Men verheft niet het individu maar de regel tot norm ~ Meister Kalbsfleischquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En aan de andere kant een ouder die haar twee zoons graag naar school wilde hebben, maar wat niet kon.
En zowel in het geval van Tom als in het geval van die twee andere jongens is het grootste probleem het feit dat de ouder het onderwijs niet geschikt vindt voor het kind, niet of het dat ook werkelijk niet is.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Men verheft niet het individu maar de regel tot norm ~ Meister Kalbsfleisch
Het niet voldoen aan de leerplicht is strafbaar indien er geen vrijstelling voor verleend is. Wat ouders er zelf allemaal van vinden en waarom doet er niet eens toe.quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zowel in het geval van Tom als in het geval van die twee andere jongens is het grootste probleem het feit dat de ouder het onderwijs niet geschikt vindt voor het kind, niet of het dat ook werkelijk niet is.
Een ernstig ondervoed kind... Curves... Mag ik aannemen dat jij onderdeel uitmaakt van de 'betuttelingsmaatschappij"? (no offensequote:Op dinsdag 18 december 2012 23:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee.
- Er zitten ver onvoldoende eiwitten in zijn dieet.
- Het calciumgehalte was heel zorgelijk.
- Het vetgehalte, met name specifieke vetten, ontbraken geheel aan het dieet.
Daarnaast is zijn groeicurve vergelijkbaar met die van een ernstig ondervoed kind.
Let wel, curve he! Da's dus wat anders dan dat 'ie alleen korter blijft dan andere kinderen, maar het betekent ook dat zijn eigen groei geen goed lijntje volgt. En ja, da's zorgwekkend.
Deze moederkoek bevat uitsluitend biologische & ecologische verantwoorde ingrediënten?quote:Op woensdag 19 december 2012 00:29 schreef madamekoekoek het volgende:
[..]
Een ernstig ondervoed kind... Curves... Mag ik aannemen dat jij onderdeel uitmaakt van de 'betuttelingsmaatschappij"? (no offense)
Let wel, de vitamines en natuurlijke producten die deze jongen binnen krijgt (ik weet niet of je daar enig verstand van hebt, hoe sommige natuurlijke producten 10x beter werken dan pilletjes van de dokter), en daar heeft moeders goed over nagedacht. en ja, ze draaft 'n beetje door maar d'r zoon krijgt in ieder geval geen hangtietjes van de kip die verwerkt wordt bij KFC of woede uitbarstingen van de chemische troep
Nee, verre van zelfsquote:Op woensdag 19 december 2012 00:29 schreef madamekoekoek het volgende:
Een ernstig ondervoed kind... Curves... Mag ik aannemen dat jij onderdeel uitmaakt van de 'betuttelingsmaatschappij"? (no offense )
moederkoek? als je bedoelt zijn dieet, jazekerquote:Op woensdag 19 december 2012 00:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Deze moederkoek bevat uitsluitend biologische & ecologische verantwoorde ingrediënten?
Volgens mij was de rechter blind, dat scheelt dan weer.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, en ik weet niet of die dingeszaadjes je respect ook aantasten, maar ik zou m'n kind toch wel leren om een petje af te zetten in de rechtbank. Even als extraatje.
Wat ik overigens ook niet begrijp is dat het allemaal zo lang moet duren. Drie jaar niet naar school. En dan maar janken over die ouders die hun kinderen een middagje van school houden om de files te ontwijken
Net als een geblinddoekte vrouwe Justitia. Oordelen zonder aanziens des persoons!quote:Op woensdag 19 december 2012 00:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij was de rechter blind, dat scheelt dan weer.
Inderdaad, heel vreemd. Één halve dag extra ongevraagd verlof vóór de zomervakantie levert je al een bezoek en boete van de leerplichtambtenaar op (en terecht, overigens).quote:Op woensdag 19 december 2012 00:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat ik overigens ook niet begrijp is dat het allemaal zo lang moet duren. Drie jaar niet naar school. En dan maar janken over die ouders die hun kinderen een middagje van school houden om de files te ontwijken
Ze had ook kunnen besluiten niet mee te werken aan de documentaire, maar kennelijk heeft ze er geen moeite mee zichzelf en haar kind in de schijnwerpers te zetten.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:20 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind alle aandacht voor deze zaak maar schromelijk overdreven. Maarja, typisch het Nederlandse gepeupel weer hè. Kan zich alleen maar druk maken om iets als het kant-en-klaar op een zilveren bordje in hapklare brokken bij ze wordt aangeleverd. Voor de rest; wat je niet ziet bestaat niet.
Nou nee, ik vind dat niet terecht, maar da's een andere discussiequote:Op woensdag 19 december 2012 08:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Inderdaad, heel vreemd. Één halve dag extra ongevraagd verlof vóór de zomervakantie levert je al een bezoek en boete van de leerplichtambtenaar op (en terecht, overigens).
Overigens vind ik het jammer dat ze dat mens niet aanpakken vanwege kindermishandeling maar alleen vanwege het schoolverzuim.
Het is zolderkamerexperts, zonder hoofdletter en aan elkaar.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:36 schreef Nielsch het volgende:
Kijk alle FOK! Zolderkamer experts zich eens als aasgieren op deze zaak duiken.
waarom droeg hij dan een bril?quote:Op woensdag 19 december 2012 00:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij was de rechter blind, dat scheelt dan weer.
Genoten was beter geweest dan gehad.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is zolderkamerexperts, zonder hoofdletter en aan elkaar.
Heb jij ook thuisonderwijs gehad?
Heb je de documentaire gezien? Heb jij de indruk dat die jongen de kans krijgt zijn mening te vormen, laat staan te uiten?quote:Op woensdag 19 december 2012 09:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
Grove schending van de vrijheid van die mensen. Als de jongen er blij mee is dan is er niets mis met thuis onderwijs volgen en thuis rauw eten eten. Mensen moeten zich niet zo met elkaar bemoeien. (al helemaal die achterlijke overheidsinstanties niet)
Ik ga niet uit van een documentaire. Laat hij in een een op een gesprek aan een rechter vertellen wat hij zelf wil en houdt er dan over op. Even voor de duidelijkheid. Ik vind het zelf afschuwelijk. Moet er niet aan denken.quote:Op woensdag 19 december 2012 09:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je de documentaire gezien? Heb jij de indruk dat die jongen de kans krijgt zijn mening te vormen, laat staan te uiten?
Maar hoe kan zo'n kind weten wat hij wil, als z'n moeder in z'n nek zit om hem te domineren? Enige wat hij écht zelf wilde, was vaker bij broer en vader zijn, gaf 'ie aan in het verzoek tot vrijstelling van de schoolplicht en daarover zag je ma denken 'oei, daar had ik beter op moeten sturen'....quote:Op woensdag 19 december 2012 09:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik ga niet uit van een documentaire. Laat hij in een een op een gesprek aan een rechter vertellen wat hij zelf wil en houdt er dan over op. Even voor de duidelijkheid. Ik vind het zelf afschuwelijk. Moet er niet aan denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |