abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:29:04 #76
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120864734
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tja, dat is dan jouw communistische denkwijze of zo. We bedenken wel even wat mensen gaan doen en dan gaan ze dat doen. Zo werkt het niet. In landen als het onze maken mensen in hoofdzaak zelf uit waar ze hun geld aan uitgeven en hoeveel geld ze uitgeven. Als ze er niet genoeg van willen uitgeven aan arbeid, dan is er te weinig vraag naar arbeid om iedereen van betaald werk te voorzien, loondienst of zelfstandige, dat maakt niet uit.

Dat fenomeen kennen we al vele eeuwen en dat heet werkloosheid. Dat verdwijnt niet door wat een individu doet om zich daar persoonlijk aan te onttrekken.
Bedenk een dienst en biedt die aan. Creëer zelf een markt. Het is niet mijn communistische denkwijze maar jouw baantjesdenken. Werkloosheid is niets mis mee als dat een periode beschrijft tussen twee banen in. Werkloosheid is pas erg als hij voor een individu structureel is.

Je kan mopperen over die oneerlijkheid van het leven of je eigen geluk creëren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120865125
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bedenk een dienst en biedt die aan. Creëer zelf een markt. Het is niet mijn communistische denkwijze maar jouw baantjesdenken.
Wat snap je niet aan "loondienst of zelfstandige, dat maakt niet uit"?

quote:
Werkloosheid is niets mis mee als dat een periode beschrijft tussen twee banen in. Werkloosheid is pas erg als hij voor een individu structureel is.
Ja, maar dat is in deze totaal niet relevant.

quote:
Je kan mopperen over die oneerlijkheid van het leven of je eigen geluk creëren.
Dat klopt, maar nou doe je het weer: Het fenomeen werkloosheid verdwijnt niet wanneer een individu geld weet te krijgen voor zijn arbeid, want die mensen die daar geld voor over hebben, hebben dat geld dan niet meer om aan een ander te geven. Dat is net zoiets als stellen dat je maar een andere route moet nemen en daardoor de fileproblematiek verdwijnt: Stupide
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:39:23 #78
379943 Paper_Tiger
pi_120865182
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan "loondienst of zelfstandige, dat maakt niet uit"?

[..]

Ja, maar dat is in deze totaal niet relevant.

[..]

Dat klopt, maar nou doe je het weer: Het fenomeen werkloosheid verdwijnt niet wanneer een individu geld weet te krijgen voor zijn arbeid, want die mensen die daar geld voor over hebben, hebben dat geld dan niet meer om aan een ander te geven. Dat is net zoiets als stellen dat je maar een andere route moet nemen en daardoor de fileproblematiek verdwijnt: Stupide
Dan zeg jij dat er te weinig geld is.
pi_120865409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:39 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan zeg jij dat er te weinig geld is.
Nee, het gaat om de wil om dat uit te geven op een manier dat het terecht komt bij Nederlanders die daar arbeid voor willen leveren. Jouw wensdenken van communistische proporties verandert daar niks aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120865495
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Bedenk een dienst en biedt die aan. Creëer zelf een markt.

Geluk creeeren.
Ah, de holle frasen konden natuurlijk niet uitblijven.
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:00:36 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120866036
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ze zitten daar omdat anderen meer te bieden hebben voor het minimumloon en ze niet voor minder aan de slag mogen.
Omdat je geen antwoord hebt in het ene opic verplaats je het riedeltje maar naar een ander topic?
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:55:11 #82
379943 Paper_Tiger
pi_120873851
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de wil om dat uit te geven op een manier dat het terecht komt bij Nederlanders die daar arbeid voor willen leveren. Jouw wensdenken van communistische proporties verandert daar niks aan.
Ik ben van nature een optimist. Dat heeft met communistisch denken niets te maken. Geld moet gewoon 5 keer van eigenaar wisselen i.p.v. 4 keer.
pi_120903386
Dit is waar velen voor hebben gestemd dus het gemopper begrijp ik niet zo. Als je betrouwbaarder postbezorging wilt dan wat TNT met de goedkope krachten levert dan huur je maar een duurder bedrijf in, als je voor je bejaarde moeder geen ongemotiveerde ongeschoolde thuiszorgmedewerker wilt dan huur je maar duurdere zorg in. Wie dat niet kan betalen maar wel voor (gedogen van) dit beleid heeft gestemd moet de volgende keer toch maar iets meer aan zichzelf denken in het stemhokje.
pi_120909071
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:09 schreef ShadyLane het volgende:
Dit is waar velen voor hebben gestemd dus het gemopper begrijp ik niet zo. Als je betrouwbaarder postbezorging wilt dan wat TNT met de goedkope krachten levert dan huur je maar een duurder bedrijf in, als je voor je bejaarde moeder geen ongemotiveerde ongeschoolde thuiszorgmedewerker wilt dan huur je maar duurdere zorg in. Wie dat niet kan betalen maar wel voor (gedogen van) dit beleid heeft gestemd moet de volgende keer toch maar iets meer aan zichzelf denken in het stemhokje.
Wat er gestemd is, zegt erg weinig over wie er aan de macht komt. We hebben slechts één stem uitgebracht en die was niet voor een bepaalde coalitie.
pi_120909637
quote:
Ik vraag me af of dit voldoende onder het voetlicht gebracht is in de campagne. Sowieso is de inhoud niet erg goed naar voren gekomen, maar ik denk niet dat mensen beseften dat ze voor dit soort onzinnigheid stemden. Ik ben zelf niet verbaasd overigens, en heb dan ook op iets anders gestemd.
pi_120913702
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 14:01 schreef Teslynd het volgende:
Wat er gestemd is, zegt erg weinig over wie er aan de macht komt. We hebben slechts één stem uitgebracht en die was niet voor een bepaalde coalitie.
Los van coalities weet je met een stem op de VVD dat (voort laten bestaan van) dit soort bereid gegarandeerd is. Dit jaar hebben heel veel mensen VVD gestemd en ik hoop dus maar dat die niet tot de klagers horen en gewoon de portemonnee trekken voor betere service.
pi_120913944
Schandalig inderdaad, en de bestuurders mogen natuurlijk wel ongelimiteerd hun zakken blijven volproppen met geld.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:19:29 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120914328
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat je bij een uurloon van ¤15 bulkt van het werk en ook nog geld hebt voor wat verzekeringen en pensioen.
En jij hebt een eigen bedrijf? :') :') :')
pi_120915859
Tja, ik ken iemand die bij een commercieel productiebedrijf naar eenvoudig inpakwerk had gesolliciteerd: afgewezen. Een paar weken mag (moet) hij daar vanuit de gemeente wel aan de slag maar dan met behoud van uitkering. En dan wordt het reintegratie of werkgewenning genoemd...
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:52:23 #90
379943 Paper_Tiger
pi_120929003
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:58 schreef FTWO het volgende:
Tja, ik ken iemand die bij een commercieel productiebedrijf naar eenvoudig inpakwerk had gesolliciteerd: afgewezen. Een paar weken mag (moet) hij daar vanuit de gemeente wel aan de slag maar dan met behoud van uitkering. En dan wordt het reintegratie of werkgewenning genoemd...
Dus?
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:53:47 #91
379943 Paper_Tiger
pi_120929082
quote:
Dat laatste is al de bron van alle problemen. Het poffen op andermans zak.
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:54:18 #92
379943 Paper_Tiger
pi_120929109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:10 schreef Arolsen het volgende:
Schandalig inderdaad, en de bestuurders mogen natuurlijk wel ongelimiteerd hun zakken blijven volproppen met geld.
Iemand moet het doen.
pi_120933954
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
Dat laatste is al de bron van alle problemen. Het poffen op andermans zak.
Ik heb het niet over teren op andermans zak, ik heb het over "beter niet stemmen op partijen over wier beleid je gegarandeerd drie maanden later gaat klagen".
pi_120937486
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar de mensen die afhankelijk zijn van de thuiszorg zitten straks dus wel opgescheept
met iemand die onder dwang komt helpen.
Leuk als je afhankelijk, gehandicapt of gewoon oud bent en je hebt hulp nodig bij
het wassen enzo :')

achterlijk plan...
het gaat vooral over zaken als boodschappen doen en schoonmaken in huis. Echte zorg zal het niet zijn.
  zondag 30 december 2012 @ 00:08:33 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120937689
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2012 00:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

het gaat vooral over zaken als boodschappen doen en schoonmaken in huis. Echte zorg zal het niet zijn.
Laag geschoolden het eerlijk verdiende brood uit de mond stoten. Je minachting voor de maatschappelijke werkende onderklasse is tekenend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120938345
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 00:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laag geschoolden het eerlijk verdiende brood uit de mond stoten. Je minachting voor de maatschappelijke werkende onderklasse is tekenend.
Ik geef volgens mij geen enkel waardeoordeel. Ik geef slechts toelichting bij een artikel dat in de echte krant waarschijnlijk wat uitgebreider was dan op internet. Voor het grootste deel van de bijstandsgerechtigden die aan het werk worden gezet gaat het om werk wat anders niet of in elk geval niet betaald zou gebeuren.
  zondag 30 december 2012 @ 00:20:28 #97
45206 Pietverdriet
pi_120938481
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2012 00:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik geef volgens mij geen enkel waardeoordeel. Ik geef slechts toelichting bij een artikel dat in de echte krant waarschijnlijk wat uitgebreider was dan op internet. Voor het grootste deel van de bijstandsgerechtigden die aan het werk worden gezet gaat het om werk wat anders niet of in elk geval niet betaald zou gebeuren.
Niet meer, omdat het wegbezuinigd is omdat met er bijstanders op in kan zetten.
pi_120938551
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:57 schreef Ziba het volgende:

[..]

Het is toch ook een vreemd plan? Ik vraag me af wat hier het voordeel van is.
De basis van het plan is niet zo vreemd. Mensen die een bijstandsuitkering krijgen moeten daarvoor iets terug doen voor de maatschappij. Het liefst op weg naar echt werk (dat is namelijk het achterliggende doel, een bijstandsklant minder is een besparing voor de gemeente en de 'afschrikkende' werking lijkt er te zijn mensen vragen geen uitkering meer aan of zeggen deze op als ze er iets voor terug moeten doen), lukt echt werk niet dan kunnen ze 'vrijwilligerswerk' gaan doen bij allerlei maatschappelijke instellingen. in vergelijking met thuis op de bank zitten zie ik wel voordelen.
  zondag 30 december 2012 @ 00:22:43 #99
45206 Pietverdriet
pi_120938595
quote:
2s.gif Op zondag 30 december 2012 00:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De basis van het plan is niet zo vreemd. Mensen die een bijstandsuitkering krijgen moeten daarvoor iets terug doen voor de maatschappij. Het liefst op weg naar echt werk (dat is namelijk het achterliggende doel, een bijstandsklant minder is een besparing voor de gemeente en de 'afschrikkende' werking lijkt er te zijn mensen vragen geen uitkering meer aan of zeggen deze op als ze er iets voor terug moeten doen), lukt echt werk niet dan kunnen ze 'vrijwilligerswerk' gaan doen bij allerlei maatschappelijke instellingen. in vergelijking met thuis op de bank zitten zie ik wel voordelen.
Vind jij niet dat werk gewoon betaald dient te worden?
pi_120938597
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 00:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet meer, omdat het wegbezuinigd is omdat met er bijstanders op in kan zetten.
Je legt een erg creatief verband. Die bezuiniging zou er sowieso zijn, het effect er van wordt beperkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')