SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: BlessuresOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Even een vraagje; ik sport sinds een paar maanden drie keer per week. Gaat lekker, ik zie dat ik meer ontwikkel dan tevoren. Is dit misschien een goed moment om te beginnen aan hulpmiddelen zoals extra eiwitten in shakes of supplementen? Eerlijk gezegd; ik ben redelijk onbekend in die wereld (lees er wel over hier en hoor en soms over) dus ik zou graag weten wat het precies kan toevoegen voor mij.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Als je moeite hebt om aan 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht te komen (tops) kun je whey overwegen. Ik zou alleen zelf, als je wil supplementeren, eerst investeren in een tubje creatine. Is goedkoper en nuttiger.Confidence through competence![]()
Lees OP even door, kijk of die je vragen beantwoordenquote:Op zondag 30 december 2012 21:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Even een vraagje; ik sport sinds een paar maanden drie keer per week. Gaat lekker, ik zie dat ik meer ontwikkel dan tevoren. Is dit misschien een goed moment om te beginnen aan hulpmiddelen zoals extra eiwitten in shakes of supplementen? Eerlijk gezegd; ik ben redelijk onbekend in die wereld (lees er wel over hier en hoor en soms over) dus ik zou graag weten wat het precies kan toevoegen voor mij.
Supplementen moet je Eigenlijk als onzin beschouwen als je voeding niet op orde is, wat haalt 1 eiwitshake uit als jij de rest van de dag amper eiwit binnenkrijgt?![]()
http://www.bodybuilding.c(...)orkout-nutrtion.htmlquote:Op zondag 30 december 2012 21:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Even een vraagje; ik sport sinds een paar maanden drie keer per week. Gaat lekker, ik zie dat ik meer ontwikkel dan tevoren. Is dit misschien een goed moment om te beginnen aan hulpmiddelen zoals extra eiwitten in shakes of supplementen? Eerlijk gezegd; ik ben redelijk onbekend in die wereld (lees er wel over hier en hoor en soms over) dus ik zou graag weten wat het precies kan toevoegen voor mij.
Bijvoorbeeld.![]()
omdat alcoholquote:Op zondag 30 december 2012 21:21 schreef Travel. het volgende:
Waarom is alcohol eigenlijk zo slecht voor de spieren?![]()
In plaats van dat het lichaam de focus legt op de eiwitsynthese wordt deze verlegt op het gif (alcohol) uit het lichaam 'filteren'
Het inhibeert de citroenzuurcyclus waardoor de vetverbranding minder goed werkt.
Oja, en het is een shitload aan empty calories.BEASTMODE![]()
Thanks!quote:Op zondag 30 december 2012 21:34 schreef Awesome_ het volgende:
In plaats van dat het lichaam de focus legt op de eiwitsynthese wordt deze verlegt op het gif (alcohol) uit het lichaam 'filteren'
Het inhibeert de citroenzuurcyclus waardoor de vetverbranding minder goed werkt.
Oja, en het is een shitload aan empty calories.![]()
Alleen chronisch alcoholmisbruik heeft invloed op je spieren/herstel. Een avondje stappen, niet echt.quote:Op zondag 30 december 2012 21:21 schreef Travel. het volgende:
melk in de club drinken![]()
Chicks die schunnige opmerkingen gaan maken met betrekking tot eerder genoemde melk![]()
![]()
ben van drie naar een avond in de week gegaan met drinken, maar met alcohol maakt het het avondje toch net wat leuker, daarom wil ik niet helemaal stpppen.quote:Op zondag 30 december 2012 22:02 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Alleen chronisch alcoholmisbruik heeft invloed op je spieren/herstel. Een avondje stappen, niet echt.![]()
Is het niet. Jezelf elke avond een kater drinken is iets anders, maar er is 0 bewijs dat met name alcohol innemen (1-2 biertjes per dag) slecht is voor je spieren. Al die gevallen waarbij mensen last van spierafbraak krijgen van alcohol is alleen bij chronische drinkers.quote:Op zondag 30 december 2012 21:21 schreef Travel. het volgende:
Alcohol is wel slecht voor mijn gains, want de volgende dag ben ik zo kapot dat ik geen eten weg krijg.
Maarja drink sowieso vrijwel nooit, laatste keer dat ik een kater had was ergens in maart of april.![]()
Aankomende dinsdag weer.quote:Op zondag 30 december 2012 22:27 schreef Sapstengel het volgende:
Alcohol is wel slecht voor mijn gains, want de volgende dag ben ik zo kapot dat ik geen eten weg krijg.
Maarja drink sowieso vrijwel nooit, laatste keer dat ik een kater had was ergens in maart of april.
Roger found it hard to make friends with the other penguins. Probably because he was a total cunt.![]()
egt en as je nou die 2 bieries per dag ophoopt naar 1 zaterdag dus 14 bier????quote:Op zondag 30 december 2012 22:26 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Is het niet. Jezelf elke avond een kater drinken is iets anders, maar er is 0 bewijs dat met name alcohol innemen (1-2 biertjes per dag) slecht is voor je spieren. Al die gevallen waarbij mensen last van spierafbraak krijgen van alcohol is alleen bij chronische drinkers.Deathlift or Die.![]()
Neej mang, gewoon jaartje opsparen en dan in 1 x 700 bierquote:Op zondag 30 december 2012 22:34 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
egt en as je nou die 2 bieries per dag ophoopt naar 1 zaterdag dus 14 bier????![]()
quote:Op zondag 30 december 2012 22:34 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
egt en as je nou die 2 bieries per dag ophoopt naar 1 zaterdag dus 14 bier????![]()
Het breekt geen spier af. Klaar. Maar je bent meestal wel een dag verneukt, slaapt kut en weinig, en van alcohol ga je kut eten, dus het zal je progress zeker wel tegenhouden, maar om die redenen. Niet omdat alcohol inherent spieren afbreekt.quote:![]()
Als je 1 biertje drinkt heeft dat zoveel impact op je "gains"?quote:Op zondag 30 december 2012 22:27 schreef Sapstengel het volgende:
Maarja drink sowieso vrijwel nooit, laatste keer dat ik een kater had was ergens in maart of april.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dus even kort door de bocht; whey shakes zijn de meest efficiënte manier om bouwstenen voor spierweefsels binnen te krijgen ten opzichte van 'normaal' voedsel? Wat in de praktijk dus betekent dat er meer ondersteuning is voor groei, naast de 2 andere pijlers.quote:Op zondag 30 december 2012 21:15 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.bodybuilding.c(...)orkout-nutrtion.html
Bijvoorbeeld.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Het is meer, de meest makkelijke manier. Je kan in principe ook genoeg eiwitten binnen krijgen met voeding, hoewel 2 gram per kilo BW per dag mij wel moeilijk lijkt.quote:Op zondag 30 december 2012 23:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dus even kort door de bocht; whey shakes zijn de meest efficiënte manier om bouwstenen voor spierweefsels binnen te krijgen ten opzichte van 'normaal' voedsel? Wat in de praktijk dus betekent dat er meer ondersteuning is voor groei, naast de 2 andere pijlers.![]()
Nee, ik drink geregeld 1 of 2 biertjes. Soms 3. Ik zuip me alleen niet meer lam waardoor ik de volgende dag een kater heb.quote:Op zondag 30 december 2012 22:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als je 1 biertje drinkt heeft dat zoveel impact op je "gains"?![]()
Scheelt dat mijn spijsvertering enorm snel is maar dan wordt het inderdaad flink dooreten.quote:Op zondag 30 december 2012 23:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is meer, de meest makkelijke manier. Je kan in principe ook genoeg eiwitten binnen krijgen met voeding, hoewel 2 gram per kilo BW per dag mij wel moeilijk lijkt.
Stomme vraag misschien, wellicht overbodig, maar neem aan dat die shakes geen kwaad kunnen. Wat raad je mij aan?In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Het kan geen kwaad inderdaad. Je zou je dagelijkse intake bij kunnen gaan houden, kijken hoeveel eiwit je binnen krijgt en dan shakes als aanvulling nemen zodat je aan 1,5 - 2 gram per dag per kilo bw komt.quote:Op zondag 30 december 2012 23:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Scheelt dat mijn spijsvertering enorm snel is maar dan wordt het inderdaad flink dooreten.
Stomme vraag misschien, wellicht overbodig, maar neem aan dat die shakes geen kwaad kunnen. Wat raad je mij aan?![]()
Hmm daar gaat best een hoop werk inzitten maar ik zal het eens proberen. Eet elke avond en middag bijna wat anders dus ik ga wel uit van een gemiddelde.quote:Op zondag 30 december 2012 23:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad inderdaad. Je zou je dagelijkse intake bij kunnen gaan houden, kijken hoeveel eiwit je binnen krijgt en dan shakes als aanvulling nemen zodat je aan 1,5 - 2 gram per dag per kilo bw komt.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Jah, in het begin is het effe een kutjob. Maar je leert vrij snel wat waar inzit. Dit soort sites zijn een goede hulp. http://cronometer.com/quote:Op maandag 31 december 2012 00:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hmm daar gaat best een hoop werk inzitten maar ik zal het eens proberen. Eet elke avond en middag bijna wat anders dus ik ga wel uit van een gemiddelde.![]()
Ja ff uitzoeken wat simpele dingen zoals een banaan of een kom brinta allemaal toevoegen. Maargoed, net als ik al zei, ik vind dat het lekker gaat nu met 3 keer per week. Binnenkort weer ff nieuwe oefeningen erin en dan knallen.quote:Op maandag 31 december 2012 00:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah, in het begin is het effe een kutjob. Maar je leert vrij snel wat waar inzit. Dit soort sites zijn een goede hulp. http://cronometer.com/In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Ik wilde net zeggen, want van 1-3 biertjes heb je m.i. niet zoveel last.quote:Op zondag 30 december 2012 23:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee, ik drink geregeld 1 of 2 biertjes. Soms 3. Ik zuip me alleen niet meer lam waardoor ik de volgende dag een kater heb.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Deze manquote:Op zondag 30 december 2012 22:36 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Neej mang, gewoon jaartje opsparen en dan in 1 x 700 bier![]()
![]()
yolo broquote:Op zondag 30 december 2012 23:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee, ik drink geregeld 1 of 2 biertjes. Soms 3. Ik zuip me alleen niet meer lam waardoor ik de volgende dag een kater heb.
yolo![]()
Het kost me een paar minuten per dag om uit te vinden wat ik gegeten heb en hoeveel ik nog moet eten. Het is het zeker waard om te doen, want anders heb je geen idee.quote:Op maandag 31 december 2012 00:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hmm daar gaat best een hoop werk inzitten maar ik zal het eens proberen. Eet elke avond en middag bijna wat anders dus ik ga wel uit van een gemiddelde.![]()
Afvallen of aankomen zonder kcals te tracken, is voor mij hetzelfde als het rijden op de snelweg zonder snelheidsmeter in de auto.
1) Het is echt niet handig, maar het is ook niet strikt noodzakelijk
2) Hoe meer ervaring je hebt mét een snelheidsmeter, hoe beter je kunt schatten hoe hard je gaat
Daarom zou ik iedereen op een bepaald moment wel adviseren om eens een keer je kcal inname te tracken, om een goed inzicht te krijgen hoeveel energie je precies eet. Het is niet 'noodzakelijk', net als een snelheidsmeter niet 'noodzakelijk' is in je auto, maar 't is wel verrekte handig.Confidence through competence![]()
Oké guys. Ik heb nu van beide zaken (XXL en B&F) de shakes geprobeerd en hieronder mijn "review":
XXL:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.B&F:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over het algemeen zijn de shakes van B&F veel lekkerder. Als je dus een lekkere smaak zoekt, bestel bij B&F. De shakes bij B&F zijn ook allemaal romig, terwijl bij XXL sommige erg waterig zijn. De enige echte shakes die bij XXL lekker smaken zijn aardbei en banaan.
Ondanks dat ik een fervent XXL'er ben, ga ik toch bij B&F bestellen.Mijn volgende potten worden straicciatella en coconut-bounty. Het enige dat ik nog bij XXL ga bestellen is hun aardbei smaak. Ik vind die toch lekkerder dan die van B&F.
If not now, then when.![]()
Hoeveel whey eet je wel niet manKom ik aan met 4 kilo in het jaar max
Confidence through competence![]()
Ik heb beide samplepacks gehad hé.quote:Op maandag 31 december 2012 01:17 schreef Stereotomy het volgende:
Hoeveel whey eet je wel niet manKom ik aan met 4 kilo in het jaar max
Maar volgens mij doe ik met een kilo ongeveer 3/4 weken. Ik neem elke dag één shake.
Ik zat ook te kijken voor een sample pack whey. Ik denk dat ik die van b&f ga proberen.No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Gewoon chestday today yeah buddy!
Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar waarin we zieke gains gaan maken met dat dere anabolics!If not now, then when.![]()
Baasje. Gewoon een boomstam zoeken en squatten.quote:Op maandag 31 december 2012 10:34 schreef Bendoe het volgende:
GAINZ!
De gym is dicht morgenik wou leg day doen.
Uit verveling naar kantoor gegaan
Straks nog even fullbody met nieuwe schema. Was focus & doel beetje uit oog verloren. Nu weer even volledig richten op de laatste 6 kilo's eraf
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Dat feel...
Na een week us (burgers, fries, ribs, chickenwings, american pancakes) en de kerstdagen daarna ... Van +4 kilo..
Dat feel als je deadlift na twee weken van 150 kg naar 110 is gegaan...
Dat feel..
Alsof mn snakey een meelworm is geworden...
Patience is a virtue![]()
Je DL gewicht zakt omdat je twee weken niks doet, niet omdat je teveel vreet.... neurologische (de-)adaptatie.quote:Op maandag 31 december 2012 12:06 schreef seto het volgende:
Als je deadlift in twee weken 40kg zakt terwijl je aankomt doe je wel iets heel fout.Confidence through competence![]()
Dan nog, 40kg vind ik wel extreem. Zelf nooit meegemaakt though, misschien kan het wel.quote:Op maandag 31 december 2012 12:08 schreef Stereotomy het volgende:
Je DL gewicht zakt omdat je twee weken niks doet, niet omdat je teveel vreet.... neurologische (de-)adaptatie.![]()
Mwah... hij zit zo wel weer op z'n ouwe gewicht.quote:Op maandag 31 december 2012 12:11 schreef seto het volgende:
[..]
Dan nog, 40kg vind ik wel extreem. Zelf nooit meegemaakt though, misschien kan het wel.
Confidence through competence![]()
Ach dat is een of twee keer en dan is het weer goed. Niet zo boeiend.quote:Op maandag 31 december 2012 12:11 schreef seto het volgende:
[..]
Dan nog, 40kg vind ik wel extreem. Zelf nooit meegemaakt though, misschien kan het wel.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: