quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
SPOILER: Europese topniveauOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!
Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!
Misschien moet je trachten je punt iets duidelijker te maken.quote:Op dinsdag 25 december 2012 16:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat heeft dat met m'n punt te maken?Jij lult echt maar wat he.
In dat topic gebruikte je het feit dat hij ook naar Inter kon als een argument dat het dus een groot talent was. Nu bij Eriksen doe je net alsof het niks betekent als grote clubs interesse in je hebben. Je spreekt jezelf een beetje tegen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 17:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Misschien moet je trachten je punt iets duidelijker te maken.
Wat bedoel je? Ja, ik ben blij dat een groot talent er voor kiest om naar PSV te komen in plaats van naar Inter Milan. Voor PSV goed, maar ook gewoon voor hem en het voetbal goed dat spelers niet op jonge leeftijd naar topclubs vertrekken maar een gezonde carriereladder beklimmen.
In die zin is het ook goed dat Eriksen twee jaar geleden bij Ajax is gebleven. Maar verder snap ik je punt kennelijk niet, dus doe je best en leg het uit?
Nee, jij snapt mij niet. Het betekende 2 jaar geleden wel degelijk iets dat er interesse was van grote clubs. Maar als die interesse er nu nog was, dan waren er wel grote biedingen geweest en die zijn er kennelijk niet. Als een club nu 15 miljoen voor Eriksen biedt, dan staat hij morgen nog ergens een huis te kopen in het buitenland. Zeker met nog maar 1,5 jaar contract.quote:Op dinsdag 25 december 2012 17:01 schreef GGMM het volgende:
[..]
In dat topic gebruikte je het feit dat hij ook naar Inter kon als een argument dat het dus een groot talent was. Nu bij Eriksen doe je net alsof het niks betekent als grote clubs interesse in je hebben. Je spreekt jezelf een beetje tegen.
Hopelijk snap je het nu.
Hoe kom je erbij dat er geen interesse is van topclubs voor Eriksen, zal alleen maar groter zijn omdat het prijskaartje zakt door contractduur.quote:Op dinsdag 25 december 2012 17:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, jij snapt mij niet. Het betekende 2 jaar geleden wel degelijk iets dat er interesse was van grote clubs. Maar als die interesse er nu nog was, dan waren er wel grote biedingen geweest en die zijn er kennelijk niet. Als een club nu 15 miljoen voor Eriksen biedt, dan staat hij morgen nog ergens een huis te kopen in het buitenland. Zeker met nog maar 1,5 jaar contract.
Hiljemark is vrijwel net zo oud als Eriksen (paar maanden jonger) en in hem is wel een topclub genoeg geïnteresseerd om een bod uit te brengen. Dat zegt allemaal niets, want ook hij kan nu gewoon op zijn max zitten, al geloof ik dat niet. Grote verschil is dat hij constant is in zijn prestatie, waar Eriksen enorme piekwedstrijden afwisselt met enorme dalen. Soms een 9, soms een 4.
Gelukkig manquote:Op dinsdag 25 december 2012 18:45 schreef Sala-adin het volgende:
Ik sprak Adam gisteren en zei dat hij alleen maar naar Ajax moest gaan en niet naar PSV!!!
Dat heeft hij zelf liever ook, grote kans dat hij komt
Ajax heeft al erg veel potentie op die plek lopen alleen, en Az zal geheel logisch toch weer minstens 5 miljoen willen vangen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:01 schreef Tarado het volgende:
Wel een speler die ik graag bij Ajax zou zien als vervanger van Eriksen
Ik ook, geweldige speler. Hoewel je het met Marokkanen nooit weet helaas.quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Als Maher naar PSV zou gaan zou ik er schijtziek van zijn.
Deze Marokkaan heeft wel een goede mentaliteit hoorquote:Op dinsdag 25 december 2012 20:57 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ik ook, geweldige speler. Hoewel je het met Marokkanen nooit weet helaas.
Hij hangt iig niet rond met van die kutgastenquote:Op dinsdag 25 december 2012 21:03 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Deze Marokkaan heeft wel een goede mentaliteit hoorBen ik van overtuigd.
Als dat zo is, dan vertrekt hij deze winterstop nog. Zo niet, dan is er geen interesse. Eriksen is niets bijzonders en dat ziet heel Europa, behalve een handjevol Ajax-supporters en lijstjessamenstellers die uitgaan van 2 jaar oude scoutingsrapporten.quote:Op dinsdag 25 december 2012 17:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er geen interesse is van topclubs voor Eriksen, zal alleen maar groter zijn omdat het prijskaartje zakt door contractduur.
levert weinig assists? Wat sla jij toch steeds de plank mis.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan vertrekt hij deze winterstop nog. Zo niet, dan is er geen interesse. Eriksen is niets bijzonders en dat ziet heel Europa, behalve een handjevol Ajax-supporters en lijstjessamenstellers die uitgaan van 2 jaar oude scoutingsrapporten.
Eriksen scoort niet veel, levert weinig assists, pakt zelden een bal af. Wat doet hij dan zo verschrikkelijk goed dat hij 15 of 20 miljoen waard is? Mertens is voor psv belangrijker dan Eriksen voor Ajax. Is die dan 25 miljoen waard?
quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan vertrekt hij deze winterstop nog. Zo niet, dan is er geen interesse. Eriksen is niets bijzonders en dat ziet heel Europa, behalve een handjevol Ajax-supporters en lijstjessamenstellers die uitgaan van 2 jaar oude scoutingsrapporten.
Eriksen scoort niet veel, levert weinig assists, pakt zelden een bal af. Wat doet hij dan zo verschrikkelijk goed dat hij 15 of 20 miljoen waard is? Mertens is voor psv belangrijker dan Eriksen voor Ajax. Is die dan 25 miljoen waard?
Transfermarkt.dequote:Op dinsdag 25 december 2012 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
De tering. Je reacties worden steeds debieler.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Is dit dan een definitief afscheid van de Toekomst volgens jou?quote:Op woensdag 26 december 2012 01:30 schreef Devv het volgende:
PSV mag Maher hebben. Ajax koopt voor dat zelfde geld wel een paar jonge groeibriljanten die het tienvoudige op gaan leveren.
De komende jaren wel, omdat er door de oude-nieuwe situatie alleen nog maar Lukokis voortvloeien.quote:Op woensdag 26 december 2012 02:10 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is dit dan een definitief afscheid van de Toekomst volgens jou?
Kijk naar het MVP klassement. Daar staat Eriksen er helemaal niet zo best voor. Maar reageer vooral niet inhoudelijk hoor. Houdt vooral vast aan de mythe.quote:Op woensdag 26 december 2012 01:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
De tering. Je reacties worden steeds debieler.
quote:Op woensdag 26 december 2012 00:24 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Transfermarkt.de
Eriksen
Marktwert: 16.000.000 ¤
Mertens
Marktwert: 12.000.000 ¤
Wat betreft marktwaarde gaat het er vooral om wat je laat zien tegen topclubs. Een keer lekker wegdraaien tegen man city levert meer op dan twee doelpunten en twee assists tegen Roda. Kan je onterecht vinden, maar zo werkt het. Andy van der Meyde werd verkocht op 1 goede actie, zo ongeveer.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Type dan niets. Dat is toch geen argument man. Dat is hetzelfde als zeggen dat hij in FM erg goed is.
Kan wel zo zijn, maar dat is niet waar we het hier over hebben. Ik wil ook zeker niet beweren dat Mertens een topspeler is (alles behalve) maar feit is wel dat aan hem meer goals te danken zijn dan aan Eriksen. Mertens is geen 12 miljoen waard (het idee alleen al) en Eriksen is geen 16 miljoen waard. Beide gedachten zijn even belachelijk.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat betreft marktwaarde gaat het er vooral om wat je laat zien tegen topclubs. Een keer lekker wegdraaien tegen man city levert meer op dan twee doelpunten en twee assists tegen Roda. Kan je onterecht vinden, maar zo werkt het. Andy van der Meyde werd verkocht op 1 goede actie, zo ongeveer.
Als Eriksen van de zomer vertrekt zal hij tussen de 10 en 15 opbrengen denk ikquote:Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar dat is niet waar we het hier over hebben. Ik wil ook zeker niet beweren dat Mertens een topspeler is (alles behalve) maar feit is wel dat aan hem meer goals te danken zijn dan aan Eriksen. Mertens is geen 12 miljoen waard (het idee alleen al) en Eriksen is geen 16 miljoen waard. Beide gedachten zijn even belachelijk.
Als Eriksen al meer waard is (en door die hype rondom hem zal dat best zo zijn), dan is hij max 6 waard en Mertens max 4. En dan tel ik de 1,5 jaar contract van Eriksen niet eens mee. Affelay leverde met een aflopend contract nog 5 miljoen op, en Affelay was veel verder dan Eriksen nu toen hij vertrok. In tegenstelling tot Eriksen drukte hij wel elke wedstrijd zijn stempel.
quote:Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Eriksen van de zomer vertrekt zal hij tussen de 10 en 15 opbrengen denk ik
Die jongen kun je beter afschrijven denk ik. Lijkt me niet echt geschikt voor het topvoetbal. Te blessuregevoelig.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:08 schreef tammepiet het volgende:
Herstel Boilesen bij jong Ajax / Ajax I gaat zeker tot eind maart duren.
Net als Siggy. Risico van het vak als je alleen maar fragiele mannetjes scout.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:10 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Die jongen kun je beter afschrijven denk ik. Lijkt me niet echt geschikt voor het topvoetbal. Te blessuregevoelig.
Is er tegen die tijd volgens mij een jaar uit geweest. Loopt nu al wel rondjes op de Toekomst dus denk dat ze hem heel voorzichtig brengen.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:10 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Die jongen kun je beter afschrijven denk ik. Lijkt me niet echt geschikt voor het topvoetbal. Te blessuregevoelig.
Jij kijkt alleen naar de acties van Eriksen die opvallen en beoordeelt hem daar op. Blijkbaar zie je niet dat zo beetje elke aanval over hem gaat en hij daarom de belangrijkste man is van het veld. Soms haalt hij zelfs de bal bij de verdediging op als het niet loopt om later weer een beslissende pass op Boerrigter/de Jong te geven.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar dat is niet waar we het hier over hebben. Ik wil ook zeker niet beweren dat Mertens een topspeler is (alles behalve) maar feit is wel dat aan hem meer goals te danken zijn dan aan Eriksen. Mertens is geen 12 miljoen waard (het idee alleen al) en Eriksen is geen 16 miljoen waard. Beide gedachten zijn even belachelijk.
Als Eriksen al meer waard is (en door die hype rondom hem zal dat best zo zijn), dan is hij max 6 waard en Mertens max 4. En dan tel ik de 1,5 jaar contract van Eriksen niet eens mee. Affelay leverde met een aflopend contract nog 5 miljoen op, en Affelay was veel verder dan Eriksen nu toen hij vertrok. In tegenstelling tot Eriksen drukte hij wel elke wedstrijd zijn stempel.
Slechte troll ben je zegquote:Op woensdag 26 december 2012 12:23 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Net als Siggy. Risico van het vak als je alleen maar fragiele mannetjes scout.
PSVquote:Op woensdag 26 december 2012 13:38 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Slechte troll ben je zeg
Voor welke club ben je eigenlijk?
Zei je dit over Heitinga destijds ook?quote:Op woensdag 26 december 2012 12:10 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Bullshit hij werd te vroeg gebracht na zijn eerste blessure. Was van Nistelrooy dan ook niet geschikt voor topvoetbal?quote:Op woensdag 26 december 2012 12:10 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Of Robben...quote:Op woensdag 26 december 2012 13:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Bullshit hij werd te vroeg gebracht na zijn eerste blessure. Was van Nistelrooy dan ook niet geschikt voor topvoetbal?
Bij Robben zou het me niet verbazen als hij vroeger aan de peds heeft gezeten. Die werd al zo vroeg kaal en dat in combinatie met zoveel spierschuringen is gewoon heel verdachtquote:
quote:De Jong 'MVP' van de eredivisie in 2012
Siem de Jong is, gemeten over 2012, de meest waardevolle speler in de eredivisie. De aanvoerder is de enige Ajacied in de toptien, maar hij eist dan ook gelijk de koppositie voor zich op in het klassement dat Voetbal International samenstelde.
Slimste
De Jong scoorde weliswaar niet zo vaak als Sanharib Malki van Roda JC, maar gaf wel veel meer assists. Malki maakte 24 doelpunten, De Jong was 18 keer trefzeker. Malki gaf alleen slechts een assists, waar De Jong 12 keer aangever was.
Alles bij elkaar opgeteld blijkt De Jong waardevoller dan Dries Mertens en Jeremain Lens. De Jong komt tot in totaal 30 punten, terwijl de PSV'ers dat aantal net niet halen. Lens is trouwens topscorer wat assists betreft met 17 stuks.
Het is voor De Jong de tweede officieuze onderscheiding in korte tijd, want recent werd hij door zijn voorganger bij Ajax, Jan Vertonghen, nog 'uitgeroepen' tot slimste speler van de eredivisie.
Op zich toch niets vreemds ? Eerst 2 maanden bij Jong Ajax klaar stomen en dan aansluiten bij Ajax 1.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:08 schreef tammepiet het volgende:
Herstel Boilesen bij jong Ajax / Ajax I gaat zeker tot eind maart duren.
Niet alleen maar hoor. En zonder deze 2 spelen we PSV ook van de mat dus komt goed.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:23 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Net als Siggy. Risico van het vak als je alleen maar fragiele mannetjes scout.
Ach, zolang jullie ook punten blijven verspelen tegen de mindere goden zijn die onderlinge duels helemaal niet belangrijk. Bovendien komen we jullie nog een keer tegen. Het zal spannend blijven tot het einde.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:42 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Niet alleen maar hoor. En zonder deze 2 spelen we PSV ook van de mat dus komt goed.
Dat denk ik ook (ben ik het toch een keer met je eens)quote:Op woensdag 26 december 2012 22:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het zal spannend blijven tot het einde.
quote:“Eriksen verdient meer krediet”
Christian Eriksen is zo’n soort speler waar ik een zwak voor heb. Klaagt nooit, werkt hard en kan daarnaast natuurlijk geniaal voetballen. Dat er vaak erg veel kritiek is op de jonge Deen, doet mijn sympathie alleen maar meer aanwakkeren. Dus laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Christian Eriksen verdient meer krediet bij Ajax dan dat hij nu krijgt. En ik ga je vertellen waarom.
Waarom Christian Eriksen meer krediet verdient bij Ajax, laat ik je zien in de volgende 10 punten. En geloof me, na deze post kan je niet meer om Christian heen!
Eriksen is pas 20!
Hoewel het misschien door een hoop supporters en media wordt vergeten, is het feit dat Eriksen pas 20 jaar is. 20 jaar, nog hartstikke jong natuurlijk! Om dat even in een perspectief te zetten:
Zlatan Ibrahimovic kwam pas op z’n 20e bij Ajax, en vertrok op zijn hoogtepunt toen hij 23 was! Wesley Sneijder was al 22 toen hij bij Ajax pas echt een topseizoen draaide en vertrok naar Real Madrid.
Luis Suarez was 20 toen hij naar Ajax vertrok om enkele jaren later op zijn hoogtepunt te vertrekken naar Liverpool.
Jan Vertonghen was 24 toen hij echt goed begon te spelen bij Ajax en op zijn 25e uiteindelijk naar Engeland vertrok.
Klaas-Jan Huntelaar was al 22 toen hij naar Ajax kwam om jaren later pas naar het buitenland te vertrekken.
En zelfs Jari Litmanen was pas 21 toen hij bij Ajax mocht debuteren.
Christian Eriksen is nog maar 20 en komt eigenlijk net kijken. Waar andere spelers pas presteerden na hun 22e wordt van Eriksen verwacht dat hij op zijn 20e het al helemaal heeft gemaakt en het hele elftal naar zijn hand zet met legio assists en doelpunten.
Waarom geven we Christian Eriksen dus niet wat meer de kans om zich in deze fase van zijn carrière fysiek te ontwikkelen, maar ook als voetballer. Andere spelers hebben die tijd ook gehad.
Christian Eriksen legt uitzonderlijke statistieken neer
Een veel gehoorde harde noot aan het adres van Eriksen is het feit dat zijn rendement omhoog moet. Maar uit cijfers blijkt dat dat helemaal niet zo slecht is. Sterker nog, de statistieken die Eriksen neer weet te leggen zijn best uitzonderlijk voor een nummer 10 bij Ajax.
Laten we de cijfers van Christian voor het gemak eens even leggen naast de cijfers van Sneijder en v/d Vaart. Dan blijkt al snel dat de som van zijn goals en assists gemiddeld hoger is dan die van Wesley Sneijder en Rafael v/d Vaart. Helemaal als je bedenkt dat van der Vaart alleen maar slechter is gaanpresteren en Eriksen tot nu toe ieder seizoen groei laat zien qua statistieken. Christian Eriksen kan zich dus met gemak meten met de beste nummers 10 die Ajax de laatste 10 jaar heeft gehad:
Eriksen is nooit geblesseerd
Onder Frank de Boer is Christian Eriksen uitgegroeid tot een absolute basisspeler. Daarom heb ik eens gekeken hoeveel duels Eriksen onder de Boer heeft gespeeld. En wat blijkt, Eriksen speelde 90 van de 94 wedstrijden onder Frank de Boer. Een ongekend aantal voor een nummer 10. Helemaal als je bedenkt dat hij tot nu toe ook nog eens iedere zomer een toernooi heeft gespeeld (WK 2010, Jeugd EK 2011, EK 2012).
In totaal komt hij op ongeveer gemiddeld 54 duels per seizoen (op basis van 3 hele seizoenen). En dat op zijn 20e! Neem daarbij mee dat hij vaak van iedere speler op het veld de meeste meters aflegt en je kan wel concluderen dat de meeste spelers die aan zulke cijfers komen toch wel eens hun rust nodig hebben of her en der wat pijntjes hebben. Maar tot nu toe is Eriksen nooit geblesseerd en dat is ook een kwaliteit.
Christian Eriksen is te belangrijk in het systeem van Frank de Boer
In mijn ogen is Eriksen de spil in het Ajax van Frank de Boer. En ik denk dat Frank de Boer het met mij eens is!
Christian Eriksen is de schakelspeler van Ajax die constant tussen de linies speelt en het middenveld met de aanval verbind. Daarnaast is Christian Eriksen de enige speler van Ajax die echt constant aanspeelbaar is.
Waar Siem de Jong zich zo nu en doen verstopt, is het Eriksen die áltijd aanspeelbaar probeert te zijn. Daarnaast is Eriksen een van de enige spelers in de Ajax selectie die ook nog eens diepgang heeft. Iets wat in het spel van Ajax nog wel eens ontbreekt.
Christian Eriksen is ook een van de enige spelers die uit het niets iets weet te creëren met een simpele pass of steekbal. Waar een speler als Sneijder spelers bij Ajax om zich heen had als Huntelaar, v/d Vaart, Jaap Stam, Heitinga, Perez, Gabri en Rosenberg, moet Eriksen het ook nog eens met beduidend minder goede spelers om zich heen doen.
Denk er maar eens over na wat er gebeurd als Christian Eriksen weg zou vallen in dit Ajax. Het enige beetje onvoorspelbare wat Ajax heeft, valt volgens mij dan in één keer weg. En dat niet alleen, er vallen ook nog eens 15 doelpunten weg. Ja, Eriksen is ook dit seizoen alweer betrokken geweest bij 15 doelpunten in alle competities. Als hij door gaat met dit moyenne is hij dit seizoen bij tussen de 30 en 40 doelpunten betrokken geweest. Ongekend toch?
Eriksen krijgt onterecht kritiek
Eriksen krijgt vaak dezelfde punten van kritiek. Daar wil ik er een paar van graag weerleggen. Laten we beginnen met het vele balverlies wat hij tijdens een wedstrijd lijd. Laat ik voorop stellen dat hij inderdaad iets te vaak balverlies heeft en hier nog wat in kan verbeteren. Maar bij mij is het glas natuurlijk halfvol. Eriksen is namelijk ook de speler die het meeste risico in zijn spel legt en bijna het meest de bal krijgt omdat hij altijd aanspeelbaar is.
Laten we blij zijn dat er bij Ajax iemand is die een steekpass durft te geven of een andere pass waar wat risico aan zit. Bij Ajax hebben we al teveel spelers die houden van een tikkie breed of terug. Het gevolg is inderdaad dat hij wat vaker balverlies heeft. Maar goed, als hij daardoor wel 3x iemand alleen voor de keeper zet, dat is dat toch wel geoorloofd? We spelen niet voor niks met een speler als Poulsen in ons team (onbegrijpelijke aankoop).
Daarnaast wil ik jullie even wijzen op het feit dat meer spelers op de positie van Eriksen vaak balverlies lijden in de Eredivisie. Geroemde spelers als Tadic, Mertens en Maher lijden vaker of bijna evenveel balverlies (Zie http://eredivisielive.nl/sidekick/dashboard) dan Eriksen. De supporters van die clubs hoor je zelden over het feit dat hun (beste) speler wat vaker de bal verliest.
Goed, een ander puntje van kritiek wat ik even wil weerleggen. Korte corners. Hoewel ik er ook een hekel aan heb, kan Eriksen er volgens mij niet veel aan doen dat hij een korte corner neemt. Er wordt namelijk op getraind door Frank de Boer! Het is dus gewoon een opdracht van Frank de Boer dat Ajax af en toe een korte corner neemt. Hoewel het zelden succesvol is geweest, ziet Frank de Boer er duidelijk de meerwaarde van in.
Eriksen kan moeilijk de instructies van zijn trainer negeren. En als er dan ook nog eens een speler zich kort aan komt bieden bij een corner, kan Eriksen natuurlijk weinig anders dan de corner kort nemen.
Eriksen doet dus alles goed?
Nee natuurlijk niet. Ik besef ook wel dat hij iets ‘geiler‘ op een doelpunt mag zijn, dat hij soms wat te nonchalant is, dat hij soms een foute corner neemt, dat hij veel te weinig vrije trappen maakt, dat hij fysiek nog wat te kort komt en hij in het veld wat feller mag zijn. En natuurlijk mogen we dat eisen.
Maar kom op hé mensen. We hebben het over een speler in de Eredivisie, die bij Ajax speelt en nog maar 20 is. Als Christian Eriksen alles al beheerste had hij nu niet bij Ajax gespeeld maar bij een Barcelona of Manchester United.
Dus misschien moeten we wel blij zijn dat Christian Eriksen niet alles perfect doet? Op deze manier kunnen we misschien nog wel een aantal seizoenen genieten van deze geweldige voetballer.
Ik hoop het in ieder geval. En zo niet, dan wens ik hem veel succes bij een topclub in Europa. Ik weet zeker dat hij de top van Europa gaat halen.
Prima betoog, maar op dit stukje valt nog wel wat aan te merken.quote:Op donderdag 27 december 2012 00:30 schreef Tyron het volgende:
[..]
http://www.tussendelinies.nl/eriksen-verdient-meer-krediet
Tadic en Mertens staan volgens mij niet zo veel op 10, maar meestal een linie verder naar voren. Verder is het lijden van balverlies an sich niet zo'n probleem. Het gaat vaak om het moment en de positie op het veld.quote:Daarnaast wil ik jullie even wijzen op het feit dat meer spelers op de positie van Eriksen vaak balverlies lijden in de Eredivisie. Geroemde spelers als Tadic, Mertens en Maher lijden vaker of bijna evenveel balverlies (Zie http://eredivisielive.nl/sidekick/dashboard) dan Eriksen. De supporters van die clubs hoor je zelden over het feit dat hun (beste) speler wat vaker de bal verliest.
quote:Op donderdag 27 december 2012 08:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prima betoog, maar op dit stukje valt nog wel wat aan te merken.
[..]
Tadic en Mertens staan volgens mij niet zo veel op 10, maar meestal een linie verder naar voren. Verder is het lijden van balverlies an sich niet zo'n probleem. Het gaat vaak om het moment en de positie op het veld.
Verlies je de bal terwijl er 8 man in positie achter je staan, dan is er weinig aan de hand. Staat er echter 8 man voor de bal, dan is het een stuk vervelender.
Een probleem voor Eriksen waar de andere genoemden minder mee kampen is m.i. dan ook de speelstijl van Ajax. Daardoor is balverlies van Eriksen vaak veel vervelender dan van een Tadic of Mertens.
Dat is dan weer wel sterk.quote:Laten we blij zijn dat er bij Ajax iemand is die een steekpass durft te geven of een andere pass waar wat risico aan zit. Bij Ajax hebben we al teveel spelers die houden van een tikkie breed of terug. Het gevolg is inderdaad dat hij wat vaker balverlies heeft. Maar goed, als hij daardoor wel 3x iemand alleen voor de keeper zet, dat is dat toch wel geoorloofd? We spelen niet voor niks met een speler als Poulsen in ons team (onbegrijpelijke aankoop).
De Messi van Feijenoord ontbreekt ? Nou, dan moet het een makkie worden dus.quote:
Ook Vitesse hebben ze nog thuis. Verder hebben ze als laatste van de toppers begin maart PSV op bezoek, de laatste 8 a 9 wedstrijden zijn tegen de mindere goden. Is toch ook wel een voordeel.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:43 schreef tammepiet het volgende:
Feyenoord krijgt twe, psv, utr, az nog thuis en de Kuip is meer en meer een onneembare vesting geworden.
Natuurlijk gaan zij meedoen.
Als we maar winnen, 1-0 is ook goed, heb er wel vertrouwen inquote:Op donderdag 27 december 2012 13:25 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ze dan 20 januari maar meteen op drie punten achterstand zetten. En als we dat met 10-0 doen maken ze dat doelsaldo ook niet meer goed.
twitter:ajaxlife twitterde op donderdag 27-12-2012 om 14:37:31Nieuws: Ook aftrap AZ - Ajax verlaat naar 14.30 uur http://t.co/5Z4FMvrF #ajax reageer retweet
Leuk voor hemtwitter:ajaxlife twitterde op donderdag 27-12-2012 om 14:53:05Promotie voor de rechtsback! RT @AFCAjax: Van Rhijn speelt na de winterstop met rugnummer 2. De rechtsback had nummer 24. reageer retweet
En dat is heel goed nieuws.quote:Op donderdag 27 december 2012 14:41 schreef Tarado het volgende:
twitter:ajaxlife twitterde op donderdag 27-12-2012 om 14:37:31Nieuws: Ook aftrap AZ - Ajax verlaat naar 14.30 uur http://t.co/5Z4FMvrF #ajax reageer retweet
boeiend, juist die shirts met vertonghen met nr 28 enzo is vetquote:Op donderdag 27 december 2012 15:01 schreef tammepiet het volgende:
Prachtig maat van mij kreeg woensdag voor kerst de thuis met 24.
Lekker bezig AFCAquote:Op donderdag 27 december 2012 16:46 schreef JanCees het volgende:
Voor kerst een sjaal gekregen afkomstig van de AFCAshop:
[ afbeelding ]
maar het hoort toch AmsterdamSCHE te zijn?
quote:Op donderdag 27 december 2012 16:46 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:'Eriksen is tactisch geweldig'
Voormalig AZ-speler Kristen Nygaard vindt het niveau van de Eredivisie niet hoog. Wel kan de oud-voetballer genieten van Christian Eriksen.
'Ik ben wel geschrokken van het niveau. Er zijn weinig slimme voetballers meer. Dat zie ik ook in Frankrijk, het land waar ik woon. Ze kunnen allemaal trucjes, maar een steekballetje of een simpel een-tweetje zit er niet meer in. Zonde, want het is te trainen. Ze schieten nu vaak de bal zomaar naar voren', zegt Nygaard.
Over Eriksen. 'Ik heb tijdens Ajax - PSV wel ontzettend genoten van Christian Eriksen. Dat wordt een heel grote voetballer. Ik zag het aan zijn looplijnen. Net als ik is hij niet de snelste, maar tactisch is hij geweldig. In plaats van direct druk te zetten op hun centrale verdediger, liep hij met een boogje via de rechtsback naar het centrum. PSV kon daardoor niet via de zijkanten opbouwen. Steeds kwam de lange bal. Door dat soort slimmigheden kan een wedstrijd in het topvoetbal beslist worden.'
[ afbeelding ]
haha dat is ECHT heel laag dus k weet niet of je trollt ofso hoor hahaquote:Op donderdag 27 december 2012 19:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
Sorry hoor, maar dat is echt een slecht voorbeeldik ben fan van Eriksen, maar die looplijnen deed ik zelfs, en ik ben niet hoger gekomen dan Hoofdklasse jeugd
Ja wie kan niet goeie looplijnen op dat niveau uitvoeren, de mensen daar zijn nog net niet gehandicapt.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
Sorry hoor, maar dat is echt een slecht voorbeeldik ben fan van Eriksen, maar die looplijnen deed ik zelfs, en ik ben niet hoger gekomen dan Hoofdklasse jeugd
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/slideshow/detail/531quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:10 schreef Fargo het volgende:
[..]
Staan daar ergen foto's van online?
Het lijkt een vrij ruime opzet te worden. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:09 schreef Tyron het volgende:
[..]
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/slideshow/detail/531
Asje.
Volgens mij komen daar ook stoeltjes.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:20 schreef BMI het volgende:
[..]
Het lijkt een vrij ruime opzet te worden. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.
Dat snap ik. Maar zoals ik het bekijk komen er 5 rijen stoelen bij. Als je dan de breedte van de gracht bekijkt lijkt het mij dat je veel ruimte over houdt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:22 schreef Tyron het volgende:
[..]
Volgens mij komen daar ook stoeltjes.
Komen 5 rijen inderdaad. De gracht gaat aan één lange zijde dicht, de andere kant kan in de toekomst nog volgen. Achter de doelen blijft geloof ik sowieso open.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:24 schreef BMI het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar zoals ik het bekijk komen er 5 rijen stoelen bij. Als je dan de breedte van de gracht bekijkt lijkt het mij dat je veel ruimte over houdt.
Gaat de gracht maar aan één zijde dicht? Of begrijp ik dat verkeerd uit het onderschrift van de reportage?
Zondequote:Op vrijdag 28 december 2012 21:33 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Komen 5 rijen inderdaad. De gracht gaat aan één lange zijde dicht, de andere kant kan in de toekomst nog volgen. Achter de doelen blijft geloof ik sowieso open.
Tsja, het is nooit een perfect stadion geweest en dat zal het ook nooit worden. Als ze die twee zijden dichten en iets aan die hoeken doen ben ik persoonlijk tevreden. Dan hoeven die hoeken niet eens permanent dicht, maar het zou fijn zijn als ze 'weggewerkt' kunnen worden tijdens wedstrijden. Mij lijkt het wel iets als ze vier rode (schuine) zeilen met een logo maken die door soort rails snel erin en eruit geschoven kunnen worden.quote:
Mijn mening is dat ze beter hadden kunnen laten zoals het was. Maar we wachten het resultaat af.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Tsja, het is nooit een perfect stadion geweest en dat zal het ook nooit worden. Als ze die twee zijden dichten en iets aan die hoeken doen ben ik persoonlijk tevreden. Dan hoeven die hoeken niet eens permanent dicht, maar het zou fijn zijn als ze 'weggewerkt' kunnen worden tijdens wedstrijden. Mij lijkt het wel iets als ze vier rode (schuine) zeilen met een logo maken die door soort rails snel erin en eruit geschoven kunnen worden.
Je moet even naar deze kijken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef BMI het volgende:
[..]
Mijn mening is dat ze beter hadden kunnen laten zoals het was. Maar we wachten het resultaat af.
Je moet daar ook niks halen,kijk dan bij de 410 shop op zuid2 als je daar kan komen.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:24 schreef JanCees het volgende:
Plaatje uit de webshop is daten is trouwens maar aan één kant gestikt, of hoe dat ook gaat.
Alledrie plausibel. Levert samen toch mooi een miljoentje of 10 op.quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:28 schreef tammepiet het volgende:
Laatste geruchten:
Bonevacia naar Roda.
Eriksen nog deze winter naar de Spurs.
Sulejmani naar Kuban (Ozbiliz).
quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:31 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Alledrie plausibel. Levert samen toch mooi een miljoentje of 10 op.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:09 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Inderdaad. Op het moment bijv. wordt Blind bij Ajax weer aardig gehyped, maar ik vind Manolev dus gewoon beter als Blind. Verdedigend niet slechter en aanvallend voegt hij ook zeker meer toe.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:12 schreef Helpmefok het volgende:
[..]ik wilde jullie dit pareltje niet onthouden.
Hoewel ik vind dat Manolev onterecht wordt afgebrand, is Blind dit seizoen gewoon erg goed.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:12 schreef Helpmefok het volgende:
Blind zou op rb manolev helemáál zoek spelenquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:43 schreef Doublepain het volgende:
Manolev is ook beter, speelt blind rb dan?
Idd. Ik luisterde net naarquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:14 schreef The_Groove het volgende:
Ik háát de winterstop
Ik snap dat het lekker is voor de voetballers en dat ze recht hebben op 2 weekjes vakantie...maar nu zitten we opgescheept met schaatsen :/
Dan maar wat doen met m'n leven op wedstrijd dagen
Blind is onverwacht erg solide. Manolev is gewoon het slachtoffer van v/d Gijp's obsessie met opkomende backs.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:23 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hoewel ik vind dat Manolev onterecht wordt afgebrand, is Blind dit seizoen gewoon erg goed.
quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:14 schreef The_Groove het volgende:
Ik háát de winterstop
Ik snap dat het lekker is voor de voetballers en dat ze recht hebben op 2 weekjes vakantie...maar nu zitten we opgescheept met schaatsen :/
Premier League voetbalt gewoon door hoor, dus ik zie het probleem niet echt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:21 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Idd. Ik luisterde net naarRenate Groenwold
Voelt toch niet als Ajax.quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:19 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
[..]
Premier League voetbalt gewoon door hoor, dus ik zie het probleem niet echt.
Ja dat is waar.quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:28 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Voelt toch niet als Ajax.
Kan prima met 'interesse' de Spurs of een van de topclubs daar bekijken.
Bij Ajax heb ik geen moeite om een zaadpot te kijken. In de PL zap ik dan gewoon
Vreemd is dat eigenlijk he. Dat we van ons eigen ploeg makkelijk een zaadpot kunnen kijken, maar o wee als dat bij een wedstrijd van anderen dreigt te gebeuren...Heb soms wedstrijden weggezapt, kijk samenvatting derna en denk dan vervolgens: Damn... viel eigk wel meequote:Op zaterdag 29 december 2012 15:28 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Voelt toch niet als Ajax.
Kan prima met 'interesse' de Spurs of een van de topclubs daar bekijken.
Bij Ajax heb ik geen moeite om een zaadpot te kijken. In de PL zap ik dan gewoon
http://ajax1.nl/archief/e(...)-we-kampioen-worden/quote:In de nieuwste editie van ELF Voetbal staat een groot interview met Christian Eriksen. De Deense middenvelder gaat in op zijn voetbaljaar, met onder andere het 31e kampioenschap van Ajax, en zijn landgenoten Viktor Fischer en Lucas Andersen. Ook laat de middenvelder van Ajax weten wat de Amsterdamse fans kunnen verwachten in 2013: “Ik weet zeker dat wij kampioen gaan worden.”
Als het aan de scoringsdrift van Eriksen ligt dan is dit heel goed mogelijk. Als aanvallende middenvelder scoorde de Deen dit seizoen zeven keer. Vier keer was het raak in de Eredivisie en op het Europese niveau liet hij één keer het net bollen. Ook in de KNVB Beker was Eriksen tweemaal trefzeker. “Ik wil iedere wedstrijd belangrijk zijn. Dat eis ik van mezelf, ook in kleine wedstrijden.”
“Het is me dit seizoen niet in alle wedstrijden gelukt, maar ik vind wel dat het steeds beter gaat”, geeft Eriksen aan. “Ik ben jong, twintig jaar. Jonge spelers hebben genoeg prikkels om iedere wedstrijd te willen presteren.” Presteren deed de Deen bijna heel 2012 lang. De middenvelder miste bijna geen speelminuten in de Eredivisie en Champions League. “Voor mij was het een topjaar”, geeft de Deense spelverdeler op het middenveld dan ook aan.
“Het begon in januari met een gelijkspel tegen AZ en een nederlaag tegen Feyenoord nog slecht, maar na die nederlaag in Rotterdam kreeg de inhaalrace stilaan gestalte. De resterende vijftien wedstrijden wonnen we allemaal, met de 2-0 zege op PSV als het beslissende moment in de titelrace. Dat seizoen leverde mij naast de landstitel ook de Bronzen Schoen op. Daar was ik heel blij mee.”
“Mijn aandeel in de afgelopen titel was groter dan die van het jaar ervoor”, geeft Eriksen eerlijk toe. “Meer goals en meer assists. Twee jaar geleden werd ik eigenlijk pas vanaf begin december basisspeler, vanaf de komst van Frank de Boer. Onder hem heb ik volgens mij alles gespeeld.” Onder Frank de Boer kwamen steeds meer Deense talenten naar voren, onder andere Viktor Fischer.
“Viktor heeft zich dit seizoen uitstekend ontwikkeld”, aldus Eriksen. “Vorig seizoen, in zijn eerste jaar, heeft hij in de A1 aan de Ajax-stijl kunnen wennen. In de voorbereiding op dit seizoen mocht hij een paar keer met ons mee. Dat ging aardig, toch werd hij teruggezet. Hij moest zich eerst bewijzen in Jong Ajax. Vervolgens heeft hij zich op mentaliteit en op kwaliteit teruggeknokt.”
Een ander Deens talent die sinds de komst van Frank de Boer naar Amsterdam is gekomen is Lucas Andersen. “Lucas komt er ook aan. Ik vond het geweldig voor hem dat hij zijn debuut heeft gemaakt (red: 8 december 2012, Ajax – FC Groningen). Hij trainde al een tijdje met ons mee en verdiende het. Lucas is met geen andere Deen te vergelijken, hij heeft zijn eigen Lucas-stijl.”
Door de vele speelminuten in het shirt van Ajax komt het geregeld voor dat buitenlandse media melding maken van een transfergerucht. “Ik ben iemand die in het heden leeft. Ik denk maar aan één ding: kampioen worden met Ajax. Na afloop van het seizoen zien we wel verder”, maakt Eriksen duidelijk. “Ik heb bij Ajax voorlopig genoeg uitdagingen.”
“Hopelijk kunnen we het nu minder spannend maken”, vertelt Eriksen over de inhaalrace in de Eredivisie. De voorgaande seizoenen kwam Ajax pas laat op gang, maar in de winterstop staan de Amsterdammers drie punten achter op de nummers één en twee. “We moeten nu een goede serie neerzetten en de toppers winnen. Ik geloof er heilig in dat we weer kampioen gaan worden.”
quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:12 schreef Helpmefok het volgende:
HMF: "Ik weet zeker dat Feijenoord kampioen wordt".quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:51 schreef Tarado het volgende:
Eriksen: “Weet zeker dat we kampioen worden”
[..]
http://ajax1.nl/archief/e(...)-we-kampioen-worden/
Zo vreemd is dat toch niet?quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:42 schreef MrStock het volgende:
[..]
Vreemd is dat eigenlijk he. Dat we van ons eigen ploeg makkelijk een zaadpot kunnen kijken, maar o wee als dat bij een wedstrijd van anderen dreigt te gebeuren...Heb soms wedstrijden weggezapt, kijk samenvatting derna en denk dan vervolgens: Damn... viel eigk wel mee
quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:18 schreef Paul99 het volgende:
Ik wilde net nog 3 tickets bestellen voor Ajax Feyenoord maar zonder succes. Is de wedstrijd al uitverkocht ofzo?
Geen idee? Komt normaal toch geen hond op af?quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:18 schreef Paul99 het volgende:
Ik wilde net nog 3 tickets bestellen voor Ajax Feyenoord maar zonder succes. Is de wedstrijd al uitverkocht ofzo?
Ik zou gewoon wachten tot de wedstrijddag zelf en lekker kaartjes kopen bij de kassaverkoop.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:18 schreef Paul99 het volgende:
Op bankje vanwege roulatie dus is niet zo gekquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:14 schreef tammepiet het volgende:
Zat vandaag op het bankje hoor. Voorgaande duels wel alles basis.
2x gescoord 2x superman gezet.
Klopt. Jantje (l) ik heb al met Ajax contact gezocht over een afscheid tijdens aja - fey.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:21 schreef Tyron het volgende:
[..]
Op bankje vanwege roulatie dus is niet zo gek
Da's zo'n speler die ik nog wel een paar seizoentjes ga missen. Net zoals Chivu en Heitinga... Suarez was ik vrij snel overheen.quote:
Ik dacht als klein jochie altijd dat de winterstop er was omdat de velden dan vaak slecht waren door het winterweer, en men dus maar even een pauze nam.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:14 schreef The_Groove het volgende:
Ik háát de winterstop
3x niks. Samen met Sana de zwakste spelers uit de selectie.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:37 schreef DeLachendeVierde het volgende:
Wat vinden jullie van Boerrigter? Heb m'n twijfels maar begrijp dat ie op gang moet komen na blessure
Sana moet op links en even goed uitrusten pas dan kan je hem echt goed beoordelenquote:Op zondag 30 december 2012 13:30 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
3x niks. Samen met Sana de zwakste spelers uit de selectie.
Sana is een hypequote:Op zondag 30 december 2012 13:37 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Sana moet op links en even goed uitrusten pas dan kan je hem echt goed beoordelen
Liever Serero dan Sanaquote:Op zondag 30 december 2012 15:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Goedzo hoef ik die koekebakker nog even niet te zien spelen
Ik zie hem liever spelen dan Schonequote:Op zondag 30 december 2012 15:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niks mis met Schonequote:Op zondag 30 december 2012 15:12 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ik zie hem liever spelen dan Schone
Kreeg die sjaal voor kerst. Heb daar trouwens wel eens eerder wat gehaald en toen nooit problemen gehad.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je moet daar ook niks halen,kijk dan bij de 410 shop op zuid2 als je daar kan komen.
Sana gaat het absoluut niet redden. Zelfs Rosales maakte meer indruk.quote:Op zondag 30 december 2012 16:18 schreef j0rdiiii het volgende:
Sana zijn techniek.![]()
Die gaat gewoon een bruikbare speler voor Ajax worden.
Deze manquote:Op zondag 30 december 2012 15:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
quote:Op zondag 30 december 2012 16:29 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Sana gaat het absoluut niet redden. Zelfs Rosales maakte meer indruk.
Komende zomer staat ie bij het grofvuil.
Inderdaad.quote:Op zondag 30 december 2012 17:41 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Deze manSerero is 1 van de betere spelers die we hebben
Als hij niet 100% hersteld is dan is dat vrij klote. Anders is het gewoon waardevolle ervaring voor een speler die op dit moment niet onmisbaar is.quote:
Racistquote:Op zondag 30 december 2012 18:29 schreef Ethanolic het volgende:
Hoe kan je nou geilen op types als Serero en Sana
Inderdaad.quote:Op zondag 30 december 2012 18:29 schreef Ethanolic het volgende:
Er zit nog wel wat tussen geilen op en afschrijvenquote:Op zondag 30 december 2012 18:29 schreef Ethanolic het volgende:
Gaan we weerquote:
Ninja editquote:Op zondag 30 december 2012 20:25 schreef Tyron het volgende:
[..]
Alsof iemand nog durft te twijfelen over de kwaliteiten van Eriksen
Die kan er helemaal niets van en is altijd geblesseerd.quote:Op zondag 30 december 2012 17:41 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Deze manSerero is 1 van de betere spelers die we hebben
quote:Op zondag 30 december 2012 15:12 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Ik zie hem liever spelen dan Schone
Serero kan beter voetballen dan Schöne, mist wel body maar dat hij niets met een bal kan is onzin.quote:Op maandag 31 december 2012 01:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Schöne kan nog iets met een bal dat kan Serero niet. Nooit wat ingezien en hij kost je meer punten dan hij zal opleveren.
Serero kan beter dribbelen qua passing is het pure middelmaatquote:Op maandag 31 december 2012 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Serero kan beter voetballen dan Schöne, mist wel body maar dat hij niets met een bal kan is onzin.
quote:Overbodige Bonevacia op weg naar contract bij Roda JC
De toekomst van Roly Bonevacia ligt hoogstwaarschijnlijk niet in Amsterdam, maar in Kerkrade. Roda JC heeft de interesse in de Ajacied geconcretiseerd en wil in januari toeslaan.
De onderhandelingen tussen Ajax en Roda JC bevinden zich in een vergevorderd stadium. De middenvelder zou voor de duur van een half jaar worden gehuurd van de Amsterdammers. Het contract van de 21-jarige Bonevacia loopt aankomende zomer af, waardoor hij dan transfervrij kan worden vastgelegd.
Roda JC wil hem vervolgens een contract tot medio 2015 aanbieden. Als de clubs het eens worden meldt Bonevacia zich waarschijnlijk in de eerste week van januari voor een medische keuring, waarna hij zich zal aansluiten bij de selectie van trainer Ruud Brood.
Bonevacia maakte in het seizoen 2010/11 zijn eerste en laatste opwachting in dienst van Ajax in de Eredivisie, toen de Amsterdammers op 14 augustus 2010 van Vitesse wonnen (4-2). Vorig seizoen werd hij verhuurd aan NAC Breda, waar hij achttien keer voor uitkwam.
nu alle stoeltjes nog rood!quote:Op maandag 31 december 2012 17:22 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Schitterend! Wat zijn ze goed bezig in dat stadion
Het blijft amusant om dat van een supporter van de meest sfeerloze club van europa te horen.quote:Op maandag 31 december 2012 21:25 schreef Ad_van_Eerd het volgende:
[..]
Het blijft een zielloos huurhuis, ongeacht hoeveel tapijt ze er in flikkeren.
Nee jouw gezicht.quote:Op maandag 31 december 2012 23:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het blijft amusant om dat van een supporter van de meest sfeerloze club van europa te horen.
Lijkt me niet, bij de 4e ster misschienquote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:38 schreef Devv het volgende:
Ik hoop alleen wel dat de huldiging ooit weer op het Leidseplein gevierd mag worden.
Nah, gaat nooit meer gebeuren vrees ik. Wellicht als ze ooit het Leidseplein gaan verbouwen ooit dat het dan weer kan.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me niet, bij de 4e ster misschien
Moet lukken we zijn de bestequote:Op dinsdag 1 januari 2013 22:21 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nah, gaat nooit meer gebeuren vrees ik. Wellicht als ze ooit het Leidseplein gaan verbouwen ooit dat het dan weer kan.
De beste wensen nog allemaal hé! Dat we no.32 dit seizoen maar mogen vieren
En of.quote:Op maandag 31 december 2012 23:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Het blijft amusant om dat van een supporter van de meest sfeerloze club van europa te horen.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 05:17 schreef stoeltafel het volgende:
Zou dat iets met elkaar te maken hebben? Lijkt me niet.
quote:Arica vertrekt bij Ajax
Yener Arica (20) staat op het punt om Ajax te verlaten. De speler van Jong Ajax, die sinds 2003 het shirt van Ajax draagt, verblijft al in Turkije om de persoonlijke onderhandelingen met Kayserispor af te ronden en medisch te worden gekeurd. De Turken betalen een kleine afkoopsom.
quote:Ebecilio drie jaar Donetsk
Marc Overmars heeft de eerste dag van 2013 niet stilgezeten. De directeur voetbalzaken van Ajax beklonk de transfer van Lorenzo Ebecilio (21) naar Metallurg Donetsk. Als de aanvaller vandaag of morgen de medische keuring doorstaat, tekent hij een contract voor drie jaar bij de club in Oekraïne, waar eerder ook Co Adriaanse onder contract stond.
Ebecilio had een groot aandeel in het eerste kampioenschap van Ajax onder Frank de Boer in 2011, door alle zeventien competitieduels na het vertrek van Martin Jol in de basis te starten. Vorig seizoen kreeg hij nog geregeld speeltijd, maar dit jaar was hij tot Jong Ajax veroordeeld. Aan het einde van het seizoen zou Ebecilio transfervrij zijn. Nu levert hij Ajax nog enkele tonnen op.
Betwijfel ik maar het is al lekker dat hij geen geld meer kostquote:Op woensdag 2 januari 2013 08:03 schreef Devv het volgende:
Met een beetje geluk heeft hij Ajax geen geld gekost.
Serero is een held, technisch sterk en super in de combinatie. Moet alleen nog tactisch wat meer vernuft krijgen en dan heb je voor volgend jaar een superlicht maar ook fantastisch middenveld met een Eriksen en Sereroquote:Op maandag 31 december 2012 14:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Serero kan beter dribbelen qua passing is het pure middelmaat
Dit is overigens een impressie en zeker niet het uiteindelijke resultaatquote:
Ga ergens anders trollenquote:Op maandag 31 december 2012 21:25 schreef Ad_van_Eerd het volgende:
[..]
Het blijft een zielloos huurhuis, ongeacht hoeveel tapijt ze er in flikkeren.
Komt Damian ook maar bij Ajax voetballen. Toptalentquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:09 schreef Afhaalchinees het volgende:
Goed excuus voor vd vaart om terug te komen naar Amsterdam
Moet toch altijd hier aan denken als ik die naam ziequote:Op woensdag 2 januari 2013 11:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Komt Damian ook maar bij Ajax voetballen. Toptalent
Siem de Jong of Christian Eriksen zeg ik door mijn rood-witte bril. Anderzijds zijn het ook weer twee spelers waar ik me menigmaal aan erger omdat mijn verwachtingen (terecht) hoog zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:54 schreef tammepiet het volgende:
Lastige maar waar vinden wij Ajacieden de beste speler van de Eredivisie?
Die 2 behoren wel tot de beste voetballers in de eredivisie denk ik maar als ik kijk naar wie het meest waardevol was voor hun team dit seizoen tot nu toe dan kom ik toch wel op Pellè en Bony uit.quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:04 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Siem de Jong of Christian Eriksen zeg ik door mijn rood-witte bril. Anderzijds zijn het ook weer twee spelers waar ik me menigmaal aan erger omdat mijn verwachtingen (terecht) hoog zijn.
Hoezo? Er zijn nog nooit zoveel mensen met een voetbalverleden bij Ajax betrokken geweest bij de clubquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:22 schreef Artillerieschaap het volgende:
Er ontvallen ons de laatste jaren flink wat echte clubmensen. En er komen bitter weinig 'nieuwe' voor in de plaats
En dat is geweldig, maar het gros daarvan is waarschijnlijk ook passant. De kans is klein dat De Boer en co. decennia lang (onafgebroken) aan de club verbonden blijven.quote:Op woensdag 2 januari 2013 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoezo? Er zijn nog nooit zoveel mensen met een voetbalverleden bij Ajax betrokken geweest bij de club
quote:
-- Wim Schoevaartquote:"Ik ben geen supporter, ik ben clubman, met brede belangstelling voor alle elftallen en alle leden. Ik loop al lang mee, maar ik ben geen meeloper. Die zijn er al genoeg."
twitter:FrankRonald1970 twitterde op woensdag 02-01-2013 om 14:33:07F: het nieuwe jaar is begonnen, even wennen aan m'n nieuwe plek. @AFCAjax #amsterdamarena http://t.co/63kNE7ji reageer retweet
Echt een baasquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:43 schreef JanCees het volgende:
[ afbeelding ]twitter:FrankRonald1970 twitterde op woensdag 02-01-2013 om 14:33:07F: het nieuwe jaar is begonnen, even wennen aan m'n nieuwe plek. @AFCAjax #amsterdamarena http://t.co/63kNE7ji reageer retweet
Is het al afquote:Op woensdag 2 januari 2013 14:55 schreef huffderobot het volgende:
Die "Wij Zijn Ajax" borden daarnaast.. Beetje troosteloos plaatje. En wie gaat dat witte leer poetsen?
Ik weet niet hoe ver Sightorsson is maar het zou mooi zijn als ie voor februari helemaal fit is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Sigthorsson en Babel gaan mee naar Rio
B-A-B-E-Lquote:Op woensdag 2 januari 2013 15:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Sigthorsson en Babel gaan mee naar Rio
Met Sightorsson voorzichtig zijn voor je het weet weer maanden eruit. Zie in hem een betere spits dan in Hoesen, Babel.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:00 schreef HeatWave het volgende:
Allebie fit is gewoon gunstig, beetje keuze voorin kan nooit kwaad als je op 3 fronten moet.
quote:Roly Bonevacia speelt tot het einde van het seizoen op huurbasis voor Roda JC Kerkrade. De verdedigende middenvelder komt over van Ajax, waar hij niet op speeltijd kon rekenen. De overgang was afgelopen week al in het nieuws, maar het wachten was op de officiële mededeling van de betrokken clubs.
Na afloop van het seizoen, wanneer zijn contract in Amsterdam afloopt, verbindt Bonevacia zich definitief tot medio 2015 aan de Limburgers. "Ik ben blij met de overstap naar Roda JC. Ik vind het een erg mooie club en ik zal de supporters niet teleurstellen. Ik vind dat de club nu ook te laag staat, ik denk dat Roda zeker nog rond de tiende plek kan eindigen", vertelt Bonevacia op de clubsite.
"Ik ken een paar spelers uit mijn Ajax-tijd zoals Mitchell Donald, Robbie Wielaert en Laurent Delorge. Het is leuk om die jongens hier weer tegen te komen." Bonevacia maakte in 2010 zijn competitiedebuut voor Ajax. Verder dan één duel kwam hij echter niet in de hoofdstad. Vorig seizoen werd hij verhuurd aan NAC Breda, waar hij achttien keer speelde.
Enige zweem van mogelijke interesse voor hem?quote:Op woensdag 2 januari 2013 17:59 schreef tammepiet het volgende:
Overmars verdient nu al een lintje. B-garnituur verdwijnt.
Spook Mickey weg en we zijn weer een voetbalclub.
Interesse is er wel voor hem maar zijn contract loopt af dus ik neem aan dat kopers tot zo laat mogelijk wachtenquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:06 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Enige zweem van mogelijke interesse voor hem?
0 euro vangen is ook al winst natuurlijk.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Interesse is er wel voor hem maar zijn contract loopt af dus ik neem aan dat kopers tot zo laat mogelijk wachten
Ja weg is weg maar 1 of 2 miljoen is natuurlijk ook niet niksquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:10 schreef huffderobot het volgende:
[..]
0 euro vangen is ook al winst natuurlijk.
Fijnheid is fijnheid, maar realisme is een ander kopje thee.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja weg is weg maar 1 of 2 miljoen is natuurlijk ook niet niks
Uit vorm en uit de gratie.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Als hij in de winter niet verkocht wordt, dan kan je hem toch gewoon weer opstellen tot het einde van het seizoen?
Dat begrijp ik, maar dit lijkt me wel een transactie die net voor het sluiten van de markt net wel of net niet doorgaatquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:17 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Fijnheid is fijnheid, maar realisme is een ander kopje thee.
Nu verpatsen voor weinig betekent 1 miljoen weggegooid salaris besparen.
Zo goed is hij niet, hij is toevallig goed in vorm waardoor niet opvalt dat hij vrij slecht is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waarom willen ze Blind niet verlengen of wat is er precies aan de hand? Schijnt dat ze hem al willen laten gaan in de winter. Echt dom, speelt toch geweldig op de LB.
Er zijn wel betere ja maar Schilder is dat niet, ik vind Blind niet echt een linksback maar hij vult het wel goed in de laatste tijdquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:26 schreef huffderobot het volgende:
[..]
Zo goed is hij niet, hij is toevallig goed in vorm waardoor niet opvalt dat hij vrij slecht is.
Robbert Schilder is bijvoorbeeld een veel betere linksback en zo zijn er nog een paar. Het moet voor Ajax niet moeilijk zijn een betere vervanger te regelen.
Geweldigquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waarom willen ze Blind niet verlengen of wat is er precies aan de hand? Schijnt dat ze hem al willen laten gaan in de winter. Echt dom, speelt toch geweldig op de LB.
Ik vind de term ''assist'' maar wat vaag. Stel je geeft een perfecte diepe bal, maar de aanvaller verprutst hem, heb je geen assist op je naam. Geef je een pass over 2 meter die aankomt en een andere speler schiet hem er in, heb je wel een assist.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:45 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Geweldighij speelt normaal en hij maakt geen fouten. Hoeveel assists/goals heeft hij op zijn naam staan?
Oké man. Hij speelt gewoon goed op de LB. Die Boilessen is voorlopig nog geblesseerd, moet nog zien of die gast ooit meer dan 5 wedstrijden gaat spelen. Verder is Dijks (nog) niet beter dan Blind.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:45 schreef wieisboos het volgende:
[..]
Geweldighij speelt normaal en hij maakt geen fouten. Hoeveel assists/goals heeft hij op zijn naam staan?
Inderdaad, zo lang je niet weet wanneer en in hoeverre je op Boilesen kan rekenen moet je Blind niet weg doen. Dijks en Koppers zijn prima te gebruiken als vervanger, maar vooralsnog niet meer dan dat.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Oké man. Hij speelt gewoon goed op de LB. Die Boilessen is voorlopig nog geblesseerd, moet nog zien of die gast ooit meer dan 5 wedstrijden gaat spelen. Verder is Dijks (nog) niet beter dan Blind.
Ruilen tegen Heitinga.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:57 schreef tammepiet het volgende:
Blind is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Benaderd een club als Everton hem is hij weg, zie het echter niet gebeuren.
Links: Fischer > Babel > Boerrigter > Sanaquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:33 schreef Artillerieschaap het volgende:
Stel dat Babel en Sightorsson beiden volledig inzetbaar zijn de tweede seizoenshelft. Welke keuzes moet Frank dan maken? We hebben voor drie posities 7-9 spelers: Babel, Boerrigter, Fischer, Hoesen, Lukoki, Sana en Sighthorsson. Dan is er nog Andersen en flink wat mensen zullen ook zweren bij Siem de Jong in de spits.
En de Manchester City variant met Eriksen is een optie erbij.
Ik vind het verdomd lastig kiezen.
okquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Dinamo Kiev heeft de Knipoogkroaat binnengehaald.
ziejemeboeienquote:Op woensdag 2 januari 2013 21:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Dinamo Kiev heeft de Knipoogkroaat binnengehaald.
quote:Op woensdag 2 januari 2013 21:52 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Links: Babel> Fischer > Boerrigter > Sana
Centrum: Sigthorsson > de Jong > Hoesen
Rechts: Boerrigter > Lukoki > de Sa > Sulejmani
En dan te bedenken dat Ozbiliz en Ebecilio + Arica gaan vertrekken. Te veel middelmaat.
Hier sluit ik me bij aan. Al had ik het idee dat Eriksen en De Jong Babel in de punt ook wel lekker vonden ballen en er dan een plekje komt voor Fischer als Sigthorsson eruit is. Hmzquote:
Voor mij Poulsen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 02:57 schreef Schanulleke het volgende:
Blind is oor mij de verrassing van het seizoen tot nu toe.
Juist wel hij doet het op dit moment goed maar zal nooit een speler worden die de eredivisie ontstijgt. Bovendien hebben we Boilesen en Dijks ook nog.quote:
Boilesen is/wordt niet fit en Dijks kan niet koppen wat niet zo heel handig is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 11:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Juist wel hij doet het op dit moment goed maar zal nooit een speler worden die de eredivisie ontstijgt. Bovendien hebben we Boilesen en Dijks ook nog.
Boilesen heeft pech gehad die komt er gewoon weer aan. Blind kan ook niet koppen en zovaak hoeft een back dat ook niet te doenquote:Op donderdag 3 januari 2013 11:59 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Boilesen is/wordt niet fit en Dijks kan niet koppen wat niet zo heel handig is.
Caland heeft er goede dromen vanquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:19 schreef Typisch het volgende:
Dijks is toch die lange gozer die met korte mouwen + handschoenen tijdens de klassieker in viel?
Ik ook. Hij werd gewoon uitgelachen elke keer als hij de bal had.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Caland heeft er goede dromen van
quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:37 schreef JanCees het volgende:
[..]
Is Jaap Stam nog trainer bij Ajax of niet?
Een back van ajax hoort gewoon normaal te kunnen koppen. Desondanks is dijks gewoon een heldquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:05 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Boilesen heeft pech gehad die komt er gewoon weer aan. Blind kan ook niet koppen en zovaak hoeft een back dat ook niet te doen
een voetballer hoort te kunnen koppenquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:01 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Een back van ajax hoort gewoon normaal te kunnen koppen. Desondanks is dijks gewoon een held
Het enige wat ik kan bedenken bij hem is dat hij of al voor een te hoog salaris op de loonlijst staat en er bij verlenging ook nog eens op vooruit wil of dat hij gewoon teveel vraagt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
Mensen die van Blind af willen en dan als alternatief Boilesen en Dijks noemen.![]()
Dijks is nog lang niet klaar voor Ajax en gaat dat denk ik ook nooit worden, qua niveau Atouba. Boilesen is sowieso voor dit seizoen geen optie, voor dat hij weer fit is en ritme heeft ben je 6 wedstrijden verder. Laat staan of hij ooit weer fit wordt, lijkt me type Robben qua blessures.
Dit denk ik ook ja. En bovendien, Blind speelt zeker goed maar is verre van onvervangbaar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan bedenken bij hem is dat hij of al voor een te hoog salaris op de loonlijst staat en er bij verlenging ook nog eens op vooruit wil of dat hij gewoon teveel vraagt.
Als Ajax geen interesse had met hem te verlengen denk ik dat ze hem wel op de bank hadden gezet
En hij heeft zijn contract getekend toen zijn papa nog een vinger in de pap hadquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:15 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Dit denk ik ook ja. En bovendien, Blind speelt zeker goed maar is verre van onvervangbaar.
Waarom sturen ze Dijks niet naar John Bosman met een briefje "hij hoeft pas terug te komen als hij kan koppen. Gr gr Frank en Dennis"quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:01 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Een back van ajax hoort gewoon normaal te kunnen koppen. Desondanks is dijks gewoon een held
twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op donderdag 03-01-2013 om 13:20:45John Heitinga kan terugkeren naar Ajax, volgens de Daily Mail moet hij bij Ajax de opvolger worden van de vertrekkende Alderweireld. #AJAX reageer retweet
twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op donderdag 03-01-2013 om 13:23:02Toby Alderweireld gaat deze winterstop wellicht naar Arsenal voor ongeveer 10 miljoen euro. #AJAX reageer retweet
10 miljoen? Strik er omheen en weg ermee...quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:36 schreef Tarado het volgende:
twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op donderdag 03-01-2013 om 13:20:45John Heitinga kan terugkeren naar Ajax, volgens de Daily Mail moet hij bij Ajax de opvolger worden van de vertrekkende Alderweireld. #AJAX reageer retweet
twitter:AjaxFanzoneNL twitterde op donderdag 03-01-2013 om 13:23:02Toby Alderweireld gaat deze winterstop wellicht naar Arsenal voor ongeveer 10 miljoen euro. #AJAX reageer retweet
10 miljoenquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:36 schreef Tarado het volgende:
Blijft maar doorgaantwitter:AjaxFanzoneNL twitterde op donderdag 03-01-2013 om 13:34:58Nieuw op AjaxFanzone.NL: 'Tottenham wil duo Vertonghen-Alderweireld herenigen: Toby kost 9 miljoen pond' #ajax - http://t.co/5wkqf6AG reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |