Ik ben serieus, vraag me maar iets.quote:
Had Adam ook ballen?quote:
Waarom heb je het over Christelijke broeders op FOK!?quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:32 schreef Akantha het volgende:
[..]
Ik ben serieus, vraag me maar iets.
Geelman hij is drugs gaan halen met Haan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:34 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Waarom heb je het over Christelijke broeders op FOK!?
haan is een boze tovenaar argo je moet tegen hem gaan strijdenquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:34 schreef Akantha het volgende:
[..]
Geelman hij is drugs gaan halen met Haan.
En wie ben jij dan wel niet?quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:35 schreef slug_ het volgende:
[..]
haan is een boze tovenaar argo je moet tegen hem gaan strijden
Bedankt broeder!quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:37 schreef Rawberry het volgende:
Ik dank de Goede Heer voor strijders zoals jij, Akantha.
Maxime (Verhagen)... ben jij 't ?quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:31 schreef Akantha het volgende:
Ze zoeken de duivel op. Allemaal worden ze verleidt tot het kopen van drugs, met de verkeerde figuren omgaan etc.
Het is gewoon onmogelijk geworden om niet toe te geven aan de lusten van het leven. De duivel heeft teveel macht, overal waar je kijkt zie je plezier en lust. Mannen willen chicks en willen hun paal gebruiken, ze willen blowen, ze willen zuipen. Ze verliezen zich zelf en raken zo de weg kwijt.
Christelijke broeders ga er tegen in en laat je van je beste kan zien!
RIP Geelman.
TS antwoordt niet, dus:quote:
quote:
Serieuze vragen he Adam kon een zoon maken, dus ja hij had ballen.quote:
wrok en haat voelen is tok ook zondigquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:42 schreef Akantha het volgende:
[..]
Serieuze vragen he Adam kon een zoon maken, dus ja hij had ballen.
Had hij al ballen toen God hem maakte?quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:42 schreef Akantha het volgende:
Serieuze vragen he Adam kon een zoon maken, dus ja hij had ballen.
Die is volgens eigen zeggen door en door loyaal, dus die zou Geelman nooit op deze wijze afvallen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:39 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Maxime (Verhagen)... ben jij 't ?
Ja dat klopt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:42 schreef slug_ het volgende:
[..]
wrok en haat voelen is tok ook zondig
Weet i kniet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Had hij al ballen toen God hem maakte?
Er is nog niks verloren maar dat wist je natuurlijk al.quote:
Dat weet ik, dat komt goed broeder, we staan voor harde tijden...quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:43 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Er is nog niks verloren maar dat wist je natuurlijk al.
De Heer vraagt vraagt om Jouw inzet, al kost het Jouw leven.
dat zou mooi zijnquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:43 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Er is nog niks verloren maar dat wist je natuurlijk al.
De Heer vraagt vraagt om Jouw inzet, al kost het Jouw leven.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:45 schreef stoereboii het volgende:
[..]
hoe wist jij dat ik geen rokje heb?
2 in 1 antwoord: Ik ben alwetend en ok, dan is het goedquote:
Wie de neuk ben jij, je hebt niet eens een geslacht :Squote:Op zaterdag 22 december 2012 22:46 schreef slug_ het volgende:
[..]
gadverdamme heb je deze flikker ook weer waarom doe je aslof je wijf bent
jij ook niet viese travestietquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:47 schreef JijHebtGeenRokje het volgende:
[..]
Wie de neuk ben jij, je hebt niet eens een geslacht :S
Een travestiet heeft wel een geslacht hoor, doe je research gekke waus :$quote:
neequote:Op zaterdag 22 december 2012 22:49 schreef JijHebtGeenRokje het volgende:
[..]
Een travestiet heeft wel een geslacht hoor, doe je research gekke waus :$
Maar verder heb je uiteraard helemaal gelijk, ik geef het toe
mk, ben jij dat? :$
geyl mag ik kijkenquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:49 schreef JijHebtGeenRokje het volgende:
Maar het raakt offtopic, dus ik ga mezelf wel weer vermaken, doei
Geil.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:49 schreef JijHebtGeenRokje het volgende:
Maar het raakt offtopic, dus ik ga mezelf wel weer vermaken, doei
God maakt dat zo, de mens naar zijn beeld. Verder worden ze zo getekend maar wie weet hadden ze die niet... Toen God ze maakte.quote:
hij heeft zelf ook een navel?quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:54 schreef Akantha het volgende:
[..]
God maakt dat zo, de mens naar zijn beeld.
bietje slap argument wel natuurlijk, als god ze gemaakt heeft kan hij er natuurlijk ook een navel bij makenquote:
sorryquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:54 schreef slug_ het volgende:
[..]
bietje slap argument wel natuurlijk, als god ze gemaakt heeft kan hij er natuurlijk ook een navel bij maken
Don't push yourself here, we hebben je net vergeven.quote:
Wel als ie 'n dipje heeft.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Die is volgens eigen zeggen door en door loyaal, dus die zou Geelman nooit op deze wijze afvallen.
genesis was helaas wel degelijk echtquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:56 schreef Rawberry het volgende:
Adam en Eva is een fabeltje. Net als Genesis.
Sorry maar het is zo. Bijbel is achterhaald.
genesis bestaat jaquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:57 schreef slug_ het volgende:
[..]
genesis was helaas wel degelijk echt
Je gelooft in sprookjes.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:58 schreef dramatic het volgende:
[..]
genesis bestaat ja
helaas zit het een factor 800000 naast de werkelijke oudheid van de aarde, maargoed.
je moeders kinderen ookquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:58 schreef Akantha het volgende:
Stelletje heidenen.
[..]
Je gelooft in sprookjes.
De band?quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:57 schreef slug_ het volgende:
[..]
genesis was helaas wel degelijk echt
Daarmee bedoel je mij? Dat klopt niet.quote:
Narniaquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:58 schreef Akantha het volgende:
Stelletje heidenen.
[..]
Je gelooft in sprookjes.
Dit is een band die zichzelf Narnia noemt en christelijke liederen maakt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:01 schreef koekii het volgende:
[..]
Narnia![]()
Die keek ik net nog! Wel stom dat Narnia over hemel en paradijs gaat en dat Aslan hun god is
![]()
___!
Dat is gewoon pure aidsquote:Op zaterdag 22 december 2012 23:01 schreef Akantha het volgende:
[..]
Dit is een band die zichzelf Narnia noemt en christelijke liederen maakt.
Kan jij mijn beste ts, vertellen waar die 'heer' is? Waarom zouden wij in iets moeten geloven dat er totaal niet isquote:
Hij is er wilt jou helpen maar je moet het toestaan! Hij is er, hij staat er klaar om je te steunen. Maar soms moet je beproevingen doorgaan, omdat je anders slap bent. Van beproevingen wordt je sterker.quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:07 schreef koekii het volgende:
Kan jij mijn beste ts, vertellen waar die 'heer' is? Waarom zouden wij in iets moeten geloven dat er totaal niet is
Hij bestaat nietquote:Op zaterdag 22 december 2012 23:08 schreef Akantha het volgende:
[..]
Hij is er wilt jou helpen maar je moet het toestaan! Hij is er, hij staat er klaar om je te steunen. Maar soms moet je beproevingen doorgaan, omdat je anders slap bent. Van beproevingen wordt je sterker.
WELLESquote:Op zaterdag 22 december 2012 23:11 schreef koekii het volgende:
oms moet je beproevingen doorgaan, omdat je anders slap bent. Van beproevingen wordt je sterker.
Hij bestaat niet
Kusjes
Mocht je nog een antwoord hebben kun je het hier posten: F&L / Adam's testikels: we snappen er de ballen niet van. deel 2quote:
Misschien...quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:54 schreef SchoneZoon het volgende:
"Gaat heen en vermenigvuldig u"
God wil juist dat we erop losneuken
Dus omdat jij je niet aan je eigen regels kan houden, moet de rest van de wereld maar veranderen...quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:31 schreef Akantha het volgende:
Ze zoeken de duivel op. Allemaal worden ze verleidt tot het kopen van drugs, met de verkeerde figuren omgaan etc.
Het is gewoon onmogelijk geworden om niet toe te geven aan de lusten van het leven. De duivel heeft teveel macht, overal waar je kijkt zie je plezier en lust. Mannen willen chicks en willen hun paal gebruiken, ze willen blowen, ze willen zuipen. Ze verliezen zich zelf en raken zo de weg kwijt.
RIP Geelman.
Daar zakte het beetje respect dat ik over had voor TS en zijn post naar het laagste punt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:31 schreef Akantha het volgende:
RIP Geelman.
Doet natuurlijk niks af aan de boodschap van naastenliefde...quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:01 schreef HardMetal het volgende:
Christelijk zijn is in mijn optiek onmogenlijk, omdat we tegenwoordig ons verstand wat beter kunnen gebruiken. Odin en Wodan waren ook ooit onze goden. Tegenwoordig zijn veel mensen wijzer, dan in sprookjes te geloven.
Zie je wel: naastenliefde...quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:31 schreef Akantha het volgende:
De duivel heeft teveel macht, overal waar je kijkt zie je plezier en lust. Mannen willen chicks en willen hun paal gebruiken
Als je zelf te beroerd bent om wat geschiedenis na te lezen..quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:25 schreef Beantje het volgende:
Terecht.
Even voor de mensen die niet geloven, verklaar maar is al die kerken die zijn gebouwd. Kerst, waarbij we de geboorte van jezus vieren, de bijbel en nog veel meer dingen.
Er is heus niet iemand die dat even verzonnen heeft.
Wat moet ik nalezen dan?, als je me dat even wilt vertellenquote:Op dinsdag 25 december 2012 23:27 schreef dramatic het volgende:
[..]
Als je zelf te beroerd bent om wat geschiedenis na te lezen..
Minder bijbel meer werkelijkheid.
Ja, maar niet alleen dat.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:31 schreef dramatic het volgende:
Jij vindt het bestaan van kerken reden voor dat het geloof niet verzonnen is?
Dan ben je toch een klapmongool?quote:
Ja het is dus verzonnen volgens jou?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:33 schreef dramatic het volgende:
[..]
Dan ben je toch een klapmongool?
Het vieren van een bepaalde gebeurtenis van een bepaald geloof in een land waar dat geloof eens de meerderheid had is geen reden om aan te nemen dat het geloof waar is
Ik zeg dat het geen bewijs is. En ja, christendom is grotendeels verzonnen door Paulus.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:35 schreef Beantje het volgende:
[..]
Ja het is dus verzonnen volgens jou?
Loze aannames.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:37 schreef dramatic het volgende:
[..]
Ik zeg dat het geen bewijs is. En ja, christendom is grotendeels verzonnen door Paulus.
Wat voor bewijs wil je nog meer dan dat er al is?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:37 schreef dramatic het volgende:
[..]
Ik zeg dat het geen bewijs is. En ja, christendom is grotendeels verzonnen door Paulus.
niet iedereen..quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:01 schreef HardMetal het volgende:
Christelijk zijn is in mijn optiek onmogenlijk, omdat we tegenwoordig ons verstand wat beter kunnen gebruiken. Odin en Wodan waren ook ooit onze goden. Tegenwoordig zijn veel mensen wijzer, dan in sprookjes te geloven.
Bijbelvers graagquote:Op dinsdag 25 december 2012 23:39 schreef dramatic het volgende:
[..]
Op de bijbel gebaseerd, dat zou het goed moeten doen
Hier heb je een kleine greep uit de reeks goden waar men in geloofd heeft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_goden_en_godinnenquote:Op dinsdag 25 december 2012 23:39 schreef Beantje het volgende:
[..]
Wat voor bewijs wil je nog meer dan dat er al is?
Lees zijn brieven, hij is degene die begonnen is met kerken te openen en de regels vast te stellen.quote:
Na jezusquote:Op dinsdag 25 december 2012 23:46 schreef dramatic het volgende:
[..]
Lees zijn brieven, hij is degene die begonnen is met kerken te openen en de regels vast te stellen.
Rot op man, we zijn een aansteker gaan halen. Doe gewoon normaal en ga weg uit je domme autistische kutwereldje, debielquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:34 schreef Akantha het volgende:
[..]
Geelman hij is drugs gaan halen met Haan.
Dus je claimt dat wat TOEN was gebeurt, van al die goden en tempels dat dat niet waar is.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:44 schreef dramatic het volgende:
[..]
Hier heb je een kleine greep uit de reeks goden waar men in geloofd heeft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_goden_en_godinnen
Destijds waren daar ook tempels voor. Dus waren de geloven toen ook waar? Dat je nu christen bent is net zoiets als in de tijd van de Vikingen in Thor geloven. Al was 99.99% van de mensen op dit moment christen zou dit nog niks zeggen over de waarheid ervan.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:49 schreef dramatic het volgende:
[..]
en na de big bang. feit is dat hij begon.
precies, en dat denkt men over 5000 jaar weer.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:51 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dus je claimt dat wat TOEN was gebeurt, van al die goden en tempels dat dat niet waar is.
Dat komt denk ik vooral door onze welvaart, dat mensen niet aan die ''verouderde dogma's'' willen meewerken.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
Wetenschap heeft een hoop overbodig gemaakt. Hoewel christendom in de middeleeuwen anarchie heeft weten te voorkomen. Dus geloof is a posteriori beredeneerd zo slecht nog niet geweest. Maar tegenwoordig nog aan alle verouderde dogma's van de kerk/geloof moeten voldoen, nee.
De vrijheid om zelf te mogen nadenken is inderdaad welvaart.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:57 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vooral door onze welvaart, dat mensen niet aan die ''verouderde dogma's'' willen meewerken.
De duivel wordt machtiger.
En daarom wordt de duivel machtiger.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:59 schreef highender het volgende:
[..]
De vrijheid om zelf te mogen nadenken is inderdaad welvaart.
Welvaart?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:57 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vooral door onze welvaart, dat mensen niet aan die ''verouderde dogma's'' willen meewerken.
De duivel wordt machtiger.
Uiteraard mee eens, er is echter ook nog een dwingende, indoctrinerende component die (meestal) samengaat met religie.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Welvaart?
Vroeger - bliksem = God.
Tegenwoordig: bliksem = statische geleiding met deeltjes van supernova's uit de ruimte die de aarde bereiken en dus bliksem triggeren.
Vroeger - mensheid = God
Tegenwoordig: mensheid is evenals alle diersoorten een evolutie = evolutieleer, bouwstenen voor leven komen door een oerknal, en ja dingen kunnen zomaar ontstaan, zie documentaire Stephen Hawking.
Vroeger = bacteriën = woede God
Tegenwoordig: bacteriën = simpele organisme die zich in gunstige omstandigheden kunnen voortplanten en dus voor ziektes zorgen.
Kortom, religie is het antwoord op de vraag waar je op dit moment je antwoord nog niet op hebt.
Slechts foefjes waar de duivel mee komt, en die de duivel aannemelijk maakt. Dat bliksem verklaard is wilt nog niet zeggen dat er geen God is die dat systeem bedacht heeft. En wat als God alles zo heeft gemaakt zodat we ons aanpassen en kunnen evolueren waarom zou God dat niet zo inelkaar kunnen hebben gezet?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Welvaart?
Vroeger - bliksem = God.
Tegenwoordig: bliksem = statische geleiding met deeltjes van supernova's uit de ruimte die de aarde bereiken en dus bliksem triggeren.
Vroeger - mensheid = God
Tegenwoordig: mensheid is evenals alle diersoorten een evolutie = evolutieleer, bouwstenen voor leven komen door een oerknal, en ja dingen kunnen zomaar ontstaan, zie documentaire Stephen Hawking.
Vroeger = bacteriën = woede God
Tegenwoordig: bacteriën = simpele organisme die zich in gunstige omstandigheden kunnen voortplanten en dus voor ziektes zorgen.
Kortom, religie is het antwoord op de vraag waar je op dit moment je antwoord nog niet op hebt.
verklaar dan moeder- en vaderdag, Valentijnsdag, al die andere gebouwen die je overal ziet. Een hogere macht, of gewoon de mens?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:25 schreef Beantje het volgende:
Terecht.
Even voor de mensen die niet geloven, verklaar maar is al die kerken die zijn gebouwd. Kerst, waarbij we de geboorte van jezus vieren, de bijbel en nog veel meer dingen.
Er is heus niet iemand die dat even verzonnen heeft.
Dat had ik dus ook in gedachten om te zeggen, maar ik kwam niet op mijn woorden. Achja, moet wat aan m'n woordenschat doen denk ik...quote:Op woensdag 26 december 2012 00:06 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Slechts foefjes waar de duivel mee komt, en die de duiven aannemelijk maakt. Dat bliksem verklaard is wilt nog niet zeggen dat er geen God is die dat systeem bedacht heeft. En wat als God alles zo heeft gemaakt zodat we ons aanpassen en kunnen evolueren waarom zou God dat niet zo inelkaar kunnen hebben gezet?
Gewoon de mens, gestuurd door God.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:07 schreef HardMetal het volgende:
[..]
verklaar dan moeder- en vaderdag, Valentijnsdag, al die andere gebouwen die je overal ziet. Een hogere macht, of gewoon de mens?
Ach we zijn er als gelovige, of twijfelaars of als ongelovige om elkaar te helpen. Zelf heb ik heel lang getwijfeld en nu neem ik het geloof vol trots aan.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:08 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook in gedachten om te zeggen, maar ik kwam niet op mijn woorden. Achja, moet wat aan m'n woordenschat doen denk ik...
Creationistisch kunnen we allemaal denken maar ik vermoed dat dat de beperking is van de menselijke geest.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:06 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Slechts foefjes waar de duivel mee komt, en die de duivel aannemelijk maakt. Dat bliksem verklaard is wilt nog niet zeggen dat er geen God is die dat systeem bedacht heeft. En wat als God alles zo heeft gemaakt zodat we ons aanpassen en kunnen evolueren waarom zou God dat niet zo inelkaar kunnen hebben gezet?
quote:Op woensdag 26 december 2012 00:09 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Ach we zijn er als gelovige, of twijfelaars of als ongelovige om elkaar te helpen. Zelf heb ik heel lang getwijfeld en nu neem ik het geloof vol trots aan.
Welke duivel? Dat kan een foefje zijn van elke tegenstander van elke god.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:06 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Slechts foefjes waar de duivel mee komt, en die de duivel aannemelijk maakt. Dat bliksem verklaard is wilt nog niet zeggen dat er geen God is die dat systeem bedacht heeft. En wat als God alles zo heeft gemaakt zodat we ons aanpassen en kunnen evolueren waarom zou God dat niet zo inelkaar kunnen hebben gezet?
Maar jouw vermoeden heeft net zoveel fundament als mijn geloof. We weten van beide niet of het waar is ja of nee. Geloof vs non-geloof is in mijn mening meer een strijd naar wat aannemelijker klinkt. Zie argumenten als er zijn al zoveel Goden geweest...quote:Op woensdag 26 december 2012 00:10 schreef Frank_Drebin het volgende:
Creationistisch kunnen we allemaal denken maar ik vermoed dat dat de beperking is van de menselijke geest.
Dat claim jij trouwens ook. Jij gelooft niet in 5000 geloven, ik niet in 5001.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:51 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dus je claimt dat wat TOEN was gebeurt, van al die goden en tempels dat dat niet waar is.
Daarbij komt dat een alles wetende heerser hoort te weten wie zondig zijn en wie niet. Daar is geen duivel voor nodig. Niet om mensen op de proef te stellen want als je alles al weet is dat niet nodig, dan ken je de afloop ongeacht de elementen.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:13 schreef dramatic het volgende:
[..]
Welke duivel? Dat kan een foefje zijn van elke tegenstander van elke god.
Maar vriend, jij ziet toch ook dat die oude Goden maar even geleefd hebben en dat na deze God niet veel nieuws is gekomen?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:14 schreef dramatic het volgende:
[..]
Dat claim jij trouwens ook. Jij gelooft niet in 5000 geloven, ik niet in 5001.
Seneca schreef ooit, dat God van ons houdt. En dat omdat hij van ons houdt hij ons op de proef stelt zodat wij als mensen er beter van worden. God kan ons ook het paradijs geven waar we enkel parasiteren. Dan zijn er geen Tristans, Breiviks etc. Maar andere wereld andere tijd andere situatie en je krijgt een Breivik. Wellicht zijn er zoveel factoren in het spel en is God op z'n ander niveau dan wij, dat wij er ons niets bij voor kunnen stellen. Maar goed het is in geloofskwesties maar net wie wat geloofd...quote:Op woensdag 26 december 2012 00:14 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daarbij komt dat een alles wetende heerser hoort te weten wie zondig zijn en wie niet. Daar is geen duivel voor nodig. Niet om mensen op de proef te stellen want als je alles al weet is dat niet nodig, dan ken je de afloop ongeacht de elementen.
Nee, God hoeft dat niet te doen want hij kent de uitkomst al want hij is alleswetend.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:16 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Seneca schreef ooit, dat God van ons houdt. En dat omdat hij van ons houdt hij ons op de proef stelt zodat wij als mensen er beter van worden. God kan ons ook het paradijs geven waar we enkel parasiteren. Dan zijn er geen Tristans, Breiviks etc. Maar andere wereld andere tijd andere situatie en je krijgt een Breivik. Wellicht zijn er zoveel factoren in het spel en is God op z'n ander niveau dan wij, dat wij er ons niets bij voor kunnen stellen. Maar goed het is in geloofskwesties maar net wie wat geloofd...
Argumentum ad antiquitatemquote:Op woensdag 26 december 2012 00:15 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Maar vriend, jij ziet toch ook dat die oude Goden maar even geleefd hebben en dat na deze God niet veel nieuws is gekomen?
Tja dan houdt het op vrees ik, het enige dat ik je dan kan mee geven, -omdat we anders een discussie voeren die nergens over gaat.- Dat we erachter komen als we sterven.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, God hoeft dat niet te doen want hij kent de uitkomst al want hij is alleswetend.
Van drogreden is hier geen spraken..quote:
Dit is puur opgeven.. Er is vrijwel uitsluitend sprake van drogredenen.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:20 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Tja dan houdt het op vrees ik, het enige dat ik je dan kan mee geven, -omdat we anders een discussie voeren die nergens over gaat.- Dat we erachter komen als we sterven.
[..]
Van drogreden is hier geen spraken..
Precies en daar draait religie om.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:20 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Tja dan houdt het op vrees ik, het enige dat ik je dan kan mee geven, -omdat we anders een discussie voeren die nergens over gaat.- Dat we erachter komen als we sterven.
Dan brand je wellicht in het vagevuur of de hel.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:22 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Precies en daar draait religie om.
Jij hebt echter 1 voordeel. Als ik gelijk heb gaan we dood en is er niets. Als jij gelijk hebt kun jij nog tegen mij zeggen dat je gelijk had.
Gezien mijn rookverslaving zal er niet zo gek veel te branden zijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:22 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Dan brand je wellicht in het vagevuur of de hel.
God weet alles, maar als wij ons daartegen gaan verzetten, en de duivel er zich mee gaat bemoeien, dan loopt het inderdaad anders dan anders.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, God hoeft dat niet te doen want hij kent de uitkomst al want hij is alleswetend.
http://www.americancathol(...)s/saint.aspx?id=1107quote:Op woensdag 26 december 2012 00:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Gezien mijn rookverslaving zal er niet zo gek veel te branden zijn.
De Heer is tegen alle lol en ook wetenschappelijke rede dus de Heer kan mij persoonlijk gestolen worden.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:24 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
http://www.americancathol(...)s/saint.aspx?id=1107
Deze heer is tegen verslavingen.
dit gaat nergens meer over. welterusten iedereenquote:Op woensdag 26 december 2012 00:23 schreef Beantje het volgende:
[..]
God weet alles, maar als wij ons daartegen gaan verzetten, en de duivel er zich mee gaat bemoeien, dan loopt het inderdaad anders dan anders.
Dat staat nergens geschreven dat maakt de kerk ervan.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:25 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
De Heer is tegen alle lol en ook wetenschappelijke rede dus de Heer kan mij persoonlijk gestolen worden.
Het spijt me, een goeie nachtrust wens ik je wel.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:25 schreef dramatic het volgende:
[..]
dit gaat nergens meer over. welterusten iedereen
Welterusten !quote:Op woensdag 26 december 2012 00:25 schreef dramatic het volgende:
[..]
[..]
dit gaat nergens meer over. welterusten iedereen
Wat een flauwe reactie, dus als ik morgen met een joint tussen mijn lippen naar de hoeren ga, is dat niet mijn eigen verantwoording, maar van god of de duivel. Als je zo kan denken als christen ben je in mijn ogen maar een slappe zak.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:09 schreef Beantje het volgende:
[..]
Gewoon de mens, gestuurd door God.
Ja dat is van de duivel. Omdat als je christelijk bent, niet naar de hoeren mag. Sterker nog je mag geen seks hebben voor je huwelijk. En wat Christenbroeder ook al zei, De Heer is tegen verslavingen.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:32 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Wat een flauwe reactie, dus als ik morgen met een joint tussen mijn lippen naar de hoeren ga, is dat niet mijn eigen verantwoording, maar van god of de duivel. Als je zo kan denken als christen ben je in mijn ogen maar een slappe zak.
En hoe zit het dan met onze verslaving aan vlees?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:41 schreef Beantje het volgende:
[..]
Ja dat is van de duivel. Omdat als je christelijk bent, niet naar de hoeren mag. Sterker nog je mag geen seks hebben voor je huwelijk. En wat Christenbroeder ook al zei, De Heer is tegen verslavingen.
Bij verslaving wil je meer meer en meer, vlees heb je nodig om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen. Dus teveel vlees is ook niet goed, want dan krijg je een overschot.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:45 schreef highender het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met onze verslaving aan vlees?
Onzin -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslavingquote:Op woensdag 26 december 2012 00:47 schreef Beantje het volgende:
[..]
Bij verslaving wil je meer meer en meer, vlees heb je nodig om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen. Dus teveel vlees is ook niet goed, want dan krijg je een overschot.
Nee, dat is niet van de duivel, maar puur van jezelf. De duivel is een zwak excuus voor je eigen zwakte.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:41 schreef Beantje het volgende:
[..]
Ja dat is van de duivel. Omdat als je christelijk bent, niet naar de hoeren mag. Sterker nog je mag geen seks hebben voor je huwelijk. En wat Christenbroeder ook al zei, De Heer is tegen verslavingen.
Ik heb het verkeerd geformuleerd, wat is er mis mee om energie uit vlees te halen?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:50 schreef highender het volgende:
[..]
Onzin -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
Vlees heb je niet nodig, het is alleen een efficiënte (luie) manier om aan energie te komen. En als je een totaalverbod zou (willen) invoeren zul je merken hoe verslaafd wij hieraan zijn.
Dat is precies wat de duivel wil dat je denkt.quote:Op woensdag 26 december 2012 01:12 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, dat is niet van de duivel, maar puur van jezelf. De duivel is een zwak excuus voor je eigen zwakte.
correctie: Dat is precies dat de dominee wil dat je gelooft.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:18 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dat is precies wat de duivel wil dat je denkt.
Dat zijn geen vragen voor jou om te stellen, jij haalt 'jouw' moraal uit de bijbel. Het staat in de bijbel dat jij de kroon op de schepping bent, dus dan is het gelegitimeerd, voor jou. Als je in India geboren zou zijn, idealisme in je had, of gewoon een dierenliefhebber bent, dan zou je er hoogstwaarschijnlijk een ander standpunt op nahouden, enzovoorts.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:18 schreef Beantje het volgende:
[..]
Ik heb het verkeerd geformuleerd, wat is er mis mee om energie uit vlees te halen?
Gokken, drugs en alcohol, Dat bedoel ik.
Ja maar toch de bijbel is te lezen voor iedereen, en iedereen mag er mee doen wat hij/zij wilt. En we zijn allemaal in Nederland geboren en toch zijn er mensen die pro rechts zijn en mensen die pro links zijn. En staan onze neuzen niet allemaal naar dezelfde kant wat denk je daarvan?quote:Op woensdag 26 december 2012 16:46 schreef highender het volgende:
[..]
Dat zijn geen vragen voor jou om te stellen, jij haalt 'jouw' moraal uit de bijbel. Het staat in de bijbel dat jij de kroon op de schepping bent, dus dan is het gelegitimeerd, voor jou. Als je in India geboren zou zijn, idealisme in je had, of gewoon een dierenliefhebber bent, dan zou je er hoogstwaarschijnlijk een ander standpunt op nahouden, enzovoorts.
Ligt aan de onderwerpen, economie vind ik minder belangrijk, gaat het echter om kwesties waarbij beslissingen worden genomen welke invloed hebben op weerlozen en minderheden dan zal de achterliggende rede van die beslissing op zijn minst aannemelijk gemaakt moeten worden. Dan kun je het hebben over dieren maar ook bijvoorbeeld over besnijdenis op jonge leeftijd, homofilie, euthanasie, abortus e.d..quote:Op woensdag 26 december 2012 16:54 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Ja maar toch de bijbel is te lezen voor iedereen, en iedereen mag er mee doen wat hij/zij wilt. En we zijn allemaal in Nederland geboren en toch zijn er mensen die pro rechts zijn en mensen die pro links zijn. En staan onze neuzen niet allemaal naar dezelfde kant wat denk je daarvan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |