http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gens-kameelrit.dhtmlquote:De Partij voor de Dieren is kwaad op Andy van der Meyde. De oud-voetballer reed vandaag op een kameel door het Friese dorp Kollum om zijn boek 'Geen Genade' te promoten.
De PvdD noet het 'een walgelijke manier om een boek te promoten'. 'Een kameel als promotiestunt, dat is niet in het belang van het dier', zegt Herman Gallé van de partij tegen de Leeuwarder Courant. 'Erg jammer dit.'
De kameel is een verwijzing naar een passage in het veelbesproken boek van Van der Meyde. Hij treft daar tot zijn grote schrik een kameel aan in de garage van zijn ex-vrouw.
Doen (deden) in het Midden-Oosten en de Sahara niks anders dan het dragen van mensen. Is zelfs een attractie geworden voor toeristen.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:14 schreef Tropanzia het volgende:
wtf! Kamelen vinden het toch helemaal niet erg om bereden te worden? Misschien vond die kameel het juist wel leuk om te doen.
LOLquote:Op donderdag 27 december 2012 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat de PvdD hierover gillen verbaasd mij niet. Dat er zoveel mensen in NL zijn die op deze gekken stemmen, is veel vreemder.
Ehndie, das weer iens wa oanders doan ien Skaap, nieukt da oak fiener daon die Skapen voan Boer Tjitte?quote:Op donderdag 27 december 2012 17:12 schreef Peunage het volgende:
De vraag is, hoe reageerde het Friese dorp op dat duivelse beest?
Inderdaad. Kamelen zijn voor Arabieren wat paarden voor Westerlingen waren. Simpel volk dat PvdB. Kunnen lange afstanden afleggen onder zeer warme omstandigheden en zijn dus heel geschikt voor die gebieden. Mongolieden rijden zelf ook nog steeds op dromedarissen in winsterse omstandigheden. Hele krachtige dieren.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:18 schreef Karina het volgende:
Paardrijden mag dan zeker ook niet?
Jammer, ik kan er geen foto van vinden
Dromedarissenquote:Op donderdag 27 december 2012 17:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Kamelen zijn voor Arabieren wat paarden voor Westerlingen waren. Simpel volk dat PvdB.
Wat een puike beesten zijn het tochquote:Op donderdag 27 december 2012 16:19 schreef Jellereppe het volgende:
Een paar pics van kamelen en dromedarissen mogen niet ontbreken in dit topic.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtige dieren. Wel zware beesten. Wegen gerust meerdere honderden kilo's per kameel/dromedaris.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:42 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Wat een puike beesten zijn het toch
Haha, dat zal hem leren.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Tijdens een lagere school reisje naar artis had een klasgenootje een dromedaris lopen pesten, beest spuugde hem vol, hij droop gewoon.
Bedenk me net dat het alweer een 40 jaar geleden gebeurd is.quote:
Dat is zeer lang geleden. Tijd vliegt ook wel.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedenk me net dat het alweer een 40 jaar geleden gebeurd is.
quote:Op donderdag 27 december 2012 17:07 schreef HeatWave het volgende:
Is er nou niemand bij die partij die dit soort dingen een beetje kan filteren? Je staat toch enorm voor lul met dit soort geneuzel.
Er is dat beest niets aangedaan verder. Dat ze zich drukmaken om mishandeling van dieren ok, maar een ritje op zijn rug maken... komop..
Wtfquote:
Het houden van huisdieren is ook niet in het belang van dieren. We vinden dat zelf leuk.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)gens-kameelrit.dhtml
Jongens, oppassen met het doodmaken van mieren!!!
Ergste misdaad sinds het begin der tijden.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat vinden we van geleidehonden, dan?
Vergeet de geleidepony's niet.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Niet in het belang van het dier, he?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:40 schreef waht het volgende:
[..]
Ergste misdaad sinds het begin der tijden.
Houd op. Ik ga aangifte doen bij de ibahesj, grrrr. Blijf met je tengels af van Kareltje de kameel.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:33 schreef timmmmm het volgende:
[ afbeelding ]
Elke keer weer op de kermis. Walgelijk
wel nee .. iSometrics hebben ze nodigquote:Op donderdag 27 december 2012 21:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Niet in het belang van het dier, he?
Muizevallen moeten ook worden verboden..
quote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef moussie het volgende:
[..]
wel nee .. iSometrics hebben ze nodig
Lol, Moussie!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef moussie het volgende:
[..]
wel nee .. iSometrics hebben ze nodig
Waarom mag je die niet aaien?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zoek alle kamervragen eens op die ze stellen (veel meer dan de PVV doet bijvoorbeeld) en je zult zien dat het krioelt van dit soort onzinnige belastinggeldverspilling. Dit soort partijen zorgen voor de versplintering waardoor "de democratie" in Nederland niks anders is dan een wassen neus.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik voel doorgaans behoorlijk wat sympathie voor de initiatieven van de PvdD, maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op! Behoorlijk stomme zet van die club.
Nou dat de democratie hier een wassen neus is, komt vooral omdat de wetgeving in Brussel wordt gemaakt en we hier op wat poppetjes mogen stemmen..quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:16 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Zoek alle kamervragen eens op die ze stellen (veel meer dan de PVV doet bijvoorbeeld) en je zult zien dat het krioelt van dit soort onzinnige belastinggeldverspilling. Dit soort partijen zorgen voor de versplintering waardoor "de democratie" in Nederland niks anders is dan een wassen neus.
Waardeloos partijtje
hebben Kamelen ook last vanquote:Op donderdag 27 december 2012 16:26 schreef ems. het volgende:
Zeuren over één kameel en ondertussen gigantische complexen toelaten waar allemaal dikke tieners de ruggen van onschuldige paarden en pony's breken zodat ze op school kunnen zeggen dat ze aan "sport" doen.
Totaal geen gezicht om zo'n prachtig beest door de Nederlandse straten te zien kuieren. Hoewel Andy van der Meyde is geslaagd in zijn missie. Hij heeft meer dan genoeg media-aandacht voor zijn boek gekregen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:53 schreef Karina het volgende:
De kameel waar het allemaal om ging
[ afbeelding ]
Andy is uiteindelijk maar gaan lopen
Van der Meyde met benenwagen door Kollum in plaats van kameel
De pers was vanmiddag massaal aanwezig in Kollum. Ook inwoners waren in grote getale afgekomen op de Outlet Kollum, een outletwinkel beheerd door leerlingen van de Friese Poort, opleiding detailhandel. Ex-profvoetballer Andy van der Meyde zou op een kameel zijn intocht maken door het dorp om vervolgens zijn boek ‘Geen genade’ te signeren. Het ritje op een kameel kwam er echter niet van. Na commentaar van de Partij van de Dieren besloot de organisatie het tochtje op de kameel af te blazen en moest van der Meyde met de benenwagen zijn intocht doen door Kollum.
Desondanks waren er veel fans van de ex-prof die het boek van van der Meyde wilden laten signeren. De kameel stond buiten naast de Outlet Kollum geparkeerd.
Outlet Kollum is een initiatief van vijf winkels in Kollum, bruna, Blokker, Jumbo, Ideko en Sake Store in samenwerking met het ROC Friese Poort.
Bron
Dat de kameel daar heeft moeten staan wachten is toch ook zielig voor dat beest
Heeft die Van der Meyde serieus geluisterd naar die debielen??quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:53 schreef Karina het volgende:
De kameel waar het allemaal om ging
[ afbeelding ]
Andy is uiteindelijk maar gaan lopen
Van der Meyde met benenwagen door Kollum in plaats van kameel
De pers was vanmiddag massaal aanwezig in Kollum. Ook inwoners waren in grote getale afgekomen op de Outlet Kollum, een outletwinkel beheerd door leerlingen van de Friese Poort, opleiding detailhandel. Ex-profvoetballer Andy van der Meyde zou op een kameel zijn intocht maken door het dorp om vervolgens zijn boek ‘Geen genade’ te signeren. Het ritje op een kameel kwam er echter niet van. Na commentaar van de Partij van de Dieren besloot de organisatie het tochtje op de kameel af te blazen en moest van der Meyde met de benenwagen zijn intocht doen door Kollum.
Desondanks waren er veel fans van de ex-prof die het boek van van der Meyde wilden laten signeren. De kameel stond buiten naast de Outlet Kollum geparkeerd.
Outlet Kollum is een initiatief van vijf winkels in Kollum, bruna, Blokker, Jumbo, Ideko en Sake Store in samenwerking met het ROC Friese Poort.
Bron
Dat de kameel daar heeft moeten staan wachten is toch ook zielig voor dat beest
Dacht je dat het er één van pluche was?quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
En het is nog een echte kameel ook!
Nee, een dromedaris. Kamelen zijn zeldzaamquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dacht je dat het er één van pluche was?
Een dromedaris is een soort kameel, heb ik begrepen. Net als dat een herder een soort hond is..quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een dromedaris. Kamelen zijn zeldzaam
Ik, en ik ben geen kuthippie, dieren zijn interessanter dan de meeste paupers (op enkele na dan, zoals jou, voor het contrast).quote:Op donderdag 27 december 2012 21:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het belang van het dier? Wie geeft een kut om het belang van het dier?
Rot toch op, kuthippies.
Nee, een herder is een hond, maar deze beesten zijn aan elkaar verwant zoals een hond, een wolf en een jakhals, vossen en wasbeerhonden aan elkaar verwant zijnquote:Op vrijdag 28 december 2012 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een dromedaris is een soort kameel, heb ik begrepen. Net als dat een herder een soort hond is..
Althans, dat heb ik ooit eens gelezen.
Aha! Dank je voor de info.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een herder is een hond, maar deze beesten zijn aan elkaar verwant zoals een hond, een wolf en een jakhals, vossen en wasbeerhonden aan elkaar verwant zijn
Lama's, Vicuñas, Alpacas en Guanacos zijn ook verwant met de kameel, maar dat noem je ook geen kamelen, je kan ze trouwens wel met elkaar kruisen, net als wolven en honden, of vossen en honden.
Coyotes trouwens ook, afaik is alleen het nageslacht van Wolven en Honden volledig vruchtbaar, Ezels en Paarden kan je ook kruisen, net als leeuwen en tijgers, maar die zijn dan weer niet vruchtbaar. Hoe het met het kruisen en de dan resulterende vruchtbaarheid van de kameelachtigen zit weet ik niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aha! Dank je voor de info.
Wat een geweldig dier! Ik ken Aeroflot alleen als een Russische luchtvaartmaatschappij?quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Aeroflot heeft trouwens de Sulimov gefokt, een kruising tussen een Gouden Jakhals en een Lapinporokoira, als snifferhonden. Ze zijn makkelijk te trainen, en het belangrijkste, kunnen werken tussen -70 (!) en +40 en worden tegenwoordig vooral ingezet om explosieven te zoeken. in tegenstelling tot honden nemen ze zelf het initiatief te gaan zoeken.
Klopt, die bedoel ik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat een geweldig dier! Ik ken Aeroflot alleen als een Russische luchtvaartmaatschappij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |