abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120729921
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.

Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:

Amazon van A tot Z:

NBC is een pauw:

In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:

LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):

In het carrefourlogo zit een witte 'C':

In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:

Unileverlogo is gemaakt van producten:

Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":

Het SUN-logo. UN vormt de S:

En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:

Diversen

- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
Topicreeks: Dingen die je pas jaaaaaren later begrepen hebt

Deze OP is hier te vinden.

Lapo:

quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 19:13 schreef -Spring het volgende:
Tijdje geleden vertelde een kerel op tv dat spinnen het überhaupt erg onprettig vinden om op een mensenlichaam te lopen. Wij zijn te warm waardoor het voor een spin aanvoelt alsof ie op een gloeiende plaat loopt. Hij ontkrachtte daarmee dus meteen bovenstaand fabeltje. :)
  maandag 24 december 2012 @ 19:54:00 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120731502
Spinnen worden gegeten door ademende dingen. Je zou denken dat het een evolutionair voordeel is om daarbij uit de buurt te blijven.
Ok stelletje hokboeren
pi_120791097
Misschien een leuke voor in de OP, bij merken.

De naam adidas is een afkorting / koosnaam van de oprichter, Adolf Dassler. Zijn broer, Rudolf Dassler, richtte Puma op.
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
pi_120817263
Misschien al eerder voorbijgekomen, ik heb het iig altijd verkeerd gedaan:

quote:
The Tic Tac dispenser is specifically engineered to allot ONE AT A TIME.
  PR en moderator donderdag 27 december 2012 @ 14:29:07 #5
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_120817527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:23 schreef Gwywen het volgende:
Misschien al eerder voorbijgekomen, ik heb het iig altijd verkeerd gedaan:

[ afbeelding ]

[..]

Is idd al eens voorbij gekomen, en ook al 'ontkracht'.
Veel van die doosjes hebben niet zo'n vakje, het werkt niet, en in de reclames en advertenties laten ze het ook andersom zien. Lekker schudden die shit. Sowieso, wie neemt er één tic-tac at a time? :')
Fuck the EBU.
pi_120817603
Tic Tac, Puma en Adidas zijn al voorbij gekomen. Net als horeca, Hema, Benelux, H en M, Treets, bananen bij het puntje ipv steeltje openen en veel andere dingen. Wel heel leuk topic, de moeite waard de histo ook eens door te lezen :s)
pi_120820988
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 14:29 schreef Moira. het volgende:

[..]

Sowieso, wie neemt er één tic-tac at a time? :')
Nederlanders. Cheap-ass gedoe.
For great justice!
pi_120918956
Ik zag gisteren een leuke nieuwe in engels kookprogramma: bij 1.00minuten

Maar even verkort gezocht op youtube, Hoe een verpakking spaghetti te openen:

pi_120919051
Moest toen straks nog aan dit topic denken:

Ik dacht vroeger als kind dat Don McLean "Disteldiedeldeedeldaidai" zong, als een soort alternatief voor "lalalalalalalalala". Bleek later "This will Be the day that I die" te zijn :)
pi_120919403
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 18:16 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Moest toen straks nog aan dit topic denken:

Ik dacht vroeger als kind dat Don McLean "Disteldiedeldeedeldaidai" zong, als een soort alternatief voor "lalalalalalalalala". Bleek later "This will Be the day that I die" te zijn :)
_O-
pi_120928076
Dat het Kirstie Alley is en niet Kristie Alley. Denk dat ik dat vorige maand pas echt hoorde/zag/besefte. :')
  PR en moderator zaterdag 29 december 2012 @ 21:42:25 #12
288245 crew  Moira
pi_120928483
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:32 schreef vencodark het volgende:
Dat het Kirstie Alley is en niet Kristie Alley. Denk dat ik dat vorige maand pas echt hoorde/zag/besefte. :')
Heb ik ook lang gedacht idd :P
Fuck the EBU.
pi_120928730
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:42 schreef Moira. het volgende:

[..]

Heb ik ook lang gedacht idd :P
En welk nummer zingt ze?
Ik zwaai naar dieren.
  PR en moderator zaterdag 29 december 2012 @ 21:48:08 #14
288245 crew  Moira
pi_120928761
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

En welk nummer zingt ze?
Kirstie Alley is toch een actrice?

[ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 29-12-2012 22:17:18 ]
Fuck the EBU.
pi_120928882
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:48 schreef Moira. het volgende:

[..]

Kirstey Alley is toch een actrice?
Geen id?
Ik zwaai naar dieren.
pi_120929207
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:50 schreef Geerd het volgende:

[..]

Geen id?
Cheers, Look who's talking. Euh... :P
pi_120930041
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:55 schreef vencodark het volgende:

[..]

Cheers, Look who's talking. Euh... :P
Proost! Geen idee waar het over gaat laat staan dat ik Kirstey? ken, welke film?
Ik zwaai naar dieren.
  PR en moderator zaterdag 29 december 2012 @ 22:20:08 #18
288245 crew  Moira
pi_120930630
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Proost! Geen idee waar het over gaat laat staan dat ik Kirstey? ken, welke film?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kirstie_Alley
& http://tiny.cc/t6j3pw

Staat vast wel iets bekends tussen.
Fuck the EBU.
pi_120931534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:20 schreef Moira. het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kirstie_Alley
& http://tiny.cc/t6j3pw

Staat vast wel iets bekends tussen.
Uhmzz ja King of Queens voor de rest, geen id wie het is.
Als het nou een post was met, Ik dacht dat het altijd Sylvester Alone was, zou ik hem snappen :P
Ik zwaai naar dieren.
  PR en moderator zaterdag 29 december 2012 @ 22:34:35 #20
288245 crew  Moira
pi_120931592
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:33 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz ja King of Queens voor de rest, geen id wie het is.
Als het nou een post was met, Ik dacht dat het altijd Sylvester Alone was, zou ik hem snappen :P
Ok, voor de rest van de wereld klinkt Kirstie Alley wel bekend in de oren, dus die zullen het wél snappen :)
Fuck the EBU.
pi_120931798
Dat de trein helemaal niet kan vertrekken als de stoker en de machinist 'm gemist hebben! Of dat de stoker en de machinist de trein niet kunnen missen omdat 'ie niet kan vertrekken. En dat ie dan wel weer kan vertrekken omdat ze 'm niet kunnen missen. Maar dat deden ze wel. Huh?

pi_120931953
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:34 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ok, voor de rest van de wereld klinkt Kirstie Alley wel bekend in de oren, dus die zullen het wél snappen :)
Ja blijkbaar, wist niet dat ze zo bekend was.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:59:38 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120937094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:40 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja blijkbaar, wist niet dat ze zo bekend was.
Je had het even zelf kunnen opzoeken met Google. Niet de eerste keer dat ik dat denk bij een post van jou.
Ok stelletje hokboeren
pi_120939108
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Je had het even zelf kunnen opzoeken met Google. Niet de eerste keer dat ik dat denk bij een post van jou.
Klopt alles is te googelen, maar hoe komt dat?
Ik zwaai naar dieren.
pi_120943411
Vandaag achter de oorsprong van het woord steenrijk gekomen. Best logisch:
in de vroege middeleeuwen konden enkel kapitaalkrachtigen zich een stenen huis permitteren; de standaard was toen hout
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 30 december 2012 @ 08:32:00 #26
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120945964
Dat Atlas de hemel draagt en niet de aarde. Ik wist dat wel, maar ik zag onlangs twee fokkers die dat pas na jaren begrepen hebben.
Ok stelletje hokboeren
pi_120946498
quote:
6s.gif Op zondag 30 december 2012 08:32 schreef padlarf het volgende:
Dat Atlas de hemel draagt en niet de aarde. Ik wist dat wel, maar ik zag onlangs twee fokkers die dat pas na jaren begrepen hebben.
Lijkt me niet zo vreemd dat mensen dat niet weten als je hem op afbeeldingen en beelden met een wereldbol ziet staan.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  zondag 30 december 2012 @ 09:37:24 #28
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120946507
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 09:36 schreef Samson het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo vreemd dat mensen dat niet weten als je hem op afbeeldingen en beelden met een wereldbol ziet staan.
Dat is dus geen wereldbol.

Edit: Je hebt inderdaad in zoverre gelijk dat Atlas vaak met wereldbol is afgebeeld door kunstenaars die het ook niet helemaal wisten, en dat de daardoor ontstane verwarring goed te begrijpen is.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 30 december 2012 @ 09:42:31 #29
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_120946556
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:32 schreef Geerd het volgende:

[..]

Klopt alles is te googelen, maar hoe komt dat?
Doordat Google websites indexeert. Vanwaar de vraag?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_120951669
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 09:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Edit: Je hebt inderdaad in zoverre gelijk dat Atlas vaak met wereldbol is afgebeeld door kunstenaars die het ook niet helemaal wisten, en dat de daardoor ontstane verwarring goed te begrijpen is.
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 09:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dat bedoel ik idd, op het merendeel van de afbeeldingen zie je hem met een wereldbol, ik vraag me ook af hoe je in godsnaam de hemel zou moeten vormgeven?
pi_120951819
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:05 schreef Samson het volgende:

[..]

[..]

Dat bedoel ik idd, op het merendeel van de afbeeldingen zie je hem met een wereldbol, ik vraag me ook af hoe je in godsnaam de hemel zou moeten vormgeven?
Was het idee vroeger niet dat de hemel een soort van tweede aarde is? Maar dan utopischer, en alleen toegankelijk als je dood bent en goed geleefd hebt?
pi_120958418
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:09 schreef Sautor het volgende:

[..]

Was het idee vroeger niet dat de hemel een soort van tweede aarde is? Maar dan utopischer, en alleen toegankelijk als je dood bent en goed geleefd hebt?
Zou idd heel goed kunnen denk ik.
pi_120965084
Daarom zijn er ook straten die Steenweg heten. Ooit was een geplaveide weg een bijzondere weg.
  zondag 30 december 2012 @ 19:20:04 #34
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120969134
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:17 schreef Tim86 het volgende:
Vandaag achter de oorsprong van het woord steenrijk gekomen. Best logisch:
in de vroege middeleeuwen konden enkel kapitaalkrachtigen zich een stenen huis permitteren; de standaard was toen hout
Wist ik nog niet! Leuk :D

Van stinkend rijk blijf ik ook een mooi verhaal vinden :Y
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_120984162
quote:
99s.gif Op zondag 30 december 2012 19:20 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Wist ik nog niet! Leuk :D

Van stinkend rijk blijf ik ook een mooi verhaal vinden :Y
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijke_stinkerd heeft trouwens twee definities, ik neem aan dat jij het over de tweede hebt (idd wel een leuke :D).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_120986087
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:47 schreef LintuxCx het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijke_stinkerd heeft trouwens twee definities, ik neem aan dat jij het over de tweede hebt (idd wel een leuke :D).
Dat laatste stukje!
quote:
Een soms gehoorde etymologie is dat men in de Middeleeuwen in of bij de kerk begraven wilde en ook kon worden. Arme mensen kregen buiten een plekje op het kerkhof, rijke mensen binnen in de kerk onder de vloer. Omdat de afdichting van de graven niet optimaal was, kwam de geur van het ontbindende lichaam de kerk binnen. Dit was tijdens de kerkdienst of mis te ruiken, en werd dan weggewerkt met wierook. Het is echter niet geheel zeker of dit werkelijk de oorsprong van de uitdrukking is.

Nooooit bij stil gestaan dat je die graven in een kerk zou kunnen ruiken in die tijd _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 december 2012 @ 23:23:52 #37
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120986487
Wat is dit, deel 72?

[ Bericht 5% gewijzigd door padlarf op 30-12-2012 23:32:24 ]
Ok stelletje hokboeren
  PR en moderator zondag 30 december 2012 @ 23:53:46 #38
288245 crew  Moira
pi_120988214
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat laatste stukje!

[..]

Nooooit bij stil gestaan dat je die graven in een kerk zou kunnen ruiken in die tijd _O-
Nee idd! :D
Fuck the EBU.
pi_120988529
Zal ongetwijfeld hier ergens tussenstaan maar ik kwam er van de week acher dat het ver-standskies (dus staat ver weg) en niet verstands-kies is...

Vreemd is wel dan het in het Engels wisdom teeth heet...
  maandag 31 december 2012 @ 00:01:06 #40
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120988705
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:58 schreef ejvdb het volgende:
Zal ongetwijfeld hier ergens tussenstaan maar ik kwam er van de week acher dat het ver-standskies (dus staat ver weg) en niet verstands-kies is...

Vreemd is wel dan het in het Engels wisdom teeth heet...
Oh god niet dit weer :'( Het is dus wel verstands-kies.
Ok stelletje hokboeren
pi_120988751
quote:
15s.gif Op maandag 31 december 2012 00:01 schreef padlarf het volgende:

[..]

Oh god niet dit weer :'( Het is dus wel verstands-kies.
dat is het dus niet
  maandag 31 december 2012 @ 00:02:18 #42
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120988807
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:01 schreef ejvdb het volgende:

[..]

dat is het dus niet
Gast, dat is al 20 keer voorbij gekomen in deze reeks.
Ok stelletje hokboeren
pi_120988880
quote:
13s.gif Op maandag 31 december 2012 00:02 schreef padlarf het volgende:

[..]

Gast, dat is al 20 keer voorbij gekomen in deze reeks.
Gast.. rustig ik zie het nu op de tandartsensite ja...
pi_120989248
quote:
Een verstandskies zou zo heten omdat verstandskiezen pas laat opkomen, net als volgens sommigen het verstand. In ouder Nederlands sprak men ook wel van wijsheidskies. In het Vlaams is wijsheidstand nog steeds het meest gangbare woord. Verstandskies, wijsheidskies en wijsheidstand gaan terug op het Latijnse dens sapientiae, 'tand der wijsheid'. Dit verklaart ook waarom de woorden voor verstandskies in veel talen zo op elkaar lijken: veel medische termen zijn leenvertalingen uit het Latijn, dat lang de voornaamste wetenschapstaal was. Het zijn de laatste tanden die bij de mens doorkomen.

De alternatieve volksetymologische verklaring dat verstandskiezen zo worden genoemd omdat ze achter in de mond staan (ver-stands-kies) is daarentegen onwaarschijnlijk, gezien men bijvoorbeeld in het Engels ook spreekt over wisdom teeth en in het Belgisch-Nederlands over "wijsheidstand"
Wiki.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120989884
tsja wiki is ook geen betrouwbare bron ;)
  PR en moderator maandag 31 december 2012 @ 00:23:30 #46
288245 crew  Moira
pi_120990270
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wiki.
Ik had voor mijn PWS nog als extraatje 'onderzoek' gedaan naar Nederlandse leenwoorden in de Engelse taal. Het Engels heeft ook een hoop Nederlandse woorden gejat, meer dan we denken en ook veel woorden waarvan wij juist denken dat we ze uit het Engels hebben. Wisdomtooth/teeth was daar één van, een geleend Nederlands woord dus. Zou ook verklaren waarom ze dus 'verstand' naar 'wisdom' hebben vertaald in plaats van verre stand.
België is gewoon uitschot te dom om te poepen, dus die zullen het wel weer vanuit het Engels gejat hebben :')
Fuck the EBU.
pi_120990438
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:17 schreef ejvdb het volgende:
tsja wiki is ook geen betrouwbare bron ;)
Net zo betrouwbaar als The Encyclopædia Britannica.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  maandag 31 december 2012 @ 00:26:01 #48
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_120990443
In het Frans heet het dent de sagesse. Sagesse betekent wijsheid.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 31 december 2012 @ 00:27:08 #49
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120990512
Dens sapientiae. Einde discussie >:O :*
Ok stelletje hokboeren
  maandag 31 december 2012 @ 00:28:20 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120990609
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:23 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik had voor mijn PWS nog als extraatje 'onderzoek' gedaan naar Nederlandse leenwoorden in de Engelse taal. Het Engels heeft ook een hoop Nederlandse woorden gejat, meer dan we denken en ook veel woorden waarvan wij juist denken dat we ze uit het Engels hebben. Wisdomtooth/teeth was daar één van, een geleend Nederlands woord dus. Zou ook verklaren waarom ze dus 'verstand' naar 'wisdom' hebben vertaald in plaats van verre stand.
België is gewoon uitschot te dom om te poepen, dus die zullen het wel weer vanuit het Engels gejat hebben :')
En wat heb je gevonden qua etymologie?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 31 december 2012 @ 00:31:55 #51
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120990850
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 00:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wisdom teeth so called from 1848 (earlier teeth of wisdom, 1660s), a loan-translation of L. dentes sapientiae, itself a loan-translation of Gk. sophronisteres (used by Hippocrates, from sophron "prudent, self-controlled"), so called because they usually appear ages 17-25, when a person reaches adulthood.

bron
Ok stelletje hokboeren
  maandag 31 december 2012 @ 00:35:03 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120991057
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:31 schreef padlarf het volgende:

[..]

Wisdom teeth so called from 1848 (earlier teeth of wisdom, 1660s), a loan-translation of L. dentes sapientiae, itself a loan-translation of Gk. sophronisteres (used by Hippocrates, from sophron "prudent, self-controlled"), so called because they usually appear ages 17-25, when a person reaches adulthood.

bron
Ik vroeg het Moira. Die had er toch onderzoek naar gedaan?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 31 december 2012 @ 00:35:58 #53
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120991105
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 00:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vroeg het Moira. Die had er toch onderzoek naar gedaan?
Ik ben ook benieuwd naar haar antwoord.
Ok stelletje hokboeren
pi_120991129
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:25 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dit is ook zoiets dat mensen na jaren maar niet willen begrijpen.
pi_120991161
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:25 schreef brother52 het volgende:

Betrouwbaarder zou ik zeggen. Ik las een stukje van iemand die van de EB het verzoek kreeg een stukje over iets te schrijven en dat werd gewoon geplaatst zoals hij het had geschreven zonder dat er nog meer mensen met verstand van de materie echt naar gekeken hadden. Hij zei dat Wikipedia veel betrouwbaarder was.
  maandag 31 december 2012 @ 00:39:40 #56
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120991403
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Betrouwbaarder zou ik zeggen. Ik las een stukje van iemand die van de EB het verzoek kreeg een stukje over iets te schrijven en dat werd gewoon geplaatst zoals hij het had geschreven zonder dat er nog meer mensen met verstand van de materie echt naar gekeken hadden. Hij zei dat Wikipedia veel betrouwbaarder was.
Ik vind het altijd nogal makkelijk geblaat dat wikipedia onbetrouwbaar zou zijn. Natuurlijk moet je het niet blind geloven, en zijn sommige artikelen betrouwbaarder dan anderen, maar voor welke bron geldt dat nu eigenlijk niet?
Ok stelletje hokboeren
pi_120991500
Volgens mij is het betrouwbaarder geworden sinds Wiki moderators kreeg.
pi_120991853
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 00:39 schreef padlarf het volgende:

Ik vind het altijd nogal makkelijk geblaat dat wikipedia onbetrouwbaar zou zijn. Natuurlijk moet je het niet blind geloven, en zijn sommige artikelen betrouwbaarder dan anderen, maar voor welke bron geldt dat nu eigenlijk niet?
Daarbij buigen erg veel mensen zich over wikipedia en doorgaans worden stukken gecorrigeerd door mensen wiens vakgebied het is. En ze hebben meestal een uitgebreide bronvermelding.
  maandag 31 december 2012 @ 01:12:02 #59
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120992830
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 00:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daarbij buigen erg veel mensen zich over wikipedia en doorgaans worden stukken gecorrigeerd door mensen wiens vakgebied het is. En ze hebben meestal een uitgebreide bronvermelding.
Dit. Er lezen dusdanig veel mensen het, dat alles wat niet klopt binnen drie minuten weer weg is. En tuurlijk geldt dat voor een drukbezochte pagina meer dan voor een rustige pagina, maar meestal klopt t voor mijn gevoel wel. Ik gebruik het sowieso regelmatig als ik mijn studiemateriaal niet snap O-)
  PR en moderator maandag 31 december 2012 @ 10:54:40 #60
288245 crew  Moira
pi_121000865
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 00:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat het dus van verre stand komt, en een Nederlands woord is. Of iig dat de andere talen het woord later hebben overgenomen vanuit het Nederlands.
Het is al 3 jaar geleden en heb dat PWS niet meer bij de hand, dus kan geen bronnen na gaan ofzo.
Denk dat het altijd een mysterie zal blijven, want zolang de éne bron zegt dat het van ver-stand komt, zal de andere bron zeggen dat het van 'wijsheid' komt. Met één of andere mythe dat die kiezen iets met wijsheid te maken zouden hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door Moira op 31-12-2012 11:00:10 ]
Fuck the EBU.
  maandag 31 december 2012 @ 11:47:53 #61
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121002596
Dat er misschien toch meer waarheid schuilt in astrologie dan ik dacht.

http://www.psychologistworld.com/cognitive/cold_reading.php
  maandag 31 december 2012 @ 12:43:12 #62
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121004701
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:54 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dat het dus van verre stand komt, en een Nederlands woord is. Of iig dat de andere talen het woord later hebben overgenomen vanuit het Nederlands.
Het is al 3 jaar geleden en heb dat PWS niet meer bij de hand, dus kan geen bronnen na gaan ofzo.
Denk dat het altijd een mysterie zal blijven, want zolang de éne bron zegt dat het van ver-stand komt, zal de andere bron zeggen dat het van 'wijsheid' komt. Met één of andere mythe dat die kiezen iets met wijsheid te maken zouden hebben.
Ah, je lult dus maar wat in de ruimte. Zie mijn post bovenaan deze pagina.
Ok stelletje hokboeren
  PR en moderator maandag 31 december 2012 @ 12:43:36 #63
288245 crew  Moira
pi_121004714
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:43 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ah, je lult dus maar wat in de ruimte. Zie mijn post bovenaan deze pagina.
Zag het al idd :)
Fuck the EBU.
  maandag 31 december 2012 @ 12:44:30 #64
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121004750
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 11:47 schreef ArtistA het volgende:
Dat er misschien toch meer waarheid schuilt in astrologie dan ik dacht.

http://www.psychologistworld.com/cognitive/cold_reading.php
Interessant dat je op basis van dat artikel denkt dat er waarheid in astrologie schuilt. Je zou eerder het tegenovergestelde verwachten.
Ok stelletje hokboeren
pi_121004994
Hoe kersteiland aan zijn naam komt:
http://wibnet.nl/adventsk(...)island-aan-zijn-naam
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_121007750
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:44 schreef padlarf het volgende:

[..]

Interessant dat je op basis van dat artikel denkt dat er waarheid in astrologie schuilt. Je zou eerder het tegenovergestelde verwachten.
Dat dus.
pi_121011418
Wat heeft cold reading met astrologie te maken?
  maandag 31 december 2012 @ 15:54:45 #68
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121012693
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:29 schreef Teslynd het volgende:
ook al een goede vraag
Ok stelletje hokboeren
pi_121041113
Dat Hoe Lang een chinees is
  dinsdag 1 januari 2013 @ 18:50:36 #70
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121042535
Dat zomer en winter niet bepaald wordt door de afstand tot de zon, maar door de hoek die de aard-as tov de zon maakt.

Een hele tijd gedacht dat omdat de aarde in een ellips om de zon draait, de grotere afstand de aarde een paar maanden lang kouder doet zijn. Maar da's onzin, want als het hier winter is, is het juist aan de zuidkant van de evenaar zomer. De grotere afstand tot de zon doet er dus amper toe.

Hoe groot is het verschil trouwens tot de zon, op de grootste en de kortste afstand tijdens een jaar? Weet iemand dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 02-01-2013 22:49:43 ]
How can I make this topic about me?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:56:54 #71
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121047287
The closest distance to the Sun, which astronomers call perihelion, is 147,098,074 km. And the furthest distance to the Sun – called aphelion – is 152,097,701 km.

Read more: http://www.universetoday.(...)e-sun/#ixzz2GkudNZPH
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:05:21 #72
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_121054355
Ik ken de groep Opgezwolle al heel lang. Alleen kwam ik er nu pas achter dat ze uit fokking Zwolle komen :')
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:16:12 #73
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121054969
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:29 schreef Teslynd het volgende:
Je hoeft niet veel in te vullen. Het is geen vragenlijst o.i.d.
Ze zullen veel informatie pakken uit je sterrenbeeld, want dat is eenderde van alle informatie die je ze geeft. Dat en een verhaal wat ik onlangs hoorde laten mij doen geloven dat er vast wel íets van waar is.
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 15:54 schreef padlarf het volgende:

[..]

ook al een goede vraag
En het is niet netjes om vragen onbeantwoord te laten.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:25:52 #74
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121055527
Eenvijfde zie ik net. Maar het zijn idd allemaal redelijk standaard dingen die specifiek in lijken te gaan op je persoonlijkheid, maar in feite hele algemene dingen zijn.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:28:51 #75
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121055686
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:25 schreef ArtistA het volgende:
Eenvijfde zie ik net. Maar het zijn idd allemaal redelijk standaard dingen die specifiek in lijken te gaan op je persoonlijkheid, maar in feite hele algemene dingen zijn.
Maar dat is toch juist allemaal 'bewijs' voor dat astrologie niet waar is? :?
Ok stelletje hokboeren
pi_121055794
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:16 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Je hoeft niet veel in te vullen. Het is geen vragenlijst o.i.d.
Ze zullen veel informatie pakken uit je sterrenbeeld, want dat is eenderde van alle informatie die je ze geeft. Dat en een verhaal wat ik onlangs hoorde laten mij doen geloven dat er vast wel íets van waar is.

[..]

En het is niet netjes om vragen onbeantwoord te laten.
Nee hoor, je sterrenbeeld zegt niet zoveel. Dat is niet meer dan het geboortemoment. Je ascendant zegt veel meer. Om de ascendant te bepalen, moeten zowel geboortedatum als geboortetijd bekend zijn.
Wel, als je dat opgeeft, zijn ze bezig met een ad hoc horoscoopje van een miserabel kaliber. Er zijn immers veel meer invloeden die op je horoscoop in werken en dus medebepalend zijn voor je persoonlijkheid, voorkomen, gedrag, etc.

Cold reading is inspelen op wat je direct waarneemt en zo algemeen mogelijk te blijven praten, zodat je via een soort "Warm of koud"-spelletje bij iets bruikbaars komt.
.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:31:37 #77
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121055872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:28 schreef padlarf het volgende:

[..]

Maar dat is toch juist allemaal 'bewijs' voor dat astrologie niet waar is? :?
Ik weet het niet.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:32:29 #78
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121055922
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:31 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
Je zegt het zelf, het is gewoon beredeneerd gokken.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:34:15 #79
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121056021
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:30 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Nee hoor, je sterrenbeeld zegt niet zoveel. Dat is niet meer dan het geboortemoment. Je ascendant zegt veel meer. Om de ascendant te bepalen, moeten zowel geboortedatum als geboortetijd bekend zijn.
Wel, als je dat opgeeft, zijn ze bezig met een ad hoc horoscoopje van een miserabel kaliber. Er zijn immers veel meer invloeden die op je horoscoop in werken en dus medebepalend zijn voor je persoonlijkheid, voorkomen, gedrag, etc.

Cold reading is inspelen op wat je direct waarneemt en zo algemeen mogelijk te blijven praten, zodat je via een soort "Warm of koud"-spelletje bij iets bruikbaars komt.
.
Ja dat klopt. Ik zag ooit een tv programma waar iemand cold reading uitgelegd kreeg in een middagje en dat ging toepassen bij mensen. Iedereen vond hem zeer overtuigend, maar dat zijn ook van die mensen die erin wíllen geloven natuurlijk.

Tijdens dezelfde aflevering was er ook een meisje die ging doen alsof die reader alles goed raadde over haar overleden opa. Kort daarna zijn ze op bezoek gegaan met die opa om die gast voor het blok te zetten.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:36:29 #80
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121056122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:32 schreef padlarf het volgende:

[..]

Je zegt het zelf, het is gewoon beredeneerd gokken.
Je overdrijft wel een beetje. Ik zei nergens dat dit hét bewijs is voor de geloofwaardigheid van astrologie :')
Het lijkt enkel meer plausibel.
pi_121056246
Er is dus geen verband tussen astrologie en cold reading. De astroloog vraagt uitsluitend geboortedatum, -tijdstip, -plaats en eventueel betaling. Daarna slaat hij aan het rekenen & tekenen. Als het plaatje rond is, wordt het schema verbaal geduid en dan kom jij pas weer in beeld om het in ontvangst te nemen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:42:26 #82
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121056415
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:36 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Je overdrijft wel een beetje. Ik zei nergens dat dit hét bewijs is voor de geloofwaardigheid van astrologie :')
Het lijkt enkel meer plausibel.
Nou sorry, ik snap gewoon niet hoe jij iets precies tegenovergesteld interpreteert. Maar ja, dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
Ok stelletje hokboeren
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:44:47 #83
330855 ejiraM
for the greater good
pi_121056559
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:34 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Ik zag ooit een tv programma waar iemand cold reading uitgelegd kreeg in een middagje en dat ging toepassen bij mensen. Iedereen vond hem zeer overtuigend, maar dat zijn ook van die mensen die erin wíllen geloven natuurlijk.

Tijdens dezelfde aflevering was er ook een meisje die ging doen alsof die reader alles goed raadde over haar overleden opa. Kort daarna zijn ze op bezoek gegaan met die opa om die gast voor het blok te zetten.
Weet je toevallig nog welk programma dat was? :) Ben wel benieuwd!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:55:50 #84
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121057128
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:44 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Weet je toevallig nog welk programma dat was? :) Ben wel benieuwd!
Volgens mij hebben ze toen die Derek Ogilvie bezeikt. :)
Ben hard op zoek...

RamBam heette dat programma en hier is de aflevering ^O^

woensdag 2 januari 2013 @ 00:33:29 #85
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_121058542
Is het waar dat die pennen bij de bank met een ketting eraan is, omdat je dan niemand kan neersteken met die pen?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_121058788
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:33 schreef cherrycoke het volgende:
Is het waar dat die pennen bij de bank met een ketting eraan is, omdat je dan niemand kan neersteken met die pen?
volgens mij eerder omdat de pen dan niet meegenomen wordt na gebruik.
pi_121058813
quote:
Nee, die ketting zit vast zodat je daar niemand mee kan wurgen.
  woensdag 2 januari 2013 @ 00:50:05 #88
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_121059081
quote:
Als je iemand wil neersteken in een bank neem je toch gewoon een mes mee :')
  woensdag 2 januari 2013 @ 01:09:01 #89
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_121059676
quote:
Dat zal eerder als bedoeling hebben dat niet iedereen die pennen meeneemt denk ik. :')

Of elders in of buiten het kantoor gaat zitten narekenen op papier of alles wel klopt. :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 10:29:30 #90
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_121064519
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:40 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

volgens mij eerder omdat de pen dan niet meegenomen wordt na gebruik.
Jij moet ze wel vertrouwen met jouw geld, maar ze vertrouwen jou niet om een pen uit te lenen :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_121066193
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:29 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Jij moet ze wel vertrouwen met jouw geld, maar ze vertrouwen jou niet om een pen uit te lenen :')
Is overigens niet alleen bij banken hoor, zie het best vaak ook bij bibliotheken en bij de kijkshop bijv.

Het is gewoon praktisch, die pennen zijn vaak nodig en kunnen ook vallen of soms neem je hem per ongeluk mee. Als je dan per klant steeds een pen moet zoeken..
pi_121067008
Dat ik bij de laatste twee upgrades van mijn internet-pc helemaal geen losse internetkaart meer nodig had, omdat ze allebei al een internet-aansluiting op het moederbord hadden.

En ik dus iedere keer zonder op te letten die ouwe kaart braaf in mijn versverbouwde systeem schuiven... pas toen ik onlangs een keer echt *achter* de computer moest zijn, dacht ik: "hee, waarom heb ik eigenlijk twee kabelaansluitingen?"

Een aantal foutmeldingen bij schone installaties werden toen zomaar ineens erg logisch. :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:34:02 #93
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_121069044
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:27 schreef DarkSkywise het volgende:
Dat ik bij de laatste twee upgrades van mijn internet-pc helemaal geen losse internetkaart meer nodig had, omdat ze allebei al een internet-aansluiting op het moederbord hadden.

En ik dus iedere keer zonder op te letten die ouwe kaart braaf in mijn versverbouwde systeem schuiven... pas toen ik onlangs een keer echt *achter* de computer moest zijn, dacht ik: "hee, waarom heb ik eigenlijk twee kabelaansluitingen?"

Een aantal foutmeldingen bij schone installaties werden toen zomaar ineens erg logisch. :P
volgens mij is dat al 10 jaar standaard :D
heitieh
pi_121070017
Dat was toch een voorwaarde om in dit topic te mogen posten? :D

Bij mijn eerste systeem was dat nog niet niet en kreeg ik een kaart van de kabelaar (2001). "Audio en video mag gewoon on-board", zei ik tegen de verkoper bij mijn eerstvolgende overhaul (±2004). Niemand die me ff waarschuwt (tenslotte, wie gaat er nou 400 pagina's aan nieuwe manuals lezen als het meteen werkt?) dat er ook internet aan boord was. :o

Afijn, bij de daaropvolgende overhaul (±2010), gewoon die kaart weer terugplaatsen, wat hij deed het toch nog steeds? :9
pi_121070265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:02 schreef DarkSkywise het volgende:
(tenslotte, wie gaat er nou 400 pagina's aan nieuwe manuals lezen als het meteen werkt?)
Jan de hollander. :') (Ik beken, ik lees ook nooit manuals.)
quote:
Afijn, bij de daaropvolgende overhaul (±2010), gewoon die kaart weer terugplaatsen, wat hij deed het toch nog steeds? :9
Heb je zelf die kaart teruggeplaatst of heb je dat laten doen?
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_121070598
Zelf teruggeplaatst. :@

Als ik het tijd vind voor een overhaul ga ik naar de 'puterwinkel voor een zak onderdelen, haal uit de PC wat aan vervanging toe is, zet het nieuwe spul er in en het werkt altijd meteen. (Alleen de floppydrive is nog van de originele 2001-opstelling.) Aangezien de internetkaart het nog steeds deed en er een passende sleuf voor was, ging die er gewoon weer in. :D

Het ergste is nog dat ik helemaal niet zo onhandig ben met die dingen, het was alleen nooit in me opgekomen dat er "tegenwoordig" (al tien jaar dus) een internetaansluiting op het moederbord zit. _O-
pi_121071875
Het is je dus nooit opgevallen dat er 1 of 2 lanpoorten op het moederbord zitten? :D
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_121076448
Er zit nogal wat op zo'n moederbord, hoor... ik ga echt niet iedere keer kijken of daar een nieuw dingesigheidsje is bijgekomen. :P

(Vooral niet omdat er meestal enige tijd verloren gaat met het kreng precies op haar plaats krijgen. Dan denk je niet "Zo, die zit, wat zou er allemaal voor nieuws opzitten?" maar "Volgende onderdeel!" of "Waar is dat #$%& laatste schroefje??")
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:26:15 #99
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_121076946
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:12 schreef DarkSkywise het volgende:
ik ga echt niet iedere keer kijken of daar een nieuw dingesigheidsje is bijgekomen. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:02 schreef DarkSkywise het volgende:
Bij mijn eerste systeem was dat nog niet niet en kreeg ik een kaart van de kabelaar (2001).
bij mijn eerstvolgende overhaul (±2004)
Afijn, bij de daaropvolgende overhaul (±2010)
Nee joh, wel een enorme 2 upgrades in 10 jaar tijd. Dan kan werkelijk niemand verwachten dat je je even verdiept in de nieuwe ontwikkelingen. Wat denken ze wel?
pi_121077366
quote:
15s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:26 schreef Beavis het volgende:
Nee joh, wel een enorme 2 upgrades in 10 jaar tijd. Dan kan werkelijk niemand verwachten dat je je even verdiept in de nieuwe ontwikkelingen. Wat denken ze wel?
Toch krijg ik sterk het gevoel dat je de geest van het topic niet helemaal begrepen hebt, dus jij hebt over een paar jaar ook iets te posten. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')