abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 10:37:58 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_121185506

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 06-01-2013 14:36:40 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121185526
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:28 schreef De_kluizenaar het volgende:
I did it, 10-10-12 *)

Op 3.5 km werd het wel zwaar, geen idee hoe, gewoon doorzetten, rustiger aan maar blijven lopen. Laatste 700 meter galmde er nog iets door mijn hoofd "vreet dat meer op, vreet dat meer op." :D

http://www.endomondo.com/workouts/117025663

En toen nog een dikke kilometer terug naar mijn auto wandelen, dit was heerlijk!!
*O*
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:49:51 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_121185653
Kluizenaar _O_
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:52:52 #4
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121185695
Ik heb voor iedereen in dit topic veel respect, maar voor kluizenaar en Swets nét een beetje meer _O_
F means you're fucked
pi_121185731
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:03 schreef YUR het volgende:
Eigenlijk is het natuurlijk de truc om bepaalde tempo's te kunnen lopen zonder hulp van je Garmin ;)
Dat kan nog best lastig zijn.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:58:29 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121185757
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:56 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat kan nog best lastig zijn.
Dat klopt!

Leuk maar o zo lastig onderdeel van het arsenaal van mijn trainer:

Start op een vast punt. Loop 3 minuten een kant op. Draai om. Loop 3 minuten terug. Kom precies op het startpunt uit.

Bijna niet te doen, maar je leert er wel van :Y
F means you're fucked
pi_121185780
Die oefening deden ze ook in mijn loopgroep.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:01:48 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121185804
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:00 schreef slacker_nl het volgende:
Dat zou best kunnen. Die trainers leren het ook ergens he ;)
F means you're fucked
pi_121185820
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:00 schreef slacker_nl het volgende:
Ik denk ook dat als ik bij een groep begin het beter gaat worden, maar zo'n piepende Garmin is ook wel heel handig :D
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:05:55 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121185873
@De kluizenaar: ^O^ Tuurlijk kon je dit ;)

Hier stort al het equipment spontaan in. Mijn Garmin is al vanaf mijn loopje van eergister dood. Normaal met alle knopjes indrukken doet 'ie het weer... Nu niet :{

Net weer mijn schoenen afgeborsteld, want er zaten weer flinke plakkaten Midden-Westland op. Weer redelijk schoon, alleen: er zit een GAATJE in mijn schoen! WTF :( Zie hieronder (zit een pennetje doorheen voor de duidelijkheid):

Op zich zou doorscheuren zich beperken tot dat stukje. Maar toch..... ;(
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 11:06:58 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_121185892
Nou zeg! Dat is ook stom! :( hoe lang heb je ze al?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121185896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef YUR het volgende:
Ik heb voor iedereen in dit topic veel respect, maar voor kluizenaar en Swets nét een beetje meer _O_
Dat hoeft niet hoor, er zijn hier allemaal bikkels! _O_

Het is allemaal relatief, voor jou is misschien 25 km lopen the edge, voor mij is dat die 5 km. We gaan allemaal tot het uiterste en net iets verder. Althans zo voelde dat voor mij net, dit heb ik zeker weten nooit gedaan of gekund en blijf mijzelf verbazen dat ik het toch weer doe.

De laatste 5 minuten was mijn hoofd leeg, ik hoorde de muziek niet meer, ik hoorde de pace niet meer van runkeeper, het was alleen maar doorlopen _O_
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:08:10 #13
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_121185902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:01 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Die trainers leren het ook ergens he ;)
Heel veel trainingsoefeningen zijn standaard, wanneer en hoe ze ingezet worden is afhankelijk van het doel/trainingen. En dat vind ik wel een heel groot voordeel van een loopgroep of trainen met een trainer, dat je andere dingen doet dan je in je eentje zou doen. Ik denk dat er weinigen (hier) hun training dusdanig invullen dat ze dit soort dingen doen. En eigenlijk is dat zonde, want je kan een hoop leren van trainers en hoe zij dingen doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:02 schreef hatsaflats het volgende:
Ik denk ook dat als ik bij een groep begin het beter gaat worden, maar zo'n piepende Garmin is ook wel heel handig :D
Zou ik zeker een keer doen, of naar een atletiekvereniging zoals YUR/GotC.
pi_121185921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:05 schreef Quoi het volgende:

Op zich zou doorscheuren zich beperken tot dat stukje. Maar toch..... ;(
Goed excuus om nieuwe Brooks aan te schaffen toch?
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:09:43 #15
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121185924
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:08 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Heel veel trainingsoefeningen zijn standaard, wanneer en hoe ze ingezet worden is afhankelijk van het doel/trainingen. En dat vind ik wel een heel groot voordeel van een loopgroep of trainen met een trainer, dat je andere dingen doet dan je in je eentje zou doen. Ik denk dat er weinigen (hier) hun training dusdanig invullen dat ze dit soort dingen doen. En eigenlijk is dat zonde, want je kan een hoop leren van trainers en hoe zij dingen doen.

[..]

Eigenlijk lopen wij gewoon bij het loopgroeponderdeel van een grote atletiekvereniging. Er zijn weinig banden met bijvoorbeeld de baanatletiek
F means you're fucked
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:10:23 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121185938
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou zeg! Dat is ook stom! :( hoe lang heb je ze al?
Februari 2012.... Maar goed, voor demping e.d. zou dit niet uit moeten maken. En bij een plas wordt je tóch wel nat. Het is gewoon niet leuk.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:11:32 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121185954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:10 schreef Quoi het volgende:

[..]

Februari 2012.... Maar goed, voor demping e.d. zou dit niet uit moeten maken. En bij een plas wordt je tóch wel nat. Het is gewoon niet leuk.
Asics Air Max :9
F means you're fucked
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:11:32 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121185955
quote:
12s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:09 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Goed excuus om nieuwe Brooks aan te schaffen toch?
Moet ik echt mee wachten tot mijn eerste topsalaris binnen is ;)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:13:34 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_121185985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:09 schreef YUR het volgende:

[..]

Eigenlijk lopen wij gewoon bij het loopgroeponderdeel van een grote atletiekvereniging. Er zijn weinig banden met bijvoorbeeld de baanatletiek
Jullie hebben ook geen wedstrijdlicentie waarschijnlijk? Of dat weer wel?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:14:14 #20
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121186004
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:13 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Jullie hebben ook geen wedstrijdlicentie waarschijnlijk? Of dat weer wel?
Wijzelf niet nee, maar we kunnen er zo eentje nemen als we dat zouden willen
F means you're fucked
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 11:14:38 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_121186015
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:10 schreef Quoi het volgende:

[..]

Voor de werking maakt het ook niet uit, maar stom is het wel! :(
pi_121186018
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:08 schreef slacker_nl het volgende:

Staat allang al op de planning voor na Egmond. Ik moet alleen nog even zien hoe en wat, want ik vond op de baan trainen met Start2Run ook altijd erg leuk (en ik heb tot m'n 14e geatletiekt :)), dus ik weet niet of ik dat wil of gewoon bij de recreanten meelopen. Volgende week donderdag ga ik heen en dan zie ik wel :D
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:15:51 #23
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_121186043
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:14 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Staat allang al op de planning voor na Egmond. Ik moet alleen nog even zien hoe en wat, want ik vond op de baan trainen met Start2Run ook altijd erg leuk (en ik heb tot m'n 14e geatletiekt :)), dus ik weet niet of ik dat wil of gewoon bij de recreanten meelopen. Volgende week donderdag ga ik heen en dan zie ik wel :D
Dan zou ik inderdaad ook een atletiekvereniging opzoeken met een loopgroepafdeling. Dan loop je zowel op de weg als zo nu en dan op de baan :Y
F means you're fucked
pi_121186053
Kluizenaar *O*

Ik heb me net aangemeld voor de loopgroep die dinsdagavond de 15e start, denk dat dat toch wel fijn is, ook i.v.m. looptechniek enzo.
quote:
De beginnerscursus bestaat uit 2x 7 weken. Na de eerste 6 weken kun je 20 minuten aan een stuk hardlopen en dat toon je jezelf aan in de 7de week tijdens een testloop. Dan na de volgende 6 weken kun je 30 minuten aan een stuk hardlopen en dat laat je jezelf weer zien in een testloop in de 14de week.
Daarna, als je door wilt gaan, word je lid van de vereniging.

Je krijgt een schema met een programma voor twee keer trainen in de week. Een keer is de gezamenlijke training en een keer train je voor jezelf, eventueel samen met een andere cursist als je dat zou willen (onderling afspreken).
Nu komt het misschien alleen iets minder goed uit dat ik op maandagavond de fysio-fitness heb, maar dat kan niet op een andere avond :{
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:18:49 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121186097
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:16 schreef Serinde het volgende:
Kluizenaar *O*

Ik heb me net aangemeld voor de loopgroep die dinsdagavond de 15e start, denk dat dat toch wel fijn is, ook i.v.m. looptechniek enzo.

[..]

Nu komt het misschien alleen iets minder goed uit dat ik op maandagavond de fysio-fitness heb, maar dat kan niet op een andere avond :{
^O^ Daar ga je geen spijt van krijgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')