Waarom bestel je niet alles wat voor jou is onder je eigen acocunt ?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:44 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Een aantal daarvan, maar niet allemaal. Maar het zijn toch andere overeenkomsten?
Ik was een keer mijn gegevens verloren, dus een nieuw account aangemaakt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:48 schreef shazaam het volgende:
[..]
Waarom bestel je niet alles wat voor jou is onder je eigen acocunt ?
Ik snap best dat als het gaat om accounts van je ouders dat het wat genuanceerder ligt, maar als je zelf meerdere accounts opent lijkt het mij er erg op dat je onder bepaalde voorwaarden uit probeert te komen.
Waarom trek jij al die conclusies? Ik heb ook wel eens in een webshop onder twee verschillende accounts besteld, kon toen niet op het wachtwoord van de andere komen of wou de betaalbevestiging via een andere mail ontvangen ofzoquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:48 schreef shazaam het volgende:
[..]
Waarom bestel je niet alles wat voor jou is onder je eigen acocunt ?
Ik snap best dat als het gaat om accounts van je ouders dat het wat genuanceerder ligt, maar als je zelf meerdere accounts opent lijkt het mij er erg op dat je onder bepaalde voorwaarden uit probeert te komen.
Meerdere accounts voor jezelf gebruiken, of ongeldige info geven, valt hier onder.quote:Artikel 19 Vervroegde opeisbaarheid /
onmiddellijke opeisbaarheid
Het totale openstaand bedrag is direct
opeisbaar indien:
a. na schriftelijke ingebrekestelling
gedurende ten minste twee maanden
nalatig blijft met het betalen van de
maandbedragen
b. u failliet bent verklaard, onder curatele
bent gesteld of schuldsanering (WSNP) van
toepassing is;
c. u bewust onjuiste informatie heeft
verstrekt, van dien aard dat Wehkamp bij
kennis van de juiste stand van zaken geen
krediet zou hebben verstrekt.
d. u Nederland metterwoon heeft verlaten,
dan wel redelijkerwijs kan worden
aangenomen dat u binnen enkele maanden
Nederland metterwoon zal verlaten.
Ik heb geen onjuiste / fictieve informatie verstrekt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:49 schreef shazaam het volgende:
[..]
Meerdere accounts voor jezelf gebruiken, of ongeldige info geven, valt hier onder.
Ik denk eerder dat ze hiermee bedoelen dat je elders al een schuld of achterstallig betaling open had staan. En daarnaast staat er ook nog bewust, ik denk niet dat TS expres dingen heeft achtergehouden gezien hij altijd alles netjes betaald heeft.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:49 schreef shazaam het volgende:
[..]
Meerdere accounts voor jezelf gebruiken, of ongeldige info geven, valt hier onder.
Wehkamp checkt dingen heel vaak pas achteraf volgens mijquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:51 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Ik heb geen onjuiste / fictieve informatie verstrekt.
Anders zou ik dat krediet toch ook niet ontvangen hebben? Want ze checken alles (als het goed is)
Wat is er onjuist aan meerdere accounts hebben? Welke verkeerde info is er door TS verstrekt?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:49 schreef shazaam het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Bij een account is er een tikfout bij de geboortedatum (een verkeerd getal ipv 5 staat er 4), maar ik denk niet dat ze hier moeilijk om mogen doen? Dat is gewoon een normale tikfout denk ik dan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:53 schreef shazaam het volgende:
[..]
Wehkamp checkt dingen heel vaak pas achteraf volgens mij![]()
Maar goed, bel ze en probeer het verhaal in alle redelijkheid uit te leggen, en als je dubbele accounts inderdaad ook de juiste info bevatten en die andere accounts echt aan je ouder toebehoren kan het zijn dat er inderdaad niets aan de hand is.
Ja dat begrijp ik ook niet. Ik kan toch makkelijk 10 verschillende accounts aanmaken met namen van verschillende personen enz. (als ze maar echt bestaan en ik toestemming heb) en dat er dan besteld word via mijn rekening?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat is er onjuist aan meerdere accounts hebben? Welke verkeerde info is er door TS verstrekt?
Ja ik ben net even de accounts afgegaan en heb alles gecheck (na het openen van dit topic).quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:57 schreef Samzz het volgende:
TS, je komt nu steeds met nieuwe, soms kleine, dingen. Waarom niet meteen een volledig verhaal schrijven? Want de dingen die je nu aanhaalt (verkeerde geboortedatum) kunnen wel redenen zijn voor Wehkamp om moeilijk te gaan doen.
Als TS (of een van zijn alterego's) een betalingsachterstand zou hebben ja. Maar dat is niet het geval.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:57 schreef Samzz het volgende:
TS, je komt nu steeds met nieuwe, soms kleine, dingen. Waarom niet meteen een volledig verhaal schrijven? Want de dingen die je nu aanhaalt (verkeerde geboortedatum) kunnen wel redenen zijn voor Wehkamp om moeilijk te gaan doen.
Als dat alles is dan hebben ze imo geen enkel recht om jouw geld vast te houden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:58 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Ja ik ben net even de accounts afgegaan en heb alles gecheck (na het openen van dit topic).
Alle gegevens kloppen en zijn aantoonbaar, behalve dat er ergens bij de maand 4 staat ipv 5 maar dat kun je niet wijzigen.
Nee ik heb 0 euro achterstand en betaal op tijd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:59 schreef r_one het volgende:
Snap ik. Maar in de loop van het topic kwamen twee nieuwe dingen aan het licht (koop op afbetaling en geboortedatum), waardoor ik mij afvroeg of er niet wat meer aan de hand is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Als TS (of een van zijn alterego's) een betalingsachterstand zou hebben ja. Maar dat is niet het geval.
Nee, dat mag niet. Het zijn twee verschillende koopovereenkomsten en zijn daarom niet verenigbaar zonder toestemming van beide partijen, lijkt me.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:01 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Nee ik heb 0 euro achterstand en betaal op tijd.
En het maakt toch niet uit hoe of via wat voor accounts er is besteld?
Stel:
Ik bestel via Wehkamp via 1 account een TV voor 2000 euro en besluit in termijnen te betalen.
3 maanden later bestel ik via hetzelfde account een playstation 3 en betaal in 1x 300 euro. Maar Wehkamp kan om de een of andere reden niet leveren. Ze besluiten die 300 euro te minderen op het openstaand bedrag van de televisie. Maar ik heb hier geen toestemming voor gegeven en ik heb geen betalingsachterstand op de TV.
Mogen ze dit dan zomaar doen?!?
geen tijd voor school , nooit wiet gedaan.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:26 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, ga naar school en blijf eens van die wiet af.
Dat kan de bank helemaal niet zomaar zeggenquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:41 schreef shazaam het volgende:
[..]
Als jij achter bent met je hypotheek of andere lening en je stort geld op je spaarrekening dan kan het volgens mij best wel eens voorkomen dat de bank dan zegt: bedankt voor je aflossing.
Zal mij niets verbazen als straks blijkt van wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Als TS (of een van zijn alterego's) een betalingsachterstand zou hebben ja. Maar dat is niet het geval.
Waarschijnlijk dat jij achterloopt met betalen en het zo even verrekenen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:07 schreef kleinearmelama het volgende:
Nou ik word over 3 uurtjes teruggebeld als het goed is, ik ben benieuwd wat die mensen mij gaan vertellen.
Heb ik niet / nooit gehad.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zal mij niets verbazen als straks blijkt van wel.
Iets met apen en mouwen enzo.
Volgens mij heeft TS al meermaals bezworen géén betalingsachterstand te hebben (daar waar hij andere details, bewust of onbewust, slechts 'vergeten' was). Anders gezegd, ik heb TS zichzelf nog niet zien tegenspreken.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:09 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zal mij niets verbazen als straks blijkt van wel.
Iets met apen en mouwen enzo.
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoeldquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Of had er niet een volgende koop gedaan kunnen worden terwijl de afbetaling nog liep en kwam Wehkamp daar pas later achter?
Onzin. Wehkamp mag dat prima doen. Het heet verrekening en is een hele normale procedure.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Het zijn twee verschillende koopovereenkomsten en zijn daarom niet verenigbaar zonder toestemming van beide partijen, lijkt me.
Is dat zo? Ik heb dat nog nooit meegemaakt en al helemaal niet zonder enig overleg met de kopende partij.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onzin. Wehkamp mag dat prima doen. Het heet verrekening en is een hele normale procedure.
Of de lopende afbetaling niet eigenlijk een beletsel is voor een volgende koop. En dat het systeem dat niet aangaf doordat je verschillende accounts hebt. En daarmee schond je mogelijk de voorwaarden en werd het tegoed ineens opeisbaar en dus verrekenbaar met het terug te storten bedrag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:13 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |