Maar dan met miljoenenverslindende maatregelen die iedereen treffen en waarvan het nut nog door niemand hier is aangetoond.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan probeer je er ten minste iets aan te doen.
Maar ht is nog steeds niet onderbouwd waarom het leger dat zou moeten doen. Er zijn toch voldoende clubs die aan scholing en vorming doen? Waarom stuur je je kind daar niet heen?quote:Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar goed, dat doet er niet toe in deze discussie aangezien het totaal niet duidelijk is of dat die dienstplichtigen zouden worden kunnen uitgezonden naar een oorlog en het zelfs niet duidelijk is of dat ze hiervoor getraind zouden worden.
Immers, als nu opnieuw voor sommigen een dienstplicht en voor anderen een dienstrecht zou worden ingevoerd dan zou niet zoals vroeger het motief zijn om kanonnenvoer te hebben en dus zou het programma anders worden vormgegeven.
Verbeterdquote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan met miljoenen Miljardenverslindende maatregelen die iedereen treffen en waarvan het nut nog door niemand hier is aangetoond.
Schijnt goed voor de maatschappij te zijn, las net ook al in dit topic dat aanstaande ouders ook maar een soort van test moeten doen en bij falen een soort van dienstplicht om te zorgen dat ze "goede", volgens de overheid, opvoeders van te maken. Het maakbaarheidsideaal is bij sommigen hier wel heel erg ver doorgeschoten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar ht is nog steeds niet onderbouwd waarom het leger dat zou moeten doen. Er zijn toch voldoende clubs die aan scholing en vorming doen? Waarom stuur je je kind daar niet heen?
Respectloos is inderdaad een beter woord.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:01 schreef Monolith het volgende:
Dat geroep om de dienstplicht ook altijd omdat de jeugd zogenaamd tuig zou zijn.![]()
Dan kun je voor die paar etterbakken nog beter gewoon de methode Zorreguieta hanteren.
De Noordzee is groot zat.
Zoals ik het al stelde, als je ze maar slim genoeg inzet, kan je er genoeg geld weer uithalen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan met miljoenenverslindende maatregelen die iedereen treffen en waarvan het nut nog door niemand hier is aangetoond.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik het al stelde, als je ze maar slim genoeg inzet, kan je er genoeg geld weer uithalen.
DeParo kan ook piano spelenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zoals ik het al stelde, als je ze maar slim genoeg inzet, kan je er genoeg geld weer uithalen.
Hoe dan? Onderbouw dat eens?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat punt is al eerder aangehaald.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het werkt dan ook niet alleen voor die mensen zie TT.
Ja, bottom-line: je kunt er iets van oppikken als je daar ook daadwerkelijk voor openstaat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Kijk eens een post daar dan weer onder.
Ik stelde eerder:quote:
Iedereen kan er iets van oppikken, het is hetzelfde als met naar school gaan, niet altijd even interessant maar wel nuttig. Je moet dienstplicht moderner maken, functioneel en nuttig, niet alleen zoals het vroeger soms ging dat er met de pet naar werd gegooid als je het maar had gedaan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, bottom-line: je kunt er iets van oppikken als je daar ook daadwerkelijk voor openstaat.
Je kunt mensen niet verplichten productief en gedisciplineerd te worden als ze daar niet voor openstaan. De groep die er wel baat bij heeft en er wat van oppikt is juist niet de groep waar je het allemaal voor doet.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Iedereen kan er iets van oppikken, het is hetzelfde als met naar school gaan, niet altijd even interessant maar wel nuttig. Je moet dienstplicht moderner maken, functioneel en nuttig, niet alleen zoals het vroeger soms ging dat er met de pet naar werd gegooid als je het maar had gedaan.
Net als op een school hebben ze slechts daar zichzelf mee, toch denk ik dat de moeilijke gevallen in het leger grotere kans van slagen hebben, puur omdat de druk hoger is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt mensen niet verplichten productief en gedisciplineerd te worden als ze daar niet voor openstaan. De groep die er wel baat bij heeft en er wat van oppikt is juist niet de groep waar je het allemaal voor doet.
Precies. En daar is eigenlijk alles wel mee gezegd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Net als op een school hebben ze slechts daar zichzelf mee,
Ik denk dat dat met omgemotiveerde, niet voor die taken opgeleide jongeren eerder meer energie kost dan dat het oplevert.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik stelde eerder:
5. Op deze manier verhoog je de productiviteit juist, van dienstplicht worden ze vaak echt niet minder productief, daarnaast zoals gezegd kun je ze inzetten ten behoeve van de samenleving dan combineer je het ook met een soort sociale dienstplicht.
De vraag is, wat moet iemand daar precies leren? En waarom alle jongeren.quote:6. Het voordeel van de dienstplicht is dat de kans veel groter is dat hij daar aanleert, vooral door de verplichting in het begin, dat klinkt afstotend maar zo moeten veel het vaak wel leren. Het bedrijfsleven is een heel andere tak van de samenleving en zorgt juist voor meer afstoting van welvaart en mindere cohesie in plaats van meer.
Dat dus weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |