Het is volkomen natuurlijk. Transgenders hebben vrijwel altijd zo lang ze zich kunnen herinneren het gevoel dat ze in het verkeerde lichaam zitten, meestal vanaf het moment dat ze zich echt bewust zijn van zichzelf en hun omgeving. Dat geeft aan dat het vooraf op het moment van verwekking bepaald is. Als het op het moment van verwekking bepaald is is het genetisch bepaald en dus volkomen natuurlijk.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:52 schreef WH141 het volgende:
[..]
Het is onnatuurlijk, hoeveel wilde dieren ken je die zich hebben laten ombouwen weetje.
Jaquote:Op donderdag 27 december 2012 23:53 schreef Messina het volgende:
[..]
Hoeveel dieren ken je die zich hebben laten castreren? Zichzelf he. Ben je daar ook tegen?
Maar het ombouwen is niet natuurlijkquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:15 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Het is volkomen natuurlijk. Transgenders hebben vrijwel altijd zo lang ze zich kunnen herinneren het gevoel dat ze in het verkeerde lichaam zitten, meestal vanaf het moment dat ze zich echt bewust zijn van zichzelf en hun omgeving. Dat geeft aan dat het vooraf op het moment van verwekking bepaald is. Als het op het moment van verwekking bepaald is is het genetisch bepaald en dus volkomen natuurlijk.
Daarnaast is alles wat door de natuur wordt voortgebracht per definitie natuurlijk. De natuur kan simpelweg niet iets onnatuurlijks voortbrengen net zoals iets onnatuurlijks nooit iets natuurlijks kan voortbrengen.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 27 december 2012 23:55 schreef arachide. het volgende:
[..]
Huwelijk is ook onnatuurlijk, als we nu toch absurd gaan doen.
Tja, ik waardeer je mening, maar! (altijd die maar)quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:09 schreef Confetti het volgende:
Je bent een beetje in het verkeerde tijdperk geboren, TS. We leven nu in een tijd waar alles kan. Een land waar familiewaarden ons allang hebben verlaten en we maar alle soorten afwijkingen moeten accepteren.
Niets mis met discriminatie als het gerechtvaardigd is. Slecht gedrag hoor je te veroordelen.
Je moet niet overal begrip voor gaan opbrengen want dan word je iemand zonder eigen principes en waarden.
Je kan je als jonge ook sexy voelen, hoor.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:58 schreef arachide. het volgende:
[..]
Als ik een jongen was nu, dan zou ik me doodongelukkig voelen. Ik hou van shoppen, jurkjes, nagellak, make-up, dat ene paar schoenen. Ohmygooddddd hakken! Mijn lange haar, mijn jarretels aandoen en me ongekend sexy voelen, me überhaupt sexy voelen. Emotioneel zijn, bridget Jones kijken, romantisch doen.
Ik zou het voor geen goud willen missen.
Homo zijn is niet hetzelfde als verwijfd zijn hè.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:14 schreef Hangwang het volgende:
[..]
Haha nee ik ben echt serieus, dat jong was een ginger. Nou daar kan hij niets aan doen. Maar vervolgens werd hij dol op schoonmaken en wasmachines en hij kreeg make-upkoffertjes van zijn moeder. Nou dan krijg je zo'n kind ook verwijft als het maar kan. En nu heeft hij alleen een vriendinnetje, wordt hij gepest op school en is homo. Sommigen denken dat het onschuldig is, maar zo voedt je een jongen wel verkeerd op en wordt het uiteindelijk niets.
Neenee, zo'n jongen vindt vervolgens een andere jongen die ook dat soort dingen leuk vindt. En dan gaan ze samen lekker make-uppen. Adopteren ze een kind want ze kunnen geen kind krijgen en dan wordt dat kind ook gay.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:17 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Homo zijn is niet hetzelfde als verwijfd zijn hè.
Maar jij denkt echt dat als je schoonmaken en make-up leuk vindt, je daardoor op jongens gaat vallen? Dat dat op de een of andere manier met elkaar verbonden is in de hersenen ofzo?
Wil je nou echt beweren dat je oprecht niet snapt dat er een héél duidelijk verschil zit tussen het verkrachten van een kind en jezelf om laten bouwen? Kijk, dan ben je gewoon compleet, maar dan ook echt compleet, achterlijk. Of je bent dus een troll.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:04 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Iemand een troll noemen omdat je niet met zijn/haar mening kan omgaan, is nogal een zwaktebod.
Lolquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:19 schreef Hangwang het volgende:
[..]
Neenee, zo'n jongen vindt vervolgens een andere jongen die ook dat soort dingen leuk vindt. En dan gaan ze samen lekker make-uppen. Adopteren ze een kind want ze kunnen geen kind krijgen en dan wordt dat kind ook gay.
Waarom zouden we het niet doen? Daar hebben we overigens een alternatief voor, kleurlenzen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:20 schreef theunderdog het volgende:
Ik snap het punt van ts ergens wel. Iemand kan er niets aan doen, als hij of zij die gevoelens heeft. Alleen het is maar de vraag of de maatschappij altijd moet toegeven aan die gevoelens. Stel nu, dat er iemand geboren wordt die inderdaad niet blij is met zijn kleur ogen, moeten wij die dan ook een andere kleur ogen geven?
Wat is de grens?
Op een gegeven moment moet je mensen maar vertellen dat er helemaal niets mis met ze is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Waarom zouden we het niet doen? Daar hebben we overigens een alternatief voor, kleurlenzen.
Alles kan, alles kan. Er zit een universiteit tegenover je.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:20 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Lol:'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):'):') Hoe dom kunnen sommige mensen ook zijn.
Het ombouwen niet nee. De vraag die je jezelf moet stellen is deze, is een mens meer dan het lichaam waarin hij of zij zich bevind? In mijn ogen wel en als iemand zich wil laten ombouwen om de persoon te worden die hij of zij echt is dan dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Ik heb zelf namelijk niks met intolerantie. Intolerantie ontstaat uit negatieve gevoelens en leidt alleen maar tot nog meer negatieve gevoelens. Daar is in mijn leven geen plaats voor. Leef en laat leven. Dan is het leven veel mooier.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:16 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Maar het ombouwen is niet natuurlijk
Het gaat erom dat wat jij normaal vindt of wilt vinden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:19 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Wil je nou echt beweren dat je oprecht niet snapt dat er een héél duidelijk verschil zit tussen het verkrachten van een kind en jezelf om laten bouwen? Kijk, dan ben je gewoon compleet, maar dan ook echt compleet, achterlijk. Of je bent dus een troll.
Dat is een kankergezwel wegsnijden ook niet. Je punt?quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:16 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Maar het ombouwen is niet natuurlijk
quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is een kankergezwel wegsnijden ook niet. Je punt?
Omdat dat ook allemaal geld kost. Zolang het kan moet het in mijn ogen gedaan worden, begrijp mij niet verkeerd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Waarom zouden we het niet doen? Daar hebben we overigens een alternatief voor, kleurlenzen.
Dat slaat dan weer nergens op.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Op een gegeven moment moet je mensen maar vertellen dat er helemaal niets mis met ze is.
Waarom zou je moeten kiezen, kleurlenzen kosten minder dan het eigen risicoquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat dat ook allemaal geld kost. Zolang het kan moet het in mijn ogen gedaan worden, begrijp mij niet verkeerd.
Maar als er geld tekort is, en ik moet kiezen tussen het redden van een kankerpatiënt of de kleur ogen van iemand veranderen, dan weet ik het wel. Jij niet?
Dat we te ver zijn doorgeschoten. Waarom denk je dat nu de discussie ontstaat over welke behandeling op welke leeftijd nog plaats zou moeten vinden?quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat is een kankergezwel wegsnijden ook niet. Je punt?
Doordat bepaalde groepen paupers belastinglasten verlaging willen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:24 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Dat we te ver zijn doorgeschoten. Waarom denk je dat nu de discussie ontstaat over welke behandeling op welke leeftijd nog plaats zou moeten vinden?
Kleurlenzen zijn niet goed genoeg. Met kleurlenzen ziet alleen de buitenwereld je echte kleurogen niet, maar je weet zelf nog donders goed dat het kleurlenzen zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:24 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Waarom zou je moeten kiezen, kleurlenzen kosten minder dan het eigen risico
Dan alsnog, goedkoper dan eigen risico.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kleurlenzen zijn niet goed genoeg. Met kleurlenzen ziet alleen de buitenwereld je echte kleurogen niet, maar je weet zelf nog donders goed dat het kleurlenzen zijn.
Nee diegene wilt, dat zijn of haar kleur van ogen echt veranderen.
Ja, want de hardwerkende Nederlander moet maar betalen voor al die freaky operaties die mensen willenquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:25 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Doordat bepaalde groepen paupers belastinglasten verlaging willen.
Bron?quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:26 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dan alsnog, goedkoper dan eigen risico.
Er worden jaarlijks ongeveer 100 transseksuelen behandeld in Nederland. Geloof niet dat je premie daar nu ontzettend van stijgt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:24 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Dat we te ver zijn doorgeschoten. Waarom denk je dat nu de discussie ontstaat over welke behandeling op welke leeftijd nog plaats zou moeten vinden?
Ik heb een eigen bedrijf en meer dan genoeg succes. Diagnosticeren kun je dus maar beter aan anderen overlaten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:26 schreef Quotidien het volgende:
TS heeft een nogal klein referentiekader. Ts, het komt niet meer goed met jou. Je bent te bekrompen om succes te boeken en carriere te maken. Dat is mijn diagnose.
Uhh, ik kan zo ook wel bedenken dat als ik bijv. naar de supermarkt ga dat een pak tomaten geen 30 euro kost.quote:
Dat is zeker goed te doen, de vraag is alleen of dat wenselijk is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:28 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Uhh, ik kan zo ook wel bedenken dat als ik bijv. naar de supermarkt ga dat een pak tomaten geen 30 euro kost.
Nieuwe lenzen of ander pigment in de ogen spuiten is vrij goed te doen als we dat open stellen.
Dat jij een wereldwijk erkend (zoals hierboven vermeld) iets afdoet als complete onzin zegt genoeg. Ik kan me zoiets heel goed voorstellen, dus je hebt waarschijnlijk ook nog eens een compleet gebrek aan inlevingsvermogen. Nee, jouw soort type mens ken ik wel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:28 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Ik heb een eigen bedrijf en meer dan genoeg succes. Diagnosticeren kun je dus maar beter aan anderen overlaten.
Waarom zou men Ts moeten behandelen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Kunnen we TS niet behandelen? Verplichte opnamen? Lijkt me gezellig.
Omdat er duidelijk een steekje los zit bij hem.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou men Ts moeten behandelen?
Omdat deze (linksche) mensen zo tolerant zijn, behalve tegen iemand met een andere meningquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou men Ts moeten behandelen?
Je kan betere zo weinig mogelijk gebruik maken van empathie, in een discussie : http://www.scientias.nl/t(...)unnen-het-niet/75107quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dat jij een wereldwijk erkend (zoals hierboven vermeld) iets afdoet als complete onzin zegt genoeg. Ik kan me zoiets heel goed voorstellen, dus je hebt waarschijnlijk ook nog eens een compleet gebrek aan inlevingsvermogen. Nee, jouw soort type mens ken ik wel.
Ik ben gewoon tegen haatzaaierij en dingen die aanzetten tot geweld. Dat is illegaal weetje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:32 schreef Miertje88 het volgende:
[..]
Omdat deze (linksche) mensen zo tolerant zijn, behalve tegen iemand met een andere mening
Och, hij heeft een wat arrogante en egoïstische attitude, maar verder valt het wel mee.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Omdat er duidelijk een steekje los zit bij hem.
Ik vind het ombouwen gewoon te ver gaan. Punt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:30 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Dat jij een wereldwijk erkend (zoals hierboven vermeld) iets afdoet als complete onzin zegt genoeg. Ik kan me zoiets heel goed voorstellen, dus je hebt waarschijnlijk ook nog eens een compleet gebrek aan inlevingsvermogen. Nee, jouw soort type mens ken ik wel.
Het gaat niet om zomaar niet helemaal tevreden zijn met je geslacht, het liefst van het andere geslacht geweest zouden willen zijn. Transgenders hebben oprecht, en terecht zo leert de wetenschap ons, permanent het gevoel in het verkeerde lichaam geboren te zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:20 schreef theunderdog het volgende:
Ik snap het punt van ts ergens wel. Iemand kan er niets aan doen, als hij of zij die gevoelens heeft. Alleen het is maar de vraag of de maatschappij altijd moet toegeven aan die gevoelens. Stel nu, dat er iemand geboren wordt die inderdaad niet blij is met zijn kleur ogen, moeten wij die dan ook een andere kleur ogen geven?
Wat is de grens?
En waar zet ik aan tot geweld?quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik ben gewoon tegen haatzaaierij en dingen die aanzetten tot geweld. Dat is illegaal weetje.
Dat was 1 van je medestanders, maar geloof dat jij het met hem eens was. Zal even terug lezen.quote:
Je begrijpt het echt niet he?quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:34 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Het gaat niet om zomaar niet helemaal tevreden zijn met je geslacht, het liefst van het andere geslacht geweest zouden willen zijn. Transgenders hebben oprecht, en terecht zo leert de wetenschap ons, permanent het gevoel in het verkeerde lichaam geboren te zijn.
Elke dag in het verkeerde lichaam zitten met alle praktische gevolgen van dien. Onbegrip. Intollerantie. Soms gewoon pure haat. Mensen zoals TS dus... En altijd, overal, elke seconde van de dag dat knagende gevoel. Het is bijna een wonder dat 'maar' 40 procent van de transgenders een al dan niet succesvolle zelfmoordpoging doet.
Nee, ze doen dit echt voor de lol en je kan niet alles hebben in het leven dus ze moeten niet zo zeuren...
Ik weet donders goed dat transgenders er niets aan kunnen doen dat ze dat gevoel hebben. En dat het leven voor veel transgenders geen pretje is, ik ben ook nergens tegen het ombouwen van deze mensen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:34 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Het gaat niet om zomaar niet helemaal tevreden zijn met je geslacht, het liefst van het andere geslacht geweest zouden willen zijn. Transgenders hebben oprecht, en terecht zo leert de wetenschap ons, permanent het gevoel in het verkeerde lichaam geboren te zijn.
Elke dag in het verkeerde lichaam zitten met alle praktische gevolgen van dien. Onbegrip. Intollerantie. Soms gewoon pure haat. Mensen zoals TS dus... En altijd, overal, elke seconde van de dag dat knagende gevoel. Het is bijna een wonder dat 'maar' 40 procent van de transgenders een al dan niet succesvolle zelfmoordpoging doet.
Nee, ze doen dit echt voor de lol en je kan niet alles hebben in het leven dus ze moeten niet zo zeuren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |