abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 25 december 2012 @ 16:47:46 #1
35723 crew  GGMM
pi_120760598

quote:
Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.

In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schøne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*

Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.

In: ¤26.655.000

Uit: ¤6.500.000

* = per 1 januari 2013.

SPOILER: Europese topniveau
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!
Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!Ajax en friends - Wij zijn Ajax
DOWNLOADEN, OPBRENGST GAAT NAAR DE AJAXFOUNDATION!!!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_120760612
Goeie TT, die wou ik net ook plaatsen. :)
pi_120760864
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 16:47 schreef GGMM het volgende:

[..]

Wat heeft dat met m'n punt te maken? :? Jij lult echt maar wat he.
Misschien moet je trachten je punt iets duidelijker te maken.

Wat bedoel je? Ja, ik ben blij dat een groot talent er voor kiest om naar PSV te komen in plaats van naar Inter Milan. Voor PSV goed, maar ook gewoon voor hem en het voetbal goed dat spelers niet op jonge leeftijd naar topclubs vertrekken maar een gezonde carriereladder beklimmen.

In die zin is het ook goed dat Eriksen twee jaar geleden bij Ajax is gebleven. Maar verder snap ik je punt kennelijk niet, dus doe je best en leg het uit?
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  Forum Admin dinsdag 25 december 2012 @ 17:01:53 #4
35723 crew  GGMM
pi_120760896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:00 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Misschien moet je trachten je punt iets duidelijker te maken.

Wat bedoel je? Ja, ik ben blij dat een groot talent er voor kiest om naar PSV te komen in plaats van naar Inter Milan. Voor PSV goed, maar ook gewoon voor hem en het voetbal goed dat spelers niet op jonge leeftijd naar topclubs vertrekken maar een gezonde carriereladder beklimmen.

In die zin is het ook goed dat Eriksen twee jaar geleden bij Ajax is gebleven. Maar verder snap ik je punt kennelijk niet, dus doe je best en leg het uit?
In dat topic gebruikte je het feit dat hij ook naar Inter kon als een argument dat het dus een groot talent was. Nu bij Eriksen doe je net alsof het niks betekent als grote clubs interesse in je hebben. Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Hopelijk snap je het nu.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_120760983
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:01 schreef GGMM het volgende:

[..]

In dat topic gebruikte je het feit dat hij ook naar Inter kon als een argument dat het dus een groot talent was. Nu bij Eriksen doe je net alsof het niks betekent als grote clubs interesse in je hebben. Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Hopelijk snap je het nu.
Nee, jij snapt mij niet. Het betekende 2 jaar geleden wel degelijk iets dat er interesse was van grote clubs. Maar als die interesse er nu nog was, dan waren er wel grote biedingen geweest en die zijn er kennelijk niet. Als een club nu 15 miljoen voor Eriksen biedt, dan staat hij morgen nog ergens een huis te kopen in het buitenland. Zeker met nog maar 1,5 jaar contract.

Hiljemark is vrijwel net zo oud als Eriksen (paar maanden jonger) en in hem is wel een topclub genoeg geïnteresseerd om een bod uit te brengen. Dat zegt allemaal niets, want ook hij kan nu gewoon op zijn max zitten, al geloof ik dat niet. Grote verschil is dat hij constant is in zijn prestatie, waar Eriksen enorme piekwedstrijden afwisselt met enorme dalen. Soms een 9, soms een 4.
  Forum Admin dinsdag 25 december 2012 @ 17:12:03 #6
35723 crew  GGMM
pi_120761052
Ah, er is nu geen concrete interesse in Eriksen dus is hij geen talent en in die Zweed is Inter -die niet bepaald bekend staat om het aantrekken van talenten- geïnteresseerd en dus is hij het wel. Maar eigenlijk betekent het helemaal niks.

Blijf het een vreemde redenatie vinden als je het niet erg vindt.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 25 december 2012 @ 17:24:53 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120761227
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee, jij snapt mij niet. Het betekende 2 jaar geleden wel degelijk iets dat er interesse was van grote clubs. Maar als die interesse er nu nog was, dan waren er wel grote biedingen geweest en die zijn er kennelijk niet. Als een club nu 15 miljoen voor Eriksen biedt, dan staat hij morgen nog ergens een huis te kopen in het buitenland. Zeker met nog maar 1,5 jaar contract.

Hiljemark is vrijwel net zo oud als Eriksen (paar maanden jonger) en in hem is wel een topclub genoeg geïnteresseerd om een bod uit te brengen. Dat zegt allemaal niets, want ook hij kan nu gewoon op zijn max zitten, al geloof ik dat niet. Grote verschil is dat hij constant is in zijn prestatie, waar Eriksen enorme piekwedstrijden afwisselt met enorme dalen. Soms een 9, soms een 4.
Hoe kom je erbij dat er geen interesse is van topclubs voor Eriksen, zal alleen maar groter zijn omdat het prijskaartje zakt door contractduur.
pi_120762282
Ik sprak Adam gisteren en zei dat hij alleen maar naar Ajax moest gaan en niet naar PSV!!!

Dat heeft hij zelf liever ook, grote kans dat hij komt *O*
  dinsdag 25 december 2012 @ 19:56:10 #9
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_120763588
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 december 2012 18:45 schreef Sala-adin het volgende:
Ik sprak Adam gisteren en zei dat hij alleen maar naar Ajax moest gaan en niet naar PSV!!!

Dat heeft hij zelf liever ook, grote kans dat hij komt *O*
Gelukkig man _O_ , ik was al bang dat hij niet zou komen omdat de broer van mijn neef z'n baas een kennis heeft die zei dat hij naar PSV wil.
Snelle Egel
  dinsdag 25 december 2012 @ 20:01:15 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120763686
:) Wel een speler die ik graag bij Ajax zou zien als vervanger van Eriksen
pi_120764350
Als Maher naar PSV zou gaan zou ik er schijtziek van zijn.
pi_120764511
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:01 schreef Tarado het volgende:
:) Wel een speler die ik graag bij Ajax zou zien als vervanger van Eriksen
Ajax heeft al erg veel potentie op die plek lopen alleen, en Az zal geheel logisch toch weer minstens 5 miljoen willen vangen.
pi_120765013
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Als Maher naar PSV zou gaan zou ik er schijtziek van zijn.
Ik ook, geweldige speler. Hoewel je het met Marokkanen nooit weet helaas.
pi_120765210
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 20:57 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ik ook, geweldige speler. Hoewel je het met Marokkanen nooit weet helaas.
Deze Marokkaan heeft wel een goede mentaliteit hoor :) Ben ik van overtuigd.
pi_120765677
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 21:03 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Deze Marokkaan heeft wel een goede mentaliteit hoor :) Ben ik van overtuigd.
Hij hangt iig niet rond met van die kutgasten
pi_120770744
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat er geen interesse is van topclubs voor Eriksen, zal alleen maar groter zijn omdat het prijskaartje zakt door contractduur.
Als dat zo is, dan vertrekt hij deze winterstop nog. Zo niet, dan is er geen interesse. Eriksen is niets bijzonders en dat ziet heel Europa, behalve een handjevol Ajax-supporters en lijstjessamenstellers die uitgaan van 2 jaar oude scoutingsrapporten.

Eriksen scoort niet veel, levert weinig assists, pakt zelden een bal af. Wat doet hij dan zo verschrikkelijk goed dat hij 15 of 20 miljoen waard is? Mertens is voor psv belangrijker dan Eriksen voor Ajax. Is die dan 25 miljoen waard?
pi_120771255
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:55 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan vertrekt hij deze winterstop nog. Zo niet, dan is er geen interesse. Eriksen is niets bijzonders en dat ziet heel Europa, behalve een handjevol Ajax-supporters en lijstjessamenstellers die uitgaan van 2 jaar oude scoutingsrapporten.

Eriksen scoort niet veel, levert weinig assists, pakt zelden een bal af. Wat doet hij dan zo verschrikkelijk goed dat hij 15 of 20 miljoen waard is? Mertens is voor psv belangrijker dan Eriksen voor Ajax. Is die dan 25 miljoen waard?
levert weinig assists? Wat sla jij toch steeds de plank mis.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_120771310
quote:

[..]

:') _O-
pi_120772092
quote:

[..]

Transfermarkt.de

Eriksen
Marktwert: 16.000.000 ¤

Mertens
Marktwert: 12.000.000 ¤
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_120774402
PSV mag Maher hebben. Ajax koopt voor dat zelfde geld wel een paar jonge groeibriljanten die het tienvoudige op gaan leveren.
  Forum Admin woensdag 26 december 2012 @ 01:57:32 #21
35723 crew  GGMM
pi_120774963
quote:

[..]

De tering. Je reacties worden steeds debieler.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_120775195
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:30 schreef Devv het volgende:
PSV mag Maher hebben. Ajax koopt voor dat zelfde geld wel een paar jonge groeibriljanten die het tienvoudige op gaan leveren.
Is dit dan een definitief afscheid van de Toekomst volgens jou?
BFF met GGMM
pi_120775967
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 02:10 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Is dit dan een definitief afscheid van de Toekomst volgens jou?
De komende jaren wel, omdat er door de oude-nieuwe situatie alleen nog maar Lukokis voortvloeien.
Die tijd moeten we gaan overbruggen met Fishertjes, Eriksentjes, Andersentjes.. :)
Groot fan van User Wotte
pi_120776877
Eriksen deze zomer verpatsen voor een miljoentje of 15. Zelfde vlag gaat op voor Alderweireld.

Djuri en Maher terughalen. Extra linksback wanneer Blind naar Everton of iets dergelijks gaat.
pi_120776894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:57 schreef GGMM het volgende:

[..]

De tering. Je reacties worden steeds debieler.
Kijk naar het MVP klassement. Daar staat Eriksen er helemaal niet zo best voor. Maar reageer vooral niet inhoudelijk hoor. Houdt vooral vast aan de mythe.
pi_120776907
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:24 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Transfermarkt.de

Eriksen
Marktwert: 16.000.000 ¤

Mertens
Marktwert: 12.000.000 ¤
:')

Type dan niets. Dat is toch geen argument man. Dat is hetzelfde als zeggen dat hij in FM erg goed is.
pi_120777077
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:06 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Type dan niets. Dat is toch geen argument man. Dat is hetzelfde als zeggen dat hij in FM erg goed is.
Wat betreft marktwaarde gaat het er vooral om wat je laat zien tegen topclubs. Een keer lekker wegdraaien tegen man city levert meer op dan twee doelpunten en twee assists tegen Roda. Kan je onterecht vinden, maar zo werkt het. Andy van der Meyde werd verkocht op 1 goede actie, zo ongeveer.
pi_120777207
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat betreft marktwaarde gaat het er vooral om wat je laat zien tegen topclubs. Een keer lekker wegdraaien tegen man city levert meer op dan twee doelpunten en twee assists tegen Roda. Kan je onterecht vinden, maar zo werkt het. Andy van der Meyde werd verkocht op 1 goede actie, zo ongeveer.
Kan wel zo zijn, maar dat is niet waar we het hier over hebben. Ik wil ook zeker niet beweren dat Mertens een topspeler is (alles behalve) maar feit is wel dat aan hem meer goals te danken zijn dan aan Eriksen. Mertens is geen 12 miljoen waard (het idee alleen al) en Eriksen is geen 16 miljoen waard. Beide gedachten zijn even belachelijk.

Als Eriksen al meer waard is (en door die hype rondom hem zal dat best zo zijn), dan is hij max 6 waard en Mertens max 4. En dan tel ik de 1,5 jaar contract van Eriksen niet eens mee. Affelay leverde met een aflopend contract nog 5 miljoen op, en Affelay was veel verder dan Eriksen nu toen hij vertrok. In tegenstelling tot Eriksen drukte hij wel elke wedstrijd zijn stempel.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:54:02 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120777238
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar dat is niet waar we het hier over hebben. Ik wil ook zeker niet beweren dat Mertens een topspeler is (alles behalve) maar feit is wel dat aan hem meer goals te danken zijn dan aan Eriksen. Mertens is geen 12 miljoen waard (het idee alleen al) en Eriksen is geen 16 miljoen waard. Beide gedachten zijn even belachelijk.

Als Eriksen al meer waard is (en door die hype rondom hem zal dat best zo zijn), dan is hij max 6 waard en Mertens max 4. En dan tel ik de 1,5 jaar contract van Eriksen niet eens mee. Affelay leverde met een aflopend contract nog 5 miljoen op, en Affelay was veel verder dan Eriksen nu toen hij vertrok. In tegenstelling tot Eriksen drukte hij wel elke wedstrijd zijn stempel.
Als Eriksen van de zomer vertrekt zal hij tussen de 10 en 15 opbrengen denk ik
pi_120777241
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Eriksen van de zomer vertrekt zal hij tussen de 10 en 15 opbrengen denk ik
pi_120777250
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Je had geen dommere reactie kunnen geven. Best knap.
  woensdag 26 december 2012 @ 09:55:47 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120777253
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:54 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Noteer het maar, praten we in juli wel verder :)
pi_120779306
Herstel Boilesen bij jong Ajax / Ajax I gaat zeker tot eind maart duren.
pi_120779360
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:08 schreef tammepiet het volgende:
Die jongen kun je beter afschrijven denk ik. Lijkt me niet echt geschikt voor het topvoetbal. Te blessuregevoelig.
pi_120779750
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:10 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Die jongen kun je beter afschrijven denk ik. Lijkt me niet echt geschikt voor het topvoetbal. Te blessuregevoelig.
Net als Siggy. Risico van het vak als je alleen maar fragiele mannetjes scout.
pi_120779778
quote:

[..]

Is er tegen die tijd volgens mij een jaar uit geweest. Loopt nu al wel rondjes op de Toekomst dus denk dat ze hem heel voorzichtig brengen.

Erg lomp om hem destijds tegen Manchester thuis in te laten vallen.
pi_120781512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:50 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Jij kijkt alleen naar de acties van Eriksen die opvallen en beoordeelt hem daar op. Blijkbaar zie je niet dat zo beetje elke aanval over hem gaat en hij daarom de belangrijkste man is van het veld. Soms haalt hij zelfs de bal bij de verdediging op als het niet loopt om later weer een beslissende pass op Boerrigter/de Jong te geven.
pi_120781996
74 Christian Eriksen Midfielder Ajax Denmark 20

Eriksen staat gewoon hoger dan Modric en Sneijder in die top 100 _O_
pi_120782104
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:23 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Slechte troll ben je zeg :')

Voor welke club ben je eigenlijk?
pi_120782117
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:38 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Slechte troll ben je zeg :')

Voor welke club ben je eigenlijk?
PSV _O-
pi_120782184
quote:

[..]

Zei je dit over Heitinga destijds ook?
  woensdag 26 december 2012 @ 13:41:39 #42
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_120782216
quote:

[..]

Bullshit hij werd te vroeg gebracht na zijn eerste blessure. Was van Nistelrooy dan ook niet geschikt voor topvoetbal?
pi_120782456
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Bullshit hij werd te vroeg gebracht na zijn eerste blessure. Was van Nistelrooy dan ook niet geschikt voor topvoetbal?
Of Robben... :P
  woensdag 26 december 2012 @ 14:15:00 #44
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_120783298
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 13:48 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Of Robben... :P
Bij Robben zou het me niet verbazen als hij vroeger aan de peds heeft gezeten. Die werd al zo vroeg kaal en dat in combinatie met zoveel spierschuringen is gewoon heel verdacht
pi_120783537
quote:
De Jong 'MVP' van de eredivisie in 2012

Siem de Jong is, gemeten over 2012, de meest waardevolle speler in de eredivisie. De aanvoerder is de enige Ajacied in de toptien, maar hij eist dan ook gelijk de koppositie voor zich op in het klassement dat Voetbal International samenstelde.

Slimste
De Jong scoorde weliswaar niet zo vaak als Sanharib Malki van Roda JC, maar gaf wel veel meer assists. Malki maakte 24 doelpunten, De Jong was 18 keer trefzeker. Malki gaf alleen slechts een assists, waar De Jong 12 keer aangever was.

Alles bij elkaar opgeteld blijkt De Jong waardevoller dan Dries Mertens en Jeremain Lens. De Jong komt tot in totaal 30 punten, terwijl de PSV'ers dat aantal net niet halen. Lens is trouwens topscorer wat assists betreft met 17 stuks.

Het is voor De Jong de tweede officieuze onderscheiding in korte tijd, want recent werd hij door zijn voorganger bij Ajax, Jan Vertonghen, nog 'uitgeroepen' tot slimste speler van de eredivisie.
pi_120785277
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:23 schreef Tyron het volgende:

[..]

We onderschatten Siem.
pi_120788193
Hij is alleen geen aanvoerder, tenminste niet binnen de lijnen.
pi_120789191
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:08 schreef tammepiet het volgende:
Op zich toch niets vreemds ? Eerst 2 maanden bij Jong Ajax klaar stomen en dan aansluiten bij Ajax 1.
Ik had ook niet verwacht dat ie na anderhalf jaar geen wedstrijd meer gespeelt te hebben direct bij Ajax 1 zou aansluiten.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_120789228
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:23 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Niet alleen maar hoor. En zonder deze 2 spelen we PSV ook van de mat dus komt goed.
pi_120795870
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:42 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Niet alleen maar hoor. En zonder deze 2 spelen we PSV ook van de mat dus komt goed.
Ach, zolang jullie ook punten blijven verspelen tegen de mindere goden zijn die onderlinge duels helemaal niet belangrijk. Bovendien komen we jullie nog een keer tegen. Het zal spannend blijven tot het einde.
  woensdag 26 december 2012 @ 22:14:07 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120796127
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het zal spannend blijven tot het einde.
Dat denk ik ook (ben ik het toch een keer met je eens)
pi_120796561
Zou best wel eens tot de laatste speeldag spannend kunnen blijven tussen 4 ploegen.
Laatste wedstrijd is Twente-PSV en Groningen-Ajax.
Feyenoord zie ik ook nog wel tot het einde meedoen, denk alleen niet dat Pelle er iedere bal in blijft schieten die hij krijgt. Blijft tenslotte een gemankeerde spit.
pi_120797259
Feyenoord krijgt twe, psv, utr, az nog thuis en de Kuip is meer en meer een onneembare vesting geworden.

Natuurlijk gaan zij meedoen.
pi_120802229
quote:
Eriksen verdient meer krediet”

Christian Eriksen is zo’n soort speler waar ik een zwak voor heb. Klaagt nooit, werkt hard en kan daarnaast natuurlijk geniaal voetballen. Dat er vaak erg veel kritiek is op de jonge Deen, doet mijn sympathie alleen maar meer aanwakkeren. Dus laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Christian Eriksen verdient meer krediet bij Ajax dan dat hij nu krijgt. En ik ga je vertellen waarom.

Waarom Christian Eriksen meer krediet verdient bij Ajax, laat ik je zien in de volgende 10 punten. En geloof me, na deze post kan je niet meer om Christian heen!
Eriksen is pas 20!
Hoewel het misschien door een hoop supporters en media wordt vergeten, is het feit dat Eriksen pas 20 jaar is. 20 jaar, nog hartstikke jong natuurlijk! Om dat even in een perspectief te zetten:
Zlatan Ibrahimovic kwam pas op z’n 20e bij Ajax, en vertrok op zijn hoogtepunt toen hij 23 was! Wesley Sneijder was al 22 toen hij bij Ajax pas echt een topseizoen draaide en vertrok naar Real Madrid.
Luis Suarez was 20 toen hij naar Ajax vertrok om enkele jaren later op zijn hoogtepunt te vertrekken naar Liverpool.
Jan Vertonghen was 24 toen hij echt goed begon te spelen bij Ajax en op zijn 25e uiteindelijk naar Engeland vertrok.
Klaas-Jan Huntelaar was al 22 toen hij naar Ajax kwam om jaren later pas naar het buitenland te vertrekken.
En zelfs Jari Litmanen was pas 21 toen hij bij Ajax mocht debuteren.

Christian Eriksen is nog maar 20 en komt eigenlijk net kijken. Waar andere spelers pas presteerden na hun 22e wordt van Eriksen verwacht dat hij op zijn 20e het al helemaal heeft gemaakt en het hele elftal naar zijn hand zet met legio assists en doelpunten.
Waarom geven we Christian Eriksen dus niet wat meer de kans om zich in deze fase van zijn carrière fysiek te ontwikkelen, maar ook als voetballer. Andere spelers hebben die tijd ook gehad.
Christian Eriksen legt uitzonderlijke statistieken neer

Een veel gehoorde harde noot aan het adres van Eriksen is het feit dat zijn rendement omhoog moet. Maar uit cijfers blijkt dat dat helemaal niet zo slecht is. Sterker nog, de statistieken die Eriksen neer weet te leggen zijn best uitzonderlijk voor een nummer 10 bij Ajax.
Laten we de cijfers van Christian voor het gemak eens even leggen naast de cijfers van Sneijder en v/d Vaart. Dan blijkt al snel dat de som van zijn goals en assists gemiddeld hoger is dan die van Wesley Sneijder en Rafael v/d Vaart. Helemaal als je bedenkt dat van der Vaart alleen maar slechter is gaanpresteren en Eriksen tot nu toe ieder seizoen groei laat zien qua statistieken. Christian Eriksen kan zich dus met gemak meten met de beste nummers 10 die Ajax de laatste 10 jaar heeft gehad:

Eriksen is nooit geblesseerd
Onder Frank de Boer is Christian Eriksen uitgegroeid tot een absolute basisspeler. Daarom heb ik eens gekeken hoeveel duels Eriksen onder de Boer heeft gespeeld. En wat blijkt, Eriksen speelde 90 van de 94 wedstrijden onder Frank de Boer. Een ongekend aantal voor een nummer 10. Helemaal als je bedenkt dat hij tot nu toe ook nog eens iedere zomer een toernooi heeft gespeeld (WK 2010, Jeugd EK 2011, EK 2012).

In totaal komt hij op ongeveer gemiddeld 54 duels per seizoen (op basis van 3 hele seizoenen). En dat op zijn 20e! Neem daarbij mee dat hij vaak van iedere speler op het veld de meeste meters aflegt en je kan wel concluderen dat de meeste spelers die aan zulke cijfers komen toch wel eens hun rust nodig hebben of her en der wat pijntjes hebben. Maar tot nu toe is Eriksen nooit geblesseerd en dat is ook een kwaliteit.
Christian Eriksen is te belangrijk in het systeem van Frank de Boer
In mijn ogen is Eriksen de spil in het Ajax van Frank de Boer. En ik denk dat Frank de Boer het met mij eens is!

Christian Eriksen is de schakelspeler van Ajax die constant tussen de linies speelt en het middenveld met de aanval verbind. Daarnaast is Christian Eriksen de enige speler van Ajax die echt constant aanspeelbaar is.

Waar Siem de Jong zich zo nu en doen verstopt, is het Eriksen die áltijd aanspeelbaar probeert te zijn. Daarnaast is Eriksen een van de enige spelers in de Ajax selectie die ook nog eens diepgang heeft. Iets wat in het spel van Ajax nog wel eens ontbreekt.

Christian Eriksen is ook een van de enige spelers die uit het niets iets weet te creëren met een simpele pass of steekbal. Waar een speler als Sneijder spelers bij Ajax om zich heen had als Huntelaar, v/d Vaart, Jaap Stam, Heitinga, Perez, Gabri en Rosenberg, moet Eriksen het ook nog eens met beduidend minder goede spelers om zich heen doen.
Denk er maar eens over na wat er gebeurd als Christian Eriksen weg zou vallen in dit Ajax. Het enige beetje onvoorspelbare wat Ajax heeft, valt volgens mij dan in één keer weg. En dat niet alleen, er vallen ook nog eens 15 doelpunten weg. Ja, Eriksen is ook dit seizoen alweer betrokken geweest bij 15 doelpunten in alle competities. Als hij door gaat met dit moyenne is hij dit seizoen bij tussen de 30 en 40 doelpunten betrokken geweest. Ongekend toch?
Eriksen krijgt onterecht kritiek

Eriksen krijgt vaak dezelfde punten van kritiek. Daar wil ik er een paar van graag weerleggen. Laten we beginnen met het vele balverlies wat hij tijdens een wedstrijd lijd. Laat ik voorop stellen dat hij inderdaad iets te vaak balverlies heeft en hier nog wat in kan verbeteren. Maar bij mij is het glas natuurlijk halfvol. Eriksen is namelijk ook de speler die het meeste risico in zijn spel legt en bijna het meest de bal krijgt omdat hij altijd aanspeelbaar is.

Laten we blij zijn dat er bij Ajax iemand is die een steekpass durft te geven of een andere pass waar wat risico aan zit. Bij Ajax hebben we al teveel spelers die houden van een tikkie breed of terug. Het gevolg is inderdaad dat hij wat vaker balverlies heeft. Maar goed, als hij daardoor wel 3x iemand alleen voor de keeper zet, dat is dat toch wel geoorloofd? We spelen niet voor niks met een speler als Poulsen in ons team (onbegrijpelijke aankoop).

Daarnaast wil ik jullie even wijzen op het feit dat meer spelers op de positie van Eriksen vaak balverlies lijden in de Eredivisie. Geroemde spelers als Tadic, Mertens en Maher lijden vaker of bijna evenveel balverlies (Zie http://eredivisielive.nl/sidekick/dashboard) dan Eriksen. De supporters van die clubs hoor je zelden over het feit dat hun (beste) speler wat vaker de bal verliest.

Goed, een ander puntje van kritiek wat ik even wil weerleggen. Korte corners. Hoewel ik er ook een hekel aan heb, kan Eriksen er volgens mij niet veel aan doen dat hij een korte corner neemt. Er wordt namelijk op getraind door Frank de Boer! Het is dus gewoon een opdracht van Frank de Boer dat Ajax af en toe een korte corner neemt. Hoewel het zelden succesvol is geweest, ziet Frank de Boer er duidelijk de meerwaarde van in.

Eriksen kan moeilijk de instructies van zijn trainer negeren. En als er dan ook nog eens een speler zich kort aan komt bieden bij een corner, kan Eriksen natuurlijk weinig anders dan de corner kort nemen.

Eriksen doet dus alles goed?
Nee natuurlijk niet. Ik besef ook wel dat hij iets ‘geiler‘ op een doelpunt mag zijn, dat hij soms wat te nonchalant is, dat hij soms een foute corner neemt, dat hij veel te weinig vrije trappen maakt, dat hij fysiek nog wat te kort komt en hij in het veld wat feller mag zijn. En natuurlijk mogen we dat eisen.
Maar kom op hé mensen. We hebben het over een speler in de Eredivisie, die bij Ajax speelt en nog maar 20 is. Als Christian Eriksen alles al beheerste had hij nu niet bij Ajax gespeeld maar bij een Barcelona of Manchester United.
Dus misschien moeten we wel blij zijn dat Christian Eriksen niet alles perfect doet? Op deze manier kunnen we misschien nog wel een aantal seizoenen genieten van deze geweldige voetballer.
Ik hoop het in ieder geval. En zo niet, dan wens ik hem veel succes bij een topclub in Europa. Ik weet zeker dat hij de top van Europa gaat halen.
_O_

http://www.tussendelinies.nl/eriksen-verdient-meer-krediet
pi_120807363
Eriksen is en blijft de beste speler die Ajax heeft :)
pi_120808280
quote:
Prima betoog, maar op dit stukje valt nog wel wat aan te merken.

quote:
Daarnaast wil ik jullie even wijzen op het feit dat meer spelers op de positie van Eriksen vaak balverlies lijden in de Eredivisie. Geroemde spelers als Tadic, Mertens en Maher lijden vaker of bijna evenveel balverlies (Zie http://eredivisielive.nl/sidekick/dashboard) dan Eriksen. De supporters van die clubs hoor je zelden over het feit dat hun (beste) speler wat vaker de bal verliest.
Tadic en Mertens staan volgens mij niet zo veel op 10, maar meestal een linie verder naar voren. Verder is het lijden van balverlies an sich niet zo'n probleem. Het gaat vaak om het moment en de positie op het veld.
Verlies je de bal terwijl er 8 man in positie achter je staan, dan is er weinig aan de hand. Staat er echter 8 man voor de bal, dan is het een stuk vervelender.
Een probleem voor Eriksen waar de andere genoemden minder mee kampen is m.i. dan ook de speelstijl van Ajax. Daardoor is balverlies van Eriksen vaak veel vervelender dan van een Tadic of Mertens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_120810736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 08:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Prima betoog, maar op dit stukje valt nog wel wat aan te merken.

[..]

Tadic en Mertens staan volgens mij niet zo veel op 10, maar meestal een linie verder naar voren. Verder is het lijden van balverlies an sich niet zo'n probleem. Het gaat vaak om het moment en de positie op het veld.
Verlies je de bal terwijl er 8 man in positie achter je staan, dan is er weinig aan de hand. Staat er echter 8 man voor de bal, dan is het een stuk vervelender.
Een probleem voor Eriksen waar de andere genoemden minder mee kampen is m.i. dan ook de speelstijl van Ajax. Daardoor is balverlies van Eriksen vaak veel vervelender dan van een Tadic of Mertens.
quote:
Laten we blij zijn dat er bij Ajax iemand is die een steekpass durft te geven of een andere pass waar wat risico aan zit. Bij Ajax hebben we al teveel spelers die houden van een tikkie breed of terug. Het gevolg is inderdaad dat hij wat vaker balverlies heeft. Maar goed, als hij daardoor wel 3x iemand alleen voor de keeper zet, dat is dat toch wel geoorloofd? We spelen niet voor niks met een speler als Poulsen in ons team (onbegrijpelijke aankoop).
Dat is dan weer wel sterk.

Eigenlijk krijgt Eriksen tussen de regels door best wat kritiek in dat artikel :P. Iedereen die er een beetje goed over nadenkt zal gewoon een redelijk genuanceerd standpunt innemen t.o.v. Eriksen, maar op het internet is het nou eenmaal leuker om een extreem standpunt in te nemen...
pi_120813442
Schakentje mist de Klassieker.
pi_120814671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:41 schreef tammepiet het volgende:
Schakentje mist de Klassieker.
De Messi van Feijenoord ontbreekt ? Nou, dan moet het een makkie worden dus.
Toch vind ik hem altijd wel een onberekenbare speler waar een back het flink moeilijk mee kan hebben. Kan een mannetje passeren vnl. op snelheid en heeft een prima voorzet.
pi_120814760
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 22:43 schreef tammepiet het volgende:
Feyenoord krijgt twe, psv, utr, az nog thuis en de Kuip is meer en meer een onneembare vesting geworden.

Natuurlijk gaan zij meedoen.
Ook Vitesse hebben ze nog thuis. Verder hebben ze als laatste van de toppers begin maart PSV op bezoek, de laatste 8 a 9 wedstrijden zijn tegen de mindere goden. Is toch ook wel een voordeel.
Niet dat ze die allemaal zullen winnen maar kunnen wel een mooie laatste reeks neerzetten.
pi_120815037
Ze dan 20 januari maar meteen op drie punten achterstand zetten. En als we dat met 10-0 doen maken ze dat doelsaldo ook niet meer goed.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:34:12 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120815325
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:25 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ze dan 20 januari maar meteen op drie punten achterstand zetten. En als we dat met 10-0 doen maken ze dat doelsaldo ook niet meer goed.
Als we maar winnen, 1-0 is ook goed, heb er wel vertrouwen in
  donderdag 27 december 2012 @ 14:41:50 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_120818067
ajaxlife twitterde op donderdag 27-12-2012 om 14:37:31 Nieuws: Ook aftrap AZ - Ajax verlaat naar 14.30 uur http://t.co/5Z4FMvrF #ajax reageer retweet
pi_120818171
Ik denk ook dat het een gemakkelijke overwinning voor Ajax wordt. Ik hoop natuurlijk van niet, maar dat geheel terzijde.
  donderdag 27 december 2012 @ 14:59:20 #65
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_120818722
ajaxlife twitterde op donderdag 27-12-2012 om 14:53:05 Promotie voor de rechtsback! RT @AFCAjax: Van Rhijn speelt na de winterstop met rugnummer 2. De rechtsback had nummer 24. reageer retweet
Leuk voor hem ^O^
Smile like you mean it
www.wefut.com
  donderdag 27 december 2012 @ 15:00:40 #66
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_120818783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:41 schreef Tarado het volgende:
ajaxlife twitterde op donderdag 27-12-2012 om 14:37:31 Nieuws: Ook aftrap AZ - Ajax verlaat naar 14.30 uur http://t.co/5Z4FMvrF #ajax reageer retweet
En dat is heel goed nieuws. :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_120818812
Prachtig maat van mij kreeg woensdag voor kerst de thuis met 24.
pi_120818875
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:01 schreef tammepiet het volgende:
Prachtig maat van mij kreeg woensdag voor kerst de thuis met 24.
boeiend, juist die shirts met vertonghen met nr 28 enzo is vet
pi_120823125
Voor kerst een sjaal gekregen afkomstig van de AFCAshop:

maar het hoort toch AmsterdamSCHE te zijn?
pi_120824125
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:46 schreef JanCees het volgende:

[ afbeelding ]

Lekker bezig AFCA :)
pi_120824280
quote:

[ afbeelding ]

"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_120824427
Lekker amateuristisch.Of is het amateuristich?
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_120824459
quote:

[ afbeelding ]

_O- :'). Wat een mongolen
  Forum Admin donderdag 27 december 2012 @ 17:18:02 #74
35723 crew  GGMM
pi_120824525
De tering. :')
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_120824846
Plaatje uit de webshop is dat :') en is trouwens maar aan één kant gestikt, of hoe dat ook gaat.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2012 17:26:46 ]
pi_120826191
quote:
'Eriksen is tactisch geweldig'

Voormalig AZ-speler Kristen Nygaard vindt het niveau van de Eredivisie niet hoog. Wel kan de oud-voetballer genieten van Christian Eriksen.

'Ik ben wel geschrokken van het niveau. Er zijn weinig slimme voetballers meer. Dat zie ik ook in Frankrijk, het land waar ik woon. Ze kunnen allemaal trucjes, maar een steekballetje of een simpel een-tweetje zit er niet meer in. Zonde, want het is te trainen. Ze schieten nu vaak de bal zomaar naar voren', zegt Nygaard.

Over Eriksen. 'Ik heb tijdens Ajax - PSV wel ontzettend genoten van Christian Eriksen. Dat wordt een heel grote voetballer. Ik zag het aan zijn looplijnen. Net als ik is hij niet de snelste, maar tactisch is hij geweldig. In plaats van direct druk te zetten op hun centrale verdediger, liep hij met een boogje via de rechtsback naar het centrum. PSV kon daardoor niet via de zijkanten opbouwen. Steeds kwam de lange bal. Door dat soort slimmigheden kan een wedstrijd in het topvoetbal beslist worden.'
pi_120829494
Sorry hoor, maar dat is echt een slecht voorbeeld :') ik ben fan van Eriksen, maar die looplijnen deed ik zelfs, en ik ben niet hoger gekomen dan Hoofdklasse jeugd :P
pi_120829612
quote:

[ afbeelding ]

:D
  donderdag 27 december 2012 @ 19:08:44 #79
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_120829692
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
Sorry hoor, maar dat is echt een slecht voorbeeld :') ik ben fan van Eriksen, maar die looplijnen deed ik zelfs, en ik ben niet hoger gekomen dan Hoofdklasse jeugd :P
haha dat is ECHT heel laag dus k weet niet of je trollt ofso hoor haha :D :D
Deathlift or Die.
pi_120830830
Ik heb derde klasse reserves gespeeld en was een soort Suarez.
pi_120830883
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:03 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ja wie kan niet goeie looplijnen op dat niveau uitvoeren, de mensen daar zijn nog net niet gehandicapt.
pi_120866593
Verbouwing gaat goed :)
pi_120872022
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:14 schreef Tyron het volgende:
Verbouwing gaat goed :)
Staan daar ergen foto's van online?
pi_120877888
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:10 schreef Fargo het volgende:

[..]

Staan daar ergen foto's van online?
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/slideshow/detail/531

Asje.
pi_120878552
quote:
Het lijkt een vrij ruime opzet te worden. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.
pi_120878626
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:20 schreef BMI het volgende:

[..]

Het lijkt een vrij ruime opzet te worden. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden.
Volgens mij komen daar ook stoeltjes.
pi_120878773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:22 schreef Tyron het volgende:

[..]

Volgens mij komen daar ook stoeltjes.
Dat snap ik. Maar zoals ik het bekijk komen er 5 rijen stoelen bij. Als je dan de breedte van de gracht bekijkt lijkt het mij dat je veel ruimte over houdt.

Gaat de gracht maar aan één zijde dicht? Of begrijp ik dat verkeerd uit het onderschrift van de reportage?
pi_120883137
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:24 schreef BMI het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar zoals ik het bekijk komen er 5 rijen stoelen bij. Als je dan de breedte van de gracht bekijkt lijkt het mij dat je veel ruimte over houdt.

Gaat de gracht maar aan één zijde dicht? Of begrijp ik dat verkeerd uit het onderschrift van de reportage?
Komen 5 rijen inderdaad. De gracht gaat aan één lange zijde dicht, de andere kant kan in de toekomst nog volgen. Achter de doelen blijft geloof ik sowieso open.
pi_120883802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:33 schreef Artillerieschaap het volgende:

[..]

Komen 5 rijen inderdaad. De gracht gaat aan één lange zijde dicht, de andere kant kan in de toekomst nog volgen. Achter de doelen blijft geloof ik sowieso open.
Zonde
pi_120884707
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:43 schreef BMI het volgende:

[..]

Zonde
Tsja, het is nooit een perfect stadion geweest en dat zal het ook nooit worden. Als ze die twee zijden dichten en iets aan die hoeken doen ben ik persoonlijk tevreden. Dan hoeven die hoeken niet eens permanent dicht, maar het zou fijn zijn als ze 'weggewerkt' kunnen worden tijdens wedstrijden. Mij lijkt het wel iets als ze vier rode (schuine) zeilen met een logo maken die door soort rails snel erin en eruit geschoven kunnen worden.

-edit

Zoiets? Het ontbreekt mij aan photoshop skills :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Artillerieschaap op 28-12-2012 22:02:05 ]
pi_120885002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef Artillerieschaap het volgende:

[..]

Tsja, het is nooit een perfect stadion geweest en dat zal het ook nooit worden. Als ze die twee zijden dichten en iets aan die hoeken doen ben ik persoonlijk tevreden. Dan hoeven die hoeken niet eens permanent dicht, maar het zou fijn zijn als ze 'weggewerkt' kunnen worden tijdens wedstrijden. Mij lijkt het wel iets als ze vier rode (schuine) zeilen met een logo maken die door soort rails snel erin en eruit geschoven kunnen worden.
Mijn mening is dat ze beter hadden kunnen laten zoals het was. Maar we wachten het resultaat af.
pi_120887044
Die nieuwe zijde kan alleen maar goed uitpakken. Engelse dug-outs, een echte entree naar het veld i.p.v. een ijzeren trap, meer plaats.

Die hoeken zijn cruciaal op het gebied van ontruiming dus zullen voorlopig nog wel open blijven.
pi_120894482
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:00 schreef BMI het volgende:

[..]

Mijn mening is dat ze beter hadden kunnen laten zoals het was. Maar we wachten het resultaat af.
Je moet even naar deze kijken.

De hele gracht wordt dus opgevuld en meer stoelen kunnen ook niet tenzij je de hele tribune afvlakt ( wat ik dus lelijk vind..juist steile tribunes zijn prachtig ). In de toekomst zullen snel de overige kanten volgen zodat er geen gracht meer is ( ook de korte zijdes en de hoeken worden opgevuld in de toekomst ).

Als die dingen er zijn is het gewoon een prachtig stadion en hoor je mij niet klagen meer hoor, helemaal omdat de binnenzijde ook meer Ajax zal uitstralen.

pi_120897445
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:24 schreef JanCees het volgende:
Plaatje uit de webshop is dat :') en is trouwens maar aan één kant gestikt, of hoe dat ook gaat.
Je moet daar ook niks halen,kijk dan bij de 410 shop op zuid2 als je daar kan komen.
pi_120902595
Bonevacia waarschijnlijk naar Roda JC
pi_120902658
Laatste geruchten:

Bonevacia naar Roda.

Eriksen nog deze winter naar de Spurs.

Sulejmani naar Kuban (Ozbiliz).
pi_120902690
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:28 schreef tammepiet het volgende:
Laatste geruchten:

Bonevacia naar Roda.

Eriksen nog deze winter naar de Spurs.

Sulejmani naar Kuban (Ozbiliz).
Alledrie plausibel. Levert samen toch mooi een miljoentje of 10 op.
pi_120902878
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:31 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Alledrie plausibel. Levert samen toch mooi een miljoentje of 10 op.
:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_120903461
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:09 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Inderdaad. Op het moment bijv. wordt Blind bij Ajax weer aardig gehyped, maar ik vind Manolev dus gewoon beter als Blind. Verdedigend niet slechter en aanvallend voegt hij ook zeker meer toe.
_O- ik wilde jullie dit pareltje niet onthouden.
pi_120903504
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:12 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

_O- ik wilde jullie dit pareltje niet onthouden.
:') :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')