abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121107622
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:59 schreef r_one het volgende:
TS, je komt nu steeds met nieuwe, soms kleine, dingen. Waarom niet meteen een volledig verhaal schrijven? Want de dingen die je nu aanhaalt (verkeerde geboortedatum) kunnen wel redenen zijn voor Wehkamp om moeilijk te gaan doen.

Nee ik heb 0 euro achterstand en betaal op tijd.

En het maakt toch niet uit hoe of via wat voor accounts er is besteld?

Stel:

Ik bestel via Wehkamp via 1 account een TV voor 2000 euro en besluit in termijnen te betalen.

3 maanden later bestel ik via hetzelfde account een playstation 3 en betaal in 1x 300 euro. Maar Wehkamp kan om de een of andere reden niet leveren. Ze besluiten die 300 euro te minderen op het openstaand bedrag van de televisie. Maar ik heb hier geen toestemming voor gegeven en ik heb geen betalingsachterstand op de TV.

Mogen ze dit dan zomaar doen?!?

(Bovenstaande voorbeeld is enkel een voorbeeld, dus dat is niet gebeurd).
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:02:03 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121107624
quote:

[..]

Als TS (of een van zijn alterego's) een betalingsachterstand zou hebben ja. Maar dat is niet het geval.
Snap ik. Maar in de loop van het topic kwamen twee nieuwe dingen aan het licht (koop op afbetaling en geboortedatum), waardoor ik mij afvroeg of er niet wat meer aan de hand is.

Maar dat blijkt niet het geval.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:03:29 #78
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121107678
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:01 schreef kleinearmelama het volgende:

[..]

Nee ik heb 0 euro achterstand en betaal op tijd.

En het maakt toch niet uit hoe of via wat voor accounts er is besteld?

Stel:

Ik bestel via Wehkamp via 1 account een TV voor 2000 euro en besluit in termijnen te betalen.

3 maanden later bestel ik via hetzelfde account een playstation 3 en betaal in 1x 300 euro. Maar Wehkamp kan om de een of andere reden niet leveren. Ze besluiten die 300 euro te minderen op het openstaand bedrag van de televisie. Maar ik heb hier geen toestemming voor gegeven en ik heb geen betalingsachterstand op de TV.

Mogen ze dit dan zomaar doen?!?
Nee, dat mag niet. Het zijn twee verschillende koopovereenkomsten en zijn daarom niet verenigbaar zonder toestemming van beide partijen, lijkt me.
pi_121107754
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:26 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ja, ga naar school en blijf eens van die wiet af.
geen tijd voor school , nooit wiet gedaan.
  Redactie Frontpage donderdag 3 januari 2013 @ 13:07:19 #80
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_121107792
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:41 schreef shazaam het volgende:

[..]

Als jij achter bent met je hypotheek of andere lening en je stort geld op je spaarrekening dan kan het volgens mij best wel eens voorkomen dat de bank dan zegt: bedankt voor je aflossing.
Dat kan de bank helemaal niet zomaar zeggen :') Aannames zijn hier niet echt behulpzaam.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_121107800
Nou ik word over 3 uurtjes teruggebeld als het goed is, ik ben benieuwd wat die mensen mij gaan vertellen.
pi_121107863
quote:

[..]

Als TS (of een van zijn alterego's) een betalingsachterstand zou hebben ja. Maar dat is niet het geval.
Zal mij niets verbazen als straks blijkt van wel.
Iets met apen en mouwen enzo.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121107937
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:07 schreef kleinearmelama het volgende:
Nou ik word over 3 uurtjes teruggebeld als het goed is, ik ben benieuwd wat die mensen mij gaan vertellen.
Waarschijnlijk dat jij achterloopt met betalen en het zo even verrekenen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:11:34 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121107960
Of had er niet een volgende koop gedaan kunnen worden terwijl de afbetaling nog liep en kwam Wehkamp daar pas later achter?
The love you take is equal to the love you make.
pi_121107985
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Heb ik niet / nooit gehad.

En stel dat ze een reden vinden om te zeggen dat ik een betalingsachterstand heb, stel he.
Mijn betalingsverplichting is 22 euro per maand. Wat geeft hen dan het recht om 1000 euro in te houden vanwege een achterstand van 22 euro?

(Nogmaals; ik heb geen achterstand. Sterker nog, ik heb op dat account een week geleden nog 66 euro betaald in 1x ipv in 3x en vandaag nog eens 22 euro).

Meestal betaal ik per maand rond de 100 euro ipv 22 euro.
pi_121108015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Volgens mij heeft TS al meermaals bezworen géén betalingsachterstand te hebben (daar waar hij andere details, bewust of onbewust, slechts 'vergeten' was). Anders gezegd, ik heb TS zichzelf nog niet zien tegenspreken.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_121108044
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Of had er niet een volgende koop gedaan kunnen worden terwijl de afbetaling nog liep en kwam Wehkamp daar pas later achter?
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoeld ;(.
pi_121108203
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Het zijn twee verschillende koopovereenkomsten en zijn daarom niet verenigbaar zonder toestemming van beide partijen, lijkt me.
Onzin. Wehkamp mag dat prima doen. Het heet verrekening en is een hele normale procedure.
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:19:13 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121108249
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Onzin. Wehkamp mag dat prima doen. Het heet verrekening en is een hele normale procedure.
Is dat zo? Ik heb dat nog nooit meegemaakt en al helemaal niet zonder enig overleg met de kopende partij.
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:19:43 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121108274
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:13 schreef kleinearmelama het volgende:

[..]

Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoeld ;(.
Of de lopende afbetaling niet eigenlijk een beletsel is voor een volgende koop. En dat het systeem dat niet aangaf doordat je verschillende accounts hebt. En daarmee schond je mogelijk de voorwaarden en werd het tegoed ineens opeisbaar en dus verrekenbaar met het terug te storten bedrag.

Voorwaarden staan niet online, helaas.

Overigens is het oor jou ook voordeliger om nu in een keer af te lossen. Scheelt je toch rente.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121108284
Als ik het goed begrijp loopt het dus zo?

- TS koopt 'x' en betaalt in 6 termijnen die nog niet betaald zijn maar dat ook niet hoeven
- TS koopt voor 2200 euro 'y'
- Koop wordt ontbonden en Wehkamp heeft nog 2200
- Wehkamp ontdekt dat de accounts van TS een enorme warboel zijn en wijst zich op een clausule dat de hele schuld in dat geval opeisbaar wordt
- Wehkamp wil inmiddels helemaal opeisbare schuld verrekenen met het nog aan TS te betalen bedrag.

Ja, toch?
pi_121108310
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik heb dat nog nooit meegemaakt en al helemaal niet zonder enig overleg met de kopende partij.
Júist zonder de kopende partij. Het is een zekerheid voor de schuldeiser om in elk geval het deel van zijn schuld vergoed te krijgen dat hij al in bezit heeft.
pi_121108327
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Júist zonder de kopende partij. Het is een zekerheid voor de schuldeiser om in elk geval het deel van zijn schuld vergoed te krijgen dat hij al in bezit heeft.
Maar er is daar toch geen reden toe als er altijd op tijd betaald is?
  Redactie Frontpage donderdag 3 januari 2013 @ 13:21:35 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_121108344
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:19 schreef Tchock het volgende:
Als ik het goed begrijp loopt het dus zo?

- TS koopt 'x' en betaalt in 6 termijnen die nog niet betaald zijn maar dat ook niet hoeven
- TS koopt voor 2200 euro 'y'
- Koop wordt ontbonden en Wehkamp heeft nog 2200
- Wehkamp ontdekt dat de accounts van TS een enorme warboel zijn en wijst zich op een clausule dat de hele schuld in dat geval opeisbaar wordt
- Wehkamp wil inmiddels helemaal opeisbare schuld verrekenen met het nog aan TS te betalen bedrag.

Ja, toch?
En waar staat het enorme warboel artikel waarop jij vindt dat Wehkamp zich mag baseren?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:21:45 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121108349
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan me dat voorstellen wanneer er een betalingsachterstand is. Welke er niet is, want TS betaalt keurig op tijd. Voor de Wehkamp is het juist voordeliger om de lening te rekken, ook nog.
pi_121108387
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En waar staat het enorme warboel artikel waarop jij vindt dat Wehkamp zich mag baseren?
Blijkbaar staat dat in de algemene voorwaarden van de Wehkamp:
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:49 schreef shazaam het volgende:

[..]

Meerdere accounts voor jezelf gebruiken, of ongeldige info geven, valt hier onder.
Wat betreft de verrekening moet je zoeken in 6:128 BW. edit: 127, sorry.
pi_121108420
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Volgens de aanvullende algemene voorwaarden van de Wehkamp wordt het 'achteraf betalen' als een doorlopend krediet gezien. De kredietwaardigheid van het account wordt dan getest.
TS zou als account A dus niet genoeg geld hebben om eerder gekochte spullen in één keer te kunnen betalen maar koopt met account B wel nieuwe spullen ter waarde van ¤2.200.

Kan me voorstellen dat Wehkamp daarom het één en ander wil uitzoeken.

http://www.wehkamp.nl/kla(...)%28definitief%29.pdf
pi_121108423
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef kleinearmelama het volgende:

[..]

Maar er is daar toch geen reden toe als er altijd op tijd betaald is?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik kan me dat voorstellen wanneer er een betalingsachterstand is. Welke er niet is, want TS betaalt keurig op tijd. Voor de Wehkamp is het juist voordeliger om de lening te rekken, ook nog.
Op basis van art. 19 van wat ik vermoed dat de algemene voorwaarden zijn is de hele schuld opeisbaar geworden als TS verkeerde gegevens verstrekt. Dus van 'op tijd betalen' is geen sprake, aangezien het hele bedrag opeisbaar is.
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:24:37 #99
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121108449
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Op basis van art. 19 van wat ik vermoed dat de algemene voorwaarden zijn is de hele schuld opeisbaar geworden als TS verkeerde gegevens verstrekt. Dus van 'op tijd betalen' is geen sprake, aangezien het hele bedrag opeisbaar is.
Welke verkeerde gegevens heeft TS bewust verstrekt dan?
pi_121108459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Maar ik heb geen verkeerde gegevens verstrekt.
En ik heb geen betalingsachterstand.
En het gaat om verschillende bestellingen, via verschillende accounts en voor verschillende mensen.
Mag het dan nog?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')