Dat was 'kom met een debiele post nog even proberen het vuurtje op te stoken', allemaal in één emoticon!quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
ben dan wel benieuwd hoe je dit bedoelt
Nee maar wel eens gezien hoe dat in z'n werk gaatquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Alleen als je over Microsoft zeurt !
Oh en heb je ook wel eens een stier gemolken ?
quote:
oke oke. Maar als ik nou en niet betaal, en niet in verzet ga wordt mijn "client" als het goed is vanzelf gedagvaard ?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb trouwens voor je gezocht: Ik kom op sommige sites wel verzet tegen een OM-afdoening tegen, en ook verzet tegen een strafbeschikking kan (waar je vandaan haalt dat dat niet zo is ontgaat me). Ik denk dat de rechtsbron art. 12 jo 12k Sv is.
Sorry ik ben eerstejaars dus het zegt me allemaal niet zo veelquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:28 schreef Joosie200 het volgende:
[..]Stimmt! Handels a/b komen wel goed, kwestie van vooraan beginnen bij de juiste afdeling
Belasting komt ditmaal wèl goed (mag eindelijk tentamen doen yay
) want mooi schemaatjes met belangrijkste wetsartikelen in de juiste volgorde per wet. Romeins hoop ik op wederom een 9 (heb ik mooi 3x9 op Rechtsgeschiedenis 1, 2 en Romeins privaatrecht straks) Maar dan burgerlijk 3 en erfrecht. Nu is erf anno 2003 niet lastig, maar dat we ook oud erfrecht moeten weten maakt het af en toe best verwarrend. Gaat spannend worden, want zonder erfrecht geen seminaar en zonder seminaar niet afstuderen dit jaar
Ik ben blij dat jij de orde in deze thread, met behulp van emoticons, zo goed weet te bewaren.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was 'kom met een debiele post nog even proberen het vuurtje op te stoken', allemaal in één emoticon!
En dat is precies de kern! Juist omdat het allemaal relatief is en die chick misschien wel erg gelukkig en tevreden met de situatie is, is het een valkuil door haar bij voorbaat uit te sluiten van enige kritiek omdat jij voor jezelf al bedacht hebt dat zij in een achterstandspositie zit, een zielig vogeltje is en daarom met de fluwelen handschoen aangeraakt moet worden. Hiermee zie je haar niet als volwaardig. Wat in de praktijk door veel mensen als heel veel kwetsender ervaren wordt dan als je haar wel als een volwaardig en verantwoordelijk mens ziet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:19 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Falen is natuurlijk wel relatief.
Misschien is die aldi chick met haar dikke pens en afzichtelijke jurk wel hartstikke gelukkig en ziet ze haar leven als uitermate geslaagd.
Ik heb het gevoel dat dit extreme basiskennis is, maar ik weet het nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
oke oke. Maar als ik nou en niet betaal, en niet in verzet ga wordt mijn "client" als het goed is vanzelf gedagvaard ?
True.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
En dat is precies de kern! Juist omdat het allemaal relatief is en die chick misschien wel erg gelukkig en tevreden met de situatie is, is het een valkuil door haar bij voorbaat uit te sluiten van enige kritiek omdat jij voor jezelf al bedacht hebt dat zij in een achterstandspositie zit, een zielig vogeltje is en daarom met de fluwelen handschoen aangeraakt moet worden. Hiermee zie je haar niet als volwaardig. Wat in de praktijk door veel mensen als heel veel kwetsender ervaren wordt dan als je haar wel als een volwaardig en verantwoordelijk mens ziet.
Mee eens. Precies in hetzelfde rijtje vallen mensen die vinden dat je over homo's geen grappen mag maken (hoezo niet: ze zijn toch gelijkwaardig?) en dat je niet boos mag worden op een gehandicapte (hoezo niet: hij is toch niet zielig?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
En dat is precies de kern! Juist omdat het allemaal relatief is en die chick misschien wel erg gelukkig en tevreden met de situatie is, is het een valkuil door haar bij voorbaat uit te sluiten van enige kritiek omdat jij voor jezelf al bedacht hebt dat zij in een achterstandspositie zit, een zielig vogeltje is en daarom met de fluwelen handschoen aangeraakt moet worden. Hiermee zie je haar niet als volwaardig. Wat in de praktijk door veel mensen als heel veel kwetsender ervaren wordt dan als je haar wel als een volwaardig en verantwoordelijk mens ziet.
Mooi. Inmiddels heb ik wel kunnen opmaken dat art 1lid 2 van wvsr ook van toepassing is op andere wetten en dat het criteria is "nieuwe inzichten over de strafbaarheid van de gedraging".quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat dit extreme basiskennis is, maar ik weet het nietedit: Ja, trouwens, dan komt het voor een rechter.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:39 schreef Ties02 het volgende:
http://seriousrequest.3fm.nl/live/
Gezellig in my hometown
wat denk je dat een rechter zegt?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:34 schreef Joosie200 het volgende:
En oh: ben benieuwd of DUO voor 14 januari gaat reageren op mijn bezwaar tegen de beëindiging van mijn studenten-OV per 1 augustus. Zo niet: aanmaning sturen, ingebrekestelling zodat ze nog 14 dagen de tijd krijgen, zo niet > dwangsom verbeurenLang leve deze wet! Maar ik zie DUO er wel voor aan op 10 januari te reageren > bezwaar ongegrond verklaard. Dan ga ik wel in beroep, griffierecht is in stufi-zaken toch slechts ¤42
Wil de rechter weleens zien oordelen over de beleidsnotitie 'studeren = investeren' en de keuze om per 01-09-2012 de drie jarige leentermijn niet langer te handhaven voor OV, maar nog slechts één jaar.
Ik doe beidenquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:40 schreef Paxcon het volgende:
[..]helemaal vergeten.
Moet eigenlijk leren in plaats van te gaan kijken straks
Tofquote:Op dinsdag 18 december 2012 18:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooi. Inmiddels heb ik wel kunnen opmaken dat art 1lid 2 van wvsr ook van toepassing is op andere wetten en dat het criteria is "nieuwe inzichten over de strafbaarheid van de gedraging".
Ik denk dat je wel op moet passen met het verschil tussen niet betalen en verzet doen (art. 257e Sv, trouwens). Ik weet niet of er in de daaropvolgende zittingen verschil zit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooi. Inmiddels heb ik wel kunnen opmaken dat art 1lid 2 van wvsr ook van toepassing is op andere wetten en dat het criteria is "nieuwe inzichten over de strafbaarheid van de gedraging".
Ik ga vrijdag wel een verzet dingetje schrijven dan..quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel op moet passen met het verschil tussen niet betalen en verzet doen (art. 257e Sv, trouwens). Ik weet niet of er in de daaropvolgende zittingen verschil zit.
Pak een stuk PVC-buis. Zaag ongeveer 120 centimeter er van af en daarna nog een stuk van 30 centimeter. Pak een gasbrander en verwarm het korte stuk tot het zacht genoeg is om te buigen. Buig het om een rond oppervlak heen zodat er een U-vorm ontstaat.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:46 schreef _Rooos_ het volgende:
Er staat buiten een groep van minstens 10 kinderen iets tegen de ramen te gooien en ik durf niet naar buiten want het zijn er teveel....![]()
Ik heb zin in september, eindelijk weer studeren.
Welk tempo ga je ongeveer aanhouden ?quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:46 schreef _Rooos_ het volgende:
Er staat buiten een groep van minstens 10 kinderen iets tegen de ramen te gooien en ik durf niet naar buiten want het zijn er teveel....![]()
Ik heb zin in september, eindelijk weer studeren.
Daar heeft de rechter niet zo heel veel over te zeggen. Het enige wat hij kan doen is DUO becomplimenteren met een schitterende uitvoering van wetgeving. Dat zouden meer overheidsdiensten zo snel moeten doen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:34 schreef Joosie200 het volgende:
En oh: ben benieuwd of DUO voor 14 januari gaat reageren op mijn bezwaar tegen de beëindiging van mijn studenten-OV per 1 augustus. Zo niet: aanmaning sturen, ingebrekestelling zodat ze nog 14 dagen de tijd krijgen, zo niet > dwangsom verbeurenLang leve deze wet! Maar ik zie DUO er wel voor aan op 10 januari te reageren > bezwaar ongegrond verklaard. Dan ga ik wel in beroep, griffierecht is in stufi-zaken toch slechts ¤42
Wil de rechter weleens zien oordelen over de beleidsnotitie 'studeren = investeren' en de keuze om per 01-09-2012 de drie jarige leentermijn niet langer te handhaven voor OV, maar nog slechts één jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |