abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121336284
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:39 schreef Rogan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ah, de hobbit ja, tja, kanshebbertje wel, maar enige kritiek vind ik dat ie wat te liefelijk is, had wel wat meer in LotR grauwheid verfilmd mogen worden (ondanks dat het een kinderboek is)
pi_121336310
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:41 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Waar heb je hem gezien? Niet in Nederland denk ik?
Hij is te downloaden als DVD screen, prima kwaliteit hoor, zeg maar 't zelfde als dvd rip, als ie uit komt op blu ray ga ik 'm nog een keer kijken.
pi_121336379
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:42 schreef andreas612 het volgende:

[..]

ah, de hobbit ja, tja, kanshebbertje wel, maar enige kritiek vind ik dat ie wat te liefelijk is, had wel wat meer in LotR grauwheid verfilmd mogen worden (ondanks dat het een kinderboek is)
Hoe dan ook zullen het beide fantastische films zijn!
pi_121336474
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:44 schreef Rogan het volgende:

[..]

Hoe dan ook zullen het beide fantastische films zijn!
Zonder twijfel, maar ik schaar django in een andere categorie als the hobbit, ook qua filmwerk en acteerwerk, en Django is naar mijn mening daarin echt heer en meester in. Django is het soort film wat een gevoel hoort op te roepen dat je niet kan beschrijven, maar na 15 min. zit je er al helemaal in.
pi_121337687

THE IMPOSSIBLE

Erg mooie indrukwekkende drama film, goed geacteerd en sterk vanaf het begin tot het eind.
Ik was eerst bang dat er veel van die typische neperige amerikaanse drama scenes in zou den zitten maar dat was niet het geval!
De film geeft een AARDIG beeld wat voor impact een tsunami kan hebben.
Aanrader omte zien
7.5
pi_121337978
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 15:18 schreef Iwanius het volgende:
De film die ik pas heb gezien is deze!

[..]

Op naar

[ afbeelding ]
once upon a time in the west is van sergio leone, ennio deed de muziek
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:37:50 #187
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121338422
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:35 schreef abhinnaya het volgende:
12 Angry Men (1957)
[ afbeelding ]

Ik heb het doel om alle films uit de IMDb top 250 te kijken en deze staat momenteel op nummer 6, dus dat belooft een topfilm te zijn :)

12 Angry Men geeft een kijkje in de keuken van het Amerikaanse jurysysteem. Vrijwel de gehele film speelt zich af in één kamer waarin juryleden een hevige discussie voeren. Geen actie of spektakel, maar de gehele film heeft me wel kunnen boeien :)

Cijfer: 7
Ik heb hetzelfde doel en verwacht dan ook veel van deze film. Maar toch maar een 7 van jou, dat klinkt niet hoog voor zo'n ultieme klassieker. Waarom?
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:41:45 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121338533
Volgens mij ben ik hier nog één van de weinigen die een rip/screener/cam, of hoe je dat ook noemt tegenwoordig, NOOIT een alternatief vindt voor een nieuwe film, die nog in de bioscoop draait of gaat draaien.

Django Unchained, The Impossible, Life of Pi, zal ik zeker nog in de bioscoop gaan kijken.
die Bin Laden film lijkt me niks, dus die ga ik helemaal niet kijken.

Maar goed, dat ben ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2013 @ 00:44:39 #189
862 Arcee
Look closer
pi_121338598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:41 schreef Lemans24 het volgende:
Volgens mijn ben ik hier nog één van de weinigen die een rip/screener/cam, of hoe je dat ook noemt tegenwoordig, NOOIT een alternatief vindt voor een nieuwe film, die nog in de bioscoop draait of gaat draaien.
Een rip/screener/cam, matige kwaliteit dus, kijk ik ook nooit. Maar niet om reden of die nog in de bioscoop draait of gaat draaien, maar omdat ik wacht op een versie van goeie kwaliteit.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:46:18 #190
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121338628

The Adjustment Bureau (2011) - IMDb

Wat heb ik genoten van deze film. Een combinatie van romantiek en science-fiction, waar vind je dat? En de hoofdpersonen zijn vanaf het begin likeable, waardoor iedere stap die ze zetten er toe doet. Ja het verhaal had op punten wat beter uitgewerkt kunnen worden, maar is nu ook al goed verteerbaar. Ja, het einde had ook anders kunnen zijn, maar is nu accepteerbaar. Al met al een film die me heeft weten te boeien van begin tot eind, aanrader.

IMDb: 7,0
Ik: 9

Ja, een 9, ik vond hem geweldig!
  woensdag 9 januari 2013 @ 00:48:10 #191
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121338667
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Een rip/screener/cam, matige kwaliteit dus, kijk ik ook nooit. Maar niet om reden of die nog in de bioscoop draait of gaat draaien, maar omdat ik wacht op een versie van goeie kwaliteit.
Die versie van goeie kwaliteit is voor mij alleen een DVD of blu-ray uit een doosje of de film op TV. Of voor klassiekers een versie die circuleert op youtube o.i.d. en bedoeld is om bekeken te worden (a.k.a. legaal in alle landen).

OK, heel af en toe kijk ik wel eens een klassieker die wellicht niet helemaal legaal op het net is beland. Gewoon, omdat ik hem wil zien.
  woensdag 9 januari 2013 @ 01:19:16 #192
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121339316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:44 schreef Arcee het volgende:

^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121342026
quote:

die Bin Laden film lijkt me niks, dus die ga ik helemaal niet kijken.

Maar goed, dat ben ik.
Dat je niet naar een rip/screener kijkt, sois, maar dat je een film op voorhand afschrijft is natuurlijk niet goed te praten :+ Te meer omdat het gewoon een uitstekende film is.
  woensdag 9 januari 2013 @ 10:52:44 #194
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121344934
Er zijn steeds vaker steeds vroeger goeie screeners/cams/rips te vinden.
Zo zwerft er van de Hobbit een rond die toch echt wel verdomd goed was, en dan laat ik hem echt niet liggen hoor. Ieder bepaalt natuurlijk voor zich wat hij/zij voldoende kwali vind om een film te kijken, en waarop ze het vervolgens kijken.
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:02:05 #195
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121345250
quote:
Volgens mij ben ik hier nog één van de weinigen die een rip/screener/cam, of hoe je dat ook noemt tegenwoordig, NOOIT een alternatief vindt voor een nieuwe film, die nog in de bioscoop draait of gaat draaien.

Ik wacht tegenwoordig ook liever tot ik die films hier in de bios kan kijken, dan dat ik ze nu al op screeners ga kijken.
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:07:25 #196
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_121345447

14 Blades

quote:
In veertiende-eeuws China worden straatkinderen gerecruteerd om ze op te leiden tot moordenaars. Ze brengen ze kunde bij met verschillende wapens zodat het experts worden in martelen en moorden. Deze groep, ook wel de Jinyiwei genoemd, is een machtig wapen van de keizer. Wanneer de boosaardige eunuch Jia steeds meer de macht overneemt, krijgt van deze eenheid Qing Long de opdracht om een lijst te stelen met namen van de mensen die de keizer nog steunen. Tijdens deze missie wordt Qing Long echter verraden...
weer een erg goede "loempia"film
verhaal is in het begin alleen echt totaal niet duidelijk,
mischien als je hem wat vaker zien dat je het door krijgt
maar later in de film snap je wel wie wie is, en wat hij/zij moet doen.

dat is wel een behoorlijk minpuntje
maar voor de rest, is het wel een goede film
mooie actie scene's
en wederom weer goed geacteerd door
Donnie Yen en Wei Zhao

7.5
mee bekant vangde gin haas.
pi_121345817
screeners zijn regelmatig van goede kwaliteit hoor.. is echt wat anders dan een cam.
cams sla ik ook over, is de moeite niet waard vind ik.
vanavond django kijken!
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:05:06 #198
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121347263
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 08:49 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Dat je niet naar een rip/screener kijkt, sois, maar dat je een film op voorhand afschrijft is natuurlijk niet goed te praten :+ Te meer omdat het gewoon een uitstekende film is.
True.
Ooit zie ik die ook wel ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:07:07 #199
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121347330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:52 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Er zijn steeds vaker steeds vroeger goeie screeners/cams/rips te vinden.
Zo zwerft er van de Hobbit een rond die toch echt wel verdomd goed was, en dan laat ik hem echt niet liggen hoor. Ieder bepaalt natuurlijk voor zich wat hij/zij voldoende kwali vind om een film te kijken, en waarop ze het vervolgens kijken.
Tja, ik vergeet steeds dat dat nog steeds legaal is in Nederland.
  woensdag 9 januari 2013 @ 12:19:25 #200
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_121347751
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 12:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tja, ik vergeet steeds dat dat nog steeds legaal is in Nederland.
Het blijft een moeilijk vraagstuk.
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
pi_121349037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:19 schreef okiokinl het volgende:
screeners zijn regelmatig van goede kwaliteit hoor.. is echt wat anders dan een cam.
cams sla ik ook over, is de moeite niet waard vind ik.
vanavond django kijken!
dit, normaal wacht ik op een bluray release, maar maat van me had 'm al gezien en die screener was gewoon dvd kwaliteit, dan heb ik er verder geen probleem mee.. en hij was ook gewoon prima :) (django)

en cams zijn inderdaad verschrikkelijk.. :{

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2013 13:01:46 ]
pi_121349518
Heeft met de tijd van het jaar te maken dat er nu zoveel screeners lekken, gebeurt elk jaar rond deze tijd. Dat komt omdat events als de Academy Awards, Golden Globes en Sundance enzo eraan zitten te komen waardoor er veel screeners in de omloop zijn. Meestal check ik ze allemaal wel of ze goede kwaliteit zijn of niet, sommige zijn beter te doen dan anderen. Films die het erg van de mooie beelden moeten hebben kijk ik liever in HD.

[ Bericht 26% gewijzigd door BankAardappel op 09-01-2013 13:21:15 ]
pi_121350388
Laten we maar on-topic gaan:

The Men Who Stare at Goats (2009)

Bob Wilton (Ewan McGregor) is een reporter met weinig succes, op zoek naar een goed verhaal om te ontsnappen van zijn leven en zijn verbroken relatie. Door de dood van een collega komt hij in aanmerking om de oorlog in en rond Irak te reporten...tenminste als hij het land in komt. Per toeval komt hij ex-militair Lynn Cassady (George Clooney) tegen die lid was van een geheime tak van het leger dat zich bezighoud met de buitengewone krachten van de mens en de kracht van het brein. In een vorige reportage kwam Bob ook in aanraking met een ex-militair van deze tak die met zijn gedachten een cavia bewusteloos kon maken en Lynn beweerd zelf een geit gedood te hebben met zijn brein!

Wat volgt is een bizarre tocht van Bob en Lynn door Irak en het achterliggende verhaal van The New Earth Army, onder leiding van Bill Django (Jeff Bridges) en enkele van zijn bizarre volgers zoals Larry Hooper (Kevin Spacey).

The Men Who Stare at Goats is een hele leuk film op je gedachten op nul te zetten en lekker weg te kijken, met veel humor en bizarre situaties. De hele film heeft een groot Coen-gehalte en ook Jeff Bridges doet je weer aan The Dude denken! Kortom: een lekkere komische wegkijker!

IMDB cijfer: een magere 6.3
Mijn cijfer: 7,3
pi_121351784
Cockneys vs Zombies

Engelse zombie komedie over een groepje jongeren die een overval plegen, ondertussen breekt er een zombie epidemie uit en realiseren ze zich dat hun opa in het bejaardenhuis ook met zombies te maken gaat krijgen. Als je Shaun of the Dead leuk vindt dan is dit ook wel te kijken. Geinige Britse humor, leuke cast (met o.a. 'Brick Top' van Snatch) en vooral het eerste uur is het prima vermaak. Daarna valt alles een beetje in herhaling maar toch wel een geinig tussendoortje, dat er ook visueel wel ok uitziet. Bovendien valt er genoeg te lachen met een schietgrage neger en 'de traagste achtervolging in de geschiedenis van de film'.

7.1

Lockout

SF-actie met Guy Pearce als de stoere bink die presidentsdochter Maggie Grace moet redden van een opstand in een sf-gevangenis. Pearce overtuigt (zoals wel vaker) niet maar moet het net als de rest vd cast doen met lachwekkende one liners en dialogen die door een kind geschreven lijken te zijn. De karakters doen je toch al helemaal niks waardoor de actie ook niet imponeert. Het schiet, springt en scheld er maar op los in een hoog tempo maar het kan je niks schelen wie overleeft en wie niet. Bovendien laten de effects het nogal eens afweten, zo is een achtervolging in het begin zo overduidelijk nep dat de gemiddelde game er nog beter uit ziet. Tel daarbij alle actie cliches op die je maar kan bedenken en je hebt een actiefilm die als komedie gaat werken. Ik heb dit samen met wat vrienden bekeken en daarvoor was het dus prima vermaak want we hebben wat af gelachen, alleen is het zo (mag ik aannemen) niet bedoeld. Toen we genoeg gelachen hadden om deze flop duurde het nog een half uur en dus hebben we het toch maar afgekeken, maar wil je degelijke futuristische actie, zet dan Dredd of Total Recal op ipv dit wanabee product.

3.5

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 09-01-2013 14:26:26 ]
pi_121353551
Whistleblower
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:06:01 #206
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121353832
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef selen het volgende:
Whistleblower
7.1 op IMDb.
Wat vind jij er van?
pi_121354126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

7.1 op IMDb.
Wat vind jij er van?
8.0
geen perfecte, maar wel een goede film. Het schetst met succes een beeld van het bureaucratische en corrupte naoorlogse Bosnië en geeft ook een eerlijke glimp in de verborgen seksindustrie van het Oostblok.
pi_121360112
Zero Dark Thirty (2012) - IMDb behoeft geen introductie lijkt me. Ik vond het maar een matige verfilming. Natuurlijk zit je gebonden aan RL events, maar er worden voor zulke films ook gewoon gebeurtenissen verzonnen om de film te dramatiseren. Wat mij betreft is dat niet gelukt. Niets ten nadele van de cast overigens, die gewoon goed zijn werk doet en ook de invalshoek is niet ridicuul (vrouw krijgt niet gelijk, heeft wel gelijk), maar het had zoveel beter weergegeven kunnen worden.

Mijn cijfer: 5
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_121361576
Zero Dark Thirty

5.5/10

Nog net voldoende omdat de laatste 30 minuten opzich nog wel goed waren. De aanloop duurde me allemaal veel te lang.
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 18:45:28 #210
9859 crew  Karina
Woman
pi_121362397
Argo (2012) - IMDb
Drama/thriller

Vanmiddag gekeken.

Iran, 1979, de Amerikaanse ambassade wordt bestormd en alle aanwezigen worden gegijzeld. Zes mensen weten te ontsnappen naar de Canadese Ambassade. Ze moeten daar wel zo snel mogelijk weg, voordat de Iranezen erachter komen dat er zes mensen missen.

Er wordt een plan gesmeed om ze er weg te krijgen, een heel bijzonder plan...

Wat een spannend verhaal! Ik had geen idee dat dit destijds had plaatsgevonden. Van het begin tot eind geboeid zitten kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')