Dat vroeg ik me eerder ook al afquote:Op zondag 23 december 2012 23:43 schreef Dragonflys het volgende:
[..]
Waar Dissectienaald de ongefundeerde conclusie vandaan haalt dat Bursch snel is weggegaan is mij een raadsel. Feit is wel dat Dr. Bursch een vervolgonderzoek wenselijk achtte.Zie boek blz.101. Maar ja, op 5 december was Sinterklaas nog niet bij je langs geweest
Ik zou toch wel heel graag horen wat je voor nieuwe informatie hebt over Delius Pit. Ik heb daar zelf ook al verschillende posts over geplaatst dus de interesse is er echt wel.quote:Op maandag 24 december 2012 15:52 schreef aos het volgende:
Die bron is er, dat leg ik toch reeds uit!.....Couzy hoef je helemaal niet meer te noemen, is niet van belang...
Ik kreeg verder net nog nieuwe info binnen over Delius Pit, maar daar Delius Pit als helderziende hier niet serieus genomen wordt zal ik het maar niet plaatsen..Zowel de 'oral history' getuigen als 'helderzienden' worden niet serieus genomen of meteen belachelijk gemaakt...
Dat is wat ik eerder al aangaf zo vervelend en killing voor dit forum. Het krijgt geen eerlijke kans(omdat het niet als 100% bewijsbare feiten wordt beschouwd) waardoor ook belangrijke posters wegblijven ...Ik denk ook dat Schalkwijk het achterste van zijn tong nog niet hebt (durven?) laten zien.......
[..]
Dat vroeg ik me eerder ook al afTypisch weer een voorbeeld van de onwetendheid (en oppertunisme van zijn obsessief 'wetenschappelijke' benadering) van DN en overhaaste conclusies...hij denkt met zijn paar maanden onderzoek reeds iedereen te kunnen overvleugelen....laten we hopen dat hij na zijn kerstmispauze eens tot zinnen is gekomen....
Er is veel meer info over Bursch,,,Dit wordt uitgelegd in één van de volgende R-H boeken die er aan zitten te komen.......geschreven door één van de.......*vul zelf maar in*
Ja dat begrijp ikquote:Op maandag 24 december 2012 15:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zou toch wel heel graag horen wat je voor nieuwe informatie hebt over Delius Pit. Ik heb daar zelf ook al verschillende posts over geplaatst dus de interesse is er echt wel.
Dat zeg ik toch niet......quote:Op maandag 24 december 2012 16:08 schreef liedetector het volgende:
Zeg dan niet dat je het niet deelt omdat het mensen niet zou boeien......
quote:Ik kreeg verder net nog nieuwe info binnen over Delius Pit, maar daar Delius Pit als helderziende hier niet serieus genomen wordt zal ik het maar niet plaatsen..Zowel de 'oral history' getuigen als 'helderzienden' worden niet serieus genomen of meteen belachelijk gemaakt...
Terecht ook dat helderzienden niet serieus worden genomen.quote:Zowel de 'oral history' getuigen als 'helderzienden' worden niet serieus genomen of meteen belachelijk gemaakt...
waar op heb je deze conclusie gebaseerd?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:33 schreef aos het volgende:
Overigens de eerder genoemde kunstschilder waarover gespeculeerd was is Jos Lussenburg(1878-1975)
Ja, aardige man hoor, maar ben wel bijzonder skeptisch over informatie die door helderzienden wordt geleverd, anders dan minister Opstelten zeg maar...quote:Op maandag 24 december 2012 17:03 schreef Lavenderr het volgende:
Zal hem nog een keer posten:
http://www.kovandijkverte(...)aragnost-delius-pit/
Ja begrijp ik, zet het dan ook neer om mede-users zoekwerk te besparen.quote:Op maandag 24 december 2012 17:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, aardige man hoor, maar ben wel bijzonder skeptisch over informatie die door helderzienden wordt geleverd, anders dan minister Opstelten zeg maar...
Ja, okee dat vastgesteld hebbende, van welke tekst dienen we dan uit te gaan?quote:Op maandag 24 december 2012 16:02 schreef aos het volgende:
Dus samenvattend ;
De Couzy site is gewoon copy/past werk van de bekende bronnen....*vul zelf maar in* ..., en wat verdraaingen om het verhaal wat smeuiger te maken, en meer gericht op het Koningshuis , en na de aanpassing van 1 maart 2012 werd het één groot complotverhaal...inderdaad zijn 'magnus opus'......
ten bruggen Kate kwam pas veel later naar Nunspeet, Lussenburg was musicus, later kunstschilder. Mij niet bekend dat hij stroopte, past ook niet bij het beeld van de man. Maar AOS lijkt heel stellig, hij zal toch niet zomaar een naam noemen die in de bronvermelding staat die ook schilder is?quote:Op maandag 24 december 2012 18:01 schreef Zonnestraal10 het volgende:
jos lussenburg word namelijk achter in het boek bij de bronvermelding vermeld, maar het kan ook cris ten brugge kate zijn is ook een kunstschilder namelijk
Geheimzinnige bijeenkomst?quote:Op maandag 24 december 2012 18:08 schreef gerhardius het volgende:
[..]
ten bruggen Kate kwam pas veel later naar Nunspeet, Lussenburg was musicus, later kunstschilder. Mij niet bekend dat hij stroopte, past ook niet bij het beeld van de man. Maar AOS lijkt heel stellig, hij zal toch niet zomaar een naam noemen die in de bronvermelding staat die ook schilder is?
Daarbij dus mijn opmerking dat kunstschilder Delius Pit volgens mijn informatie met het verhaal van de geheimzinnige bijeenkomst kwam en dat het boek hier mogelijk ernaast zit..
Mijn idee ook idd, geef anders maar eens een goede reden waarom we niet een wichelroedeloper kunnen inhuren.quote:Op maandag 24 december 2012 16:15 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Terecht ook dat helderzienden niet serieus worden genomen.
Er zijn voorbeelden dat helderzienden bij politie-onderzoeken beslissende gouden tips brachten.quote:Op maandag 24 december 2012 18:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mijn idee ook idd, geef anders maar eens een goede reden waarom we niet een wichelroedeloper kunnen inhuren.
Hoe ver verwijderd ben je dan niet van ook maar in de verste verte enigszins betrouwbaar bewijs, jongens come on...
Ik heb dat boek niet, jong, vandaag nog even in een boekenzaak geweest en niet zien liggen ook...quote:Op maandag 24 december 2012 18:23 schreef gerhardius het volgende:
[..]
de rituele scène bij de vijver uit het boek p144
Tja, je kunt een ingeving/intuitie hebben, maar ik denk dat je met een ingeving weinig kunt als bewijs zijnde.quote:Op maandag 24 december 2012 18:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er zijn voorbeelden dat helderzienden bij politie-onderzoeken beslissende gouden tips brachten.
Maar het tegendeel is ook waar. Vandaar dat de politie nauwelijks werkt met helderzienden.
Zelf heb ik ook wel eens een helderziend moment, maar meestal niet. Ik heb meer gelijk door logisch te redeneren vanuit de feiten en waarschijnlijkheden
Helderziendheid bestaat zeker wel... Maar men heeft het te vaak mis of veel te vaag en dan is dat extra-zoekwerk voor de politie en veel te vaak leidt het nergens heen.quote:Op maandag 24 december 2012 18:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, je kunt een ingeving/intuitie hebben, maar ik denk dat je met een ingeving weinig kunt als bewijs zijnde.
Helderzienden of cold readers zijn vaak gewoon lieden die gebruik maken van handig vraagjes stellen gecombineerd met logisch redeneren en dan net doen alsof ze uit een esoterisch vaatje kennis tappen. Ik kan dat niet serieus nemen. Dat is een epistemologie die, zoals je zelf al impliceert, in gerechtelijke kringen hier in Nederland ook niet serieus genomen wordt, behalve door minister Opstelten. Ik wil FvV er niet aan ophangen iig, jij wel?
Hoezo werkt dat zeker wel? Hoe werkt dat dan helderziendheid?quote:Op maandag 24 december 2012 18:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Helderziendheid bestaat zeker wel... Maar men heeft het te vaak mis of veel te vaag en dan is dat extra-zoekwerk voor de politie en veel te vaak leidt het nergens heen.
Ik herinner me dat met de ontvoering van Gerrit Heijn veel helderzienden het mis hadden of met veel te vage 'ingevingen' kwamen.. Achteraf had een enkeling het wel juist. Maar dat is achteraf bekeken.
Het is een onbetrouwbare opsporingsmethode.
En dan heb ik het over gewone eerlijke mensen. Hoewel soms ook door zweverigheid vertroebelde taal uitslaan. Of dubieus zijn door een overdaad aan 'geloof' . Idd veel te rommelig.
Daarnaast heb je ook mensen die bewust aan het rommelen zijn. Ook teveel.
hahaha... hoe helderziendheid werkt ... weet geen mensquote:Op maandag 24 december 2012 18:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo werkt dat zeker wel? Hoe werkt dat dan helderziendheid?
http://www.kovandijkverte(...)af-voor-ferdi-elsas/quote:Om en nabij 3000 helderzienden meldden zich bij justitie. Slechts vier voorspelden correct dat Gerrit Jan was vermoord. De rest beweerde dat Heijn inderdaad door een bende werd vastgehouden en nog in leven zou zijn.
Geen enkele helderziende kon de politie naar de dader leiden. Of toch wel? Paragnost Hans Verbeek schrijft op zijn site dat zijn gedachten aldoor bij de dader en niet bij het slachtoffer (Heijn) zijn geweest. Hij had zelfs voor diens huis is Landsmeer gestaan maar kreeg van de Kosmos Lyon in Frankrijk door. Die plaats ligt in de Franse wijnstreek de Elzas. En Ferdi heette Elsas van zijn achternaam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |