Ik heb net op je PM gereageerd, maar voor de liefhebbers, dit zijn onze architecten (en we zijn er tot nu toe heel erg tevreden over):quote:Op zondag 30 december 2012 22:11 schreef forwood1 het volgende:
[..]
Wie zijn die architecten? Kun en wil je dat met ons delen?
Nee hoor, we hebben er juist voor gekozen om het een karateristiek huis te laten en het zo ook te laten ontwerpen! Het mag geen modern ingericht huis worden.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:54 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik krijg er nu echt zo'n horror beeld bij dat het hele huis straks door zo'n binnenhuis architect helemaal strak gemaakt wordt en dat het in de verste verte straks niet op een karakteristieke jaren 30 woning gaat lijken.
Of heb ik het helemaal mis
Dat is ook precies waarom we deze architecten hebben gekozen: we willen niet zo'n strak huis, maar juist iemand met ervaring die een jaren '30 huis van alle gemakken kan voorzien maar zo dat de sfeer intact blijft.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 19:19 schreef 4wood het volgende:
Het is geen uitzending van één of ander hip fashion programma en die dude heet geen Jan des Bouvrie, dus ik denk dat het wel mee zal vallen.![]()
Op z'n website zien de jaren '30 woningen er best OK uit.
Tnx, had ik niet eens gezien!quote:Op zondag 6 januari 2013 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Tinkerbell_ACC_,
Ik heb je reactie even aangepast; of beter gezegd ik heb je geplaatste bouwtekening even aangepast.
Daarop stonden namelijk duidelijk leesbaar complete adresgegevens duidelijk op vermeld.
En ik ga er vanuit dat je die niet klakkeloos met iedereen op het internet wil delen !
Twee dingen: je hebt een schoorsteen (het gemetselde geval) en een rookgaskanaal (van staal bijv, of gemetseld binnen de schoorsteen).quote:Op zondag 6 januari 2013 13:55 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Aangezien we een kant open willen maken en de andere kant een muur willen laten staan, zijn we nu dus aan het overwegen de schoorsteen zo te plaatsen zodat het plaatje op Funda klopt
Dit betekent wel dat er een knik in de leiding naar boven moet komen ivm de plaats van huidige schoorsteen. We willen een gashaard daarin maken.
De vraag dus: is dit een probleem bij afvoeren van de lucht van de gashaard als er een knik in zit (want zo ja dan kunnen we het idee meteen laten varen om de schoorsteen opnieuw te zetten)?
Het makkelijkst qua afwerking zijn gipsblokken (GIBO). Wedi en gasbetonblokken moet je nog afstuccen.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:55 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Nu hebben we 2 keuzes: isolatenplaten (maar welke dan, zag in het topic van Vonkenboer de Wedi-platen voorbij komen), of het metselen van een binnenmuur (en dan meteen isoleren). Wat is de beste keuze nu we toch nog kunnen kiezen? En als we besluiten het te metselen, moet het dan met "gewone" buitenstenen (en dus door een metselaar) of kan dat ook met een soort gasbetonblokken (of een ander type wat we zelf kunnen metselen)?
Dank! Die bocht moet lukken!quote:Op zondag 6 januari 2013 21:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Twee dingen: je hebt een schoorsteen (het gemetselde geval) en een rookgaskanaal (van staal bijv, of gemetseld binnen de schoorsteen).
Even aangenomen dat je een stalen rookgaskanaal aanbrengt binnen de (nieuwe) schoorsteen, kan je daarin ee verloop aanbrengen. Zalng de bocht niet groter is dan 30 graden (t.o.v. de vertikaal), is dat brandtechnisch toegestaan. Althans, dat geldt voor houtkachelrookgaskanalen.
[..]
Het makkelijkst qua afwerking zijn gipsblokken (GIBO). Wedi en gasbetonblokken moet je nog afstuccen.
Qua gemak zou ik Wedi kiezen: isolatie en cementlaag in één.
Grappig dat het soms zo simpel kan zijnquote:Op zondag 6 januari 2013 21:59 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik kwam op pinterest net de volgende link tegen om verf van hardware te verwijderen....
http://www.familyhandyman(...)-paint-from-hardware
Dat klopt; je nieuwe schoorsteen moet ook vanuit de kruipruimpte worden opgemetseld.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:50 schreef Fender75 het volgende:
Waarschijnlijk zal de schoorsteen ook apart gefundeerd zijn, dwz doorgaand gemetseld. Let hier wel op bij de constructie waarmee je e.e.a. gaat opvangen.
Dank je!quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:50 schreef Fender75 het volgende:
Het is geen probleem om een knik te maken in een schoorsteenkanaal, maar het is beter als het een enigzins recht kanaal is, dus zonder al te veel scherpe knikken.
Waarschijnlijk zal de schoorsteen ook apart gefundeerd zijn, dwz doorgaand gemetseld. Let hier wel op bij de constructie waarmee je e.e.a. gaat opvangen. Je kunt het laten onderzoeken door een constructeur.
Als ik het zou moeten doen zou ik gewoon een voorzetwand plaatsen. Beter te isoleren, makkelijker, goedkoper en kost minder ruimte.
Dat is geen probleem, de vloer gaat er toch uit beneden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat klopt; je nieuwe schoorsteen moet ook vanuit de kruipruimpte worden opgemetseld.
Zeker, meer dan goed. Met de juiste opbouw, goede isolatie zit je met een dikte van ca. 100mm dikte altijd goed. Beter als een spouwmuur metselen in mijn ogen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Dank je!
Ja we zullen het zeker zien als we de vloer eruit halenwe nemen het mee voor de constructeur!
Dan wordt de voorzetwand een serieuze optie) is de isolatie net zo goed als een spouw met de juiste materialen?
Dank je! Dan gaan we dar eens rustig naar kijken, want zelf isoleren is toch makkelijkerquote:Op zondag 13 januari 2013 14:47 schreef Fender75 het volgende:
[..]
Zeker, meer dan goed. Met de juiste opbouw, goede isolatie zit je met een dikte van ca. 100mm dikte altijd goed. Beter als een spouwmuur metselen in mijn ogen.
Wat ik ook bedoelde met een apart gefundeerde schoorsteen is dat deze niet altijd is afgesteund aan verdiepingsvloeren of andere constructies. Vroeger werden deze nog wel eens losstaand uitgevoerd, waarbij je dus het hele zootje op je hoofd kan krijgen als je in de woonkamer alles wegsloopt. Kijk hier dus voor uit.
Ik heb door het hele huis voorzetwanden geplaatst met 2"x3", 7cm rockwool, 9mm underlayment en dan nog gipsplaten erover.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:45 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Dank je!
Ja we zullen het zeker zien als we de vloer eruit halenwe nemen het mee voor de constructeur!
Dan wordt de voorzetwand een serieuze optie) is de isolatie net zo goed als een spouw met de juiste materialen?
Die heb ik, zal ik even posten!quote:Op zondag 3 februari 2013 10:37 schreef blomke het volgende:
Indrukwekkend!
Heb je al een tekening hoe e.e.a. er qua indeling uit gaat zien?
We hebben verschillende redenen:quote:Op zondag 3 februari 2013 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Hebben jullie een goede reden waarom jullie de badkamer van de begane grond verplaatsen naar de eerste verdieping ? Je offert dan toch slaapkamer ruimte op ?
Wij houden de badkamer wel beneden om meerdere redenenquote:Op zondag 3 februari 2013 20:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
We hebben verschillende redenen:
* Op de plaats waar de badkamer komt is nu een berghok, dus (nog) geen slaapkamer, we offeren daar dus niks aan op tov nu
* beneden, waar de badkamer nu zit, moet alles eruit, dat deel is niet geïsoleerd en moeten alles toch opnieuw opbouwen (de indeling was ook niet handig)
* ik vind het fijn de badkamer boven te hebben
Dus heeft meerdere redenen. En badkamer bij de slaapkamer vinden wij wel heel relaxt. We houden nu 3 slaapkamers over, dus niet slecht
Houden jullie hem beneden?
Wij hebben idd allebei een kantoorbaan, maar kan idd goed snappen dat je hem dan beneden houdt. Wij hebben wel een wasbak beneden, en er komt er ook 1 in de aanbouw voor als we in de tuin hebben gewerkt of zo.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij houden de badkamer wel beneden om meerdere redenen; de hoofdreden is dat we er boven een slaapkamer voor zouden moeten opofferen om plaats te maken voor de badkamer.
De huidige badkamer hebben we ook helemaal moeten strippen en aan de opbouw daarvan zijn we eigenlijk nog niet eens begonnen, waar ooit de badkamer was hebben we nu nog een inpandige zandbak !![]()
Ook hangt de cv ketel die ook zorgt voor het voor het warme water in de badkamer op de zolder precies boven de badkamer, scheelt een hoop qua leidingwerk e.d. en in de toekomst dus ook lekker snel warm water.
En van huis uit vind ik een badkamer beneden veel makkelijker, ik ken eigenlijk ook niet anders![]()
Het hangt er natuurlijk ook vanaf van wat voor werkzaamheden je in het dagelijkse leven doet qua werk. In mijn geval hoef ik dan niet met mijn werk kloffie wat vaak genoeg onder het zand en smeer zit door het hele huis te kleppen om dan boven te gaan douchen. Ik kan straks buiten de werkschoenen uit doen om dan wanneer nodig binnen zo onder de douche te gaan staan.![]()
Maar als je nu één of ander kantoorbaantje hebt kan ik mij voorstellen dat je daar heel anders tegen aan kijkt.
Tnx! ik ga het ff proberen, maar denk dat het hiermee wel lukt! Stom dat ik die niet kon vinden!quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
http://service.auping.nl/nl/auronde/bedmodellen/index.html
En hier de montagekaart:
http://service.auping.nl/(...)_09-2010_job5002.pdf
Ja het is nogal een zooitje momenteelquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Pfff.. als ik het bij jullie nu zie dan ben ik blij dat wij dat punt allang voorbij zijn !![]()
Maar jullie pakken het wel rigoureus aan ! Is er een reden waarom er specifiek een broodjesvloer geplaatst moet worden ? Waren de oude balklagen dan allemaal zo slecht ?
Ik heb met epoxy op de kelderwanden & - vloeren geen ervaring, wel ervaring met het waterdichtmaken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:07 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Even een vraagje: iemand ervaring met Aquaplan Kelder-Epoxy? Ik heb iemand over de vloer gehad om de kelder te bekijken en hij vertelde dat coaten voldoende is. Nu kwam ik die van Aquaplan tegen, maar vraag me af hoeveel lagen ik die erop moet zetten ...
Het gaat om 17 m2 dat gecoat moet worden, waarvan zo'n 8 m2 vloer en de rest muren. Aangezien 4L zo'n ¤ 85,- is, wil ik niet te veel aanschaffen (excl alle 20% kortingen die je nu bij veel bouwmarkten krijgt)!
Tnx! Ja gemak is wel redelijk belangrijk, want het huis is al veel werk, willen we niet nog te veel uren alleen in de kelder bezig zijnquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb met epoxy op de kelderwanden & - vloeren geen ervaring, wel ervaring met het waterdichtmaken.
De vloer heb ik afgestreken met een zandcementlaag met Pudloo erdoor -> dicht. Wand waar vocht doorkwam afgejekkerd en opnieuw geraaprd met stucmortel, daarna een laag Keimverf erover -> dicht.
Al met al 6 tientjes mortel en 4 tientjes Keim. Maar wel een hoop werk, dus misschien is een expoxylaag wel veel makkelijker.
Als we de tuin niet doen dan kunnen de bouwmaterialen niet naar achterquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:13 schreef Kreator het volgende:
Zo'n mega verbouwing en dan tussendoor maar ff de tuin doen. Je moet er de kracht maar voor hebben. Respect. Ik ben na 4 weken verbouwen (jaren 20 huis, maar was al gerenoveerd) al kapot..
De wanden van onze kelder waren bezet met geel-groen-bruin tegeltjes met bloemetjesmotiefquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Tnx! Ja gemak is wel redelijk belangrijk, want het huis is al veel werk, willen we niet nog te veel uren alleen in de kelder bezig zijnEpoxy is idd een paar lagen en dan is het klaar, vandaar de optie.
Die willen we indeien mogelijk gaan hergebruiken. Boven worden waarschijnlijk de grenen vloer (of wat er nu boven ligt), beneden (daar storten we beton met vloerverwarming en een andere vloer - een multiplank ivm die vloerverwarming) moeten we nog even kijken. De kans is namelijk groot dat de vloer eronder niet meer goed is (is op een oude vloer gelegd) en wat voor schade dat geeft op de vloer erop. Maar in principe proberen we zo veel mogelijk te hergebruiken!quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wat zijn jullie van plan te doen met de mooie oude grenen vloerdelen aangezien jullie een broodjesvloer plaatsen? Niet weggooien hoop ik, dat zou zonde zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |