abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 23:57:45 #251
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120490006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En aan de andere kant een ouder die haar twee zoons graag naar school wilde hebben, maar wat niet kon.
Men verheft niet het individu maar de regel tot norm ~ Meister Kalbsfleisch
  dinsdag 18 december 2012 @ 23:59:42 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120490094
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Men verheft niet het individu maar de regel tot norm ~ Meister Kalbsfleisch
En zowel in het geval van Tom als in het geval van die twee andere jongens is het grootste probleem het feit dat de ouder het onderwijs niet geschikt vindt voor het kind, niet of het dat ook werkelijk niet is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 00:02:35 #253
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120490214
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

En zowel in het geval van Tom als in het geval van die twee andere jongens is het grootste probleem het feit dat de ouder het onderwijs niet geschikt vindt voor het kind, niet of het dat ook werkelijk niet is.
Het niet voldoen aan de leerplicht is strafbaar indien er geen vrijstelling voor verleend is. Wat ouders er zelf allemaal van vinden en waarom doet er niet eens toe.
pi_120491298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 23:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee.
- Er zitten ver onvoldoende eiwitten in zijn dieet.
- Het calciumgehalte was heel zorgelijk.
- Het vetgehalte, met name specifieke vetten, ontbraken geheel aan het dieet.

Daarnaast is zijn groeicurve vergelijkbaar met die van een ernstig ondervoed kind.
Let wel, curve he! Da's dus wat anders dan dat 'ie alleen korter blijft dan andere kinderen, maar het betekent ook dat zijn eigen groei geen goed lijntje volgt. En ja, da's zorgwekkend.
Een ernstig ondervoed kind... Curves... Mag ik aannemen dat jij onderdeel uitmaakt van de 'betuttelingsmaatschappij"? (no offense :) )
Let wel, de vitamines en natuurlijke producten die deze jongen binnen krijgt (ik weet niet of je daar enig verstand van hebt, hoe sommige natuurlijke producten 10x beter werken dan pilletjes van de dokter), en daar heeft moeders goed over nagedacht. en ja, ze draaft 'n beetje door maar d'r zoon krijgt in ieder geval geen hangtietjes van de kip die verwerkt wordt bij KFC of woede uitbarstingen van de chemische troep :)
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 00:31:16 #255
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120491396
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:29 schreef madamekoekoek het volgende:

[..]

Een ernstig ondervoed kind... Curves... Mag ik aannemen dat jij onderdeel uitmaakt van de 'betuttelingsmaatschappij"? (no offense :) )
Let wel, de vitamines en natuurlijke producten die deze jongen binnen krijgt (ik weet niet of je daar enig verstand van hebt, hoe sommige natuurlijke producten 10x beter werken dan pilletjes van de dokter), en daar heeft moeders goed over nagedacht. en ja, ze draaft 'n beetje door maar d'r zoon krijgt in ieder geval geen hangtietjes van de kip die verwerkt wordt bij KFC of woede uitbarstingen van de chemische troep :)
Deze moederkoek bevat uitsluitend biologische & ecologische verantwoorde ingrediënten?
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 00:33:27 #256
43556 miss_dynastie
pi_120491490
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:29 schreef madamekoekoek het volgende:
Een ernstig ondervoed kind... Curves... Mag ik aannemen dat jij onderdeel uitmaakt van de 'betuttelingsmaatschappij"? (no offense )
Nee, verre van zelfs :D
Ik geloof in een hoge autonomie over jezelf en in gezond verstand. Dat zij zichzelf doodhongert of 190 wordt met dit dieet moet ze lekker zelf weten. Maar dit gaat niet over haar, maar over haar kind. De maatschappij is er ook voor om een kind te beschermen tegen zijn ouders, indien dat nodig is. In dit geval lijkt het me duidelijk dat dat nodig is. En ja, een gemiddelde is maar een gemiddelde. Maar als je ver onder alle waardes zit, mag je jezelf toch eens achter de oren krabben.

En ik weet niet of je de documentaire ook even hebt bekeken, maar als ik zag hoe dat jochie stoeide, krijg je van die natuurlijke troep ook behoorlijke woedeuitbarstingen.
pi_120491510
Moet ik wel de goede quoten ... ;(.

Desondanks vind ik dat een kind van deze leeftijd een 'soortgelijke' opvoeding, waarin voldoende voeding en diversiteit, dient te hebben als alle andere kinderen. Het kind heeft kan wat dat betreft alleen luisteren naar de moeder en haar 'argumentatie'. Iedere andere keuze wordt het kind niet gegund. Dat is volgens mij de kwestie van de zaak, waardoor hij niet voldoende voeding van mama krijgt. Vervolgens vind jeugdzorg dat de moeder het kind verwaarloost.
pi_120491515
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:31 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Deze moederkoek bevat uitsluitend biologische & ecologische verantwoorde ingrediënten?
moederkoek? als je bedoelt zijn dieet, jazeker
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 00:34:39 #259
43556 miss_dynastie
pi_120491536
Oh, en ik weet niet of die dingeszaadjes je respect ook aantasten, maar ik zou m'n kind toch wel leren om een petje af te zetten in de rechtbank. Even als extraatje.

Wat ik overigens ook niet begrijp is dat het allemaal zo lang moet duren. Drie jaar niet naar school. En dan maar janken over die ouders die hun kinderen een middagje van school houden om de files te ontwijken :')
pi_120491581

[ Bericht 100% gewijzigd door madamekoekoek op 19-12-2012 00:37:02 ]
  woensdag 19 december 2012 @ 00:44:52 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120491870
quote:
4s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, en ik weet niet of die dingeszaadjes je respect ook aantasten, maar ik zou m'n kind toch wel leren om een petje af te zetten in de rechtbank. Even als extraatje.

Wat ik overigens ook niet begrijp is dat het allemaal zo lang moet duren. Drie jaar niet naar school. En dan maar janken over die ouders die hun kinderen een middagje van school houden om de files te ontwijken :')
Volgens mij was de rechter blind, dat scheelt dan weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 00:48:29 #262
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120491977
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Net als een geblinddoekte vrouwe Justitia. Oordelen zonder aanziens des persoons!
  woensdag 19 december 2012 @ 08:06:48 #263
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_120496160
quote:
4s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Inderdaad, heel vreemd. Één halve dag extra ongevraagd verlof vóór de zomervakantie levert je al een bezoek en boete van de leerplichtambtenaar op (en terecht, overigens).

Overigens vind ik het jammer dat ze dat mens niet aanpakken vanwege kindermishandeling maar alleen vanwege het schoolverzuim.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_120496303
Ik vind alle aandacht voor deze zaak maar schromelijk overdreven. Maarja, typisch het Nederlandse gepeupel weer hè. Kan zich alleen maar druk maken om iets als het kant-en-klaar op een zilveren bordje in hapklare brokken bij ze wordt aangeleverd. Voor de rest; wat je niet ziet bestaat niet.
  woensdag 19 december 2012 @ 08:23:32 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120496342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:20 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind alle aandacht voor deze zaak maar schromelijk overdreven. Maarja, typisch het Nederlandse gepeupel weer hè. Kan zich alleen maar druk maken om iets als het kant-en-klaar op een zilveren bordje in hapklare brokken bij ze wordt aangeleverd. Voor de rest; wat je niet ziet bestaat niet.
Ze had ook kunnen besluiten niet mee te werken aan de documentaire, maar kennelijk heeft ze er geen moeite mee zichzelf en haar kind in de schijnwerpers te zetten.

Het is echter een beetje flauw "het gepeupel" te verwijten een mening te hebben over iets dat kennelijk interessant genoeg is voor een documentaire.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 08:30:58 #266
43556 miss_dynastie
pi_120496442
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:06 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Inderdaad, heel vreemd. Één halve dag extra ongevraagd verlof vóór de zomervakantie levert je al een bezoek en boete van de leerplichtambtenaar op (en terecht, overigens).

Overigens vind ik het jammer dat ze dat mens niet aanpakken vanwege kindermishandeling maar alleen vanwege het schoolverzuim.
Nou nee, ik vind dat niet terecht, maar da's een andere discussie ;)

Kennelijk vinden de instanties dat niet goed gevoed worden minder erg is dan niet naar school gaan. Ik vind dat stuitend en onbegrijpelijk. Maar een fijn bij-effect zal zijn dat hij in een pleeggezin een fatsoenlijk bammetje krijgt. Als 'ie daar tenminste niet zelf voor hoeft te kiezen, want dat zal 'ie niet durven uit angst voor z'n moesje.
pi_120496490
Kijk alle FOK! Zolderkamer experts zich eens als aasgieren op deze zaak duiken.
pi_120496708
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:36 schreef Nielsch het volgende:
Kijk alle FOK! Zolderkamer experts zich eens als aasgieren op deze zaak duiken.
Het is zolderkamerexperts, zonder hoofdletter en aan elkaar.

Heb jij ook thuisonderwijs gehad?
pi_120496760
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 00:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

waarom droeg hij dan een bril?
...
pi_120496890
quote:
9s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het is zolderkamerexperts, zonder hoofdletter en aan elkaar.

Heb jij ook thuisonderwijs gehad?
Genoten was beter geweest dan gehad.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:08:02 #272
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120496891
Grove schending van de vrijheid van die mensen. Als de jongen er blij mee is dan is er niets mis met thuis onderwijs volgen en thuis rauw eten eten. Mensen moeten zich niet zo met elkaar bemoeien. (al helemaal die achterlijke overheidsinstanties niet)
a man convinced against his will is of the same opinion still
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 09:17:08 #273
43556 miss_dynastie
pi_120497053
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
Grove schending van de vrijheid van die mensen. Als de jongen er blij mee is dan is er niets mis met thuis onderwijs volgen en thuis rauw eten eten. Mensen moeten zich niet zo met elkaar bemoeien. (al helemaal die achterlijke overheidsinstanties niet)
Heb je de documentaire gezien? Heb jij de indruk dat die jongen de kans krijgt zijn mening te vormen, laat staan te uiten?
  woensdag 19 december 2012 @ 09:20:18 #274
379943 Paper_Tiger
pi_120497131
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Heb je de documentaire gezien? Heb jij de indruk dat die jongen de kans krijgt zijn mening te vormen, laat staan te uiten?
Ik ga niet uit van een documentaire. Laat hij in een een op een gesprek aan een rechter vertellen wat hij zelf wil en houdt er dan over op. Even voor de duidelijkheid. Ik vind het zelf afschuwelijk. Moet er niet aan denken.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 09:30:24 #275
43556 miss_dynastie
pi_120497364
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:20 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ga niet uit van een documentaire. Laat hij in een een op een gesprek aan een rechter vertellen wat hij zelf wil en houdt er dan over op. Even voor de duidelijkheid. Ik vind het zelf afschuwelijk. Moet er niet aan denken.
Maar hoe kan zo'n kind weten wat hij wil, als z'n moeder in z'n nek zit om hem te domineren? Enige wat hij écht zelf wilde, was vaker bij broer en vader zijn, gaf 'ie aan in het verzoek tot vrijstelling van de schoolplicht en daarover zag je ma denken 'oei, daar had ik beter op moeten sturen'....
pi_120497423
quote:
Ik denk eerder Doug Graham en zijn boek 80/10/10 :).
Dat is een beetje de raw-bijbel zeg maar :P
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 19 december 2012 @ 09:32:56 #277
379943 Paper_Tiger
pi_120497426
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:30 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar hoe kan zo'n kind weten wat hij wil, als z'n moeder in z'n nek zit om hem te domineren? Enige wat hij écht zelf wilde, was vaker bij broer en vader zijn, gaf 'ie aan in het verzoek tot vrijstelling van de schoolplicht en daarover zag je ma denken 'oei, daar had ik beter op moeten sturen'....
Een jongen van 15 is dan wellicht niet volwassen maar die weet echt wel wat hij wil. Als hij met een rechter praat zonder zijn moeder erbij dan kan daar, mits er een sfeer van vertrouwelijkheid gecreëerd wordt, best uitgevonden worden wat hij zelf wil. Ik ben blij dat die vrouw mijn moeder niet is maar dat is weer een ander verhaal. Bij ons op de rij wonen ook zulke mensen.
  Trouwste user 2022 woensdag 19 december 2012 @ 09:37:21 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_120497549
Francis Kenter ligt zwaar onder vuur omdat haar zoon Tom alleen maar rauw voedsel eet. Ze slaapt er slecht van. Maar ze gaat door. 'Het is ook in Toms belang dat we deze zaak winnen.' Volkskrant-verslaggeefster Maud Effting interviewde moeder en zoon. .

Het is elf uur 's ochtends en Tom Watkins (15) uit Amsterdam drinkt een drabbig groen drankje in combinatie met een handjevol chlorellapillen. Het drankje ziet er angstaanjagend uit, maar Tom drinkt zonder een spier te verrekken. Precies tegelijk met zijn moeder.

'We hebben de hele nacht niet geslapen', zegt Francis Kenter (55). Maandag heeft ze gehoord dat Bureau Jeugdzorg haar zoon met spoed uit huis wil plaatsen omdat hij al drie jaar geen regulier onderwijs meer volgt. Francis is rustig, maar haar ogen staan fel. 'Mijn oermoedergevoel komt boven. Ik zou door muren gaan om Tom terug te krijgen. Ik denk steeds: blijf van mijn kind af.'

Tom eet rauw, al sinds zijn vijfde. Hij eet geen gekookt voedsel: geen vlees, vis, brood, rijst, zuivel of suiker. Wat overblijft zijn vooral groenten, fruit en noten. Zijn dieet leidt volgens een kinderarts van het AMC tot ernstige ondervoeding.

Vannacht hebben ze ieder opgeschreven wat ze willen vertellen. Op het papier van Tom staat dat hij niet graag meer in de publiciteit wil treden. 'Ik wil niet dat iedereen straks zegt: hé, dat is Tom.' Toch praat hij vandaag, om dingen recht te zetten. 'Ik vind het jammer dat mensen zo snel oordelen. Ze denken dat ik de hele tijd alleen maar thuis zit met mijn moeder, terwijl mijn sociale leven heel lekker gaat.'

Zijn moeder oogt mager. Ze is een vrouw met een missie, daarom werkte ze ook mee aan een tweede documentaire: Rauwer (2012). 'Gebakken eten met een hard randje is net zo verslavend als heroïne', zegt Francis. 'Het heeft net zo'n slechte uitwerking. Dat is wetenschappelijk bewezen.' Ze weegt 53 kilo. 'Ik hoor soms dat ik er zo slecht uitzie. Dat komt door de stress die ik al twee jaar ervaar.'

Waarom stuurt u Tom niet gewoon naar school?
Francis: 'De lagere school was geen probleem, maar op de middelbare school, merkten we dat kinderen hem uitlachten.'
Tom: 'Overdag at ik niets meer, omdat ik het niet fijn vond mijn eten uit mijn tas te halen. Ik wilde niet steeds horen: hé, daar heb je die appeljongen weer.'

Is dat voldoende reden om hem van school te halen?
Francis: 'Nou, ik had net hetzelfde met mijn oudste zoon meegemaakt. Hij begon met rauw eten op zijn twaalfde, en daar is hij zo verschrikkelijk mee gepest. Het erge is: omdat we net begonnen waren, was ik alleen maar bezig met zoeken naar informatie over hoe anderen dat deden met kinderen. Daardoor ben ik er niet genoeg voor hem geweest. Dat heeft Ben veel pijn gedaan. En toen zag ik met Tom hetzelfde gebeuren.'
Tom: 'Ik ben niet echt gepest, hoor. Ik had wel vrienden. Het was alleen niet leuk.'
Zijn broer Ben is inmiddels vertrokken en woont bij zijn vader in Engeland. Hij is gestopt met rauw voedsel. 'Hij heeft de afgelopen vijf jaar heel slecht gegeten', zegt Francis.

Twijfelt u wel eens?
'Er is geen andere weg. Ik heb geen andere manier gevonden om een kind op school te hebben en te zorgen dat het gezond blijft eten.'

Ook als het betekent dat hij uit huis wordt geplaatst?
Francis: 'Dat laat ik niet gebeuren. Ik heb nu twee jaar ervaring met jeugdzorg en de kinderbescherming en ik kan uit de grond van mijn hart zeggen: het zijn vreselijke instanties.'
Tom: 'Bureau Jeugdzorg heeft altijd gezegd dat de voordelen van uithuisplaatsing niet opwegen tegen de nadelen. Ze zouden het beste met me voor moeten hebben. Maar dit is toch niet het beste voor mij? Als ik in een pleeggezin kom, dan loop ik gewoon weg. Zodra ik op school zit, ga ik gewoon terug naar mijn moeder. Niemand houdt me tegen

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120497616
als je als ouder vindt dat een school niet geschikt is dan probeer je daar een mouw aan te passen wat betreft wetten en regelgeving,

als je de 'omgeving' niet geschikt vindt voor je kind wat betreft je eigen normen en waarden dan probeer je daar een mouw aan te passen,

als je je kind bewust van school weg houdt, zonder vrijstelling, zonder actieplan omdat je als ouder vindt dat het niet anders kan, dan mag je wat mij betreft, ongeacht je levensovertuiging, ongeacht je dieet, best op je vingers worden getikt :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...
  woensdag 19 december 2012 @ 09:43:29 #280
379943 Paper_Tiger
pi_120497690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:40 schreef sacha het volgende:
als je als ouder vindt dat een school niet geschikt is dan probeer je daar een mouw aan te passen wat betreft wetten en regelgeving,

als je de 'omgeving' niet geschikt vindt voor je kind wat betreft je eigen normen en waarden dan probeer je daar een mouw aan te passen,

als je je kind bewust van school weg houdt, zonder vrijstelling, zonder actieplan omdat je als ouder vindt dat het niet anders kan, dan mag je wat mij betreft, ongeacht je levensovertuiging, ongeacht je dieet, best op je vinger worden getikt :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen moeten vrij zijn om hun eigen leven in te richten. Ook als anderen daar van :r
Als die jongen thuis onderwijs volgt en vervolgens examens doet dan kan ook hij een staatsdiploma halen.

In mijn ogen is dit vooral een machtsspelletje tussen een stel ambtenaren en een burger. De ambtenaren zullen wel even vertellen hoe jij je leven moet inrichten.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:45:03 #281
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_120497733
het is gewoon een sekte waar dat wijf bij zit volgens die zogenaamde guru die ze lieten zien. (waar ze volledig in geloofd) kan je door 1,5 uur met je blote voeten op aarde/gras te lopen van de pijn van je chronische ziekte afkomen.

terecht dat ze die jongen uit huis willen plaatsen, ik geloof ook niet echt dat ie een eigen mening heeft.
dat zag je al te goed in de rechtbank "wil jij nog wat zeggen Tom" hoebedoel je ingestudeerd.
pi_120497750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Mensen moeten vrij zijn om hun eigen leven in te richten. Ook als anderen daar van :r
Als die jongen thuis onderwijs volgt en vervolgens examens doet dan kan ook hij een staatsdiploma halen.
Met het eerste deel ben ik het wel eens, probleem is alleen dat ze niet haar leven in richt maar ook dat van haar zoon en deze hier aantoonbaar schade van ondervindt.
pi_120497786
Dit is zeer eenzijdig en slecht eten voor een jongen in de groei. Terecht dat ze denken dat hij in een ander gezin beter af is. Die moeder spoort niet. Zo kan die jongen toch niet normaal opgroeien.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:47:02 #284
379943 Paper_Tiger
pi_120497792
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:45 schreef Deshain het volgende:

[..]

Met het eerste deel ben ik het wel eens, probleem is alleen dat ze niet haar leven in richt maar ook dat van haar zoon en deze hier aantoonbaar schade van ondervindt.
Maar is dat niet aan de zoon om te beslissen?
pi_120497831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Maar is dat niet aan de zoon om te beslissen?
Wij zijn collectief overeengekomen als representatieve democratie dat 15-jarigen inderdaad niet in staat zijn dergelijke beslissingen te nemen.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:49:15 #286
379943 Paper_Tiger
pi_120497858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dit is zeer eenzijdig en slecht eten voor een jongen in de groei. Terecht dat ze denken dat hij in een ander gezin beter af is. Die moeder spoort niet. Zo kan die jongen toch niet normaal opgroeien.
Normaal opgroeien? Een eenheidsworst worden zoals de rest van de burgers. Klaargestoomd worden om een belastingbetalende modelburger te worden met een genivelleerd inkomen? Ik zie bij mijn dochter in de klas zo al 3 smerig vette kinderen. Niemand die er iets van zegt.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:49:32 #287
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_120497868
die jongen weet niet beter wat zal hij dan moeten beslissen?
pi_120497997
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Normaal opgroeien? Een eenheidsworst worden zoals de rest van de burgers. Klaargestoomd worden om een belastingbetalende modelburger te worden met een genivelleerd inkomen? Ik zie bij mijn dochter in de klas zo al 3 smerig vette kinderen. Niemand die er iets van zegt.
Je kunt als kind nog maar beter te dik zijn dan ondervoed als een Afrikaans kind ja, wat deze jongen volgens deskundigen nu dus is.
pi_120498017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wordt je niet zeeziek van die schommelende standpunten van je?

Vind je nou dat je je leven mag inrichten zoals je zelfs maar wil of vind je dat je alleen een waarde-oordeel mag vellen over vies dikke kinderen?
  woensdag 19 december 2012 @ 09:54:29 #290
379943 Paper_Tiger
pi_120498028
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:48 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wij zijn collectief overeengekomen als representatieve democratie dat 15-jarigen inderdaad niet in staat zijn dergelijke beslissingen te nemen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. 'We' zijn niets overeengekomen. Dit is een typisch voorbeeld van de slechtheid van democratie.
pi_120498073
Trouwens, volgens de OP mag de jongen alleen maar eten wat zijn moeder denkt dat goed voor hem is, dus zo veel heeft hij niet te kiezen.
Hij ziet er trouwens uit alsof hij niet ouder dan tien is.
pi_120498079
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Daar ben ik het dus niet mee eens. 'We' zijn niets overeengekomen. Dit is een typisch voorbeeld van de slechtheid van democratie.
Dat kan je wel vinden, en we zijn overeengekomen dat je dat prima kan uiten, er gebeurd alleen geen flikker mee verder aangezien je in de minderheid bent.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:57:51 #293
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_120498118
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

ik vraag me af of je die docu inderdaad hebt gezien?
dat kind wordt naar voren geschoven als de nieuwe jezus van die sekte.
en is daarnaast zwaar ondervoed
pi_120498122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In mijn ogen is dit vooral een machtsspelletje tussen een stel ambtenaren en een burger. De ambtenaren zullen wel even vertellen hoe jij je leven moet inrichten.
wat ik bedoel te zeggen is dat er meerdere manieren zijn om je 'zin' te krijgen als ouder in deze maatschappij :)
ik vind het niet echt slim van deze moeder dat ze haar kind meeneemt in dit traject
...
  woensdag 19 december 2012 @ 09:58:29 #295
379943 Paper_Tiger
pi_120498131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:56 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dat kan je wel vinden, en we zijn overeengekomen dat je dat prima kan uiten, er gebeurd alleen geen flikker mee verder aangezien je in de minderheid bent.
Ik ben iets overeengekomen met niemand. Als je deze longen uit huis plaatst dan moet je ook de afschuwelijke mensen van jeugdzorg bij alle ouders over de vloer sturen waar kinderen snoep per emmer eten.
  woensdag 19 december 2012 @ 09:59:42 #296
379943 Paper_Tiger
pi_120498172
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:58 schreef sacha het volgende:

[..]

wat ik bedoel te zeggen is dat er meerdere manieren zijn om je 'zin' te krijgen als ouder in deze maatschappij :)
ik vind het niet echt slim van deze moeder dat ze haar kind meeneemt in dit traject
Ik vind het ook niet slim maar wie ben ik om dat te vinden?
pi_120498218
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:58 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik ben iets overeengekomen met niemand.
Dat is het 'representatieve' deel van het begrip representatieve democratie.
quote:
Als je deze longen uit huis plaatst dan moet je ook de afschuwelijke mensen van jeugdzorg bij alle ouders over de vloer sturen waar kinderen snoep per emmer eten.
Ben je een troll, gewoon dwars of heb je een trauma?

Je overdrijft schromelijk...
  woensdag 19 december 2012 @ 10:05:13 #298
379943 Paper_Tiger
pi_120498337
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:01 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dat is het 'representatieve' deel van het begrip representatieve democratie.

[..]

Ben je een troll, gewoon dwars of heb je een trauma?

Je overdrijft schromelijk...
Ik vind democratie en de parlementaire democratie in het bijzonder nog erger dan een gewone dictatuur.

Vette kinderen ontwikkelen hart, vaat en suikerziekte en krijgen een enorme druk op de gewrichten. Vanwaar dat onderscheid?

Ik ben voor vrijheid voor alle mensen. Ook de vrijheid om afwijkende keuzes te maken.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 10:08:03 #299
43556 miss_dynastie
pi_120498402
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
Een jongen van 15 is dan wellicht niet volwassen maar die weet echt wel wat hij wil. Als hij met een rechter praat zonder zijn moeder erbij dan kan daar, mits er een sfeer van vertrouwelijkheid gecreëerd wordt, best uitgevonden worden wat hij zelf wil. Ik ben blij dat die vrouw mijn moeder niet is maar dat is weer een ander verhaal. Bij ons op de rij wonen ook zulke mensen.
Nogmaals, heb je de documentaire gezien? Heb je gezien hoe moeder het kind stuurt, van wat 'ie lekker mag vinden tot wat 'ie leuk mag vinden? Heb je gezien hoe moeder Tom bij de rechtbank ondervroeg, compleet probeerde te sturen? Denk je dat hij dan in een één-op-één gesprek wel de waarheid durft te zeggen daarna?
  woensdag 19 december 2012 @ 10:08:19 #300
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_120498408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik vind democratie en de parlementaire democratie in het bijzonder nog erger dan een gewone dictatuur.

Vette kinderen ontwikkelen hart, vaat en suikerziekte en krijgen een enorme druk op de gewrichten. Vanwaar dat onderscheid?

Ik ben voor vrijheid voor alle mensen. Ook de vrijheid om afwijkende keuzes te maken.
ten koste van alles?, ik vind vrijheid ook heel belangrijk maar niet als daarmee kinderleven's worden verwoest ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')