abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121271758
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:16 schreef hendrik64 het volgende:

[..]

Maar dat is dan weer "politiek correct" en dat is not done in PVV-kringen. :')
Politieke correctheid in Nederland betekent om de discussie heendraaien met wollig geneuzel om de waarheid maar niet te hoeven confronteren; dat is per definitie fout inderdaad.

En definieer "PVV-kringen"? :)

Volgens mij bestaat er niet zoiets, behalve intern in de partij.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:36 schreef ems. het volgende:

[..]

:D En wat is Nederlands?
Verdomd weinig meer inderdaad, dankzij dat slappezakkenbeleid van de afgelopen 50 jaar.
pi_121296673
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:43 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Uhm: nee.

Blijven vechten voor mijn idealen en nooit zwichten voor tirannie zou mijn keuze zijn. Maar als je geen ballen hebt, zoals de rest van de politici in dit land, dan kan ik mij voorstellen dat je een opvallend personage wordt als je je als enige uitspreekt.

Maar het feit dat je alleen staat maakt in dit geval niet dat jij fout zit; dat maakt dat de rest schijterig en ruggegraatloos is en de weg van het minste verzet kiest. Daarom ook mijn referentie naar Churchill: dat gaat je uiteindelijk de kop kosten.
Dat argument is net zo vals als dat de meerderheid het niet fout kan hebben.

Onze rattenvanger staat alleen omdat hij dat zelf zo georganiseerd heeft en omdat hij gewoon onzin verkondigt. En dat iemand alleen staat, maakt hem niet automatisch dapper en zijn tegenstanders niet automatisch schijterig, dat is een wel erg opvallende redeneerfout.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121296738
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:45 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Politieke correctheid in Nederland betekent om de discussie heendraaien met wollig geneuzel om de waarheid maar niet te hoeven confronteren; dat is per definitie fout inderdaad.

En definieer "PVV-kringen"? :)

Volgens mij bestaat er niet zoiets, behalve intern in de partij.

[..]

Verdomd weinig meer inderdaad, dankzij dat slappezakkenbeleid van de afgelopen 50 jaar.
Afgaande op de voormalige PVV-leden die uit de school klappen, is Wilders ook gewoon een slappe zak die geen beleid kan voeren tegen misstanden om hem heen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 06:17:19 #79
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_121300212
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:36 schreef ems. het volgende:

[..]

:D En wat is Nederlands?
Het buitenland niet zien als 'de vijand'.

Waarom denk jij dat Nederland in de Gouden Eeuw de machtigste natie van de wereld was?

http://www.geschiedenisbe(...)w_een_succesverhaal/
pi_121310586
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 06:17 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Het buitenland niet zien als 'de vijand'.

Waarom denk jij dat Nederland in de Gouden Eeuw de machtigste natie van de wereld was?

http://www.geschiedenisbe(...)w_een_succesverhaal/
Wat heeft dat te maken met Geert/De huidige tijd :?
Conscience do cost.
pi_121311165
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met Geert/De huidige tijd :?
Dat een te krampachtige houding ten opzichte van alles wat vreemd en onbekend is een land niets verder helpt. Stagnatie is vaak achteruitgang.
pi_121311375
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat een te krampachtige houding ten opzichte van alles wat vreemd en onbekend is een land niets verder helpt. Stagnatie is vaak achteruitgang.
Maar Geertjes' krampachtige houding tegenover het buitenland is vooral gericht op de moslimlanden. Genoeg andere landen waar hij maar al te graag handjes mee schud. Verder lijken de meeste moslimlanden ook weinig 'op' te brengen.

Verder zou ik de situatie in de wereld tijdens onze gouden eeuw niet vergelijken met de situatie nu. Zo is de handel in slaven tegenwoordig niet meer zo lucratief en het kolonialiseren van andere landen wordt over het algemeen niet meer echt op prijs gesteld.
Conscience do cost.
pi_121311582
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:44 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar Geertjes' krampachtige houding tegenover het buitenland is vooral gericht op de moslimlanden. Genoeg andere landen waar hij maar al te graag handjes mee schud. Verder lijken de meeste moslimlanden ook weinig 'op' te brengen.
En tegen de Midden en Oost-Europese landen. Eigenlijk alle niet-westerse landen.
quote:
Verder zou ik de situatie in de wereld tijdens onze gouden eeuw niet vergelijken met de situatie nu. Zo is de handel in slaven tegenwoordig niet meer zo lucratief en het kolonialiseren van andere landen wordt over het algemeen niet meer echt op prijs gesteld.
We verdienden de bulk van ons geld met internationale (Europese) handel in die tijd. Graan kopen aan de Baltische zee en dat verder Europa doorverkopen. In die zin is er niet zoveel veranderd.
Wat jij noemt waren ook toen al exoten en slechts verantwoordelijk voor een bescheiden deel van de inkomsten. Vergelijk het met Nederlandse baggeraars die leuk verdienen aan Arabische prestigeprojecten.
pi_121311933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 14:44 schreef ems. het volgende:

.
Behalve dan ongeveer 60% van onze wereldwijde olievraag waar we niets aan willen doen. :D
pi_121321534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat argument is net zo vals als dat de meerderheid het niet fout kan hebben.

Onze rattenvanger staat alleen omdat hij dat zelf zo georganiseerd heeft en omdat hij gewoon onzin verkondigt. En dat iemand alleen staat, maakt hem niet automatisch dapper en zijn tegenstanders niet automatisch schijterig, dat is een wel erg opvallende redeneerfout.
Onze rattenvanger is niet meer weg te denken uit de NL maatschappij. Hetzelfde geldt voor die partijen in andere landen. In DK is de partij al 15 jaar actief en heeft veel respect onder de bevolking.

Niet die partij heeft zichzelf gekozen maar de stemmers. Die komen uit alle andere partijen. Snap je dat ?

Wen er maar aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 08-01-2013 19:44:51 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_121336176
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:53 schreef cempexo het volgende:

[..]

Onze rattenvanger is niet meer weg te denken uit de NL maatschappij. Hetzelfde geldt voor die partijen in andere landen. In DK is de partij al 15 jaar actief en heeft veel respect onder de bevolking.

Niet die partij heeft zichzelf gekozen maar de stemmers. Die komen uit alle andere partijen. Snap je dat ?

Wen er maar aan.
Ach, dat valt wel mee hoor. De vergelijking met Denemarken gaat wat mank: ik vond het een heel mooi land met plezierige mensen en werd er wat verliefd op, maar ja ik ben dan ook blank. Rustig en nostalgisch, met een bevolkingsomvang die Nederland pakweg 100 jaar geleden had. Maar schrikbarend xenofoob, kennelijk.

Weet je: het gemiddelde IQ van een bevolking is ongeveer 100, dus sukkels heb je altijd. Daar kan ik niet goed aan wennen, helaas, maar ik weet dat het niet anders is.
pi_121338115
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 23:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, dat valt wel mee hoor. De vergelijking met Denemarken gaat wat mank: ik vond het een heel mooi land met plezierige mensen en werd er wat verliefd op, maar ja ik ben dan ook blank. Rustig en nostalgisch, met een bevolkingsomvang die Nederland pakweg 100 jaar geleden had. Maar schrikbarend xenofoob, kennelijk.

Weet je: het gemiddelde IQ van een bevolking is ongeveer 100, dus sukkels heb je altijd. Daar kan ik niet goed aan wennen, helaas, maar ik weet dat het niet anders is.
Vaag antwoord, je zou een socioloog of iets groens kunnen zijn. Het IQ in Nederland is dalende, de NL emigranten zijn slimme, doortastende mensen met een uitstekende opleiding. Wat blijft dan over?

Denen emigreren niet.

Nederland had in 2011 een aantal emigranten van 160.000 !! Dat is een stijging van 60% sinds 2000. Wil je de reden weten of ken je die al, zal wel...uiteindelijk is die uitocht al 12 jaar aan de gang.

[ Bericht 4% gewijzigd door cempexo op 09-01-2013 00:43:12 ]
pi_121338679
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

Vaag antwoord, je zou een socioloog of iets groens kunnen zijn. Het IQ in Nederland is dalende, de NL emigranten zijn slimme, doortastende mensen met een uitstekende opleiding. Wat blijft dan over?
Hihi. Je hebt een punt.
Maar je eigen bericht is ook wel vaag. Dat de vergelijkbare partij in Denemarken veel respect heeft onder de bevolking, is makkelijk gezegd, moeilijker aangetoond en ook weinig relevant voor Nederland.

Dat de stemmers uit andere partijen komen is waar. Maar ze gaan kennelijk ook even makkelijk naar andere partijen terug. Of ze blijven thuis. Dat laatste vind ik eigenlijk erger dan dat ze op de PVV stemmen.
Dat snap ik wel hoor.
En wennen is niet zo heel moeilijk.

Dat het IQ in Nederland daalt, moet je me dan eerst maar eens aantonen. Maar goed: als het al waar is. Wat zegt jouw stelling dan over jouw IQ? Aannemende dat je nog in NL woont.
pi_121338867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:25 schreef cempexo het volgende:

[..]

Denen emigreren niet.

Nederland had in 2011 een aantal emigranten van 160.000 !! Dat is een stijging van 60% sinds 2000. Wil je de reden weten of ken je die al, zal wel...uiteindelijk is die uitocht al 12 jaar aan de gang.

160.000 op 16.000.000 bewoners. Dat is 1 % van de bevolking. Denk je nou echt dat dat invloed heeft op het gemiddelde IQ?
Nog los van het vergeten van de remigratie en immigratie.

Ik hoef de redenen niet te weten, die zullen ongetwijfeld zeer uiteenlopend zijn.
Maar wat dat allemaal met de tic van Geert of zelfs maar met zijn partij ontgaat me een beetje.
Of wou je zeggen dat de stemmers op de PVV eigenlijk allemaal liever Nederland zouden verlaten? Dan zijn het dus Nederlandhaters. En wat hebben we daar aan?
Zijn ze dan niet gelijk aan die andere zogenaamde Nederlandhaters?
pi_121338911
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hihi. Je hebt een punt.
Maar je eigen bericht is ook wel vaag. Dat de vergelijkbare partij in Denemarken veel respect heeft onder de bevolking, is makkelijk gezegd, moeilijker aangetoond en ook weinig relevant voor Nederland.

Dat de stemmers uit andere partijen komen is waar. Maar ze gaan kennelijk ook even makkelijk naar andere partijen terug. Of ze blijven thuis. Dat laatste vind ik eigenlijk erger dan dat ze op de PVV stemmen.
Dat snap ik wel hoor.
En wennen is niet zo heel moeilijk.

Dat het IQ in Nederland daalt, moet je me dan eerst maar eens aantonen. Maar goed: als het al waar is. Wat zegt jouw stelling dan over jouw IQ? Aannemende dat je nog in NL woont.
Ben 5 jaar geleden geëmigreerd, naar Denemarken. Had ik eerder moeten doen. Ik kan je alleen Deense info geven over de Dansk Folkeparti. http://www.danskfolkeparti.dk/

De vorige voorzitter Pia Kjærsgaard kreeg bij haar afscheid zeer lovende woorden van ALLE deense politieke partijen. http://www.danskfolkeparti.dk/Historie_.asp

IQ Nederland: ik verwijs naar NL artikelen over de ontwikkelingen van het vmbo en bijbehorende andere scholen en uiteraard leerlingen.
De uni student: zeer velen gaan na hun studie het land uit, zoek maar even op.
pi_121339054
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

160.000 op 16.000.000 bewoners. Dat is 1 % van de bevolking. Denk je nou echt dat dat invloed heeft op het gemiddelde IQ?
Nog los van het vergeten van de remigratie en immigratie.

Ik hoef de redenen niet te weten, die zullen ongetwijfeld zeer uiteenlopend zijn.
Maar wat dat allemaal met de tic van Geert of zelfs maar met zijn partij ontgaat me een beetje.
Of wou je zeggen dat de stemmers op de PVV eigenlijk allemaal liever Nederland zouden verlaten? Dan zijn het dus Nederlandhaters. En wat hebben we daar aan?
Zijn ze dan niet gelijk aan die andere zogenaamde Nederlandhaters?
45-60%% van de NL mannen willen emigreren, 4-6% van de NL vrouwen. Dat laatste is de rem.

Al met al zijn er sinds 2000 laten we zeggen 1.200.000 emigranten. Is dat veel of weinig ? In DK gaat niemand weg.

De immigratie in NL overstijgt weer de emigratie. Wat is het kwaliteitsverschil ?

Daar wordt -angstvallig- over gezwegen, het CBS geeft geen info. Bij navraag: geen priorieit.
pi_121339081
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 00:59 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ben 5 jaar geleden geëmigreerd, naar Denemarken. Had ik eerder moeten doen. Ik kan je alleen Deense info geven over de Dansk Folkeparti. http://www.danskfolkeparti.dk/

De vorige voorzitter Pia Kjærsgaard kreeg bij haar afscheid zeer lovende woorden van ALLE deense politieke partijen. http://www.danskfolkeparti.dk/Historie_.asp

IQ Nederland: ik verwijs naar NL artikelen over de ontwikkelingen van het vmbo en bijbehorende andere scholen en uiteraard leerlingen.
De uni student: zeer velen gaan na hun studie het land uit, zoek maar even op.
Dat je geëmigreerd bent, kan ik me voorstellen. Maar de voorkeur voor xenofobie begrijp ik dan weer niet. Als je zelf zo riant woont, wat zou je dan jezelf gaan lopen bang maken over anderen die ook zo riant willen wonen?

Ik vind je verwijzingen naar artikelen over vmbo-leerlingen en studenten wel erg vaag.
Wie beweert, bewijst. Niet andersom.
pi_121339337
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 01:05 schreef cempexo het volgende:

[..]

45-60%% van de NL mannen willen emigreren, 4-6% van de NL vrouwen. Dat laatste is de rem.

Al met al zijn er sinds 2000 laten we zeggen 1.200.000 emigranten. Is dat veel of weinig ? In DK gaat niemand weg.

De immigratie in NL overstijgt weer de emigratie. Wat is het kwaliteitsverschil ?

Daar wordt -angstvallig- over gezwegen, het CBS geeft geen info. Bij navraag: geen priorieit.
Waar heb je die cijfers vandaan? En hoe betrouwbaar zijn ze? En wat is je punt? Dat de vrouwen gelijk hebben?

Niet raar praten: er komen ook mensen terug. Expats van internationale maatschappijen bijvoorbeeld, of van ngo's of diplomatieke diensten. Natuurlijk gaan er uit Denemarken ook mensen weg. Of ze definiëren dat anders, dat kan ook. Dat iemand die verhuist naar Sjanghai om daar de belangen van Maersk te behartigen, gewoon in Denemarken ingeschreven blijft.

Dat de immigratie weer de emigratie overstijgt is niet zo interessant. Het kwaliteitsverschil? Zo lang daar geen cijfers over zijn, kun je daar alleen maar over speculeren. Zowel ten negatieve als ten positieve.

Ik denk dat mensen die in staat zijn en de moed hebben om over zulke grote afstanden en cultuurverschillen toch te immigreren, toch wel degelijk over kwaliteiten moet beschikken.
pi_121344623
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:43 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Uhm: nee.

Blijven vechten voor mijn idealen en nooit zwichten voor tirannie zou mijn keuze zijn. Maar als je geen ballen hebt, zoals de rest van de politici in dit land, dan kan ik mij voorstellen dat je een opvallend personage wordt als je je als enige uitspreekt.

Maar het feit dat je alleen staat maakt in dit geval niet dat jij fout zit; dat maakt dat de rest schijterig en ruggegraatloos is en de weg van het minste verzet kiest. Daarom ook mijn referentie naar Churchill: dat gaat je uiteindelijk de kop kosten.
Tirannie.. hmm eens zien wat dhr. Montesqiue, grondlegger van "geest vd wet" en mede-bouwer aan ons tijdperk van verlichting, over tirannie schrijft..

Volk
Montesquieu was een edelman die niet hoog opliep met het gewone volk. Het volk was zo jaloers op de adel dat het zich wilde wreken. Het volk liet zich meeslepen door zijn emoties, ging tot het uiterste en had geen idee in welk gevaar het zich stortte. Hoge personages moesten het volk intomen en hun emoties bedwingen. Zolang het lagere volk rustig bleef, voelden de rijken zich veilig. Als het volk echter geen eerbied meer had voor de gezagsdragers en de macht wilde overnemen, kwam de staat in verval. Montesquieu waarschuwde voor het gevaar van volksmenners die het gewone volk bewierookten en inspeelden op hun egoïsme. Dan stond een tiran op en het volk was zijn vrijheid kwijt.

Het gewone volk begreep niets van politiek en was niet geschikt om het bestuur op zich te nemen. Zelfs in een democratie mocht de macht niet in handen van het mindere volk vallen. Het had een scherp oog voor kwaliteit en kon goed zijn vertegenwoordigers kiezen. Daar diende het zich toe te beperken.

Dus wie weet is dhr. Wilders zelf wel de toekomstige tiran.. hij is nou niet van het midden maar van uitersten, DUS mee uitkijken.

Be careful what you wish for

(ondanks dat, heeft hij wel goede en rake punten.. al heb je er geen klote aan)
pi_121344947
@Cempexo, erg goed punt over emigratie.. geloof ook dat daar iets in zit wat onderbelicht is (ondergesneeuwd of angstvallig stil)

Stoor me al tijd mateloos aan de media en politiek (beleid), die alleen maar uit lijken te gaan van de slechte, verdorven, berekenende, leugenachtige en frauduleuze mens.

Maar de goede mensen in NL wordt nooit wat gevraagd.. dat is de transparante massa die elke dag gaan werken, weinig aandacht nodig (lijken te) hebben.. en dat wordt imo teveel voor lief genomen, als een vaststaand iets ; laten we dat nu eens niet vaststaand maken.. en er iets tegenover zetten, waardoor het inhoud krijgt ..

Zo zou je als een goed persoon, die netjes z'n school afmaakt, netjes gaat werken (en elk jaar opslag voor goede prestaties krijgt), netjes een huis koopt, etc etc óók kunnen zeggen: "Wees blij dat er zulke mensen in NL blijven om er nog wat van te maken van dit zooitje ongeregeld"

Ik vind dat zeker een onderbelicht punt en zou daar best meer over willen horen ja.

(pvv is de enige die dat ging onderzoeken.. idd)
pi_121345078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:53 schreef Sander_K het volgende:
@Cempexo, erg goed punt over emigratie.. geloof ook dat daar iets in zit wat onderbelicht is (ondergesneeuwd of angstvallig stil)
Zijn claims gaan echter nergens over en hij weet niets te onderbouwen.
pi_121345421
Ok, wel ik hoop dat ik 'm daar een beetje bij heb kunnen helpen.. als ik tenminste goed aangevoeld heb waar hij op doelde..

Uit rancune denk ik 't ook weleens "ik vertrek, laat ze de ... krijgen hier".. maar inderdaad, dat is grootspraak ; het kost left en/of ontzettende koppigheid om zomaar alles achter je te laten omdat je het niet eens bent met politiek beleid en 'er niet aan wil bijdragen cq meebetalen'.

De tic van Geert is gwoon droge mond van het vele praten (of van medicijnen) :P
  woensdag 9 januari 2013 @ 13:49:57 #98
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_121350696
Geert is een goed spreker en hij stelt zo nu en dan wel goede dingen aan de kaart, maar ik kan niks bedenken wat de PVV behaald heeft in die tijd in het gedoogkabinet. Is er wel een enkel wetsvoorstel doorgekomen vanuit die hoek?
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:17:22 #99
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_121354335
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:49 schreef Belabor het volgende:
Geert is een goed spreker en hij stelt zo nu en dan wel goede dingen aan de kaart, maar ik kan niks bedenken wat de PVV behaald heeft in die tijd in het gedoogkabinet. Is er wel een enkel wetsvoorstel doorgekomen vanuit die hoek?
Nee. Ze hebben wel een grote bek maar zijn impotent wat betreft daden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')