abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121191381
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Beste reactie van het hele topic trouwens. Het is zo duidelijk dat dit de beste keus is, dat ik verbaasd ben dat er eerst een topic over geopend moet worden.
Het was denk ik ook meer omdat TS twijfelt aan zijn kwaliteiten voor de functie die hij bekleedt.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121191600
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:05 schreef Wombcat het volgende:
Ik vind het nogal een brevet van onvermogen om op een forum te gaan vragen welke sollicitant de voorkeur heeft. Dan doe je echt iets niet goed als je daar zelf niet uit kunt komen :o
Dit.

En moeten solliciteren in een pak bij een functie bij een 13-in-een-dozijn elektronica winkel :') TS vindt zijn winkel / functie wel heul belangrijk :')
"Pools are perfect for holding water"
pi_121193156
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Wat er niet in zit, komt er ook niet uit. Je kunt iemand wel een beetje regisseren met een cursus, maar talent kun je niet kweken.
Ik heb het niet over talenten maar over capaciteiten. Daar zit wel een verschil in.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_121199405
Ik zou op basis van capaciteiten dan voor persoon B gekozen hebben, ware het niet dat hij het antwoord op de vraag waarom hij niet voor nette kledij gekozen heeft:

quote:
Antwoord: 'ik solliciteer toch niet voor directeur hier?'
toch een beetje twijfels oproept. Als hij dit soort antwoorden al tijdens sollicitatiegesprekken geeft, dan vraag ik me af hoe hij met klanten omgaat als die onverwachte vragen stellen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:06:53 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_121203948
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik heb het niet over talenten maar over capaciteiten. Daar zit wel een verschil in.
Het gaat over een verkoper. Veel spulletjes kunnen slijten is een talent dat sommigen hebben en anderen niet. Je kunt iemand wel wat tips geven of op een cursus sturen, maar een slechte verkoper wordt nooit een goede.
pi_121204461
Ik kies voor B.
To see or not to see. That's my answer.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:05:44 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_121206542
Duidelijk B.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121207211
TS :') Je hebt behoorlijk geluk met de crisis. Ik was lachend weggelopen als je met zo een onnozele vraag kwam.
pi_121208106
wat een pareltje dit topic.
pi_121208671
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:56 schreef Larafairy het volgende:
Ik zou als uitgangspunt nemen dat iemand er verzorgt uitziet. Dat kan in een pak, maar ook heel gemakkelijk met 'nette' vrijetijdskleding.

Een net pak zou ik eerder zien bij een sollicitatie bij een accountantsbureau, maar als verkoper in een winkel zou ik onderstaande goed kunnen waarderen hoor.

[ afbeelding ]
Met z'n gore ongeschoren bakkes.
U MAD?
pi_121210774
TS is een incompetente lul die zich heeft opgekropen tot "bedrijfsmanager". Nouja, hij is het geworden door gebrek aan beter. :')

Of hij is gewoon een meester troll. :7
pi_121212530
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:00 schreef o.us2.0 het volgende:
In pak komen voor een solliciatiegesprek als verkoper in een electronicazaak :') Wie zijn jullie vaste klanten, miljonairs?
Dit dus. Als jullie willen dat hij een pak moet dragen vind ik dat jullie zelf een pak voor hem moeten regelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Omdat sollicteren een serieuze zaak is.
Gympen en een sweater is not done.
LOL! Bij een elektronica zaak :')
  zondag 6 januari 2013 @ 00:52:23 #238
392977 BezigAapje
IsHardBezig
pi_121216403
Ik denk dat de sollicitant in dit geval het voordeel van de twijfel gegeven moet worden. Aan lef kun je het diegene niet ontbinden!!
  zondag 6 januari 2013 @ 00:59:48 #239
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_121216646
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze kijken dan ook niet wie de beste is voor de functie maar wie hun de merg het best uit de rug pijpt.
Sprak eens een headhunter, die me vertelde dat hij niet de beste persoon naar voren schuift, maar diegene die de klant wil aannemen, die het beste bij hun beeld past. Het gaat hem er niet op de beste persoon voor de job te vinden, maar eentje die wordt aangenomen en hij zijn bonus vangt.
Dit is precies de fout die ook TS maakt, hij zoekt niet de beste verkoper, maar iemand die zijn ego het meeste streelt.
Een goed punt. Mijn huidige baas heeft ook de neiging om minder capabele personen in te huren. Ik en mijn collega denken dat hij vreest om voorbijgestreefd te worden.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_121220787
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Fantastisch dat onderwijs van tegenwoordig. Hou elk kind dom en incapabel, zo zit het (v)mbo tegenwoordig in elkaar.
ai ai ai jij mag ook weer terug naar school.
vmbo/mbo speciaal onderwijs durven noemen...tsssk
  zondag 6 januari 2013 @ 09:01:49 #241
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_121220893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Jullie zien in hem een betere verkoper, da's toch het belangrijkste lijkt me? Hoewel ik die opmerking over die directeursfunctie wel erg bijdehand vind
ja, maar je weet met hem dus wel meteen wat je in huis haalt.
Uiteindelijk gaat het om de verkoopcijfers, het hoeft je vriend niet te worden.
Binnen de proefperiode heb je denk ik een uitstekend beeld van deze kandidaat.
pi_121220948
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ja, mooi he?
pi_121221059
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:57 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nah, te goed geschoren. We hebben het hier over een elektronicazaak - daar moet je monteurs, nerds en geeks zien rondlopen zodat je weet dat men kennis van zaken heeft. Geen mannen die regelmatig hun nagels laten doen in een beautysalon ;)
  zondag 6 januari 2013 @ 10:02:37 #244
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_121221212
TS kan het gewoon niet hebben dat de opmerking van de sollicitant (ik solliciteer toch niet voor directeur hier?) de spijker op de kop slaat, met zijn beperkte visie had hij hier namelijk nog nooit zo over na gedacht.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:56:04 #245
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121221792
Kleding aanpassen op het bedrijf/de functie.
Het kan geen kwaad om te voorwerk te doen en erachter komen of de bedrijfscultuur formeel of informeel is. Lopen ze allemaal in pak? Dan doe jij ook een pak aan.
Lopen ze allemaal in spijkerbroek? Dan kleed je je netjes, maar doe je geen pak aan (en ook geen spijkerbroek).

Solliciteren in spijkerbroek is een no-go, wat mij betreft. Kan iemand nog zo'n goede babbel hebben, maar het laat bij mij de indruk achter van desinteresse of het ik-doe-het-op-mijn-manier-egootje.
(Un)masking for the greater good.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:56:37 #246
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121221802
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:02 schreef GoobyPls het volgende:
TS kan het gewoon niet hebben dat de opmerking van de sollicitant (ik solliciteer toch niet voor directeur hier?) de spijker op de kop slaat, met zijn beperkte visie had hij hier namelijk nog nooit zo over na gedacht.
Vind het nogal grof om zo'n grote bek te hebben bij een sollicitatie.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:04:23 #247
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_121221933
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:56 schreef Natalie het volgende:

[..]

Vind het nogal grof om zo'n grote bek te hebben bij een sollicitatie.
Gelijk hebben is een grote bek? Vragen waarom die geen pak aan heeft is gewoon een domme vraag. Je hebt zelf net zo'n achterlijk achtergestelde mening, waarvan je vindt dat iets niet kan maar niet weet waarom. Een pak is alleen nog standaard in ouderwetse culturen, zoals advocatuur of accountancy, uit de tijd dat mensen nog zonder reden besloten dat dingen op een bepaalde manier hoorde. Ik weet niet of je wel eens op het kantoor van een multinational bent geweest, maar hier lopen ze gewoon in informele kleding, met uitzondering van sales mannetjes die continu bij klanten zijn.

Het is onzinnig te gaan solliciteren in pak voor een bedrijf waar je in je functie 99/100 keer informeel erbij loopt. Ik ben sowieso benieuwd naar je redenatie waarom een pantalon de way to go is maar een spijkerbroek no-go, zit het verschil hem in de stof?
  zondag 6 januari 2013 @ 11:12:34 #248
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121222102
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:04 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Gelijk hebben is een grote bek? Vragen waarom die geen pak aan heeft is gewoon een domme vraag. Je hebt zelf net zo'n achterlijk achtergestelde mening, waarvan je vindt dat iets niet kan maar niet weet waarom. Een pak is alleen nog standaard in ouderwetse culturen, zoals advocatuur of accountancy, uit de tijd dat mensen nog zonder reden besloten dat dingen op een bepaalde manier hoorde. Ik weet niet of je wel eens op het kantoor van een multinational bent geweest, maar hier lopen ze gewoon in informele kleding, met uitzondering van sales mannetjes die continu bij klanten zijn.

Het is onzinnig te gaan solliciteren in pak voor een bedrijf waar je in je functie 99/100 keer informeel erbij loopt. Ik ben sowieso benieuwd naar je redenatie waarom een pantalon de way to go is maar een spijkerbroek no-go, zit het verschil hem in de stof?
Sodeju, jij voelt je aangesproken. Waarom reageer je zo heftig op een normale post?
Ik kan me niet herinneren dat ik jou ergens mee heb beledigd, maar zo te lezen vat je het wel zo op.
Jammer is dat.

Als je nu nog terugleest dan zie ik dat ik het met je eens ben dat het niet nodig is om een pak te dragen als het een informele bedrijfcultuur betreft. Je kleding aanpassen aan de bedrijfscultuur lijkt me de beste optie.

Een spijkerbroek is erg vrijetijds-casual. Nederlanders lopen sowieso veel in spijkerbroeken (en dat is prima, voor je daarover steigert). Pantalon is netjes, maar ik moet zeggen dat ik die vouw ook niet zo prettig vindt. Voor een sollicitatie kan 't best, maar niet verplicht. Je hebt genoeg nette broeken naast een pantalon, pak of spijkerbroek. En dat heeft niets met de stof te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 06-01-2013 11:15:45 (naar ==> naast) ]
pi_121222127
Mooi topic :7
pi_121223111
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Jullie zien in hem een betere verkoper, da's toch het belangrijkste lijkt me? Hoewel ik die opmerking over die directeursfunctie wel erg bijdehand vind
Mooi, een verkoper moet bijdehand zijn.

Dat TS en consorten serieus overwegen om de betere verkoper NIET aan te nemen zegt genoeg over hun capaciteiten. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')