Wie wa? Je slikt een pilletje en je bent vrolijk?quote:Op zondag 20 januari 2013 15:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
even tijd voor jezelf summer!!
ik ben nog steeds blij met mijn AD! ik wilde er eerst ook niet aan maar uiteindelijk kon het niet anders, en achteraf had ik het eerder willen hebben, ik heb mij noout eerder zo kalm gevoeld! en ws maak ik zelf het stofje niet aan dus zal ik de rest van mb leven aan de AD zitten, maar dat is prima want mijn leven is best heel leuk zo!!
Na verloop van tijd wel.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wie wa? Je slikt een pilletje en je bent vrolijk?
Mja, maar in principe is het dat natuurlijk ook. Medicijnen zijn per definitie overkill omdat ze gemaakt zijn voor een breed publiek en daarom nooit "exact" het probleem adresseren, en omdat chemische stoffen nu eenmaal niet natuurlijk zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:07 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Na verloop van tijd wel.
Al dat gebash op medicatie, en vaak kunnen die mensen niet eens met goede argumenten komen
Dingen als "het is allemaal chemisch" Joh! Paracetamol is ook chemisch, en dat slikken ze wel.
"Ik heb 30 jaar geleden het geprobeerd, en nee, het is niks voor mij" Vraag ik "hoe lang dan" zeggen ze iets van minder dan een half jaar.
Er zijn duizenden ad's op de markt, en ja, die krengen moeten inwerken waarbij het eerst slechter gaat en daarna pas beter wordt.
Soms vraag ik mij af of mensen wel echt alles er aan willen doen om beter te worden, of ze alleen in hun zielige dalletje willen blijven zitten, lekker makkelijk.
Kingtoppie, is niet naar jou bedoeld in het bijzonder
Je kan ook na een half jaar bedenken of de dosering niet te hoog is, daar komen de meeste bijwerkingen ook van.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar in principe is het dat natuurlijk ook. Medicijnen zijn per definitie overkill omdat ze gemaakt zijn voor een breed publiek en daarom nooit "exact" het probleem adresseren, en omdat chemische stoffen nu eenmaal niet natuurlijk zijn.
En ook met een half jaar proberen kan je zeker weten dat het niets voor je is, omdat de bijwerkingen te zwaar voor je zijn. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de bijwerkingen van statines.
Hou er ook even rekening mee dat iedereen verschillend is, en dat iedereen verschillende dingen meegemaakt heeft. Daarom is ook voor iedereen een ander medicijn en andere therapie van toepassing. Ook al zijn er overeenkomsten, dergelijke therapieen en medicinatie blijft maatwerk. Zomaar iets voor een grote groep roepen gaat dan niet werken.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je kan ook na een half jaar bedenken of de dosering niet te hoog is, daar komen de meeste bijwerkingen ook van.
Natuurlijk is iedereen verschillend, maar daarom moet men niet meteen stoppen na een AD en dan gaan huilen dat het allemaal toch niets voor je is.
Het werkelijke probleem ligt meestal bij de persoon zelf, bijvoorbeeld een te zwaar leven, te weinig te doen, recente overlijden oid.
Maar dan willen ze hulp bij de depressie, en dan gaan verwachten ze meteen dat alles aanslaat, dit gebeurd natuurlijk niet, en dan gaan ze klagen.
Terwijl er duizenden zijn die wel gebaad zijn bij medicijnen, net zoals er duizenden verschillende medicijnen zijn, en die ene persoon heeft er 1 uitgeprobeerd en meteen besloten dat het niks voor ze is.
Natuurlijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hou er ook even rekening mee dat iedereen verschillend is, en dat iedereen verschillende dingen meegemaakt heeft. Daarom is ook voor iedereen een ander medicijn en andere therapie van toepassing. Ook al zijn er overeenkomsten, dergelijke therapieen en medicinatie blijft maatwerk. Zomaar iets voor een grote groep roepen gaat dan niet werken.
In zijn algemeenheid gaat wat je zegt mischien wel op, maar bijna niemand valt volledig onder de algemene noemer.
NEE! NEE! NEE!quote:Op zondag 20 januari 2013 17:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Maar ik hoor gewoon veel mensen (IRL en op FOK!) uitspraken doen die ze niet kunnen onderbouwen, maar wel even willen zeggen.
Als ik dan mijn zegje doen voelen ze zich meteen aangevallen.
Het ergert mij, zo nu en dan.
Bij sommige toch. Diegene die ik nam, bijvoorbeeld...quote:Op zondag 20 januari 2013 17:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Is het overigens niet zo dat AD's ook je positieve stemmingen neerhalen?
In het begin doen ze dat allemaal.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:42 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bij sommige toch. Diegene die ik nam, bijvoorbeeld...
Doel je nu op mij in het bijzonder?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je kan ook na een half jaar bedenken of de dosering niet te hoog is, daar komen de meeste bijwerkingen ook van.
Natuurlijk is iedereen verschillend, maar daarom moet men niet meteen stoppen na een AD en dan gaan huilen dat het allemaal toch niets voor je is.
Het werkelijke probleem ligt meestal bij de persoon zelf, bijvoorbeeld een te zwaar leven, te weinig te doen, recente overlijden oid.
Maar dan willen ze hulp bij de depressie, en dan gaan verwachten ze meteen dat alles aanslaat, dit gebeurd natuurlijk niet, en dan gaan ze klagen.
Terwijl er duizenden zijn die wel gebaad zijn bij medicijnen, net zoals er duizenden verschillende medicijnen zijn, en die ene persoon heeft er 1 uitgeprobeerd en meteen besloten dat het niks voor ze is.
nee, niet op jouquote:Op zondag 20 januari 2013 21:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Doel je nu op mij in het bijzonder?![]()
Bij mij ging het juist na 2 maanden heel goed.... Maar na de 6e maand dermate slecht dat ik in 4 maanden tijd 6 kilo afviel oid?
Als iets niet meer nieuw voor mij is.. Na +- 3 maanden tijd gebeurt dat... Dan wordt alles weer een sleur.... En die sleur houdt bij mij in dat ik nergens eigenlijk voldoening in kan vinden.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef summer2bird het volgende:
[..]
nee, niet op jou
En je kan die klachten ook nergens anders van herleiden, dan van je medicatie? kan van alles zijn, baan verloren, stofwisseling, wat dan ook.
Tuurlijk, zoek maar eens op kleurtherapie http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurentherapiequote:Op zondag 20 januari 2013 21:33 schreef Little_Dolls het volgende:
Ok; ik was nog vergeten te zeggen dat ik hier een speciale lamp heb die van kleur kan veranderen (waarbij je ook het tempo en de sterkte van het licht kan veranderen). Deze gebruik ik al eventjes tijdens de avond omdat ik dat best leuk vind.
Nu heb ik het echter eens op één kleur staan (oranje) en dat lijkt ook al wel te helpen om die vreemde angst te verminderen.
Zouden zo'n dingen invloed kunnen hebben...?
Het lijkt wel alsof ik me angstiger voel als dat ding van kleur verandert; hoe stom het misschien ook klinkt...![]()
Bwah; geen ideee of ik daar wel in geloof...quote:Op zondag 20 januari 2013 23:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tuurlijk, zoek maar eens op kleurtherapie http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurentherapie
Licht, en de kleur van het licht hebben wel invloed op hoe je je voelt. Dat gedoe van een 'verstoorde energiebalans' is gewoon zweverig geneuzel voor iets wat wel gewoon invloed heeft, sommige mensen zijn daar iets vatbaarder voor.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:39 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bwah; geen ideee of ik daar wel in geloof...
Ondertussen gaat het weer beter; gelukkig.
Wow, nu is mijn scherm oranjequote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Misvatting het volgende:
[..]
Licht, en de kleur van het licht hebben wel invloed op hoe je je voelt. Dat gedoe van een 'verstoorde energiebalans' is gewoon zweverig geneuzel voor iets wat wel gewoon invloed heeft, sommige mensen zijn daar iets vatbaarder voor.
Tip als je veel achter je laptop zit 's avonds F.lux. Deze past de kleuren van je scherm aan aan het tijdstip van de dag. Zorgt voor een beter dag/nacht ritme. Ik merk bij mij dat ik hierdoor veel rustiger achter een scherm kan zitten en beter slaap.
Kamerinrichting heel erg. Ga soms s'avonds naar buiten om te kijken hoe het huis reruit ziet.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:56 schreef Yaros het volgende:
Bij het zoeken kwam ik dit topic in één keer tegen. Ik heb zelf denk ik een obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis. Probleem bij mij is dat ik alles, maar dan ook alles "perfect" wil doen en "perfect" wil hebben. Dat is bijvoorbeeld bij cijfers, kamerinrichting en toekomst het geval. Herkenbaar bij iemand?
Klinkt goedquote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Misvatting het volgende:
[..]
Licht, en de kleur van het licht hebben wel invloed op hoe je je voelt. Dat gedoe van een 'verstoorde energiebalans' is gewoon zweverig geneuzel voor iets wat wel gewoon invloed heeft, sommige mensen zijn daar iets vatbaarder voor.
Tip als je veel achter je laptop zit 's avonds F.lux. Deze past de kleuren van je scherm aan aan het tijdstip van de dag. Zorgt voor een beter dag/nacht ritme. Ik merk bij mij dat ik hierdoor veel rustiger achter een scherm kan zitten en beter slaap.
was het maar zo simpel! ik ben niet altijd vrolijk, ook ik heb mindere dagen, maar na de eersre drama weken met omschakelen voel ik mij nu wel veel beter, ik kan beter meeveren met tegenslag, kan beter relativeren, ik pieker minder en heb veel minder last van angst.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wie wa? Je slikt een pilletje en je bent vrolijk?
Ik ken haar een beetje (5 sessies eerder gehad). Vertrouwen is voor mij alleen heel belangrijk. Ik ben heel bang om mezelf te laten zien. Bij m'n eerdere sessies emdr, die niet eens een superzwaar emotioneel onderwerp behandelde, vond ik het al moeilijk om het proces over me heen te laten komen en emoties te laten zien.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:52 schreef kingtoppie het volgende:
Gaat dat veel in de weg zitten dat je iemand anders nog niet kent?
Zo niet dan blijft dat de effectiefste manier.
Maarja je huidige therapeute kan het niet?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:58 schreef Nyota het volgende:
oeilijker. Zo moeilijk zelfs, dat ik het net bij m'n huidige therapeute ook heb verteld in de derde persoon. Kortom, het duurt bij mij lang voordat ik iemand helemaal vertrouw (m'n verstand zegt wel dat het kan, m'n gevoel alleen sputtert heftig tegen).
Ik vraag me serieus af hoe lang ik daar voor nodig heb. Ik ben zo verschrikkelijk bang, en dan ga ik in de beschermermodus. Niet handig, maar de angst wordt dan zo groot en sla ik helema dicht. Bij m'n huidige therapeute heb ik dat na al de tijd ook nog soms.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maarja je huidige therapeute kan het niet?
Kan je haar leren vertrouwen? Denk het wel toch?
Ik ben nog steeds een beetje bezig... Maar het is al zo veel beter en meer dan eerst!quote:Op maandag 21 januari 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:
Hoelang had je ervoor nodig bij je huidige therapeute?
Hoelang?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:13 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds een beetje bezig... Maar het is al zo veel beter en meer dan eerst!
Meer dan een jaar dus. Eerdere therapeuten heb ik nog nooit zo vertrouwd en me fijn bij gevoeld als bij haar.quote:
Beide doorlopen kan niet?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:15 schreef Nyota het volgende:
[..]
Meer dan een jaar dus. Eerdere therapeuten heb ik nog nooit zo vertrouwd en me fijn bij gevoeld als bij haar.
Niet over gehad, ze gaf me aan een keuze te maken. Ik zit nu evt te denken dat als het een misschien net zo effect heeft, het andere te proberen ofzo.quote:
Tjah dat vertrouwens probleem kom je wel het meeste onder ogen natuurlijk bij het onbekende persoon.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:21 schreef Nyota het volgende:
[..]
Niet over gehad, ze gaf me aan een keuze te maken. Ik zit nu evt te denken dat als het een misschien net zo effect heeft, het andere te proberen ofzo.
Damn, waarom heb ik toch ook zo'n vertrouwensprobleem (oh wacht, genoeg oorzaken, daarom volg ik ook therapie....).
Ja, dat is waar. Hoewel ik ook bij mensen die ik nu denk te vertrouwen, ook soms wantrouwen kan voelen. Ik ben gewoon wat bang dat ik het emdrproces niet open ga doorlopen en niet het achterste van m'n tong ga laten zien, net als de laatste keer vaak het geval was. En dan kan ik van te voren aangeven dat het zo werkt bij mij, maar uiteindelijk moet iets groeien.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:24 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah dat vertrouwens probleem kom je wel het meeste onder ogen natuurlijk bij het onbekende persoon.
Maar daarom beide doorlopen ook.. Want je wilt gewoon resultaat zien...
Of dat je soms bij je therapeute langsgaat of je wel alles goed gezegd hebt oid... Dat iemand een oogje op je houdt of je het wel goed doet.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:28 schreef Nyota het volgende:
En ik snap wel dat ik moet kiezen, want tegelijk doen is vanuit therapeutenoogpunt niet heel handig.
Dus haar toch nog erbij betrekken, ik kan het eens voorstellen.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Of dat je soms bij je therapeute langsgaat of je wel alles goed gezegd hebt oid... Dat iemand een oogje op je houdt of je het wel goed doet.
quote:Op maandag 21 januari 2013 17:32 schreef Nyota het volgende:
[..]
Dus haar toch nog erbij betrekken, ik kan het eens voorstellen.
Ik ga er sowieso nog eens een nachtje over slapen, maar bedankt voor het meedenken
Dus, wat ga je doen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:16 schreef msacras het volgende:
Ik zie het allemaal echt niet meer zitten. Wat doe ik hier nu allemaal in dit leven. Je zit 20 jaar op cshool, en daarna ben je een loonslaaf. Ik ben nu over de helft met school al maar ik zie het niet meer zitten. Alles zit tegen, ik haal deze cijfers nooit meer op, kan niet nog een keer blijven zitten, en dan? Wat moet ik nou helemaal nog met dit kutleven, ik kan nu wel alles weg gaan slikken maar daar schiet ik ook niks mee op.
Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Ik wil er niet eens meer wat aan doen, ik zie totaal geen toekomst meer voor mezelf zo.quote:
Ik een tijd geleden ook niet, nu nog steeds niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:37 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Ik wil er niet eens meer wat aan doen, ik zie totaal geen toekomst meer voor mezelf zo.
Ja dat heb ik wel, maar daarmee los ik niks op. Daarmee gaan m'n cijfers niet omhoog, krijg ik niet ineens geld, ben ik ineens aardig voor alles en iedereen, en blijft de chaos. Ik moet dit zelf doen maar ik weet niet hoe. Mijn leven is een grote 3baans-snelweg waar ik op de middelste baan zit en de auto's aan weerszijden razen voorbij en mijn eigen baan is leeg. En ik weet niet hoe ik hem moet vullen en dat wil ik niet eens. De benzine is op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik een tijd geleden ook niet, nu nog steeds niet.
Heb je iemand met wie je kan praten?
Een idee om een andere opleiding te gaan doen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:41 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja dat heb ik wel, maar daarmee los ik niks op. Daarmee gaan m'n cijfers niet omhoog, krijg ik niet ineens geld, ben ik ineens aardig voor alles en iedereen, en blijft de chaos. Ik moet dit zelf doen maar ik weet niet hoe. Mijn leven is een grote 3baans-snelweg waar ik op de middelste baan zit en de auto's aan weerszijden razen voorbij en mijn eigen baan is leeg. En ik weet niet hoe ik hem moet vullen en dat wil ik niet eens. De benzine is op.
Ik zit op de middelbare school nogquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Een idee om een andere opleiding te gaan doen?
Maar het gaat ook niet over 1 nacht ijs natuurlijk. Jezelf een beetje tijd gunnen lijkt me nodig, hoe frustrerend dat ook is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:41 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja dat heb ik wel, maar daarmee los ik niks op. Daarmee gaan m'n cijfers niet omhoog, krijg ik niet ineens geld, ben ik ineens aardig voor alles en iedereen, en blijft de chaos. Ik moet dit zelf doen maar ik weet niet hoe. Mijn leven is een grote 3baans-snelweg waar ik op de middelste baan zit en de auto's aan weerszijden razen voorbij en mijn eigen baan is leeg. En ik weet niet hoe ik hem moet vullen en dat wil ik niet eens. De benzine is op.
Moet je van school als je "nog eens" blijft zitten? Is dat zo in NL?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik zit op de middelbare school nogkan niet dus.
En ik ben al in de 4e klas blijven zitten en zit nu in de 5e dus nog een keer blijven zitten is ook geen optie en anders moet ik van school maar dat wil ik niet.
Ja, bij mij weten wel, 2 x blijven zitten is van school af.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:29 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Moet je van school als je "nog eens" blijft zitten? Is dat zo in NL?
Hoe komt het dan dat je bleef zitten? Veel moeite met bepaalde vakken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:32 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ja, bij mij weten wel, 2 x blijven zitten is van school af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:37 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat je bleef zitten? Veel moeite met bepaalde vakken?
Wel erg dat jij nu de dupe bent van dit systeem die waarschijnlijk (zeer goed) bedacht is om het echt crapuul buiten te kunnen gooien.Ik ben nooit blijven zitten gelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Msacras, kan jij er misschien wat meer over vertellen? Of voel je je eigenlijk al heel lang crap?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:40 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ik ben nooit blijven zitten gelukkigOch oei, nu haalde ik jullie twee even door elkaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:42 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Och oei, nu haalde ik jullie twee even door elkaar.pas de problemSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er hopt hier ook soms vanalles door elkaar
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:48 schreef Nyota het volgende:
[..]
pas de problemEr hopt hier ook soms vanalles door elkaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:50 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:51 schreef Nyota het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om te beginnen kletsen met mensen die haar ondersteunen, want dat is waar de emotie nu om vraagt. Het klopt dat zij verantwoording moet nemen voor haar leven en de situatie waar zij in zit, maar dat doe je niet zomaar en alleen maar stap voor stap. Erkenning van haar emoties is stap 1. Enkel een rationele benadering gaat niet werken. En dat weet jij ookquote:
Weet ik, maar ik wist niet waar ze heen wilde met haar vraag.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Om te beginnen kletsen met mensen die haar ondersteunen, want dat is waar de emotie nu om vraagt. Het klopt dat zij verantwoording moet nemen voor haar leven en de situatie waar zij in zit, maar dat doe je niet zomaar en alleen maar stap voor stap. Erkenning van haar emoties is stap 1. Enkel een rationele benadering gaat niet werken. En dat weet jij ook
Ik vind Zwitserland in deze tijd van het jaar erg mooi.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik wist niet waar ze heen wilde met haar vraag.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind Zwitserland in deze tijd van het jaar erg mooi.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:41 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]Teveel tiefschnee, daar kan ik geen sneeuwballen gooienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Jammer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Teveel tiefschnee, daar kan ik geen sneeuwballen gooien
Nouja, het is al een paar jaar zo, genoeg tijd dacht ik... ja die is er, daar ga ik sowieso binnenkort een afspraak mee maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:19 schreef Nyota het volgende:
[..]
Maar het gaat ook niet over 1 nacht ijs natuurlijk. Jezelf een beetje tijd gunnen lijkt me nodig, hoe frustrerend dat ook is.
Heb je op school wel een vertrouwenspersoon waar je je situatie aan kan uitleggen? Misschien kunnen ze met je meedenken.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:37 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat je bleef zitten? Veel moeite met bepaalde vakken?
Wel erg dat jij nu de dupe bent van dit systeem die waarschijnlijk (zeer goed) bedacht is om het echt crapuul buiten te kunnen gooien.Geen idee aan wie deze vraag gericht is haha. Maar ik ben in de 4e blijven zitten door verschillende factoren. Verkeerde profiel gekozen sowieso, pfeiffer waardoor ik heel veel heb gemist dat jaar en dat in combinatie met ADD en een depressie zonder medicijnen zorgt ervoor dat ik niet echt makkelijk kon leren e.dSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit jaar gaat het gewoon kut door die depressie en omdat het gewoon een moeilijk jaar is, ik heb het heel druk met school, werk, dansen, en nog meer en mijn onstabiele persoonlijkheid draagt daar niet echt aan bij.
Aan jou.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:58 schreef msacras het volgende:
[..]
Geen idee aan wie deze vraag gericht is haha. Maar ik ben in de 4e blijven zitten door verschillende factoren. Verkeerde profiel gekozen sowieso, pfeiffer waardoor ik heel veel heb gemist dat jaar en dat in combinatie met ADD en een depressie zonder medicijnen zorgt ervoor dat ik niet echt makkelijk kon leren e.d
Dit jaar gaat het gewoon kut door die depressie en omdat het gewoon een moeilijk jaar is, ik heb het heel druk met school, werk, dansen, en nog meer en mijn onstabiele persoonlijkheid draagt daar niet echt aan bij.
misschien heb je het wel iets te druk?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:58 schreef msacras het volgende:
[..]
Geen idee aan wie deze vraag gericht is haha. Maar ik ben in de 4e blijven zitten door verschillende factoren. Verkeerde profiel gekozen sowieso, pfeiffer waardoor ik heel veel heb gemist dat jaar en dat in combinatie met ADD en een depressie zonder medicijnen zorgt ervoor dat ik niet echt makkelijk kon leren e.d
Is volwassen onderwijs geen optie?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik zit op de middelbare school nogkan niet dus.
En ik ben al in de 4e klas blijven zitten en zit nu in de 5e dus nog een keer blijven zitten is ook geen optie en anders moet ik van school maar dat wil ik niet.
Klopt helemaal, maar ja, wat doe je er aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:45 schreef Zelus het volgende:
[..]
misschien heb je het wel iets te druk?
Vast wel, maar dat wil ik ook niet. Ik wil gewoon normaal m'n vwo afmaken en ik kan het prima aan qua intelligentie e.d maar alles loopt gewoon vast.quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Is volwassen onderwijs geen optie?
Dat is nu net het probleem. 1 februari start die opleiding al, dus ik mag weer alles heel snel beginnen regelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:09 schreef Nyota het volgende:
Little Dolls, misschien moet je dit bericht ook weer even laten bezinken om het eerdere enthousiaste gevoel erover weer terug te krijgen? Wel vaag trouwens dat het opeens 180 graden anders is. Enig idee waarom dat zo is gegaan?
Ah, ok, dat is opeens wel een stroomversnelling ja... Tja, lastig, maar probeer je te herinneren waarom je het eerder zo'n goed idee vond om het wel te gaan doenquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:18 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is nu net het probleem. 1 februari start die opleiding al, dus ik mag weer alles heel snel beginnen regelen.![]()
Komt er ook nog bij dat ik vanmiddag met de trein naar m'n eigen regio moet wegens omstandigheden...
Ik vermoed dat het ermee te maken heeft dat mijn begeleidster van de werkwinkel daarheen gebeld heeft nadat ik het haar had meegedeeld. Ik probeerde haar al te bereiken, maar het lukt nog niet... Vervelend. Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ze me zo snel mogelijk moet bellen, want ik sta hier echt voor een raadsel momenteel.
Het gaat al wat beter. De staat had zich dus wel degelijk vergistquote:Op donderdag 24 januari 2013 09:23 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ah, ok, dat is opeens wel een stroomversnelling ja... Tja, lastig, maar probeer je te herinneren waarom je het eerder zo'n goed idee vond om het wel te gaan doenVeel wijsheid gewenst!
Meid, ga de deur uit en ga ff flink chillen ergens!quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:28 schreef msacras het volgende:
Alsof het allemaal niet nog erger kon. Telefoon van de trap gevallen, reparatie kost 75 euro, hand gekneusd door tegen een deur te slaan uit agressie, de wanhoop nabij qua school, concerta vergeten in te nemen dus last van een soort dubbele rebound... Kut.
Wat slik je? En welke kliniek?quote:Op zondag 27 januari 2013 10:55 schreef Nijna het volgende:
Medicatie aan het opbouwen in de kliniek. 2 weken onderweg, nog 1 te gaan als er geen rare bijwerkingen meer de kop opsteken. Tot nu toe alleen droge mond en op 2/3 van de dosering waar we naartoe moeten.
Nu hopen dat het ook gaat werken...
Een voordeel, doordat ik een dieet erbij moet volgen en ik een aantal dingen niet meer of veel minder (drop oa) mag, ben ik wel aan het afvallen en dat mocht wel weer eens een keer!
Hopen dat ik dat straks thuis ook vol kan houden...
Nee maar vindt het interessant om te weten. Aan jou de keus... Prima zo.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:57 schreef Nijna het volgende:
Parnate, welke kliniek doet er toch niet toe?
Geweldig manquote:Op zondag 27 januari 2013 10:54 schreef Rhalius het volgende:
Ik heb me zelf ook een tijd erg slecht gevoeld en vrij depressief, het heeft mij erg geholpen toen ik mijn innerlijke kind weer teruggevonden had en het een plaatsje heb kunnen geven in mijn leven.
Het begon twee en half jaar geleden toen ik op mijn lege zolder mijn oude lego ging opbouwen voor mijn neefjes. Ze komen wel eens langs, en het is maar niets als ze altijd tv kijken.
Eerst was het de bedoeling alleen een gedeelte op te bouwen, maar het was zo leuk om alles weer terug te zien en om het op te bouwen dat na een maand alles opgebouwd was.
Vervolgens ging ik online kijken om alle missende en kapotte onderdelen te vervangen, toen kwam ik op bricklink terecht en had ik dus niet alleen de missende onderdelen besteld maar ook een paar prachtige sets die ik als kind altijd al wilde hebben.
Het was prachtig om die sets te ontvangen en op te bouwen, ik was weer als een kind zo blij ermee.
Maar toen had ik wel gelijk het gevoel dat het genoeg was, de verzameling lego is nu gewoonweg af. Niet dat ik er spijt van heb die dingen te kopen, maar ik zal het niet nog eens doen.
Hierna ben ik alleen wel op zoek gegaan naar manieren om iets te doen met de dingen die mij in mijn kindertijd veel plezier gaven.
Het antwoord was Playmobil. Anders dan lego, leent Playmobil zich er fantastisch voor om de figuren en sets te gebruiken om een verhaal te vertellen aangezien het speelgoed de poppetjes als focus heeft en niet het bouwen.
Nu ben ik dus al anderhalf jaar bezig met verhalen te schrijven op internet gericht op een jong publiek maar ook leuk voor alle leeftijden, met behulp van veel foto's.
Een beetje als een stripverhaal, maar het werkt veel sneller.
Werken met de vrolijke poppetjes die mij vroeger zoveel plezier hebben gegeven is gewoon erg leuk. De hele community van de site waar ik de verhalen op plaats is ook erg positief.
Allemaal vriendelijke mensen die ook op verschillende manieren bezig zijn met playmobil. Sommige echte kunstenaars, anderen met giga verzamelingen, en ook veel zoals mij die niet zo veel hebben maar er wel leuke foto's mee proberen te maken.
Het is ook geen dure hobby, af en toe koop of bestel ik wel eens iets als ik het goed kan gebruiken voor de verhalen. Ik had geen gebouwen, dus heb ik het nuttige met het aangename verenigd en had ik vrij snel het grote kasteel tweedehands besteld wat ik altijd al wilde hebben. Afgelopen zomer een middeleeuwse bakkerij en een middeleeuws huis, en tussendoor nog wat kleinere middeleeuwse sets.
Natuurlijk heeft niet iedereen die band met playmobil, maar ik kan iedereen echt aanraden om je innerlijke kind een plaatsje te geven in je leven. Zoek iets op waar je als kind veel plezier aan had en bekijk de mogelijkheden van wat je er vandaag de dag mee kan doen.
Wees niet bang van de mening van anderen, iedereen hoeft het ook niet te weten.
Voordeel voor mij is niet alleen geweest dat ik me veel positiever voel, maar dat ik ook nog het een en ander leer over fotografie. Ik had nog nooit gefotografeerd voordat ik aan deze hobby begon en al doende leer ik er van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt, goed dat je je alweer beter voelt. Als je je oude lego nog hebt kan ik je aanraden het weer eens op te zoeken als je je weer eens niet prettig voelt.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:52 schreef Gewas het volgende:
Ja, mooi verhaal, Rhalius! Toen ik kind was speelde ik hele dagen met lego, ook veel plezier aan gehad.
Net ben ik even in slaap gevallen en daardoor best opgeknapt. Voel me al stukken beter.
Op dat moment was dat absoluut niet mogelijk, zat midden in een examenweek en had vrijdag een belangrijk examen waar ik enorm hard voor moest leren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:09 schreef Zelus het volgende:
[..]
Meid, ga de deur uit en ga ff flink chillen ergens!
Maar gooi je stress en frustraties er iig ff flink eruit![]()
(als je niks doet kan het eng worden)
Sterkte
Heb je al gesprekken bij een psychologe, slik je al medicijnen, idee om eens naar de psychiater te gaan?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:01 schreef Little_Dolls het volgende:
Waarom leeft een mens toch eigenlijk nog samen met zo'n eeuwig kutgevoel? Meer voor anderen dan voor zichzelf lijkt het wel.
Eerst rust zoeken, daarna komt de motivatie wel.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:13 schreef kingtoppie het volgende:
Klote depressie.
Ik word altijd zo lekker overvallen met een enorm willoos gevoel.. Ik wil dan helemaal niks meer.. Het voelt enorm kut.
Waarom waardeer ik alles zo slecht dat ik eigenlijk niks lijk te willen?
Wat is daarvan de oorzaak? Mijn levensstijl? Hormonen? Ervaringen uit het verleden?
Alles op een hoop gegooid met een sausje erbij?
Hoe kan ik dat alles omdraaien dat ik wel energie kan krijgen, zin krijgen om iets te doen?
Ik ga al een tijd en nee ik slik geen medicijnen want ik heb geen zin om opnieuw 15kg aan te komen en m'n libido helemaal te verliezen en je moet nu niet weer beginnen over "slik dan andere medicatie", want ondertussen slikt je lichaam ze wel allemaal.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:23 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Heb je al gesprekken bij een psychologe, slik je al medicijnen, idee om eens naar de psychiater te gaan?
Hoe zie jij dat dan? Die rust zoeken?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:24 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Eerst rust zoeken, daarna komt de motivatie wel.
Zo was het bij mij iig.
En nog moet ik om de zoveel tijd stoppen met alles doen om weer op te laden als ware.
Wat is werkelijk het probleem hier? Dat dat gevoel er is of dat jij negatief bent tegenover dat gevoel, dat deel van jezelf? Je wijst iets van jezelf af, verzet je er tegen en daardoor blijft het hangen.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:01 schreef Little_Dolls het volgende:
Waarom leeft een mens toch eigenlijk nog samen met zo'n eeuwig kutgevoel? Meer voor anderen dan voor zichzelf lijkt het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |