Maar vriend, jij ziet toch ook dat die oude Goden maar even geleefd hebben en dat na deze God niet veel nieuws is gekomen?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:14 schreef dramatic het volgende:
[..]
Dat claim jij trouwens ook. Jij gelooft niet in 5000 geloven, ik niet in 5001.
Seneca schreef ooit, dat God van ons houdt. En dat omdat hij van ons houdt hij ons op de proef stelt zodat wij als mensen er beter van worden. God kan ons ook het paradijs geven waar we enkel parasiteren. Dan zijn er geen Tristans, Breiviks etc. Maar andere wereld andere tijd andere situatie en je krijgt een Breivik. Wellicht zijn er zoveel factoren in het spel en is God op z'n ander niveau dan wij, dat wij er ons niets bij voor kunnen stellen. Maar goed het is in geloofskwesties maar net wie wat geloofd...quote:Op woensdag 26 december 2012 00:14 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daarbij komt dat een alles wetende heerser hoort te weten wie zondig zijn en wie niet. Daar is geen duivel voor nodig. Niet om mensen op de proef te stellen want als je alles al weet is dat niet nodig, dan ken je de afloop ongeacht de elementen.
Nee, God hoeft dat niet te doen want hij kent de uitkomst al want hij is alleswetend.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:16 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Seneca schreef ooit, dat God van ons houdt. En dat omdat hij van ons houdt hij ons op de proef stelt zodat wij als mensen er beter van worden. God kan ons ook het paradijs geven waar we enkel parasiteren. Dan zijn er geen Tristans, Breiviks etc. Maar andere wereld andere tijd andere situatie en je krijgt een Breivik. Wellicht zijn er zoveel factoren in het spel en is God op z'n ander niveau dan wij, dat wij er ons niets bij voor kunnen stellen. Maar goed het is in geloofskwesties maar net wie wat geloofd...
Argumentum ad antiquitatemquote:Op woensdag 26 december 2012 00:15 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Maar vriend, jij ziet toch ook dat die oude Goden maar even geleefd hebben en dat na deze God niet veel nieuws is gekomen?
Tja dan houdt het op vrees ik, het enige dat ik je dan kan mee geven, -omdat we anders een discussie voeren die nergens over gaat.- Dat we erachter komen als we sterven.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, God hoeft dat niet te doen want hij kent de uitkomst al want hij is alleswetend.
Van drogreden is hier geen spraken..quote:
Dit is puur opgeven.. Er is vrijwel uitsluitend sprake van drogredenen.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:20 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Tja dan houdt het op vrees ik, het enige dat ik je dan kan mee geven, -omdat we anders een discussie voeren die nergens over gaat.- Dat we erachter komen als we sterven.
[..]
Van drogreden is hier geen spraken..
Precies en daar draait religie om.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:20 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Tja dan houdt het op vrees ik, het enige dat ik je dan kan mee geven, -omdat we anders een discussie voeren die nergens over gaat.- Dat we erachter komen als we sterven.
Dan brand je wellicht in het vagevuur of de hel.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:22 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Precies en daar draait religie om.
Jij hebt echter 1 voordeel. Als ik gelijk heb gaan we dood en is er niets. Als jij gelijk hebt kun jij nog tegen mij zeggen dat je gelijk had.
Gezien mijn rookverslaving zal er niet zo gek veel te branden zijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:22 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
Dan brand je wellicht in het vagevuur of de hel.
God weet alles, maar als wij ons daartegen gaan verzetten, en de duivel er zich mee gaat bemoeien, dan loopt het inderdaad anders dan anders.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, God hoeft dat niet te doen want hij kent de uitkomst al want hij is alleswetend.
http://www.americancathol(...)s/saint.aspx?id=1107quote:Op woensdag 26 december 2012 00:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Gezien mijn rookverslaving zal er niet zo gek veel te branden zijn.
De Heer is tegen alle lol en ook wetenschappelijke rede dus de Heer kan mij persoonlijk gestolen worden.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:24 schreef Christenbroeder het volgende:
[..]
http://www.americancathol(...)s/saint.aspx?id=1107
Deze heer is tegen verslavingen.
dit gaat nergens meer over. welterusten iedereenquote:Op woensdag 26 december 2012 00:23 schreef Beantje het volgende:
[..]
God weet alles, maar als wij ons daartegen gaan verzetten, en de duivel er zich mee gaat bemoeien, dan loopt het inderdaad anders dan anders.
Dat staat nergens geschreven dat maakt de kerk ervan.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:25 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
De Heer is tegen alle lol en ook wetenschappelijke rede dus de Heer kan mij persoonlijk gestolen worden.
Het spijt me, een goeie nachtrust wens ik je wel.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:25 schreef dramatic het volgende:
[..]
dit gaat nergens meer over. welterusten iedereen
Welterusten !quote:Op woensdag 26 december 2012 00:25 schreef dramatic het volgende:
[..]
[..]
dit gaat nergens meer over. welterusten iedereen
Wat een flauwe reactie, dus als ik morgen met een joint tussen mijn lippen naar de hoeren ga, is dat niet mijn eigen verantwoording, maar van god of de duivel. Als je zo kan denken als christen ben je in mijn ogen maar een slappe zak.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:09 schreef Beantje het volgende:
[..]
Gewoon de mens, gestuurd door God.
Ja dat is van de duivel. Omdat als je christelijk bent, niet naar de hoeren mag. Sterker nog je mag geen seks hebben voor je huwelijk. En wat Christenbroeder ook al zei, De Heer is tegen verslavingen.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:32 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Wat een flauwe reactie, dus als ik morgen met een joint tussen mijn lippen naar de hoeren ga, is dat niet mijn eigen verantwoording, maar van god of de duivel. Als je zo kan denken als christen ben je in mijn ogen maar een slappe zak.
En hoe zit het dan met onze verslaving aan vlees?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:41 schreef Beantje het volgende:
[..]
Ja dat is van de duivel. Omdat als je christelijk bent, niet naar de hoeren mag. Sterker nog je mag geen seks hebben voor je huwelijk. En wat Christenbroeder ook al zei, De Heer is tegen verslavingen.
Bij verslaving wil je meer meer en meer, vlees heb je nodig om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen. Dus teveel vlees is ook niet goed, want dan krijg je een overschot.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:45 schreef highender het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met onze verslaving aan vlees?
Onzin -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslavingquote:Op woensdag 26 december 2012 00:47 schreef Beantje het volgende:
[..]
Bij verslaving wil je meer meer en meer, vlees heb je nodig om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen. Dus teveel vlees is ook niet goed, want dan krijg je een overschot.
Nee, dat is niet van de duivel, maar puur van jezelf. De duivel is een zwak excuus voor je eigen zwakte.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:41 schreef Beantje het volgende:
[..]
Ja dat is van de duivel. Omdat als je christelijk bent, niet naar de hoeren mag. Sterker nog je mag geen seks hebben voor je huwelijk. En wat Christenbroeder ook al zei, De Heer is tegen verslavingen.
Ik heb het verkeerd geformuleerd, wat is er mis mee om energie uit vlees te halen?quote:Op woensdag 26 december 2012 00:50 schreef highender het volgende:
[..]
Onzin -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving
Vlees heb je niet nodig, het is alleen een efficiënte (luie) manier om aan energie te komen. En als je een totaalverbod zou (willen) invoeren zul je merken hoe verslaafd wij hieraan zijn.
Dat is precies wat de duivel wil dat je denkt.quote:Op woensdag 26 december 2012 01:12 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Nee, dat is niet van de duivel, maar puur van jezelf. De duivel is een zwak excuus voor je eigen zwakte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |