Klopt. Maar het feit dat er meer gestoorden zijn, praat geen enkel geval goed.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, nee, ik vind het mens ook geschift. Maar dat vind ik ook van zwartekousen uit de bible belt, van tokkie's die alleen maar euroshopper frikandellen eten en van voetbalhooligans.
Dat is wel sneu, inderdaad. Op zich zou ik het wel steunen als ze zelf zou stoppen met eten bij elke infectie die ze oploopt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef tong80 het volgende:
'Ik geef mijn hond nu een paar dagen niks te eten wegens zijn oorontsteking. Ik denk dat ie het na 2 dagen wel begint te begrijpen.'
Need to say more ?
Daaraan kon je herkennen dat het een goede advocaat is. Hij kwam er zonder kleerscheuren er door zonder de vraag concreet te hebben beantwoord.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:39 schreef tong80 het volgende:
'Ik ben toch een intelligent weldenkend goed sprekend persoon ?'
'Zeg nou zelf ?'
Dat soort vragen stelt ze ook aan haar zoon.
Helemaal mee eens. Maar verder is dit gewoon apies kijken en allemaal in koor verontwaardigd oeh-en-aah roepen. Telegraaf sensatie zeg maar. Lekker veilig van een grote afstand schande spreken en niet zien wat er in je directe omgeving allemaal gebeurt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:41 schreef muzas het volgende:
[..]
Klopt. Maar het feit dat er meer gestoorden zijn, praat geen enkel geval goed.
Beetje generaliserend. Wellicht dat zoiets als dit juist ogen opent voor de omgeving. Of het iets bespreekbaarder maakt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar verder is dit gewoon apies kijken en allemaal in koor verontwaardigd oeh-en-aah roepen. Telegraaf sensatie zeg maar. Lekker veilig van een grote afstand schande spreken en niet zien wat er in je directe omgeving allemaal gebeurt.
Leg dit eens uitquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Maar verder is dit gewoon apies kijken en allemaal in koor verontwaardigd oeh-en-aah roepen. Telegraaf sensatie zeg maar. Lekker veilig van een grote afstand schande spreken en niet zien wat er in je directe omgeving allemaal gebeurt.
Mwoch. Zou kunnen, dan ben ik maar een pessimist op dit vlak. Maar het past prima in de sensatiebelustheid van mensen tegenwoordig. Stille tochten voor een bultrug organiseren uit dierenliefde maar wel naar de kiloknaller voor je volgespoten kippenvlees.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Beetje generaliserend. Wellicht dat zoiets als dit juist ogen opent voor de omgeving. Of het iets bespreekbaarder maakt.
Echt veel te makkelijk tong. Nu lijk JIJ die moeder wel. Iedereen die niet mee-oeh-en-aaht heeft het kennelijk niet begrepen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg dit eens uitFok! is toch een discussieforum. Waar je geachten en meningen uitwisselt.
Je lijkt die moeder wel. Mijn mening telt en de rest geloof ik niet of ben het er niet mee eens. Punt.
En dit soort nonsens maar posten en het erbij betrekken tijdens een serieuse discussie.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mwoch. Zou kunnen, dan ben ik maar een pessimist op dit vlak. Maar het past prima in de sensatiebelustheid van mensen tegenwoordig. Stille tochten voor een bultrug organiseren uit dierenliefde maar wel naar de kiloknaller voor je volgespoten kippenvlees.
Ok, ga vooral verder met massaal verontwaardigd zijn. Ik wist niet dat je niet op tegengas zat te wachten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
En dit soort nonsens maar posten en het erbij betrekken tijdens een serieuse discussie.
Leer begrijpend lezen. Jij verwijt de users in dit topic een mening te hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Echt veel te makkelijk tong. Nu lijk JIJ die moeder wel. Iedereen die niet mee-oeh-en-aaht heeft het kennelijk niet begrepen.
Ik hou van discussiëren. Maar wel met argumenten. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar je deed disrespectvol.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ok, ga vooral verder met massaal verontwaardigd zijn. Ik wist niet dat je niet op tegengas zat te wachten.
Outta here.
Nou, wel als het van dit nivo is:quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leer begrijpend lezen. Jij verwijt de users in dit topic een mening te hebben.
Maar goed. Ik zie het volksgericht wel verschijnen...quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:07 schreef tong80 het volgende:
Wat triest dit. Die Noord-Koreaanse indoctrinatie van het kind.
Ze stelt vragen aan haar zoon die hij alleen maar met ja kan beantwoorden.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou, wel als het van dit nivo is:
[..]
Maar goed. Ik zie het volksgericht wel verschijnen....
Wat is hier geen mening aan? Ik lees dit toch voornamelijk als een mening van de persoon die dit zegt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:50 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou, wel als het van dit nivo is:
[..]
Maar goed. Ik zie het volksgericht wel verschijnen....
Dit dus. Kinderen de hemelse smaak van vissticks ontnemen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef Sapstengel het volgende:
Mooi. Moeten ze ook doen met mensen die hun kind opvoeden als vegetariër. Kindermishandeling is het.
Mijn vrouw is vegetarisch maar eet wél visquote:Op dinsdag 18 december 2012 12:55 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dit dus. Kinderen de hemelse smaak van vissticks ontnemen.Absurd!
M'n zus is zo'n vega-teef en haar kleine mannetje krijgt derhalve ook geen vlees/vis.Altijd als het ventje bij Oom Tukker komt logeren gooi ik zo'n 20-pack Iglo in de frituurketel. En smikkelen dat ie doet. Ik zeg dan altijd maar dat het gepaneerde witlof is...
Dat is nou juist zo lastig in dit geval. Rauwvrouw is er van overtuigt dat dit de meest gezonde manier is.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ouders hebben wat mij betreft de plicht om kinderen op een goede manier groot te laten worden.
Dan zou zo iemand wat mij betreft in dit geval (deels) uit de ouderlijke macht gezet moeten kunnen worden. Er zijn tal van experts die het tegendeel beweren en dat haar haar opvatting van "rauw=gezond" dus niet klopt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is nou juist zo lastig in dit geval. Rauwvrouw is er van overtuigt dat dit de meest gezonde manier is.
Mee eens hoor... Maar kijk die docu eens.. Die experts weten er minder van dan zijquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:01 schreef jappas het volgende:
[..]
Dan zou zo iemand wat mij betreft in dit geval (deels) uit de ouderlijke macht gezet moeten kunnen worden. Er zijn tal van experts die het tegendeel beweren en dat haar haar opvatting van "rauw=gezond" dus niet klopt.
Ook bijna letterlijk een konijn.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:44 schreef waht het volgende:
Maar bekijk het positief, dat jochie is een proefkonijn waarvan we kunnen leren.
Als je chronische pijn in je knieen hebt, moet je je schoenen uit doen. Is het 1,5 uur later over.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:05 schreef Specularium het volgende:
Dit is die 'guru':
http://www.uitdaging.net/gezond/David_Wolfe_rawfoods.html
En dat is dus overduidelijk niet het geval. Als een kinderarts - een deskundige - aangifte doet van ondervoeding, zegt dat veel, zo niet alles.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is nou juist zo lastig in dit geval. Rauwvrouw is er van overtuigt dat dit de meest gezonde manier is.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dat is dus overduidelijk niet het geval. Als een kinderarts - een deskundige - aangifte doet van ondervoeding, zegt dat veel, zo niet alles.
Ingrijpen graag, zo snel mogelijk.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:02 schreef muzas het volgende:
[..]
Mee eens hoor... Maar kijk die docu eens.. Die experts weten er minder van dan zijWant dat heeft ze op google gelezen.
Aan die kade bewoog dat joch zijn voet, die hond dook erop omdat hij dacht dat hij met zijn voet eten aanwees. Tom zelf vond de hond ook mager, maar volgens Francis had de dierenarts gezegd dat het beestje mooi slank is; daar heeft ze waarschijnlijk niet van haar geschifte praktijken verteld.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef Mylene het volgende:
De hond moest vasten vanwege oorontsteking. Zielig beest.
Zoals je al zei, de dierenbescherming moet zeker even een kijkje gaan nemen. Arm beest wist niet waar ie het zoeken moest.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Aan die kade bewoog dat joch zijn voet, die hond dook erop omdat hij dacht dat hij met zijn voet eten aanwees. Tom zelf vond de hond ook mager, maar volgens Francis had de dierenarts gezegd dat het beestje mooi slank is; daar heeft ze waarschijnlijk niet van haar geschifte praktijken verteld.
Ik weet 't niet, het lijkt me eerder obsessief en controlerend gedrag van ma. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze psychisch een probleem heeft. Als het groeipatroon van je eigen kind ernstig afwijkt aan dat van anderen is er wel een reden om je dingen te gaan afvragen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Lyrebird het volgende:
Ook niet onbelangrijk: dit is een moeder die erg veel om haar kind geeft.
Deze man heeft gelijk. Iedereen weet dat toen vroeger de mensensoorten veel ouder werden dan wij nu. In betere gezondheid.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef muzas het volgende:
[..]
Als je chronische pijn in je knieen hebt, moet je je schoenen uit doen. Is het 1,5 uur later over.
Klapmongool.
Als er onder meerdere experts het idee is van verwaarlozing/onaanvaardbare opvoeding met wetenschappelijke onderbouwing verder dan een aantal Google zoekresultaten, uit de ouderlijke macht zetten wat mij betreft.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:05 schreef sorcees het volgende:
Laten we Nederland nog verder reguleren:
Als je alleen maar groente te eten krijgt, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je alleen maar junkfood te eten krijgt, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je niet buiten spelen mag, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als de ouders niet opvoeden, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je elke dag naar de kerk moet, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
etc.
Dat willen "we" toch niet?
Het verschil met kinderen die hele dagen junkfood krijgen is dat je overgewicht er met een dieet en wat beweging wel weer af kunt krijgen, maar eventjes 15cm groei inhalen omdat je moeder je vroeger van een dieet van noten en onkruid liet leven gaat iets moeilijker.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef jappas het volgende:
Ik heb de docu (en vorige gezien) en bedoelde het ook meer in het algemeen. Hier zou gewoon sneller tegen opgetreden moeten zijn, het is nu al jaren bekend (sinds de vorige docu) dat dit aan de hand is. In combinatie met het niet naar school gaan had de kinderbescherming hier veel eerder bij moeten zijn.
Dan is het in dit geval maar 'onterecht' omdat kinderen die hele dagen junkfood krijgen ook niet uit huis geplaatst worden, maar in dit geval lijkt het mij voor het kind het beste om dit wel te doen. En dan geldt voor mij in ieder geval elk kind is er éénn.
Dat was inderdaad haar motivatie om hem van school te halen, omdat ze het beeld had van scholieren die in de kantine gevulde koeken aten en blikjes energiedrank in de supermarkt haaldenquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:46 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar hij gaat niet naar school, zijn moeder vond het beter om hem thuis te houden.
Dat mens is echt de weg kwijt.
Die hond inderdaad! Moeders dacht dat de hond last van oorontsteking had, daarom gaf ze hem 3 dagen geen eten, want dat helpt zijn lichaam lichaam de ontsteking beter te bestrijdenquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Aan die kade bewoog dat joch zijn voet, die hond dook erop omdat hij dacht dat hij met zijn voet eten aanwees. Tom zelf vond de hond ook mager, maar volgens Francis had de dierenarts gezegd dat het beestje mooi slank is; daar heeft ze waarschijnlijk niet van haar geschifte praktijken verteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |