Ja die heb ik gezien en ik vind de moeder een afschuwelijke vrouw en ja ik heb gezien hoe ze Tom probeerde te sturen. Het moet heel goed mogelijk zijn om een gesprek te hebben met Tom zonder moeder erbij. Tom is uiteindelijk ook een individu, een puber en die weet best of hij hunkert naar een zak patat. Maar dat wij dat afkeuren is nog geen reden om de levenswijze te verbieden. Misschien hebben ze wel gelijk en wordt Tom zo gewoon 100.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nogmaals, heb je de documentaire gezien? Heb je gezien hoe moeder het kind stuurt, van wat 'ie lekker mag vinden tot wat 'ie leuk mag vinden? Heb je gezien hoe moeder Tom bij de rechtbank ondervroeg, compleet probeerde te sturen? Denk je dat hij dan in een één-op-één gesprek wel de waarheid durft te zeggen daarna?
dat is mooiquote:Op woensdag 19 december 2012 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ben voor vrijheid voor alle mensen. Ook de vrijheid om afwijkende keuzes te maken.
Tom volgt thuis onderwijs. Hij gaat dus alleen niet naar een staatsschool. Ze wordt voor de rechter gedaagd dus wat kan ze doen?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:16 schreef sacha het volgende:
[..]
dat is mooi![]()
aan de ene kant lapt deze moeder de wetten van dit land aan haar laars (leerplicht)
en aan de andere kant probeert ze wel via de wetten van dit land (de rechter) haar gelijk te krijgen
Is wat voor te zeggen. Maar niet uitvoerbaar.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:14 schreef Aldo-MC het volgende:
Als we dit nu gaan verbieden krijgen ouders die kinderen elke dag frituur geven ook problemen met jeugdzorg?
Dit.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:14 schreef Aldo-MC het volgende:
Wat is de onderbouwing precies voor het gestelde, namelijk dat uitsluitend rauw eten ongezond zou zijn?
Foto gezien van die jongen en hij ziet er ook niet ongezond uit.
Als we dit nu gaan verbieden krijgen ouders die kinderen elke dag frituur geven ook problemen met jeugdzorg?
Ik ben er ook niet op uit om een levenswijze te verbieden. Van mij mag ze zoveel sla eten als ze wil en er aan doodgaan of 190 mee worden, wat ze wil. Maar voor minderjarige kinderen geldt een andere norm. Zodra zij volwassen zijn kunnen ze hun eigen keuzes maken. Tot die tijd bepalen hun ouders, maar als die ouders veel té ver gaan moet er worden ingegrepen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
Maar dat wij dat afkeuren is nog geen reden om de levenswijze te verbieden.
Dat onderwijs lijkt me anders behoorlijk belangrijk in de ontwikkeling van ieder kind, in ieder geval meer dan een beetje informatie van Wikipedia voor laten lezen en rekensommen uit groep 7.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hij gaat dus alleen niet naar een staatsschool.
http://www.thuisonderwijs.com/quote:Ongeveer 35 jaar geleden was thuisonderwijs in Amerika ook nog onbekend. Uit onvrede met de scholen begonnen veel christelijke ouders hun kinderen van school te halen of helemaal niet naar school te sturen, maar deze zelf te onderwijzen. Dit zogenaamde homeschooling, ook wel home education genoemd, werd steeds populairder. Het bleek dat kinderen zich ontwikkelden tot breed opgeleide volwassenen met een positief zelfbeeld en goede academische prestaties. In recente onderzoeken wordt dit bevestigd.
In 1997 heeft de 13-jarige Rebecca Sealfon de National Spelling Bee gewonnen. Zij was een van de 17 thuisonderwezen kinderen van de 245 medespelers in deze 70ste jaarlijkse bijeenkomst. Hierdoor kwam in Amerika het thuisonderwijs opnieuw in de belangstelling. In 2000 waren zelfs de eerste twee finalisten van de Spelling Bee thuisonderwezen kinderen.
Nu wordt 5% van alle leerlingen in Amerika thuisonderwezen en is in Amerika thuisonderwijs een volwaardige optie naast Public Schools en Private Schools. Ook universiteiten als Harvard hebben de meerwaarde van thuisonderwezen leerlingen ontdekt.
Vind je hem er echt niet ongezond uit zien? Voor een kind van 15? Helemaal als je hem naast zijn broer zet? Het leken wel Harry Potter en Hagrid...quote:Op woensdag 19 december 2012 10:14 schreef Aldo-MC het volgende:
Wat is de onderbouwing precies voor het gestelde, namelijk dat uitsluitend rauw eten ongezond zou zijn?
Foto gezien van die jongen en hij ziet er ook niet ongezond uit.
wat kan ze doen?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tom volgt thuis onderwijs. Hij gaat dus alleen niet naar een staatsschool. Ze wordt voor de rechter gedaagd dus wat kan ze doen?
Ik vond het een schattig ventje. Ik heb een nichtje van 13 die normaal eet en er ook nog uitziet als een meisje van 10.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind je hem er echt niet ongezond uit zien? Voor een kind van 15? Helemaal als je hem naast zijn broer zet? Het leken wel Harry Potter en Hagrid...
Dat zal blijken als hij examen doet.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:25 schreef sacha het volgende:
[..]
wat kan ze doen?
zorgen dat Tom legitiem thuisonderwijs krijgt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.a man convinced against his will is of the same opinion still
En hoe ontwikkelt zij zich in verhouding tot de rest van de familie? Er zit een jaar of vier, vijf tussen die broers. Heb je het verschil gezien?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik vond het een schattig ventje. Ik heb een nichtje van 13 die normaal eet en er ook nog uitziet als een meisje van 10.
quote:Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
De jongen ziet eruit als een kind van 10. En ze vindt de informatie voor deze leefwijze door de Googlen en naar bijeenkomsten van een of andere leipo te gaan. Als je mij vraagt is ze - alle respect, want ze weet kennelijk niet beter - volledig van het padje. En vind het sneu voor de jongen dat ze hem hierin meesleept.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Het voornaamste probleem lijkt me dat die moeder zichzelf veel te belangrijk maakt in de ontwikkeling van haar kind. Ja, een stabiele thuissituatie en gezonde voeding zijn belangrijk, maar van daaruit zijn het leeftijdsgenoten waar kinderen het meeste van leren en die voor de meeste ontwikkeling zorgen.
er zit nogal verschil in een kind van 13 dat nog niet in de puberteit zit en een kind/puber van 15!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik vond het een schattig ventje. Ik heb een nichtje van 13 die normaal eet en er ook nog uitziet als een meisje van 10.
nee, zo werkt dat nietquote:Op woensdag 19 december 2012 10:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat zal blijken als hij examen doet.
Ook zoiets. Hij mag kiezen, ja. Maar zijn broer moest naar zijn vader verhuizen omdat er met moeder, je weet wel, die van wie je mag kiezen, alleen maar ruzie was over eten. Dat is toch geen vrije keuze, dat volgt toch alleen daar al uit? Ik snap echt niet waarom daar niet wordt ingegrepen...quote:Op woensdag 19 december 2012 10:29 schreef Natalie het volgende:
Hij zou kiezen voor deze leefwijze, zo zegt ze. Hij mág best gekookt eten en vlees. Dat gaat-ie dus echt niet willen als z'n moeder er meteen bij zegt dat het ongezond is en dat het hem vergiftigt + meesleept naar zo'n vage gast die hem als de nieuwe messias aanwijst omdat hij rauw eet.
Ik vind te dikke kinderen er ongezonder uit zien. Die krijgen toch ook niet met dergelijke sancties te maken?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind je hem er echt niet ongezond uit zien? Voor een kind van 15? Helemaal als je hem naast zijn broer zet? Het leken wel Harry Potter en Hagrid...
Dat snap ik dus ook niet. Maar misschien hebben ze niet alles laten zien?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ook zoiets. Hij mag kiezen, ja. Maar zijn broer moest naar zijn vader verhuizen omdat er met moeder, je weet wel, die van wie je mag kiezen, alleen maar ruzie was over eten. Dat is toch geen vrije keuze, dat volgt toch alleen daar al uit? Ik snap echt niet waarom daar niet wordt ingegrepen...
de dokters waren het er toch redelijk over eens dat Tom z'n calcium gehalte etc. schrokwekkend laag waren. m.a.w. het gaat er niet alleen om hoe je er uit ziet.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ik vind te dikke kinderen er ongezonder uit zien. Die krijgen toch ook niet met dergelijke sancties te maken?
Jawel hoor, zie in een van mijn posts hierboven.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ik vind te dikke kinderen er ongezonder uit zien. Die krijgen toch ook niet met dergelijke sancties te maken?
nee, zolang deze te dikke kinderen zich houden aan de leerplichtwet is er niets aan het handjequote:Op woensdag 19 december 2012 10:35 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Tom volgt onderwijs. In Nederland doen de staatsdienaren nu eenmaal heel spastisch over thuisonderwijs.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:42 schreef sacha het volgende:
[..]
nee, zolang deze te dikke kinderen zich houden aan de leerplichtwet is er niets aan het handje
OTS is toch wel van een iets ander kaliber als een gedwongen uithuisplaatsing.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jawel hoor, zie in een van mijn posts hierboven.
Bij excessen moet worden ingegrepen. Dat geldt zowel bij een BMI van 34 waar niks aan gedaan wordt als bij een kind dat 14 centimeter korter dreigt te worden dan nodig omdat hij onvoldoende voedingsstoffen blijft binnen krijgen, ook na gesprekken met en uitleg van artsen.
Volgens de jongen wel. Er is nog een leven buiten de schoolmuren tenslotte.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Individual het volgende:
Dat kind ziet er wel gezond, maar niet vrolijk uit in de Telegraaf. Heeft hij wel sociale contacten met leeftijdsgenootjes buiten het huis? Lijkt me belangrijker dan het dieet.
Als ie staatsexamens goed kan maken zie ik het probleem met het onderwijs niet zo, maar dus wel het sociale aspect.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tom volgt onderwijs. In Nederland doen de staatsdienaren nu eenmaal heel spastisch over thuisonderwijs.
dat valt best wel mee als je het goed regeltquote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Tom volgt onderwijs. In Nederland doen de staatsdienaren nu eenmaal heel spastisch over thuisonderwijs.
Met als doel een ondergrens in kwaliteit te bewaken, dit hebben we met z'n allen afgesproken en hier dient zich dan ook iedereen aan te conformeren .quote:Op woensdag 19 december 2012 10:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zegt die jongen dat ook zonder z'n moeder ernaast?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Volgens de jongen wel. Er is nog een leven buiten de schoolmuren tenslotte.
Daar begon het bij de moeder van Tom ook mee....quote:Op woensdag 19 december 2012 10:44 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
OTS is toch wel van een iets ander kaliber als een gedwongen uithuisplaatsing.
Ach kom nu zeg. 22 procent van de Nederlandse kinderen van 10 tot 12 jaar is te dik. Resultaat 0 uithuisplaatsingen.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Daar begon het bij de moeder van Tom ook mee....
Tom moet naar school, de rest doet er niet toequote:Op woensdag 19 december 2012 10:52 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Tenzij ze met een heel goed argument of verklaring komen waaruit blijkt dat die jongen ongezond is vind ik het echt een wanvertoning.
Direct? Er is al jaren een team van mensen met dit gezin bezig. Ze moesten naar de kinderarts, krijgen een aanvullend (rauw!!) dieet voorgeschreven, dat dieet wordt niet gevolgd. En dan heb jij het over direct?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:52 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ach kom nu zeg. 22 procent van de Nederlandse kinderen van 10 tot 12 jaar is te dik. Resultaat 0 uithuisplaatsingen.
Moeder geeft kind alleen rauw voedsel en er moet direct naar zoiets drastisch overgegaan worden?
Tenzij ze met een heel goed argument of verklaring komen waaruit blijkt dat die jongen ongezond is vind ik het echt een wanvertoning.
Dat zegt me niet zoveel. Ik liep zelf ook wel 2 jaar achter met mijn fysieke ontwikkeling, en ik ben opgevoed rookworst en kasselerrib bij zuurkool en een juskom vol met uitgebakken spekvet ernaast, en het krokantje spekje dan op roggebrood. Vaak vis op vrijdag en elke dag vlees en kaas op brood en melk erbij, en regelmatig eieren.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
De jongen ziet eruit als een kind van 10. En ze vindt de informatie voor deze leefwijze door de Googlen en naar bijeenkomsten van een of andere leipo te gaan. Als je mij vraagt is ze - alle respect, want ze weet kennelijk niet beter - volledig van het padje. En vind het sneu voor de jongen dat ze hem hierin meesleept.
Wat ik vooral ongezond vind is dat zijn moeder een veel te bepalend is voor zijn leven. In die periode moeten ouders vooral een stabiel thuis vormen van waaruit het kind zijn eigen leven kan gaan leiden. Ouders overschatten hun eigen betekenis voor de ontwikkeling, denken dat ze daar invloed op moeten uitoefenen terwijl ze vooral een negatieve invloed kunnen zijn. Het leven en dus de ontwikkeling van dat joch wordt veel te veel bepaald door zijn moeder en hij kan er zelf veel te weinig invloed op uitoefenen.quote:Hij zou kiezen voor deze leefwijze, zo zegt ze. Hij mág best gekookt eten en vlees. Dat gaat-ie dus echt niet willen als z'n moeder er meteen bij zegt dat het ongezond is en dat het hem vergiftigt + meesleept naar zo'n vage gast die hem als de nieuwe messias aanwijst omdat hij rauw eet.
En idd wat jij zegt:hij lijkt amper contact te hebben met andere kinderen, alleen met mensen met dezelfde visie als mams.
Heb echt medelijden met dit kind.
Die is allang gegeven door de kinderarts en de voortdurende onttrekking aan de leerplicht omdat Tim het 'niet leuk' vond om 'de appeljongen' genoemd te worden op school.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:52 schreef Aldo-MC het volgende:
Moeder geeft kind alleen rauw voedsel en er moet direct naar zoiets drastisch overgegaan worden?
Ik vind hem er echt niet uitzien als een kind van 10, serieus niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:29 schreef Natalie het volgende:
[..]
De jongen ziet eruit als een kind van 10. En ze vindt de informatie voor deze leefwijze door de Googlen en naar bijeenkomsten van een of andere leipo te gaan. Als je mij vraagt is ze - alle respect, want ze weet kennelijk niet beter - volledig van het padje. En vind het sneu voor de jongen dat ze hem hierin meesleept.
Hij zou kiezen voor deze leefwijze, zo zegt ze. Hij mág best gekookt eten en vlees. Dat gaat-ie dus echt niet willen als z'n moeder er meteen bij zegt dat het ongezond is en dat het hem vergiftigt + meesleept naar zo'n vage gast die hem als de nieuwe messias aanwijst omdat hij rauw eet.
En idd wat jij zegt:hij lijkt amper contact te hebben met andere kinderen, alleen met mensen met dezelfde visie als mams.
Heb echt medelijden met dit kind.
Dit ja. En dit gaat veel verder dan alleen dat dieet. Het is zijn moeder waar hij tegen beschermd moet worden en haar opdringerigheid.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ook zoiets. Hij mag kiezen, ja. Maar zijn broer moest naar zijn vader verhuizen omdat er met moeder, je weet wel, die van wie je mag kiezen, alleen maar ruzie was over eten. Dat is toch geen vrije keuze, dat volgt toch alleen daar al uit? Ik snap echt niet waarom daar niet wordt ingegrepen...
Stuk nog eens gelezen maar nu echt en inderdaad. Dat rauw eten heeft er geen flikker mee te maken hij komt gewoon te weinig op school.quote:Op woensdag 19 december 2012 10:56 schreef sacha het volgende:
[..]
Tom moet naar school, de rest doet er niet toe
Een groeispurt op blaadjes sla en zonnebloempitten? Ik zie het, net als de kinderarts, niet gebeuren...quote:Op woensdag 19 december 2012 11:00 schreef erodome het volgende:
Ik vind hem er echt niet uitzien als een kind van 10, serieus niet.Bij mijn zoon in de klas(13 jaar) zijn verreweg de meeste kinderen nog kleiner of om en nabij dezelfde grote als ik ben(1.60). Die van mij is al met zijn groeispurt begonnen en steekt met kop en schouders boven zijn klasgenoten uit(boven de 1.70 is hij), hij is net zo groot of groter dan kinderen in de opvolgende klas.
Hij komt nooit op school, omdat mama bang is dat 'ie aan de gevulde koeken en redbull gaat.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:01 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Stuk nog eens gelezen maar nu echt en inderdaad. Dat rauw eten heeft er geen flikker mee te maken hij komt gewoon te weinig op school.
En kinderen te ondanks alle inspanningen baggervet blijven die mogen wel lekker thuis wonen? Sorry maar nu ik dat lees van die leerplichtontduiking begrijp ik het wel, als het zou gaan over dat dieet van rauw spul zou het een stuk triester gesteld zijn met dit landquote:Op woensdag 19 december 2012 10:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Direct? Er is al jaren een team van mensen met dit gezin bezig. Ze moesten naar de kinderarts, krijgen een aanvullend (rauw!!) dieet voorgeschreven, dat dieet wordt niet gevolgd. En dan heb jij het over direct?
En de uithuisplaatsing is NIET vanwege het voedsel, maar vanwege het feit dat ze Tom aan de schoolplicht onttrekt. Onbegrijpelijk, maar waar...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |