abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 januari 2013 @ 22:32:01 #1
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121090315


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_121090631
Baytown Outlaws (2012)



Actie komedie over een paar rednecks uit het diepe zuiden die zich in laten huren door een vrouw om haar gehandicapte zoon bij haar criminele ex-man weg te halen en hem tevens om te leggen.

Wel aardig maar niet bijzonder. De stijl doet denken aan Tarantino.

7/10
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:00:12 #3
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_121091782
High Fidelity
Een heerlijke film over Rob (John Cusack), eigenaar van een platen winkel, wordt gedumpt door z`n vriendin. Het zit vol met humor en ook met het romantische (drama) gedeelte zit het goed. Maar het is de muziek die de rode draad vormt in het verhaal. Het is de liefde voor muziek en platen die hier zo duidelijk is en de film zo aantrekkelijk maakt. En het is vaak ontzettend herkenbaar: als het gaat over exclusieve uitgaves van lp`s, het bezoeken van de plaatselijke platenboer waarvan je advies krijgt over (al dan niet nieuwe) platen, het ordenen van je platen en het maken van lijstjes. Maar ook wanneer bekende muziek die tekstueel zo goed bij bepaalde scenes past en op perfecte wijze wordt gebruikt. Geweldig gedaan.
Het klopt eigenlijk allemaal, Cusack is perfect in de hoofdrol. En de manier waarop Frears het publiek er bij betrekt door Cusack steeds op bepalende momenten in de camera tegen het publiek te laten praten is dan misschien niet origineel maar het werkt hier wel goed.
High Fidelity biedt dus voor ieder wat wils: voor romantici, voor mensen die humor willen maar vooral voor mensen die op zoek zijn naar een film over en met muziek en hoe die een gigantisch belangrijke rol speelt in het leven van zo veel mensen.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_121091865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:48 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ga hier niks over zeggen, gewoon kijken ! :D _O_ ^O^
Heerlijke film idd :Y :D
..///
pi_121092718
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:01 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Heerlijke film idd :Y :D
Ik vind Falling Down heel sterk beginnen, maar naar het einde toe echt kracht verliezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_121096338
Zombieland

Zombieland is een Amerikaanse komische zombiefilm/roadmovie en speelt zich af in een post-apocalyptisch Amerika. <twee maanden eerder is een massale uitbraak van zombies geweest als gevolg van een gemuteerde variant van de gekkekoeienziekte.
Leuke film, zag hem nu voor de 2e keer

Extremely Loud and Incredibly Close
Boek uit, nu de film gezien;
De negenjarige Oskar ontdekt in een vaas in een kast een sleutel. De sleutel behoorde toe aan zijn vader die omkwam bij de ramp in New York op 11 september 2001, daar is hij zeker van. Maar op welke van de 162 miljoen sloten in New York past hij? Dit is het begin van de zoektocht van Oskar – uitvinder, brievenschrijver en amateur-detective – door de vijf stadsdelen van New York en in de door elkaar gegooide levens van vrienden, familie en volslagen vreemden.

Nova Zembla
Ook deze zag ik voor de 2e keer, maar de eerste keer was bij de premiere in de Rai Amsterdam in 3D met ehm 1000? mensen? En nu in een buurtvereniging met weinig bezoekers in 2D, vanavond volgde ik het verhaal wel een stuk beter.
Geen filmverhaaltje nu, maar een link naar het verhaal: http://www.absolutefacts.nl/geschiedenis/data/nova-zembla.htm
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 3 januari 2013 @ 02:19:45 #7
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121098696
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:41 schreef drakin het volgende:
Zombieland

Zombieland is een Amerikaanse komische zombiefilm/roadmovie en speelt zich af in een post-apocalyptisch Amerika. <twee maanden eerder is een massale uitbraak van zombies geweest als gevolg van een gemuteerde variant van de gekkekoeienziekte.
Leuke film, zag hem nu voor de 2e keer

Extremely Loud and Incredibly Close
Boek uit, nu de film gezien;
De negenjarige Oskar ontdekt in een vaas in een kast een sleutel. De sleutel behoorde toe aan zijn vader die omkwam bij de ramp in New York op 11 september 2001, daar is hij zeker van. Maar op welke van de 162 miljoen sloten in New York past hij? Dit is het begin van de zoektocht van Oskar – uitvinder, brievenschrijver en amateur-detective – door de vijf stadsdelen van New York en in de door elkaar gegooide levens van vrienden, familie en volslagen vreemden.

Nova Zembla
Ook deze zag ik voor de 2e keer, maar de eerste keer was bij de premiere in de Rai Amsterdam in 3D met ehm 1000? mensen? En nu in een buurtvereniging met weinig bezoekers in 2D, vanavond volgde ik het verhaal wel een stuk beter.
Geen filmverhaaltje nu, maar een link naar het verhaal: http://www.absolutefacts.nl/geschiedenis/data/nova-zembla.htm
Heb je een mening over de films?
pi_121099085
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 02:19 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Heb je een mening over de films?
quote:
Leuke film
aldus de krachtige mening van drakin
There are only 151 Pokémon.
pi_121100221
Vandaag begint een nieuwe serie van Wie is de Mol en dus maar eens gekeken



:P

Een topcast van heb-ik-me-jouw-daar in een prima film waarbij ik aan het einde van de films steeds momenten had dat ik zo ongeveer reageerde ; :o :o :o :o
en dat is positief bedoeld !!

n dikke 8 krijgt deze film van me ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121100659
Ja maar gisteravond geen zin meer in gehad
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 3 januari 2013 @ 11:05:37 #11
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121104175
Young Mr. Lincoln (1939) - IMDb
Deze fictieve film is losjes gebaseerd op het leven van Abraham Lincoln toen hij nog een beginnend advocaat was. Het grootste deel van de film gaat over zijn eerste grote rechtszaak, waarin hij twee van moord verdachte broers verdedigt.
De eerste helft van de film is erg anekdotisch. In dit deel is plot van minder belang, maar richt de film zich vooral op het neerzetten van het karakter van de jonge Lincoln. Die al duidelijke alle eigenschappen heeft die hem later de meest geliefde president aller tijden zouden maken. Hij is een eerlijke rechtvaardige sociaal begane man, die even thuis is in de hoogste kringen als tussen het gewone volk. Iemand die met zijn intelligentie, redenering en humor mensen weet te overtuigen.
Zoals meer jaren 30 film is het soms wat erg simplistisch moralistisch zoals wanneer de jonge Abe voor het eerst een wetboek heeft gelezen en zegt: "The rights of life, reputation and liberty. The rights to acquire and hold property. Wrongs are violations of those rights.' By jing, that's all there is to it. Right and wrong.". Wat ik ook opvallend vond dat Lincoln op twee gelegenheden niet bang is om te dreigen met geweld en zijn indrukwekkende postuur als zijn woorden hem niet meer dreigen te redden, eerst als hij twee klanten in zijn kantoor laat schikken en later als hij een lynch-menigte tegenhoudt.
In het laatste deel van de film neemt de rechtszaak het over en verandert de film veel meer in een zeer degelijk rechtzaakdrama.
Een onherkenbare Henry Fonda schittert in de hoofdrol. Wat hierbij ook opvalt is de komische timing van Fonda. Daarnaast is er een zeer sterke bijrol van Alice Brady als de moeder van de twee verdachte broers, die voor een onmogelijk keuze wordt gesteld.
cijfer: 7.8

The Informer (1935) - IMDb
Deze film speelt zich af in Dublin in 1922. De straatarme Gypo verklikt een vriend van hem aan de Engelse politie om geld te komen zodat hij en zijn liefje genoeg geld hebben voor de reis naar Amerika, maar als een echte Ier verdrinkt hij al hij het geld terwijl het schuldgevoel van zijn verraad aan hem knaagt.
Victor McLaglen is overtuigend in de hoofdrol als de simpele brute kracht, die in wanhoop iets doet waar hij verschrikkelijk spijt van krijgt. Vooral als hij dronken is, komt McLaglen goed los in zijn rol. Daarentegen acteert Margot Grahame als het liefje erg irritant theatraal (zoals ze toen nog vaker deden). Gelukkig is haar rol erg beperkt.
Cinematografisch ziet de film er erg mooi uit. Het zit vol met sfeervolle duistere shots van stegen met mooi schaduw en licht spel. Het deed mij soms zelf denken aan The Third Man. Ford zelf is duidelijk geïnspireerd door Fritz Langs M. Dat is ook goed te merken als Gypo terecht moet staan voor het IRA tribunaal.
Het thema van de film wordt er wel alleen iets te dik bovenop gelegd. Zo schrikt Gypo in elke scène tussen zijn verraad en het begin van zijn kroegentocht echt van alles en iedereen, die hem aan zijn daad herinnert. Dat hij een slecht geweten heeft hoeft echt niet tien keer duidelijk gemaakt te worden.
Het is goed te begrijpen dat Ford hier zijn eerste Oscar voor won.
cijfer: 7.5
pi_121104195
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 02:43 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

[..]

aldus de krachtige mening van drakin
_O-
pi_121106537
Dabang2 ik gaf hem een 6,5
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121111158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:30 schreef AldoTheApache het volgende:
Dabang2 ik gaf hem een 6,5
thanks gr gr
  donderdag 3 januari 2013 @ 23:59:25 #15
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121135010
Pitch Perfect

De film begon met een stuk of 10 jongens die er zo uitzagen

die a capella gingen zingen, dansen, en sixpacks showen tegelijk. Ondanks dit bleef ik kijken en na het haten van de hoofdpersoon en haar "love interest" wilde ik hem uitzetten, toen Mclovin' in beeld kwam als cameo. Misschien is deze film toch niet zo slecht!

...

Cijfer: 0/10
Helemaal super.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:02:29 #16
333374 Lithia
Too serious
pi_121135134
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:59 schreef Kyubey het volgende:
Pitch Perfect

De film begon met een stuk of 10 jongens die er zo uitzagen
[ afbeelding ]
die a capella gingen zingen, dansen, en sixpacks showen tegelijk. Ondanks dit bleef ik kijken en na het haten van de hoofdpersoon en haar "love interest" wilde ik hem uitzetten, toen Mclovin' in beeld kwam als cameo. Misschien is deze film toch niet zo slecht!

...

Cijfer: 0/10
moest hardop lachen om deze review :@
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_121135232
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:59 schreef Kyubey het volgende:
Pitch Perfect

De film begon met een stuk of 10 jongens die er zo uitzagen
[ afbeelding ]
die a capella gingen zingen, dansen, en sixpacks showen tegelijk. Ondanks dit bleef ik kijken en na het haten van de hoofdpersoon en haar "love interest" wilde ik hem uitzetten, toen Mclovin' in beeld kwam als cameo. Misschien is deze film toch niet zo slecht!

...

Cijfer: 0/10
haten op mclovin' :') :{w :N :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:06:54 #18
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121135306
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:05 schreef andreas612 het volgende:

[..]

haten op mclovin' :') :{w :N :')
Ik haat niet op McLovin', sterker nog, hij was het enige goede aan de film.
Helaas een cameo.

Dit zegt genoeg over het niveau hoop ik

En dit was nog voordat het multiculti koortje werd gevormd.

Het stuk waarbij ik stopte was "Vader is German for father. So Darth Vader is literally Darth Father"
Ik kon het niet meer aanzien, een falende Star Wars referentie en mishandeling van Nederlands en Duits in een fucking zin.

[ Bericht 9% gewijzigd door Kyubey op 04-01-2013 00:39:17 ]
Helemaal super.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 00:12:55 #19
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_121135557
Chronicle (2012) - IMDb

Drie middelbare scholieren vinden een ondergrondse grot en doen superkrachten op. Aan het begin is het alleen spelen, maar later blijken de krachten toch niet altijd van goede invloed te zijn op een ieder.
Dit alles gefilmd in een 'cloverfield'-achtige stijl, hoewel er dit keer ook gebruik gemaakt wordt van beveligingscamera's, iphones, et cetera.

De film duurt niet erg lang, en dat is eigenlijk wel prima. Het kijkt prima weg en er valt genoeg te lachen. Erg serieus valt de film niet te nemen, daarvoor zijn de karakters te vlak en oninterressant. Eigenlijk is het gewoon pulp. Maar wel prima vermakelijke pulp, vooral de finale was episch en heerlijk groots _O_

Imdb: 7.1
Ik: 7.5
pi_121136472
Ik heb deze week The Chumscrubber gezien:
Deze film gaat over een tiener wiens vriend zelfmoord pleegt. En dan gaan wat klasgenoten hem bedrijgen omdat ze drugs van die dode vriend willen. En ondertussen proberen alle zogenaamd perfecte suburbian ouders te doen.alsof alles goed gaat en alsof ze perfect zijn.
Als ik dit hierboven zo lees klinkt het niet al te best, maar ik vond het een heel toffe indiefilm, die de draak steekt met het leven in de suburbs. Het had een leuke mix tussen drama en komedie, alhoewel het niet een film is waarbij je van je stoel rolt van het lachen, maar soms wel met een brede glimlach zit te kijken. Hij krijgt van mij een 7,5/10.

En vanavond heb ik Life of Pi in de bioscoop gezien.
Deze film gaat over een jongen uit India. Zijn ouders hebben een dierentuin maar besluiten naar canada te verhuizen en daar alle dieren te verkopen. Maar hun boot zinkt en Pi blijft met een zebra, een hyena, een orang oetan en een tijger over op een reddingsboot. Ik had dit boek al gelezen, het is zelfs één van mijn favoriete boeken. De film blijft heel dicht bij het boek, waardoor er eigenlijk niks als een verrassing kwam in het boek en net als in het boek duurt het best een tijd voordat Pi daadwerkelijk in die reddingsboot terechtkomt. Hiervoor zie je een mooi en kleurrijk stuk in India met grappige stukjes over hoe hij aan zijn naam komt en aan zijn geloof. Ik vond de film heel erg mooi eruit zien. Al die beelden van op zee zijn stuk voor stuk supermooi. Eén minpuntje vond ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een heel mooie film die het boek nauwgezet volgt. 8,5/10
  vrijdag 4 januari 2013 @ 01:12:29 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_121137489
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:59 schreef Kyubey het volgende:
Pitch Perfect

De film begon met een stuk of 10 jongens die er zo uitzagen
[ afbeelding ]
die a capella gingen zingen, dansen, en sixpacks showen tegelijk. Ondanks dit bleef ik kijken en na het haten van de hoofdpersoon en haar "love interest" wilde ik hem uitzetten, toen Mclovin' in beeld kwam als cameo. Misschien is deze film toch niet zo slecht!

...

Cijfer: 0/10
_O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_121138681
Snatch. (2000) - IMDb



Wat een heerlijke misdaadfilm. Op de een of andere manier doet dit me denken aan de charme van Pulp Fiction. Humoristische karakters zijn goed neergezet door een sterrencast. Met natuurlijk Brad Pitt als één van de uitschieters met zijn accent dat niet te verstaan is. Hoe serieus misdaad ook mag zijn, deze film heeft meerdere malen een glimlach aan me weten te ontlokken. Sowieso is de verhaallijn origineel en prima uitgebeeld, waarbij meteen de Nederlands getinte intro met de deur in huis komt vallen.

Mijn cijfer: 10

Mission Impossible 1, 2, 3 en 4

De oude (lees: voor Daniel Craig) James Bond in teamverband als je het mij vraagt. Waar James Bond altijd in zijn eentje vanuit benarde situaties tegen het kwaad vecht, doet Ethan Hunt dat zonder uitzondering met een gekwalificeerd team. Net als bij James Bond zijn de vrouwen ook immer aanwezig, hoewel toch minder nadrukkelijk als sexsymbool... Dit zijn van die films waarin je slechts een paar parameters hoeft te veranderen en je hebt een nieuwe film. Prima wegkijkfilms dus, maar meer ook niet.

Mijn cijfer: gemiddeld 6,5

Before the Devil Knows You're Dead (2007) - IMDb

Als je het voor elkaar krijgt om zo'n film te regisseren in je laatste levensjaar, dan mag je jezelf een genie noemen. In tegenstelling tot de vorige films, is deze wat zwaarder en emotioneel beladen. De film handelt over twee broers in geldnood, die hun ouders gaan beroven. Helaas gaat het fout en daarvan krijgen we dan de gevolgen te zien.

De cast speelt de sterren van de hemel, waarbij met name Philip Seymour Hoffman in zijn rol als Andy genoemd mag worden. Misschien komt het ook door de goede banden irl van Hoffman, Hawke en Tomei dat het verhaal zo goed binnenkomt. Maar vooral denk ik ook door de regie van Lumet.

Minpuntje vind ik de openingsscenes: ze voegen imo niets toe aan de film. Leuk voor het oog misschien, maar niet voor de verhaallijn. De film compenseert echter genoeg, dus een grote doorn in het oog is het niet. Al met al een prima film.

Mijn cijfer: 8
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_121139035
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:06 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Ik haat niet op McLovin', sterker nog, hij was het enige goede aan de film.
Helaas een cameo.

Dit zegt genoeg over het niveau hoop ik
[ afbeelding ]
En dit was nog voordat het multiculti koortje werd gevormd.

Het stuk waarbij ik stopte was "Vader is German for father. So Darth Vader is literally Darth Father"
Ik kon het niet meer aanzien, een falende Star Wars referentie en mishandeling van Nederlands en Duits in een fucking zin.
Het Duitse woord is "Vater".
Wie heeft deze film gemaakt? :')
pi_121142267
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:27 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Het Duitse woord is "Vater".
Wie heeft deze film gemaakt? :')
duits, nederlands, deens, frans, italiaans, het is voor de Amerikanen 1 pot nat :')

Killing Them Softly

Een cardgame wordt overvallen en Brad Pitt moet uitzoeken wie erachter zit. Wat een heerlijke film, Brad Pitt als gangster, James Gandolfini als een loser maar tegelijkertijd toch eindelijk een rol die me weer aan Tony Soprano deed denken met teksten als 'Where did you get the drink, did you go outside?'. Ook een rolletje voor 'Johnny Sack' van The Soprano's en Ray Liotta heeft de perfecte uitstraling voor dit soort films. Film had door de Coens gemaakt kunnen zijn, absurde karakters, geinige dialogen maar ook een serieuze ondertoon en sporadische maar keiharde actie. De Obama speech tussendoor werkte voor mij ook wel, wat er ook gezegd wordt: het normale leven gaat gewoon door, met alle rottigheid van dien. Enige minpunt is dat hij maar anderhalf uur duurt, had best een half uur bij gekund.

8.8
pi_121142485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 00:34 schreef Rearviewmirror het volgende:
En vanavond heb ik Life of Pi in de bioscoop gezien.
Deze film gaat over een jongen uit India. Zijn ouders hebben een dierentuin maar besluiten naar canada te verhuizen en daar alle dieren te verkopen. Maar hun boot zinkt en Pi blijft met een zebra, een hyena, een orang oetan en een tijger over op een reddingsboot. Ik had dit boek al gelezen, het is zelfs één van mijn favoriete boeken. De film blijft heel dicht bij het boek, waardoor er eigenlijk niks als een verrassing kwam in het boek en net als in het boek duurt het best een tijd voordat Pi daadwerkelijk in die reddingsboot terechtkomt. Hiervoor zie je een mooi en kleurrijk stuk in India met grappige stukjes over hoe hij aan zijn naam komt en aan zijn geloof. Ik vond de film heel erg mooi eruit zien. Al die beelden van op zee zijn stuk voor stuk supermooi. Eén minpuntje vond ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al een heel mooie film die het boek nauwgezet volgt. 8,5/10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121148198
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:17 schreef Murdera het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond ik juist ook wel fijn. Prachtfilm. O+

En voor de mensen die plot iets te fantastisch/ongeloofwaardig lijkt, dat is geen reden om de film niet te kijken. Geloof dat maar. :) De hele religieuze insteek die het leek te hebben stond mij eerst tegen, maar de beelden zijn zo geweldig en de uiteindelijke afloop helemaal in mijn straatje. Erg de moeite waard! En voor elke dierenliefhebber ook zwaar ontroerend.
pi_121152403
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:59 schreef Kyubey het volgende:
Pitch Perfect

De film begon met een stuk of 10 jongens die er zo uitzagen
[ afbeelding ]
die a capella gingen zingen, dansen, en sixpacks showen tegelijk. Ondanks dit bleef ik kijken en na het haten van de hoofdpersoon en haar "love interest" wilde ik hem uitzetten, toen Mclovin' in beeld kwam als cameo. Misschien is deze film toch niet zo slecht!

...

Cijfer: 0/10
Blijkbaar zie je dingen die je graag wilt zien.. want er kwam naar mijn weten geen sixpack in voor!
pi_121152937
afgelopen zondag heb ik in bioscoop film "de Datsja" gezien. Heel leuk. En vandaag zag ik dat ze zou laten zien op tv vandaag.
http://gids.publiekeomroep.nl/uitzending/314967329
Ik adviseer!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:05:18 #29
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121153128

Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) - IMDb

Ik verwachtte een klassieke western. Nu moet ik toegeven dat ik weinig ervaring heb met dit genre, veel meer dan Once Upon a Time in the West en The Good, the Bad and the Ugly heb ik eigenlijk niet gezien. Maar ik verwachtte wel zo'n soort film. Werd ik even verrast! Schipperend tussen komedie en drama, zou ik dit nauwelijks een western willen noemen, maar wel een erg goede film.

IMDb: 8,2
Ik: 8
pi_121157816
Pitch Perfect


Ik heb deze film ook gekeken en ik kan me heel goed voorstellen dat heel veel mensen hem niet leuk vinden. Dat zijn, denk ik, echter de mensen die veel te serieus in het leven staan.
Pitch Perfect was een vrolijke college feelgood romkom waarin ze a capella zingen. Dat a capella is allemaal niet waanzinnig interessant, maar het is wel vrolijk allemaal. Verder zitten er best veel grappen in die op zijn minst een glimlach op je gezicht toveren en is de hoofdrolspeelster (Anna Kendrick) te lekker voor woorden :9 Er zit daarnaast nog genoeg andere eyecandy in (die ginger is ook goed te doen).
Al met al een simpele film die je moet bekijken als je zin hebt in een film die je na afloop alweer vergeten bent, maar die tijdens het afspelen zorgt voor een glimlach een een heimelijke crush op Anna Kendrick

6/10
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_121157989
-edit: niet het topic voor. Hier graag verder: TV / Verfilming van de bestseller: Life of Pi (20 dec in de bioscoop) -

[ Bericht 84% gewijzigd door Mike op 04-01-2013 16:51:37 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:39:25 #32
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121159941
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:45 schreef Hoogstaande het volgende:
Pitch Perfect
[ afbeelding ]

Ik heb deze film ook gekeken en ik kan me heel goed voorstellen dat heel veel mensen hem niet leuk vinden. Dat zijn, denk ik, echter de mensen die veel te serieus in het leven staan.
Pitch Perfect was een vrolijke college feelgood romkom waarin ze a capella zingen. Dat a capella is allemaal niet waanzinnig interessant, maar het is wel vrolijk allemaal. Verder zitten er best veel grappen in die op zijn minst een glimlach op je gezicht toveren en is de hoofdrolspeelster (Anna Kendrick) te lekker voor woorden :9 Er zit daarnaast nog genoeg andere eyecandy in (die ginger is ook goed te doen).
Al met al een simpele film die je moet bekijken als je zin hebt in een film die je na afloop alweer vergeten bent, maar die tijdens het afspelen zorgt voor een glimlach een een heimelijke crush op Anna Kendrick

6/10
De lekkerste van iedereen was toch wel Amy, ook al te zien in de Plusreclame.

Ach... Smaken verschillen. Ik vond de film zelf vreselijk. Je moet in ieder geval niet te veel verwachten, denk ik.
Helemaal super.
pi_121162695
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 02:07 schreef De_Nater het volgende:
Snatch. (2000) - IMDb

[ afbeelding ]

Wat een heerlijke misdaadfilm. Op de een of andere manier doet dit me denken aan de charme van Pulp Fiction. Humoristische karakters zijn goed neergezet door een sterrencast. Met natuurlijk Brad Pitt als één van de uitschieters met zijn accent dat niet te verstaan is. Hoe serieus misdaad ook mag zijn, deze film heeft meerdere malen een glimlach aan me weten te ontlokken. Sowieso is de verhaallijn origineel en prima uitgebeeld, waarbij meteen de Nederlands getinte intro met de deur in huis komt vallen.

Mijn cijfer: 10
Lock, Stock and Two Smoking Barrels ook al gezien?
pi_121163172
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:01 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Lock, Stock and Two Smoking Barrels ook al gezien?
Geweldige film Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) - IMDb
_O_
Trainspotting is ook wel een aanrader voor de jongere hier

Trainspotting (1996) - IMDb
Die is alweer van 1996 ;(
Alles een 10
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:18:02 #35
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121163508
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:01 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Lock, Stock and Two Smoking Barrels ook al gezien?
Of RocknRolla.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:59:01 #36
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_121165381
The Long Good Friday _O_
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:40:17 #37
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121167235

Breakfast at Tiffany's (1961) - IMDb

Met dank aan omroep Max nog een klassieker die ik nog niet eerder had gezien. Net geen IMDb top 250, maar dat mocht de pret niet drukken. Mijn eerste Hepburn-film, dus ik heb haar uitgebreid bestudeerd. Wat een mooie vrouw was het toch... Verder ook een mooie film, die lekker door kabbelt, hoewel af en toe wat rommelig. Duidelijk is dat een aantal latere regisseurs inspiratie uit deze film hebben opgedaan. Sam Raimi's Spider-Man kus scène?
En was het in die tijd normaal om het einde van de film op de poster af te beelden? (is ook al zo bij Butch Cassidy and the Sundance Kid).

IMDb: 7,8
Ik 8
pi_121168851
Ik heb het niet zo gepland maar na mijn laatste film, The Departed, wederom een film gezien van Martin Scorsese met daarin Leonardo DiCaprio ;



Een verrassend sterke film, waarbij je het verloop van de film totaal niet verwacht :D

Ik geef hetzelfde punt als bij The Departed, dus die dikke 8 weer :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121178610


Ondanks dat je weet hoe de film gaat aflopen vond ik het een hele goede film. Vooral Jessica Chastain was erg overtuigend in haar rol als CIA agent. Ik was bang dat de film misschien wel heel erg patriottisch zou zijn maar dat viel erg mee. De film laat bijvoorbeeld ook de "verhoortechnieken" van de Amerikanen zien. Een aanrader.
pi_121178746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:15 schreef TLC het volgende:
Ik heb het niet zo gepland maar na mijn laatste film, The Departed, wederom een film gezien van Martin Scorsese met daarin Leonardo DiCaprio ;
The Departed is een remake van een Hong Kong trilogy :')
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:06:53 #41
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121179558
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

The Departed is een remake van een Hong Kong trilogy :')
Dus?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_121179699
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:06 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Dus?
Mensen geven hoge cijfers,ondanks dat Hollywood laatste geen originele verhalen heb(die ook nog eens Oscars winnen) . :P
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:11:13 #43
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121179736
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Mensen geven hoge cijfers,ondanks dat Hollywood laatste geen originele verhalen heb(die ook nog eens Oscars winnen) . :P
Dan kan een film qua productie en qua casting toch nog wel goed in elkaar zitten. Veel films zijn ook gebaseerd op boeken, vind je daar ook iets mis mee?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_121179739
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:18 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Of RocknRolla.
Of Ronin
pi_121179786
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:11 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Dan kan een film qua productie en qua casting toch nog wel goed in elkaar zitten. Veel films zijn ook gebaseerd op boeken, vind je daar ook iets mis mee?
Heel wat scènes uit de boeken weglaten,vanwege tijdsduur :+
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:13:36 #46
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121179848
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:12 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Heel wat scènes uit de boeken weglaten,vanwege tijdsduur :+
Ach ja, ik heb geen concentratie om boeken te lezen, verfilmingen zijn daardoor wel goede oplossingen _O_
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_121179866
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:13 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Ach ja, ik heb geen concentratie om boeken te lezen, verfilmingen zijn daardoor wel goede oplossingen _O_
OK dan :D
pi_121180104
Star Wars I - VI (1977-2005)



Aangezien ik eerst best wel sceptisch was over star wars met die lichtgevende zwaardjes uiteindelijk toch maar gekeken omdat het 1. tot de klassiekers behoort, en 2. Ik wel van films houd die of ergens ver weg afspelen (in dit geval ruimte) of gewoon in een fantasywereld, houd daarom ook van LotR, Star trek, avatar, hobbit etc.

Alles in de goede volgorde gekeken, dus de nieuwe trilogie eerst en de oude trilogie als laatst, wel even een domper als je de special effects dan ziet vanaf deel IV ..(zeker na de eerste 3 delen gezien te hebben) Maar gelukkig maakt het verhaal veel goed.
Vond het verhaal wat beter van deel 4 t/m 6 maar gehele indruk (incl. effects en shit) vond ik deel 1 t/m 3 sterker. Ze ontlopen elkaar niet veel imo.

Cijfer IMDB: wisselend, ga zelf maar kijken per deel..
Ikke: 8.5 over het geheel gezien :) goede serie en heeft me positief verrast.


Taken 2 (2012)




Vlotte actiefilm, expres niet voor naar de bios geweest vanwege de wat negatieve reviews (meer van hetzelfde alleen minder goed uitgevoerd e.d.) enfin, vanmiddag gedownload en gekeken maar vond 'm wel meevallen :) Kijkt makkelijk en lekker weg. Genoeg actie en lijkt inderdaad op deel 1 alleen een andere setting. Alsnog niet verkeerd uitgevoerd. Wel aanradertje om even tussendoor te pakken ;)

IMDB: 6.3
Ikke: 6.8
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:43:58 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_121180913
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:20 schreef andreas612 het volgende:
Alles in de goede volgorde gekeken, dus de nieuwe trilogie eerst
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_121181095
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:43 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit!
pi_121185321


Man man man, WAT een film. :D
Hallucinerende drugs, verschillende dimensies, monsters, tieten, en heel veel lol.

Boek ga ik ZSM lezen.

9/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_121185501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:44 schreef The_Playmaker het volgende:
[ afbeelding ]

Ondanks dat je weet hoe de film gaat aflopen vond ik het een hele goede film. Vooral Jessica Chastain was erg overtuigend in haar rol als CIA agent. Ik was bang dat de film misschien wel heel erg patriottisch zou zijn maar dat viel erg mee. De film laat bijvoorbeeld ook de "verhoortechnieken" van de Amerikanen zien. Een aanrader.
Waar heb jij deze al gezien dan??

EDIT: excuses ik zie het al :)
pi_121186847
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Mensen geven hoge cijfers,ondanks dat Hollywood laatste geen originele verhalen heb(die ook nog eens Oscars winnen) . :P
ik moest een beetje lachen toen the departed zo omhoog gelult werd en een oscar kreeg. vraag me dan af of die mensen uberhaubt wel de moeite hebben genomen het origineel eens te kijken.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:43:37 #54
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121187891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:56 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik moest een beetje lachen toen the departed zo omhoog gelult werd en een oscar kreeg. vraag me dan af of die mensen uberhaubt wel de moeite hebben genomen het origineel eens te kijken.
Het zijn gewoon beide hele goede film.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:48:05 #55
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121188003
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:56 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik moest een beetje lachen toen the departed zo omhoog gelult werd en een oscar kreeg. vraag me dan af of die mensen uberhaubt wel de moeite hebben genomen het origineel eens te kijken.
Moet dat dan om The Departed te kunnen waarderen?
Oh, GelulD
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:12:39 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_121188655
Wings (1927) - IMDb


De eerste oscarwinnaar voor beste film (samen met Sunrise) en die prijs is deze film het helemaal waard. Wings heeft oorlogsactie, romantiek en hartverscheurend drama, allemaal gecombineerd tot een prima geheel. Twee jonge knapen worden gevolgd in hun carrière als gevechtspiloot. Het hoogtepunt van de film zijn de verschillende uitgebreide gevechtsscenes in de lucht. Echt bijzonder knap hoe dat allemaal gefilmd is :Y. Daartussendoor kakt de film gelukkig niet in en wordt aandacht besteed aan een romantisch plotje, waarbij Clara Bow in schittert. Cijfer: 8

Driving Miss Daisy (1989) - IMDb
Effectieve formulefilm, waar de clash tussen rijk en arm, blank en donker uiteengezet wordt. De oude Jessica Tandy krijgt door haar zoon Morgan Freeman als chauffeur 'opgedrongen'. Eerst wil ze daar niks van weten natuurlijk, maar goed na een tijdje weet je wel hoe dat soort dingen gaan lopen. Het is allemaal erg gemakkelijk en voorspelbaar in elkaar gezet, maar toch vond ik het nog best een aardige film om te zien. Zo'n steracteur als Morgan Freeman zorgt daar wel voor! Cijfer: 6,5

The Guns of Navarone (1961) - IMDb
Heb het idee dat deze oorlogsklassieker elk jaar wel twee keer uitgezonden wordt. Dus heb hem vanavond maar es meegepikt. Het is een erg avontuurlijke film waarin een team onder leiding van Gregory Peck twee grote kanonnen onschadelijk moet maken. De weg hiernaartoe zit vol hobbels en andere Duitse obstakels. Gewoon leuk om te zien dus, wel af en toe een beetje klunzig maar soit. In dit team-pwnt-duitsers-subgenre is het iets minder bekende Kelly's Heroes en The Dirty Dozen een aanrader! Cijfer: 7,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_121189551
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Moet dat dan om The Departed te kunnen waarderen?
Oh, GelulD
nee maar als je een remake maakt kun je toch moeilijk bepalen wat er zo goed aan is als je niet weet wat er al in de vorige versie zat? gewoon dingen kopieren is niet echt oscar waardig vind ik.

die tweede was wel goed hoor, daar niet van..
pi_121190177
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:43 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja of niet dan, episode I t/m III is toch '99-'05?

En daarbij is de Darth Vader die zichtbaar is in episode 4 t/m 6 toch echt ontstaan in 1 t/m 3 die dus later opgenomen zijn.. en is obi wan kenobi ook al ouder geworden...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 14:08:27 ]
pi_121190228
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:12 schreef Falco het volgende:
The Guns of Navarone (1961) - IMDb
Heb het idee dat deze oorlogsklassieker elk jaar wel twee keer uitgezonden wordt. Dus heb hem vanavond maar es meegepikt. Het is een erg avontuurlijke film waarin een team onder leiding van Gregory Peck twee grote kanonnen onschadelijk moet maken. De weg hiernaartoe zit vol hobbels en andere Duitse obstakels. Gewoon leuk om te zien dus, wel af en toe een beetje klunzig maar soit. In dit team-pwnt-duitsers-subgenre is het iets minder bekende Kelly's Heroes en The Dirty Dozen een aanrader! Cijfer: 7,5
Geweldige film is dat. Ook Where Eagles Dare is een aanrader.
pi_121190392
Dredd (2012)



Bazenfilm _O_ keiharde actie in een setting die zich afspeelt in de toekomst. Heeft een beetje weg van the raid: redemption, men (2 judges) moeten zich opwerken in een hoog flatgebouw om de leider van een criminele groep om te leggen. Dit was oorspronkelijk niet de bedoeling omdat ze voor een simpele moord naar binnen gingen.
Goed veel actie, vet gefilmd met slow-mo beelden en het geheel is dan ook een aanrader!

IMDB: 7.2/10
Ik: 8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 14:12:43 ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:16:49 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_121190509
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:06 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ja of niet dan, episode I t/m III is toch '99-'05?

En daarbij is de Darth Vader die zichtbaar is in episode 4 t/m 6 toch echt ontstaan in 1 t/m 3 die dus later opgenomen zijn.. en is obi wan kenobi ook al ouder geworden...
Ja maar, 4 tot 6 hebben allemaal plottwists, over wie Darth is, de relatie tussen Leia en Luke e.d., die geen twists meer zijn als je de prequels hebt gezien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_121190569
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar, 4 tot 6 hebben allemaal plottwists, over wie Darth is, de relatie tussen Leia en Luke e.d., die geen twists meer zijn als je de prequels hebt gezien.
ah, op die manier.. tja, dat is zo
pi_121191442
ok toch even een serie ertussen; Elementary (TV Series 2012– ) - IMDb imdb 7.5 ik 8.
vanaf dinsdag op sbs 6.

Opnieuw een moderne versie van Sherlock Holmes, maar niet zo maar een. Deze Sherlock is verhuisd naar New York city na afgekickt te zijn van drank en drugs, zit onder de tattoo's en krijgt gezelschap van dr. Joan Watson, ja je leest het goed Joan als in Joanna. Miss. Watson is ingehuurd om Sherlock de komende weken in de gaten te houden en te voorkomen dat hij een terugval krijgt. Voor de kenners/liefhebbers van Sherlock; zijn gewoontes en eigenaardigheden zijn niet veranderd, zelfs de viool heeft een plekje gekregen en ook zijn vocabulaire doet soms wat victoriaans aan.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:03:42 #64
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121192041
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:18 schreef andreas612 het volgende:

[..]

ah, op die manier.. tja, dat is zo
Ja, altijd kijken in de volgorde van verschijnen, wat Lucas ook zegt! Helaas is het kwaad nu al geschied.
pi_121192134
Ik zag gisteren the Hobbit, meer omdat ik een pathe-pas heb en omdat m'n vrienden erheen gingen. Vond het echt helemaal niks, veel te langdradig pfff. Ik dacht alleen maar: ''Jezus mensen loop door naar die berg, dit schiet niet op zo :')'' Snap eigenlijk ook niet hoe andere mensen wel van dat soort films kunnen houden haha maar goed.
pi_121192474
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, altijd kijken in de volgorde van verschijnen, wat Lucas ook zegt! Helaas is het kwaad nu al geschied.
had 't nog aan een maat gevraagd, die zei dus dat het verhalerwijs logischer was om die nieuwe eerst te kijken.. maargoed, 'altijd' is ook relatief

The hobbit is ook eerder dan lotr, die kan je best eerder kijken dan lotr..

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Linguine het volgende:
Ik zag gisteren the Hobbit, meer omdat ik een pathe-pas heb en omdat m'n vrienden erheen gingen. Vond het echt helemaal niks, veel te langdradig pfff. Ik dacht alleen maar: ''Jezus mensen loop door naar die berg, dit schiet niet op zo :')'' Snap eigenlijk ook niet hoe andere mensen wel van dat soort films kunnen houden haha maar goed.
Tja, andere mensen snappen niet dat jij deze film zo saai kan vinden.. ieder z'n ding he..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 15:17:16 ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:17:18 #67
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121192483
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Linguine het volgende:
Ik zag gisteren the Hobbit, meer omdat ik een pathe-pas heb en omdat m'n vrienden erheen gingen. Vond het echt helemaal niks, veel te langdradig pfff. Ik dacht alleen maar: ''Jezus mensen loop door naar die berg, dit schiet niet op zo :')'' Snap eigenlijk ook niet hoe andere mensen wel van dat soort films kunnen houden haha maar goed.
Ik snap van alle films waarom sommige mensen er van houden. En jij eigenlijk ook wel, geloof ik. Smaken verschillen!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:18:35 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121192530
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:17 schreef andreas612 het volgende:

[..]

The hobbit is ook eerder dan lotr, die kan je best eerder kijken dan lotr.
Zou ik niet doen.
pi_121192563
Ik heb hem wel eerder gezien dan LOTR trouwens, misschien speelt dat mee.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:28:01 #70
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_121192840
Valhalla rising (2009)

Een barbaar die tot slaaf is gemaakt krijgt zijn vrijheid terug en sluit zich aan bij een groep christenen die naar het beloofde land gaan.
Goede film, maar wel erg traag. Prachtige beelden en weinig tekst gecombineerd met expliciet geweld. Hieraan kun je zien dat het van dezelfde regisseur is als Drive.

Mijn cijfer: 7,2
Imdb: 5,9

Following (1998)

De eerste 'lange' speelfilm van Christopher Nolan. Een jonge schrijver zonder baan volgt voor de lol wildvreemde mensen. Op een begeven moment gaat hij verder dan alleen volgen en zo werkt hij zichzelf in de nesten.
Interessante film. Nolan weet met 6000 dollar een geweldige film neer te zetten. Een sterke thriller van zo'n 70 minuten. Tot mijn verbazing zag ik dat de acteur die Cobb speelt na deze film nooit meer heeft geacteerd. Dat terwijl hij in mijn ogen subliem acteert.
Een aanrader deze film, voor de fans van Nolan maar eigenlijk voor iedere filmliefhebber.

Mijn cijfer: 8,0
Imdb: 7,6
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_121193065
Groundhog Day (1993)

Director: Harold Ramis
Cast: Bill Murray, Andie MacDowell, Chris Elliott.
quote:
De egocentrische weerman Phil Connors beleeft keer op keer dezelfde dag wanneer hij voor de zoveelste keer naar Punxstawney is gestuurd om het jaarlijkse Groundhog day festival te verslaan. Hij probeert het beste te maken van deze tot wanhoop stemmende, absurde situatie.
Ken de film onderhand uit m'n hoofd maar het blijft gewoon leuk. Ben sowieso fan van Bill Murray en die steelt wat mij betreft bij elke productie de show. Deze "speciale" acteur speelt vaak steeds dezelfde droogkloot en ik vind z'n cynisme heerlijk. De scene in de diner waar hij een broodje (o.i.d.) in z'n geheel in z'n mond propt! _O_ _O-

Persoonlijk vind ik dit ook mooie films omdat ik er als klein kind al naar keek en goede herinneringen aan heb, plus er zit een bepaalde sfeer in de films uit de jaren '80 en begin jaren '90 die je nergens meer ziet helaas. Huidige films kunnen die sfeer gewoon niet meer krijgen en ze het proberen wordt het een mislukte persiflage.

Ghostbusters II (1989)

Director: Ivan Reitman
Cast: Bill Murray, Dan Aykroyd, Harold Ramis, Sigourney Weaver.
quote:
Vier jaar zijn voorbij gegaan sinds de Ghostbusters voor het laatst in actie kwamen, en ze houden zich inmiddels allen met andere zaken bezig. Dan keert de boosaardige geest Vigo terug en probeert New York opnieuw in zijn macht te krijgen.
Altijd al moeten zien natuurlijk en nu deel 2. Heerlijk droge humor met dé Second City acteurs uit die jaren, (ik ga eens googlen wat die Rick Moranis tegenwoordig doet...).
Deel 1 staat beter bekend dus die ook maar eens kijken. Leuke soundtrack ook.
(Oh, en op 14 februari - valentijnsdag - 2016 vergaat de wereld; aldus gast in Murray's tv-show ;) )

Er komt wel of niet een deel 3, maar ik weet gewoon dat dat geen succes gaat worden; totaal niet in de sfeer en stijl van toen helaas.


Airplane II: The Sequel (1982)

Director: Ken Finkleman
Cast: Robert Hays, Julie Hagerty, Lloyd Bridges
quote:
De hoogvliegende krankzinnigheid van Airplane is weer als vanouds wanneer Robert Hayes en Julie Hagerty weer buiten de ozon vliegen om hun hilarische rollen op te pakken.
Eveneens droogkloot-humor. Als je van die humor houd (à la Leslie Nielsen die er helaas nu niet bij de cast zit) dan zit je goed. Deel 1 heb ik niet geheel gezien (staat in de planning) maar helaas zag ik wel genoeg herhaling van deel 1 langskomen.
Maar je kunt zeggen wat je wil over de humor van deze film; maar het zorgt er wel voor dat je dit soort films vaak kunt kijken en elke keer nog weer wat nieuws ziet; de 'grapdichtheid' is gewoon belachelijk hoog.
(Bijvoorbeeld de scene hierboven :') _O- )

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 06-01-2013 01:48:01 ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:31:27 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_121197351
Ja Airplane 1 en Ghostbusters 1 moet je dan echt wel zien ja, die zijn nog een stuk beter dan hun vervolgen (die ook leuk zijn, gisteren ook weer een stuk van GB2 gekeken, en het blijft toch mooi hoe ze voortdurend New York afzeiken).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_121201455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Linguine het volgende:
Ik zag gisteren the Hobbit, meer omdat ik een pathe-pas heb en omdat m'n vrienden erheen gingen. Vond het echt helemaal niks, veel te langdradig pfff. Ik dacht alleen maar: ''Jezus mensen loop door naar die berg, dit schiet niet op zo :')'' Snap eigenlijk ook niet hoe andere mensen wel van dat soort films kunnen houden haha maar goed.
Je had ook eerst The Hobbit moeten kijken en daarna pas LotR. Alhoewel de special effects dan wel een beetje tegen vallen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:24:31 #74
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121202031
Groundhog Day (1993)

Leuke film, goed gedaan van Bill Murray, je zou er depressief van worden, elke dag opnieuw beleven :'(
Maar een ding zit me dwars:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cijfer: 7
Helemaal super.
pi_121202040
Ik heb ook eerst The Hobbit gezien... :P
pi_121203463
Babel (2006)
Alejandro González Iñárritu



Voor mij heeft Iñárritu met zijn mozaïekvertellingen wel een niche ingeslagen, zijn stijl is zo eigen en herkenbaar. Ik was helemaal weg van Amores Perros, en 21 Grams was ook al zo sterk. De eerste minuten uit Babel tekenen al dit handschrift, je zit zo dicht op de huid van de acteurs, en waant je compleet in de prachtige settings. Het spel is als altijd ijzersterk, en er zitten zeer interessante verhaallijnen in, met name die in Tokio vond ik tof. Het enige minputje voor mij was dat ik soms voelde dat ik de aandacht verloor, dat het misschien net iets te lang duurde. Er zitten krachtige overgangen in de verhaallijnen, veelal gedaan door te werken met mooie contrasten in het geluid. Soundtrack vond ik ook sterk, in de achtergrond sluimerend aanwezig.

7,5
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:01:01 #77
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121203685
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:24 schreef Linguine het volgende:
Ik heb ook eerst The Hobbit gezien... :P
Je hebt LOTR toch helemaal nog niet gezien?

En je moet níet eerst The Hobbit zien, ik zou altijd de oorspronkelijke volgorde aanhouden, anders kloppen veel dingen gewoon niet meer.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:07:12 #78
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121209016
Back to the Future

Ah, ik weet nu waarom dit een klassieker is. Waarom heb ik hem niet eerder gezien?

Cijfer: 8/10
Helemaal super.
pi_121210303
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:12 schreef andreas612 het volgende:
Dredd (2012)

[ afbeelding ]

Bazenfilm _O_ keiharde actie in een setting die zich afspeelt in de toekomst. Heeft een beetje weg van the raid: redemption, men (2 judges) moeten zich opwerken in een hoog flatgebouw om de leider van een criminele groep om te leggen. Dit was oorspronkelijk niet de bedoeling omdat ze voor een simpele moord naar binnen gingen.
Goed veel actie, vet gefilmd met slow-mo beelden en het geheel is dan ook een aanrader!

IMDB: 7.2/10
Ik: 8/10
Nog een Dredd fan *O*
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_121212227


LIFE OF PI

na het lezen van het verhaal van de film was ik even bang dat de film een amerikaanse kant op zou slaan, dat het te lief zou worden (bijv door scenes erin te zetten dat pi arm in arm met de tijger in de boot ou liggen) maar gelukkig was dat niet het geval - en leek het in dat opzicht geen amerikaanse film!
Er word zeer sterk geaceerd in de film, en ook de muziek in de film is erg mooi. Omdat een groot deel van de film in de natuur afspeelt voegt het 3D effect bij deze film zeker wat toe en zorgt voor mooie indrukwekkende beelden - daarvoor krijgt de film van mij ook een punt extra en ik zou ook zeker aanraden indien mogelijk de film in 3d te zien.
Het verhaal van de film is ook erg mooi, en word nooit langdradig en er zitten zowel komische en dramatische momenten in de film en je zal na het kijken van de film met een lekker gevoel blijven zitten.
Echt een aanrader en 1 van de mooiere films die ik de laatste tijd gezien heb
8.5
pi_121213915
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:07 schreef Kyubey het volgende:
Back to the Future

Ah, ik weet nu waarom dit een klassieker is. Waarom heb ik hem niet eerder gezien?

Cijfer: 8/10
En er zijn er nog 2. *O*
pi_121214129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:07 schreef Kyubey het volgende:
Back to the Future

Ah, ik weet nu waarom dit een klassieker is. Waarom heb ik hem niet eerder gezien?

Cijfer: 8/10
Als je onder de 30 bent, vergeef ik het je :*
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 6 januari 2013 @ 00:20:42 #83
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_121215213
It's a Wonderful Life (1946) - IMDb

George Bailey leeft in een klein dorpje. Door toevalligheden, pech, en zijn wil altijd mensen te willen helpen kiest hij ervoor zijn vaders bedrijf over te nemen. Zijn hele leven blijft hij in het dorpje wonen, vechtend tegen de rijke stinkerd terwijl hij eigenlijk had willen reizen en avonturieren. Op het moment dat hij echt dikke pech heeft, wenst hij dat hij niet geboren zou zijn, en laat er nu net een engel in de buurt zijn om hem precies dát te laten zien.

Dit (enorm) zoetsappig klassiekrtje had ik nog nooit bekeken. Erg jammer, want het is echt een heerlijke film. Het enthousiasme spat er elke scène vanaf. Op veel plekken is het nog steeds erg grappig en het einde is schitterend en is heerlijk ontroerend. Ik heb wel een paar traantjes gelaten in elk geval.
Niet direct voor iedereen ('t is wel zwart-wit), maar voor wie wil genieten van een prachtig verhaal uitgebeeld door prima acteurs moet deze zeker niet voorbij laten gaan.

IMDb: 8.7
Ik: 9
pi_121216120
Ik ben niet zo goed in recensies schrijven. Dus dat doe ik niet. Maar ik heb vandaag The Expendables 2 en Step Up 4 gekeken. Vond ze beiden zeer tof.

The Expendables 2 - 7/10
Step Up 4 - 9/10
pi_121217632
Looper

In de verre toekomst is tijdreizen naar de iets minder verre toekomst mogelijk. Hierdoor heeft de toekomstmaffia een handig middel om iemand kwijt te raken.
Leuk verhaal timetravel verhaal dat speelt met het oude thema wat als je jezelf tegenkomt en wat voor gevolgen heeft wat je nu verandert op later. Een soort Back to the Future met geweren zeg maar. Onderhoudend verhaal, goed gespeeld en goed geschoten maar ondanks alle moeite vond ik young Joe met geen mogelijkheid op Joe lijken.
IMDB 7,7
Ik 7

[ Bericht 13% gewijzigd door Karstman op 06-01-2013 12:40:56 ]
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 6 januari 2013 @ 13:48:53 #86
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121226761
The Descendants (2011) - IMDb

Mooie film, waarin George Clooney de hoofdrol opeist als Matthew King, vader van twee dochters en echtgenoot van zijn vrouw in coma. De film draait vooral om hoe hij omgaat met dit drama (en andere drama's die er nog bij komen, maar die ik niet zal noemen om spoiler redenen). Prima geacteerd door George, die eigenlijk een rollercoaster van emoties doorleeft. Als kijker zal je dit ook wel beleven. Verhaal komt een beetje traag op gang maar eindigt wel krachtig.

IMDB: 7.4
Ik: 8
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:10:45 #87
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_121227545
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleepwalk_with_Me

Soort biografische tragi comedy, leuke film. 7,5

http://en.wikipedia.org/wiki/Your_Sister%27s_Sister

Ook soort tragi comedy. Goed geacteerd, originee; verhaal, 7,5 ook.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chopper_%28film%29

Ook semi biografisch. Over gestoorde crimineel. 7
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_121228004
Django Unchained



Wat een geweldige film _O_ . Duurt bijna 3 uur, maar ik heb me geen seconde verveelt.

Cijfer: 9
  zondag 6 januari 2013 @ 14:26:59 #89
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_121228156
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:10 schreef One_conundrum het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleepwalk_with_Me

Soort biografische tragi comedy, leuke film. 7,5

http://en.wikipedia.org/wiki/Your_Sister%27s_Sister

Ook soort tragi comedy. Goed geacteerd, originee; verhaal, 7,5 ook.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chopper_%28film%29

Ook semi biografisch. Over gestoorde crimineel. 7
Wikipedia als bron pakken :')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_121228302
battle los angeles (2011)

gaat over aliens die de vs invallen. :') de trailer zag er wel goed uit, maar de film valt zwaar tegen. echt niks is origineel in deze film en alles is zeer voorspelbaar. daarnaast is het hoogte irritant dat die zogenaamde mariniers constant nep hijgen als ze een stukje gerend hebben en constant panisch naar elkaar lopen te schreeuwen.

imdb 5.8 (wist ik toen nog niet :P)
ik 5
..///
pi_121232897
God Bless America (2011) - IMDb



Zwarte komedie over een man die los gaat op iedereen die, in zijn ogen, Amerika ten gronde richt.
Ik had meer van deze film verwacht. Maakt nogal een low budget indruk.

6.5/10
pi_121233154
Feng sheng (2009) - IMDb



Spannende spionage thriller van Chinese makelij die zich afspeelt in Nanjing tijdens de Japanse bezetting.

7.5/10
  zondag 6 januari 2013 @ 17:58:46 #93
207863 Obama
Barack Hussein
pi_121233205
The Possession (2012)



Een geslaagde horrorfilm met vooral zeer goed acteerwerk. Helaas is het verhaal er een van dertien in een dozijn. Er gebeurt niets in het verhaal wat uniek is, het is de zoveelste variant van The Exorsist. Verder wel een vermakelijke film voor op een zondagavond, genoeg moment waar je van kan "schrikken" ;) .

IMDB: 5,8
Obama: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Obama op 06-01-2013 18:06:43 ]
pi_121235656
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:10 schreef One_conundrum het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleepwalk_with_Me

Soort biografische tragi comedy, leuke film. 7,5

http://en.wikipedia.org/wiki/Your_Sister%27s_Sister

Ook soort tragi comedy. Goed geacteerd, originee; verhaal, 7,5 ook.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chopper_%28film%29

Ook semi biografisch. Over gestoorde crimineel. 7
Ik zou voor de volgende keer IMDb als link gebruiken ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_121235847
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:23 schreef kevin_ het volgende:
Django Unchained

[ afbeelding ]

Wat een geweldige film _O_ . Duurt bijna 3 uur, maar ik heb me geen seconde verveelt.

Cijfer: 9
waar heb je die gezien dan? voor zover ik weet is ie in NL nog niet uit? :s
  zondag 6 januari 2013 @ 19:11:58 #96
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_121236397
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:00 schreef opreis het volgende:

[..]

waar heb je die gezien dan? voor zover ik weet is ie in NL nog niet uit? :s
Wellicht een cam-versie gedownload? Of hij woont in Amerika :+.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_121236417
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:00 schreef opreis het volgende:

[..]

waar heb je die gezien dan? voor zover ik weet is ie in NL nog niet uit? :s
Screener van uit dacht ik
pi_121237420
The Hobbit: An Unexpected Journey



quote:
Bilbo Balings is een simpele hobbit die een rustig leventje leidt in de Gouw in Midden-aarde. Zijn rustige bestaan is echter snel voorbij als de tovenaar Gandalf op zijn deur klopt. Samen met Gandalf en dertien dwergen onderneemt Bilbo een avontuur dat hem moet leiden naar de schat die de draak Smaug van de dwergen gestolen heeft.
Had al veel slechte reacties gehoord over deze film en ging er dan ook niet met al te hoge verwachtingen heen. Er werd wel weer een goeie sfeer gecreëerd en je merkte meteen dat het straks goed aansluit op de Lord of the Rings films. Kan niet wachten op deel 2.


IMDB: 8,4
Mijn Cijfer: 8,0
pi_121239658
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:00 schreef opreis het volgende:

[..]

waar heb je die gezien dan? voor zover ik weet is ie in NL nog niet uit? :s
Is een mooie DVD-rip van te downloaden.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zondag 6 januari 2013 @ 20:16:58 #101
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_121240070
Ik ben dit jaar begonnen met een reeks oudere films, waar ik toch positief verrast door ben. De films van Chaplin en Keaton uit dit tijdperk konden me over het algemeen net iets minder bekoren (al is de klassiekerstatus wel zeer begrijpelijk), maar de eerste films bevielen me uitstekend.

Un Chien Andalou (1929, Luis Buñuel)

Zeer bijzonder om te zien hoe schokkend deze kortfilm eigenlijk nog steeds is, ruim 80 jaar nadat het gemaakt is. Qua inhoud is het denk ik sterk persoonsgeboden hoe dit ervaren wordt, want een conventionele rode draad is er niet in vinden. Wel is Un Chien Andalou een prachtig voorbeeld van surrealisme en expressionisme en is zijn tijd ver vooruit op het gebied van montage. Een kleine must-see voor de echte filmfan.

Bronenosets Potyomkin (1925, Sergei M. Eisenstein)

Ik kan niet ontkennen dat ik de hele film uitkeek naar de befaamde trapscène, nadat ik er enkele flarden van had gezien in The Story of Film. Dat was voor mij dan ook absoluut het hoogtepunt, maar Battleship Potemkin heeft niet voor niets een klassiekerstatus. Hoewel het geheel erg propagandistisch ten faveure van het communisme aandoet, is de verhaallijn over muiterij en revolutie continu boeiend en is de montage en spanningsopbouw erg sterk.

Das Cabinet des Dr. Caligari. (1920, Robert Wiene)

Sfeer lijkt het sleutelwoord voor deze klassieke horrorfilm, een indrukwekkend voortvloeisel uit het Duitse expressionisme. Buiten de manier waarop omgegaan wordt met licht, schaduw en vormen viel vooral de complexiteit van het verhaal op, maar nog kenmerkender voor de film is de twist aan het eind: wellicht was het omdat ik wat moe was, maar ik zag hem niet helemaal aankomen. Een extraatje bovenop een fantastische film.

Safety Last! (1923, Fred C. Newmeyer & Sam Taylor)

Komediefilms uit deze tijd liggen mij persoonlijk net iets minder. De klassiekerstatus ervan zie ik er over het algemeen wel van in, maar het geheel is mij vaak net iets te weinig boeiend. Hier is dat helaas niet anders, het is soms net iets te repetitief. De grappen zijn echter wel goed en inventief, het toverde een grote glimlach op mijn gezicht. De scènes zijn prima opgebouwd en de klim het gebouw op is indrukwekkend. Al met al een prima onderhoudende film, die de volledige speelduur boeiend is.

[ Bericht 0% gewijzigd door vinnypassy op 06-01-2013 21:16:00 ]
pi_121241160
Lawless (2012) - IMDb



Set in Depression-era Franklin County, Virginia, a bootlegging gang is threatened by a new deputy and other authorities who want a cut of their profits.

Waargebeurd verhaal en dan spreekt het mij al meer aan. Mooie film ook. Af en toe wel van die actiescenes waarbij je denkt: "jonguh, schiet dan gewoon want zo vraag je er natuurlijk om" maar goed :P Die Tom Hardy deed me in deze film af en toe wat denken aan zn rol in Bronson, met zn gegrom hier en daar :D

Ben het wel aardig met het cijfer van IMDB eens: 7.3
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 6 januari 2013 @ 21:28:12 #103
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_121245159
Brick (2005)

Goeie crime film. Soort film-noir op een high-school

8je
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 6 januari 2013 @ 21:44:42 #104
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121246489
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:16 schreef vinnypassy het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen met een reeks oudere films, waar ik toch positief verrast door ben. De films van Chaplin en Keaton uit dit tijdperk konden me over het algemeen net iets minder bekoren (al is de klassiekerstatus wel zeer begrijpelijk),

Komediefilms uit deze tijd liggen mij persoonlijk net iets minder. De klassiekerstatus ervan zie ik er over het algemeen wel van in, maar het geheel is mij vaak net iets te weinig boeiend
Ik heb hetzelfde. Die oude komediefilms van Chaplin of de Marx broers kunnen me veel minder boeien dan andere oude klassiekers.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:48:35 #105
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_121246762
Je kan nog altijd Buster Keaton, Harold Lloyd of W.C. Fields eens proberen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:56:34 #106
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121247296
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je kan nog altijd Buster Keaton, Harold Lloyd of W.C. Fields eens proberen.
Een Keaton kijken staat al een hele tijd op mijn lijst. Maar mijn eerdere tegenvallende ervaring zorgen ervoor dat ik het steeds uitstel. Dat wordt dan maar één van mijne goede voornemen voor het nieuwe jaar ;)
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2013 @ 21:58:14 #107
88815 The_Emotion
98.3
pi_121247424
Love in time of cholera
Love in the Time of Cholera (2007) - IMDb

Het is een love-story in het oude Colombia.
De jonge Florentino wordt verliefd op Fermina, echter haar vader houdt alles tegen.
Na een aantal jaren komen ze elkaar weer tegen en ze wijst hem af en ze trouwt met een rijke dokter.
Na zijn afwijzing ontpopt Florentino zich als een latino-lover, maar hoe oud hij ook wordt hij blijft zijn liefde voor Fermina koesteren.

De film is naar mijn mening wat traag en ook niet echt mijn genre, het acteerwerk, de sfeer, de setting en de muziek van shakira doet een hoop goed.

imdb: 6.2
Remqo: 7

[ Bericht 1% gewijzigd door The_Emotion op 06-01-2013 22:05:03 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_121247485
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:58 schreef Obama het volgende:
The Possession (2012)

[ afbeelding ]

Een geslaagde horrorfilm met vooral zeer goed acteerwerk. Helaas is het verhaal er een van dertien in een dozijn. Er gebeurt niets in het verhaal wat uniek is, het is de zoveelste variant van The Exorsist. Verder wel een vermakelijke film voor op een zondagavond, genoeg moment waar je van kan "schrikken" ;) .

IMDB: 5,8
Obama: 7
dus als je het niet erg vind de standaardhorror cliches, dan is het wel een leuke horrro film om te zien dus?
pi_121247692
Eaters (2011)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogal wazige Italiaanse zombiefilm. 2 gasten (één is nogal een klootzak en de ander een suffe lul) worden erop uit gestuurd om meer zombies te vinden voor medisch onderzoek maar komen ook overlevers tegen, nazi's, onheilsprofeten en onschuldige meisjes. Plot gaat over hoe de zombies zijn ontstaan en vooral of en hoe de mens verder overleeft. Veel viezigheid en best aardig gelukte zombies maar verder vrij matig.
IMDB: 4.3
Ik: 4
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_121249304
Iron Man 2


Een tegenvaller vergeleken met het eerste deel. Het begin en einde waren wel goed met veel actie, maar het middenstuk was erg langdradig en daardoor saai...

6

[ Bericht 15% gewijzigd door abhinnaya op 07-01-2013 09:42:17 ]
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2013 @ 22:43:32 #111
88815 The_Emotion
98.3
pi_121250501
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:25 schreef abhinnaya het volgende:
Iron Man 2
[ afbeelding ]

Een tegenvaller vergeleken met het eerste deel. Het begin en einde waren wel goed met veel actie, maar het middenstuk was erg langdradig en daardoor saai...

6
Dat vind ik wel meevallen, hoewel het middenstuk juist geknipoogd werd naar The Avengers.
Voor een sequel is het een prima film, en doet niet veel onder dan de eerste Iron Man.
Daarbij moet ik ook even zeggen dat Iron Man / Tony Stark ook de beste rol speelt in The Avengers.
Gewoon omdat hij een arrogante klootzak is, maar toch eventjes de wereld redt
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 6 januari 2013 @ 22:44:48 #112
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_121250594
quote:
2s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je kan nog altijd Buster Keaton, Harold Lloyd of W.C. Fields eens proberen.
Ik heb The General gezien, toch één van de meest bewierrookte komedies uit die tijd, maar ik had er min of meer hetzelfde mee als de Chaplins. Prima gemaakt, qua actie (of hoe je het ook moet noemen) erg goed gemaakt, maar ik moet er niet echt om lachen. Dat blijft toch een belangrijke maatstaaf voor een komedie. Tijdperspectief etc. zorgt er wel voor dat ik ze waardeer, alleen niet op hetzelfde niveau als dus bv. Potemkin of Caligari.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:58:59 #113
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_121251417
Ik vind die Keatons nu ook niet meteen lachen, gieren, brullen, maar daar vind ik dat er meer dan genoeg te beleven valt om ze gewoon toffe films te maken. Het is allemaal inventief en creatief genoeg om constant met een halve glimlach te zitten kijken, ook door de stoneface van Keaton.

Als je trouwens eens een absurdere oude komedie wil proberen, dan kan ik Hellzapoppin' aanraden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 6 januari 2013 @ 23:12:42 #114
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_121252144
Die glimlach heb ik inderdaad ook wel en de creativiteit bewonder ik ook absoluut. The General waardeerde ik dan ook met 3,5 ster, de meeste Chaplins ook, wat toch echt geen slechte score is.

Hellzapoppin' zal ik eens opzoeken. ^O^
pi_121254938


THE HOBBIT

ik vond het geen slechte film, maar ik vind lotr/the hobbit erg overrated......
Opzich is het wel een vermakelijke avondturen film, en ishet voor een avonturen film een iets btere dan de ''standaard'' avonturen film..
Het ziet er allemaal mooi uit en de acties volgen erkaar rap op..

Echter zit er totaal geen diepgang in de film het is steeds hetzelfde, ze raken in gevaar worden gered en gaan verder en dat achter elkaar herhalend....

Dus een 7-
pi_121256304
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:23 schreef kevin_ het volgende:
Django Unchained

[ afbeelding ]

Wat een geweldige film _O_ . Duurt bijna 3 uur, maar ik heb me geen seconde verveelt.

Cijfer: 9
Draait ie nu in bios? /spuitelf
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 01:06:40 #117
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_121256509
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:59 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Draait ie nu in bios? /spuitelf
Volgende week. Degenen die nu al reviewen hebben de screener gezien die sinds dit weekend uit is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_121256585


Unstoppable

film gaat over een trein die ervandoor zonder machinist en de 2 helden die toevallig ergens anders op het spoor rijden, moeten de trein stoppen. Geen schokkend nieuws. Het is allemaal behoorlijk volgens het boekje, misschien wel het 'holleywood boekje' maar ik heb er wel van genoten. Het mooi in beeld gebracht, zit genoeg actie in (als je op hol slaande treinen actie vindt, tenminste).

Dat is het ding denk ik, je moet wat met treinen hebben om de film echt tof te vinden. Het is sowieso verstand op nul en het kijkt lekker weg, maar als je een beetje weet hoe treinen in elkaar steken voegt het wel wat extra's toe. Ik geef het een 7.5. Standaard film opzich, maar het kijkt heerlijk weg.
There are only 151 Pokémon.
pi_121261409
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 00:17 schreef casper019 het volgende:
Opzich is het wel een vermakelijke avondturen film, en ishet voor een avonturen film een iets btere dan de ''standaard'' avonturen film..
Standaard?

Vertel mij dan eens welke film van de afgelopen 10 jaar geen standaard avonturenfilm is.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:35:10 #120
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121262159
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:01 schreef Rogan het volgende:

[..]

Standaard?

Vertel mij dan eens welke film van de afgelopen 10 jaar geen standaard avonturenfilm is.


_O_
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_121262185
Film update van afgelopen weekend...

Life of Pi
Beetje traag maar wel prachtig mooi gefilmd. Een 7 omdat hij wel wat langdradig is

Alles is Familie
Daar kan je best vrolijk van worden. O+ Heeft uiteraard niet veel om het lijf wat betreft verhaal maar het script heeft voldoende humor en de acteurs zijn prima tot leuk. Carice O+
pi_121262343
Killing Them Softly

Goed acteerwerk, goed geregisseerd, maar het verhaal vond ik soms lastig te volgen.
Was er uberhaupt een clou ? :D

6,5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:57:26 #123
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121262728
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Killing Them Softly

Goed acteerwerk, goed geregisseerd, maar het verhaal vond ik soms lastig te volgen.
Was er uberhaupt een clou ? :D

6,5/10
Ik heb deze toevallig ook gisteravond gezien. Acteerprestaties waren heel goed, van vrijwel iedereen. Verhaal was op zich wel te volgen, maar eindigde heel abrupt en weinig bevredigend. James Gandolfini's rol in heel het verhaal viel erg tegen. Wel heul mooi gefilmd, zeker de scene met Ray Liotta in de auto.

Mooi geschoten plaatje dus met top acteerwerk van grote namen. Verhaal echter liet wat te wensen over m.i. Ik durf het nog wel een 7 te geven maar meer niet.
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_121262860
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:57 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Ik heb deze toevallig ook gisteravond gezien. Acteerprestaties waren heel goed, van vrijwel iedereen. Verhaal was op zich wel te volgen, maar eindigde heel abrupt en weinig bevredigend. James Gandolfini's rol in heel het verhaal viel erg tegen. Wel heul mooi gefilmd, zeker de scene met Ray Liotta in de auto.

Mooi geschoten plaatje dus met top acteerwerk van grote namen. Verhaal echter liet wat te wensen over m.i. Ik durf het nog wel een 7 te geven maar meer niet.
Dat dus inderdaad, wij hadden thuis echt het idee dat we wat gemist hadden ofzo. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:13:38 #125
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121263154
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:03 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad, wij hadden thuis echt het idee dat we wat gemist hadden ofzo. :P
Zeker ook omdat de film maar anderhalf uur duurde leek het alsof het laatste half uur er afgeknipt was. :P
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_121263172

The man with the Iron Fists

Niet te veel over nadenken.
Een over the top kung fu film met een verhaal dat niet veel om het lijf heeft.
Maar eigenlijk gaat het daar in deze film ook niet om.
Zo'n beetje alles is overdreven, de karakters, vechtscenes, bloed en gore.
Ik kan me wel voorstellen dat dit niet iedereen kan bekoren. Gewoon kijken met een paar vrienden, biertje erbij dan komt het goed.
Every living creature on earth dies alone
pi_121263370
Rambo (2008)


Afgelopen week heb ik alle Rambo films gekeken en het vierde deel was voor de eerste keer. Rambo (2008) vind ik eerlijk gezegd de beste van allemaal. De omgevingen zijn prachtig en de actie is vet en gruwelijk. De regisseur houdt van gore, want de ledematen vliegen constant in het rond :)

Cijfer: 8
pi_121266182
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:42 schreef PBateman1978 het volgende:
Killing Them Softly

Goed acteerwerk, goed geregisseerd, maar het verhaal vond ik soms lastig te volgen.
Was er uberhaupt een clou ? :D

6,5/10
t lijkt me een topfilm, maar ik heb gehoord dat er maar bar weinig actie in zit en veel gepraat klopt dat??
pi_121266190
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:04 schreef casper019 het volgende:

[..]

t lijkt me een topfilm, maar ik heb gehoord dat er maar bar weinig actie in zit en veel gepraat klopt dat??
Dat klopt wel.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 13:14:54 #130
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_121266514
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:04 schreef casper019 het volgende:

[..]

t lijkt me een topfilm, maar ik heb gehoord dat er maar bar weinig actie in zit en veel gepraat klopt dat??
Ik denk dat jij het echt helemaal niks gaat vinden, te weinig actie en te weinig verhaal. Het is vooral een karakterstudie, dus veel gepraat.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_121266719
ik vond 'm helemaal geweldig, echt mijn film. Bizarre karakters, geinig maffia verhaaltje, grappige dialogen en ook weer niet te jolig. Enige wat jammer was is idd dat hij te kort en kwa verhaal weinig verrassend is
pi_121268582
Killing them softly
Crime/drama/misdaad film over 2 losers die een maffia gokhal overvallen. De maffia laat het er niet bij zitten en gaat op speurtocht naar de daders.

De film doet in de verte wel 'Coen brothers' aan (er zitten toevallig/niet toevallig minstens 2 acteurs in afkomstig uit 'burn after reading') en 'Guy Ritchie' maar mist de spitvondige dialogen, de zwarte humor en de plotwisselingen. Wel veel rare figuren. De film begint goed maar is traag, kabbelt maar voort en ontbreekt actie op de juiste momenten. De soms idioot lange dialogen slaan kant noch wal en voegen niks toe aan het verhaal. Brad Pitt komt absoluut niet overtuigend over als 'sympathieke' hitman. Ook heel wat losse onlogische eindjes, zoals bijv. de bijrol van James Gandolfini die uitdooft als een natte kaars en het verloop van de zwerver. Laat maar liggen dus: een 5

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 07-01-2013 16:06:36 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_121269050
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:14 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
[ afbeelding ]
The man with the Iron Fists

Niet te veel over nadenken.
Een over the top kung fu film met een verhaal dat niet veel om het lijf heeft.
Maar eigenlijk gaat het daar in deze film ook niet om.
Zo'n beetje alles is overdreven, de karakters, vechtscenes, bloed en gore.
Ik kan me wel voorstellen dat dit niet iedereen kan bekoren. Gewoon kijken met een paar vrienden, biertje erbij dan komt het goed.
Ook gezien, vond het tegenvallen. Weinig verhaal en te weinig actie. The man with the iron fists komt maar een heel klein gedeelte van de film voor. Wel leuk om een keer te kijken maar verwacht er niet veel van hier en daar wat rondvliegende lichaamsdelen dat is het wel.

IMDB: 5,7
Ik: 5
  maandag 7 januari 2013 @ 15:48:01 #134
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121271837
Bernie (2011) - IMDb
Bernie is de meest geliefde man in Carthage, Texas. Bernie is zelfs zo geliefd,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De film is geschoten in de mockumentary stijl die bekend is van zo vele hedendaagse sitcoms. Het bijzondere hierbij is echter dat de geïnterviewden de echte bewoners van Carthage zijn.De disclaimer aan het begin van de film dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal is dit keer namelijk eens echt waar. Dit maakt de film tot een rare mix van fictie en docu. Bernie zelf is de enige die nooit voor de kamer verschijn, waardoor de kijker zelf kan uitmaken wat de werkelijke bedoelingen van Bernie waren,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het allerbeste van de film is Jack Black. Jack Black heeft imo vaak de irritante neiging om te overdrijven. In deze film is hij echter fantastisch ingetogen. Black speelt hier echt één van zijn beste rollen ooit, zo niet zijn beste. Je kan begrijpen waarom hij zo geliefd is en waarom mensen hem vergeven.
Daartegenover is Matthew McConaughey als de DA die acher Bernie aanzit juist te veel een karikatuur. Hij zet alles veel te dik aan om zo grappig over te komen. Bij hem had ik als enige het idee dat ik naar een acteur zat te kijken.
De oude Shirley MacLaine is ook geweldig als de weduwe, die je ook echt gaat haten.
cijfer: 7.5
pi_121272045
quote:
Volgens mij had je deze in je achterhoofd toen je dit schreef :+


Maar Killing Them Softly was inderdaad niet al te best. Grotendeels eens met je review.
pi_121272481
quote:
11s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:53 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Volgens mij had je deze in je achterhoofd toen je dit schreef :+


Maar Killing Them Softly was inderdaad niet al te best. Grotendeels eens met je review.
Tnx, even aangepast.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_121272536
quote:
Vrij bizarre film, maar ook ik kon hem wel waarderen. Jack Black zet inderdaad een geweldige rol neer en ook met de rol van Matthew McConaughey heb ik geen moeite. Kan me wel vinden in jouw eindcijfer voor de film.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:02:28 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121274596

Bridesmaids (2011) - IMDb

Het is een combinatie van The Hangover en Gooische Vrouwen.
De humor is gewoon níet leuk, ik heb geloof ik één keer gelachen om een flauw grapje en me daarentegen tientallen keren geërgerd. Vooral aan de dikke mensen die zich zo te kijk zetten en gewoon twee ronduit gore rollen weten neer te zetten. Al met al een baggerfilm, zonder humor, zonder boeiend verhaal en met ronduit irritante personages. Alleen de vliegtuigscène was leuk, gewoon omdat hij zich in het vliegtuig afspeelde.

IMDb: 6,9
Ik: 4
pi_121274752
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:14 schreef mister_white het volgende:
Killing them softly
Crime/drama/misdaad film over 2 losers die een maffia gokhal overvallen. De maffia laat het er niet bij zitten en gaat op speurtocht naar de daders.

De film doet in de verte wel 'Coen brothers' aan (er zitten toevallig/niet toevallig minstens 2 acteurs in afkomstig uit 'burn after reading') en 'Guy Ritchie' maar mist de spitvondige dialogen, de zwarte humor en de plotwisselingen. Wel veel rare figuren. De film begint goed maar is traag, kabbelt maar voort en ontbreekt actie op de juiste momenten. De soms idioot lange dialogen slaan kant noch wal en voegen niks toe aan het verhaal. Brad Pitt komt absoluut niet overtuigend over als 'sympathieke' hitman. Ook heel wat losse onlogische eindjes, zoals bijv. de bijrol van James Gandolfini die uitdooft als een natte kaars en het verloop van de zwerver. Laat maar liggen dus: een 5
Eensch....

Beste scene was de overval-scene. Die was beklemmend en spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Mike op 07-01-2013 17:08:18 ]
pi_121275045
Sorry Mike :+ lette ff niet op
  maandag 7 januari 2013 @ 18:03:58 #141
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_121277158
Ted (2012) - IMDb
Behoorlijk aan de vulgaire kant, maar als een teddybeer zich bedient van woorden als fuck en zich in een rondte fart, dan is het stiekem toch wel leuk en komt de film er mee weg. Ik heb me wel geamuseerd in ieder geval. Mark Wahlberg vond ik in een rol als deze trouwens best prima en Mila Kunis is altijd jofel. Niet alles was briljant, maar over het algemeen vind ik dit toch een van de betere komedies van 2012. Cijfer: 7,5

The Reader (2008) - IMDb
Had het niet van tevoren verwacht, maar dit vond ik een ijzersterke film. Het plot zit goed in elkaar en boeit continu. Ook redelijk heftig met een aantal indrukwekkende wendingen die je niet meteen ziet aankomen. Acteerprestaties van met name Winslet en ook Fiennes waren ook buitengewoon goed. Cijfer: 8,5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_121279373
Jack Reacher (2012) - IMDb imdb cijfer 7,3 mee eens.

Tom cruise staat een beetje in zijn M.I. modus. veel actie en een aardig verhaal, mist wat diepgang.
Overigens is het vleugje humor geweldig.

[ Bericht 8% gewijzigd door QEX op 07-01-2013 21:35:11 ]
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_121282070
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:21 schreef planethugo het volgende:
ik vond 'm helemaal geweldig, echt mijn film. Bizarre karakters, geinig maffia verhaaltje, grappige dialogen en ook weer niet te jolig. Enige wat jammer was is idd dat hij te kort en kwa verhaal weinig verrassend is
Amen. In alle negatieve dingen kan ik me ook vinden. Maar ik heb toch genoten :)
Ik zal binnenkort eens aansluiten met volledige recensies.
  maandag 7 januari 2013 @ 19:51:15 #144
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121282186
quote:
Jack Black zet echt een zeer goede acteerprestatie neer in deze film. Verder een opmerkelijk en interessant verhaal. Ook een 7,5 hier.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_121282359
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:55 schreef QEX het volgende:
Jack Reacher (2012) - IMDb imdb cijfer 7,3 mee eens.

Tom cruise staat een beetje in zijn M.I. modus. veel actie en een aardig verhaal, mist wat diepgang.
Ik sluit mij hier bij aan.
pi_121288112
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Falco het volgende:
Ted (2012) - IMDb

The Reader (2008) - IMDb
Had het niet van tevoren verwacht, maar dit vond ik een ijzersterke film. Het plot zit goed in elkaar en boeit continu. Ook redelijk heftig met een aantal indrukwekkende wendingen die je niet meteen ziet aankomen. Acteerprestaties van met name Winslet en ook Fiennes waren ook buitengewoon goed. Cijfer: 8,5
zo mee eens. (even of topic; heb toen 's nachts opgezeten om te zien of Kate nu eindelijk eens die Oscar kreeg)
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_121288216
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:02 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
Bridesmaids (2011) - IMDb

Het is een combinatie van The Hangover en Gooische Vrouwen.
De humor is gewoon níet leuk, ik heb geloof ik één keer gelachen om een flauw grapje en me daarentegen tientallen keren geërgerd. Vooral aan de dikke mensen die zich zo te kijk zetten en gewoon twee ronduit gore rollen weten neer te zetten. Al met al een baggerfilm, zonder humor, zonder boeiend verhaal en met ronduit irritante personages. Alleen de vliegtuigscène was leuk, gewoon omdat hij zich in het vliegtuig afspeelde.

IMDb: 6,9
Ik: 4
Dan zet je nog hoog in...
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  maandag 7 januari 2013 @ 22:17:25 #148
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_121290437
Killing Them Softly (2012, Andrew Dominik)

Demasqué van de American Dream. Toonaangevend is daarbij het begin, waarin één van de speeches van Barack Obama verstoord wordt bij de introductie van één van de knullige ‘gangsters’. Net zo illustratief zijn de min of meer vervallen karikaturen van hun bekendste misdaadrollen die Ray Liotta (Henry Hill in Goodfellas) en James Gandolfini (Tony Soprano in The Sopranos) vol overtuiging neerzetten. Een vrij stevige misdaadfilm met een soort filmhuisinvalshoek, met als ondertoon dat het land geen eenheid is maar waar men er juist alleen voor staat. Dit wordt in beeld en woord weergegeven, inclusief cynisch bedoelde speeches van Obama en Bush: deze staan in schril contrast met de inhoud van de film. Af en toe ligt deze boodschap er misschien net wat te dik bovenop, maar de sterke regie, visuele vernuftigheden en het sterke acteren compenseren dit zeer behoorlijk.
pi_121291034
Een filmklassieker, ik kan me niet voorstellen dat er een fok!er is die dit niet gezien heeft, dus verdere uitleg e.d. is denk ik overbodig



Nooit geweten trouwens dat Johnny Depp en de dokter die je tegenwoordig in Scrubs ziet ook meedoen :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 7 januari 2013 @ 22:29:12 #150
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121291092
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:27 schreef TLC het volgende:
Een filmklassieker, ik kan me niet voorstellen dat er een fok!er is die dit niet gezien heeft, dus verdere uitleg e.d. is denk ik overbodig.
Nooit gezien.
Serieus...
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_121291877
Bolt (2008)


Redelijk doorsnee Disney animatiefilm over een TV hond die z'n baasje kwijt raakt. Geschikt voor kinderen en hun ouders. Zitten wel een paar leuke grapjes in (vooral de hamster vind ik hilarisch) maar haalt het qua niveau niet bij de Toy Story's, Ice age, Wall-E en zo meer.
IMDB: 7
Ik: 6,5
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_121293912
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Falco het volgende:
The Reader (2008) - IMDb
Had het niet van tevoren verwacht, maar dit vond ik een ijzersterke film. Het plot zit goed in elkaar en boeit continu. Ook redelijk heftig met een aantal indrukwekkende wendingen die je niet meteen ziet aankomen. Acteerprestaties van met name Winslet en ook Fiennes waren ook buitengewoon goed. Cijfer: 8,5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat een een ijzersterke film verder, thanks. _O_

Nog even een nachtje over geslapen, maar de film zit nog steeds in mijn hoofd. Wat een goede film. Ik snap alleen niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door kevin_ op 08-01-2013 09:59:03 ]
pi_121295899
Kill Bill: Vol. 1 (2003) - IMDb



Verhaal
De zwangere huurmoordenares 'The Bride' (Uma Thurman) wordt bruut neergeschoten. Ze overleeft de aanslag, maar door een kogel in haar hoofd ligt ze vier jaar in coma. Als ze bijkomt, verandert ze in een meedogenloze moordmachine die uit is op wraak. Zij gaat op zoek naar de verantwoordelijke bendeleden om ze één voor één te vermoorden...

Mijn oordeel
Ik heb al 2 Quentin Tarantino films gezien: Pulp Fiction en Inglourious Basterds. Allebei vond ik het geweldige films en ik moet zeggen dat deze ook geweldig is! :D
Het is een echte Tarantino-film: de onverwachte momenten, de geweldige soundtrack, de droge humor maar ook tegelijkertijd bloedserieus en keiharde actie. Dat deze film zich voor de helft in Japan afspeelt vind ik ook heel mooi, ben erg geïnteresseerd in het land.
Wat ik wel jammer vond is dat de film een beetje aan de korte kant was (111 minuten incl. credits) en dat de vechtscènes soms een beetje te overdreven werden, vooral het bloed.
Maar voor de rest een hele goeie film, sowieso Quentin Tarantino! _O_

IMDb cijfer: 8,2
Mijn cijfer: 8,5
pi_121297116
En nu gauw Reservoir Dogs kijken.

Zelf net gezien:
J Edgar (2012, Clint Eastwood)

Vrij saai verhaal over J Edgar Hoover, met meer filters over de camera dan interessante scenes, en veeel teveel make-up op DiCaprio, Watts en die andere gozer wanneerze hun oude zelf spelen. Wat was er mis met gewoon verschillende acteurs voor jong en oud casten? Geen van de acteurs wist enige emotie uit te drukken door de dikke laag op hun gezicht.

Hoeveel ervan op waarheid is gebaseerd kan ik niet over meepraten, maar ik vond het plot niet bijster interessant, vooral omdat een aantal scenes er erg dik bovenop lagen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5/10
  dinsdag 8 januari 2013 @ 01:56:15 #155
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121297877
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef QEX het volgende:

[..]

Dan zet je nog hoog in...
Haha, ja. Ik ben nou eenmaal gek op vliegtuigscènes. Ik denk dat ik nu zelfs een idee heb voor een script ;)
pi_121299206
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:01 schreef Rogan het volgende:

[..]

Standaard?

Vertel mij dan eens welke film van de afgelopen 10 jaar geen standaard avonturenfilm is.
Zie de post onder jouw post. Harold & Kumar go to White Castle.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_121299223
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:21 schreef abhinnaya het volgende:
Rambo (2008)
[ afbeelding ]

Afgelopen week heb ik alle Rambo films gekeken en het vierde deel was voor de eerste keer. Rambo (2008) vind ik eerlijk gezegd de beste van allemaal. De omgevingen zijn prachtig en de actie is vet en gruwelijk. De regisseur houdt van gore, want de ledematen vliegen constant in het rond :)

Cijfer: 8
T goeie aan de film is dat de film niet pretendeert iets te zijn wat het niet is. De regisseur heeft begrepen waar Rambo om hoort te draaien ^O^
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_121302683
quote:
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_121302988
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 03:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

T goeie aan de film is dat de film niet pretendeert iets te zijn wat het niet is. De regisseur heeft begrepen waar Rambo om hoort te draaien ^O^
First Blood/Rambo 1 is wel totaal anders dan de 3 sequels.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:21:06 #160
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121304694
Spaceballs (1987)



Ongelofelijk dat ik deze film nog niet eerder gezien had. Normaal ligt dit wel in mijn straatje (de Family Guy spoofs van Star Wars vond ik zeer goed te pruimen), maar dit is toch het product van een andere tijd en is slechts bij vlagen echt leuk. (haalt de grapdichtheid van een Airplane bij lange na niet).

Leuke rollen voor John Candy als Barf (Chewbacca), Rick Moranis als Dark Helmet, de stem van Dom Deluise als Pizza the Hutt ( _O- ) en zelfs de geluidjesneger uit Police Academy zit er in. _O_

Verwacht er niet te veel van dan kan het alleen meevallen. Bij vlagen zeker wel leuk.
Imdb: 7
Josef: 6
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_121304755


Wel een leuke animatiefilm. al vond ik het feit dat het in 3D was, weinig toevoegen..
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_121305234
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Falco het volgende:

The Reader (2008) - IMDb
Had het niet van tevoren verwacht, maar dit vond ik een ijzersterke film. Het plot zit goed in elkaar en boeit continu. Ook redelijk heftig met een aantal indrukwekkende wendingen die je niet meteen ziet aankomen. Acteerprestaties van met name Winslet en ook Fiennes waren ook buitengewoon goed. Cijfer: 8,5
Volledig mee eens. Geweldige film die dramatisch, aangrijpend en ontroerend is. Toprol van met name Kate die hier zeer overtuigend acteert.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_121305612
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:27 schreef TLC het volgende:
Een filmklassieker, ik kan me niet voorstellen dat er een fok!er is die dit niet gezien heeft, dus verdere uitleg e.d. is denk ik overbodig

[ afbeelding ]

Nooit geweten trouwens dat Johnny Depp en de dokter die je tegenwoordig in Scrubs ziet ook meedoen :D
t is toch wel de bedoeling hier geloof ik, dat je dan een reviewtje geeft en een cijfer.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:25:11 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121306426

The Kids Are All Right (2010) - IMDb

Een lesbisch stel heeft twee kinderen, beide van dezelfde zaaddonor. Op een dag gaan de kinderen op zoek naar hun vader, die dus niet anoniem is in de VS. De hele film doet erg on-Amerikaans aan met thema's als het homohuwelijk, opvoeden van kinderen door een homostel en best veel expliciete seks, in alle vormen. De film komt rauw over en is, vanwege de thema's, nogal onconventioneel, maar helaas ook nogal voorspelbaar. De acteerprestaties zijn zeer goed en daar zijn destijds dan ook de nodige awards voor uitgedeeld.

IMDb: 7,1
Ik: 7

(m'n cijfers liggen wel vaak dicht bij die van IMDb...)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 12:31:38 #165
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121306554

17 filles (2011) - IMDb

Een Franse film over een groep meisjes in een dorp in Bretagne, die plannen om tegelijkertijd zwanger te worden. Dit veroorzaakt nogal wat commotie in het dorp. Het concept vond ik, hoewel vreemd, erg intrigerend. De film begint sterk, maar zwakt gaandeweg wat af. Toch wel de moeite waard, al is het maar om te zien dat een Europese film met jongeren géén Costa hoeft te worden.

IMDb: 5,8
Ik: 6,5
pi_121311085
Zero Dark Thirty

De vermoeiende en jarenlange weg naar hét moment: de inval in het huis in Pakistan waar Bin Laden zich schuildhield. Indrukwekkende film van Kathryn Bigelow, waarvan ik The Hurt Locker juist tegen vond vallen. Deze viel me echter 200% mee. Interessant en (zo komt het op mij over) waarheidsgetrouw verhaal, uitstekende cast (Jessica Chastain draagt de film moeiteloos tussen bijrollen van namen als Jason Clarke, Gandolfini, Strong, Edgerton) en een gezonde dosis spanning. Met als toetje de mooi weergegeven inval. Ik had het niet verwacht, maar die 2.5 vlogen voorbij. Aanrader dus.

9.0

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 08-01-2013 15:36:28 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 14:39:31 #167
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121311154
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:37 schreef planethugo het volgende:
Zero Dark Thirty
[ afbeelding ]
De lange en jarenlange weg naar hét moment: de inval in het huis in Pakistan waar Bin Laden zich schuildhield. Indrukwekkende film van Kathryn Bigelow, waarvan ik The Hurt Locker juist tegen vond vallen. Deze viel me echter 200% mee. Interessant en (zo komt het op mij over) waarheidsgetrouw verhaal, uitstekende cast (Jessica Chastain draagt de film moeiteloos tussen bijrollen van namen als Jason Clarke, Gandolfini, Strong, Edgerton) en een gezonde dosis spanning. Met als toetje de mooi weergegeven inval. Ik had het niet verwacht, maar die 2.5 vlogen voorbij. Aanrader dus.

9.0
Gaan we zien.
pi_121312697
De film die ik pas heb gezien is deze!


quote:


Django Unchained



Django Unchained' speelt zich af in de 19de eeuw in Jackson, Mississippi.
De slavenhandel is volop aan de gang en de twee geliefden Django (Jamie Fox)
en Broomhilda (Kerry Washington) worden onder gruwelijke omstandigheden uit
elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Django wordt uiteindelijk
bevrijd door de eigenaardige premiejager Dr. King Schultz.(Christoph Waltz)

Samen met Django int Dr. King Schultz een aantal premies door zoveel mogelijk
zogenaamde 'ordehandhavers'te elimineren alvorens hij terechtkomt bij het enorme
landgoed van landheer Calvin Candie ( Leonardo Di Caprio) en diens huisneger Stephen.
(Samuel L.Jackson)



De film is opgenomen in de stijl van de Italiaanse western die zoveel furore maakte in
de jaren 70. Daarom zal de opening scene alsmede het lettertype op het scherm erg
doen lijken op de film "One Upon a time in the West" van Ennio Morricone . Wat zeg u?
Jawel Ennio Morricone , die dus ook terloops in de aftiteling wordt vermeldt.

De eerste 15 minuten van de film doen erg traag en langzaam aan waardoor je soms
kan denken: "Dit wordt een lange zit als dit zo doorgaat " Gelukkig veranderd dat na
+/- 30 minuten wanneer door dialogen en de nodige schietpartijen je als kijker inzicht
krijgt wat nu de verhaallijn wordt. Immers, het alleen maar kijken naar een rij slaven
die door een dor landschap lopen maakt dat je het gevoel krijgt naar een aflevering van
Roots te kijken.



De hoofdrolspelers die je gedurende het eerste uur van de film ziet zijn eerder genoemde
Django ( Jamie Fox), Dr. King Schultz ( Christoph Waltz) waarbij laatst genoemde
wederom zijn aparte gevoel voor humor ten toonspreid die wij ook konden aanschouwen
in de film Inglourious Bastards maar dan in de rol van "The Jew Hunter", aangevuld met
jaren 80 tv held Don Johnson die wij maar al te goed kennen van de succesvolle tv serie
Miami Vice.



Na 1 uur en 45 minuten uur begint pas het echte werk zoals wij dat gewend zijn van
andere Tarantino films zoals Kill Bill of Reservoir Dogs, en vliegt het bloed je letterlijk
om de oren wanneer er de nodige afrekeningen plaatsvinden in huize Candie,Calvin
Candie voor de goede orde die gespeeld wordt door Leonardo Di Caprio.



Calvin Candie ( Leonardo Di Caprio) blijkt een sadistische landheer te zijn die maar al
te graag koketteert met zijn weelde aan huisslaven en dan met name de vrouwelijke
types. De dialogen tussen hem en zijn huisslaaf Stephen, gespeeld door Samuel L.
Jackson laten andermaal zien dat de term 'schoothondje ook toen niet vreemd was.

Ook regisseur Quentin Tarantino heeft voor zichzelf aan het einde van de film een
rolletje toebedeelt zodat het gehalte aan Hollywood celebrities in de film nog verder
wordt opgeschroefd.


Conclusie:


Django Unchained is een leuke film maar zeker niet Quentin Tarantino zijn beste film!

Django Unchained heeft een aantal nadelen en wel dat de film tot op de helft van tijd een
beetje op de Elvis Presley films van de jaren 60 lijkt, waar na elke gesproken scene een
muziekje klinkt. Niet alleen past het niet, soms doet het ook een beetje lachwekkend
en zelfs storend aan. Ook de voortgang van de film behoeft aandacht daar sommige
dialogen tussen de verschillende acteurs onderling (en bijbehorende scene's) te langdradig
zijn en de film op het gebied van vermaak soms remt.

7 / 10
Op naar



[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2013 15:22:47 ]
pi_121319842
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Bernie (2011) - IMDb
Bernie is de meest geliefde man in Carthage, Texas. Bernie is zelfs zo geliefd,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De film is geschoten in de mockumentary stijl die bekend is van zo vele hedendaagse sitcoms. Het bijzondere hierbij is echter dat de geïnterviewden de echte bewoners van Carthage zijn.De disclaimer aan het begin van de film dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal is dit keer namelijk eens echt waar. Dit maakt de film tot een rare mix van fictie en docu. Bernie zelf is de enige die nooit voor de kamer verschijn, waardoor de kijker zelf kan uitmaken wat de werkelijke bedoelingen van Bernie waren,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het allerbeste van de film is Jack Black. Jack Black heeft imo vaak de irritante neiging om te overdrijven. In deze film is hij echter fantastisch ingetogen. Black speelt hier echt één van zijn beste rollen ooit, zo niet zijn beste. Je kan begrijpen waarom hij zo geliefd is en waarom mensen hem vergeven.
Daartegenover is Matthew McConaughey als de DA die acher Bernie aanzit juist te veel een karikatuur. Hij zet alles veel te dik aan om zo grappig over te komen. Bij hem had ik als enige het idee dat ik naar een acteur zat te kijken.
De oude Shirley MacLaine is ook geweldig als de weduwe, die je ook echt gaat haten.
cijfer: 7.5

Hier ben ik het absoluut mee eens. Vooral (volgens mij het begin) als hij aan zijn studenten laat zien hoe je een lijk moet presenteren aan de rest _O_
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_121320485
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Haha, ja. Ik ben nou eenmaal gek op vliegtuigscènes. Ik denk dat ik nu zelfs een idee heb voor een script ;)
*O* mag ik meeschrijven?
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_121320539
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:05 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Hier ben ik het absoluut mee eens. Vooral (volgens mij het begin) als hij aan zijn studenten laat zien hoe je een lijk moet presenteren aan de rest _O_
Nu aan het kijken, ben benieuwd. :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:53:02 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_121327407
Lincoln (2012) - IMDb



Spielbergfilm over een van de grote drie Amerikaanse presidenten en zijn poging om de 'emancipation proclamation' door een verscheurd Amerikaans Huis (letterlijk en figuurlijk) te krijgen. Opvallend weinig over de burgeroorlog zelf, maar vooral over de slavernij en de verschillende standpunten erover. Met uitstekend acteerwerk van Daniel Day Lewis (neem ik aan, hoe Lincoln daadwerkelijk was blijft natuurlijk gissen) en Tommy Lee Jones in misschien wel zijn leukste en beste rol ooit als de baas van de conservative Republicans. Enige nadeel is dat een redelijk gedeelte van de film gaat over het verzamelen van de benodigde stemmen, wat nou eenmaal niet heel spannend is. Afgezien ook van enkele patriotistische momentjes en herkenbare Spielbergtrucjes is de film erg mooi geschoten en geknipt.

7.5/10
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:15:06 #173
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_121328669
Die Bluthochzeit



Absurde maar vermakelijke film over een uit de hand gelopen bruiloft. Het verhaal
is op sommige punten een beetje wankel, maar de film kijkt lekker weg.

Cijfer: 7
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:17:13 #174
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121328784
Kill Bill vol 1 (2003)
SPOILER: kan het plot verraden maar wel een leuk plaatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond dit een erg leuke film! Naast het belachelijk neppe bloedbad (met spuitend bloed) was ook de scene in de sushibar lachwekkend, maar op een goede manier. Het enige nadeel vind ik dat het stuk met de Japanners te lang duurt, maar in het volgende deel krijgen we gelukkig meer wraak te zien.

Cijfer:7.5/10
Helemaal super.
pi_121328933
1 jan was 'the thing' op tv geweldige film

The Thing (1982) - IMDb
pi_121330960
The Sessions (2012)

Mark O'Brien (John Hawkes), een man die in een ijzeren long ligt, besluit op 36-jarige leeftijd dat hij niet langer maagd wenst te zijn. Met de hulp van zijn therapeut en zijn priester neemt hij contact op met de getrouwde Cheryl Cohen-Greene (Helen Hunt), die een zogenaamde 'sex surrogate' is; een sekstherapeute.

Gister gezien. Leuke film ontroerende grappige film. Mijn cijfer een 8.

pi_121335944
12 Angry Men (1957)


Ik heb het doel om alle films uit de IMDb top 250 te kijken en deze staat momenteel op nummer 6, dus dat belooft een topfilm te zijn :)

12 Angry Men geeft een kijkje in de keuken van het Amerikaanse jurysysteem. Vrijwel de gehele film speelt zich af in één kamer waarin juryleden een hevige discussie voeren. Geen actie of spektakel, maar de gehele film heeft me wel kunnen boeien :)

Cijfer: 7
pi_121336068
Django Unchained (2012)



Intro van verhaallijn lijkt me overbodig ;) zal kort zijn, deze film is zwaar heavy, dit is gewoon een film van 't hoogste niveau. Mensen die zeiken over dat de muziek niet past of te abrupt is kunnen zich niet verplaatsen in the next level van regisseren van films, het camerawerk, de muziekkeuze, de super goede rollen van deze cast dragen gewoon bij aan een topfilm met een geweldige sfeer.
Deze film is _O_

Of er moeten nog onaangekondigde releases komen die te sick zijn, maar anders heb ik mijn beste film van 2013 waarschijnlijk al gezien. Enige puntje van kritiek is dat het einde misschien nog wat uitgebreider had gemogen, desalniettemin klassieker!

9.4/10
pi_121336159
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:37 schreef andreas612 het volgende:

Of er moeten nog onaangekondigde releases komen die te sick zijn, maar anders heb ik mijn beste film van 2013 waarschijnlijk al gezien.

9.4/10
pi_121336257
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:37 schreef andreas612 het volgende:
Django Unchained (2012)

[ afbeelding ]

Intro van verhaallijn lijkt me overbodig ;) zal kort zijn, deze film is zwaar heavy, dit is gewoon een film van 't hoogste niveau. Mensen die zeiken over dat de muziek niet past of te abrupt is kunnen zich niet verplaatsen in the next level van regisseren van films, het camerawerk, de muziekkeuze, de super goede rollen van deze cast dragen gewoon bij aan een topfilm met een geweldige sfeer.
Deze film is _O_

Of er moeten nog onaangekondigde releases komen die te sick zijn, maar anders heb ik mijn beste film van 2013 waarschijnlijk al gezien. Enige puntje van kritiek is dat het einde misschien nog wat uitgebreider had gemogen, desalniettemin klassieker!

9.4/10
Waar heb je hem gezien? Niet in Nederland denk ik?

Of zit iedereen hier die dvdscreeners te kijken die afgelopen tijd gekomen zijn? Django Unchained, Zero Dark Thirty, etc.

Ik wacht nog wel even op de bios.
pi_121336284
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:39 schreef Rogan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ah, de hobbit ja, tja, kanshebbertje wel, maar enige kritiek vind ik dat ie wat te liefelijk is, had wel wat meer in LotR grauwheid verfilmd mogen worden (ondanks dat het een kinderboek is)
pi_121336310
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:41 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Waar heb je hem gezien? Niet in Nederland denk ik?
Hij is te downloaden als DVD screen, prima kwaliteit hoor, zeg maar 't zelfde als dvd rip, als ie uit komt op blu ray ga ik 'm nog een keer kijken.
pi_121336379
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:42 schreef andreas612 het volgende:

[..]

ah, de hobbit ja, tja, kanshebbertje wel, maar enige kritiek vind ik dat ie wat te liefelijk is, had wel wat meer in LotR grauwheid verfilmd mogen worden (ondanks dat het een kinderboek is)
Hoe dan ook zullen het beide fantastische films zijn!
pi_121336474
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:44 schreef Rogan het volgende:

[..]

Hoe dan ook zullen het beide fantastische films zijn!
Zonder twijfel, maar ik schaar django in een andere categorie als the hobbit, ook qua filmwerk en acteerwerk, en Django is naar mijn mening daarin echt heer en meester in. Django is het soort film wat een gevoel hoort op te roepen dat je niet kan beschrijven, maar na 15 min. zit je er al helemaal in.
pi_121337687


THE IMPOSSIBLE

Erg mooie indrukwekkende drama film, goed geacteerd en sterk vanaf het begin tot het eind.
Ik was eerst bang dat er veel van die typische neperige amerikaanse drama scenes in zou den zitten maar dat was niet het geval!
De film geeft een AARDIG beeld wat voor impact een tsunami kan hebben.
Aanrader omte zien
7.5
pi_121337978
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:18 schreef Iwanius het volgende:
De film die ik pas heb gezien is deze!

[..]

Op naar

[ afbeelding ]
once upon a time in the west is van sergio leone, ennio deed de muziek
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:37:50 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121338422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:35 schreef abhinnaya het volgende:
12 Angry Men (1957)
[ afbeelding ]

Ik heb het doel om alle films uit de IMDb top 250 te kijken en deze staat momenteel op nummer 6, dus dat belooft een topfilm te zijn :)

12 Angry Men geeft een kijkje in de keuken van het Amerikaanse jurysysteem. Vrijwel de gehele film speelt zich af in één kamer waarin juryleden een hevige discussie voeren. Geen actie of spektakel, maar de gehele film heeft me wel kunnen boeien :)

Cijfer: 7
Ik heb hetzelfde doel en verwacht dan ook veel van deze film. Maar toch maar een 7 van jou, dat klinkt niet hoog voor zo'n ultieme klassieker. Waarom?
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:41:45 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121338533
Volgens mij ben ik hier nog één van de weinigen die een rip/screener/cam, of hoe je dat ook noemt tegenwoordig, NOOIT een alternatief vindt voor een nieuwe film, die nog in de bioscoop draait of gaat draaien.

Django Unchained, The Impossible, Life of Pi, zal ik zeker nog in de bioscoop gaan kijken.
die Bin Laden film lijkt me niks, dus die ga ik helemaal niet kijken.

Maar goed, dat ben ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2013 @ 00:44:39 #189
862 Arcee
Look closer
pi_121338598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:41 schreef Lemans24 het volgende:
Volgens mijn ben ik hier nog één van de weinigen die een rip/screener/cam, of hoe je dat ook noemt tegenwoordig, NOOIT een alternatief vindt voor een nieuwe film, die nog in de bioscoop draait of gaat draaien.
Een rip/screener/cam, matige kwaliteit dus, kijk ik ook nooit. Maar niet om reden of die nog in de bioscoop draait of gaat draaien, maar omdat ik wacht op een versie van goeie kwaliteit.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:46:18 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121338628

The Adjustment Bureau (2011) - IMDb

Wat heb ik genoten van deze film. Een combinatie van romantiek en science-fiction, waar vind je dat? En de hoofdpersonen zijn vanaf het begin likeable, waardoor iedere stap die ze zetten er toe doet. Ja het verhaal had op punten wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar is nu ook al goed verteerbaar. Ja, het einde had ook anders kunnen zijn, maar is nu accepteerbaar. Al met al een film die me heeft weten te boeien van begin tot eind, aanrader.

IMDb: 7,0
Ik: 9

Ja, een 9, ik vond hem geweldig!
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:48:10 #191
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121338667
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Een rip/screener/cam, matige kwaliteit dus, kijk ik ook nooit. Maar niet om reden of die nog in de bioscoop draait of gaat draaien, maar omdat ik wacht op een versie van goeie kwaliteit.
Die versie van goeie kwaliteit is voor mij alleen een DVD of blu-ray uit een doosje of de film op TV. Of voor klassiekers een versie die circuleert op youtube o.i.d. en bedoeld is om bekeken te worden (a.k.a. legaal in alle landen).

OK, heel af en toe kijk ik wel eens een klassieker die wellicht niet helemaal legaal op het net is beland. Gewoon, omdat ik hem wil zien.
  woensdag 9 januari 2013 @ 01:19:16 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121339316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:44 schreef Arcee het volgende:

Een rip/screener/cam, matige kwaliteit dus, kijk ik ook nooit. Maar niet om reden of die nog in de bioscoop draait of gaat draaien, maar omdat ik wacht op een versie van goeie kwaliteit.
^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121342026
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:41 schreef Lemans24 het volgende:

die Bin Laden film lijkt me niks, dus die ga ik helemaal niet kijken.

Maar goed, dat ben ik.
Dat je niet naar een rip/screener kijkt, sois, maar dat je een film op voorhand afschrijft is natuurlijk niet goed te praten :+ Te meer omdat het gewoon een uitstekende film is.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:52:44 #194
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121344934
Er zijn steeds vaker steeds vroeger goeie screeners/cams/rips te vinden.
Zo zwerft er van de Hobbit een rond die toch echt wel verdomd goed was, en dan laat ik hem echt niet liggen hoor. Ieder bepaalt natuurlijk voor zich wat hij/zij voldoende kwali vind om een film te kijken, en waarop ze het vervolgens kijken.
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:02:05 #195
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121345250
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:41 schreef Lemans24 het volgende:
Volgens mij ben ik hier nog één van de weinigen die een rip/screener/cam, of hoe je dat ook noemt tegenwoordig, NOOIT een alternatief vindt voor een nieuwe film, die nog in de bioscoop draait of gaat draaien.

Ik wacht tegenwoordig ook liever tot ik die films hier in de bios kan kijken, dan dat ik ze nu al op screeners ga kijken.
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:07:25 #196
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_121345447


14 Blades

quote:
In veertiende-eeuws China worden straatkinderen gerecruteerd om ze op te leiden tot moordenaars. Ze brengen ze kunde bij met verschillende wapens zodat het experts worden in martelen en moorden. Deze groep, ook wel de Jinyiwei genoemd, is een machtig wapen van de keizer. Wanneer de boosaardige eunuch Jia steeds meer de macht overneemt, krijgt van deze eenheid Qing Long de opdracht om een lijst te stelen met namen van de mensen die de keizer nog steunen. Tijdens deze missie wordt Qing Long echter verraden...
weer een erg goede "loempia"film
verhaal is in het begin alleen echt totaal niet duidelijk,
mischien als je hem wat vaker zien dat je het door krijgt
maar later in de film snap je wel wie wie is, en wat hij/zij moet doen.

dat is wel een behoorlijk minpuntje
maar voor de rest, is het wel een goede film
mooie actie scene's
en wederom weer goed geacteerd door
Donnie Yen en Wei Zhao

7.5
mee bekant vangde gin haas.
pi_121345817
screeners zijn regelmatig van goede kwaliteit hoor.. is echt wat anders dan een cam.
cams sla ik ook over, is de moeite niet waard vind ik.
vanavond django kijken!
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:05:06 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121347263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:49 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Dat je niet naar een rip/screener kijkt, sois, maar dat je een film op voorhand afschrijft is natuurlijk niet goed te praten :+ Te meer omdat het gewoon een uitstekende film is.
True.
Ooit zie ik die ook wel ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:07:07 #199
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121347330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:52 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Er zijn steeds vaker steeds vroeger goeie screeners/cams/rips te vinden.
Zo zwerft er van de Hobbit een rond die toch echt wel verdomd goed was, en dan laat ik hem echt niet liggen hoor. Ieder bepaalt natuurlijk voor zich wat hij/zij voldoende kwali vind om een film te kijken, en waarop ze het vervolgens kijken.
Tja, ik vergeet steeds dat dat nog steeds legaal is in Nederland.
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:19:25 #200
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121347751
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tja, ik vergeet steeds dat dat nog steeds legaal is in Nederland.
Het blijft een moeilijk vraagstuk.
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_121349037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:19 schreef okiokinl het volgende:
screeners zijn regelmatig van goede kwaliteit hoor.. is echt wat anders dan een cam.
cams sla ik ook over, is de moeite niet waard vind ik.
vanavond django kijken!
dit, normaal wacht ik op een bluray release, maar maat van me had 'm al gezien en die screener was gewoon dvd kwaliteit, dan heb ik er verder geen probleem mee.. en hij was ook gewoon prima :) (django)

en cams zijn inderdaad verschrikkelijk.. :{

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2013 13:01:46 ]
pi_121349518
Heeft met de tijd van het jaar te maken dat er nu zoveel screeners lekken, gebeurt elk jaar rond deze tijd. Dat komt omdat events als de Academy Awards, Golden Globes en Sundance enzo eraan zitten te komen waardoor er veel screeners in de omloop zijn. Meestal check ik ze allemaal wel of ze goede kwaliteit zijn of niet, sommige zijn beter te doen dan anderen. Films die het erg van de mooie beelden moeten hebben kijk ik liever in HD.

[ Bericht 26% gewijzigd door BankAardappel op 09-01-2013 13:21:15 ]
pi_121350388
Laten we maar on-topic gaan:

The Men Who Stare at Goats (2009)


Bob Wilton (Ewan McGregor) is een reporter met weinig succes, op zoek naar een goed verhaal om te ontsnappen van zijn leven en zijn verbroken relatie. Door de dood van een collega komt hij in aanmerking om de oorlog in en rond Irak te reporten...tenminste als hij het land in komt. Per toeval komt hij ex-militair Lynn Cassady (George Clooney) tegen die lid was van een geheime tak van het leger dat zich bezighoud met de buitengewone krachten van de mens en de kracht van het brein. In een vorige reportage kwam Bob ook in aanraking met een ex-militair van deze tak die met zijn gedachten een cavia bewusteloos kon maken en Lynn beweerd zelf een geit gedood te hebben met zijn brein!

Wat volgt is een bizarre tocht van Bob en Lynn door Irak en het achterliggende verhaal van The New Earth Army, onder leiding van Bill Django (Jeff Bridges) en enkele van zijn bizarre volgers zoals Larry Hooper (Kevin Spacey).

The Men Who Stare at Goats is een hele leuk film op je gedachten op nul te zetten en lekker weg te kijken, met veel humor en bizarre situaties. De hele film heeft een groot Coen-gehalte en ook Jeff Bridges doet je weer aan The Dude denken! Kortom: een lekkere komische wegkijker!

IMDB cijfer: een magere 6.3
Mijn cijfer: 7,3
pi_121351784
Cockneys vs Zombies

Engelse zombie komedie over een groepje jongeren die een overval plegen, ondertussen breekt er een zombie epidemie uit en realiseren ze zich dat hun opa in het bejaardenhuis ook met zombies te maken gaat krijgen. Als je Shaun of the Dead leuk vindt dan is dit ook wel te kijken. Geinige Britse humor, leuke cast (met o.a. 'Brick Top' van Snatch) en vooral het eerste uur is het prima vermaak. Daarna valt alles een beetje in herhaling maar toch wel een geinig tussendoortje, dat er ook visueel wel ok uitziet. Bovendien valt er genoeg te lachen met een schietgrage neger en 'de traagste achtervolging in de geschiedenis van de film'.

7.1

Lockout

SF-actie met Guy Pearce als de stoere bink die presidentsdochter Maggie Grace moet redden van een opstand in een sf-gevangenis. Pearce overtuigt (zoals wel vaker) niet maar moet het net als de rest vd cast doen met lachwekkende one liners en dialogen die door een kind geschreven lijken te zijn. De karakters doen je toch al helemaal niks waardoor de actie ook niet imponeert. Het schiet, springt en scheld er maar op los in een hoog tempo maar het kan je niks schelen wie overleeft en wie niet. Bovendien laten de effects het nogal eens afweten, zo is een achtervolging in het begin zo overduidelijk nep dat de gemiddelde game er nog beter uit ziet. Tel daarbij alle actie cliches op die je maar kan bedenken en je hebt een actiefilm die als komedie gaat werken. Ik heb dit samen met wat vrienden bekeken en daarvoor was het dus prima vermaak want we hebben wat af gelachen, alleen is het zo (mag ik aannemen) niet bedoeld. Toen we genoeg gelachen hadden om deze flop duurde het nog een half uur en dus hebben we het toch maar afgekeken, maar wil je degelijke futuristische actie, zet dan Dredd of Total Recal op ipv dit wanabee product.

3.5

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 09-01-2013 14:26:26 ]
pi_121353551
Whistleblower
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:06:01 #206
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121353832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef selen het volgende:
Whistleblower
7.1 op IMDb.
Wat vind jij er van?
pi_121354126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

7.1 op IMDb.
Wat vind jij er van?
8.0
geen perfecte, maar wel een goede film. Het schetst met succes een beeld van het bureaucratische en corrupte naoorlogse Bosnië en geeft ook een eerlijke glimp in de verborgen seksindustrie van het Oostblok.
pi_121360112
Zero Dark Thirty (2012) - IMDb behoeft geen introductie lijkt me. Ik vond het maar een matige verfilming. Natuurlijk zit je gebonden aan RL events, maar er worden voor zulke films ook gewoon gebeurtenissen verzonnen om de film te dramatiseren. Wat mij betreft is dat niet gelukt. Niets ten nadele van de cast overigens, die gewoon goed zijn werk doet en ook de invalshoek is niet ridicuul (vrouw krijgt niet gelijk, heeft wel gelijk), maar het had zoveel beter weergegeven kunnen worden.

Mijn cijfer: 5
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_121361576
Zero Dark Thirty

5.5/10

Nog net voldoende omdat de laatste 30 minuten opzich nog wel goed waren. De aanloop duurde me allemaal veel te lang.
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 18:45:28 #210
9859 crew  Karina
Woman
pi_121362397
Argo (2012) - IMDb
Drama/thriller

Vanmiddag gekeken.

Iran, 1979, de Amerikaanse ambassade wordt bestormd en alle aanwezigen worden gegijzeld. Zes mensen weten te ontsnappen naar de Canadese Ambassade. Ze moeten daar wel zo snel mogelijk weg, voordat de Iranezen erachter komen dat er zes mensen missen.

Er wordt een plan gesmeed om ze er weg te krijgen, een heel bijzonder plan...

Wat een spannend verhaal! Ik had geen idee dat dit destijds had plaatsgevonden. Van het begin tot eind geboeid zitten kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_121371952
American Gangster



Voor het eerst dat ik Russell Crowe niet in een gladiatorkostuum heb gezien en echt ik moet toegeven het heeft me niet teleurgesteld, wat een absolute bazenfilm _O_ _O_

Crowe speelt in deze film de detective Richie Roberts die de Kingpin van de Amerikaanse drugsscene Frank Lucas (eveneens briljant gespeeld door Denzel Washington) ten val wil brengen.

Deze film, die zich voornamelijk afspeelt in Manhattan tijdens de Vietnam oorlog, boeit van begin tot end en er zit geen een seconde van de film bij waarbij je je verveelt.

Het komt niet vaak voor dat ik een film zie en die ik gelijk een van de beste films ooit wil betitelen, maar chapeau hoor voor regisseur Ridley Scott _O_ _O_

Iedereen die deze film nog niet gezien heeft ; ga 'em kijken met een lekker hapje en een drankje en dan kom je die krap 3 uurtjes met plezier door ^O^ ^O^

IMDB geeft deze film een 7,8.

Met gemak geef ik het een dikke 9 !!
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121372254
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:49 schreef TLC het volgende:
American Gangster

[ afbeelding ]

Voor het eerst dat ik Russell Crowe niet in een gladiatorkostuum heb gezien en echt ik moet toegeven het heeft me niet teleurgesteld, wat een absolute bazenfilm _O_ _O_

Crowe speelt in deze film de detective Richie Roberts die de Kingpin van de Amerikaanse drugsscene Frank Lucas (eveneens briljant gespeeld door Denzel Washington) ten val wil brengen.

Deze film, die zich voornamelijk afspeelt in Manhattan tijdens de Vietnam oorlog, boeit van begin tot end en er zit geen een seconde van de film bij waarbij je je verveelt.

Het komt niet vaak voor dat ik een film zie en die ik gelijk een van de beste films ooit wil betitelen, maar chapeau hoor voor regisseur Ridley Scott _O_ _O_

Iedereen die deze film nog niet gezien heeft ; ga 'em kijken met een lekker hapje en een drankje en dan kom je die krap 3 uurtjes met plezier door ^O^ ^O^

IMDB geeft deze film een 7,8.

Met gemak geef ik het een dikke 9 !!
is het eigenlijk vooral een praat film... of ligt er ook veel focus op actie??
pi_121372419
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:54 schreef casper019 het volgende:

[..]

is het eigenlijk vooral een praat film... of ligt er ook veel focus op actie??
de hoeveelheid actie valt mee maar dat maakt deze film eigenlijk alleen maar sterker
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121373211
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:16 schreef BankAardappel het volgende:
Heeft met de tijd van het jaar te maken dat er nu zoveel screeners lekken, gebeurt elk jaar rond deze tijd. Dat komt omdat events als de Academy Awards, Golden Globes en Sundance enzo eraan zitten te komen waardoor er veel screeners in de omloop zijn. Meestal check ik ze allemaal wel of ze goede kwaliteit zijn of niet, sommige zijn beter te doen dan anderen. Films die het erg van de mooie beelden moeten hebben kijk ik liever in HD.
Screener van The Hobbit is in ieder geval niet om aan te zien.
pi_121373799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:57 schreef TLC het volgende:

[..]

de hoeveelheid actie valt mee maar dat maakt deze film eigenlijk alleen maar sterker
Precies, af en toe wat knallen maar de mainfocus is toch echt wel het verhaal, gewoon kijken.

Net the big lebowsky voor de 2e keer gezien, blijft echt een baas _O_ goede film, goed acteerwerk

Aanleiding voor de 2e keer was dat ik laatst 'true grit' had gezien, supervette western met ook jeff bridges erin, die man is gewoon geniaal.
pi_121373883
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:22 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Precies, af en toe wat knallen maar de mainfocus is toch echt wel het verhaal, gewoon kijken.

Net the big lebowsky voor de 2e keer gezien, blijft echt een baas _O_ goede film, goed acteerwerk

Aanleiding voor de 2e keer was dat ik laatst 'true grit' had gezien, supervette western met ook jeff bridges erin, die man is gewoon geniaal.
Ik kan me ook geen slechte film bedenken waar Steve Buscemi inzit _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2013 @ 22:24:26 #217
862 Arcee
Look closer
pi_121373937
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:22 schreef andreas612 het volgende:
Net the big lebowsky voor de 2e keer gezien, blijft echt een baas _O_ goede film, goed acteerwerk
"That rug really tied the room together, did it not?"
pi_121374004
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:24 schreef Arcee het volgende:

[..]

"That rug really tied the room together, did it not?"
ja _O- _O_

of: 'He fixed the cable?'
pi_121374158
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2013 @ 22:28:45 #220
862 Arcee
Look closer
pi_121374233
De fuckcompilatie is natuurlijk ook beroemd.

Geweldige film by the way, sowieso een fan van de Coen brothers. Samen met Tarantino wel mijn favoriete regisseurs.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 22:43:01 #222
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_121375015
Hier verder over The Big Lebowski: TV / The Big Lebowski #2

Laten we dit topic verder gaan zonder random quotes. :+
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_121375943
Mean Girls (2004)

Lindsay Lohan toen ze nog lekker was en nog niet heel zichtbaar aan de drank en drugs zat. Verder een standaard High School new girl wordt populair, gaat door een dal, leert een levensles, deelt die met de rest van de school en dan komt alles toch nog goed. Wel heel netjes volgens de regels van de kunst en met zorg uitgevoerd en dus goed te kijken.
IMDB: 6,9, ben ik het mee eens.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:24:44 #224
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121377109
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:23 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik kan me ook geen slechte film bedenken waar Steve Buscemi inzit _O_
Ik maar één: The Big Lebowski. Bleh, wat een baggerfilm vind ik dat...


Mar ben nu The Road aan het kijken, gebeurt weinig in die film...
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:30:02 #225
148823 znarch
ondertitel
pi_121377329
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik maar één: The Big Lebowski. Bleh, wat een baggerfilm vind ik dat...


Mar ben nu The Road aan het kijken, gebeurt weinig in die film...
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:32:57 #226
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121377466
-edit: stop nou eens met die slowchat-

[ Bericht 92% gewijzigd door Mike op 09-01-2013 23:34:04 ]
  woensdag 9 januari 2013 @ 23:54:00 #227
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_121378292
Les Misérables (2012) - IMDb

Net terug van Les Miserables: WAUW _O_

Eerste uur vloog er doorheen, wat een acteerwerk van Hugh Jackman _O_, stuk daarna is trager maar het eindigt echt ontzettend mooi en emotioneel. De hele film wordt gezongen en terwijl ik niet van musicals houdt vond ik het hier echt geweldig. 10/10. Volgende week weer gaan denk ik
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_121378601
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:17 schreef planethugo het volgende:

Lockout
[ afbeelding ]
SF-actie met Guy Pearce als de stoere bink die presidentsdochter Maggie Grace moet redden van een opstand in een sf-gevangenis. Pearce overtuigt (zoals wel vaker) niet maar moet het net als de rest vd cast doen met lachwekkende one liners en dialogen die door een kind geschreven lijken te zijn.
Over misleidend gesproken.

OT:
Rock of Ages


Rockmusical over rock met oude rocknummers en rockende sterren.
Erg leuke film om naar te kijken met oa Russel Brand, Alec Baldwin en Tom Cruise als ultieme rockster. Zitten wel geinigheidjes in, maar verder moet de film het vooral hebben van klassieke rocknummers.
En een heerlijke vrouw als hoofdrolspeelster, Julianne Hough, Ik weet niet precies hoe je Hough uitspreekt, maar bij het zien van haar had ik iets van Oeefffff :P
Al met al geen hoogvlieger, maar heb me uitstekend vermaakt en heerlijk meegerockt.

6/10
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_121378718
quote:
10s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:02 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

En een heerlijke vrouw als hoofdrolspeelster, Julianne Hough, Ik weet niet precies hoe je Hough uitspreekt, maar bij het zien van haar had ik iets van Oeefffff :P
/ˈhʌf/ - "Huf." Dus dat past wel. ;)
Leuke film inderdaad.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2013 @ 00:08:40 #230
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_121378827
The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb

Ik zal me nu wel onpopulair maken; maar ik snap de hele hype niet. De film kon me op geen enkel moment grijpen. Ik heb hem tweemaal terug op moeten zetten om erdoor te geraken.

En dan 8,3 op IMDB :{ Ik geef hem met moeite een zes.

Over de soundtrack ben ik dan wel weer lovend. The Smiths, Sonic Youth en David Bowie. O+ _O_
Are you fokking to me?
pi_121378847
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 23:02 schreef Karstman het volgende:
Mean Girls (2004)
[ afbeelding ]
Lindsay Lohan toen ze nog lekker was en nog niet heel zichtbaar aan de drank en drugs zat. Verder een standaard High School new girl wordt populair, gaat door een dal, leert een levensles, deelt die met de rest van de school en dan komt alles toch nog goed. Wel heel netjes volgens de regels van de kunst en met zorg uitgevoerd en dus goed te kijken.
IMDB: 6,9, ben ik het mee eens.
Op zich ben ik het eens met je review. Maar... die tetten van lindsay :9~ bijna elke scene prominent in beeld doen voor mij er toch wel een puntje bij op! (jammer dat het nu zo'n crackhoer is... }:| )
#winning
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:26:12 #232
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121379420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:08 schreef Marie30 het volgende:
The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb

Ik zal me nu wel onpopulair maken; maar ik snap de hele hype niet. De film kon me op geen enkel moment grijpen. Ik heb hem tweemaal terug op moeten zetten om erdoor te geraken.

En dan 8,3 op IMDB :{ Ik geef hem met moeite een zes.

Over de soundtrack ben ik dan wel weer lovend. The Smiths, Sonic Youth en David Bowie. O+ _O_
Jij hebt dan ook de pech dat je waarschijnlijk geen paal krijgt van Emma Watson. Ik zweer je dat heeft veel met die 8,3 te maken. ^O^
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  donderdag 10 januari 2013 @ 00:30:32 #233
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121379539

The Road (2009) - IMDb

Een verhaal over een vader en zoon die proberen te overleven in een post-apocalytische wereld. De film is eigenlijk een serie gebeurtenissen die elkaar opvolgen, zonder dat er echt een verhaal in zit. Er is wel een rode draad: de trek naar het zuiden en daarbij blijven overleven, maar een klassieke structuur ontbreekt. Dit maakte dat ik pas ver over de helft geboeid raakte door de film, maar uiteindelijk wel gegrepen werd door het einde.
Oh, de film is traag, daar is een slowchat niks bij ;)

IMDb: 7,3
Ik: ben ik het mee eens. Omdat ik afrond op halve punten wordt het een 7,5.

(lastig trouwens dat je geen halve punten op IMDb kunt geven, daar dus een 7...)

[ Bericht 6% gewijzigd door Lemans24 op 10-01-2013 00:39:57 ]
pi_121379543
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:26 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook de pech dat je waarschijnlijk geen paal krijgt van Emma Watson. Ik zweer je dat heeft veel met die 8,3 te maken. ^O^
Bij mij had het daar in ieder geval niet mee te maken en ik vind het een van de beste films van het jaar. De muziek alleen al. _O_ De herkenbaarheid, boeiende personages, gewoon een beleving. Wil het boek nu erg graag lezen.
  † In Memoriam † donderdag 10 januari 2013 @ 00:31:30 #235
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_121379571
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:26 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook de pech dat je waarschijnlijk geen paal krijgt van Emma Watson. Ik zweer je dat heeft veel met die 8,3 te maken. ^O^
Dat kan het verschil gemaakt hebben. ;) Ze is natuurlijk erg mooi...
Are you fokking to me?
pi_121381270
Lincoln (2012)



Na het misbaksel getiteld War Horse, laat Spielberg met Lincoln zien wel degelijk een goede film te kunnen maken.

Wat ik erg goed vond aan deze film is dat het mooie taalgebruik in stand is gehouden. De dialogen zitten vol met rijke, mooi geconstrueerde zinnen, en mocht het zo zijn dat je je de geschiedenislessen op school niet meer voor de geest kan halen, geen nood! Want ondanks het deftige taalgebruik is de film zeer goed te volgen, waarschijnlijk zelfs voor een leek op het gebied van de Amerikaanse geschiedenis.

De cast was over het algemeen goed. Daniel-Day Lewis is natuurlijk uitstekend als president Lincoln met zijn charismatische verschijning en leuke anekdotes, maar ook Tommy Lee Jones verdient lof. Ik geloof niet dat ik hem ooit overtuigender heb zien spelen. Alleen de vrouw van Lincoln, gespeeld door Sally Field, kwam niet op mij over. Ik kreeg nergens het gevoel dat die twee getrouwd waren, en dat kwam vooral door haar. Het klopte gewoon niet. Al hadden de twee meerdere malen onenigheid in de film... ik heb "filmkoppels" gezien die elkaar het liefst dood wilden, maar toch overtuigender waren dan deze twee.

Er zitten verder nog een aantal momentjes in de film die minder sterk waren. Het jongste zoontje van de president was wat mij betreft een onzinnig personage in deze film. Hij diende eigenlijk nergens voor, behalve als instrument voor Spielberg om zijn typische "hoe wek ik gevoelens op bij het publiek" handigheidje uit te oefenen. De wat oudere zoon (Joseph Gordon-Levitt) wordt hier tevens voor gebruikt maar dan in mindere mate. Hij was niet compleet nutteloos in deze film.

De film was ietwat eenzijdig. Er worden in de film een paar kleine uitstapjes gemaakt naar andere onderwerpen... maar die zijn echt héél klein. Ik snap dat het vrijwel onmogelijk is om alle aspecten van Lincolns tijd als president te vangen in één film, maar deze film gaat voor 95% over het verzamelen van stemmen om het 13e amendement erdoorheen te drukken. Twee en een half uur is aan de lange kant voor alleen dit onderwerp.

Het is geen meesterwerk, maar wel één van Spielbergs betere films van de laatste jaren. Op de meeste vlakken goed, op sommige vlakken iets minder.

7/10
pi_121381346
oftewel een goeie film voor Spielberg, en een slechte film voor Daniel Day Lewis?

Hij zit toch altijd wel in erg sterke films.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_121381371
The Road

Wel mooi, maar intens verdrietig met een erg voorspelbaar einde. Meh. Hoewel ontroerend schiet het het begrip 'entertainment' een beetje voorbij. :{
pi_121381471
quote:
11s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:59 schreef Desunoto het volgende:
Na het misbaksel getiteld War Horse
Best een goede film, vond ik. Beetje sentimenteel alleen.
pi_121384986
Cloud Atlas

Heel aparte film waarin heel veel verhalen, in een stuk of 6 verschillende tijdsperiodes, met dezelfde acteurs maar in compleet verschillende rollen elkaar constant kruisen. Het geheel duurt bijna 3 uur en ruim anderhalf uur lang zit je te kijken naar allerlei hints die de verhalen met elkaar verbinden. Dit gebeurt uiteindelijk maar zeer minimaal en daardoor blijf je niet achter met een gevoel dat je net een geweldige film gezien hebt. Sommige verhalen zijn wel interessant, andere minder en doordat bijv Tom Hanks de ene keer een goedzak in 2500 speelt en een flits later een evil dokter op een zeilboot in 1900 is het best verwarrend, zeker als daar ook geen samenhang in te bespeuren is. Slecht of saai is het ook maar zelden maar fantastisch ook niet.

Kortom, moeilijk uit te leggen, misschien dat bovenstaande plaatje het iets duidelijker maakt :P

6.8

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 10-01-2013 13:51:10 ]
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:17:08 #241
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121385147
The Siege (1998) - IMDb

Ja, wat kan ik erover zeggen.
Verdeelde meningen over het plot, maar een zeer goede film met prachtig acteerwerk.
Zeker een aanrader om eens te kijken!
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:10:02 #242
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121386715
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:26 schreef JosefDettelbacher het volgende:

[..]

Jij hebt dan ook de pech dat je waarschijnlijk geen paal krijgt van Emma Watson. Ik zweer je dat heeft veel met die 8,3 te maken. ^O^
Ik krijg geen paal van Emma Watson maar dit was toch echt een erg goede film. Er zit een stuk meer diepgang in als de gemiddelde coming of age film en daarnaast een stuk homoseksualiteit.
8,5/10
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:49:09 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_121387796
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 02:04 schreef Rhalius het volgende:
oftewel een goeie film voor Spielberg, en een slechte film voor Daniel Day Lewis?

Hij zit toch altijd wel in erg sterke films.
Rare opmerking dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 januari 2013 @ 11:56:22 #244
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121388022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Rare opmerking dit.
Idd haal nergens uit de review dat het een slechte film voor Day Lewis is.

Life of Pi (2012) - IMDb
Toen ik las dat iemand Life Of Pi ging verfilmen was ik erg verbaasd. Het verhaal over een jongen die schipbreuk lijdt en alleen met een tijger op zee dobbert leek me onverfilmbaar. Maar net als bij 127 Hours was ik positief verrast over hoe een onverfilmbaar gegeven zo'n prachtige film oplevert. (Deze is nog beter dan 127 Hours)
Het is visueel echt een parel van een film. De beste en meest scherpe gebruik van 3D die ik tot nu toe heb gezien. Lee gebruikt 3D niet om mee te showen, maar heel goed om diepte in de film te creëren. Het water ziet er ontzettend helder uit. Je ziet de afspiegeling van de lucht in het water en de vraag is vaak waar de grens tussen water en lucht precies is. De CGI-tijger en andere dieren zien er levensecht uit.
(Er zitten kennelijk ook shots in van vier echte tijgers. Maar het is een uitdaging om die er uit te pikken) De natuurlijkheid van zijn bewegingen en gegrom maken dat de dreiging heel realistisch wordt. De film verveel daardoor geen seconde. De jonge Suraj Sharma weet met gemak de film in zijn eentje te dragen. Hij laat ons heel goed meeleven met de ontberingen van zijn reis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
cijfer: 8.8

Hodejegerne (2011) - IMDb
Vermakelijke film over een headhunter, die bijklust als kunstdief om zo zijn dure levensstijl te bekostigen. Maar een verkeerde keuze van zijn nieuwste slachtoffer zorgt voor een dodelijk kat-en-muis spel. Vanaf het moment dat die achtervolging begint blijft de film onderhoudend en zakt bijna niet meer in. De opmars daarnaar toe was wel wat matiger.
Behalve een actiethriller is de film ook deels een zwarte komedie, bijvoorbeeld door de manieren waarop hij steeds ontsnapt en het belang van reputaties in een carrière, wat op het einde op een goede satirische manier terugkomt.
cijfer: 7.2
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:12:47 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_121388525
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Idd haal nergens uit de review dat het een slechte film voor Day Lewis is.
Maar daarnaast, Spielberg's beste films zijn
Schindler's List (8.9)
Raiders of the Lost Ark (8.7)
Saving Private Ryan (8.6)

Daniel Day Lewis' beste film is Lincoln (8.1)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:13:25 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_121388540
Overigens, die uitleg aan Life of Pi is er denk ik niet uit te halen als je het boek niet hebt gelezen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:16:43 #247
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121388630
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 11:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Er zit een stuk meer diepgang in als de gemiddelde coming of age film en daarnaast een stuk homoseksualiteit.
8,5/10
Ben ik niet helemaal met je eens maar heb dat in het vorige topic in de reeks al geuit. ^O^
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:43:56 #248
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121389417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar daarnaast, Spielberg's beste films zijn
Schindler's List (8.9)
Raiders of the Lost Ark (8.7)
Saving Private Ryan (8.6)

Daniel Day Lewis' beste film is Lincoln (8.1)
Heb je gelijk in. Maar viel er meer over omdat de reviewer het een goede film van Spielberg noemt en een uitstekende rol van Day Lewis.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:13 schreef speknek het volgende:
Overigens, die uitleg aan Life of Pi is er denk ik niet uit te halen als je het boek niet hebt gelezen.
Lijkt me toch een eenvoudig rekensommetje. ;)
pi_121395286
A Scanner Darkly (2006) - IMDb Sci-Fi


Gebaseerd op het gelijknamig boek van Philip K. Dick, dat deels autobiografisch is (hij heeft na zijn zoveelste gefaalde huwelijk in een of andere drug-commune gewoond, dacht ik). In de toekomst is de 'war on drugs' doorgeslagen en kunnen mensen 24/7 in de gaten gehouden worden door speciale anonieme anti-drugs agenten.

Doordat er een aparte manier van post-processing gebruikt wordt, blijf je lekker in het surrealistische sfeertje van de film zitten. Mensen die zelf wel eens aan de drugs hebben gezeten herkennen veel van de warrige/hilarische dialogen in de film, die mede dankzij Downy Jr. erg goed zijn neergezet. In het begin heb je echt het idee dat het nergens naartoe gaat, maar dat wordt allemaal goed gemaakt. Jammer dat ie het niet zo goed heeft gedaan, want dit soort films zouden ze vaker moeten maken.

Imdb: 7.1
Ik: 7.5

Below (2002) - IMDb Horror/Thriller


Amerikaanse onderzeeer pikt tijdens de Tweede Wereldoorlog een stel Britten op uit een reddingssloep en vanaf dat moment gebeuren er vreemde dingen aan boord van de boot.

Dan heb je David Twohy als regiseur en Aronofsky als co-schrijver en dan krijg je dit. Had denk ik ook niet veel meer ingezeten, maar ik had meer verwacht. Desalniettemin een vermakelijke film, goed acteerwerk, een lekker beklemmende sfeer met een redelijk voorspelbaar einde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Imdb: 6.2
Ik: 6.5

John Dies at the End (2012) - IMDb Sci-Fi/Comedy/Horror


David gaat naar een concert en ontmoet een vreemde rasta die de toekomst lijkt te kunnen voorspellen, zijn maatje John krijgt een drug van diezelfde rasta. John flipt door, david krijgt ook perongeluk wat van die drug in zijn systeem en dan wordt de shit nog vreemder.

Hoge wtf factor, maar ik heb veel gelachen. Ik kreeg een beetje een Bill&Ted vibe. Leuk debuut van Cracked.com schrijver David Wong.

Imdb: 6.7
Ik: 7+
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_121398816


SNABBA CASH 2

Ontzettend sterke actie/thriler!!, De actie die in de film zit is geen ''hollywood'' actie (van die grote special effects enfzo) maar meer spannnede actie.. iets wat ik een groot pluspunt vind en ook de geloofwaardigheid van de film/het verhaal goed doet.
Het is wel een film waar je goed je aandacht moet blijven houden om het te snappen, maar het erhaal zorgt er ook voor dat je van het begin tot het eind op het puntje van je stoel zit.

Opzich is het niet perse nodig om deel 1 ook gezien te hebben om deel 2 te snappen. Hoewel als je deel 1 gezien heb wel sneller door heb wie wie is dus op zich is het wel aan te raden (en naast dat is snabba cash 1 ook een ontzettend goeie film, geef hem ook 8!)

Ik vind het dus een echte top film, op naar deel 3!!
DIKKE 8!!
pi_121401796
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Maar viel er meer over omdat de reviewer het een goede film van Spielberg noemt en een uitstekende rol van Day Lewis.

[..]

Lijkt me toch een eenvoudig rekensommetje. ;)
Ik heb de film nog niet gezien, maar volgens mij is het wel vereist om dat duidelijk te maken. Boek gelezen. As zaterdag kijken in 3D
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_121403496
Meet the Feebles (1989)

Op aanraden van de filmchicks gezien, hoewel ik volgens hen eerst Bad Taste moest kijken, maar die had ik al gezien. Wat een afgrijselijke film was dit zeg. Ik weet niet precies wat de bedoeling van Jackson was toen hij deze film maakte, maar als hij mensen aan het lachen wilde maken dan is dat enigszins mislukt.. Wat wel gelukt is, is het neerzetten van een zeer beklemmende, deprimerende omgeving. Het 'theater' waar alles zich afspeelt is eigenlijk een donker 'hol' waar alles domweg vreselijk kut is. De hele film is gewoon één misantropische bende; vooral de drugsverslaafde alligator, dat SOA van 't konijn, de vlieg in het toilet ( :r ), niet om aan te zien. Ik kan normaal wel wat hebben, maar dit ging me iets te ver.

Wat moet je hier verder nog over kwijt?
IMDb geeft een 6,5
Ik vind 'm niet beoordelingswaardig. Alleen kijken als je gedeprimeerd wilt worden of 'pulp' wil kijken met vrienden.
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:09:01 #253
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_121403601
Ik vond 'm best grappig, hoor, als Muppet Show-on-crack.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_121404068
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond 'm best grappig, hoor, als Muppet Show-on-crack.
Hmja, maar dan had ik liever ook de karakters uit de Muppets erbij willen zien o.i.d. Kon er nu niet echt inkomen.

Wel vreemd, ik dacht dat ik wel goed tegen 'gore' kon, ben dol op The Evil Dead, en hou ook wel van dieren die leip doen, zoals Fritz the Cat.. Maar dit kon ik echt niet aan. :P
pi_121404284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:25 schreef Jahr00n het volgende:
Zero Dark Thirty

5.5/10

Nog net voldoende omdat de laatste 30 minuten opzich nog wel goed waren. De aanloop duurde me allemaal veel te lang.
de aanloop is juiste waar de film om draait .. |:(
..///
pi_121404927
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:25 schreef wipes66 het volgende:

[..]

de aanloop is juiste waar de film om draait .. |:(
En dat was aan de saaie kant. -edit: doe normaal-

[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 10-01-2013 23:16:29 ]
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:42:59 #257
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121405029
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:06 schreef Rosario het volgende:

Wat moet je hier verder nog over kwijt?
IMDb geeft een 6,5
Ik vind 'm niet beoordelingswaardig. Alleen kijken als je gedeprimeerd wilt worden of 'pulp' wil kijken met vrienden.
Oei, ik had dat idee al na een kwartier, toen de boel vastliep, maar was van plan later verder te kijken. Echt zwaar kutsfeertje inderdaad.
Heb je Braindead / Dead Alive al gezien?
pi_121406192
Seven Psychopaths (2012) - IMDb


Comedy is het, maar wel een git zwarte en daar hou ik van.
Grappig verhaal en met Woody Harrelson en Christopher Walken vermaak ik me altijd wel.
Het gaat naar het bizarre moet ik zeggen.
Top film ^O^ de 7.7. van IMDB is best een mooi cijfer. Met een pret sigaret gaat deze film zeker
richting 9 :7
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:28:22 #259
182073 invine
blablabla etc.
pi_121414322
Cockneys vs Zombies (2012) - IMDb

Verhaal is te schraal voor worden, maar de film is daarbij wel grappig en bij vlagen erg slecht zelfs. Gelukkig neemt de film zichzelf zelden serieus en dat maakt veel goed.

Een goede 7+ !

Aanrader om gewoon even tussendoor of onder het genot van wat bier oid te kijken!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:43:41 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_121415305
Dredd (2012) - IMDb

Meer dan uitstekende scifi actiefilm, die er ook heerlijk uitziet (de vieze stukjes hadden van mij niet gehoeven). Op een gegeven moment denk je, oh dit is wel afgekeken van The Raid. Maar in tegenstelling tot die boutfilm heeft dit wel plotontwikkeling. En lekker actie. En scifi thema. En mooie beelden.

8.

(NB nu lijkt het alsof ik deze film hoger geef dan Lincoln, maar ik heb me geregistreerd voor imdb en ga dus over op hele getallen)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 januari 2013 @ 23:04:35 #261
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_121416699
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond 'm best grappig, hoor, als Muppet Show-on-crack.
Woger :') _O- _O_

Forbrydelsen III (The Killing III)
De derde en laatste serie rond de stuurloze Sarah Lund. De dochter van de schepen magnaat Robert Zeuthen wordt ontvoerd. Aan Lund de taak haar terug te vinden. Gaandeweg komt ze erachter dat de zaak te maken heeft met een nog onopgeloste oude moordzaak.
Van hetzelfde laken een pak in deze meest recente reeks van The Killing. Een zaak die verweven zit in de top van het bedrijfsleven en de politieke Deense top op z`n grondvesten doet schudden.
Sofie Gråbøl doet als Sarah Lund wat ze in de vorige twee series ook al deed en is weer lekker onnavolgbaar en niet te stoppen. Qua verhaal vind ik de eerste van de drie reeksen nog steeds de beste maar toch is ook dit seizoen weer ontzettend verslavend door de goede cliffhangers aan het einde van iedere aflevering.
Een sterk seizoen dus en overall een geweldige Deense crime serie. Jammer dat het nu is afgelopen.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Rashômon
Kurosawa`s doorbraak in het Westen schetst nu niet bepaald een rooskleurig beeld van "de mens". "Iedereen liegt omdat niemand zich zo kan voordoen als ze echt zijn", zei hij ooit over Rashômon. Wie van de vier hoofdpersonages uit dit meesterwerk liegt? of liegen ze allemaal? Het is aan de kijker om een oordeel te vellen want Kurosawa laat zijn personages een getuigenis van de gebeurtenissen afleggen aan de kijker. Hierdoor wordt je er steeds weer bij betrokken en blijft je aandacht erbij.

Er wordt gebruik gemaakt van flashbacks (en flashbacks in flashbacks) en het verhaal wordt daardoor onderverdeeld in drie verschillende "tijdzones", die ook zijn te herkennen aan hun eigen stijl en camera voering. Ieder stuk is anders, ieder stuk is even mooi.

Hét sterke punt van de film is dat Kurosawa over geen van zijn personages een oordeel velt en de kijker dus zijn eigen waarheid laat vormen.
Kijkers konden dat destijds niet bepaald waarderen maar 60 jaar later is het wel één van de redenen waarom Rashômon zo goed overeind blijft en nog steeds interessant en actueel is.
Essentieel.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_121417204
Loft
(De Nederlandse versie)


5 vrienden delen een Loft voor hun spannende avontuurtjes. Dan ontspint zich een whodunnit en wordt het al gauw soort van spannend. Soort van want de film pakt me nooit echt. Er zitten wel een paar aardige thriller elementen in maar het spel vind ik niet erg overtuigend en sommige dingen zie je mijlenver van te voren aankomen. En omdat het me niet pakt ga ik me storen aan kleine dingen bijvoorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en wat is die Jeroen van Koningsbrugge irritant zeg, in z'n komediedingen is ie best leuk maar hier doet ie hetzelfde en dat past totaal niet.

Afijn niet mijn ding. IMDB 6,9, ik 4.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_121422185
Gangster Squad

Hele gave film. Sean Penn zet echt een hele goede rol neer. Ik was bang dat hij stereotype maffiabaas zou neerzetten met raar accentje, maar hij is echt een hele boze man :D Verder natuurlijk heerlijke actie. Hele sfeer is perfect en muziek is ook erg goed.
Zeker een film om in de bioscoop te zien.

7.5/10
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:30:52 #264
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121422256
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:43 schreef speknek het volgende:
Dredd (2012) - IMDb

Meer dan uitstekende scifi actiefilm, die er ook heerlijk uitziet (de vieze stukjes hadden van mij niet gehoeven). Op een gegeven moment denk je, oh dit is wel afgekeken van The Raid. Maar in tegenstelling tot die boutfilm heeft dit wel plotontwikkeling. En lekker actie. En scifi thema. En mooie beelden.

8.

(NB nu lijkt het alsof ik deze film hoger geef dan Lincoln, maar ik heb me geregistreerd voor imdb en ga dus over op hele getallen)
IMDb zou ook halve cijfers moeten hebben. Maar ja, we hebben geen keus hè, dus wellicht ga ik ook maar over op hele cijfers hier...
pi_121422329
met J. Depp en Angelina Jolie, weet de naam niet maar was wel leuk.
J. Depp straalde natuurlijk weer als nerd. Verassend.
gardenqueen,
pi_121422338
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:34 schreef joopenma het volgende:
met J. Depp en Angelina Jolie, weet de naam niet maar was wel leuk.
J. Depp straalde natuurlijk weer als nerd. Verassend.
The Tourist?
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_121422348
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:35 schreef Hoogstaande het volgende:

[..]

The Tourist?
YES
gardenqueen,
  vrijdag 11 januari 2013 @ 01:43:36 #268
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121422464

The Wrestler (2008) - IMDb

Randy "The Ram" is een worstelaar die in de jaren '80 mateloos populair was. Tegenwoordig leeft hij van demo-wedstrijdjes en signeersessies en is zijn privé-leven een zooitje. Het is allemaal zeer triest, maar ook wel weer een klein beetje hoopgevend. Het acteerwerk van Mickey Rourke is dik in orde en ook Marisa Tomei voegt wat toe aan de film. De soundtrack is bovendien geweldig.
Zoals bijna alles van Aronofsky, vond ik ook The Wrestler een zeer boeiende film. (alleen The Fountain heb ik nooit kunnen waarderen, maar dat is misschien niet voor niets z'n laagst gewaardeerde film op IMDb).

IMDb: 8,0
Ik: 8
pi_121425401
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:43 schreef speknek het volgende:
Dredd (2012) - IMDb

Meer dan uitstekende scifi actiefilm, die er ook heerlijk uitziet (de vieze stukjes hadden van mij niet gehoeven). Op een gegeven moment denk je, oh dit is wel afgekeken van The Raid. Maar in tegenstelling tot die boutfilm heeft dit wel plotontwikkeling. En lekker actie. En scifi thema. En mooie beelden.

8.

(NB nu lijkt het alsof ik deze film hoger geef dan Lincoln, maar ik heb me geregistreerd voor imdb en ga dus over op hele getallen)
vieze stukjes? viel wel mee toch?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 10:02:03 #270
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_121425646
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 01:43 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
The Wrestler (2008) - IMDb

Randy "The Ram" is een worstelaar die in de jaren '80 mateloos populair was. Tegenwoordig leeft hij van demo-wedstrijdjes en signeersessies en is zijn privé-leven een zooitje. Het is allemaal zeer triest, maar ook wel weer een klein beetje hoopgevend. Het acteerwerk van Mickey Rourke is dik in orde en ook Marisa Tomei voegt wat toe aan de film. De soundtrack is bovendien geweldig.
Zoals bijna alles van Aronofsky, vond ik ook The Wrestler een zeer boeiende film. (alleen The Fountain heb ik nooit kunnen waarderen, maar dat is misschien niet voor niets z'n laagst gewaardeerde film op IMDb).

IMDb: 8,0
Ik: 8
Goede film. Rourke was zeker oscar-waardig geweest.
pi_121426034
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:43 schreef speknek het volgende:
Op een gegeven moment denk je, oh dit is wel afgekeken van The Raid. Maar in tegenstelling tot die boutfilm heeft dit wel plotontwikkeling.
Dredd is The Raid-lite imo.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Admin vrijdag 11 januari 2013 @ 12:53:04 #272
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_121430548
Les Miserables 2012
130106_132170_Les-Miserables_poster_450_338.jpg

Lang naar uitgekeken en eindelijk was het gisteravond zover. Uiteraard al de diverse recensies gelezen en dacht me er al een aardig beeld van gevormd te hebben. Maar niets bleek minder waar. Mocht je Les Mis al van diverse Musical uitvoeringen kennen, laat dat los! Niet denken aan je favoriete uitvoering, want dan gaat het mis.
De film is een feest voor het oog, de setting, de beelden, de kostuums: prachtig.
Het heeft me geen moment gestoord dat Huhg een lied acteerde en zong tegelijk, we zaten immers niet bij de Sound of Music, het gaf juist extra diepte aan zijn rol. Crowe, ook al is hij niet 's werelds beste zanger zette een heelijk gemene Javert neer. Zeker op de momenten van twijfel en tweestrijd in het hart van Javert wist Crowe dit prima uit te beelden.
Ann was voor mij een van de verrassingen van de film, haar 'I Dreamed a Dream' is misschien niet de allermooiste uitvoering maar zeker de ontroerendste ooit. Het komt zo natuurlijk over dat het je finaal bij de strot grijpt. Nu is Fantine toch al niet een van de vrolijker karakters in het stuk, maar Ann sleept je mee in haar pijn en verdriet. En dat is de grootste verdienste van deze film, hij sleurt je mee, het vuil van het riool, de smerige straten, de armoede, de vreugde en vertwijfeling van de karakters, het geeft je in feite geen moment rust, er zit geen enkele saaie vijf minuten in waardoor je je aandacht verliest.

Ik kan nog wel over iedere karakter zijn of haar zangkunsten vertellen, maar alles is wel gezegd, wat de een niet mooi vind, vind de ander wel mooi. Dat is gewoon persoonlijk.

Heb ik dan geen enkel puntje van kritiek?
Jazeker. Het publiek: bedenk het is een musical, er wordt in gezongen, ja de hele film lang.
De theaters: zet dat geluid eens lekker hard, je moet ondergedompeld kunnen worden in de muziek.
En de Thénardiers, sorry, Cohen en Bonham Carter waren het voor mij persoonlijk niet. Mijn favoriete Thénardiers blijven nog steeds dit stel:
en dat zal dan wel zo blijven
Tot slot, Gavroche is om op te vreten zo cute.
Zaten er jankmomenten in? Ja genoeg, maar de tranen stroomden pas echt op het laatst, als Valjean...
Die puntjes moet je zelf maar gaan zien. De 2.5 uur vlogen in ieder geval voorbij.
En wat Greys en Stefan ook al zeggen: ook ik ga zeker nog een keer. Of meer.

IMDB 8.2
yvonne 9.0
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:56:35 #273
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_121430643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:53 schreef yvonne het volgende:
Les Miserables 2012
[ afbeelding ]

Lang naar uitgekeken en eindelijk was het gisteravond zover. Uiteraard al de diverse recensies gelezen en dacht me er al een aardig beeld van gevormd te hebben. Maar niets bleek minder waar. Mocht je Les Mis al van diverse Musical uitvoeringen kennen, laat dat los! Niet denken aan je favoriete uitvoering, want dan gaat het mis.
De film is een feest voor het oog, de setting, de beelden, de kostuums: prachtig.
Het heeft me geen moment gestoord dat Huhg een lied acteerde en zong tegelijk, we zaten immers niet bij de Sound of Music, het gaf juist extra diepte aan zijn rol. Crowe, ook al is hij niet 's werelds beste zanger zette een heelijk gemene Javert neer. Zeker op de momenten van twijfel en tweestrijd in het hart van Javert wist Crowe dit prima uit te beelden.
Ann was voor mij een van de verrassingen van de film, haar 'I Dreamed a Dream' is misschien niet de allermooiste uitvoering maar zeker de ontroerendste ooit. Het komt zo natuurlijk over dat het je finaal bij de strot grijpt. Nu is Fantine toch al niet een van de vrolijker karakters in het stuk, maar Ann sleept je mee in haar pijn en verdriet. En dat is de grootste verdienste van deze film, hij sleurt je mee, het vuil van het riool, de smerige straten, de armoede, de vreugde en vertwijfeling van de karakters, het geeft je in feite geen moment rust, er zit geen enkele saaie vijf minuten in waardoor je je aandacht verliest.

Ik kan nog wel over iedere karakter zijn of haar zangkunsten vertellen, maar alles is wel gezegd, wat de een niet mooi vind, vind de ander wel mooi. Dat is gewoon persoonlijk.

Heb ik dan geen enkel puntje van kritiek?
Jazeker. Het publiek: bedenk het is een musical, er wordt in gezongen, ja de hele film lang.
De theaters: zet dat geluid eens lekker hard, je moet ondergedompeld kunnen worden in de muziek.
En de Thénardiers, sorry, Cohen en Bonham Carter waren het voor mij persoonlijk niet. Mijn favoriete Thénardiers blijven nog steeds dit stel:
en dat zal dan wel zo blijven
Tot slot, Gavroche is om op te vreten zo cute.
Zaten er jankmomenten in? Ja genoeg, maar de tranen stroomden pas echt op het laatst, als Valjean...
Die puntjes moet je zelf maar gaan zien. De 2.5 uur vlogen in ieder geval voorbij.
En wat Greys en Stefan ook al zeggen: ook ik ga zeker nog een keer. Of meer.

IMDB 8.2
yvonne 9.0
Is dat niet storend, al dat gezing? En Crowe en Jackman zingen ook?
pi_121431450
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:43 schreef speknek het volgende:
Dredd (2012) - IMDb

Meer dan uitstekende scifi actiefilm, die er ook heerlijk uitziet (de vieze stukjes hadden van mij niet gehoeven). Op een gegeven moment denk je, oh dit is wel afgekeken van The Raid. Maar in tegenstelling tot die boutfilm heeft dit wel plotontwikkeling. En lekker actie. En scifi thema. En mooie beelden.

8.

(NB nu lijkt het alsof ik deze film hoger geef dan Lincoln, maar ik heb me geregistreerd voor imdb en ga dus over op hele getallen)
The raid trapt die hele dredd film in elkaar. Vind het echt een matig simpel filmpje zonder spanning en ik werd een beetje geïrriteerd aan die constante slomo scenes. ;(
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:52:25 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_121439511
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 09:49 schreef andreas612 het volgende:

[..]

vieze stukjes? viel wel mee toch?
Nouja zat het eerst in de trein te kijken, maar vond dat ook zo wat voor die oude vrouw naast me toen die dudes geskind werden en tepletter vielen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:53:29 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_121439560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 13:21 schreef blessed19 het volgende:

[..]

The raid trapt die hele dredd film in elkaar. Vind het echt een matig simpel filmpje zonder spanning en ik werd een beetje geïrriteerd aan die constante slomo scenes. ;(
Ja dat is dan ook het enige wat the raid doet. Ik heb hogere standaarden van de FPS games die ik speel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:36:54 #277
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_121441091
Chronicle (2012) - IMDb
Erg gave handheldfilm :Y. Drie jongeren krijgen zweefsuperkrachten, vet cool natuurlijk om daarmee pranks bij onschuldige slachtoffers uit te halen. Of om eens lekker door de lucht te sjezen. Een van die drie is een sulletje en in plaats van dat ie in plotse razernij de halve highschool neerschiet, gaat ie zijn superkrachten gebruiken om zijn frustatie te uiten. Maar of dat nou zo verstandig is... Door een goede, bedachtzame opbouw is de film heel geloofwaardig. Dat zie je niet vaak bij dit soort SF-films. Cijfer: 7,5

Men in Black 3 (2012) - IMDb
Weer zo'n onnodige sequel, die enkel goed is voor uitmelk-doeleinden. Het is nauwelijks grappig, behoorlijk flauw zelfs ;(. Op SF-gebied is het ook allemaal maar heel erg tam, soms ronduit kinderachtig. Josh Brolin was dan nog wel redelijk stoer, maar net als Will Smith en Tommy Lee Jones erg routineus. Het viel me eigenlijk maar niet mee. Cijfer: 5
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:28:30 #278
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_121442728
^MIB 3 mag inderdaad met recht één van de blockbuster teleurstellingen van 2012 genoemd worden.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 18:56:47 #279
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121443621
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^MIB 3 mag inderdaad met recht één van de blockbuster teleurstellingen van 2012 genoemd worden.
En toch populair op DVD momenteel. Ik heb er nooit naar uitgekeken en was hem nu alweer vergeten, begrijp ook niet waarom hij überhaupt gemaakt is.
  Moderator vrijdag 11 januari 2013 @ 19:37:13 #280
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_121444905
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 18:56 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

En toch populair op DVD momenteel. Ik heb er nooit naar uitgekeken en was hem nu alweer vergeten, begrijp ook niet waarom hij überhaupt gemaakt is.
Zoals altijd was het motief natuurlijk geld: alleen al in de bios bracht deze film meer dan 640 miljoen dollar op.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_121445727
Schindlers List



Ondanks alle goede verhalen, vandaag pas gezien. Briljante film, bijzonder verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna volledig in het zwart wit wat het heel mooi maakt. Ik denk dat het als het in kleur was geweest vrij gruwelijk was geweest en veel zou afleiden van het verhaal. Film duurt 3 uur maar daar merk je niks van. 1 die je absoluut gezien moet hebben.

IMDB: 8,9
Ik : 10

[ Bericht 12% gewijzigd door Ditty op 11-01-2013 21:12:43 ]
pi_121446040
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:57 schreef Ditty het volgende:
Schindlers List

[ afbeelding ]

Ondanks alle goede verhalen, vandaag pas gezien. Briljante film, bijzonder verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna volledig in het zwart wit wat het heel mooi maakt. Ik denk dat het als het in kleur was geweest vrij gruwelijk was geweest en veel zou afleiden van het verhaal. Film duurt 3 uur maar daar merk je niks van. 1 die je absoluut gezien moet hebben.

IMDB: 8,9
Ik : 10
Prachtige film, al had ik hem liever in kleur gehad. De impact zou dan nog groter zijn.
pi_121446164
Wil die ook weleens zien, maar ben bang dat het zwart witte mij tegenhoud. ;(

Lijkt me echt een mooie film. De muziek is wel prachtig ;(
pi_121446214
Het zwart witte is geen reden om hem niet te kijken.
pi_121446347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Het zwarte witte is geen reden om hem niet te kijken.
Dit.

Misschien wel een van de mooiste films ooit gemaakt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_121446656
de marathon heb ik al laatste gezien leuke film maar niet iedereen vind het leuk je moet wel iets met rotterdam hebben
pi_121447467
Nederlandse films :r
pi_121447540
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:41 schreef Vault-Boy het volgende:
Nederlandse films :r
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_121450664
wat is er mis met een Nederlandse film?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 21:46:47 #290
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_121450682
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 19:57 schreef Ditty het volgende:
Schindlers List

[ afbeelding ]

Ondanks alle goede verhalen, vandaag pas gezien. Briljante film, bijzonder verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna volledig in het zwart wit wat het heel mooi maakt. Ik denk dat het als het in kleur was geweest vrij gruwelijk was geweest en veel zou afleiden van het verhaal. Film duurt 3 uur maar daar merk je niks van. 1 die je absoluut gezien moet hebben.

IMDB: 8,9
Ik : 10
Ik ben afgelopen zomer in Krakau geweest en daar een stadswandeling gemaakt waarbij heel veel plaatsen waar scenes van SL zijn geschoten bezocht. De toer eindigde in de fabriek zelf, was echt super :)
Dit, dus.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 21:56:26 #291
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121451150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:46 schreef rdwilbrink het volgende:
wat is er mis met een Nederlandse film?
Alles, maar Gooische vrouwen is hierop een uitzondering.
Helemaal super.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 januari 2013 @ 22:39:34 #292
862 Arcee
Look closer
pi_121453511
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:36 schreef Falco het volgende:
Men in Black 3 (2012) - IMDb
Will Smith en Tommy Lee Jones erg routineus.


True, maar Boris maakte een hoop goed. _O_
pi_121453667
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Wil die ook weleens zien, maar ben bang dat het zwart witte mij tegenhoud. ;(

Lijkt me echt een mooie film. De muziek is wel prachtig ;(
Zwart wit is misschien de eerste paar minuten vreemd maar daarna valt het echt niet meer op het past gewoon heel goed bij de sfeer van de film.
pi_121455190


Hotel Transylvania

leuke animatiefilm met een vrij simpel verhaal en hoewel het verhaal vrij voorspelbaar is is het een hele leuke en vermakelijk film om te zien.
De film is erg mooi gemaakt en de ingesproken stemmen zijn erg leuk, je zal niet heel hard om te film te moeten lachen maar er zitten een aantal leuke grapjes in..
De film kijkt gewoon lekker weg en vermaakt van het begin tot het eind...
6.5 leuk om te zien!
pi_121456977
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:09 schreef Soury het volgende:
Seven Psychopaths (2012) - IMDb
[ afbeelding ]

Comedy is het, maar wel een git zwarte en daar hou ik van.
Grappig verhaal en met Woody Harrelson en Christopher Walken vermaak ik me altijd wel.
Het gaat naar het bizarre moet ik zeggen.
Top film ^O^ de 7.7. van IMDB is best een mooi cijfer. Met een pret sigaret gaat deze film zeker
richting 9 :7
Wat een vreemde film! Heb niet alles gezien, maar ga zeker nog even het eerste gedeelte terugkijken. Erg goede rol van C. Walken _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_121458138
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja zat het eerst in de trein te kijken, maar vond dat ook zo wat voor die oude vrouw naast me toen die dudes geskind werden en tepletter vielen.
ohja :P da's misschien iets too much voor in de trein ja :P lekkere hompen vlees
pi_121459243
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat is dan ook het enige wat the raid doet. Ik heb hogere standaarden van de FPS games die ik speel.
Je bent dus duidelijk niet van de marterial arts, dan kan ik begrijpen dat je the raid niet echt tof vindt. The raid is echter een film die de lat op dat gebied een stuk hoger heeft gelegd, dat kan je helaas van dredd niet zeggen. :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 01:30:18 #298
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121460069
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik ben afgelopen zomer in Krakau geweest en daar een stadswandeling gemaakt waarbij heel veel plaatsen waar scenes van SL zijn geschoten bezocht. De toer eindigde in de fabriek zelf, was echt super :)
Met school gingen we in 1994 naar de film in de bios en kort daarna naar Polen naar o.a. Krakau en Auschwitz.
Dat ik het nu nog weet, zegt genoeg...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 01:34:20 #299
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121460178
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 01:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met school gingen we in 1994 naar de film in de bios en kort daarna naar Polen naar o.a. Krakau en Auschwitz.
Dat ik het nu nog weet, zegt genoeg...
Je hebt inderdaad een goed geheugen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 01:39:42 #300
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121460302

The Illusionist (2006) - IMDb

Een Illusionist in het Wenen van rond 1900 mengt zich tussen de leden van de koninklijke familie, dit tot ongenoegen van de kroonprins. Over deze film kun je verder qua plot beter zo weinig mogelijk weten.
Naast een film met een intrigerend plot, is dit ook gewoon een erg mooie film, met prachtige steden en landschappen, kostuums en natuurlijk de magie.
Vaak wordt deze film vergeleken met die andere film over illusionisten, The Prestige, maar ik kan alleen maar zeggen dat ze allebei echt de moeite van het bekijken waard zijn.

IMDb: 7,6
Ik: 8
pi_121460359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:41 schreef Vault-Boy het volgende:
Nederlandse films :r
Ach, ik kijk liever een goede Nederlandse film dan een slechte Amerikaanse film. Toegegeven, het aanbod van de eerste categorie is beperkt, maar daar staat tegenover dat het aanbod van de tweede categorie overweldigend is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')