Nee hoor ..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:32 schreef Maax het volgende:
[..]
Hmmm, ik ga misschien wel wat te ver ja.. Excuses.
Dat dus.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Capaciteiten kun je niet vormen, je hebt een vlotte babbel of niet, een facade van een pak aandoen om maar te voldoen aan de norm is makkelijker te realiseren.
Het hangt er inderdaad maar vanaf in welke sector dat je zit. Je moet niet in pak gaan solliciteren bij een klein bedrijf met tien werknemers waarvan drie familie van de zaakvoerder.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een handelaar in scheepsmotoren ziet er in een pak onbetrouwbaar uit.
Tegenwoordig denkt iedereen dat je in een pak het meest kunt verdienen, de realiteit is toch wat anders.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 04:04 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Het hangt er inderdaad maar vanaf in welke sector dat je zit. Je moet niet in pak gaan solliciteren bij een klein bedrijf met tien werknemers waarvan drie familie van de zaakvoerder.
Bij mij is het ooit omgekeerd geweest hoor: ik kwam in pak solliciteren en mij werd duidelijk gezegd dat ik het in het vervolg maar achterwege moest laten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 04:04 schreef sp3c het volgende:
ik zou optie B uitnodigen voor een nieuw EERSTE gesprek en hem op het hart drukken dat hij dan niet op zijn gympies binnen moet komen trollen
als hij op een beetje gefatsoeneerd (pak lijkt me overdreven) op komt dagen istie aangenomen en anders heb je er nix aan
geloof ik graag, je kunt ook te hard je best doenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 04:06 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Bij mij is het ooit omgekeerd geweest hoor: ik kwam in pak solliciteren en mij werd duidelijk gezegd dat ik het in het vervolg maar achterwege moest laten.
Ik had zelfs nog opzettelijk mijn stropdas niet aangedaan, want ik vermoedde al wel zoiets van tevoren. Was wel aangenomen trouwens, na mijn plechtige belofte om gewoon een trui aan te trekken op het werk. :quote:Op zaterdag 5 januari 2013 04:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof ik graag, je kunt ook te hard je best doen
ik heb nog nooit in pak gesolliciteerd ... maar ook niet met mijn sportschoenen aan
Ligt ook aan de functie he.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 04:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof ik graag, je kunt ook te hard je best doen
ik heb nog nooit in pak gesolliciteerd ... maar ook niet met mijn sportschoenen aan
lijkt me ook idd maar ga dan niet door met het interviewquote:
Buiten dat het extreem zwart/wit is, zegt dit helemaal niks over kleding.quote:A: een keurige jongeman die formaliteiten in acht neemt, met minder capaciteiten.
B: een klaploper die de capaciteiten bezit.
Verkoper in een electronicazaak gaat toch niet in pak solliciteren?quote:
Wat ben ik blij dat jij mijn baas niet bentquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
Dan moet er wel in de vacature staan dat het gewenst is dat men in pak komt solliciteren... Of uit de uitstraling van het bedrijf moet al dermate duidelijk blijken dat het gewenst is om in pak te solliciteren. Maar ook dan zou het de werkgever sieren om in de vacature aan te geven dat uiterlijk vertoon een belangrijke factor is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:07 schreef Maax het volgende:
[..]
Ontopic: Persoon A lijkt mij een betere kandidaat dan persoon B. Als je ergens op sollicitatie gaat dan vind ik dat je je moet conformeren aan diegene. Daarbij hoort dan het dragen van een pak ja. Een vlotte babbel is hardstikke leuk en dan kan je waarschijnlijk goed verkopen, maar een goede werknemer heeft meer nodig dan alleen dat. Een positieve instelling, respect voor hogerhand en etiquette horen daar ook bij mijns inziens.
Maar goed, ik ben wat dat betreft misschien redelijk conservatief ingesteld. Their house, their rules vind ik.
Dat is juist het hele probleem. TS wil gecharmeerd worden, die wil een veer in zijn reet en als hij dat niet krijgt dan beinvloedt dat zijn beslissing. Kijk mij eens belangrijk zijn, iemand die met mij komt praten trekt daar speciaal een pak met das voor aan. Dat heeft helemaal niets te maken met je bedrijf verder helpen door de meest geschikte kandidaat te selecteren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:55 schreef Spiegelei het volgende:
En dan de betreffende sollicitant: trui, gympen? Tja, ik vind het eerlijk gezegd wel heel casual. Mij zou met name de bijdehante opmerking zou mij storen. Leuk dat je zo gevat kan zijn, maar op een eerste sollicitatiegesprek? Ik weet niet hoor, ik zou niet gecharmeerd zijn van zo'n iemand.
Ze kijken dan ook niet wie de beste is voor de functie maar wie hun de merg het best uit de rug pijpt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is juist het hele probleem. TS wil gecharmeerd worden, die wil een veer in zijn reet en als hij dat niet krijgt dan beinvloedt dat zijn beslissing. Kijk mij eens belangrijk zijn, iemand die met mij komt praten trekt daar speciaal een pak met das voor aan. Dat heeft helemaal niets te maken met je bedrijf verder helpen door de meest geschikte kandidaat te selecteren.
Dat zul je niet veel meer zien in deze tijden, sollicitatiecommissies die zoveel keuze hebben dat ze zichzelf heel belangrijk gaan maken en hun machtspositie zorgt er dan voor dat hun ego gestreeld moet worden door de sollicitant.
Ik denk het niet. Wat er niet in zit, komt er ook niet uit. Je kunt iemand wel een beetje regisseren met een cursus, maar talent kun je niet kweken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:10 schreef HSG het volgende:
Iemand met iets mindere capaciteiten kan zijn capaciteiten altijd verbeteren.
Beste reactie van het hele topic trouwens. Het is zo duidelijk dat dit de beste keus is, dat ik verbaasd ben dat er eerst een topic over geopend moet worden.quote:
Een verkreukeld overhemd en colbairtje? En een zwerverbaardje? Dan kan je denk ik toch beter de sollicitant aannemen die casual gekleed was. Dat ziet er soms netter uit, als die goedkope "maaktpakken" die niet goed zijn ingenomen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:56 schreef Larafairy het volgende:
Ik zou als uitgangspunt nemen dat iemand er verzorgt uitziet. Dat kan in een pak, maar ook heel gemakkelijk met 'nette' vrijetijdskleding.
Een net pak zou ik eerder zien bij een sollicitatie bij een accountantsbureau, maar als verkoper in een winkel zou ik onderstaande goed kunnen waarderen hoor.
[ afbeelding ]
Het was denk ik ook meer omdat TS twijfelt aan zijn kwaliteiten voor de functie die hij bekleedt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beste reactie van het hele topic trouwens. Het is zo duidelijk dat dit de beste keus is, dat ik verbaasd ben dat er eerst een topic over geopend moet worden.
Dit.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:05 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het nogal een brevet van onvermogen om op een forum te gaan vragen welke sollicitant de voorkeur heeft. Dan doe je echt iets niet goed als je daar zelf niet uit kunt komen
Ik heb het niet over talenten maar over capaciteiten. Daar zit wel een verschil in.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Wat er niet in zit, komt er ook niet uit. Je kunt iemand wel een beetje regisseren met een cursus, maar talent kun je niet kweken.
toch een beetje twijfels oproept. Als hij dit soort antwoorden al tijdens sollicitatiegesprekken geeft, dan vraag ik me af hoe hij met klanten omgaat als die onverwachte vragen stellen.quote:Antwoord: 'ik solliciteer toch niet voor directeur hier?'
Het gaat over een verkoper. Veel spulletjes kunnen slijten is een talent dat sommigen hebben en anderen niet. Je kunt iemand wel wat tips geven of op een cursus sturen, maar een slechte verkoper wordt nooit een goede.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb het niet over talenten maar over capaciteiten. Daar zit wel een verschil in.
Met z'n gore ongeschoren bakkes.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:56 schreef Larafairy het volgende:
Ik zou als uitgangspunt nemen dat iemand er verzorgt uitziet. Dat kan in een pak, maar ook heel gemakkelijk met 'nette' vrijetijdskleding.
Een net pak zou ik eerder zien bij een sollicitatie bij een accountantsbureau, maar als verkoper in een winkel zou ik onderstaande goed kunnen waarderen hoor.
[ afbeelding ]
Dit dus. Als jullie willen dat hij een pak moet dragen vind ik dat jullie zelf een pak voor hem moeten regelen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef o.us2.0 het volgende:
In pak komen voor een solliciatiegesprek als verkoper in een electronicazaakWie zijn jullie vaste klanten, miljonairs?
LOL! Bij een elektronica zaakquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
Een goed punt. Mijn huidige baas heeft ook de neiging om minder capabele personen in te huren. Ik en mijn collega denken dat hij vreest om voorbijgestreefd te worden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze kijken dan ook niet wie de beste is voor de functie maar wie hun de merg het best uit de rug pijpt.
Sprak eens een headhunter, die me vertelde dat hij niet de beste persoon naar voren schuift, maar diegene die de klant wil aannemen, die het beste bij hun beeld past. Het gaat hem er niet op de beste persoon voor de job te vinden, maar eentje die wordt aangenomen en hij zijn bonus vangt.
Dit is precies de fout die ook TS maakt, hij zoekt niet de beste verkoper, maar iemand die zijn ego het meeste streelt.
ai ai ai jij mag ook weer terug naar school.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Fantastisch dat onderwijs van tegenwoordig. Hou elk kind dom en incapabel, zo zit het (v)mbo tegenwoordig in elkaar.
ja, maar je weet met hem dus wel meteen wat je in huis haalt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Jullie zien in hem een betere verkoper, da's toch het belangrijkste lijkt me? Hoewel ik die opmerking over die directeursfunctie wel erg bijdehand vind
Ja, mooi he?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Met z'n gore ongeschoren bakkes.
Nah, te goed geschoren. We hebben het hier over een elektronicazaak - daar moet je monteurs, nerds en geeks zien rondlopen zodat je weet dat men kennis van zaken heeft. Geen mannen die regelmatig hun nagels laten doen in een beautysalonquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Met z'n gore ongeschoren bakkes.
Vind het nogal grof om zo'n grote bek te hebben bij een sollicitatie.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:02 schreef GoobyPls het volgende:
TS kan het gewoon niet hebben dat de opmerking van de sollicitant (ik solliciteer toch niet voor directeur hier?) de spijker op de kop slaat, met zijn beperkte visie had hij hier namelijk nog nooit zo over na gedacht.
Gelijk hebben is een grote bek? Vragen waarom die geen pak aan heeft is gewoon een domme vraag. Je hebt zelf net zo'n achterlijk achtergestelde mening, waarvan je vindt dat iets niet kan maar niet weet waarom. Een pak is alleen nog standaard in ouderwetse culturen, zoals advocatuur of accountancy, uit de tijd dat mensen nog zonder reden besloten dat dingen op een bepaalde manier hoorde. Ik weet niet of je wel eens op het kantoor van een multinational bent geweest, maar hier lopen ze gewoon in informele kleding, met uitzondering van sales mannetjes die continu bij klanten zijn.quote:Op zondag 6 januari 2013 10:56 schreef Natalie het volgende:
[..]
Vind het nogal grof om zo'n grote bek te hebben bij een sollicitatie.
Sodeju, jij voelt je aangesproken. Waarom reageer je zo heftig op een normale post?quote:Op zondag 6 januari 2013 11:04 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Gelijk hebben is een grote bek? Vragen waarom die geen pak aan heeft is gewoon een domme vraag. Je hebt zelf net zo'n achterlijk achtergestelde mening, waarvan je vindt dat iets niet kan maar niet weet waarom. Een pak is alleen nog standaard in ouderwetse culturen, zoals advocatuur of accountancy, uit de tijd dat mensen nog zonder reden besloten dat dingen op een bepaalde manier hoorde. Ik weet niet of je wel eens op het kantoor van een multinational bent geweest, maar hier lopen ze gewoon in informele kleding, met uitzondering van sales mannetjes die continu bij klanten zijn.
Het is onzinnig te gaan solliciteren in pak voor een bedrijf waar je in je functie 99/100 keer informeel erbij loopt. Ik ben sowieso benieuwd naar je redenatie waarom een pantalon de way to go is maar een spijkerbroek no-go, zit het verschil hem in de stof?
Mooi, een verkoper moet bijdehand zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Jullie zien in hem een betere verkoper, da's toch het belangrijkste lijkt me? Hoewel ik die opmerking over die directeursfunctie wel erg bijdehand vind
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |