abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120512183
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, wat ze volgens mij niet snappen is dat, zeker op internetfora waar over politiek gediscussieerd wordt, het libertarisme behoorlijk aanwezig is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld in de media.
Men denkt dat ze revolutionaire ideeën poneren, terwijl het dezelfde uitgekauwde riedeltjes zijn die de internetforaveteranen tot in den treure voorbij hebben zien komen. Het zijn ook nooit sterk empirisch gefundeerde beweringen, maar rationalistische riedeltjes op basis van middelbare school feitjes.
Maar wanneer je dit probeert duidelijk te maken dan krijg je te horen dat je denkkader te beperkt is en dat de media het libertarisme bewust negeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 19 december 2012 @ 16:27:26 #277
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_120512326
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wanneer je dit probeert duidelijk te maken dan krijg je te horen dat je denkkader te beperkt is en dat de media het libertarisme bewust negeren.
Eigenlijk dan ook des te treuriger dat er mensen ouder dan 21 zijn die het serieus verdedigen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_120512541
quote:

[..]

Nou ja, wat ze volgens mij niet snappen is dat, zeker op internetfora waar over politiek gediscussieerd wordt, het libertarisme behoorlijk aanwezig is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld in de media.
Men denkt dat ze revolutionaire ideeën poneren, terwijl het dezelfde uitgekauwde riedeltjes zijn die de internetforaveteranen tot in den treure voorbij hebben zien komen. Het zijn ook nooit sterk empirisch gefundeerde beweringen, maar rationalistische riedeltjes op basis van middelbare school feitjes.
Erg vermakelijk altijd weer _O-
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 16:33:50 #279
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120512584
quote:

[..]

Aan de andere kant verwachten de etatisten meteen hele boekwerken en doorrekeningen van de morale ideeen van libertariers. Ze willen meteen een oplossing voor alles en gaan snel over in het absurdistische waarbij met oneindig geld muren tot km's hoog om je huis worden gebouwd.

Ik heb het hier al meermalen uitgelegd, maar ik ben anarchokapitalist omdat ik het antwoord niet weet op de vraag hoe een ander zou moeten leven of wat het beste is voor die persoon. Ik vind dat nogal een arrogante propositie dat wel te weten.
Carpe Libertatem
pi_120512642
Mooiste vind ik nog altijd dat men de volgende rekensom gebruikt om te bepalen of mensen het hoofd boven water kunnen houden.

Huidig nettoloon + uitgaven aan belastingen en dergelijke = libertarisch feest voor iedereen.
pi_120512675
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Aan de andere kant verwachten de etatisten meteen hele boekwerken en doorrekeningen van de morale ideeen van libertariers. Ze willen meteen een oplossing voor alles en gaan snel over in het absurdistische waarbij met oneindig geld muren tot km's hoog om je huis worden gebouwd.

Ik heb het hier al meermalen uitgelegd, maar ik ben anarchokapitalist omdat ik het antwoord niet weet op de vraag hoe een ander zou moeten leven of wat het beste is voor die persoon. Ik vind dat nogal een arrogante propositie dat wel te weten.
Ik verwijt jou ook niets.
Ik heb het meer over de mensen die bij niet transparante, complexe producten of diensten als voorbeeld voor het feit dat het prima allemaal privaat geregeld kan worden aankomen met een voorbeeld van brood bij de bakker.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_120512698
quote:

[..]

Dat laatste is echter een ultieme dooddoener. Een beetje van: laten we allemaal maar helemaal niks doen, want ik wel niets voor een ander bepalen.
pi_120512699
quote:

[..]

Aan de andere kant verwachten de etatisten

En ze zijn ook zo goed in het verzinnen van hun eigen woordjes, definities en het maken van absurde vergelijkingen O+. Leve het halfje bruin _O_

quote:
meteen hele boekwerken en doorrekeningen van de morale ideeen van libertariers. Ze willen meteen een oplossing voor alles en gaan snel over in het absurdistische waarbij met oneindig geld muren tot km's hoog om je huis worden gebouwd.
Weer je standaardrepliek, terwijl je weet dat het al veel eerder en eenvoudiger mis gaat met de theorie. Dat is je immers vaak zat uitgelegd.
quote:
Ach, het gevolg van bepaalde maatregelen kan je best een mening over hebben. Dat is niet zo gek.
pi_120512724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
Mooiste vind ik nog altijd dat men de volgende rekensom gebruikt om te bepalen of mensen het hoofd boven water kunnen houden.

Huidig nettoloon + uitgaven aan belastingen en dergelijke = libertarisch feest voor iedereen.
Tot meer dan 10 kunnen tellen (letterlijk en figuurlijk) is ze dan ook niet gegeven over het algemeen.
pi_120512762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik verwijt jou ook niets.
Ik heb het meer over de mensen die bij niet transparante, complexe producten of diensten als voorbeeld voor het feit dat het prima allemaal privaat geregeld kan worden aankomen met een voorbeeld van brood bij de bakker.
Oh, dat laatste doet appeltje ook regelmatig hoor. reductio ad halfje bruin :+
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 16:42:29 #286
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120512925
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, dat laatste doet appeltje ook regelmatig hoor. reductio ad halfje bruin :+
Voor veel markten is dat dan ook gewoon het geval. Het basisprincipe blijft hetzelfde ookal heb je wellicht met complexe import/export en productie te maken.

Die complexiteit is dan overigens weer vooral een door overheden veroorzaakt iets. Mijn freelanceleven zou bv. een stuk eenvoudiger worden als ik geen belastingaangifte hoef te doen of voor elk product btw moet bijhouden en afdragen, tot jaren bewaren, etc.

Gelukkig heeft de vrije markt dan mij weer een mooi tooltje aangeboden. Om het complexe en logge van de overheid weer op te lossen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 16:45:40 #287
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120513058
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:36 schreef 99.999 het volgende:

Weer je standaardrepliek, terwijl je weet dat het al veel eerder en eenvoudiger mis gaat met de theorie. Dat is je immers vaak zat uitgelegd.
Dat je iets uitlegt maakt het nog niet waar. Priesters leggen elke dag van alles uit.

Er is geen vastgelegde theorie van libertarisme, er zijn een heleboel smaken. Er zijn genoeg libertariers hier op Fok! die minarchisten zijn en voor een overheid zijn met controle over defense, recht en politie.

Helaas is de VS. niet zo'n goed voorbeeld van zo'n idee.
Carpe Libertatem
pi_120513096
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Voor veel markten is dat dan ook gewoon het geval. Het basisprincipe blijft hetzelfde ookal heb je wellicht met complexe import/export en productie te maken.
Dat valt in de echte wereld natuurlijk vaak een beetje tegen ;)
quote:
Die complexiteit is dan overigens weer vooral een door overheden veroorzaakt iets.
Uiteraard, alles afschuiven op een mooie zondebok. Wie had er anders verwacht van een fundamentalist ;).
pi_120513144
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat je iets uitlegt maakt het nog niet waar. Priesters leggen elke dag van alles uit.

Er is geen vastgelegde theorie van libertarisme, er zijn een heleboel smaken. Er zijn genoeg libertariers hier op Fok! die minarchisten zijn en voor een overheid zijn met controle over defense, recht en politie.

Helaas is de VS. niet zo'n goed voorbeeld van zo'n idee.
Ja, je lult er weer om heen, had ook niets anders verwacht eerlijk gezegd :). Erg veel rationaliteit zit er natuurlijk niet in zodra je een gelovige kritisch bevraagd ;)
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 16:52:04 #290
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120513343
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat valt in de echte wereld natuurlijk vaak een beetje tegen ;)
Uiteindelijk is het gewoon vraag en aanbod bij de consument. Dat de achterkant complex kan zijn heb ik al gemeld. Dat doet niets af aan het basisprincipe.

quote:
Uiteraard, alles afschuiven op een mooie zondebok. Wie had er anders verwacht van een fundamentalist ;).
Ik weet dat je je matige trollehoedje weer op hebt, maar je kan als zelfbenoemde pragmatist, behalve wellicht om je baan te houden, nou niet echt een argument maken dat de overheid alles goed en non-bureaucratisch heeft geregeld. Of je nou voor of tegen een overheid bent, dat argument is gewoon niet te maken.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 16:57:06 #291
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120513549

Carpe Libertatem
pi_120513888
Complexiteit bitches.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_120513971
quote:

Ha, ik weet perfect hoe een ander moet leven. Echter heb ik geen tijd om dat voor iedereen uit te werken. Dan maar individuele vrijheid.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 17:09:26 #294
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120514013
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:08 schreef waht het volgende:

[..]

Ha, ik weet perfect hoe een ander moet leven. Echter heb ik geen tijd om dat voor iedereen uit te werken. Dan maar individuele vrijheid.
Ik wil geen keppeltje. -O-
Carpe Libertatem
pi_120514026
quote:
9s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik wil geen keppeltje. -O-
Zou je prima staan, zo met die baard.
pi_120514158
quote:
Turkey dismayed by Iran’s Patriot criticism
ANKARA / TEHRAN - Hürriyet Daily News
Foreign Minister Ahmet Davutoğlu reacts strongly statements from Iranian top officials, saying Tehran should first of all warn Syria to put an end to the bloodshed of its own people.
Problemen tussen Turkije en Iran. :9
pi_120514225
De vrije kabouter.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 17:17:50 #298
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_120514346

Muziekje voor v_P.
Carpe Libertatem
  woensdag 19 december 2012 @ 17:23:06 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_120514523
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:15 schreef Tem het volgende:
De vrije kabouter.
Dat klinkt als een slechte lokale radiopiraat.
Yankee go home!
pi_120514633
Hoi :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')