We hebben verschillende redenen:quote:Op zondag 3 februari 2013 18:52 schreef Vonkenboer het volgende:
Hebben jullie een goede reden waarom jullie de badkamer van de begane grond verplaatsen naar de eerste verdieping ? Je offert dan toch slaapkamer ruimte op ?
Wij houden de badkamer wel beneden om meerdere redenenquote:Op zondag 3 februari 2013 20:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
We hebben verschillende redenen:
* Op de plaats waar de badkamer komt is nu een berghok, dus (nog) geen slaapkamer, we offeren daar dus niks aan op tov nu
* beneden, waar de badkamer nu zit, moet alles eruit, dat deel is niet geïsoleerd en moeten alles toch opnieuw opbouwen (de indeling was ook niet handig)
* ik vind het fijn de badkamer boven te hebben
Dus heeft meerdere redenen. En badkamer bij de slaapkamer vinden wij wel heel relaxt. We houden nu 3 slaapkamers over, dus niet slecht
Houden jullie hem beneden?
Wij hebben idd allebei een kantoorbaan, maar kan idd goed snappen dat je hem dan beneden houdt. Wij hebben wel een wasbak beneden, en er komt er ook 1 in de aanbouw voor als we in de tuin hebben gewerkt of zo.quote:Op zondag 3 februari 2013 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wij houden de badkamer wel beneden om meerdere redenen; de hoofdreden is dat we er boven een slaapkamer voor zouden moeten opofferen om plaats te maken voor de badkamer.
De huidige badkamer hebben we ook helemaal moeten strippen en aan de opbouw daarvan zijn we eigenlijk nog niet eens begonnen, waar ooit de badkamer was hebben we nu nog een inpandige zandbak !![]()
Ook hangt de cv ketel die ook zorgt voor het voor het warme water in de badkamer op de zolder precies boven de badkamer, scheelt een hoop qua leidingwerk e.d. en in de toekomst dus ook lekker snel warm water.
En van huis uit vind ik een badkamer beneden veel makkelijker, ik ken eigenlijk ook niet anders![]()
Het hangt er natuurlijk ook vanaf van wat voor werkzaamheden je in het dagelijkse leven doet qua werk. In mijn geval hoef ik dan niet met mijn werk kloffie wat vaak genoeg onder het zand en smeer zit door het hele huis te kleppen om dan boven te gaan douchen. Ik kan straks buiten de werkschoenen uit doen om dan wanneer nodig binnen zo onder de douche te gaan staan.![]()
Maar als je nu één of ander kantoorbaantje hebt kan ik mij voorstellen dat je daar heel anders tegen aan kijkt.
Tnx! ik ga het ff proberen, maar denk dat het hiermee wel lukt! Stom dat ik die niet kon vinden!quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:01 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
http://service.auping.nl/nl/auronde/bedmodellen/index.html
En hier de montagekaart:
http://service.auping.nl/(...)_09-2010_job5002.pdf
Ja het is nogal een zooitje momenteelquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Pfff.. als ik het bij jullie nu zie dan ben ik blij dat wij dat punt allang voorbij zijn !![]()
Maar jullie pakken het wel rigoureus aan ! Is er een reden waarom er specifiek een broodjesvloer geplaatst moet worden ? Waren de oude balklagen dan allemaal zo slecht ?
Ik heb met epoxy op de kelderwanden & - vloeren geen ervaring, wel ervaring met het waterdichtmaken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:07 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Even een vraagje: iemand ervaring met Aquaplan Kelder-Epoxy? Ik heb iemand over de vloer gehad om de kelder te bekijken en hij vertelde dat coaten voldoende is. Nu kwam ik die van Aquaplan tegen, maar vraag me af hoeveel lagen ik die erop moet zetten ...
Het gaat om 17 m2 dat gecoat moet worden, waarvan zo'n 8 m2 vloer en de rest muren. Aangezien 4L zo'n ¤ 85,- is, wil ik niet te veel aanschaffen (excl alle 20% kortingen die je nu bij veel bouwmarkten krijgt)!
Tnx! Ja gemak is wel redelijk belangrijk, want het huis is al veel werk, willen we niet nog te veel uren alleen in de kelder bezig zijnquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik heb met epoxy op de kelderwanden & - vloeren geen ervaring, wel ervaring met het waterdichtmaken.
De vloer heb ik afgestreken met een zandcementlaag met Pudloo erdoor -> dicht. Wand waar vocht doorkwam afgejekkerd en opnieuw geraaprd met stucmortel, daarna een laag Keimverf erover -> dicht.
Al met al 6 tientjes mortel en 4 tientjes Keim. Maar wel een hoop werk, dus misschien is een expoxylaag wel veel makkelijker.
Als we de tuin niet doen dan kunnen de bouwmaterialen niet naar achterquote:Op donderdag 28 februari 2013 10:13 schreef Kreator het volgende:
Zo'n mega verbouwing en dan tussendoor maar ff de tuin doen. Je moet er de kracht maar voor hebben. Respect. Ik ben na 4 weken verbouwen (jaren 20 huis, maar was al gerenoveerd) al kapot..
De wanden van onze kelder waren bezet met geel-groen-bruin tegeltjes met bloemetjesmotiefquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Tnx! Ja gemak is wel redelijk belangrijk, want het huis is al veel werk, willen we niet nog te veel uren alleen in de kelder bezig zijnEpoxy is idd een paar lagen en dan is het klaar, vandaar de optie.
Die willen we indeien mogelijk gaan hergebruiken. Boven worden waarschijnlijk de grenen vloer (of wat er nu boven ligt), beneden (daar storten we beton met vloerverwarming en een andere vloer - een multiplank ivm die vloerverwarming) moeten we nog even kijken. De kans is namelijk groot dat de vloer eronder niet meer goed is (is op een oude vloer gelegd) en wat voor schade dat geeft op de vloer erop. Maar in principe proberen we zo veel mogelijk te hergebruiken!quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wat zijn jullie van plan te doen met de mooie oude grenen vloerdelen aangezien jullie een broodjesvloer plaatsen? Niet weggooien hoop ik, dat zou zonde zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |