernietigd. Deze oorlog is heel simpel. Het is jij of ik. En als "ik" het wordt (In dit geval de Baath partij) dan vrees ik dat er dan niet echt veel overblijft van het mooie Balad el Sham.
[..]? Wat is er
Ik duid nu alleen de Koerden aan die de Baath helpen. Er zijn gelukkig ook andere Koerden die met de FSA vechten.
En nu is het weer jou zet.
Misschien moet je verder dan de tweede zin lezen als je inhoudelijk wilt discussieren. Als ik jou onzin tot het einde lees, dan hoor jij dat ook te doen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:35 schreef Djibril het volgende:
[..]
Na je tweede zin stopte ik al met lezen, ik weet genoeg de rest van je tekst zal ook onzin zijn.
Koerden zorgen dat Syrie meer versplinterd raakt?![]()
Jongetje mag ik je erop wijzen dat Koerden al heel lang ervoor zorgen dat Syrie versplinterd raakt, dat is niet van nu. En ze willen onafhankelijkheid. De rest van Syrie gaan ze niet over en daarom mengen ze zich ook niet in wat er in de rest van Syrie gebeurd.
De "FSA"die Koerden aanvallen zijn vooral Al Nusra gasten. Gasten die geen Syriers zijn, maar buitenlanders. Denk je nou echt dat een Syrier die eindelijk een tank heeft in Aleppo even naar de Koerdische regio gaat rijden om daar tegen de Koerden te vechten?![]()
![]()
Een echte Syrier zal die tank gebruiken tegen Assad dus niet tegen Koerden.
Turkije, Iran, Irak en de baathregime in Syrie konden of kunnen de Koerden met moderne apparatuur niet in toom houden. Denk je dat een Syrier met een tank dat wel kan.
Het is Al nusra dat Koerden aanvalt met behulp van turkije.
Maar goed dat begrijpt een kleine ziel als jij niet.
rakotto![]()
Je eigen naam niet met een hoofdletter schrijven![]()
![]()
Zegt genoeg over je![]()
![]()
Aloulou heeft gewoon gelijk dat Koerden alle recht hebben om de arabische nationalisme te wnatrouwen.
Ik vind het toch wel erg ironisch dat hij weer slechts half reageert op je posts en die van mij compleet negeertquote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:40 schreef rakotto het volgende:
[..]
Misschien moet je verder dan de tweede zin lezen als je inhoudelijk wilt discussieren. Als ik jou onzin tot het einde lees, dan hoor jij dat ook te doen.
Misschien moet ik dan van geluk spreken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel erg ironisch dat hij weer slechts half reageert op je posts en die van mij compleet negeert
quote:Defying Common View, Some Syrian Kurds Fight Assad
The New York Times
ALGHOOZ, Syria — The arc of Omar Abdulkader’s transformation from farmer to fighter resembles that of uncountable others in Syria, where since 2011 tens of thousands of men have been drawn into a civil war.
A rebel commander seeking to overthrow President Bashar al-Assad, he described the choice of a cornered man. His resistance began with peaceful demonstrations, he said. When the government answered with force, his tactics changed. “It was only after they showed that they would kill us that we became armed,” he said.
But there is a difference between this story and many others. Mr. Abdulkader is a Kurd, not an Arab, which means his experiences and decisions upend conventional wisdom that holds that the Kurds do not see this as their fight.
To hear the governments of Turkey and Syria describe it, Syria’s Kurds often side with or remain neutral toward Mr. Assad, whose government supported the Kurdistan Workers’ Party, or P.K.K., in its bloody insurgency against Turkey until 1998, when Syria grudgingly extradited the Kurdish group’s leader at the brink of war with Turkey.
But the scenes in Alghooz and in a string of Kurdish villages north of Aleppo present a more complex picture of Syria’s Kurds and their ambitions and relations with the government. Kurds here fiercely note that they have suffered under Mr. Assad’s rule, too, and taken up arms against him. They sharply contradict the notion that they rely on Mr. Assad’s government for protection.
And so while there have been signs that many Kurds remained pro-government, with some pro-P.K.K. fighters clashing with rebels, hundreds of others have joined the Free Syrian Army, as the loosely assembled antigovernment fighters call themselves, Kurdish and rebel leaders say.
The flatlands north of Aleppo are spotted with towns. Local men said that about 40,000 Kurds live here, and that their families have produced more than 600 fighters against Mr. Assad.
The fighters are organized into at least eight separate groups, Kurdish leaders and fighters said. Their names include the Islamic Kurdish Front, the Pesh Merga Falcons and the Martyrs of Mecca.
Defying official and popular accounts of Kurdish loyalties, these men fight beside Arabs against Mr. Assad. They and their leaders bluntly denounce the P.K.K., which the United States and Europe consider a terrorist organization, and also criticize many Kurdish nationalists, saying that calls for an independent Kurdistan are not a vision they share.
“We are not interested in a separate homeland,” said Yousef Haidar, 72, Alghooz’s mukhtar, or village elder. “We want to be part of Syria.”
He added, “For hundreds of years we have lived together with Arabs, and after the revolution we want to live together more.”
The Kurdish revolutionary fighters also reject neutrality, like the public position of the Democratic Union Party, Syria’s largest Kurdish political party, which has largely kept out of the uprising, furthering the impression that Kurds were not supporting the rebels.
“I am Kurdish, and as a Kurdish citizen I am fighting side to side with the Free Syrian Army, because you cannot find anybody who was not stepped on by the regime, or was not wronged,” Mr. Haidar said. “We were wronged as well.”
Alghooz is a small farming village on an agricultural plain. It lies a few miles east of Marea, one of the area’s thoroughly anti-Assad towns.
Fewer than 3,000 people live here. Its elders said that perhaps 30 men from local families were now fighting, and that these men had attracted Arabs, Christians and Turkmens to fight with them under the rebels’ flag.
Mr. Abdulkader commands one of three sections of a group that calls itself the Grandsons of Saladin and claims to field nearly 90 fighters in all. It fights under the command of Al Tawhid Brigade, the largest Free Syrian Army unit in the Aleppo region.
From 1989 to 1992, Mr. Abdulkader said, he served a tour of duty as an infantry conscript at a base south of Damascus. Then he returned home to work in the local fields, growing potatoes, lentils, onions and other crops. His Kurdish village lived peacefully beside the Arab villages nearby.
When protests against Mr. Assad began in early 2011 and Syrians in other villages in the countryside north of Aleppo demonstrated and organized into an underground movement, the Kurds in Alghooz did not commit.
But as the Assad government turned violent, the village picked a side, its elders said. “We joined the revolution,” Mr. Haidar said.
The imperative for the uprising, he said, was even greater than when the villages rose against colonial powers. “We were colonized by the French, but even France did not do what Bashar does,” he said. “The government kills innocent people. We felt no other option but to fight against this criminal.”
In doing so, the Kurds here noted that they face the same difficulties as the other Free Syrian Army units.
The Grandsons of Saladin split time now between their home villages, organizing roaming patrols at night on the roads, and holding a small portion of the front in Aleppo’s shattered neighborhoods.
They have relied in part on the training many of their members received during their brief service as conscripts in Mr. Assad’s army.
One man was previously a rifleman, another a machine-gunner. One — an Arab fighting inside the Kurdish group — was in a Syrian military communications unit. Two were trained in air defense.
All of them denounced the lack of Western support, and said their dearth of military equipment had slowed their progress and caused them many casualties.
“In general, we have a shortage of ammunition and weapons,” said Hussein Abu Mahmoud, a construction worker who is one of Mr. Abdulkader’s fighters. “Most of our fighters who were killed died because we don’t have enough weapons.”
Facing continued shortages, the Grandsons of Saladin make their own hand grenades, from pipes and locally made explosives, and use a large slingshot to heave some of their bombs, each slightly smaller than a grapefruit, toward army positions.
In recent months, the fighters said they had suffered five killed and seven wounded — proof enough, they said, of their role in the anti-Assad cause, and that Kurdish loyalties in Syria should not be defined by the statements from Damascus or Ankara, the Turkish capital, alone.
“There has been much propaganda that the Kurds are with the regime,” Mr. Abdulkader said. “We are not with Assad. We are fighting him.”
Omgquote:Op woensdag 23 januari 2013 21:29 schreef Vapochill het volgende:
Het Syrische vrouwenleger van Assad.![]()
Haha, de Koerdische vrouwelijke strijders ownen hen. Kijk, de Koerden zijn guerilla's, dus het is daar sowieso een amateur leger. Maar dit moet een professioneel leger voor stellen en ze zien er 1000x amateuristischer uit dan de 'amateurs'quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:29 schreef Vapochill het volgende:
Het Syrische vrouwenleger van Assad.![]()
Ah mooi hier zat ik op te wachten, schept meer duidelijkheid.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:17 schreef Aloulou het volgende:Artikel over Syrische Koerden die wel actief tegen Assad vechten, hoewel dit een minderheid is. Geeft ook meer interessante informatie over deze Koerden en verhaal en aspiraties:
[..]
Hoezo, ik had niks anders verwacht hoorquote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:21 schreef rakotto het volgende:
[..]
Misschien moet ik dan van geluk spreken.![]()
Moeilijk te zeggen. Ik hou er rekening mee dat het getelde dodental van de UN veel hoger ligt dan die van de meest ruime schatting van de oppositie. Het dodental in Libië werd ook verlaagd van 50 000 tot 25000 tot 20 000 en nu misschien nog lager(maar die betrouwbaarheid daarvan wacht ik nog af). Nu denk ik dat er in Syrië wel een stuk beter wordt geteld dan in Libië, maar dat zullen we achteraf pas weten. Kan ook zijn dat het dodental veel hoger ligt aangezien het lot van veel gevangenen en vluchtelingen onzeker is.quote:Jammergenoeg zijn er 140 mensen gedood vandaag
Wat ik me dus afvraag he, stel dat iedere dag 140 mensen dood zijn gegaan en dit 24 maanden lang... Zou dit niet voor 100800 doden moet zorgen? Want er zijn dagen geweest dat de aantallen veel hoger lagen en er zijn dagen die "weinig" doden hadden en de "officiele" cijfers lagen op 60k een paar weken terug...
En deze cijfers zijn dus ook nog exclusief de verdwenen en gearresteerde mensen. Is er iemand die meer duidelijkheid kan geven?
http://www.aljazeera.com/(...)125103526294739.htmlquote:Several killed in clashes in Iraq's Fallujah
At least five people have been killed and up to 40 injured in clashes in Fallujah after Iraqi troops opened fire on Sunni protesters and worshippers, officials have said.
Friday's incident is the most violent yet since Sunni demonstrators began taking to the streets in late December to challenge Prime Minister Nuri al-Maliki's Shia-led government.
The demonstration in the city, located about 60km west of Baghdad, the capital, was one of several that began after Friday prayers across the country.
Protesters are demonstrating against what they see as the increasing marginalisation of Sunnis since the fall of Saddam Hussein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |