Lees zijn brieven, hij is degene die begonnen is met kerken te openen en de regels vast te stellen.quote:
Na jezusquote:Op dinsdag 25 december 2012 23:46 schreef dramatic het volgende:
[..]
Lees zijn brieven, hij is degene die begonnen is met kerken te openen en de regels vast te stellen.
Rot op man, we zijn een aansteker gaan halen. Doe gewoon normaal en ga weg uit je domme autistische kutwereldje, debielquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:34 schreef Akantha het volgende:
[..]
Geelman hij is drugs gaan halen met Haan.
Dus je claimt dat wat TOEN was gebeurt, van al die goden en tempels dat dat niet waar is.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:44 schreef dramatic het volgende:
[..]
Hier heb je een kleine greep uit de reeks goden waar men in geloofd heeft: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_goden_en_godinnen
Destijds waren daar ook tempels voor. Dus waren de geloven toen ook waar? Dat je nu christen bent is net zoiets als in de tijd van de Vikingen in Thor geloven. Al was 99.99% van de mensen op dit moment christen zou dit nog niks zeggen over de waarheid ervan.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:49 schreef dramatic het volgende:
[..]
en na de big bang. feit is dat hij begon.
precies, en dat denkt men over 5000 jaar weer.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:51 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dus je claimt dat wat TOEN was gebeurt, van al die goden en tempels dat dat niet waar is.
Dat komt denk ik vooral door onze welvaart, dat mensen niet aan die ''verouderde dogma's'' willen meewerken.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:53 schreef Frank_Drebin het volgende:
Wetenschap heeft een hoop overbodig gemaakt. Hoewel christendom in de middeleeuwen anarchie heeft weten te voorkomen. Dus geloof is a posteriori beredeneerd zo slecht nog niet geweest. Maar tegenwoordig nog aan alle verouderde dogma's van de kerk/geloof moeten voldoen, nee.
De vrijheid om zelf te mogen nadenken is inderdaad welvaart.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:57 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vooral door onze welvaart, dat mensen niet aan die ''verouderde dogma's'' willen meewerken.
De duivel wordt machtiger.
En daarom wordt de duivel machtiger.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:59 schreef highender het volgende:
[..]
De vrijheid om zelf te mogen nadenken is inderdaad welvaart.
Welvaart?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:57 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vooral door onze welvaart, dat mensen niet aan die ''verouderde dogma's'' willen meewerken.
De duivel wordt machtiger.
Uiteraard mee eens, er is echter ook nog een dwingende, indoctrinerende component die (meestal) samengaat met religie.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Welvaart?
Vroeger - bliksem = God.
Tegenwoordig: bliksem = statische geleiding met deeltjes van supernova's uit de ruimte die de aarde bereiken en dus bliksem triggeren.
Vroeger - mensheid = God
Tegenwoordig: mensheid is evenals alle diersoorten een evolutie = evolutieleer, bouwstenen voor leven komen door een oerknal, en ja dingen kunnen zomaar ontstaan, zie documentaire Stephen Hawking.
Vroeger = bacteriën = woede God
Tegenwoordig: bacteriën = simpele organisme die zich in gunstige omstandigheden kunnen voortplanten en dus voor ziektes zorgen.
Kortom, religie is het antwoord op de vraag waar je op dit moment je antwoord nog niet op hebt.
Slechts foefjes waar de duivel mee komt, en die de duivel aannemelijk maakt. Dat bliksem verklaard is wilt nog niet zeggen dat er geen God is die dat systeem bedacht heeft. En wat als God alles zo heeft gemaakt zodat we ons aanpassen en kunnen evolueren waarom zou God dat niet zo inelkaar kunnen hebben gezet?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Welvaart?
Vroeger - bliksem = God.
Tegenwoordig: bliksem = statische geleiding met deeltjes van supernova's uit de ruimte die de aarde bereiken en dus bliksem triggeren.
Vroeger - mensheid = God
Tegenwoordig: mensheid is evenals alle diersoorten een evolutie = evolutieleer, bouwstenen voor leven komen door een oerknal, en ja dingen kunnen zomaar ontstaan, zie documentaire Stephen Hawking.
Vroeger = bacteriën = woede God
Tegenwoordig: bacteriën = simpele organisme die zich in gunstige omstandigheden kunnen voortplanten en dus voor ziektes zorgen.
Kortom, religie is het antwoord op de vraag waar je op dit moment je antwoord nog niet op hebt.
verklaar dan moeder- en vaderdag, Valentijnsdag, al die andere gebouwen die je overal ziet. Een hogere macht, of gewoon de mens?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:25 schreef Beantje het volgende:
Terecht.
Even voor de mensen die niet geloven, verklaar maar is al die kerken die zijn gebouwd. Kerst, waarbij we de geboorte van jezus vieren, de bijbel en nog veel meer dingen.
Er is heus niet iemand die dat even verzonnen heeft.
Dat had ik dus ook in gedachten om te zeggen, maar ik kwam niet op mijn woorden. Achja, moet wat aan m'n woordenschat doen denk ik...quote:Op woensdag 26 december 2012 00:06 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Slechts foefjes waar de duivel mee komt, en die de duiven aannemelijk maakt. Dat bliksem verklaard is wilt nog niet zeggen dat er geen God is die dat systeem bedacht heeft. En wat als God alles zo heeft gemaakt zodat we ons aanpassen en kunnen evolueren waarom zou God dat niet zo inelkaar kunnen hebben gezet?
Gewoon de mens, gestuurd door God.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:07 schreef HardMetal het volgende:
[..]
verklaar dan moeder- en vaderdag, Valentijnsdag, al die andere gebouwen die je overal ziet. Een hogere macht, of gewoon de mens?
Ach we zijn er als gelovige, of twijfelaars of als ongelovige om elkaar te helpen. Zelf heb ik heel lang getwijfeld en nu neem ik het geloof vol trots aan.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:08 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook in gedachten om te zeggen, maar ik kwam niet op mijn woorden. Achja, moet wat aan m'n woordenschat doen denk ik...
Creationistisch kunnen we allemaal denken maar ik vermoed dat dat de beperking is van de menselijke geest.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:06 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Slechts foefjes waar de duivel mee komt, en die de duivel aannemelijk maakt. Dat bliksem verklaard is wilt nog niet zeggen dat er geen God is die dat systeem bedacht heeft. En wat als God alles zo heeft gemaakt zodat we ons aanpassen en kunnen evolueren waarom zou God dat niet zo inelkaar kunnen hebben gezet?
quote:Op woensdag 26 december 2012 00:09 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Ach we zijn er als gelovige, of twijfelaars of als ongelovige om elkaar te helpen. Zelf heb ik heel lang getwijfeld en nu neem ik het geloof vol trots aan.
Welke duivel? Dat kan een foefje zijn van elke tegenstander van elke god.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:06 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Slechts foefjes waar de duivel mee komt, en die de duivel aannemelijk maakt. Dat bliksem verklaard is wilt nog niet zeggen dat er geen God is die dat systeem bedacht heeft. En wat als God alles zo heeft gemaakt zodat we ons aanpassen en kunnen evolueren waarom zou God dat niet zo inelkaar kunnen hebben gezet?
Maar jouw vermoeden heeft net zoveel fundament als mijn geloof. We weten van beide niet of het waar is ja of nee. Geloof vs non-geloof is in mijn mening meer een strijd naar wat aannemelijker klinkt. Zie argumenten als er zijn al zoveel Goden geweest...quote:Op woensdag 26 december 2012 00:10 schreef Frank_Drebin het volgende:
Creationistisch kunnen we allemaal denken maar ik vermoed dat dat de beperking is van de menselijke geest.
Dat claim jij trouwens ook. Jij gelooft niet in 5000 geloven, ik niet in 5001.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:51 schreef Beantje het volgende:
[..]
Dus je claimt dat wat TOEN was gebeurt, van al die goden en tempels dat dat niet waar is.
Daarbij komt dat een alles wetende heerser hoort te weten wie zondig zijn en wie niet. Daar is geen duivel voor nodig. Niet om mensen op de proef te stellen want als je alles al weet is dat niet nodig, dan ken je de afloop ongeacht de elementen.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:13 schreef dramatic het volgende:
[..]
Welke duivel? Dat kan een foefje zijn van elke tegenstander van elke god.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |