abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:04:26 #151
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_121206469
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef LXIV het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar de gemiddelde technicus is gewoon niet geschikt als manager.
Sorry dat ik het zeg maar de meeste managers zijn overbodig of werken contraproductief (omdat ze iedere vakinhoudelijke kennis ontberen)
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_121206508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:01 schreef Elfletterig het volgende:
Gevolg van jarenlang wanbeleid. Iedereen moest altijd maar iets doen dat "leuk" was.
Misschien moet je dan eens gaan denken aan een systeem waarbij de overheid er minder bovenop zit. Jij bent hier degene die regelmatig pleit voor een stevige hand van de overheid. Reguleren, controleren en egaliseren zijn bij jou meestal de toverwoorden, ik stel echter vast dat onderwijsinstellingen professioneel genoeg zijn om hun eigen onderwijs vorm te geven.
pi_121208659
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:43 schreef TR08 het volgende:
De jongens die zich bij ons (als lasser!) goed laten zien halen op het werk op kosten van de baas veel kwalificaties, krijgen een leasebak, etc. En er zitten er ook tussen die met hard werk en de goede kwalificaties 53% belasting moeten betalen over de top van hun inkomen.
Ik heb zelf op de QC afdeling van een las-en-montagebedrijf gewerkt, en het is natuurlijk vrij logisch dat kwalificaties/certificaten door de baas betaald worden.
Wij deden piping/leidingbouw en een ongecertificeerde lasser mag nog niet eens naar een pijp kijken.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:58:29 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121208695
Come to the Netherlands, we pay less, but you'll pay more taxes!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:06:03 #155
379943 Paper_Tiger
pi_121208969
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Lyrics - Rush - The Trees Lyrics
The Trees Lyrics - Rush

There is unrest in the forest,
There is trouble with the trees,
For the maples want more sunlight
And the oaks ignore their pleas.

The trouble with the maples,
(And they're quite convinced they're right)
They say the oaks are just too lofty
And they grab up all the light.
But the oaks can't help their feelings
If they like the way they're made.
And they wonder why the maples
Can't be happy in their shade.

There is trouble in the forest,
And the creatures all have fled,
As the maples scream "Oppression!"
And the oaks just shake their heads

So the maples formed a union
And demanded equal rights.
"The oaks are just too greedy;
We will make them give us light."
Now there's no more oak oppression,
For they passed a noble law,
And the trees are all kept equal
By hatchet, axe, and saw.
  zondag 6 januari 2013 @ 00:02:37 #156
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_121214529
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat zijn de belangen van de leerling dan volgens jou?
Een algemene opleiding die ook buiten een enkel bedrijf nog van betekenis is. Leuk voor een bedrijf hoor, een interne opleiding, maar die is enkel en alleen op de behoeftes van dat bedrijf gericht. Dat is verder prima natuurlijk, maar wel als vervolg op de algemene opleiding en niet als vervanging. Als je dat wel zou doen ben je als werknemer daarna overgeleverd aan de grillen van dat bedrijf.
pi_121217515
over wat voor functies hebben we het dan? lassers ed?
pi_121218888
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens gaan denken aan een systeem waarbij de overheid er minder bovenop zit. Jij bent hier degene die regelmatig pleit voor een stevige hand van de overheid. Reguleren, controleren en egaliseren zijn bij jou meestal de toverwoorden, ik stel echter vast dat onderwijsinstellingen professioneel genoeg zijn om hun eigen onderwijs vorm te geven.
Gezien de recente berichten over hun financiële huishouding heb ik zo mijn twijfels over hun professionaliteit :P
pi_121218895
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 01:25 schreef Evertjan het volgende:
over wat voor functies hebben we het dan? lassers ed?
Van de lasser tot de technische WO'er lijkt me.
  zondag 6 januari 2013 @ 02:35:35 #160
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_121219085
quote:
10s.gif Op zondag 6 januari 2013 02:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien de recente berichten over hun financiële huishouding heb ik zo mijn twijfels over hun professionaliteit :P
Dit, onderwijsinstellingen zijn net zo erg als woningbouwverenigingen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_121219662
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:05 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je moet juist stimuleren dat mensen technische studies gaan doen. Dus als je mechanismen ontwikkelt om dat te bereiken, is het juist handig dat de overheid daarbij wordt betrokken.
pi_121220460
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:27 schreef Kowloon het volgende:

Maar het zou best omhoog kunnen, er is immers een tekort, normale economische theorie geeft dan aan dat je de prijs moet verhogen. Kom met een startsalaris van 4000-5000 in de maand aan, reken maar dat de markt daar op reageert. Maar ik denk dat LXIV het probleem beter omschrijft:

Alleen maak je hier de denkfout dat er zomaar opeens techneuten uit de kast komen rollen als je het salaris verhoogt. Zoiets kost een paar jaar, aangezien de huidige middelbare scholieren dan voor een technische opleiding moeten kiezen. Je kunt 'social media planners' niet opeens inzetten als technici. Wat dat betreft loop je altijd achter de feiten aan. Het zou helpen als we op de middelbare school gewoon kappen met al die wijvenvakken. Jongens worden daar gewoon op systematische wijze gecastreerd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_121220550
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:49 schreef cempexo het volgende:
Nederlandse emigranten die uit Nederland vertrekken zijn mensen met een goede opleiding, brains en doorzettingsvermogen.

Dat is sinds 2000 begonnen. In 2011 waren er 160.000 nl emigranten.

Dat wat er overblijft wordt nu steeds duidelijker.
Volgens het cbs klopt dit niet emigratie komt in geen enkel jaar boven de 92.000 uit, en het jaar 2000 heb er helemaal niks mee te maken 2006 was de top sinds 2006 daald de emigratie weer iets
pi_121220571
Dit soort berichten zie ik al jaren voorbij komen maar het zijn toch echt de bedrijven zelf die onrealistische eisen stellen. Daar is men op zoek naar schoolverlaters met 5 jaar werkervaring voor een habbekrats terwijl er zat 50 plussers zijn met veel ervaring maar die zijn dan te duur/niet flexibel genoeg/vaker ziek etc.
pi_121220718
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
That's why...

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_121220767
Omdat we in nederland liever Marketing & Communicatie studeren, man man ik zie ze elke dag bij me bureau voorbij schuifelen, totaal wereldvreemd, en bezig met hun "brand', oh kuuuuut ons bedrijf heeft een kut reputatie, oh ja snel laten we een kekke marketing actie starten, totaal niet beseffend dat ze een kut reputatie hebben omdat hun product faalt
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 6 januari 2013 @ 08:23:14 #167
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_121220801
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:57 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb zelf op de QC afdeling van een las-en-montagebedrijf gewerkt, en het is natuurlijk vrij logisch dat kwalificaties/certificaten door de baas betaald worden.

Tuurlijk :) Maar je laat de jongens met een betere opstelling zich eerder kwalificeren dan de mindere goden toch?
pi_121222135
quote:
Sorry dat ik het zeg, maar de gemiddelde technicus is gewoon niet geschikt als manager.
Het echt problematische is, dat de meeste managers ook niet geschikt zijn als manager. Dankzij het achterblijven van het managementvak bij de ontwikkelingen in de wereld ontstaan juist de problemen.

Traditionele managers zijn van nature risicomijdend en achterdochtig. Gedrag dat in de weg staat om moderne ondernemingen te laten groeien. Juist technici hebben last van dat managementgedrag. Niets is zo vermoeiend dan iets ingewikkelds uit te moeten leggen aan iemand met het technisch verstand van een baby. Negentig procent van wat zich manager noemt is in principe alleen maar geschikt om lopende band processen of een supermarktje te leiden. Klokje, simpel taakje, excelletje maken en klaar. Heel veel anders kunnen ze eigenlijk niet.

De werkelijkheid van veel complexe trajecten is dat de precieze uitkomst vaak niet vaststaat. Dat het moeilijk te voorspellen is hoe lang het precies gaat duren en dat het vaak ook lastig is te voorspellen hoeveel het precies gaat kosten. Op hoofdlijnen ja, maar qua details echt niet. Wanneer in dergelijke trajecten niet de technici in de lead zijn krijg je dus de zoveelste mislukking. Mislukkingen waar dan die techneut (die al heel vaak gewaarschuwd heeft) de schuld van krijgt.
pi_121222213
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:14 schreef delpit het volgende:
Mislukkingen waar dan die techneut (die al heel vaak gewaarschuwd heeft) de schuld van krijgt.
Dat is niet alleen de manager in kwestie te verwijten. Het punt is vaak dat die techneut voor nog heel veel meer dingen waarschuwt die achteraf gezien wel meevallen. En dat is omdat techneuten van nature vrij pessimistisch ingesteld zijn als het om risico's gaat. Begrijpelijk, want zij zijn ook degene die de troep moeten opruimen en daarnaast begrijpen ze het product beter en voelen dus misschien wel te goed aan waar het mis zou kunnen gaan.

Het lastige als manager is dat die stortvloed aan waarschuwingen, problemen en bezwaren bijzonder lastig te filteren is zonder iets van inhoudelijke kennis.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:19:53 #170
379943 Paper_Tiger
pi_121222245
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 03:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je moet juist stimuleren dat mensen technische studies gaan doen. Dus als je mechanismen ontwikkelt om dat te bereiken, is het juist handig dat de overheid daarbij wordt betrokken.
Waarom is dat dan handig dat de overheid erbij wordt betrokken? Ik zou denken de ouders en de leerling.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:29:17 #171
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121222395
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:18 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat is niet alleen de manager in kwestie te verwijten. Het punt is vaak dat die techneut voor nog heel veel meer dingen waarschuwt die achteraf gezien wel meevallen. En dat is omdat techneuten van nature vrij pessimistisch ingesteld zijn als het om risico's gaat. Begrijpelijk, want zij zijn ook degene die de troep moeten opruimen en daarnaast begrijpen ze het product beter en voelen dus misschien wel te goed aan waar het mis zou kunnen gaan.

Het lastige als manager is dat die stortvloed aan waarschuwingen, problemen en bezwaren bijzonder lastig te filteren is zonder iets van inhoudelijke kennis.
En wie staan er tot laat over te werken terwijl de manager thuis aan de aardappelen zit?

En wie krijgt er een bonus omdat het allemaal netjes binnen de tijd af was en het project zogenaamd goed begeleid was?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_121222585
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef jefjef het volgende:

[..]

Lts/MTS/hts is een goed traject maar wel een lang traject. Jammer genoeg krijgen de meeste tijdens hun MTS periode andere interesses en gaan andere aspecten zoal salaris, vriendin, huis vakantie enz meespelen . Binnen ons bedrijf zijn we een mechatronica opleiding niv. 3 gestart voor onze eigen (oudere 35/45 +) medewerkers en de medewerkers van onze klanten. Het idee hierachter is het menselijk kapitaal in huis te houden te motiveren.
M'n complimenten. :)
  zondag 6 januari 2013 @ 11:48:54 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_121222763
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:12 schreef jefjef het volgende:
onze eigen (oudere 35/45 +) medewerkers
Waanzinnig toch, dat werknemers van 35+ al onder het kopje oud vallen.

Verder prima verhaal, daar niet van.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_121222916
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 07:55 schreef raptorix het volgende:
Omdat we in nederland liever Marketing & Communicatie studeren, man man ik zie ze elke dag bij me bureau voorbij schuifelen, totaal wereldvreemd, en bezig met hun "brand', oh kuuuuut ons bedrijf heeft een kut reputatie, oh ja snel laten we een kekke marketing actie starten, totaal niet beseffend dat ze een kut reputatie hebben omdat hun product faalt
Zeer herkenbaar .
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_121222948
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 07:55 schreef raptorix het volgende:
maar het is zo makkelijk om dit papiertje te halen en dan kun je toch zeggen dat je een studie hebt gedaan, staat leuk op donderdagavond in de studentenkroeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')