abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:04:54 #51
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120855441
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:03 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je roept nu een hele stapel problemen, maar ik weet er nog wel een aardige: er gaat een shitload geld in bijstandsuitkeringen om.

Ik ben me er van bewust dat er mensen in de bijstand zitten die eigenlijk gewoon ziek zijn en daar niet in horen. Enerzijds zitten ze daar vanwege bezuinigingen die nodig zijn omdat mensen als jij met 'ja maar, ja maar' de hakken in het zand zetten. En anderzijds wordt dat probleem nu een beetje gecamoufleerd omdat die mensen toch thuis zitten. Met zo'n werk-voor-uitkeringprincipe wordt dit verborgen probleem tenminste goed duidelijk waardoor het tenminste niet onzichtbaar kan blijven bestaan.
Ze zitten daar omdat anderen meer te bieden hebben voor het minimumloon en ze niet voor minder aan de slag mogen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:05:34 #52
379943 Paper_Tiger
pi_120855468
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:57 schreef lezzer het volgende:
Gewoon het hele idee van loondienst maar opheffen dan?
Betaalt een ander dan ook jouw rekening?
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:07:27 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120855524
quote:

[..]

Je roept nu een hele stapel problemen, maar ik weet er nog wel een aardige: er gaat een shitload geld in bijstandsuitkeringen om.

Ik ben me er van bewust dat er mensen in de bijstand zitten die eigenlijk gewoon ziek zijn en daar niet in horen. Enerzijds zitten ze daar vanwege bezuinigingen die nodig zijn omdat mensen als jij met 'ja maar, ja maar' de hakken in het zand zetten. En anderzijds wordt dat probleem nu een beetje gecamoufleerd omdat die mensen toch thuis zitten. Met zo'n werk-voor-uitkeringprincipe wordt dit verborgen probleem tenminste goed duidelijk waardoor het tenminste niet onzichtbaar kan blijven bestaan.
Waarbij je een aantal mensen wederom de shit induwt, omdat ze wegens bezuinigingen op de WAO destijds al de WAO uitgezet zijn (vaak omdat ze vrouw en gehuwd waren, en een partner met inkomen hadden), want ik heb niet de illusie dat de medewerkers van de sociale diensten kunnen inschatten wie wat voor werkzaamheden met zijn/haar beperkingen wel zou kunnen uitvoeren.

Laat ze maar eens beginnen de jonge bijstanders aan het werk te zetten, dat zijn degenen die sowieso al minder kansloos zijn dan mensen die al > 10 jaar in een uitkering zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:08:46 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120855567
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:03 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je kan jezelf ook arm rekenen. Ik ken iemand die in de zorg werkt. Bezoekt allemaal verslaafden in Haarlem en reist ook met eigen vervoer in eigen tijd. Die 15 Euro per uur die haalt hij niet.
Die ZZP'er van jou ook niet....
Maar je verslaafdenwerker heeft een "goed" inkomen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120855657
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij je een aantal mensen wederom de shit induwt, omdat ze wegens bezuinigingen op de WAO destijds al de WAO uitgezet zijn (vaak omdat ze vrouw en gehuwd waren, en een partner met inkomen hadden), want ik heb niet de illusie dat de medewerkers van de sociale diensten kunnen inschatten wie wat voor werkzaamheden met zijn/haar beperkingen wel zou kunnen uitvoeren.

Laat ze maar eens beginnen de jonge bijstanders aan het werk te zetten, dat zijn degenen die sowieso al minder kansloos zijn dan mensen die al > 10 jaar in een uitkering zitten.
Ja, dus? Lekker in de bijstand laten zitten? Thuis ziek op de bank met een te laag inkomen?

Die keuringen destijds hadden weinig te maken met wel of geen compente medewerkers, maar gewoon met keiharde quota. Dat die nodig waren had met een absurde wildgroei te maken, omdat men eerder geen keuzes durfde te maken.

Als men de WAO niet jarenlang als afvalputje gebruikt had en een bijstandsuitkering niet jarenlang als een 'keuze' gezien had kon je nu met een fatsoenlijke uitkering thuiszitten als je ziek bent. En dat dat kon was het gevolg van de wens 'sociaal' te zijn. Laten we nu eens zien hoe we de zieke kanten uit het systeem kunnen halen want duurzaam is niet alleen iets dat betrekking heeft op het milieu.
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:14:05 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120855737
Er zijn massaal mensen in de arbeidsongeschiktheid gedumpt, een deal tussen bonden, overheid en bv failliete scheepswerven om oudere werknemers niet werkeloos te maken.
Dit legde de bom onder de ziektewet in Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120855755
quote:

[..]

En ik noemde maar een paar van de argumenten waarom deze kunstgreep fout is.

Je kan beginnen met wat géén vrijwilligerswerk is, ook geen vrijwilligerswerk te noemen.
Ik zei net al: het wordt genereren. Dat is een funeste fout.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens: een deel van uitkeringsontvangers kan een deeltijd werktaak uitvoeren, maar dan moet er wel gekeken worden wie er wat kán doen. Laat om te beginnen die mensen zélf naar vrijwilligerswerk zoeken, evenals alle WW'ers die zinloos bergen sollisitatiebrieven/formulieren in sturen en daarom geen vrijwilligerswerk mogen doen. Daarmee neem je een boel druk van de ketel, met name bij de arbeidsgehandicapten en mensen kunnen bezig blijven in hun eigen vak/interessenrichting. Dat is ook weer goed voor hun marktwaarde.
pi_120855767
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Er zijn massaal mensen in de arbeidsongeschiktheid gedumpt, een deal tussen bonden, overheid en bv failliete scheepswerven om oudere werknemers niet werkeloos te maken.
Dit legde de bom onder de ziektewet in Nederland.
Die mensen zullen zo onderhand wel in de AOW zitten.
pi_120855797
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:14 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Je kan beginnen met wat géén vrijwilligerswerk is, ook geen vrijwilligerswerk te noemen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens: een deel van uitkeringsontvangers kan een deeltijd werktaak uitvoeren, maar dan moet er wel gekeken worden wie er wat kán doen. Laat om te beginnen die mensen zélf naar vrijwilligerswerk zoeken, evenals alle WW'ers die zinloos bergen sollisitatiebrieven/formulieren in sturen en daarom geen vrijwilligerswerk mogen doen. Daarmee neem je een boel druk van de ketel, met name bij de arbeidsgehandicapten en mensen kunnen bezig blijven in hun eigen vak/interessenrichting. Dat is ook weer goed voor hun marktwaarde.
Prima, laten we het dwangarbeid noemen :7

Geen enkele moeite mee, volgens mij heb ik het woord 'vrijwilligerswerk' ook niet in de mond genomen.
pi_120855851
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:16 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Prima, laten we het dwangarbeid noemen :7

Geen enkele moeite mee, volgens mij heb ik het woord 'vrijwilligerswerk' ook niet in de mond genomen.
Zeg ik ook niet. We praten hier n.a.v. het Rotterdamse voornemen en volgens het nieuwsbericht gaat het om opgelegd vrijwilligerswerk.
pi_120855906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:18 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet. We praten hier n.a.v. het Rotterdamse voornemen en volgens het nieuwsbericht gaat het om opgelegd vrijwilligerswerk.
ah, op die manier. Dat is inderdaad nogal eufemistisch
pi_120857089
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Thuiszorg kost een godsvermogen door alle bijkomende kosten. Laat iedereen die thuiszorg uitvoert ZZP-er zijn met BTW vrijstelling. Ook de mensen die dat onder dwang vanuit de bijstand doen.
Komt hij weer aan hoor, die zuunigerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:03:37 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120857281
Ironisch. Jarenlang heeft men geroepen dat uitkeringtrekkers van de bank af moeten komen en maar ergens moeten gaan billen wassen en werken voor hun geld. Nu daar gehoor aangegeven is komt men er dus achter dat een dergelijk plan toch niet geheel waterdicht is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120860309
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Twintig jaar geleden gebeurde dat ook
Vriendin van mij werd ontslagen van haar baan in zwakzinnigenzorg, kon daarna wel aan de slag als "vrijwilliger" op haar oude plek...
Piet, in Duitsland heb je ook zoiets, die Hartz-maatregelen. Die lopen nu een paar jaar, hoe gaat dat in de praktijk? Zoals verwacht (werklozen die hun oude werk zo doen) of blijkt het toch een beetje te helpen?

Ik volg het nieuws in Duitsland niet, dus vandaar even mijn vraag.
pi_120860576
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:03 schreef Ryon het volgende:
Ironisch. Jarenlang heeft men geroepen dat uitkeringtrekkers van de bank af moeten komen en maar ergens moeten gaan billen wassen en werken voor hun geld. Nu daar gehoor aangegeven is komt men er dus achter dat een dergelijk plan toch niet geheel waterdicht is.
De stupiditeit zit hem dan ook in de holle rechtse retoriek dat werkloosheid een individueel probleem is en opgelost kan worden wanneer het individu maar hard genoeg zijn best doet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120862752
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:14 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk maar in de praktijk blijkt dus dat zowel de klantmanagers
alsmede de PvdA die medeverantwoordelijk voor het huidige beleid inzake
bijstandsgerechtigden dit juist niet toelaten of toepassen omdat het adagium is:
Zoveel mogelijk mensen aan de slag zien te krijgen ongeacht de manier waarop

(Intimidatie,hoongelach tonen voor medische gebreken of andere oorzaken
die een bijstandsgerechtigde heeft om daadwerkelijk dat te doen waar SozaWe
mensen in wil stoppen - projecten - zijn ook aan de orde van de dag.) Zeg maar
het pesten en treiteren en minachting hebben voor de rechten van de mensen
is een voldongen iets alleen maar omdat men het beeld wil ophouden dat men
weet wat men doet en daar alles voor moet wijken.

Men ziet al maanden aan de cijfers dat er amper tot niemand doorstroomt
naar een vaste baan en al die opgezette SozaWe projecten (waaronder
dus in Rotterdam de ROTEB) geen zoden aan de dijk zet. Sterker nog
je ziet elke maand alleen maar mensen bijkomen! En de enige reden dat
men dus het probeert te gooien op de verzorging is dat men niet wil
toegeven dat bijvoorbeeld het ROTEB project gefaald heeft.
(er worden volgens zegge daar ook geen mensen meer geplaatst!)

Kortom een andere koe om vooral de gedachte in stand te houden
dat men goed bezig is terwijl in de praktijk anders uitwijst.

Ik zou zeggen dat je mensen van boven de 50? gewoon met rust moet
laten daar het een vast gegeven is dat deze mensen nooit meer aan de
slag komen en alle inspanning en kosten niet opwegen tegen het uiteindelijk
eindresultaat. Wat men wel kan doen is bijvoorbeeld werkgevers verplichten
goed en welwillende bijstandsgerechtigden een kans te geven zich te bewijzen
en niet lukraak alleen maar op jongeren zich te richten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 14:40:28 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:54:51 #67
379943 Paper_Tiger
pi_120863413
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De stupiditeit zit hem dan ook in de holle rechtse retoriek dat werkloosheid een individueel probleem is en opgelost kan worden wanneer het individu maar hard genoeg zijn best doet.
Dat is geen holle rechtse retoriek maar de waarheid. Ieder mens kan voorzien in zijn eigen levensonderhoud. Als er geen baantje voor je is dan kun je iets gaan ondernemen.
pi_120863502
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:03 schreef Ryon het volgende:
Het is toch ook een vreemd plan? Ik vraag me af wat hier het voordeel van is.
pi_120863639
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is geen holle rechtse retoriek maar de waarheid. Ieder mens kan voorzien in zijn eigen levensonderhoud. Als er geen baantje voor je is dan kun je iets gaan ondernemen.
Ik noem het niet voor niks stupiditeit. De vraag naar arbeid verandert niet doordat iemand erin slaagt ervoor te zorgen dat het zijn arbeid is waar naar gevraagd wordt. Die gaat dan ten koste van de vraag naar arbeid door een ander.
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:04:21 #70
379943 Paper_Tiger
pi_120863790
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik noem het niet voor niks stupiditeit. De vraag naar arbeid verandert niet doordat iemand erin slaagt ervoor te zorgen dat het zijn arbeid is waar naar gevraagd wordt. Die gaat dan ten koste van de vraag naar arbeid door een ander.
Niet noodzakelijkerwijs. Je kan ook zelf werk creëren. De economie is geen taart van een vaste grote die verdeeld wordt onder alle mensen minus de mensen die buiten de boot vallen.
pi_120863992
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niet noodzakelijkerwijs. Je kan ook zelf werk creëren. De economie is geen taart van een vaste grote die verdeeld wordt onder alle mensen minus de mensen die buiten de boot vallen.
Nee, maar het is ook geen taart die je kunt vergroten met het deel wat je zelf nodig hebt. Iemand anders moet een stukje van zijn taartpunt afstaan in ruil voor je arbeid, die moet dat vrijwillig doen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:14:04 #72
379943 Paper_Tiger
pi_120864129
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, maar het is ook geen taart die je kunt vergroten met het deel wat je zelf nodig hebt. Iemand anders moet een stukje van zijn taartpunt afstaan in ruil voor je arbeid, die moet dat vrijwillig doen.
De vraag naar arbeid wordt gecreëerd. Er is geen vaste hoeveelheid banen. Als niemand je een baan aanbied dan creëer je gewoon zelf werk.
pi_120864275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:14 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De vraag naar arbeid wordt gecreëerd. Er is geen vaste hoeveelheid banen. Als niemand je een baan aanbied dan creëer je gewoon zelf werk.
Prima, maar daarmee krijg je nog niet betaald voor dat werk.
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:19:59 #74
379943 Paper_Tiger
pi_120864351
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Prima, maar daarmee krijg je nog niet betaald voor dat werk.
Mijn gedachte was dat dat wel gebeurde.
pi_120864565
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Mijn gedachte was dat dat wel gebeurde.
Tja, dat is dan jouw communistische denkwijze of zo. We bedenken wel even wat mensen gaan doen en dan gaan ze dat doen. Zo werkt het niet. In landen als het onze maken mensen in hoofdzaak zelf uit waar ze hun geld aan uitgeven en hoeveel geld ze uitgeven. Als ze er niet genoeg van willen uitgeven aan arbeid, dan is er te weinig vraag naar arbeid om iedereen van betaald werk te voorzien, loondienst of zelfstandige, dat maakt niet uit.

Dat fenomeen kennen we al vele eeuwen en dat heet werkloosheid. Dat verdwijnt niet door wat een individu doet om zich daar persoonlijk aan te onttrekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')