abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2012 @ 12:41:09 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_120455835
Nederlandse kinderen zijn te lang door verkeerd voedsel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120455848
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:40 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, nee, ik vind het mens ook geschift. Maar dat vind ik ook van zwartekousen uit de bible belt, van tokkie's die alleen maar euroshopper frikandellen eten en van voetbalhooligans.
Klopt. Maar het feit dat er meer gestoorden zijn, praat geen enkel geval goed.
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:41:43 #103
66825 Reya
Fier Wallon
pi_120455856
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef tong80 het volgende:
'Ik geef mijn hond nu een paar dagen niks te eten wegens zijn oorontsteking. Ik denk dat ie het na 2 dagen wel begint te begrijpen.'

Need to say more ?

Dat is wel sneu, inderdaad. Op zich zou ik het wel steunen als ze zelf zou stoppen met eten bij elke infectie die ze oploopt.
pi_120455862
Zo'n blender is ook niet echt natuurlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 12:41:56 #105
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120455863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:39 schreef tong80 het volgende:
'Ik ben toch een intelligent weldenkend goed sprekend persoon ?'

'Zeg nou zelf ?'

Dat soort vragen stelt ze ook aan haar zoon.

Daaraan kon je herkennen dat het een goede advocaat is. Hij kwam er zonder kleerscheuren er door zonder de vraag concreet te hebben beantwoord.
pi_120455899
- geen tomaten

- Wel, het is lekker met tomaten...

- nee....

- Wél tom, het is wél lekker met tomaten.

Jezus :')
pi_120455923
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:41 schreef muzas het volgende:

[..]

Klopt. Maar het feit dat er meer gestoorden zijn, praat geen enkel geval goed.
Helemaal mee eens. Maar verder is dit gewoon apies kijken en allemaal in koor verontwaardigd oeh-en-aah roepen. Telegraaf sensatie zeg maar. Lekker veilig van een grote afstand schande spreken en niet zien wat er in je directe omgeving allemaal gebeurt.
pi_120455963
Maar bekijk het positief, dat jochie is een proefkonijn waarvan we kunnen leren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_120455986
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Maar verder is dit gewoon apies kijken en allemaal in koor verontwaardigd oeh-en-aah roepen. Telegraaf sensatie zeg maar. Lekker veilig van een grote afstand schande spreken en niet zien wat er in je directe omgeving allemaal gebeurt.
Beetje generaliserend. Wellicht dat zoiets als dit juist ogen opent voor de omgeving. Of het iets bespreekbaarder maakt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2012 @ 12:45:46 #111
7889 tong80
Spleenheup
pi_120456013
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Leg dit eens uit :? Fok! is toch een discussieforum. Waar je geachten en meningen uitwisselt.

Je lijkt die moeder wel. Mijn mening telt en de rest geloof ik niet of ben het er niet mee eens. Punt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120456047
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:45 schreef muzas het volgende:

[..]

Beetje generaliserend. Wellicht dat zoiets als dit juist ogen opent voor de omgeving. Of het iets bespreekbaarder maakt.
Mwoch. Zou kunnen, dan ben ik maar een pessimist op dit vlak. Maar het past prima in de sensatiebelustheid van mensen tegenwoordig. Stille tochten voor een bultrug organiseren uit dierenliefde maar wel naar de kiloknaller voor je volgespoten kippenvlees.
pi_120456086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leg dit eens uit :? Fok! is toch een discussieforum. Waar je geachten en meningen uitwisselt.

Je lijkt die moeder wel. Mijn mening telt en de rest geloof ik niet of ben het er niet mee eens. Punt.

Echt veel te makkelijk tong. Nu lijk JIJ die moeder wel. Iedereen die niet mee-oeh-en-aaht heeft het kennelijk niet begrepen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2012 @ 12:47:41 #114
7889 tong80
Spleenheup
pi_120456091
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:46 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mwoch. Zou kunnen, dan ben ik maar een pessimist op dit vlak. Maar het past prima in de sensatiebelustheid van mensen tegenwoordig. Stille tochten voor een bultrug organiseren uit dierenliefde maar wel naar de kiloknaller voor je volgespoten kippenvlees.
En dit soort nonsens maar posten en het erbij betrekken tijdens een serieuse discussie.

pi_120456109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

En dit soort nonsens maar posten en het erbij betrekken tijdens een serieuse discussie.

Ok, ga vooral verder met massaal verontwaardigd zijn. Ik wist niet dat je niet op tegengas zat te wachten.

Outta here.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2012 @ 12:48:27 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_120456112
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:47 schreef Luigi het volgende:

[..]

Echt veel te makkelijk tong. Nu lijk JIJ die moeder wel. Iedereen die niet mee-oeh-en-aaht heeft het kennelijk niet begrepen.
Leer begrijpend lezen. Jij verwijt de users in dit topic een mening te hebben.

† In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 12:49:29 #117
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120456145
Er zijn mensen die uit liefde hun kippetjes volspuiten. Andere volkeren weer liever schaap, geit of gnoe.
pi_120456156
Zou Mertens ook alleen rauw gegeten hebben?
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2012 @ 12:50:10 #119
7889 tong80
Spleenheup
pi_120456173
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ok, ga vooral verder met massaal verontwaardigd zijn. Ik wist niet dat je niet op tegengas zat te wachten.

Outta here.
Ik hou van discussiëren. Maar wel met argumenten. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar je deed disrespectvol.

Succes verder in andere topics. Hoop niet dat ze je tegenspreken.

pi_120456179
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leer begrijpend lezen. Jij verwijt de users in dit topic een mening te hebben.

Nou, wel als het van dit nivo is:

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:07 schreef tong80 het volgende:
Wat triest dit. Die Noord-Koreaanse indoctrinatie van het kind.

Maar goed. Ik zie het volksgericht wel verschijnen... :').
pi_120456261
ze heeft in 2 uur googlen alleen maar gevonden dat vlees schadelijk is. :')

Je kan op internet ook vinden dat je je eerstgeborene moet offeren voor een goede oogst, of op zn kop koffie moet drinken als je een jongetje wilt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 18 december 2012 @ 12:52:43 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_120456270
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

[..]

Ze stelt vragen aan haar zoon die hij alleen maar met ja kan beantwoorden.

'Je bent het er toch mee eens dat je moeder dit doet en je vindt het toch echt lekker ?'

Een 12-jarig kind zegt dan ja.

pi_120456288
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

[..]

Wat is hier geen mening aan? Ik lees dit toch voornamelijk als een mening van de persoon die dit zegt.

Zo kwam het op mij ook over: Op bijna alles wat Tom zelf te zeggen heeft heeft moeders direct ook weer iets te zeggen, waarbij toch echt even haar ideeën genoemd moeten worden.
pi_120456378
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef Sapstengel het volgende:
Mooi. Moeten ze ook doen met mensen die hun kind opvoeden als vegetariër. Kindermishandeling is het.
Dit dus. Kinderen de hemelse smaak van vissticks ontnemen. :{w Absurd!

M'n zus is zo'n vega-teef en haar kleine mannetje krijgt derhalve ook geen vlees/vis. :') Altijd als het ventje bij Oom Tukker komt logeren gooi ik zo'n 20-pack Iglo in de frituurketel. En smikkelen dat ie doet. Ik zeg dan altijd maar dat het gepaneerde witlof is... :')
pi_120456430
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:55 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Dit dus. Kinderen de hemelse smaak van vissticks ontnemen. :{w Absurd!

M'n zus is zo'n vega-teef en haar kleine mannetje krijgt derhalve ook geen vlees/vis. :') Altijd als het ventje bij Oom Tukker komt logeren gooi ik zo'n 20-pack Iglo in de frituurketel. En smikkelen dat ie doet. Ik zeg dan altijd maar dat het gepaneerde witlof is... :')
Mijn vrouw is vegetarisch maar eet wél vis :')

Gelukkig heeft ze hier zelf (op volwassen leeftijd) voor gekozen. Schoonmoederlief maakt de beste stoofschotels van het land _O_
pi_120456440
Ouders hebben wat mij betreft de plicht om kinderen op een goede manier groot te laten worden. Dit kind wordt gedwongen om een ongezond dieet te volgen, omdat de moeder bedacht heeft dat dat "gezonder" is. En vanwege die obsessie van de moeder gaat het kind ook niet naar school.

Onmiddellijk uit huis plaatsen, die jongen. En eigenlijk zou de moeder strafrechtelijk vervolgd moeten worden worden. Zet die jongen zo snel mogelijk op een gevarieerd dieet. Hij is nu 15, wellicht kan er nog wat groeiachterstand worden ingehaald.
pi_120456484
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ouders hebben wat mij betreft de plicht om kinderen op een goede manier groot te laten worden.
Dat is nou juist zo lastig in dit geval. Rauwvrouw is er van overtuigt dat dit de meest gezonde manier is.
pi_120456509
Dat mens is wel een beetje doorgeschoten, maar haar tekortkomingen liggen vooral op het opvoedkundige vlak, de rauwe voeding lijkt nu wel "cherrypicking", wel een lekker FOK! topic.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_120456561
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:59 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat is nou juist zo lastig in dit geval. Rauwvrouw is er van overtuigt dat dit de meest gezonde manier is.
Dan zou zo iemand wat mij betreft in dit geval (deels) uit de ouderlijke macht gezet moeten kunnen worden. Er zijn tal van experts die het tegendeel beweren en dat haar haar opvatting van "rauw=gezond" dus niet klopt.
pi_120456588
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:01 schreef jappas het volgende:

[..]

Dan zou zo iemand wat mij betreft in dit geval (deels) uit de ouderlijke macht gezet moeten kunnen worden. Er zijn tal van experts die het tegendeel beweren en dat haar haar opvatting van "rauw=gezond" dus niet klopt.
Mee eens hoor... Maar kijk die docu eens.. Die experts weten er minder van dan zij :') Want dat heeft ze op google gelezen.
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 13:05:36 #132
137949 Disana
pi_120456722
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:44 schreef waht het volgende:
Maar bekijk het positief, dat jochie is een proefkonijn waarvan we kunnen leren.
Ook bijna letterlijk een konijn.

En zelfs de hond, zoals al werd opgemerkt, is onderhevig aan haar krankzinnige denkbeelden. De Dierenbescherming mag er ook wel eens langs gaan.
pi_120456742
quote:
Als je chronische pijn in je knieen hebt, moet je je schoenen uit doen. Is het 1,5 uur later over.

Klapmongool.
pi_120456749
Ik heb de docu (en vorige gezien) en bedoelde het ook meer in het algemeen. Hier zou gewoon sneller tegen opgetreden moeten zijn, het is nu al jaren bekend (sinds de vorige docu) dat dit aan de hand is. In combinatie met het niet naar school gaan had de kinderbescherming hier veel eerder bij moeten zijn.

Dan is het in dit geval maar 'onterecht' omdat kinderen die hele dagen junkfood krijgen ook niet uit huis geplaatst worden, maar in dit geval lijkt het mij voor het kind het beste om dit wel te doen. En dan geldt voor mij in ieder geval elk kind is er éénn.
pi_120456751
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:59 schreef muzas het volgende:

[..]

En dat is dus overduidelijk niet het geval. Als een kinderarts - een deskundige - aangifte doet van ondervoeding, zegt dat veel, zo niet alles.

Ingrijpen graag, zo snel mogelijk.
pi_120456771
De hond moest vasten vanwege oorontsteking. Zielig beest.
pi_120456808
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dat is dus overduidelijk niet het geval. Als een kinderarts - een deskundige - aangifte doet van ondervoeding, zegt dat veel, zo niet alles.

Ingrijpen graag, zo snel mogelijk.
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:02 schreef muzas het volgende:

[..]

Mee eens hoor... Maar kijk die docu eens.. Die experts weten er minder van dan zij :') Want dat heeft ze op google gelezen.
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 13:09:03 #138
137949 Disana
pi_120456873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef Mylene het volgende:
De hond moest vasten vanwege oorontsteking. Zielig beest.
Aan die kade bewoog dat joch zijn voet, die hond dook erop omdat hij dacht dat hij met zijn voet eten aanwees. Tom zelf vond de hond ook mager, maar volgens Francis had de dierenarts gezegd dat het beestje mooi slank is; daar heeft ze waarschijnlijk niet van haar geschifte praktijken verteld.
pi_120457104
Niks mis met een gezond hapje groenten allen je kunt ook doorschieten, gewoon triest jongen is nu een puber en gaat heel wat ellende over zich heen krijgen. Dat is verre van een pretje bovenal ook al word de jongen slecht verzorgt beland het nu in ene leefgroep dat zal deze jongen heel leuk gaan vinden.. Dacht het dus even niet.

En daar zit het hele probleem die moeder spoort niet dat wisten we al, echter is deze jongen gewend zo te leven zo eruit rukken uit zijn vertrouwende levensomgeving is ook niet goed voor hem. En vergeet niet dat de jaren na dit alles nog zwaar voor hem zullen zijn. Het is niet zo dat als hij nu ineens daar word weggehaald alles goed komt.

En ik hoop dan ook dat daar opgelet word wat helaas meestal niet het geval is, uiteraard is deze situatie bij moeder ook verre van gewenst.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_120457132
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Aan die kade bewoog dat joch zijn voet, die hond dook erop omdat hij dacht dat hij met zijn voet eten aanwees. Tom zelf vond de hond ook mager, maar volgens Francis had de dierenarts gezegd dat het beestje mooi slank is; daar heeft ze waarschijnlijk niet van haar geschifte praktijken verteld.
Zoals je al zei, de dierenbescherming moet zeker even een kijkje gaan nemen. Arm beest wist niet waar ie het zoeken moest.
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:18:18 #141
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_120457177
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:18 schreef Lyrebird het volgende:
Ook niet onbelangrijk: dit is een moeder die erg veel om haar kind geeft.
Ik weet 't niet, het lijkt me eerder obsessief en controlerend gedrag van ma. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze psychisch een probleem heeft. Als het groeipatroon van je eigen kind ernstig afwijkt aan dat van anderen is er wel een reden om je dingen te gaan afvragen.

Moet de hele overheid daar over vallen? Neen. Maar voor de kinderbescherming is het natuurlijk wel een zaak lijkt me.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_120457287
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef muzas het volgende:

[..]

Als je chronische pijn in je knieen hebt, moet je je schoenen uit doen. Is het 1,5 uur later over.

Klapmongool.
Deze man heeft gelijk. Iedereen weet dat toen vroeger de mensensoorten veel ouder werden dan wij nu. In betere gezondheid.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120458723
Laten we Nederland nog verder reguleren:
Als je alleen maar groente te eten krijgt, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je alleen maar junkfood te eten krijgt, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je niet buiten spelen mag, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als de ouders niet opvoeden, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je elke dag naar de kerk moet, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?

etc.
Dat willen "we" toch niet?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_120459054
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:05 schreef sorcees het volgende:
Laten we Nederland nog verder reguleren:
Als je alleen maar groente te eten krijgt, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je alleen maar junkfood te eten krijgt, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je niet buiten spelen mag, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als de ouders niet opvoeden, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?
Als je elke dag naar de kerk moet, uit de ouderlijke macht zetten, maar waar naartoe?

etc.
Dat willen "we" toch niet?
Als er onder meerdere experts het idee is van verwaarlozing/onaanvaardbare opvoeding met wetenschappelijke onderbouwing verder dan een aantal Google zoekresultaten, uit de ouderlijke macht zetten wat mij betreft.

Dit geldt wat mij betreft ook in zeker mate voor alleen maar junkfood te eten krijgen. Let echter wel op dat je met "alleen maar groente te eten krijgen" ook niet een eerlijk beeld schetst. Hij eet alleen rauwe groente en mist hierdoor gewoon een hoop voedingsstoffen die iemand in de groei nodig heeft.

Bovendien speelt hier ook het niet naar school gaan een grote rol. Die jongen gaat niet naar school "omdat het niet te verenigen is met zijn levensstijl". Dat klinkt voor mij heel erg als "Ik kan hem niet onder de duim houden als ik hem niet zie en dus blijft hij maar mooi thuis". Als een fundamentalistische gelovige dit zou doen zou ik er ook zo over denken, dan wordt het kind te erg beperkt in zijn eigen vrij denken en worden hem normen en waarden opgedrongen. Ik vraag me zeer af of dit op de lange termijn wel goed is. Het kan dan goed zijn voor een kind om ook een tijd een andere kant te zien.
pi_120459136
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef jappas het volgende:
Ik heb de docu (en vorige gezien) en bedoelde het ook meer in het algemeen. Hier zou gewoon sneller tegen opgetreden moeten zijn, het is nu al jaren bekend (sinds de vorige docu) dat dit aan de hand is. In combinatie met het niet naar school gaan had de kinderbescherming hier veel eerder bij moeten zijn.

Dan is het in dit geval maar 'onterecht' omdat kinderen die hele dagen junkfood krijgen ook niet uit huis geplaatst worden, maar in dit geval lijkt het mij voor het kind het beste om dit wel te doen. En dan geldt voor mij in ieder geval elk kind is er éénn.
Het verschil met kinderen die hele dagen junkfood krijgen is dat je overgewicht er met een dieet en wat beweging wel weer af kunt krijgen, maar eventjes 15cm groei inhalen omdat je moeder je vroeger van een dieet van noten en onkruid liet leven gaat iets moeilijker.
pi_120459347
Heb de documentaire gezien. Het probleem is nu dus niet het eten maar dat hij niet naar school gaat. Daarmee breekt die moeder de wet.
pi_120459425
Ik zie niet meteen een reden waarom een rauw vegan dieet ongezond zou zijn, mits je voldoende B12 en enkele andere toevoegingen slikt. Proefdieren leven langer als ze een kalorie-arm dieet krijgen. Dat dit niet noodzakelijk voor primaten geldt weten we pas sinds augustus dit jaar, toen de resultaten voor rhesus apen bekend werden.
Wil niet zeggen dat het specifiek dieet van de jongen gezond is.
pi_120459510
Weet nou ook niet wat er zo rampzalig aan is dat die jongen 12 cm kleiner is dan dat hij had kunnen zijn. Ja en dan? Zolang je in de Python mag is er niet zoveel aan de hand.
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:40:50 #149
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_120459968
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:46 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja maar hij gaat niet naar school, zijn moeder vond het beter om hem thuis te houden.

Dat mens is echt de weg kwijt.
Dat was inderdaad haar motivatie om hem van school te halen, omdat ze het beeld had van scholieren die in de kantine gevulde koeken aten en blikjes energiedrank in de supermarkt haalden :')

Wat een vreselijk mens die moeder.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:44:33 #150
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_120460085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Die hond inderdaad! Moeders dacht dat de hond last van oorontsteking had, daarom gaf ze hem 3 dagen geen eten, want dat helpt zijn lichaam lichaam de ontsteking beter te bestrijden 8)7
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')