abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120508515
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:27 schreef Argelos het volgende:
@Paxcon: Ben je bij de nabespreking? Vraag 12 blijkt fout in de sleutel te staan.
Nee. En die had ik helaas eerst goed. Weet je al iets over die andere?
pi_120508634
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:56 schreef Tchock het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens het antwoordmodel moet het 3 zijn, dat lijkt me niet kloppen? :?
Je vergeet Maharbal. Maharbal: ik zie twee Japanse meisjes. Best leuke meisjes ook nog. Ook zie ik een trechter en een stuk of tien hele kleine octopusjes. Dat is alles voor nu.
pi_120508647
Ok genoeg van deze onzin.
pi_120508755
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom niet?
pi_120508778
quote:
SPOILER
Klopt denk ik niet omdat Ulrich beschikkingsonbevoegd is, hetgeen nog te valt compenseren met feitelijke levering en anders dan om niet, maar er is geen feitelijke levering.
pi_120508781
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet, maar m'n werkgroepgenoten houden me strak op de hoogte.
Die vraag is volgens mij nog niet aan bod geweest..
Hard work good, hard work fine, but first take care of head.
pi_120508805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Klopt denk ik niet omdat Ulrich beschikkingsonbevoegd is, hetgeen nog te valt compenseren met feitelijke levering en anders dan om niet, maar er is geen feitelijke levering.
Ontbinding heeft geen terugwerkende kracht? Het bankstel zit gewoon nog in het vermogen van Ulrich. En het is nog niet terug geleverd aan de meubelboer.
pi_120508809
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Je vergeet Maharbal. Maharbal: ik zie twee Japanse meisjes. Best leuke meisjes ook nog. Ook zie ik een trechter en een stuk of tien hele kleine octopusjes. Dat is alles voor nu.
Wat las ik laatst nou ergens... Er waren 35.000 handtekeningen opgehaald voor het een of het ander, daar verbaasde iemand zich over. Reageert een derde met: nouja, zo veel zeggen 35.000 handtekeningen niet hè. 4375 octopussen een krabbel laten zetten en je bent er al :') Ik moest zo hard lachen :')
pi_120508835
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:03 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ontbinding heeft geen terugwerkende kracht? Het bankstel zit gewoon nog in het vermogen van Ulrich. En het is nog niet terug geleverd aan de meubelboer.
Ohja....
pi_120508836
quote:

[..]

Eens met Pax; levering cp beschermt niet. Was dat niet 3:86 zo uit het hoofd?
pi_120508846
quote:
SPOILER
quote:
SPOILER
Jawel. De meubelzaak had enkel een vorderingsrecht op Ulrich (op basis van 6:271) en geen absoluut recht op het bankstel, omdat de ontbinding geen terugwerkende kracht heeft (6:269). Op het moment van de cp levering aan Janos was Ulrich dus gewoon beschikkingsbevoegd, er was een titel en de levering is geldig (3:90 jo 3:115). Aan alle voorwaarden van 3:84 is dus voldaan, zodat Janos eigenaar en bezitter wordt. Dat hij van de voorgeschiedenis wist doet hier niets aan af.
pi_120508883
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat las ik laatst nou ergens... Er waren 35.000 handtekeningen opgehaald voor het een of het ander, daar verbaasde iemand zich over. Reageert een derde met: nouja, zo veel zeggen 35.000 handtekeningen niet hè. 4375 octopussen een krabbel laten zetten en je bent er al :') Ik moest zo hard lachen :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 20:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Je weet het niet zeker he van die 35.000 mensen. Met iets meer dan 4300 octopussen zit je ook al aan die handtekeningen.
pi_120508902
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:04 schreef Valid het volgende:

[..]

[..]

Jawel. De meubelzaak had enkel een vorderingsrecht op Ulrich (op basis van 6:271) en geen absoluut recht op het bankstel, omdat de ontbinding geen terugwerkende kracht heeft (6:269). Op het moment van de cp levering aan Janos was Ulrich dus gewoon beschikkingsbevoegd, er was een titel en de levering is geldig (3:90 jo 3:115). Aan alle voorwaarden van 3:84 is dus voldaan, zodat Janos eigenaar en bezitter wordt. Dat hij van de voorgeschiedenis wist doet hier niets aan af.
quote:

[..]

[..]

Dank! Ik was te lui om al die artikelen erbij te zetten. :+
pi_120508903
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

[..]

Godverdomme :')
  woensdag 19 december 2012 @ 15:05:47 #65
256090 Giku
graag verwijderen
pi_120508918
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:34 schreef Tchock het volgende:
Overigens heeft de nakijker van mijn goederenrechttentamen geen gevoel voor humor.

[ afbeelding ]
Nice :D

Mijn god, ben bezig met Staatsrecht 2, wat zijn die vragen diepgaand zeg, je moet van alle landen de geschiedenis toch wel aardig goed kennen en bovendien ook het hele staatsrecht zo ongeveer. paar voorbeelden:
Geschiedenis:
quote:
Als men de ontwikkeling van het Franse regeringsstelsel in de periode 1789-1804 vergelijkt met die in de periode 1848-1852 dan gerust worden gesteld dat de geschiedenis zich heeft herhaald. Leg kort uit in hoeverre de staatkundige ontwikkelingen vergelijkbaar zijn.

OF:

Leg kort uit welke uiteenlopende staatsrechtelijke functies Willem III van Oranje Nassau van 1689 tot aan zijn dood in 1702 vervulde in Engeland respectievelijk in de Republiek der 7 Verenigde Nederlanden?
en

Staatsrecht:
quote:
In de Bondsrepubliek Duitsland en in het Koninkrijk der Nederlanden bestaan vergelijkbare voorzieningen die de betrokkenheid van de Landen bij de totstandkoming van Bonds-, respectievelijk Rijkswetgeving moeten garanderen. Geef de belangrijkste voorbeelden van die voorzieningen en benoem de belangrijkste verschillen in betrokkenheid van de Landen in Duitsland en het Koninkrijk.

OF:

Enige jaren geleden is een wijziging van de Britse Jachtwet tot stand gekomen, terwijl een grote meerderheid van het Hogerhuis zich tegen deze wijziging had uitgesproken en het Hogerhuis ook later niet heeft ingestemd met deze wetswijziging. Geef een staatsrechtelijke verklaring voor deze gang van zaken en leg uit of in de Nederlandse verhoudingen een wet op soortgelijke wijze gewijzigd kan worden.
Ik weet de hoofdlijnen wel van de geschiedenis van al die landen en ook de basis van alle wetgevingsprocedures en parlements- en regeringsvormen en verhoudingen. Maar nu begin ik toch wel te twijfelen :'(
Ook geen flauw idee hoe ik dit in nog een dagje nog kan leren.. |:(
graag verwijderen
pi_120508939
quote:

[..]

[..]

Dank! Volkomen duidelijk :)
pi_120508948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Eens met Pax; levering cp beschermt niet. Was dat niet 3:86 zo uit het hoofd?
Je hebt 3:86 niet nodig want Ulrich is gewoon beschikkingsbevoegd.
pi_120508957
quote:

[..]

Nummer 3 weet dat ulricht geen eigenaar meer is van de bank en heeft dus sowieso geen derde bescherming omdat hij niet ter goede trouw is.
pi_120508985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nummer 3 weet dat ulricht geen eigenaar meer is van de bank en heeft dus sowieso geen derde bescherming omdat hij niet ter goede trouw is.
Dat heeft niks met de casus te maken. Want je hebt geen derdenbescherming nodig.
pi_120509041
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:06 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je hebt 3:86 niet nodig want Ulrich is gewoon beschikkingsbevoegd.
Ik zat er inderdaad volledig naast. Had beter kunnen zwijgen.
pi_120509061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik zat er inderdaad volledig naast. Had beter kunnen zwijgen.
Van vallen leer je opstaan.
pi_120509072
Maar na ontbinding treedt toch van rechtswege in dat de diensten weer ongedaan worden gemaakt? Wanneer wordt die winkel dan weer eigenaar? Pas als ze daadwerkelijk die bank hebben opgehaald?
pi_120509088
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:09 schreef Paxcon het volgende:
Maar na ontbinding treedt toch van rechtswege in dat de diensten weer ongedaan worden gemaakt? Wanneer wordt die winkel dan weer eigenaar? Pas als ze daadwerkelijk die bank hebben opgehaald?
Je moet wel weer aan de leveringsvereisten voldoen voor de teruglevering. In dit geval was dat als ze 'm opgehaald hebben.
pi_120509103
quote:
Ja, zie 6:269 jo 6:271. De bank moet weer terug geleverd worden aan de winkel, maar tot die tijd is Ulrich beschikkingsbevoegd.
pi_120509111
quote:
Nee, dat is alleen zo bij nietigheid. Ontbinding heeft geen terugwerkende kracht, dus er ontstaan ongedaanmakingsverplichtingen (koper moet bank terugsturen, verkoper moet geld overmaken)
pi_120509134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:05 schreef Actaeon het volgende:

[..]

[..]

Dank! Ik was te lui om al die artikelen erbij te zetten. :+
Haha, ach voor mij is het een goede oefening. Morgen tentamen burgerlijk 2 (waarvan goederenrecht een groot deel uitmaakt). :)
pi_120509135
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat is alleen zo bij nietigheid. Ontbinding heeft geen terugwerkende kracht, dus er ontstaan ongedaanmakingsverplichtingen (koper moet bank terugsturen, verkoper moet geld overmaken)
Die ongedaanmakingsverplichtingen ontstaan wel van rechtswege. Dus als ie dat bedoelde was het goed. :P
pi_120509169
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Die ongedaanmakingsverplichtingen ontstaan wel van rechtswege. Dus als ie dat bedoelde was het goed. :P
De verplichting ontstaat van rechtswege, niet de ongedaanmaking zelf, zoals hij zei :P
pi_120509175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef Valid het volgende:

[..]

Haha, ach voor mij is het een goede oefening. Morgen tentamen burgerlijk 2 (waarvan goederenrecht een groot deel uitmaakt). :)
Oh haha inderdaad dan! :) Voor mij was het even 'a stroll down memory lane' maar goederenrecht is erg leuk en interessant dus nooit te beroerd om even naar een dergelijke casus te kijken. :P
pi_120509209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

De verplichting ontstaat van rechtswege, niet de ongedaanmaking zelf, zoals hij zei :P
Ik dacht dat ie het zo bedoelde als ik zei maar je hebt gelijk. :P
pi_120509293
iPad is best wel heel erg handig om mee te leren
pi_120509330
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:11 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh haha inderdaad dan! :) Voor mij was het even 'a stroll down memory lane' maar goederenrecht is erg leuk en interessant dus nooit te beroerd om even naar een dergelijke casus te kijken. :P
Ja, ik vind het ook leuk. Heb er ondertussen behoorlijk veel uren inzitten. Net weer een oud tentamen gemaakt; alles uit m'n hoofd inclusief artikel nummers. Dat is nog wel een valkuil, dat je denk 'ik weet wel wat er staat'. :P
pi_120509408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:15 schreef Valid het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook leuk. Heb er ondertussen behoorlijk veel uren inzitten. Net weer een oud tentamen gemaakt; alles uit m'n hoofd inclusief artikel nummers. Dat is nog wel een valkuil, dat je denk 'ik weet wel wat er staat'. :P
Hoe bedoel je? Dat je de casus niet goed leest ofzo?
pi_120509461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:17 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat je de casus niet goed leest ofzo?
Nee, dat je een hele casus beantwoord zonder je wettenbundel open te slaan, omdat je alle benodigde artikelen uit je hoofd weet of (de valkuil:) denkt te weten.
pi_120509541
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:18 schreef Valid het volgende:

[..]

Nee, dat je een hele casus beantwoord zonder je wettenbundel open te slaan, omdat je alle benodigde artikelen uit je hoofd weet of (de valkuil:) denkt te weten.
Ah zo. Ja dat klopt :P daarom doe ik ook altijd even een laatste check in het wetboek. Tenzij het echt doodsimpel en obvious is. De vereisten van 3:83 jo. 3:84 bijv.
pi_120509546
Vanaf nu mag ik niet meer op MyAT of AT klikken of vorige.
pi_120509565
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:20 schreef Tchock het volgende:
Vanaf nu mag ik niet meer op MyAT of AT klikken of vorige.
Zelfkastijding?
pi_120509587
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:20 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zelfkastijding?
Nee, veel te snel afgeleid steeds. Maar FOK! dicht doen is ook niet slim, want dit topic is wel nuttig.
pi_120509693
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Blijkt wel onjuist te zijn. Dus geen fout in de sleutel :(
pi_120509715
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:23 schreef Argelos het volgende:

[..]

Blijkt wel onjuist te zijn. Dus geen fout in de sleutel :(
Kut ja...
pi_120509757
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, veel te snel afgeleid steeds. Maar FOK! dicht doen is ook niet slim, want dit topic is wel nuttig.
Desperate times call for desperate measures.
pi_120509759
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:24 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Kut ja...
Ter aanvulling: het is omdat het OM wél in beroep had gekund. Er stond niet dat het specifiek om de benadeelde ging..
pi_120509786
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:25 schreef Argelos het volgende:

[..]

Ter aanvulling: het is omdat het OM wél in beroep had gekund. Er stond niet dat het specifiek om de benadeelde ging..
Wat gemeen :')
pi_120509859
Vraag 12 is dus onjuist?
pi_120509863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:25 schreef Argelos het volgende:

[..]

2. Tegen de vonnissen betreffende overtredingen, door de rechtbank alseinduitspraak of in de loop van het onderzoek gegeven, staat hoger beroep open voor de officier van justitie bij het gerecht dat het vonnis heeft gewezen, en voor de verdachte die niet van de gehele telastlegging is vrijgesproken, tenzij terzake in de einduitspraak:
a. met toepassing van artikel 9a van het Wetboek van Strafrecht geen straf of maatregel werd opgelegd, of
b. geen andere straf of maatregel werd opgelegd dan een geldboete tot een maximum – of, wanneer bij het vonnis twee of meer geldboetes werden opgelegd, geldboetes tot een gezamenlijk maximum – van ¤ 50.

Dit gaat toch over het OM? Of moet je die komma anders lezen? Die tenzij geldt dus alleen voor de benadeelde?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 15:28:52 ]
pi_120509892
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:28 schreef omelette het volgende:
Vraag 12 is dus onjuist?
ja
pi_120509897
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:28 schreef Paxcon het volgende:

[..]

2. Tegen de vonnissen betreffende overtredingen, door de rechtbank alseinduitspraak of in de loop van het onderzoek gegeven, staat hoger beroep open voor de officier van justitie bij het gerecht dat het vonnis heeft gewezen, en voor de verdachte die niet van de gehele telastlegging is vrijgesproken, tenzij terzake in de einduitspraak:
a. met toepassing van artikel 9a van het Wetboek van Strafrecht geen straf of maatregel werd opgelegd, of
b. geen andere straf of maatregel werd opgelegd dan een geldboete tot een maximum – of, wanneer bij het vonnis twee of meer geldboetes werden opgelegd, geldboetes tot een gezamenlijk maximum – van ¤ 50.

Dit gaat toch over het OM? Of moet je die komma anders lezen?
De uitzonderingen gelden alleen voor de verdachte. Anders zou het OM bij vrijspraak ook niet in hoger beroep kunnen ;)
pi_120509904
quote:

[..]

Dit gaat toch over het OM? Of moet je die komma anders lezen? Die tenzij geldt dus alleen voor de benadeelde?
So it appears. Maar we zijn niet de enige die daar de mist in zijn gegaan in ieder geval :P
pi_120509915
quote:

[..]

Volgens mij de komma. Het OM heeft dus altijd de mogelijkheid.
pi_120509931
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat gemeen :')
Heel flauw inderdaad. Die zat er vorig jaar trouwens ook in en toen was het antwoord volgens de sleutel juist en toen zei iemand bij de nabespreking 'maar de OvJ kan wel in hoger beroep'. Toen hebben ze het antwoord gewijzigd. Moet je nagaan hoe sneaky ze doen: ze trappen er zelf ook in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')