abonnement Unibet Coolblue
pi_120720577
Die bron is er, dat leg ik toch reeds uit!.....Couzy hoef je helemaal niet meer te noemen, is niet van belang...

Ik kreeg verder net nog nieuwe info binnen over Delius Pit, maar daar Delius Pit als helderziende hier niet serieus genomen wordt zal ik het maar niet plaatsen..Zowel de 'oral history' getuigen als 'helderzienden' worden niet serieus genomen of meteen belachelijk gemaakt...
Dat is wat ik eerder al aangaf zo vervelend en killing voor dit forum. Het krijgt geen eerlijke kans(omdat het niet als 100% bewijsbare feiten wordt beschouwd) waardoor ook belangrijke posters wegblijven ...Ik denk ook dat Schalkwijk het achterste van zijn tong nog niet hebt (durven?) laten zien.......

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 23:43 schreef Dragonflys het volgende:

[..]

Waar Dissectienaald de ongefundeerde conclusie vandaan haalt dat Bursch snel is weggegaan is mij een raadsel. Feit is wel dat Dr. Bursch een vervolgonderzoek wenselijk achtte.Zie boek blz.101. Maar ja, op 5 december was Sinterklaas nog niet bij je langs geweest
Dat vroeg ik me eerder ook al af ;) Typisch weer een voorbeeld van de onwetendheid (en oppertunisme van zijn obsessief 'wetenschappelijke' benadering) van DN en overhaaste conclusies...hij denkt met zijn paar maanden onderzoek reeds iedereen te kunnen overvleugelen....laten we hopen dat hij na zijn kerstmispauze eens tot zinnen is gekomen....
Er is veel meer info over Bursch,,,Dit wordt uitgelegd in één van de volgende R-H boeken die er aan zitten te komen.......geschreven door één van de.......*vul zelf maar in*
pi_120720724
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:52 schreef aos het volgende:
Die bron is er, dat leg ik toch reeds uit!.....Couzy hoef je helemaal niet meer te noemen, is niet van belang...

Ik kreeg verder net nog nieuwe info binnen over Delius Pit, maar daar Delius Pit als helderziende hier niet serieus genomen wordt zal ik het maar niet plaatsen..Zowel de 'oral history' getuigen als 'helderzienden' worden niet serieus genomen of meteen belachelijk gemaakt...
Dat is wat ik eerder al aangaf zo vervelend en killing voor dit forum. Het krijgt geen eerlijke kans(omdat het niet als 100% bewijsbare feiten wordt beschouwd) waardoor ook belangrijke posters wegblijven ...Ik denk ook dat Schalkwijk het achterste van zijn tong nog niet hebt (durven?) laten zien.......

[..]

Dat vroeg ik me eerder ook al af ;) Typisch weer een voorbeeld van de onwetendheid (en oppertunisme van zijn obsessief 'wetenschappelijke' benadering) van DN en overhaaste conclusies...hij denkt met zijn paar maanden onderzoek reeds iedereen te kunnen overvleugelen....laten we hopen dat hij na zijn kerstmispauze eens tot zinnen is gekomen....
Er is veel meer info over Bursch,,,Dit wordt uitgelegd in één van de volgende R-H boeken die er aan zitten te komen.......geschreven door één van de.......*vul zelf maar in*
Ik zou toch wel heel graag horen wat je voor nieuwe informatie hebt over Delius Pit. Ik heb daar zelf ook al verschillende posts over geplaatst dus de interesse is er echt wel.
pi_120721033
Dus samenvattend ;
De Couzy site is gewoon copy/past werk van de bekende bronnen....*vul zelf maar in* ..., en wat verdraaingen om het verhaal wat smeuiger te maken, en meer gericht op het Koningshuis , en na de aanpassing van 1 maart 2012 werd het één groot complotverhaal...inderdaad zijn 'magnus opus'......
pi_120721200
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou toch wel heel graag horen wat je voor nieuwe informatie hebt over Delius Pit. Ik heb daar zelf ook al verschillende posts over geplaatst dus de interesse is er echt wel.
Ja dat begrijp ik ;) ,maar ik wil in ieder geval eerst het één en ander nog onderzoeken hierover...Ik heb wél mijn toestemming overigens van de bron......
pi_120721295
Zeg dan niet dat je het niet deelt omdat het mensen niet zou boeien......
pi_120721366
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 16:08 schreef liedetector het volgende:
Zeg dan niet dat je het niet deelt omdat het mensen niet zou boeien......
Dat zeg ik toch niet......
pi_120721425
quote:
Ik kreeg verder net nog nieuwe info binnen over Delius Pit, maar daar Delius Pit als helderziende hier niet serieus genomen wordt zal ik het maar niet plaatsen..Zowel de 'oral history' getuigen als 'helderzienden' worden niet serieus genomen of meteen belachelijk gemaakt...
pi_120721579
quote:
Zowel de 'oral history' getuigen als 'helderzienden' worden niet serieus genomen of meteen belachelijk gemaakt...
Terecht ook dat helderzienden niet serieus worden genomen.
pi_120721688
Los daarvan, zeg je dus wel degelijk dat je hetdaarom niet deelt......
pi_120723549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:33 schreef aos het volgende:

Overigens de eerder genoemde kunstschilder waarover gespeculeerd was is Jos Lussenburg(1878-1975)
waar op heb je deze conclusie gebaseerd?

Ik had begrepen dat het verhaal van Delius Pit komt. Hij was ook kunstschilder, daarom misschien de verwarring bij HS in het boek?
pi_120723962
quote:
Ja, aardige man hoor, maar ben wel bijzonder skeptisch over informatie die door helderzienden wordt geleverd, anders dan minister Opstelten zeg maar...
I´m back.
pi_120724068
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 17:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, aardige man hoor, maar ben wel bijzonder skeptisch over informatie die door helderzienden wordt geleverd, anders dan minister Opstelten zeg maar...
Ja begrijp ik, zet het dan ook neer om mede-users zoekwerk te besparen.
pi_120725500
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 16:02 schreef aos het volgende:
Dus samenvattend ;
De Couzy site is gewoon copy/past werk van de bekende bronnen....*vul zelf maar in* ..., en wat verdraaingen om het verhaal wat smeuiger te maken, en meer gericht op het Koningshuis , en na de aanpassing van 1 maart 2012 werd het één groot complotverhaal...inderdaad zijn 'magnus opus'......
Ja, okee dat vastgesteld hebbende, van welke tekst dienen we dan uit te gaan?
I´m back.
  maandag 24 december 2012 @ 18:01:52 #115
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_120726891
jos lussenburg word namelijk achter in het boek bij de bronvermelding vermeld, maar het kan ook cris ten brugge kate zijn is ook een kunstschilder namelijk ;)
pi_120727127
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:01 schreef Zonnestraal10 het volgende:
jos lussenburg word namelijk achter in het boek bij de bronvermelding vermeld, maar het kan ook cris ten brugge kate zijn is ook een kunstschilder namelijk ;)
ten bruggen Kate kwam pas veel later naar Nunspeet, Lussenburg was musicus, later kunstschilder. Mij niet bekend dat hij stroopte, past ook niet bij het beeld van de man. Maar AOS lijkt heel stellig, hij zal toch niet zomaar een naam noemen die in de bronvermelding staat die ook schilder is?

Daarbij dus mijn opmerking dat kunstschilder Delius Pit volgens mijn informatie met het verhaal van de geheimzinnige bijeenkomst kwam en dat het boek hier mogelijk ernaast zit..
pi_120727193
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 18:08 schreef gerhardius het volgende:

[..]

ten bruggen Kate kwam pas veel later naar Nunspeet, Lussenburg was musicus, later kunstschilder. Mij niet bekend dat hij stroopte, past ook niet bij het beeld van de man. Maar AOS lijkt heel stellig, hij zal toch niet zomaar een naam noemen die in de bronvermelding staat die ook schilder is?

Daarbij dus mijn opmerking dat kunstschilder Delius Pit volgens mijn informatie met het verhaal van de geheimzinnige bijeenkomst kwam en dat het boek hier mogelijk ernaast zit..
Geheimzinnige bijeenkomst?
I´m back.
pi_120727296
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2012 16:15 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Terecht ook dat helderzienden niet serieus worden genomen.
Mijn idee ook idd, geef anders maar eens een goede reden waarom we niet een wichelroedeloper kunnen inhuren.
Hoe ver verwijderd ben je dan niet van ook maar in de verste verte enigszins betrouwbaar bewijs, jongens come on...
I´m back.
pi_120727663
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geheimzinnige bijeenkomst?
de rituele scène bij de vijver uit het boek p144
pi_120727675
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mijn idee ook idd, geef anders maar eens een goede reden waarom we niet een wichelroedeloper kunnen inhuren.
Hoe ver verwijderd ben je dan niet van ook maar in de verste verte enigszins betrouwbaar bewijs, jongens come on...
Er zijn voorbeelden dat helderzienden bij politie-onderzoeken beslissende gouden tips brachten.
Maar het tegendeel is ook waar. Vandaar dat de politie nauwelijks werkt met helderzienden.
Zelf heb ik ook wel eens een helderziend moment, maar meestal niet. Ik heb meer gelijk door logisch te redeneren vanuit de feiten en waarschijnlijkheden
pi_120727742
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2012 18:23 schreef gerhardius het volgende:

[..]

de rituele scène bij de vijver uit het boek p144
Ik heb dat boek niet, jong, vandaag nog even in een boekenzaak geweest en niet zien liggen ook...
I´m back.
pi_120728027
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn voorbeelden dat helderzienden bij politie-onderzoeken beslissende gouden tips brachten.
Maar het tegendeel is ook waar. Vandaar dat de politie nauwelijks werkt met helderzienden.
Zelf heb ik ook wel eens een helderziend moment, maar meestal niet. Ik heb meer gelijk door logisch te redeneren vanuit de feiten en waarschijnlijkheden
Tja, je kunt een ingeving/intuitie hebben, maar ik denk dat je met een ingeving weinig kunt als bewijs zijnde.
Helderzienden of cold readers zijn vaak gewoon lieden die gebruik maken van handig vraagjes stellen gecombineerd met logisch redeneren en dan net doen alsof ze uit een esoterisch vaatje kennis tappen. Ik kan dat niet serieus nemen. Dat is een epistemologie die, zoals je zelf al impliceert, in gerechtelijke kringen hier in Nederland ook niet serieus genomen wordt, behalve door minister Opstelten. Ik wil FvV er niet aan ophangen iig, jij wel?
I´m back.
pi_120728709
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, je kunt een ingeving/intuitie hebben, maar ik denk dat je met een ingeving weinig kunt als bewijs zijnde.
Helderzienden of cold readers zijn vaak gewoon lieden die gebruik maken van handig vraagjes stellen gecombineerd met logisch redeneren en dan net doen alsof ze uit een esoterisch vaatje kennis tappen. Ik kan dat niet serieus nemen. Dat is een epistemologie die, zoals je zelf al impliceert, in gerechtelijke kringen hier in Nederland ook niet serieus genomen wordt, behalve door minister Opstelten. Ik wil FvV er niet aan ophangen iig, jij wel?
Helderziendheid bestaat zeker wel... Maar men heeft het te vaak mis of veel te vaag en dan is dat extra-zoekwerk voor de politie en veel te vaak leidt het nergens heen.
Ik herinner me dat met de ontvoering van Gerrit Heijn veel helderzienden het mis hadden of met veel te vage 'ingevingen' kwamen.. Achteraf had een enkeling het wel juist. Maar dat is achteraf bekeken.
Het is een onbetrouwbare opsporingsmethode.
En dan heb ik het over gewone eerlijke mensen. Hoewel soms ook door zweverigheid vertroebelde taal uitslaan. Of dubieus zijn door een overdaad aan 'geloof' . Idd veel te rommelig.

Daarnaast heb je ook mensen die bewust aan het rommelen zijn. Ook teveel.
pi_120728745
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Helderziendheid bestaat zeker wel... Maar men heeft het te vaak mis of veel te vaag en dan is dat extra-zoekwerk voor de politie en veel te vaak leidt het nergens heen.
Ik herinner me dat met de ontvoering van Gerrit Heijn veel helderzienden het mis hadden of met veel te vage 'ingevingen' kwamen.. Achteraf had een enkeling het wel juist. Maar dat is achteraf bekeken.
Het is een onbetrouwbare opsporingsmethode.
En dan heb ik het over gewone eerlijke mensen. Hoewel soms ook door zweverigheid vertroebelde taal uitslaan. Of dubieus zijn door een overdaad aan 'geloof' . Idd veel te rommelig.

Daarnaast heb je ook mensen die bewust aan het rommelen zijn. Ook teveel.
Hoezo werkt dat zeker wel? Hoe werkt dat dan helderziendheid?
I´m back.
pi_120728837
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo werkt dat zeker wel? Hoe werkt dat dan helderziendheid?
hahaha... hoe helderziendheid werkt ... weet geen mens
Het kan helemaal niet bestaan volgens (de hedendaagse bewezen interpretatie van) de natuurwetten die we kennen.
Maak maar een topic in een ander subforum hierover.

ontopic:
quote:
Om en nabij 3000 helderzienden meldden zich bij justitie. Slechts vier voorspelden correct dat Gerrit Jan was vermoord. De rest beweerde dat Heijn inderdaad door een bende werd vastgehouden en nog in leven zou zijn.

Geen enkele helderziende kon de politie naar de dader leiden. Of toch wel? Paragnost Hans Verbeek schrijft op zijn site dat zijn gedachten aldoor bij de dader en niet bij het slachtoffer (Heijn) zijn geweest. Hij had zelfs voor diens huis is Landsmeer gestaan maar kreeg van de Kosmos Lyon in Frankrijk door. Die plaats ligt in de Franse wijnstreek de Elzas. En Ferdi heette Elsas van zijn achternaam
http://www.kovandijkverte(...)af-voor-ferdi-elsas/
pi_120728955
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hahaha... hoe helderziendheid werkt ... weet geen mens
Het kan helemaal niet bestaan volgens de natuurwetten die we kennen.
Maak maar een topic in een ander subforum hierover.

ontopic:

[..]

http://www.kovandijkverte(...)af-voor-ferdi-elsas/
Ja, ja, allemaal achteraf geredeneer...
Of toeval?
Nee, ik wil FvV niet ophangen nav van de eerste de beste zogenaamde helderziende, zolang die hele epistemologie ook niet op enige wijze inzichtelijk gemaakt kan worden... Ik zeg al, waarom niet de wichelroedelopers aanspreken, of Robbert van den Broeke of Ogilvy (of hoe heetten die lutsers ook weer?)... ;).

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 24-12-2012 19:09:56 ]
I´m back.
pi_120729874
quote:
Ja, dat is een klassieker geworden.
Wij zijn via FOK! in de zomer van 2006 nog eens gaan kijken bij een graancirkel in de buurt van Van de Broeke's woonplaats, Hoeve, die Van de Broeke daar had ontdekt in het graan. En we hebben nog even via de tomtom van iteejer aan de voordeur gestaan van het huis van zijn ouders in Hoeve, waar niet werd open gedaan trouwens... :D.
(En nee, ikzelf heb nog steeds geen tomtom, maar die tomtoms waren ook magisch. ;). )

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 24-12-2012 19:24:57 ]
I´m back.
pi_120729892
Jullie moeten de gaven van paragnost Delius Pit niet onderschatten; zelfs de Nederlandse politie maakte vaak van zijn medewerking gebruik.
Ook lokaliseerde Pit in september 1986 de drie goudstaven twv 100.000 gulden verborgen in het Scheveningse strand (AVRO tv programma Goldrush); een jaar eerder, in october 1985, vond hij de AVRO Goldrush "ton" eveneens, ditmaal verborgen in het Albert Heyn Museum in de Zaanse Schans.

Kunnen jullie dat ook?
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120730020
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:19 schreef jokkebrokken het volgende:
Jullie moeten de gaven van paragnost Delius Pit niet onderschatten; zelfs de Nederlandse politie maakte vaak van zijn medewerking gebruik.
Ook lokaliseerde Pit in september 1986 de drie goudstaven twv 100.000 gulden verborgen in het Scheveningse strand (AVRO tv programma Goldrush); een jaar eerder, in october 1985, vond hij de AVRO Goldrush "ton" eveneens, ditmaal verborgen in het Albert Heyn Museum in de Zaanse Schans.

Kunnen jullie dat ook?
Hij zal iemand gekend hebben bij het productieteam van dat programma, denk ik dan...
I´m back.
pi_120731294
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ja, allemaal achteraf geredeneer...
Of toeval?
Nee, ik wil FvV niet ophangen nav van de eerste de beste zogenaamde helderziende, zolang die hele epistemologie ook niet op enige wijze inzichtelijk gemaakt kan worden... Ik zeg al, waarom niet de wichelroedelopers aanspreken, of Robbert van den Broeke of Ogilvy (of hoe heetten die lutsers ook weer?)... ;).
Er is meer tussen hemel en aarde ;)

Mijn idee is dat het vaak geen esoterische kwestie is, maar de "waarheid" op een andere manier te benaderen. Een kwaliteit om in ongeziene details een verband te zien, tunnelvisie's te doorbreken.
Maar ook is er veel kaf tussen het koren. Net zoals met graancircels.

Plus dat iedereen (vanuit mij zelf redenerend) weleens een unheimlich gevoel op een plek heeft. Maar ja; bij HRH huis krijg ik dat nooit, al heb ik er vele zomernachten doorgebracht.

@lavender: beetje laat: ik bedoelde dat Stanny graag op Groeneveld was blijven wonen ipv naar het HRH.
Dit is Groeneveld in Hulshorst:
http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297 http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297

En dit is: http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297 Zijn laatste woning, in dit leven....
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120731607
@Ryan3:
jouw bekrompen ideeen en opmerkingen dragen helaas niets positiefs bij op dit forum. Jammer hoor.

@aos:
ik ben het wel met je eens omtrent de overhaastige conclusies van DN: doet me zeer denken aan het werk van wijlen Tom Couzy!
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120731789
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:49 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Er is meer tussen hemel en aarde ;)

Mijn idee is dat het vaak geen esoterische kwestie is, maar de "waarheid" op een andere manier te benaderen. Een kwaliteit om in ongeziene details een verband te zien, tunnelvisie's te doorbreken.
Maar ook is er veel kaf tussen het koren. Net zoals met graancircels.

Plus dat iedereen (vanuit mij zelf redenerend) weleens een unheimlich gevoel op een plek heeft. Maar ja; bij HRH huis krijg ik dat nooit, al heb ik er vele zomernachten doorgebracht.

@lavender: beetje laat: ik bedoelde dat Stanny graag op Groeneveld was blijven wonen ipv naar het HRH.
Dit is Groeneveld in Hulshorst:
http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297 http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297

En dit is: http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297 Zijn laatste woning, in dit leven....
Je bedoelt, dat het de moeite waard is om er bij sommige problemen of zaken eens iemand naar te laten kijken die wrs niet bedrijfsblind is... ja zeker, mee eens, maar om dit helderziendheid te noemen??? Die term verondersteld dat er zoals volgens Plato een Waarheid bestaat waarvan wij de schaduwen op de wand van de grot zien. Nu is Plato sws al een zeer kwestieus filosoof geweest natuurlijk... maar nogmaals wat ik ook al tegen Blues zei, je kunt daarop iemand niet strafrechtelijk veroordelen wmb. (Niet dat dat wel af en toe gebeurt, ook in onze tijd nog...) Want bewijs maar eens dat die Waarheid bestaat...
Overigens "er is meer tussen hemel en aarde...", hemel is natuurlijk een theologisch concept hè... het is niet zo dat je daarmee iedereen warm kunt laten lopen... Idem goed en kwaad, beiden ook theologische concepten.
I´m back.
pi_120731988
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:55 schreef jokkebrokken het volgende:
@Ryan3:
jouw bekrompen ideeen en opmerkingen dragen helaas niets positiefs bij op dit forum. Jammer hoor.

@aos:
ik ben het wel met je eens omtrent de overhaastige conclusies van DN: doet me zeer denken aan het werk van wijlen Tom Couzy!
Beste Jokkebrokken, wijs dan eens op iets wat jij heb ingebracht, behalve jou mening over bepaalde personen...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120732212
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bedoelt, dat het de moeite waard is om er bij sommige problemen of zaken eens iemand naar te laten kijken die wrs niet bedrijfsblind is... ja zeker, mee eens, maar om dit helderziendheid te noemen??? Die term verondersteld dat er zoals volgens Plato een Waarheid bestaat waarvan wij de schaduwen op de wand van de grot zien. Nu is Plato sws al een zeer kwestieus filosoof geweest natuurlijk... maar nogmaals wat ik ook al tegen Blues zei, je kunt daarop iemand niet strafrechtelijk veroordelen wmb. (Niet dat dat wel af en toe gebeurt, ook in onze tijd nog...) Want bewijs maar eens dat die Waarheid bestaat...
Overigens "er is meer tussen hemel en aarde...", hemel is natuurlijk een theologisch concept hè... het is niet zo dat je daarmee iedereen warm kunt laten lopen... Idem goed en kwaad, beiden ook theologische concepten.
Veroordelen kan natuurlijk niet! Maar sturen of wijzen natuurlijk wel...

Ik hou wel van theologie. En als ik een kat had, dan noemde ik hem Plato. Een hond zal Wittgenstein heten.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120732347
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:55 schreef jokkebrokken het volgende:
@Ryan3:
jouw bekrompen ideeen en opmerkingen dragen helaas niets positiefs bij op dit forum. Jammer hoor.

Ik ben van mening dat het in dit soort zaken afgaan op de informatie van helderzienden leidt tot bekrompenheid; er bestaat niet zoiets als een Waarheid zonder het subject, en dus helderzienden zullen een soort spiegel vormen voor de vooroordelen van subjecten en die vooroordelen bespiegelen vaak niets meer of minder dan de "bekrompenheid" van subjecten. In deze zaak bijvoorbeeld; Barbertje (of Barbertje nu FvV is of Prins Hendrik, maakt niet uit) moet hangen...
I´m back.
pi_120732388
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:08 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Veroordelen kan natuurlijk niet! Maar sturen of wijzen natuurlijk wel...

Ik hou wel van theologie. En als ik een kat had, dan noemde ik hem Plato. Een hond zal Wittgenstein heten.
Wij hebben ooit een hond gehad die Plato heette... ;).
Een hond.
I´m back.
pi_120732930
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wij hebben ooit een hond gehad die Plato heette... ;).
Een hond.
Zat ik er toch dichtbij met mijn gave :o

@jokkebrokken: al wat gevonden?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120733402
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:49 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Er is meer tussen hemel en aarde ;)

Mijn idee is dat het vaak geen esoterische kwestie is, maar de "waarheid" op een andere manier te benaderen. Een kwaliteit om in ongeziene details een verband te zien, tunnelvisie's te doorbreken.
Maar ook is er veel kaf tussen het koren. Net zoals met graancircels.

Plus dat iedereen (vanuit mij zelf redenerend) weleens een unheimlich gevoel op een plek heeft. Maar ja; bij HRH huis krijg ik dat nooit, al heb ik er vele zomernachten doorgebracht.

@lavender: beetje laat: ik bedoelde dat Stanny graag op Groeneveld was blijven wonen ipv naar het HRH.
Dit is Groeneveld in Hulshorst:
http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297 http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297

En dit is: http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297 Zijn laatste woning, in dit leven....
Thanks lxkrd :) , Frank van Vloten woonde leuk kunnen we wel zeggen :o Daar zou ik ook niet graag weggaan, dus ik begrijp Constance heel goed.
pi_120738137
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 12:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Dat Schalkwijkboek is qua betrouwbaarheid ook een wassen neus. Zo zouden Frank en Constance 'op huwelijkse voorwaarden' getrouwd zijn. Dat komt namelijk het verhaal ten goede. Echter, in de vennootschapsakte staat duidelijk vermeld dat zij in 'gemeenschap van vruchten en inkomsten'-getrouwd zijn.
Om je nu een cursus rechten aan de Open Universiteit te besparen, het volgende :

Een huwelijk " in gemeenschap van vrucht en inkomen " is een van de vormen waarvoor gekozen kan worden bij een huwelijk op huwelijkse voorwaarden!!!
De bij dit huwelijk meegebrachte goederen en gelden vallen niet in de gezamenlijke boedel en blijven derhalve persoonlijk eigendom.
Erfenissen en ook schenkingen die tijdens het huwelijk worden ontvangen blijven eveneens persoonlijk eigendom.
Dit betekende dan ook dat de erfenis ad ca. fl. 100,000.-- naar aanleiding van het overlijden van Franks moeder in 1906 niet in de gemeenschap viel, maar alleen voor Frank bestemd was. Dat dit bedrag gebruikt werd voor de bouw van het Ronde Huis is wel duidelijk (blz. 55). In 1902, bij de aankoop van de terreinen voor fl. 11,000.-- moest hij zelfs een hypotheek groot fl. 10,000.-- nemen! (blz. 53)
Frank en Constance hadden natuurlijk ook een gezamenlijk vermogen, vanaf hun trouwen in 1888 (blz. 55) opgebouwd uit de inkomsten sedert dat jaar. De verdeling hiervan vond eerst na diverse procedures plaats in 1913. (blz. 84)

Een en ander is in het boek nauwkeurig beschreven en het is mij dan ook een raadsel waaraan de Werkgroep het Ronde Huis deze denigrerende opmerking van Dissectienaald te danken heeft. Enige studie en goed lezen had dit kunnen voorkomen. Omlaag trappen om zodoende zelf belangrijker te worden? Ik heb meer vertrouwen in lieden die tientallen jaren onderzoek gedaan hebben, dan in iemand die zonder het betreffende archief o.a. in Zwolle bezocht te hebben, al zijn mening klaar heeft!
pi_120738573
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:19 schreef jokkebrokken het volgende:
Jullie moeten de gaven van paragnost Delius Pit niet onderschatten; zelfs de Nederlandse politie maakte vaak van zijn medewerking gebruik.
Ook lokaliseerde Pit in september 1986 de drie goudstaven twv 100.000 gulden verborgen in het Scheveningse strand (AVRO tv programma Goldrush); een jaar eerder, in october 1985, vond hij de AVRO Goldrush "ton" eveneens, ditmaal verborgen in het Albert Heyn Museum in de Zaanse Schans.

Kunnen jullie dat ook?
LX; en wat is dit dan? uitstekende bijdrage en 'to the point'...duidelijk iemand die meer weet dan de gemiddelde poster hier, dus weer eens een misplaatste opmerking van je......
en Ryan3 is net als bluesdude een' Fokker', iemand die het leuk vind om te discussieren op Fok, een soort hobby...ik zit hier puur voor het R-H...ik wist geeneens wat Fok was.....Het probleem met hobby-fokkers is dat ze meestal niet veel bijdragen(omdat ze ook vele topics volgen) of gaan trollen of een beetje slowchatten....Ze hebben ook nog steeds niet het boek gelezen, waardoor je overbodige vragen krijgt......Lavenderr heb jij het boek nu al gelezen??

[ Bericht 1% gewijzigd door aos op 24-12-2012 21:59:08 ]
pi_120739384
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:53 schreef aos het volgende:

[..]

LX; en wat is dit dan? uitstekende bijdrage en 'to the point'...duidelijk iemand die meer weet dan de gemiddelde poster hier, dus weer eens een misplaatste opmerking van je......
Stop eens met mensen die niet jouw vriendje zijn te kleineren. Je trolt al vanaf het begin.

quote:
en Ryan3 is net als bluesdude een' Fokker', iemand die het leuk vind om te discussieren op Fok, een soort hobby...
Zeker.... jij hebt ook je hobby's.
Overigens post ik voldoende informatie en overwegingen.... die jij minacht omdat ze jouw complottheorietjes afbreken.

ps.... jouw 'geweldige' inbreng valt bitter tegen. Je denkt vooral dat je zo veel zinnigs te zeggen hebt.
pi_120739535
Met bluesdude... afzeiken en hard zeggen dat je iets weet...dan wat raadselachtigs plempen en dan zeggen ik kom NOOOOOIT meer terug.... lekker boeiend
pi_120739541
Ja, aos; ik kan zeker wel een heleboel meer over deze paragnost vertellen en ook wel dingen die hij bij het Ronde Huis "zag" maar dat wordt hier helaas toch wel weer snel belachelijk gemaakt....
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120740130
probeer het eens jokkebrok...... heb ik jou ook nog niet echt zien doen
pi_120751492
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 22:24 schreef liedetector het volgende:
probeer het eens jokkebrok...... heb ik jou ook nog niet echt zien doen
"Direkt bij het zien van het meertje en ook in latere stadia (ook thuis) krijgt Delius een
aantal beelden door. Het totaal wordt hieronder weergegeven:

In de avondschemering vindt het volgende tafereel plaats:
Aan de oostelijke oever staan 14 meisjes en vrouwen in de leeftijd van 17 tot 30 jaar
in een halve maan. Een zwart kapje op het voorhoofd, een koperkleurige medaillon
welke op dit kapje bevestigd is schitterd in het licht van een viertal olielampen.
Zij zijn verder gekleed in strakke witte blouses met daaronder een lange donkerrode rok.
Een klein vierkant schortje completeerd deze kledij. De rechterhanden zijn opgeheven,
twee vingers worden opgestoken alsof men een eed aflegd.
Een van de meisjes houdt haar hand niet zo als de anderen, maar wat omlaagwijzend,
hoewel zij haar arm wel omhoog steekt. Het zijn knappe meisjes.
Een 15-e vrouw, ongeveer 40 jaar, staat voor deze meisjes. Zij staat met de rug naar
het meertje en dus met het gezicht naar deze meisjes. Ook staat ze alsof zij de eed
aflegt. Zij zegt voor, wat de meisjes moeten zeggen. Deze vrouw is gekleed in een
lange donkerrode jurk. Een goudkleurige ketting hangt om haar hals.
Na de eedaflegging werpt ze iets over haar schouder in het meertje. Dan staat ze met
haar handen voor de buik gevouwen toe te kijken hoe de meisjes, met de armen langs
het lichaam, zachtjes en melodramisch een gezang zingen.
Op de plaats van deze bijeenkomst wordt een fles (?) met daarin een document
begraven. De duisternis valt.
Tijdens deze ceremonie van deze sekte komen er drie heren uit noordelijk richting
aangelopen. Een heer loopt rechtdoor, het dijkje over, terwijl de twee anderen staan
toe te kijken. Een van deze twee heren heeft sexueel contact met 3 van de veertien,
o.a. het 17 jarige meisje.
Een man op een paard komt aanrijden (v. Vloten?)"

Het woordelijke verslag van Delius Pit uit 1980
pi_120752569
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:35 schreef gerhardius het volgende:

[..]

"Direkt bij het zien van het meertje en ook in latere stadia (ook thuis) krijgt Delius een
aantal beelden door. Het totaal wordt hieronder weergegeven:

In de avondschemering vindt het volgende tafereel plaats:
Aan de oostelijke oever staan 14 meisjes en vrouwen in de leeftijd van 17 tot 30 jaar
in een halve maan. Een zwart kapje op het voorhoofd, een koperkleurige medaillon
welke op dit kapje bevestigd is schitterd in het licht van een viertal olielampen.
Zij zijn verder gekleed in strakke witte blouses met daaronder een lange donkerrode rok.
Een klein vierkant schortje completeerd deze kledij. De rechterhanden zijn opgeheven,
twee vingers worden opgestoken alsof men een eed aflegd.
Een van de meisjes houdt haar hand niet zo als de anderen, maar wat omlaagwijzend,
hoewel zij haar arm wel omhoog steekt. Het zijn knappe meisjes.
Een 15-e vrouw, ongeveer 40 jaar, staat voor deze meisjes. Zij staat met de rug naar
het meertje en dus met het gezicht naar deze meisjes. Ook staat ze alsof zij de eed
aflegt. Zij zegt voor, wat de meisjes moeten zeggen. Deze vrouw is gekleed in een
lange donkerrode jurk. Een goudkleurige ketting hangt om haar hals.
Na de eedaflegging werpt ze iets over haar schouder in het meertje. Dan staat ze met
haar handen voor de buik gevouwen toe te kijken hoe de meisjes, met de armen langs
het lichaam, zachtjes en melodramisch een gezang zingen.
Op de plaats van deze bijeenkomst wordt een fles (?) met daarin een document
begraven. De duisternis valt.
Tijdens deze ceremonie van deze sekte komen er drie heren uit noordelijk richting
aangelopen. Een heer loopt rechtdoor, het dijkje over, terwijl de twee anderen staan
toe te kijken. Een van deze twee heren heeft sexueel contact met 3 van de veertien,
o.a. het 17 jarige meisje.
Een man op een paard komt aanrijden (v. Vloten?)"

Het woordelijke verslag van Delius Pit uit 1980
In de visie van Pit werden er geen meisjes.vrouwen misbruikt en vermoord . Integendeel, zij waren in de meerderheid en de vrijwillige uitvoerders van dit ritueel.

Zijn dat allemaal de eigen woorden van Pit?
Of zijn het de woorden van Schalkwijk die verklaringen van Pit samenvat in zijn woorden ?
Leuk.... je kunt er verder niks mee.
Hoed u voor profeten.. Of ze nu Couzy of Pit of Bagwhan of Jezus of Jomanda heten
pi_120759101
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:53 schreef aos het volgende:

[..]

LX; en wat is dit dan? uitstekende bijdrage en 'to the point'...duidelijk iemand die meer weet dan de gemiddelde poster hier, dus weer eens een misplaatste opmerking van je......

Bedankt Aos, dat je nu ook de spreekbuis van "de niet op zijn mond gevallen" Jokkebrokken wil zijn..

Maar het was toch echt oud nieuws! Ik wist het al, beter: lees nog eens: http://www.kovandijkverte(...)aragnost-delius-pit/
En kijk eens: http://www.panoramio.com/(...)ate_desc&user=760297
Been there, done that!

(En dat "nieuws" over die goudstaven was al te lezen in het "oranje journaal deel 24", uit 2010...)

Ik ben (ondanks alles) nog wel benieuwd wat Delius meer zag: alles helpt om het mysterie te doorgronden, toch?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120761509
@Gerhardius: bedankt voor deze informatie; het lijkt er inderdaad veel op dat Schalkwijk het duidelijk gebaseerd heeft op een visioen van Delius Pit.
Hij kon dit natuurlijk niet echt als bewijs brengen en heeft het dus maar toegeschreven aan een commentaar gemaakt door iemand die al lang dood is.
Dan begin je je wel af te vragen hoeveel andere commentaren door hem verzonnen zijn om het verhaal interessant te houden.

@Bluesdude:
Wat bedoel je dat er geen vrouwen/meisjes misbruikt zijn in het visioen van Pit?
dat twee heren sexueel contact hebben met drie van die vrouwen, inclusief een (minderjarig) 17 jaar oud meisje, noem je dat geen misbruik? Lekkere jongen ben jij, zeg!
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120762347
@lxhkrd: nou, DAT is oud nieuws, tenzij je me kunt vertellen waarom, wanneer en door wie die korte biografie van Delius Pit van het internet verwijderd werd....

ook wat betreft je fotos:
ik begrijp niet op welke foto je verwijst en waarom????

Maar.......

omdat ik jouw fotos heel mooi vind (je hebt een goed oog voor fotografie en onderwerpen) en omdat het vandaag Kerst is en ook om Ryan 3 de gelegenheid geven voor een negatieve reactie hier:

zal ik vanavond nog een voorbeeld geven van wat Pit bij het Ronde Huis "zag" op 6-3-1980:

Dit is bij de "Leemput" en had plaats rond 1907-08:
Hij "ziet" het volgende:
drie mannen gekleed in donkere toga;
het gaat over vroegere rechtspraak (mogelijk van de Vrijmetselaars) bij de leemput;
Een van de mannen staat binnen de stenen cirkel hier en heeft een stuk papier in zijn hand;
De twee andere mannen (waarvan Pit er een aanduidde als 'schrijver/griffier') staan aan weerszijden van hem. Geknield voor de man met het papier is de vrouw.
Pit zag het als "rechtspraak aan de hand van een regelement/ veroordeling van deze vrouw die zich niet aan de regels hield en mogelijk na veroordeling gedood werd."

dit zou deze plaats een -lc maken; ik zal nakijken of dit inderdaad zo is.
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120763469
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:46 schreef jokkebrokken het volgende:

@Bluesdude:
Wat bedoel je dat er geen vrouwen/meisjes misbruikt zijn in het visioen van Pit?
dat twee heren sexueel contact hebben met drie van die vrouwen, inclusief een (minderjarig) 17 jaar oud meisje, noem je dat geen misbruik? Lekkere jongen ben jij, zeg!
Waarom zou dat misbruik zijn ?
Pit ( volgens de woorden van Schalkwijk) geeft nergens aan dat er enige vorm van dwang was.
En waarom zou dat 17-jarig meisje persé "onschuldig" zijn en een oudere man is persé wel "schuldig" . ?
Of bedoel je dat de mannen misbruikt zijn door die vrouwengang ?
pi_120764076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 18:50 schreef jokkebrokken het volgende:
@lxhkrd: nou, DAT is oud nieuws, tenzij je me kunt vertellen waarom, wanneer en door wie die korte biografie van Delius Pit van het internet verwijderd werd....

ook wat betreft je fotos:
ik begrijp niet op welke foto je verwijst en waarom????

Maar.......

omdat ik jouw fotos heel mooi vind (je hebt een goed oog voor fotografie en onderwerpen) en omdat het vandaag Kerst is en ook om Ryan 3 de gelegenheid geven voor een negatieve reactie hier:

zal ik vanavond nog een voorbeeld geven van wat Pit bij het Ronde Huis "zag" op 6-3-1980:

Dit is bij de "Leemput" en had plaats rond 1907-08:
Hij "ziet" het volgende:
drie mannen gekleed in donkere toga;
het gaat over vroegere rechtspraak (mogelijk van de Vrijmetselaars) bij de leemput;
Een van de mannen staat binnen de stenen cirkel hier en heeft een stuk papier in zijn hand;
De twee andere mannen (waarvan Pit er een aanduidde als 'schrijver/griffier') staan aan weerszijden van hem. Geknield voor de man met het papier is de vrouw.
Pit zag het als "rechtspraak aan de hand van een regelement/ veroordeling van deze vrouw die zich niet aan de regels hield en mogelijk na veroordeling gedood werd."

dit zou deze plaats een -lc maken; ik zal nakijken of dit inderdaad zo is.
Dank u voor het verhaal!

Wat die foto betreft, ik weet natuurlijk niet wat je wel of niet weet. Dat maakt het altijd zo moeilijk.
Misschien weet je alles en beledig ik je met mijn uitleg, misschien weet je niks en wordt je boos van ontwetendheid. Of je zit ergens tussen in, dan kan er van alles gebeuren! Maar goed: De foto toont "De koe en kalf" bij Steenwijk, De Bult. Die, zoals je weet(?), Delius P. laatste "levenswerk" is. Ik wil daarmee zeggen: Ik ben geen onwetende.

Bedenk ook: De foto's zijn relatief nieuw voor mij: in het verleden al heel veel verschillende plekken bezocht. De foto's zijn een soort revisited's voor mij. Mijn nieuwsgierigheid naar dit onderwerp (HRH, Frank v V.) gaat dus minder uit naar de poppetjes en de door hun gevolgde procedure's, meer naar de ruimtelijke sporen en de verhalen over hun oorsprong. Daarom "zeur" ik ook steeds om de oorsprong van de geoglief en de bron van de heilige lijnen..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120766049
@Alex; ja dat dacht ik wel dat je daarna verwees.

Heb je overigens wel eens wat van zijn gedichten gelezen?

Je hoeft echter niet naar die biografie/levensbeschrijving van dat boek door hem
geschreven, te zoeken. Tenzij je meer tijd hebt dan ik of een betere tweedehands
boekwinkel snuffelaar bent, ik heb het nooit kunnen vinden...

Weet je overigens in wiens naam die witte Peugeot met kenteken 74-GJ-04 in
1980 geregistreed stond....?!!!
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120769235
Nou kijk eens aan, Gerhardius heeft de nieuwe Delius Pit info reeds geplaatst, dus krijgt blijkbaar ook info toegespeeld van een 1eGO.. Hoe zou dit nu komen? Duidelijk...omdat Ger. het ook niet meteen afkraakt of belachelijk maakt...Als iedereen nu eens zo'n houding aanneemt dan komen we nog eens ergens!...Dit is relevante 'geheime' info, die je nergens anders zult vinden........Begrijpen jullie nu mijn standpunt eindelijk eens!?

Vergelijk blz 144 van het Sch. boek(soortgelijke verklaring van het ritueel door een 'stroper', opgeschreven door Jos Lussenburg) en geef je mening.....van wie komt de info nu oorspronkelijk(en is er één vals) of zijn beide verklaringen authentiek?.....een helderziende en een overleden 'stroper'.....

Ah...Jokkebrokken draagt ook zijn steentje weer bij!.Vrijmetselarij.....was er geen Vrijmetselarij loge in Nunspeet?

[ Bericht 4% gewijzigd door aos op 25-12-2012 23:49:34 ]
pi_120769458
....Waar is de website www.delius.nl gebleven? Deze is blijkbaar off-line gehaald door de zoon Delius Pit jr die de website beheerde.....Dit stond er o.a. op...

"Delius Pit werd geboren te De Bult op 25 september 1913. Groeide op in een gezin van zeven kinderen.

Zijn vader was boomhakker, zijn moeder verzorgde samen met een aantal kinderen de boerderij.
Toen hij vier jaar was, werd de boerderij gekocht waar hij de rest van zijn leven door zou brengen.

Delius Pit was (en is) bekend om de vele schilderijen die hij van de omgeving maakte. Ook bekende streekgenoten portretteerde hij bijzonder herkenbaar.
Zelf was hij nauw begaan met het wel en wee van stad en streek. Een man die onrecht, hem of anderen aangedaan, maar moeilijk kon accepteren.

Hij bezat paranormale gaven, waar hij de medemens mee geholpen heeft. Niet om er financieel beter van te worden, maar om te helpen.
D.m.v. gedichten gaf hij zijn innerlijke bezigheden bloot, zowel in het Nederlands als in de streektaal. En wat minder bekend, was hij een auteur.

Hij schreef twee toneelstukken voor de Eesveniger toneelvereniging Kunst naar Kracht, waar hij ook speelde.
Eind jaren tachtig schreef hij een boek waarin hij een ander zijn levensverhaal laat vertellen, gezien binnen de context van de sociale omstandigheden van de twintigste eeuw.

Delius Pit uitte vaak zijn gedachten over het hiernamaals. Over zijn Schepper en het diepste van de dingen, zoals hij dat zelf noemde.

Op 9 februari 1992 overleed hij, tijdens het schilderen van "Koe en Kalf", de door hem vaak geschilderde zwerfkeien in de buurt, die een mystieke betekenis hebben"
pi_120771094
@aos: nu moet jij eerst ook eens alles goed lezen voor je meteen weer commentaar geeft;
je had je die moeite rustig kunnen besparen als je die link van lxhkrd post # 148 van vandaag
had bekeken..... allemaal bekend.... staat daar allemaal reeds uitvoeriger vermeld.

de enige echte verklaring was dat visioen van Delius Pit; Het stropersverhaal is daar later op gebaseerd.... om het als "echte/ware" informatie te kunnen voordoen....

Er zal helaas wel meer lariekoek verzonnen zijn in dit boek

overigens Jos Lussenburg heeft hier niets mee te maken... het was die andere kunstschilder:
je raadt het al................... Delius Pit.....
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120777601
Ik lees in het boek dat Van Heutzs op HRH kwam (p 162). Heeft iemand enig idee of dat een gerucht is, of een aantoonbaar gegeven? Hij zou herkend zijn door een personeelslid uit een tijdschrift, maar is het hem dan ook, vraag ik me af..
Was hij ook gast bij Ittmann, dan zullen er ook andere getuigen moeten zijn
pi_120779156
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:02 schreef jokkebrokken het volgende:
@aos: nu moet jij eerst ook eens alles goed lezen voor je meteen weer commentaar geeft;
je had je die moeite rustig kunnen besparen als je die link van lxhkrd post # 148 van vandaag
had bekeken..... allemaal bekend.... staat daar allemaal reeds uitvoeriger vermeld.

de enige echte verklaring was dat visioen van Delius Pit; Het stropersverhaal is daar later op gebaseerd.... om het als "echte/ware" informatie te kunnen voordoen....

Er zal helaas wel meer lariekoek verzonnen zijn in dit boek

overigens Jos Lussenburg heeft hier niets mee te maken... het was die andere kunstschilder:
je raadt het al................... Delius Pit.....
Er staat toch 'bekende Nunspeetse kunstschilder', dus dan kan het niet Pit zijn!......Lussenburg was ook auteur en verhalenverteller ("Pruis, Henk Jos Lussenburg vertelt, uitg. Westerink, Elburg, 1983")

Ook is het toch apart dat Delius Pit een toneelstuk heeft geschreven genaamd 'stroper Walther'....

Dus Schalkwijk verzint zo maar wat? Wat is dan nog meer 'lariekoek'
pi_120780548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:03 schreef aos het volgende:

[..]

Er staat toch 'bekende Nunspeetse kunstschilder', dus dan kan het niet Pit zijn!......Lussenburg was ook auteur en verhalenverteller ("Pruis, Henk Jos Lussenburg vertelt, uitg. Westerink, Elburg, 1983")

Ook is het toch apart dat Delius Pit een toneelstuk heeft geschreven genaamd 'stroper Walther'....

Dus Schalkwijk verzint zo maar wat? Wat is dan nog meer 'lariekoek'
lussenburg kwam in 1919 in Nunspeet, dus nog maar net rondom WO1.
pi_120782548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 23:21 schreef aos het volgende:
....Waar is de website www.delius.nl gebleven? Deze is blijkbaar off-line gehaald door de zoon Delius Pit jr die de website beheerde.....Dit stond er o.a. op...

http://web.archive.org/we(...)ius.nl/Biografie.htm
pi_120783284
"Toen Schalkwijk rond 1980 vastliep met het onderzoek, wendde hij zich tot paragnost en kunstenaar Delius Pit (1913-1992) uit De Bult bij Steenwijk. Deze leidde hem naar een essentieel archiefje in Nunspeet: een doos vol tekeningen van Het Ronde Huis"

Essentieel archiefje....waar zal dit te vinden zijn?, een doos vol tekeningen(uit de FvV tijd?) met bewijzen van het Wodan geoglief erin wellicht? En Delius Pit heeft dit via zijn paranormale gaven ontdekt? Net als het goud bij Avro's Goldrush?
pi_120788707
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 12:51 schreef gerhardius het volgende:

[..]

lussenburg kwam in 1919 in Nunspeet, dus nog maar net rondom WO1.
Uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jos_Lussenburg:
quote:
Naast zijn bemoeienissen met de muziek en schilderkunst was Lussenburg een verteller. Hij organiseerde praat- of discussieavonden over vele onderwerpen, zoals het opkomende nazisme, communisme, helderziendheid, de teloorgang van de Zuiderzee.
Dus volgens mij wordt er één en ander verwisseld. Lussenburg was geen helderziende, maar organiseerde thema-avonden over helderziendheid...

Maar goed beste manier om nu te achterhalen of Delius Pit een lead had is dus om 10 zogenaamde paragnosten uit te nodigen, die geen voorkennis hebben over het ronde huis. En hen naar 10 "unheimliche" locaties te brengen, waaronder de locatie van het ronde huis. En dan kijken wat ze te melden hebben c.q. "zien" kunnen, hè. Want wat Delius Pit als paragnost gezien heeft moet natuurlijk herhaald kunnen worden door mensen met dezelfde gave, lijkt me, of niet heren?
I´m back.
  woensdag 26 december 2012 @ 17:26:42 #163
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_120788771
Dit was gewoon te vinden in het gemeente archief van nunspeet.. net zoals de tekening waar te tunnel op getekend is ;)
pi_120789554
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 17:26 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Dit was gewoon te vinden in het gemeente archief van nunspeet.. net zoals de tekening waar te tunnel op getekend is ;)
sorry Zonnestraal, was even kwijt wat je daar gewoon kunt vinden...
pi_120791767
Afgelopen dagen is er een discussie op gang gekomen over de rol van Delius Pit. Een onderwerp dat mij zeer interesseert daar ik enkele malen voor een consult bij hem geweest ben. Het was een bijzondere ervaring. Hij kon tot in de kleinste details mijn huis beschrijven (met tekeningen) en hij wist zaken over mij te vertellen, die hij gewoonweg niet zou kunnen weten.
Gezien mijn interesse over het milieu heb ik hem ook vragen gesteld over de toekomst van de aarde. Dit was begin jaren 80. Hij zag gaten in de lucht verschijnen boven de noord-en zuidpool. Daarna zou de lucht boven de evenaar "aan de kook "komen. Pas jaren later werd het duidelijk dat het om de gaten in de ozonlaag moest gaan en de door de opwarming van de aarde rond de evenaar ontstane zeer zware stormen. De rest van zijn voorspellingen zal ik het Fok Forum maar besparen. Je word er niet vrolijk van.

Nu Nunspeet: Het op het Fok Forum geplaatste verhaal en de in het boek beschreven verhaal over de gebeurtenissen bij de Witte Klap, gaan natuurlijk over de zelfde gebeurtenis.
Delius Pit geeft echter meer details, o.a. het begraven van een fles . Ik ben benieuwd hoe het nu precies zit en zal dit trachten uit te zoeken. Bij resultaat zal ik dit melden op dit forum.
pi_120792582


Zier er qua stijl hetzelfde uit als wat zonnestraaltje ooit poste, "de 6 stenen bij de doorboorde steen". Ook doorgekregen?

@aos: Welk archief was dat dan, welke tekeningen over het geoglief? Had trouwens vorige week delius.nl afgevonden via het archief.. en natuurlijk: http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap005%3Aa0110

@jokkebrokken: van wie was de peugeot, vertel!
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120793034
Ah.... de Koe en het Kalf; hier was vroeger een vergaderplaats van de Germanen....

@Dragonflys: benieuwd wat Ryan3 hierover gaat zeggen.... ik denk wel dat ik dat reeds weet....
zend me een PM als je meer over Delius wilt weten.

@Ryan3; er lezen ook dames mee hier op dit forum hoor!
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120793142
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:35 schreef jokkebrokken het volgende:
Ah.... de Koe en het Kalf; hier was vroeger een vergaderplaats van de Germanen....

@Dragonflys: benieuwd wat Ryan3 hierover gaat zeggen.... ik denk wel dat ik dat reeds weet....
zend me een PM als je meer over Delius wilt weten.

@Ryan3; er lezen ook dames mee hier op dit forum hoor!
En weer die Germanen.
pi_120797308
Naar onderen helemaal scrollen, daar staat nog iets over de 'paragnost' Delius Pit.....

http://www.unifil81-2.nl/(...)iew&gid=89&Itemid=39

Biesemaat heeft in 2005 Pit jr dus nog uitgebreid gesproken, en nu wil Jr. opeens niets meer zeggen? En leeft zijn vrouw, de weduwe Delius Pit genaamd 'Ineke' nog ? In 2009 nog wel in ieder geval.....
Ook is/was er nog een Galerie Delius-Pit...en dan is er nog de 'autobiografie' die hij geschreven heeft (waar te vinden?)..volop kansen dus nog om meer info boven water te krijgen...

Pit werkte dus veel samen met de detective (?) Schalkwijk en losten samen dus veel zaken op...
pi_120798877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:35 schreef jokkebrokken het volgende:

@Dragonflys: benieuwd wat Ryan3 hierover gaat zeggen.... ik denk wel dat ik dat reeds weet....
zend me een PM als je meer over Delius wilt weten.

Delius Pit heeft het gat in de ozonlaag en de opwarming van de aarde voorspeld?
Idd ja, zo claimen moslims dat in de Koran al de quantummechanica voorspeld werd. :).
Beetje hetzelfde abstractieniveau als de gemiddelde moslim dus. _O_ .
zomaar 1 bron

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 28-12-2012 12:59:06 ]
I´m back.
  woensdag 26 december 2012 @ 23:44:42 #171
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_120799942
Okay. Ben benieuwd waar dit nog verder heen gaat.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_120808622
Dragonflys: wat is jouw expertise? Want jouw verhaal raakt kant noch wal.

Nogmaals: als Bursch een Wodan-geoglief zou vermoeden op basis van een fotootje van de reus van Cerne Abbas in het privé-archief, en in het algemeen een equivalent van de Externsteine in Nederland, dat hij zijn werkzaamheden zou staken? Dat Bursch is gestopt, en niet heeft gepubliceerd over de Mythstee heeft volgens mij te maken met het feit dat er geen artefacten zijn gevonden, en dan doelen we op voorwerpen die de Mythstee onmiskenbaar aan de Germaanse gebruiksfunctie linkt. Die paar boomstammen ondersteunen eerder de hypothese dat het inderdaad een houtoverslag is geweest.

Paragnosten. Als Delius Pit werkelijk zo accuraat was als jullie beweren, dan zou parapsychologie nog een leerstoel hebben aan de Universiteit van Utrecht. Dan zou het parapsychologisch instituut aan de Mariaplaats in Utrecht niet de eindjes aan elkaar hoeven te knopen met schamele inkomsten uit eigen activiteiten en wat een mogelijke donateur wil schenken. Dat verhaal over Avro's Goldrush is letterlijk uit Biesemaat zijn artikel overgenomen. Zijn die feiten geverifieerd?

Het enige wat jullie hebben zijn dus verhalen van paragnosten, van een waarschijnlijk geesteszieke man en een boek vol tegenstrijdigheden. Zelfs jullie pro-Freya mensen zijn het niet eens over het 'waarheidsgehalte' van het boek van Schalkwijk. Ik duik nu lekker even de sportschool in, daarna de Dirk van den Broek en dan ga ik mij even bezighouden met de aanstaande verjaardag van mijn vrouw. Als ik nog tijd over heb, kun je mij vinden in de militieregisters.
pi_120821521
@DN; als je nog enige geloofwaardigheid als een onderzoeker had, die is nu defintief weg en ik kan je nu bijvoegen aan de groep van Fok trollen zoals Bluesdude, Ryan3 enz.

Ik ben het met je eens dat "het boek" vol tegenstrijdigheden is maar, om de schrijver daarvan een geesteszieke te noemen, dat gaat echt te ver. Deze man heeft ontzettend veel goed en grondig onderzoek gedaan in de dagen dat er geen internet was met Google enz. Allemaal de lange weg...
Hij heeft bovendien niet zo'n bekrompen geest zoals jullie: Als jullie het niet direct op het net kunnen vinden, dan bestaat het gewoonweg niet.

Goldrush etc. is makkelijk te verifieren en is dus allemaal degelijk juist. ook artikes hierover zijn te vinden in de kranten van 1986.

ook jullie opvattingen omtrent paragnosten en wichelroedelopers zijn zeer bekrompen. Je moet wat meer openstaan voor dingen die je niet direct met alle logica kunt verklaren! Als jullie dat niet kunnen,
zwijg daar dan over en maak deze onverklaarbare zaken niet belachelijk!

Ook je opmerkingen over de Mythstee en Wodan geoglief raken kant nog wal. Al eens in het museum in Harderwijk gekeken? Er is verder gegraven gedurende de tweede wereldoorlog en wat zou Bursch verder kunnen doen met het geoglief van recente constructie? Zoek maar eens uit hoe en in wiens opdracht alle aangebrachte terrein veranderingen hiervoor verwijderd moesten worden.
Wel eens gehoord van die Duitse "kluizenaar" die vlak na de oorlog in een oude vrachtwagen bij Saxenheim woonde?
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
pi_120821810
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:10 schreef jokkebrokken het volgende:
@DN; als je nog enige geloofwaardigheid als een onderzoeker had, die is nu defintief weg en ik kan je nu bijvoegen aan de groep van Fok trollen zoals Bluesdude, Ryan3 enz.
Stop eens met dat getrol. Je valt mensen persoonlijk aan.
Kan de moderator hierop letten. Ik wordt voortdurend uit dezelfde hoek persoonlijk aangevallen.
Schrijf gewoon onder je eerste account en ga geen spelletjes spelen met meerdere accounts.

quote:
ook jullie opvattingen omtrent paragnosten en wichelroedelopers zijn zeer bekrompen.

nou nou......
Maar wat is volgens jou dan mijn opvatting over paragnosten en wichelroedelopers ?
Waar, wanneer heb ik iets verkeerds gezegd. Kom met quotes en serieuse inhoudelijke kritiek.
svp
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 december 2012 @ 16:43:39 #175
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_120822974
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:10 schreef jokkebrokken het volgende:
Ik ben het met je eens dat "het boek" vol tegenstrijdigheden is maar, om de schrijver daarvan een geesteszieke te noemen, dat gaat echt te ver. Deze man heeft ontzettend veel goed en grondig onderzoek gedaan in de dagen dat er geen internet was met Google enz. Allemaal de lange weg...
Hij heeft bovendien niet zo'n bekrompen geest zoals jullie: Als jullie het niet direct op het net kunnen vinden, dan bestaat het gewoonweg niet.
DN heeft het niet over Schalkwijk, maar over Eldermans (of Montenberg?)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_120823113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Stop eens met dat getrol. Je valt mensen persoonlijk aan.
Kan de moderator hierop letten. Ik wordt voortdurend uit dezelfde hoek persoonlijk aangevallen.
Schrijf gewoon onder je eerste account en ga geen spelletjes spelen met meerdere accounts.

[..]

nou nou......
Maar wat is volgens jou dan mijn opvatting over paragnosten en wichelroedelopers ?
Waar, wanneer heb ik iets verkeerds gezegd. Kom met quotes en serieuse inhoudelijke kritiek.
svp
Ja. Het is wel weer klaar met die persoonlijke aanvallen. Van welke kant dan ook.
Laten we dat gewoon niet doen.
pi_120824637
Vandaag even een stuk bos bezocht van voormalig Jurriaanse, daarbij moet ik zeggen dat sbb hier wel goed zijn best heeft gedaan.
Mbt het uitwissen van sporen van gebouwen of steenresten, het enige waar je aan kan zien dat wat er gelopen heeft.
Dat zijn de bomen waar het spoor tussen liep.
pi_120825386
Ha eindelijk weer wat nieuws, van de graafploeg, hoe is het met jullie vorderingen ? En al schatten gevonden ;)
pi_120825399
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

DN heeft het niet over Schalkwijk, maar over Eldermans (of Montenberg?)
Ik doel hiermee op Montenberg. Het probleem echter is dat de heren gelovigen het te druk hebben met mij aan te vallen op alles wat ik post, om zodoende een aura te creëren van ongeloofwaardigheid. Ik ben daar niet zo van onder de indruk.

Er is niet één leerstoel parapsychologie ter wereld die door de overheid van dat land gefinancierd wordt. Zelfs de leerstoel parapsychologie aan de Universiteit voor Humanistiek, de zogenaamde Heymans leerstoel voor bijzondere menselijke ervaringen, is er geen die zich nog toelegt op het onderzoeken van de zogenaamde PSI of PK- fenomenen. Het gaat nu meer om de 'menselijke ervaring van het religieuze, het paranormale', en niet meer om het 'waarnemen' van Zenerkaarten. De 'wetenschap' parapsychologie is aan het afbrokkelen, en het is een kwestie van tijd voordat het 'doodverklaard' wordt.

Nee, ik ben geen voorstander van paranormale onderzoeksmethoden. Dat heeft grotendeels te maken met het fantastische karakter ervan en het oncontroleerbare van de zogeheten waarneming. Zoals Bluesdude al eerder zei: in de zaak Gerrit Jan Heijn: 3000 meldingen waarvan slechts vier konden vertellen dat hij dood was? Dus 0,13% van de meldingen is gedeeltelijk correct, slechts 0,03% heeft het helemaal goed. Als PSI daadwerkelijk iets in de melk te brokkelen had, zouden er minstens 1500 meldingen in de juiste richting moeten zitten. In plaats daarvan zitten we met een schamele vier meldingen, waarvan één in de juiste richting.

Om 'ons' bekrompenheid toe te schrijven met betrekking tot bovennatuurlijke fenomenen, tja, het is maar hoe je tegen de wereld aan kijkt. Is er voor jou ruimte in je wereldbeeld voor dit soort fenomenen, prima. Mag je helemaal zelf weten. Maar voer het niet op als bewijs voor het al dan niet bestaan van een occult gezelschap dat vrouwen offerde aan Germaanse goden in de bossen ten zuiden van Nunspeet. Je kunt dat niet hard maken. Hetzelfde als het laatste hoofdstuk in het boek van Schalkwijk: ongrijpbare krachten. Er wordt hier een stemming gekweekt voor de lezer. De immens vele mensen die daar fietsen, wandelen, recreëren die helemaal niets ervaren van die hoegenaamde boosaardige krachten, die worden niet gehoord. Ik ben er met enige regelmaat geweest, ik vind het een stukje fascinerende natuur, maar ik heb mij op geen enkel moment 'bedreigd' gevoeld door een 'boosaardige kracht'. En ik geloof dat ik niet de enige ben.
pi_120829857
quote:
quote:
12s.gif Op zondag 16 september 2012 17:14 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Wie weet wat dit is, en kan hier meer opheldering over brengen ?

Dit heeft wel met het onderwerp te maken overigens is dit een schilderij

[ afbeelding ]

Het is inderdaad mooi weer en denk dat velen op pad zijn dingen te onderzoeken/fotograveren
Zeg nu eens: is dit een stuk van Delius? En wat hield het nu precies in, of sta je nog onder zwijgplicht?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120829952
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:20 schreef RHSEARCHER het volgende:
Vandaag even een stuk bos bezocht van voormalig Jurriaanse, daarbij moet ik zeggen dat sbb hier wel goed zijn best heeft gedaan.
Mbt het uitwissen van sporen van gebouwen of steenresten, het enige waar je aan kan zien dat wat er gelopen heeft.
Dat zijn de bomen waar het spoor tussen liep.
Aan de bomen kan je ook nog goed achterhalen waar Nieuw Soerel stond. En er ligt nog genoeg puin op en onder de grond.

Van SBB was het een poos beleid om alle huizen in het bos af te breken.. zonde..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_120830092
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:14 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Aan de bomen kan je ook nog goed achterhalen waar Nieuw Soerel stond. En er ligt nog genoeg puin op en onder de grond.

Van SBB was het een poos beleid om alle huizen in het bos af te breken.. zonde..
Afbreken kunnen ze goed . Nog steeds zo zonde dat Het Ronde Huis afgebroken is.
Dat er nu niemand was die een beetje vooruit keek en besefte dat ze dit stukje geschiedenis moesten bewaren.
pi_120831951
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:35 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Ha eindelijk weer wat nieuws, van de graafploeg, hoe is het met jullie vorderingen ? En al schatten gevonden ;)
yo, waar? Laat horen!
pi_120840188
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:12 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

[..]

Zeg nu eens: is dit een stuk van Delius? En wat hield het nu precies in, of sta je nog onder zwijgplicht?
Dit komt uit de 'collectie Eldermans'. Eldermans heeft het gemaakt of iemand van zijn Haagse occulte clubje. De signatuur is een pseudoniem. Betekenis onbekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door aos op 27-12-2012 23:14:34 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 08:28:13 #185
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_120852596
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:56 schreef gerhardius het volgende:

[..]

yo, waar? Laat horen!
Ik reageerde op RHSearcher, omdat hij zij die in de bos was geweest. En omdat hij bij de graafploeg zit
  vrijdag 28 december 2012 @ 08:52:37 #186
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_120852791
- Edit: Domme reactie verwijderd, het ging om het andere schilderij. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Iblardi op 29-12-2012 23:13:14 ]
pi_120857560


Het is lastig om dit vanaf foto's te doen, maar ik durf met enige zekerheid te stellen dat op basis van perspectief, lichtval en iconografie beide afbeeldingen door dezelfde schilder zijn gemaakt. Als ik de originele werken kan bestuderen, kan ik daar zeker uitsluitsel over geven. Indien het onderste door Delius Pit is gemaakt, lijkt het mij sterk dat bovenste door Eldermans is geschilderd.

Over Delius Pit: wie heeft bedacht dat de goede man bij de politie zat? In het krantenartikel dat een pagina terug werd geplaatst, staat dat Delius eerst als bankwerker en elektro-technicus heeft gewerkt en na het overlijden van zijn broer het boerenbedrijf van zijn moeder heeft overgenomen. Wie liegt er nu? De krant? Omdat over een aantal jaren Pit betrokken zou raken bij het verhaal van het Ronde Huis?
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:33:31 #188
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_120858149
Qua stijl en thematiek lijken die schilderijen toch ook helemaal niet op Eldermans' werk? Of zijn de onderstaande afbeeldingen niet van Eldermans?



http://balkansarcanebindi(...)es-artefacts-of.html
pi_120858305
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:33 schreef Iblardi het volgende:
Qua stijl en thematiek lijken die schilderijen toch ook helemaal niet op Eldermans' werk? Of zijn de onderstaande afbeeldingen niet van Eldermans?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://balkansarcanebindi(...)es-artefacts-of.html
Nee, de stijl van Eldermans was heel anders dan die van Delius Pit.
pi_120858806
@lblardi heb je dat boek thuis liggen ? Ben nog steeds opzoek naar de goedkoopste variant ervan ;)

En ja de graafploeg is een beetje uit elkaar gevallen, ieder heeft ook zijn eigen dingen natuurlijk nog.
Maar ik heb juist nu de tijd om er 200 % aan te kunnen geven, dus ik ga zeker door met waar ik mee bezig was. Daarbij heb ik besloten om een boek te gaan schrijven over geschiedenis van Nunspeet, waar eigenlijk alles wat achter de spoorlijnen gebeurde in Nunspeet.
Heel duidelijk en goed beschreven gaat worden, met de daarbij horende bron vermeldingen ;)
Ook zullen er een aantal opmerkelijke personen in het boek behandeld gaan worden, en de planning is om het boek in februari helemaal af te hebben.
pi_120859395
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:54 schreef RHSEARCHER het volgende:
@lblardi heb je dat boek thuis liggen ? Ben nog steeds opzoek naar de goedkoopste variant ervan ;)

En ja de graafploeg is een beetje uit elkaar gevallen, ieder heeft ook zijn eigen dingen natuurlijk nog.
Maar ik heb juist nu de tijd om er 200 % aan te kunnen geven, dus ik ga zeker door met waar ik mee bezig was. Daarbij heb ik besloten om een boek te gaan schrijven over geschiedenis van Nunspeet, waar eigenlijk alles wat achter de spoorlijnen gebeurde in Nunspeet.
Heel duidelijk en goed beschreven gaat worden, met de daarbij horende bron vermeldingen ;)
Ook zullen er een aantal opmerkelijke personen in het boek behandeld gaan worden, en de planning is om het boek in februari helemaal af te hebben.
Leuk initiatief, ik ben benieuwd. Mocht je nog fotomateriaal of andere zaken nodig hebben (scans), ik heb zo hier en daar nog wel wat materiaal liggen (VVV-gidjes, ansichtkaarten etc.).
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_120859474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:54 schreef RHSEARCHER het volgende:
@lblardi heb je dat boek thuis liggen ? Ben nog steeds opzoek naar de goedkoopste variant ervan ;)

En ja de graafploeg is een beetje uit elkaar gevallen, ieder heeft ook zijn eigen dingen natuurlijk nog.
Maar ik heb juist nu de tijd om er 200 % aan te kunnen geven, dus ik ga zeker door met waar ik mee bezig was. Daarbij heb ik besloten om een boek te gaan schrijven over geschiedenis van Nunspeet, waar eigenlijk alles wat achter de spoorlijnen gebeurde in Nunspeet.
Heel duidelijk en goed beschreven gaat worden, met de daarbij horende bron vermeldingen ;)
Ook zullen er een aantal opmerkelijke personen in het boek behandeld gaan worden, en de planning is om het boek in februari helemaal af te hebben.
Wat leuk!
En wat snel al Searcher ^O^
pi_120859625
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 19:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Afbreken kunnen ze goed . Nog steeds zo zonde dat Het Ronde Huis afgebroken is.
Dat er nu niemand was die een beetje vooruit keek en besefte dat ze dit stukje geschiedenis moesten bewaren.
Hier wat foto's van afgebroken historische huizen in de omgeving van Soerel, waarvan Erica en Nieuw-Soerel (Jurriaanse, welbekend op dit forum) eigendom waren van Staatsbosbeheer, die ze ook heeft laten afbreken.

Oud-Soerel was een oude herberg aan de voormalige Hessenweg Amersfoort-Barneveld-Leuvenum-Vierhouten- Soerel-De Dellen- Zwolle-Duitsland, ook wel bekend als Oude Zwolseweg. Al in 1418 was er op die plek een herberg langs de nog veel oudere "Amersfoorder Weg".

De laatste herberg werd afgebroken in de jaren 60 naar het schijnt om de scherpe bochten in de Eperweg recht te trekken, dit is echter nooit gebeurd:

http://www.flickr.com/photos/60087442@N07/sets/72157632361301467/

[ Bericht 12% gewijzigd door Toppie_ op 28-12-2012 14:39:15 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_120860639
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:18 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Hier wat afgebroken historische huizen in de omgeving van Soerel:

http://www.flickr.com/photos/60087442@N07/sets/72157632361301467/
Dankjewel Toppie. Zonde hoor.
pi_120862674
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:13 schreef Dissectienaald het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Het is lastig om dit vanaf foto's te doen, maar ik durf met enige zekerheid te stellen dat op basis van perspectief, lichtval en iconografie beide afbeeldingen door dezelfde schilder zijn gemaakt. Als ik de originele werken kan bestuderen, kan ik daar zeker uitsluitsel over geven. Indien het onderste door Delius Pit is gemaakt, lijkt het mij sterk dat bovenste door Eldermans is geschilderd.

Over Delius Pit: wie heeft bedacht dat de goede man bij de politie zat? In het krantenartikel dat een pagina terug werd geplaatst, staat dat Delius eerst als bankwerker en elektro-technicus heeft gewerkt en na het overlijden van zijn broer het boerenbedrijf van zijn moeder heeft overgenomen. Wie liegt er nu? De krant? Omdat over een aantal jaren Pit betrokken zou raken bij het verhaal van het Ronde Huis?
De stuitende arrogantie van DN doet weer van zich spreken, en dan heb ik me nog maar ingehouden bij zijn vorige posts(daar ik anders weer ge-edit wordt door Lavenderr) en zijn beledigingen tegenover de zeer waardevolle bijdrages van Dragonflys(hopelijk komt hij/zij nog terug!).....Heb je nu ook al verstand van beeldende kunst? Blijkbaar niet. Het heeft helemaal niets met elkaar te maken....en nee we hoeven je uitsluitsel niet lol...en lees mijn laatste post dan nog eens....

De afbeeldingen uit de ' Eldermans-collectie', die je ook in het boek ziet die Ilbardi net post zijn gemaakt door Eldermans en/of de leden van zijn occulte Haagse clubje....allemaal gesigneerd met pseudoniemen.....of Delius Pit moet ook tot dit clubje hebben behoord, maar dat lijkt me uitgesloten.....
pi_120863197
kom jij elke keer toch weer naar uit de hoek zeg......
pi_120864209
Eldermans was zogenaamd een politie-functionaris, maar werkte in werkelijkheid wrs bij de reclassering.
En nu was Delius Pit dus wrs ook al geen politie-functionaris, maar achtereenvolgens bankwerker, electriciën en boer?
I´m back.
pi_120864642
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:16 schreef Ryan3 het volgende:
Eldermans was zogenaamd een politie-functionaris, maar werkte in werkelijkheid wrs bij de reclassering.
En nu was Delius Pit dus wrs ook al geen politie-functionaris, maar achtereenvolgens bankwerker, electriciën en boer?
Wel een interessante carrière ;)
pi_120864970
Overigens over dat Avro's Goldrush programma kun je wel wat vinden in het archief beeld en geluid.
Dit is de omschrijving van het programma:
quote:
Beschrijving

In dit spelprogramma gaan deelnemers op zoek naar een kist met goudstaven ter waarde van 100.000 gulden. Deze schat is ergens in Nederland verborgen. Aan de hand van enkele aanwijzingen moeten de spelers eerst een schatkaart en vervolgens de kist met inhoud zien te vinden. Dit moet allemaal binnen een bepaalde tijd gebeuren. De gevonden kist kan ook leeg zijn: dat is dan reuze jammer van alle moeite en stress, maar zo is het spel.

De kandidaten worden bijgestaan door het zogenaamde Goldrushteam. Dit team verricht het zware lichamelijke werk. Bijvoorbeeld wanneer er iets moet worden uitgegraven. De deelnemers kunnen voor het verkrijgen van meer informatie een orakel raadplegen. Zij moeten hiervoor wel geld betalen.
bron

Als Delius Pit het orakel was, dat genoemd wordt in deze beschrijving, dan behoorde hij volgens mij gewoon tot het spelletje. Kandidaten moesten nl. aanwijzingen kopen (afgetrokken van de later gevonden buit) bij het zogenaamde orakel.
Lijkt me ook sterk dat Delius Pit zelf tot de kandidaten behoorde, het was nogal een fysiek spelletje, en Delius (geb. in 1913) was toen dus al 72/73 (het programma is immers uitgezonden in 1985 en 1986).
Hier een bron over de exacte inhoud van de aflevering d.d. 30/11/1985.
Misschien was dit orakel dus wel een helderziende/paragnost, maar dat wordt iig niet duidelijk uit de beschrijving.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 28-12-2012 16:47:19 ]
I´m back.
pi_120869746
Ik hoop dat ik DN niet beledig, maar kunstkenner is hij klaarblijkelijk zeker niet.

Het schilderij van de grote kei met het gat erin is zeker niet door Pit geschilderd.

Het kwam een een collectie van kunstwerken dat na de dood van Eldermans gekocht werd door een verzamelaar in Nederland; de rest van de collectie werd eerder eerder gekocht door een verzamelaar in Canada.

Overigens Eldermans en Montenberg waren zeker geen geesteszieke mannen; Als je die gekend zou hebben, zou je wel daar anders over denken. Je hebt mazzel dat deze twee heren dood zijn, anders zou zo'n ongepaste opmerking je wel duur hebben komen te staan.
I did not have sexual relations with that woman - Bill Clinton, 28 januari 1998
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')