Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Op 3.5 km werd het wel zwaar, geen idee hoe, gewoon doorzetten, rustiger aan maar blijven lopen. Laatste 700 meter galmde er nog iets door mijn hoofd "vreet dat meer op, vreet dat meer op."
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
Op zaterdag 5 januari 2013 10:03 schreef YUR het volgende: Eigenlijk is het natuurlijk de truc om bepaalde tempo's te kunnen lopen zonder hulp van je Garmin
Dat kan nog best lastig zijn.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Hier stort al het equipment spontaan in. Mijn Garmin is al vanaf mijn loopje van eergister dood. Normaal met alle knopjes indrukken doet 'ie het weer... Nu niet
Net weer mijn schoenen afgeborsteld, want er zaten weer flinke plakkaten Midden-Westland op. Weer redelijk schoon, alleen: er zit een GAATJE in mijn schoen! WTF Zie hieronder (zit een pennetje doorheen voor de duidelijkheid):
Op zich zou doorscheuren zich beperken tot dat stukje. Maar toch.....
Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef YUR het volgende: Ik heb voor iedereen in dit topic veel respect, maar voor kluizenaar en Swets nét een beetje meer
Dat hoeft niet hoor, er zijn hier allemaal bikkels!
Het is allemaal relatief, voor jou is misschien 25 km lopen the edge, voor mij is dat die 5 km. We gaan allemaal tot het uiterste en net iets verder. Althans zo voelde dat voor mij net, dit heb ik zeker weten nooit gedaan of gekund en blijf mijzelf verbazen dat ik het toch weer doe.
De laatste 5 minuten was mijn hoofd leeg, ik hoorde de muziek niet meer, ik hoorde de pace niet meer van runkeeper, het was alleen maar doorlopen
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Dat zou best kunnen. Die trainers leren het ook ergens he
Heel veel trainingsoefeningen zijn standaard, wanneer en hoe ze ingezet worden is afhankelijk van het doel/trainingen. En dat vind ik wel een heel groot voordeel van een loopgroep of trainen met een trainer, dat je andere dingen doet dan je in je eentje zou doen. Ik denk dat er weinigen (hier) hun training dusdanig invullen dat ze dit soort dingen doen. En eigenlijk is dat zonde, want je kan een hoop leren van trainers en hoe zij dingen doen.
quote:
Op zaterdag 5 januari 2013 11:02 schreef hatsaflats het volgende: Ik denk ook dat als ik bij een groep begin het beter gaat worden, maar zo'n piepende Garmin is ook wel heel handig
Zou ik zeker een keer doen, of naar een atletiekvereniging zoals YUR/GotC.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Heel veel trainingsoefeningen zijn standaard, wanneer en hoe ze ingezet worden is afhankelijk van het doel/trainingen. En dat vind ik wel een heel groot voordeel van een loopgroep of trainen met een trainer, dat je andere dingen doet dan je in je eentje zou doen. Ik denk dat er weinigen (hier) hun training dusdanig invullen dat ze dit soort dingen doen. En eigenlijk is dat zonde, want je kan een hoop leren van trainers en hoe zij dingen doen.
[..]
Eigenlijk lopen wij gewoon bij het loopgroeponderdeel van een grote atletiekvereniging. Er zijn weinig banden met bijvoorbeeld de baanatletiek
Staat allang al op de planning voor na Egmond. Ik moet alleen nog even zien hoe en wat, want ik vond op de baan trainen met Start2Run ook altijd erg leuk (en ik heb tot m'n 14e geatletiekt ), dus ik weet niet of ik dat wil of gewoon bij de recreanten meelopen. Volgende week donderdag ga ik heen en dan zie ik wel
Staat allang al op de planning voor na Egmond. Ik moet alleen nog even zien hoe en wat, want ik vond op de baan trainen met Start2Run ook altijd erg leuk (en ik heb tot m'n 14e geatletiekt ), dus ik weet niet of ik dat wil of gewoon bij de recreanten meelopen. Volgende week donderdag ga ik heen en dan zie ik wel
Dan zou ik inderdaad ook een atletiekvereniging opzoeken met een loopgroepafdeling. Dan loop je zowel op de weg als zo nu en dan op de baan
Ik heb me net aangemeld voor de loopgroep die dinsdagavond de 15e start, denk dat dat toch wel fijn is, ook i.v.m. looptechniek enzo.
quote:
De beginnerscursus bestaat uit 2x 7 weken. Na de eerste 6 weken kun je 20 minuten aan een stuk hardlopen en dat toon je jezelf aan in de 7de week tijdens een testloop. Dan na de volgende 6 weken kun je 30 minuten aan een stuk hardlopen en dat laat je jezelf weer zien in een testloop in de 14de week. Daarna, als je door wilt gaan, word je lid van de vereniging.
Je krijgt een schema met een programma voor twee keer trainen in de week. Een keer is de gezamenlijke training en een keer train je voor jezelf, eventueel samen met een andere cursist als je dat zou willen (onderling afspreken).
Nu komt het misschien alleen iets minder goed uit dat ik op maandagavond de fysio-fitness heb, maar dat kan niet op een andere avond
Dan gaat je contributie ook omhoog of niet? En dan wordt je lid van de KNAU! Eckte eckte hardloper dan
Ik was op m'n 8e al lid van KNAU, toen was ik nog geen Eckte eckte hardloper. Wel fijn dat er nog steeds een clubrecord estafette uit 1995 deels op mijn naam staat
En alles is al uitgezocht, op donderdag is er zowel looptraining recreanten en op de baan, en op zaterdagochtend is er looptraining voor recreanten op de baan Dus waarschijnlijk wordt het gewoon op donderdagavond en zaterdagochtend, en dan kan ik nog 1 of 2 keer per week m'n eigen rondje rennen.
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar Dutchrunners, daarmee kun je ook een lidmaatschap bij de Atletiekunie nemen zonder dat je bij een loopgroep heeft te zitten. Maar wat voor voordelen een lidmaatschap bij de Atletiekunie nou zou hebben voor mij ben ik nog niet helemaal achter
Op zaterdag 5 januari 2013 11:37 schreef Guppyfriend het volgende: Ik heb ook wel eens zitten kijken naar Dutchrunners, daarmee kun je ook een lidmaatschap bij de Atletiekunie nemen zonder dat je bij een loopgroep heeft te zitten. Maar wat voor voordelen een lidmaatschap bij de Atletiekunie nou zou hebben voor mij ben ik nog niet helemaal achter
10% korting bij de Runnersworld!
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
Wat doe je precies bij de fysio-fitness? Denk dat het opzich wel moet lukken om na wat krachttraining op maandag op dinsdag te hardlopen.
Ik heb een programma van een uurtje, lichte cardio en kracht, met name gericht op mijn knie. Ben een half jaar bezig en twijfel over de vooruitgang. Ik heb een doel nodig om naartoe te werken, vandaar jet hardlopen. Ik overleg maandag wel of het programma daar evt op aangepast kan/mag/moet worden.
Ik heb een programma van een uurtje, lichte cardio en kracht, met name gericht op mijn knie. Ben een half jaar bezig en twijfel over de vooruitgang. Ik heb een doel nodig om naartoe te werken, vandaar jet hardlopen. Ik overleg maandag wel of het programma daar evt op aangepast kan/mag/moet worden.
Goed idee, denk het dat wel moet kunnen zo. Zou dat van je knie wel aangeven bij je trainer(s) van de loopgroep.
Stay with me, let's just breathe. It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
Mijn hartslag stuiterde naar 200.. maar dat was op 800m a 20.6 km/h Voornamelijk tussen 160 en170 gelopen. 4.66km in 30min, Niet ontevreden.. Voel mn benen wel, maar eigenlijk geen pijntjes behalve spierpijn.
Mijn hartslag stuiterde naar 200.. maar dat was op 800m a 20.6 km/h Voornamelijk tussen 160 en170 gelopen. 4.66km in 30min, Niet ontevreden.. Voel mn benen wel, maar eigenlijk geen pijntjes behalve spierpijn.
Ook op volle bak haal ik dat soort snelheden totaal nietendan al helemaal niet over 800m. Klopt die datawel?
Ook op volle bak haal ik dat soort snelheden totaal nietendan al helemaal niet over 800m. Klopt die datawel?
Ho.. ik moet het even nuanceren.. Het was een stukje van 800m waarin ik rustig begin, tot mn piek en dan weer afzakken. En die piek lag dan op 20.6 ..En of die dan precies klopt.. dunno..
Zojuist langer achter elkaar gelopen qua tijd dan ik ooit gedaan had, toch een mijlpaaltje!
Totaal 2 uur weggeweest, ongeveer 10 minuten ingelopen en daarna 20 kilometer in 1:49:30.
Expres op hartslag gelopen en niet te intensief. Helaas klooide m'n HRM wat in het begin, daardoor een tijdje iets te hard gelopen, toen was het daarna weer iets lastiger ritme zoeken. Ook liep ik voor het eerst met drinken mee, 2 handhelds / flesjes van 330 ml en dat is toch even wennen voor je schouders en armen, maar overall een lekkere training achter de rug!
Ik had toch gedacht dat het makkelijker zou zijn dat ik een iets betere conditie had. Helaes.
(edit: oeh ik moet niet vergeten een "voor-foto" te maken, ben toch benieuwd of je in 10 weken ook echt veranderd)
De eerste keer viel mij ook super tegen! Daarentegen was ik mega-trots dat ik het gedaan had. Ben nu 4x geweest en de vooruitgang valt me juist mee dus dat komt goed
Ik heb net een jack gekocht: Fluoriserend mét reflectie Vind hem in het echt mooier dan op dit plaatje maar kon geen goede foto vinden online. Morgenochtend weer lopen