abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120917547
Dit blijkt uit een reportage van Monitor (via GeenStijl).

De EU laat zich hierbij adviseren door de Steering Group. Deze groep bestaat weer uit mensen van bedrijven als Suez, General Electric, investeringsbanken etc. Allemaal bedrijven dus die baat hebben bij privatisering.

De EU wil dus van ons drinkwater een handelswaar maken, dit tegen de wil van de bevolking. Omdat men dit in Europa waarschijnlijk ook beseft, probeert men dit via de achterdeur er door te krijgen.

In Griekenland en Portugal is dit al gebeurd. Zo is in Pacos de Ferreira (Portugal) de prijs van het water in korte tijd ca. 400% gestegen, plus nog een jaarlijkse verhoging van 6%.

Ook de universiteit van Barcelona kwam tot de conclusie dat privatisering niet tot kostenreductie leidt.

Kortom, grote bedrijven als RWE, Thames Water en Veolia staan te springen om deze miljardenmarkt op te gaan om de mensen voor meer geld minder kwaliteit te leveren, en de EU gaat ze daarbij helpen.
pi_120917584
De EU is een feest! *O*
pi_120917666
terechte klacht.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_120917768
Here we GO again.
Niets geleerd van gas? Elk? Openbaarvervoer?

Dit moeten we niet willen, wij hebben hest best drinkwater van de wereld tegen een normale prijs. Als dit doorgaat krijgen ellende
pi_120917804
Sowieso EU (en iedereen die dit mogelijk maakt) :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_120917828
Mooi dat die EU nonsens steeds vaker in het nieuws komt, doet nog meer afbreuk aan het slechte imago wat ze tegenwoordig hebben.
Op naar de ondergang van de EU!
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:44:55 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_120917869
Geen goede zaak dit. Maar is water niet al grootendeels geregrld door bedrijven? Mijn pa werkt bij Vitens, een waterbedrijf in Noord-Nederland, daar betaal je de rekeningen ook aan.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:45:00 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120917875
Goh, al die privatisering van openbaar vervoer, ziektekosten, woningbouwvereningen enzovoorts zijn immers ook zo goed verlopen en hebben voor een aanzienlijke besparing van de kosten voor de burger geleid!

Oh, wait... 8)7
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_120917924
Prima zaak om drinkwater te privatiseren. Ik ben alleen wel benieuwd naar de uitvoering er van, vaak wordt er op een verkeerde manier geprivatiseerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Geen goede zaak dit. Maar is water niet al grootendeels geregrld door bedrijven? Mijn pa werkt bij Vitens, een waterbedrijf in Noord-Nederland, daar betaal je de rekeningen ook aan.
Dat zegt niet zoveel, Vitens kan prima een overheidsbedrijf zijn.
pi_120917933
Ik ben voorstander voor een vrije markt voor heel veel zaken, maar privatisering van water is alleen de ene monopolie inruilen voor de andere met alle nadelen van dien.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_120917934
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:43 schreef StateOfMind het volgende:
Dat. Die mensen moeten ze godverdomme allemaal finaal kapot schieten wegens landverraad :r

Vuile gore fascisten :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_120917960
sowieso niks mis met EU verder
pi_120918098
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:46 schreef teknomist het volgende:
Ik ben voorstander voor een vrije markt voor heel veel zaken, maar privatisering van water is alleen de ene monopolie inruilen voor de andere met alle nadelen van dien.
Daarom moet je fysieke productie/levering en contractuele levering ook loskoppelen. Vandaar ook mijn interesse in hoe de privatisering uitgevoerd gaat worden.
pi_120918143
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:46 schreef Kowloon het volgende:
Prima zaak om drinkwater te privatiseren. Ik ben alleen wel benieuwd naar de uitvoering er van, vaak wordt er op een verkeerde manier geprivatiseerd.
Ik voorzie een Europese aanbesteding waar bij de laagste bieder mag leveren.

Hierbij zullen ze z.s.m. hun investering er uit willen hebben door prijsverhoging of besparingen op bijvoorbeeld onderhoud (waarschijnlijk beide).

Quote uit de bron:

quote:
„Die Versprechungen die immer mit Wasserprivatisierungen einhergehen, besserer Service, sinkende Preise, werden so gut wie nie eingehalten. Ganz im Gegenteil, es gibt eher die Tendenz zu steigenden Preisen und die versprochenen Investitionen ins Wassernetz werden so gut wie nie Realität.“

Denn Geld für den teuren Leitungsbau passt nicht zum schnellen Gewinn. Beispiele wie London oder Bordeaux zeigen: Rohre verrotten, Schmutz dringt ins Trinkwasser, oft geben die Gesellschaften dann Chlor oder ähnliches hinzu, um die Hygiene zu halten.
pi_120918179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:50 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Daarom moet je fysieke productie/levering en contractuele levering ook loskoppelen. Vandaar ook mijn interesse in hoe de privatisering uitgevoerd gaat worden.
Zoals dit met het stroomnet ook gebeurt dus?
pi_120918298
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:51 schreef HeyFreak het volgende:
Zoals dit met het stroomnet ook gebeurt dus?
Ja, als de consument niet kan kiezen, zoals in je andere post staat met een aanbesteding, dan wordt het niks denk ik. Want dan zit je immers nog aan één leverancier vast.
pi_120918398
Privatiseren: kartel onder de paraplu van een overheid, veel slechter kan je het niet hebben, persoonlijk ben ik voor keiharde marktwerking, maar in slechtse geval dan maar overheidsbezit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:57:40 #18
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120918411
Belachelijk. Drinken is een primaire levensbehoefte en de private sector dient er derhalve vanaf te blijven.
pi_120918435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Goh, al die privatisering van openbaar vervoer, ziektekosten, woningbouwvereningen enzovoorts zijn immers ook zo goed verlopen en hebben voor een aanzienlijke besparing van de kosten voor de burger geleid!

Oh, wait... 8)7
Je snapt het woord privatisering?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 29 december 2012 @ 17:59:51 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_120918500
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt het woord privatisering?
Heel goed. Net zo goed als jij. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_120918512
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
Belachelijk. Drinken is een primaire levensbehoefte en de private sector dient er derhalve vanaf te blijven.
Net zoals bij levensmiddelen zeker. :')14.gif
pi_120918525
Maar wat zijn dan de voordelen?

Water is nu al vrij goedkoop dacht ik in Nederland, dus voor de burger wordt het denk ik eerder duurder dan goedkoper, en de overheid heeft een eenmalige meevaller bij de verkoop.

Het is nu goed, waarom dan er mee klooien?

Daarnaast blijft het natuurlijk apart dat dus degene die dit adviseren bedrijven zijn die hierbij gebaat zijn. De burgers worden in het ongewisse gelaten.

In Duitsland is 82% tegen privatisering. Dit zal in Nederland niet minder zijn. Hoe ondemocratisch is een privatisering dan?
pi_120918546
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Net zoals bij levensmiddelen zeker. :')[ afbeelding ]
Bij levensmiddelen ben je niet afhankelijk van maar één AH in de buurt.
pi_120918573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef HeyFreak het volgende:
Maar wat zijn dan de voordelen?

Water is nu al vrij goedkoop dacht ik in Nederland, dus voor de burger wordt het denk ik eerder duurder dan goedkoper, en de overheid heeft een eenmalige meevaller bij de verkoop.

Het is nu goed, waarom dan er mee klooien?

Daarnaast blijft het natuurlijk apart dat dus degene die dit adviseren bedrijven zijn die hierbij gebaat zijn. De burgers worden in het ongewisse gelaten.

In Duitsland is 82% tegen privatisering. Dit zal in Nederland niet minder zijn. Hoe ondemocratisch is een privatisering dan?
Het duurste drinkwater in Nederland kost meen ik net iets meer dan 2 euro per 1000 liter.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:02:50 #25
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120918627
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Net zoals bij levensmiddelen zeker. :')[ afbeelding ]
Levensmiddelen zijn tenminste een zeer brede sector. Er zijn miljoenen dingen om te eten. Water is toch echt een op zich staande noodzaak.
pi_120918639
Ik ben benieuwd wanneer lucht geprivatiseerd wordt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_120918670
Ik ben een groot voorstander van privatisering van de EU; als consumenten dat nutteloze, totalitaire bestuursorgaan zat zijn, nemen ze het product gewoon niet meer af en is het zo gedaan met die faalhazen in Brussel, oh nee Straatsburg, oh nee Brussel, oh nee Straatsburg, oh nee Bru... Nou ja, waar die apparatsjiks van multinationals en bankiers dan ook mogen zitten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_120918714
Jeej EU! Ik ben mijn vrijheid beu dus kom er maar in :D :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_120918791
Nederland waterland land onderhorigheid.
pi_120919048
Het bedrijfsleven zit al in het drinkwater, en dat doen ze dan ongeveer 10.000 keer minder efficient dat overheden dat geregeld hebben.

Wat ze nu willen is het leidingnetwerk en zuiveringsinstallaties te gelde maken. Ideaal natuurlijk, want in tegenstelling tot andere publieke zaken die ze geroofd hebben, betreft het hier niet zomaar een monopoliepositie, maar eentje van iets wat iedereen altijd nodig heeft. Hoe kun je je daar nou een buil aan vallen? Een makkelijker manier om geld te verdienen is er niet. Of denk je dat een waterbedrijf failliet kan gaan en kan stoppen met leveren?

Kan de overheid een bedrijf probleemloos failliet laten gaan? Zo nee, dan is privatisering dus ook niet goed, punt. Dat lijkt mij nou een zinnige norm voor privatisering.

De norm voor ondernemen mag ook wel eens afgestofd. Laten we een bedrijf weer beschouwen als een samenwerking tussen mensen die samen met hun arbeid iets tot stand brengen wat er nog niet was, ipv te graaien in voorzieningen die volledig tot stand zijn gekomen zonder dat hun bemoeienis daarmee vereist was.

Verder is dit natuurlijk weer een duidelijk voorbeeld van de neoliberale antidemocratisch koers van de EU. Het is geen democratie, dus gaan ze naar de pijpen van de grote bedrijven dansen.

O ja, en iedereen die blij zichzelf hoogopgeleid noemend ging stemmen vóór de EU-grondwet en netjes bij de Europese verkiezingen omdat dat je 'democratische' plicht is in het kader van pseudo-intellectuele zelfbevrediging: Ga je schamen voor je domheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120919197
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:16 schreef Weltschmerz het volgende:

Verder is dit natuurlijk weer een duidelijk voorbeeld van de neoliberale antidemocratisch koers van de EU. Het is geen democratie, dus gaan ze naar de pijpen van de grote bedrijven dansen.

Maar dan zonder de heilzame macht en slagvaardigheid die een VS heeft. Het kan niet veel slechter.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:21:33 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120919209
quote:
Het bedrijfsleven zit al in het drinkwater, en dat doen ze dan ongeveer 10.000 keer minder efficient dat overheden dat geregeld hebben.

Wat ze nu willen is het leidingnetwerk en zuiveringsinstallaties te gelde maken. Ideaal natuurlijk, want in tegenstelling tot andere publieke zaken die ze geroofd hebben, betreft het hier niet zomaar een monopoliepositie, maar eentje van iets wat iedereen altijd nodig heeft. Hoe kun je je daar nou een buil aan vallen? Een makkelijker manier om geld te verdienen is er niet. Of denk je dat een waterbedrijf failliet kan gaan en kan stoppen met leveren?

Kan de overheid een bedrijf probleemloos failliet laten gaan? Zo nee, dan is privatisering dus ook niet goed, punt. Dat lijkt mij nou een zinnige norm voor privatisering.

De norm voor ondernemen mag ook wel eens afgestofd. Laten we een bedrijf weer beschouwen als een samenwerking tussen mensen die samen met hun arbeid iets tot stand brengen wat er nog niet was, ipv te graaien in voorzieningen die volledig tot stand zijn gekomen zonder dat hun bemoeienis daarmee vereist was.

O ja, en iedereen die blij zichzelf hoogopgeleid noemend ging stemmen vóór de EU-grondwet en netjes bij de Europese verkiezingen omdat dat je 'democratische' plicht is in het kader van pseudo-intellectuele zelfbevrediging: Ga je schamen voor je domheid.
Hoe durf je, hel en verdoemenis, tegen de EU zijn, schuimbek, geen oorlog meer in europa door de EU, ga je schamen, euh, welvaart, toekomst, eenheid, jammer, huil, EU über alles, etc etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120919316
Mooi, dat "Real existierender Kapitalismus" in het bankiers- en multinationalparadijs dat de EU inmiddels is. Bukken voor jullie "democratische" heersers, kutburgers!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_120919352
quote:

En de politici staan alweer te trappelen om het geld aan allerlei leuke dingen uit te geven, net als bij de kabelnetten destijds.
pi_120919408
En dankzij deze maatregel en volgende verdergaande kunnen ze dan roepen dat de waterrekening nauwelijks hoger is geworden, niet een verdubbeld, ondanks de lastige watersituatie ivm het weer dat elke dag weer anders is, en de moeilijkheid om bekwaam personeel weg te kopen bij de banken.
NWS / Europeese badkamer polizei willen verplichte douchespaarkoppen
Dat we dan onder een pisstraaltje staan het koud te krijgen, dat moeten we dan maar over hebben voor het milieu.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:43:25 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_120919977
tis maar goed dat wim duisenberg dood is anders had ik die man met terugwerkende kracht nog een paar klappen voor zn hoofd willen geven.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 29 december 2012 @ 18:47:08 #37
323439 HetKlusKonijn
pi_120920118
quote:

Goed Gesproken!
NB: ik ben hoogopgeleid en heb tegen gestemd. ;)
pi_120920607
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:38 schreef HeyFreak het volgende:
Dit blijkt uit een reportage van Monitor (via GeenStijl).

De EU laat zich hierbij adviseren door de Steering Group. Deze groep bestaat weer uit mensen van bedrijven als Suez, General Electric, investeringsbanken etc. Allemaal bedrijven dus die baat hebben bij privatisering.

De EU wil dus van ons drinkwater een handelswaar maken, dit tegen de wil van de bevolking. Omdat men dit in Europa waarschijnlijk ook beseft, probeert men dit via de achterdeur er door te krijgen.

In Griekenland en Portugal is dit al gebeurd. Zo is in Pacos de Ferreira (Portugal) de prijs van het water in korte tijd ca. 400% gestegen, plus nog een jaarlijkse verhoging van 6%.

Ook de universiteit van Barcelona kwam tot de conclusie dat privatisering niet tot kostenreductie leidt.

Kortom, grote bedrijven als RWE, Thames Water en Veolia staan te springen om deze miljardenmarkt op te gaan om de mensen voor meer geld minder kwaliteit te leveren, en de EU gaat ze daarbij helpen.
Maar we moeten vertrouwen hebben in de EU. Dat heeft de koningin in haar kersttoespraak gezegd.
Maar wie hebben er belang bij de privatisering van publieke voorzieningen, is dat de bevolking of het bedrijfsleven dat in de publieke zaak alleen maar een melkkoe ziet?
Is europa van ons allemaal, waarom krijgen we met achterbaksheid en technocratie te maken, dan?
Hoe denkt ze dat er ooit goodwill en een draagvlak ontstaat als er de burger op alle fronten onzeker wordt gemaakt?
Echt, we moeten er vanaf. Tegen dat er een europees leger is, is uittreden onmogelijk. Dan wordt een opstandig land gewoon met militaire middelen op de knieën gedwongen.
En dat heeft dan de Nobelprijs voor de vrede gekregen.. Waarvoor eigenlijk? Voor het schenden van de nationale grondwetten? Voor het verzinnen van een 'noodjat'verordening, zodat mensen die hun hele leven hebben gewerkt voor hun geld, dit plotseling ontvreemd zien?
pi_120920997
ondanks dat ik fanatiek VVD stemmer ben zie ik een privatisering van de drinkwaterbedrijven toch niet zitten
pi_120921029
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:43 schreef StateOfMind het volgende:
  Redactie Frontpage zaterdag 29 december 2012 @ 19:10:05 #41
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120921083
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat zegt niet zoveel, Vitens kan prima een overheidsbedrijf zijn.
Maar dat is Vitens niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_120921252
Behalve dat zeo'n commerciele leverancier zijn geld mogelijk vergokt en dan maar stopt met leveren, kun je ook wachten op een keihard afsluitingbeleid.. en je moet maar afwachten of ze uit winstbejag niet gaan rommelen met de kwaliteit of de leveringszekerheid.
Water is zo essentieel, daar mag je eigenlijk niemand van uitsluiten. Dat mag zeker niet met winstoogmerk verkocht worden. De markt kent geen moraal, dus je kunt wachten op de problemen.
pi_120921277
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het duurste drinkwater in Nederland kost meen ik net iets meer dan 2 euro per 1000 liter.
Idd. Don't fix what ain't broken. 't Is al spotgoedkoop, geen nut om 't nog goedkoper te proberen te maken. Gaat toch niet lukken, want er moet iemand winst gaan maken.
pi_120921325
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:42 schreef AlwaysConnected het volgende:

Dit moeten we niet willen,
Met zijn allen.
pi_120921398
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar we moeten vertrouwen hebben in de EU. Dat heeft de koningin in haar kersttoespraak gezegd.
Smerige propaganda.
pi_120921523
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:08 schreef BlueRoom het volgende:
ondanks dat ik fanatiek VVD stemmer ben zie ik een privatisering van de drinkwaterbedrijven toch niet zitten
En wat vertelt jou dat over je fanatisme?
pi_120921575
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En wat vertelt jou dat over je fanatisme?
weet ik veel, ga je moeder neuken !
pi_120921630
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:08 schreef BlueRoom het volgende:
vvd stemmen in de 21e eeuw.
hahahah oh wow.
pi_120921731
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:20 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, de omschrijving 'fanatiek VVD-stemmer' had mij kunnen vertellen dat er een domme inhoudsloze reactie zou komen.
pi_120921757
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, de omschrijving 'fanatiek VVD-stemmer' had mij kunnen vertellen dat er een domme inhoudsloze reactie zou komen.
en ik lees ook nog eens de telegraaf
erg he
pi_120921856
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:23 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

en ik lees ook nog eens de telegraaf
erg he
Kijk je ook Hart van Nederland?
pi_120921898
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kijk je ook Hart van Nederland?
sterker nog, ik ben al een keer onderwerp van een nieuwsitem zelf geweest

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueRoom op 29-12-2012 19:32:59 ]
pi_120921961
Nice, ik zou het alleen niet op mijn cv zetten.
pi_120922098
de grap is dat de eu een ondemocratische kut club is. hopelijk blazen ze zichzelf snel op zonder dat alle landen erin mee gaan :'(
pi_120922115
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:25 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

sterker nog, ik ben al een peer onderwerp van een nieuwsitem zelf geweest
hebben ze je nou nog weten te pakken of loop je nog vrij rond :X
pi_120922148
Als ik dat artikel lees gaat het om EU-voorwaarden voor de noodkredieten..

De griekse Overheid moet als tegen-toegave aan de noord-europese kredieten zélf ok bepaalde activiteiten afstoten en hierbij horen ook de watermaatschappijen die nu in overheidsbzit zijn:

quote:
Im Anhang der Troika-Verträge, die MONITOR vorliegen, sieht man: In Griechenland sollen die großen Wasserwerke von Athen und Thessaloniki verkauft werden. Zu Portugal heißt es: Die Privatisierung der nationalen Wasserbetriebe „Aguas de Portugal“ soll vorangetrieben werden.
oftewel, overheden die het niet kunnen betalen, kunnen hun burgers ook geen gratis water geven...

De EU mag dan hier de 'boeman' zijn, omdat die de grieken en portugezen hierop wijzen, maar vreemd is het natuurlijk niet en juist hierover valt weinig te klagen...

als de grieken hun water in Overheidsbezit hadden willen houden, hadden ze hun financiele beleid eerder en meer op orde moeten brengen... voor niks gaat de zon op.

Overigens, vérder heeft de EU hierover niks te zeggen, in geval van Portugal en griekenland is het hoguit zo dat dit voorwaarden zijn voor EU-noodhulp
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Frontpage zaterdag 29 december 2012 @ 19:31:15 #57
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120922196
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:20 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

Ik doe niet aan ontvangen. Geven... alleen geven.

Typisch wat voor een VVD'er, ieders moeder verkrachten omdat de zorg(verzekering) vermarkt moest worden :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † zaterdag 29 december 2012 @ 19:32:11 #58
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120922252
Privatiseren is ook een heel slecht idee. Je moet liberaliseren.
Carpe Libertatem
pi_120922327
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

hebben ze je nou nog weten te pakken of loop je nog vrij rond :X
ik zit vanuit een gevangenis in Peru, in afwachting van mijn vonnis, lekker te fokken
pi_120922328
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Privatiseren is ook een heel slecht idee. Je moet liberaliseren.
ja, laten we het privatiseren. alle banken vallen om en dat gaan we met publiek geld opvangen, maar nee, privatiseren van waterbedrijven is echt het belangrijkste waar de eu nu mee bezig moet zijn. vuige graaiende kut nep ambtenaren daarzo in brussel :(
pi_120922344
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:33 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

ik zit vanuit een gevangenis in Peru, in afwachting van mijn vonnis, lekker te fokken
ah nice. pics van je cel? :@
  † In Memoriam † zaterdag 29 december 2012 @ 19:34:12 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120922353
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja, laten we het privatiseren. alle banken vallen om en dat gaan we met publiek geld opvangen, maar nee, privatiseren van waterbedrijven is echt het belangrijkste waar de eu nu mee bezig moet zijn. vuige graaiende kut nep ambtenaren daarzo in brussel :(
Lezen is lastig heh?
Carpe Libertatem
pi_120922368
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Lezen is lastig heh?
dat bleek wel uit jouw eerdere reactie.
  † In Memoriam † zaterdag 29 december 2012 @ 19:35:39 #64
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120922437
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat bleek wel uit jouw eerdere reactie.
Ik wil helemaal niet privatiseren, ik wil liberaliseren. Een monopolie overhandigen aan een marktpartij is een debiel slecht idee. Concurrentie toelaten, dus liberaliseren is altijd een goed idee.
Carpe Libertatem
  Redactie Frontpage zaterdag 29 december 2012 @ 19:36:43 #65
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_120922499
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet privatiseren, ik wil liberaliseren. Een monopolie overhandigen aan een marktpartij is een debiel slecht idee. Concurrentie toelaten, dus liberaliseren is altijd een goed idee.
Zoals bij de zorg of het OV zeker :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  † In Memoriam † zaterdag 29 december 2012 @ 19:37:19 #66
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120922536
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:36 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zoals bij de zorg.
Nee, verdere overheidscontrole lijkt mij geen goed idee.
Carpe Libertatem
pi_120922599
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, verdere overheidscontrole lijkt mij geen goed idee.
zoals bij banken dan.
  † In Memoriam † zaterdag 29 december 2012 @ 19:39:39 #68
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120922654
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

zoals bij banken dan.
Meer zoals de electriciteits- en telecombedrijven.
Carpe Libertatem
pi_120922675
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Meer zoals de electriciteits- en telecombedrijven.
ow ja electriciteitsbedrijven, dat was een goede zet.
pi_120922987
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:30 schreef RM-rf het volgende:
Als ik dat artikel lees gaat het om EU-voorwaarden voor de noodkredieten..
Dan moet je beter lezen.

quote:
De griekse Overheid moet als tegen-toegave aan de noord-europese kredieten zélf ok bepaalde activiteiten afstoten en hierbij horen ook de watermaatschappijen die nu in overheidsbzit zijn:
Valse voorstelling van zaken, door een woordenspel in neoliberale newspeak. Het gaat niet om overheidsbezit. Het is niet iets wat de staat aangekocht heeft. Drinkwatervoorziening is een verantwoordelijkheid die de overheid genomen heeft, toen het pretenties van beschaving begon te krijgen.

quote:
oftewel, overheden die het niet kunnen betalen, kunnen hun burgers ook geen gratis water geven...

De EU mag dan hier de 'boeman' zijn, omdat die de grieken en portugezen hierop wijzen, maar vreemd is het natuurlijk niet en juist hierover valt weinig te klagen...

als de grieken hun water in Overheidsbezit hadden willen houden, hadden ze hun financiele beleid eerder en meer op orde moeten brengen... voor niks gaat de zon op.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Als het water goedkoper is dan de kostprijs kan de overheid de prijs omhoog gooien. Daar is geen uitverkoop van een monopolie op de drinkwatervoorziening voor nodig.

quote:
Overigens, vérder heeft de EU hierover niks te zeggen, in geval van Portugal en griekenland is het hoguit zo dat dit voorwaarden zijn voor EU-noodhulp
Daar heeft de EU wel wat over te zeggen. Je hebt zelf voor die grondwet/verdrag van Lissabon gestemd, maar kennelijk met geen flauw benul van de consequenties.

Wil je nog een plakje salami? Blijf het maar goedpraten, maar mensen als jij zijn het echte probleem. Niet dat er machtswellustigen zijn die naar de pijpen van amorele en immorele hebzuchtigen dansen, die zijn er altijd geweest en zullen er ook altijd blijven.
  zaterdag 29 december 2012 @ 19:48:11 #71
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120923055
Privatiseren. Vervolgens een heleboel extra belastingen op water bedenken.
En dan privatisatie te schuld geven Van de hoge prijzen :).
Uitstekende strategie om 'ongezien' de overheid nog groter te maken.
pi_120924416
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:

Daar heeft de EU wel wat over te zeggen. Je hebt zelf voor die grondwet/verdrag van Lissabon gestemd, maar kennelijk met geen flauw benul van de consequenties.

http://nl.wikipedia.org/w(...)edure_voor_wijziging

Hierboven staat de procedure om de grondwet te wijzigen. Die is niet gevolgd. Is dat verdrag/die nieuwe grondwet dan wel geldig, of zijn het de regeltjes van de bezetter?
pi_120925060
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/w(...)edure_voor_wijziging

Hierboven staat de procedure om de grondwet te wijzigen. Die is niet gevolgd. Is dat verdrag/die nieuwe grondwet dan wel geldig, of zijn het de regeltjes van de bezetter?
De procedures van de EU zelf met betrekking tot de goedkeuring van het verdrag van Lissabon zijn ook niet gevolgd. Maar wat doe je eraan? Recht vraagt draagvlak bij de autoriteiten, dat is er niet, ze zien het als slechts juridische instrumenten voor politieke doelen.
pi_120925105
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 17:57 schreef raptorix het volgende:
Privatiseren: kartel onder de paraplu van een overheid, veel slechter kan je het niet hebben, persoonlijk ben ik voor keiharde marktwerking, maar in slechtse geval dan maar overheidsbezit.
Klopt, je krijgt een door de staat ondersteund monopolie

In een reportage enige tijd geleden (Arte volgens mij, origineel Franse docu) werd dit nepprivatiseren onder de loep genomen en alle foute aspecten kwamen naar voren:
- Omkoping om ergens binnen te komen.
- Slechtere kwaliteit, om zonder chloor te kunnen werken moet je een goed onderhouden waterleidingennet hebben. Dat is lange termijn werk en niet zo makkelijk voor een commerciële tent.
- Absurde prijsverhogingen.

Wat wel positief was, dat was het feit dat men in veel gemeenten succesvol de boel wist terug te draaien. Ook in bepaalde derde wereldlanden (ik meen me Bolivia te herinneren) is het teruggedraaid.
pi_120925384
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De procedures van de EU zelf met betrekking tot de goedkeuring van het verdrag van Lissabon zijn ook niet gevolgd. Maar wat doe je eraan? Recht vraagt draagvlak bij de autoriteiten, dat is er niet, ze zien het als slechts juridische instrumenten voor politieke doelen.
Punt is dat de EU niet kan zeggen hoe en of wij onze grondwet moeten wijzigen dan wel afschaffen, omdat we tot die tijd een soeverein land zijn.
Alles wat de EU ons oplegt is dus niet rechtsgeldig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')