Ja maar, 4 tot 6 hebben allemaal plottwists, over wie Darth is, de relatie tussen Leia en Luke e.d., die geen twists meer zijn als je de prequels hebt gezien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:06 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ja of niet dan, episode I t/m III is toch '99-'05?
En daarbij is de Darth Vader die zichtbaar is in episode 4 t/m 6 toch echt ontstaan in 1 t/m 3 die dus later opgenomen zijn.. en is obi wan kenobi ook al ouder geworden...
ah, op die manier.. tja, dat is zoquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja maar, 4 tot 6 hebben allemaal plottwists, over wie Darth is, de relatie tussen Leia en Luke e.d., die geen twists meer zijn als je de prequels hebt gezien.
Ja, altijd kijken in de volgorde van verschijnen, wat Lucas ook zegt! Helaas is het kwaad nu al geschied.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:18 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ah, op die manier.. tja, dat is zo
had 't nog aan een maat gevraagd, die zei dus dat het verhalerwijs logischer was om die nieuwe eerst te kijken.. maargoed, 'altijd' is ook relatiefquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, altijd kijken in de volgorde van verschijnen, wat Lucas ook zegt! Helaas is het kwaad nu al geschied.
Tja, andere mensen snappen niet dat jij deze film zo saai kan vinden.. ieder z'n ding he..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Linguine het volgende:
Ik zag gisteren the Hobbit, meer omdat ik een pathe-pas heb en omdat m'n vrienden erheen gingen. Vond het echt helemaal niks, veel te langdradig pfff. Ik dacht alleen maar: ''Jezus mensen loop door naar die berg, dit schiet niet op zo'' Snap eigenlijk ook niet hoe andere mensen wel van dat soort films kunnen houden haha maar goed.
Ik snap van alle films waarom sommige mensen er van houden. En jij eigenlijk ook wel, geloof ik. Smaken verschillen!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Linguine het volgende:
Ik zag gisteren the Hobbit, meer omdat ik een pathe-pas heb en omdat m'n vrienden erheen gingen. Vond het echt helemaal niks, veel te langdradig pfff. Ik dacht alleen maar: ''Jezus mensen loop door naar die berg, dit schiet niet op zo'' Snap eigenlijk ook niet hoe andere mensen wel van dat soort films kunnen houden haha maar goed.
Zou ik niet doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:17 schreef andreas612 het volgende:
[..]
The hobbit is ook eerder dan lotr, die kan je best eerder kijken dan lotr.
Ken de film onderhand uit m'n hoofd maar het blijft gewoon leuk. Ben sowieso fan van Bill Murray en die steelt wat mij betreft bij elke productie de show. Deze "speciale" acteur speelt vaak steeds dezelfde droogkloot en ik vind z'n cynisme heerlijk. De scene in de diner waar hij een broodje (o.i.d.) in z'n geheel in z'n mond propt!quote:De egocentrische weerman Phil Connors beleeft keer op keer dezelfde dag wanneer hij voor de zoveelste keer naar Punxstawney is gestuurd om het jaarlijkse Groundhog day festival te verslaan. Hij probeert het beste te maken van deze tot wanhoop stemmende, absurde situatie.
Altijd al moeten zien natuurlijk en nu deel 2. Heerlijk droge humor met dé Second City acteurs uit die jaren, (ik ga eens googlen wat die Rick Moranis tegenwoordig doet...).quote:Vier jaar zijn voorbij gegaan sinds de Ghostbusters voor het laatst in actie kwamen, en ze houden zich inmiddels allen met andere zaken bezig. Dan keert de boosaardige geest Vigo terug en probeert New York opnieuw in zijn macht te krijgen.
Eveneens droogkloot-humor. Als je van die humor houd (à la Leslie Nielsen die er helaas nu niet bij de cast zit) dan zit je goed. Deel 1 heb ik niet geheel gezien (staat in de planning) maar helaas zag ik wel genoeg herhaling van deel 1 langskomen.quote:De hoogvliegende krankzinnigheid van Airplane is weer als vanouds wanneer Robert Hayes en Julie Hagerty weer buiten de ozon vliegen om hun hilarische rollen op te pakken.
Je had ook eerst The Hobbit moeten kijken en daarna pas LotR. Alhoewel de special effects dan wel een beetje tegen vallen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:07 schreef Linguine het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfer: 7Helemaal super.
Je hebt LOTR toch helemaal nog niet gezien?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:24 schreef Linguine het volgende:
Ik heb ook eerst The Hobbit gezien...
Nog een Dredd fanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:12 schreef andreas612 het volgende:
Dredd (2012)
[ afbeelding ]
Bazenfilmkeiharde actie in een setting die zich afspeelt in de toekomst. Heeft een beetje weg van the raid: redemption, men (2 judges) moeten zich opwerken in een hoog flatgebouw om de leider van een criminele groep om te leggen. Dit was oorspronkelijk niet de bedoeling omdat ze voor een simpele moord naar binnen gingen.
Goed veel actie, vet gefilmd met slow-mo beelden en het geheel is dan ook een aanrader!
IMDB: 7.2/10
Ik: 8/10
En er zijn er nog 2.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:07 schreef Kyubey het volgende:
Back to the Future
Ah, ik weet nu waarom dit een klassieker is. Waarom heb ik hem niet eerder gezien?
Cijfer: 8/10
Als je onder de 30 bent, vergeef ik het jequote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:07 schreef Kyubey het volgende:
Back to the Future
Ah, ik weet nu waarom dit een klassieker is. Waarom heb ik hem niet eerder gezien?
Cijfer: 8/10
Wikipedia als bron pakkenquote:Op zondag 6 januari 2013 14:10 schreef One_conundrum het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleepwalk_with_Me
Soort biografische tragi comedy, leuke film. 7,5
http://en.wikipedia.org/wiki/Your_Sister%27s_Sister
Ook soort tragi comedy. Goed geacteerd, originee; verhaal, 7,5 ook.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chopper_%28film%29
Ook semi biografisch. Over gestoorde crimineel. 7
Ik zou voor de volgende keer IMDb als link gebruikenquote:Op zondag 6 januari 2013 14:10 schreef One_conundrum het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleepwalk_with_Me
Soort biografische tragi comedy, leuke film. 7,5
http://en.wikipedia.org/wiki/Your_Sister%27s_Sister
Ook soort tragi comedy. Goed geacteerd, originee; verhaal, 7,5 ook.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chopper_%28film%29
Ook semi biografisch. Over gestoorde crimineel. 7
waar heb je die gezien dan? voor zover ik weet is ie in NL nog niet uit? :squote:Op zondag 6 januari 2013 14:23 schreef kevin_ het volgende:
Django Unchained
[ afbeelding ]
Wat een geweldige film. Duurt bijna 3 uur, maar ik heb me geen seconde verveelt.
Cijfer: 9
Wellicht een cam-versie gedownload? Of hij woont in Amerikaquote:Op zondag 6 januari 2013 19:00 schreef opreis het volgende:
[..]
waar heb je die gezien dan? voor zover ik weet is ie in NL nog niet uit? :s
Screener van uit dacht ikquote:Op zondag 6 januari 2013 19:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Had al veel slechte reacties gehoord over deze film en ging er dan ook niet met al te hoge verwachtingen heen. Er werd wel weer een goeie sfeer gecreëerd en je merkte meteen dat het straks goed aansluit op de Lord of the Rings films. Kan niet wachten op deel 2.quote:Bilbo Balings is een simpele hobbit die een rustig leventje leidt in de Gouw in Midden-aarde. Zijn rustige bestaan is echter snel voorbij als de tovenaar Gandalf op zijn deur klopt. Samen met Gandalf en dertien dwergen onderneemt Bilbo een avontuur dat hem moet leiden naar de schat die de draak Smaug van de dwergen gestolen heeft.
Is een mooie DVD-rip van te downloaden.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Die oude komediefilms van Chaplin of de Marx broers kunnen me veel minder boeien dan andere oude klassiekers.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:16 schreef vinnypassy het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen met een reeks oudere films, waar ik toch positief verrast door ben. De films van Chaplin en Keaton uit dit tijdperk konden me over het algemeen net iets minder bekoren (al is de klassiekerstatus wel zeer begrijpelijk),
Komediefilms uit deze tijd liggen mij persoonlijk net iets minder. De klassiekerstatus ervan zie ik er over het algemeen wel van in, maar het geheel is mij vaak net iets te weinig boeiend
Een Keaton kijken staat al een hele tijd op mijn lijst. Maar mijn eerdere tegenvallende ervaring zorgen ervoor dat ik het steeds uitstel. Dat wordt dan maar één van mijne goede voornemen voor het nieuwe jaarquote:Op zondag 6 januari 2013 21:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je kan nog altijd Buster Keaton, Harold Lloyd of W.C. Fields eens proberen.
dus als je het niet erg vind de standaardhorror cliches, dan is het wel een leuke horrro film om te zien dus?quote:Op zondag 6 januari 2013 17:58 schreef Obama het volgende:
The Possession (2012)
[ afbeelding ]
Een geslaagde horrorfilm met vooral zeer goed acteerwerk. Helaas is het verhaal er een van dertien in een dozijn. Er gebeurt niets in het verhaal wat uniek is, het is de zoveelste variant van The Exorsist. Verder wel een vermakelijke film voor op een zondagavond, genoeg moment waar je van kan "schrikken".
IMDB: 5,8
Obama: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nogal wazige Italiaanse zombiefilm. 2 gasten (één is nogal een klootzak en de ander een suffe lul) worden erop uit gestuurd om meer zombies te vinden voor medisch onderzoek maar komen ook overlevers tegen, nazi's, onheilsprofeten en onschuldige meisjes. Plot gaat over hoe de zombies zijn ontstaan en vooral of en hoe de mens verder overleeft. Veel viezigheid en best aardig gelukte zombies maar verder vrij matig.
IMDB: 4.3
Ik: 4"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Dat vind ik wel meevallen, hoewel het middenstuk juist geknipoogd werd naar The Avengers.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:25 schreef abhinnaya het volgende:
Iron Man 2
[ afbeelding ]
Een tegenvaller vergeleken met het eerste deel. Het begin en einde waren wel goed met veel actie, maar het middenstuk was erg langdradig en daardoor saai...
6
Ik heb The General gezien, toch één van de meest bewierrookte komedies uit die tijd, maar ik had er min of meer hetzelfde mee als de Chaplins. Prima gemaakt, qua actie (of hoe je het ook moet noemen) erg goed gemaakt, maar ik moet er niet echt om lachen. Dat blijft toch een belangrijke maatstaaf voor een komedie. Tijdperspectief etc. zorgt er wel voor dat ik ze waardeer, alleen niet op hetzelfde niveau als dus bv. Potemkin of Caligari.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je kan nog altijd Buster Keaton, Harold Lloyd of W.C. Fields eens proberen.
Draait ie nu in bios? /spuitelfquote:Op zondag 6 januari 2013 14:23 schreef kevin_ het volgende:
Django Unchained
[ afbeelding ]
Wat een geweldige film. Duurt bijna 3 uur, maar ik heb me geen seconde verveelt.
Cijfer: 9
Volgende week. Degenen die nu al reviewen hebben de screener gezien die sinds dit weekend uit is.quote:
Standaard?quote:Op maandag 7 januari 2013 00:17 schreef casper019 het volgende:
Opzich is het wel een vermakelijke avondturen film, en ishet voor een avonturen film een iets btere dan de ''standaard'' avonturen film..
quote:Op maandag 7 januari 2013 10:01 schreef Rogan het volgende:
[..]
Standaard?
Vertel mij dan eens welke film van de afgelopen 10 jaar geen standaard avonturenfilm is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |