abonnement Unibet Coolblue
pi_120728402
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Volgens mij vindt de Neato het simpele hoogpolig vloerkleed van IKEA niet zo fijn... Ik moet het telkens bevrijden.
Zoals ik het lees doet hij het wel op het zwarte kleed maar vreet zich vast in de lange haren van het kleed.
Misschien heeft de oude borstel van de XV 11 hier meer kans van slagen.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_120729093
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:42 schreef crowone het volgende:

[..]

Zoals ik het lees doet hij het wel op het zwarte kleed maar vreet zich vast in de lange haren van het kleed.
Misschien heeft de oude borstel van de XV 11 hier meer kans van slagen.
Met bevrijden bedoel ik dat de XV-25 "Please clear my path" aangeeft...
pi_120746798
Hier ligt een magneetstrip rondom onder het hoogpolige Ikea kleed. De neato scant de strip en draait om. 1 keer per week zuig ik het kleed met de stofzuiger.
pi_120746921
Heb je beide borstels geprobeerd?
Ja lastig is dat, misschien is in jou geval -als je het kleed niet weg wilt doen- een Roomba een betere optie. Die is wel wat minder qua technologie en zuigkracht maarja die is wel "dom" genoeg om die zwarte plekken niet aan te zien als diepte (of juist slim)
(Toch? Roomba's hebben toch geen diepte sensor?)
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 04:38:22 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_120750226
Jawel, Roomba's hebben wel degelijk een dieptesensor en dus moeite met zwarte kleden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120751549
Owh serieus? Nou vergeet mijn post van hierboven en dan dus kleed eruit of stofzuiger eruit en weer zelf gaan stofzuigen...

Ik zou het wel weten... 8-)
pi_120751766
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:39 schreef Tamara123123 het volgende:
Owh serieus? Nou vergeet mijn post van hierboven en dan dus kleed eruit of stofzuiger eruit en weer zelf gaan stofzuigen...

Ik zou het wel weten... 8-)
stofzuigen zul je toch met enige regelmaat moeten doen. voordelen: - spaart 500 euro uit - geen tijd besteden aan 'software updates' - geen onderhoud aan de robot / na 2 jaar gebruik accu vervangen / hele ding vervangen - niet je druk moeten maken of hij nu alle kamers al gevonden heeft / het ding verplaatsen van verdieping 1 naar 2.
  dinsdag 25 december 2012 @ 11:22:33 #108
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_120752167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

stofzuigen zul je toch met enige regelmaat moeten doen. voordelen: - spaart 500 euro uit - geen tijd besteden aan 'software updates' - geen onderhoud aan de robot / na 2 jaar gebruik accu vervangen / hele ding vervangen - niet je druk moeten maken of hij nu alle kamers al gevonden heeft / het ding verplaatsen van verdieping 1 naar 2.
Nou ik wist het wel, het kleed ging eruit.
Het gemak van de Neato weegt echt wel op tegen het onderhoud. Dat is eigenlijk nihil.
Die updates zijn niet elke week.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_120752175
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:22 schreef Yemanja het volgende:

[..]

Nou ik wist het wel, het kleed ging eruit.
Het gemak van de Neato weegt echt wel op tegen het onderhoud. Dat is eigenlijk nihil.
Die updates zijn niet elke week.
we spreken elkaar over 5 jaar nog eens.
pi_120752602
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

stofzuigen zul je toch met enige regelmaat moeten doen. voordelen: - spaart 500 euro uit - geen tijd besteden aan 'software updates' - geen onderhoud aan de robot / na 2 jaar gebruik accu vervangen / hele ding vervangen - niet je druk moeten maken of hij nu alle kamers al gevonden heeft / het ding verplaatsen van verdieping 1 naar 2.
Maar je moet ook n gewone stofzuiger kopen, wel n duurdere, anders mag je na 2/3 jaar alsnog n nieuwe kopen, en n stofzuiger moet je ook van verdieping naar verdieping sjouwen.

Voor de rest ben ik het volledig met je eens: t is een luxeproduct :-)
pi_120752649
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:42 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Maar je moet ook n gewone stofzuiger kopen, wel n duurdere, anders mag je na 2/3 jaar alsnog n nieuwe kopen, en n stofzuiger moet je ook van verdieping naar verdieping sjouwen.

Voor de rest ben ik het volledig met je eens: t is een luxeproduct :-)
ik heb er nog steeds geen dus helemaal uit ervaring is het niet, maar het lijkt me relatief zoveel gedoe dat ik het meer als speeltje zou zien dan als zinvolle investering.
pi_120752998
Nouja, zo veel gedoe is t niet, ligt er ook aan wat je er van verwacht.

Dingetje stofzuigt gewoon, en ik doe met de gewone stofzuiger de plekken waar hij niet bij kan, de trap bijvoorbeeld.

Dus luxeproduct voor mij, heb t niet echt nodig, maar wel makkelijk als hulpje. Of jij het 300/700 euro waard vind, mag je (gelukkig) nog altijd zelf bepalen.

Ben je m beu of niet tevreden, zet je m op marktplaats, en ben je m zo weer kwijt!
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:39:48 #113
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120754188
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb er nog steeds geen dus helemaal uit ervaring is het niet, maar het lijkt me relatief zoveel gedoe dat ik het meer als speeltje zou zien dan als zinvolle investering.
mal praten als je er zelf geen hebt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:42:45 #114
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120754267
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb er nog steeds geen dus helemaal uit ervaring is het niet, maar het lijkt me relatief zoveel gedoe dat ik het meer als speeltje zou zien dan als zinvolle investering.
Ik heb nu ongeveer een jaar een stofzuigrobot en het is wat mij betreft alles behalve een speeltje. Het aantal keer dat ik dit jaar nog met de hand heb gestofzuigd is op 1 hand te tellen, terwijl ik toch elke dag het plezier heb van een kruimelvrij huis.
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:46:02 #115
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120754351
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb nu ongeveer een jaar een stofzuigrobot en het is wat mij betreft alles behalve een speeltje. Het aantal keer dat ik dit jaar nog met de hand heb gestofzuigd is op 1 hand te tellen, terwijl ik toch elke dag het plezier heb van een kruimelvrij huis.
ik moet hier twee keer in de week stofzuigen. Als ik dat mag ruilen voor om de week die robot kuizen of updaten, teken ik gelijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:47:06 #116
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120754371
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:46 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik moet hier twee keer in de week stofzuigen. Als ik dat mag ruilen voor om de week die robot kuizen of updaten, teken ik gelijk
Precies. Bovendien vergt die robot helemaal niet zoveel onderhoud. Dat met die software heb ik sowieso niet (want Roomba). Ik gooi alleen het bakje elke week even leeg en haal af en toe wat zooi uit z'n borstels. Fluitje van een cent.
pi_120755443
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

stofzuigen zul je toch met enige regelmaat moeten doen.
Sinds ik de neato heb, heb ik nog geen enkele keer zelf de stofzuiger ter hand genomen, zelf de kanten pak deze zeer goed mee.
Een keer per week maak ik de vloer leeg en kan hij de gehele vloer doen.
Ook onder kasten waar je normaal gesproken zelf moeilijk bij kan pak hij gewoon mee.
quote:
voordelen: - spaart 500 euro uit -
Hoezo ¤500?
De neato is regelmatig in de aanbieding en dan koop je hem voor ¤400.
Dan kom je dus al op een besparing van ¤400 ipv ¤500, alleen is dit allleen wanneer je nooit stofzuigt, doe je het het zelf dan zal je toch ook een stofzuiger moeten kopen.

Natuurlijk kun je een zeer goedkoop model nemen van een paar tientjes, maar in de praktijk gooien mensen die al snel weg en halen dan toch een duurdere goeie variant.

Dus al met al zal de besparing eerder ¤250 tot ¤300 zijn dan ¤500, alleen sta je dan zelf elke dag met dat ding in je handen.
quote:
geen tijd besteden aan 'software updates' -
Niet iedere robotstofzuiger kan geupdated worden, bovendien hoef je hem niet te updaten als je gewoon tevreden bent.
Daarbij is het hooguit usb kabel erin en de rest gaat vrijwel vanzelf, het is in ieder geval minder werk dan een stofzuigerzak vervangen.
quote:
geen onderhoud aan de robot /
Een keertje de lenzen schoonmaken, als dat al nodig is, onderhoud is sterk overdreven, een gewone stofzuiger vergt al meer onderhoud door iedere keer de zak en filters te vervangen.
quote:
na 2 jaar gebruik accu vervangen /
Is afhankelijk van het gebruik, daarbij maakt me dat niets uit, hoeveel gewone stofzuigers hebben na twee jaar geen versleten draad welke vaak provisorisch met tape gemaakt is?
quote:
hele ding vervangen -
Moet je bij een gewone stofzuiger ook als deze kapot is.

Wat dat betreft vergelijk ik hem met een vaatwasser, als je het niet hebt dan mis je hem niet, zodra je hem hebt en hij is defect dan moet er dezelfde dag nog een nieuwe staan.
quote:
niet je druk moeten maken of hij nu alle kamers al gevonden heeft /
Bij de neato hoef je je daar moet druk om te maken, die vindt hij echt wel.
quote:
het ding verplaatsen van verdieping 1 naar 2.
Koop er 1 per verdieping dan hoef je er niet mee te sjouwen, maar even serieus, dit is natuurlijk een nonargument, ook een gewone stofzuiger moet je van verdieping naar verdieping sjouwen, en als je huis een beetje groot is en je snoer te kort dan moet je ook nog op zoek naar een stopcontact.
pi_120759321
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Precies. Bovendien vergt die robot helemaal niet zoveel onderhoud. Dat met die software heb ik sowieso niet (want Roomba). Ik gooi alleen het bakje elke week even leeg en haal af en toe wat zooi uit z'n borstels. Fluitje van een cent.
Elke week?

Ik na elk gebruik en ook de borstels.

Maar ik heb ook 2 katten, geeft veel haren.

Heb al overwogen om de katten te harsen, maar mag niet van mn vrouw.
  dinsdag 25 december 2012 @ 16:17:35 #119
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120759974
Ik heb geen huisdieren en ook geen kinderen, mijn robot zuigt alleen stof en kruimels op. Na de eerste paar keer zuigen, heb ik de borstels steeds schoongemaakt. Maar nu hoeft dat echt niet meer.
pi_120762690
Inderdaad, onderhoud is nihil! Updaten hoeft helemaal niet, alleen als je de nieuwe updates wilt mar als die al evalt dan is updaten niet aan de orde, het is niet zo dat het apparaat dat vereist...

Schoonmaken, alleen het bakje legen (bij een gewone stofzuiger ook) en soms de borstel (ook sit moet bij een gewone stofzuiger).
Daarintegen daat deze zelf stofzuigen en zelf terug nar zijn plek, iets dat een gewone stofzuiger niet kan. Ik vind het dus zeker een gemak!

Ik stofzuig zelf nog maar 1x per week ipv de hoognodige 4x toen ik de Neato nog niet had... *hallelujaa!
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 19:18:59 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_120762818
Het is een luxeproduct, for sure. Maar ik kan niet meer zonder :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120762995
de traditionele Neato borstel vergt veel minder onderhoud dan de PET borstel. Nadeel is echter het lawaai van de rubber flappen. Maw, doe de test eens en je merkt het verschil.
Ik heb ook de PET borstel op de Neato beneden omdat deze veel stiller is.
Onderhoud van een borstel tov een roomba is NIHIL. En, ik heb alle roomba's gehad.
pi_120767725
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 19:28 schreef AnkeV het volgende:
de traditionele Neato borstel vergt veel minder onderhoud dan de PET borstel. Nadeel is echter het lawaai van de rubber flappen. Maw, doe de test eens en je merkt het verschil.
Ik heb ook de PET borstel op de Neato beneden omdat deze veel stiller is.
Onderhoud van een borstel tov een roomba is NIHIL. En, ik heb alle roomba's gehad.
Daarom had ik gewoon de xv-15 genomen, lawaai maakt me niet uit.
Het schoonmaken van de borstel heb ik tot op heden nog niet gedaan, had al het vermoeden dat de petborstel meer omderhoud zou vergen dan de standaard borstel, en met een hond en kat in huis, maakt de xv-15 zeer goed schoon, vindt nergens haren, hij overigens wel.
pi_120774815
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 19:28 schreef AnkeV het volgende:
de traditionele Neato borstel vergt veel minder onderhoud dan de PET borstel. Nadeel is echter het lawaai van de rubber flappen. Maw, doe de test eens en je merkt het verschil.
Ik heb ook de PET borstel op de Neato beneden omdat deze veel stiller is.
Onderhoud van een borstel tov een roomba is NIHIL. En, ik heb alle roomba's gehad.
waarom allemaal? gingen ze stuk of alleen upgrades naar hogere modellen?
  woensdag 26 december 2012 @ 01:59:00 #125
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120774994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 19:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is een luxeproduct, for sure. Maar ik kan niet meer zonder :D
Zoals een vaatwasser of een wasmachine ook luxeproducten zijn, maar ik me ook moeilijk een huishouden zonder kan voorstellen.
  Moderator woensdag 26 december 2012 @ 05:45:15 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_120776577
quote:
14s.gif Op woensdag 26 december 2012 01:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zoals een vaatwasser of een wasmachine ook luxeproducten zijn, maar ik me ook moeilijk een huishouden zonder kan voorstellen.
Het kost zoveel tijd zonder!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120776834
nu nog een ideale dweiler vinden.... of ramenlapper.
  Moderator woensdag 26 december 2012 @ 08:51:30 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_120776842
Ik heb laminaat en dweilen doe ik bijna nooit. Ramenlapper zou ik wel fijn vinden. Hoewel ik het geen rotklus vind, vind ik het altijd een beetje eng, zo 4 hoog op een keukentrapje op het balkon :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120777308
Ik sluit me volledig aan bij de vorige sprekers. Ik gebruik mijn gewone stofzuiger alleen nog maar om het filter van de Neato schoon te zuigen.
Trappen zijn hier van hardhout en die doe ik met een swiffer, daarna Netty laten rijden en dan is de hele hal weer schoon. Netty is overigen lichter en makkelijker naar boven te dragen dan een gewone stofzuiger met zijn slang en steel, voor mij een heel gedoe.
Netty stofzuigt hier dagelijks en als je ziet wat er dan opgehaald wordt!!!
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  woensdag 26 december 2012 @ 10:24:08 #130
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120777529
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 08:49 schreef AnkeV het volgende:
nu nog een ideale dweiler vinden.... of ramenlapper.
Komt volgend jaar op de markt :P
pi_120785951
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Het loopt ook vast op het laagpolige vloerkleed in de woonkamer. Het is een veelkleurig kleed met grote stukken zwart. -O-

Dit zou nog weleens een reden kunnen zijn om 'm terug te sturen.
Het lijkt in de war te raken door de reflecterende poten van de salontafel...
pi_120810413
Zijn er hier nog mensen die recent een Neato xv-25 gekocht hebben met een slechte run tijd van 20 a 30 minuten?

Ik lees n.l. op diverse fora dat er waarschijnlijk een batch met slechte accu's in de nieuwe Neato's zit.
pi_120810855
Ik heb de XV-25 sinds afgelopen zaterdag en het doet inderdaad niet lang op 1 acculading. Overigens heb ik begrepen dat de batterijduur steeds beter wordt (en daar lijkt het ook op).
pi_120812001
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:02 schreef Yemanja het volgende:
Ik sluit me volledig aan bij de vorige sprekers. Ik gebruik mijn gewone stofzuiger alleen nog maar om het filter van de Neato schoon te zuigen.
Gebruik een tissue en zelfs dat is niet meer nodig! Mijn filter is nog als nieuw!
pi_120815168
Mijn neato rijdt inderdaad ook maar 1uur. Ik heb hem nu ong. 4weken.

Is dit "probleem" op te lossen met nieuwe accu's of met de binnenkort verkrijgbare update...?
pi_120823445
1 uur is perfect. Mijn neatos zitten tussen 45min en 1uur.
Batterij bij de XV-25 wordt beter met het aantal cyclussen (= software).
pi_120828709
Owh typefout |:(

Ik bedoelde: mijn Neato rijdt ook maar 'n half uur...

8)7
pi_120832626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 19:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is een luxeproduct, for sure. Maar ik kan niet meer zonder :D
Voor jou misschien, In mijn geval speelt de gezondheid parten en ben ik blij als ik boven ben, laat staan dat ik een stofzuiger moet meenemen en dan ook nog alle kamers moet zuigen en opruimen.

Voor mij is het een uitkomst, ben nu aan het sparen voor een 2e voor boven. Dweilen zal hopelijk binnenkort worden opgelost. :)

Blijft er meer energie over voor de rest van mijn leven. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 20:12:25 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_120832770
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 20:09 schreef crowone het volgende:

[..]

Voor jou misschien, In mijn geval speelt de gezondheid parten en ben ik blij als ik boven ben, laat staan dat ik een stofzuiger moet meenemen en dan ook nog alle kamers moet zuigen en opruimen.

Voor mij is het een uitkomst, ben nu aan het sparen voor een 2e voor boven. Dweilen zal hopelijk binnenkort worden opgelost. :)

Blijft er meer energie over voor de rest van mijn leven. :)
Mijn tante heeft er om dezelfde reden ook eentje nu, nadat ze die van ons had gezien :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120833156
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:45 schreef Tamara123123 het volgende:
Owh typefout |:(

Ik bedoelde: mijn Neato rijdt ook maar 'n half uur...

8)7
Zou na een paar keer laden toch beter moeten zijn.

Ik neem aan dat je hem aan één stuk laat zuigen want als je hem opnieuw wil starten kan hij al sneller zeggen dat hij te weinig energie heeft om aan de volgende klus te beginnen. (hij is dan echter niet leeg)

Mijn Vorwerk zuigt 68m2 aan één stuk en is dan nog niet leeg, Hij rijd dan naar het station omdat hij klaar is. Als ik hem tijdens het terug rijden oppak en boven neer zet wil hij wel eerst worden opgeladen.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_120833244


[ Bericht 100% gewijzigd door crowone op 27-12-2012 20:21:59 ]
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_120834780
mijn XV-15 rijdt ook veel langer dan een XV-25. Ik denk dat de software van de XV-25 anders is.
Het is een feit dat een XV-15 NIET rijdt met de nieuwe hepa filter zonder update.
Ik lees dit ook op fora mbt de XV-21. Er zal wel een software aanpassing komen, neem ik aan.
pi_120841732
Ik zal hem morgen eens proberen te klokken. Hij rijdt inderdaad aan 1stuk door met tussenlandingen. Hij staat gewoon dagelijks geprogrammeerd...

Vandaag ging hij voor de 3de x herladen, toen die vol was ging die zijn klus afmaken. Nog geen halve minuut en toen was die klaar. Juist, dat zal echt ontzettend geholpen hebben :P
pi_120852179
Wat ik begrijp uit buitenlandse fora is dat er toch een probleem is met de laatste Neato's, wat betreft de accu's.
Volgens Neato zelf moet de run tijd toch zeker 50min zijn en dat de software daar los van staat.
Er zijn n.l. ook mensen met een XV-25 die net 25min haalt en met een setje (oudere) accu's wel op de minimale 50 minuten komt.
Het probleem met de korte run tijden is gelijk geïntroduceerd met de laatste software, maar staat daar los van.
pi_120852220
Wat de accu-cappaciteit betreft, die word inderdaad beter na meerdere laadcyclussen, maar dat scheelt geen 20 a 30 minuten meer run tijd.
Neato zelf strooit ook met nieuwe accupakketten in Amerika bij klant met slechte run tijden.
Maar de problemen blijven dan meestal omdat de klant dezelfde slechte accu's krijgt die al in hun Neato zit.
Maar als je een pakket krijgt met een oudere productie datum, zijn de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
pi_120852243
Hier is een stukje tekst uit een buitenlands forum wat het accu probleem goed weergeeft en dat daar uit blijkt dat de software versie daar los van staat.

I gave the Neato 3 days of attempts (9 recharges), and the result was sub-par battery life. Around 16 minutes average with one, and 37 minutes average with another (mix of carpet and tile).

After speaking with Neato they sent me out a replacement battery (old style it seems, with an older build date code), and it WORKED GREAT. Took almost a full day to charge, but it netted 50 minutes the first outing out. Maybe will even get better a few charges out!
pi_120854171
ik heb de batterijsets eens gewisseld tussen beide apparaten vanmorgen en de software zit er zeker voor iets tussen. Ik heb ze dus beiden.
pi_120868396
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 10:19 schreef AnkeV het volgende:
ik heb de batterijsets eens gewisseld tussen beide apparaten vanmorgen en de software zit er zeker voor iets tussen. Ik heb ze dus beiden.
Ja en wat bedoel je hier nu mee?

Dat het verwisselen van de accusets niets uit maakt in run tijd op beide Neato's of .....
pi_120868697
runtime met XV-15 batterijen op een XV-25 is veel lager.
Ik rij wel met de 25 met hepa en nieuwe borstel.
pi_120898609
Hm, ik heb door deze berichten en ivm de runtime van mijn Neato (25-30minuten) gemaild naar mijn verkoper. En ik krijg nieuwe batterijen opgestuurd! Ik ben benieuwd of dit (met een beetje mazzel, oude type batterijen zijn) en hopelijk zie ik merkbaar verschil (hij laad nu 3x op voor de woonkamer indien deze 50minuten zal gaan rijden dan is dit maar slechts 1x laden voor de gehele woonkamer(!) :D
pi_120908984
Vandaag de Vorwerk even getest.

Eerst boven 2 slaapkamers en een douche, daarna beneden in de hal geplaatst en de benedenverdieping laten doen. 65 minuten reinigen daarna ging hij 80 minuten opladen om aansluitend met 15 minuten de resterende ruimte af te maken. totaal ongeveer 75 á 80m2

De Vorwerk heeft echter andere batterij techniek dan de Neato dus niet geheel vergelijkbaar.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_120925238
De accu kwestie is nu reeds een aantal maanden aan de gang bij Neato en veel mensen hebben er waarschijnlijk niet eens erg in.

Maar gemiddeld genomen moet de Neato het toch zeker 45 minuten volhouden en naar mate je 5 a 10 ladingen achter de rug hebt kruipt die tijd op naar gemiddeld 60 minuten of meer (afhankelijk per situatie van ondergrond en opstakels)

Je kan het met een nieuw apparaat ook goed merken, de laadtijd is erg kort, gemiddeld 15 a 30 minuten.
Dat resulteert dan in een run tijd van 15 a 25 minuten, en da's nou net veel te kort.
Dus iedereen die recent een Neato aangeschaft heeft en zich hierin herkend, zeker contact opnemen met je dealer voor een vervanging van je accupacks.
pi_120927276
Hier doet de neato 3 uur over ca 70m2. Geen deuren of andere ruimtes en tegelvloer zonder kleed. Dus dat komt aardig overeen, half uur stofzuigen en een half uur rijden. Hij moet namelijk 3x laden... Beetje lang in zijn geheel.

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met de nieuwe accupacks!
pi_120964196
Voor mensen die een XV-15 hebben en die graag willen updaten naar de borstel en filter van de Vorwerk oftewel de XV-25 zijn in Nederland erg duur uit met de zogenaamde pet en allergie set.

Bij de volgende site kan je de borstel los kopen voor 27,50 en de filter voor 16,50 word verstuurt in enveloppe voor rond de 5 euro.

http://www.mondial-shop.c(...)4/Itemid,54/lang,en/

De site heeft ook nog meer onderdelen die een leuke prijs hebben voor je Neato
pi_120974914
En past dat filter zeker weten in de xv-25? En is deze vergelijkbaar als de paarse HEPA? Of meer de orange xv-15 filter?
pi_120985708
quote:
Rechtstreeks kopen kan niet, Vorwerk levert niet buiten Duitsland.
pi_120985819
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:49 schreef Tamara123123 het volgende:
En past dat filter zeker weten in de xv-25? En is deze vergelijkbaar als de paarse HEPA? Of meer de orange xv-15 filter?
Passen is geen probleem, en er is geen Hepa filter verkrijgbaar voor je Neato of Vorwerk.
Het hele Hepa verhaal is ontstaan in allerlei fora, maar officieel bestaat er geen Hepafilter voor de Neato of Vorwerk.
  maandag 31 december 2012 @ 01:31:51 #159
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_120993499
Ik heb dit topic een paar jaar geleden wel eens gelezen. Toen bleek de Roomba nog de beste te zijn,
Zoals ik het nu lees is de Neato het beste nu?
Ik wil er graag eentje aanschaffen. Ik heb een appartement met 1 woonkamer/keuken en een hal wat volledig laminaat is en een slaapkamer met een vinyl vloer. Tussen de hal en slaapkamer zit nog geen centimeter drempel.

Is de Neato XV15 een goede keus?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_120997671
Ikorte versie: JA. :)

Iets langere versie:
De Vorwerk is zelfs nog iets intelligenter (een soort van verbeterde Neato, deze heeft nog een zijborsteltje en de accu is iets beter maar daar betaald je dan ook aanzienlijk voor). Maar de xv-15 is ook al een top dingetje. Zelf heb ik de xv25, enige verschil daarmee is het filter en de borstel. Deze combinatie is iets stiller. Veel mensen vinden alleen de normale borstel beter alhoewel deze wel iets meer geluid maakt... De xv-15 is overigens wel te updaten naar de uitrusting van xv25 dus als je later spijt hebt van je keus dan is er niet veel aan de hand...

Xv15 heb je al voor ca 400 en de vorwerk is op zijn goedkoopste 600...
  maandag 31 december 2012 @ 10:22:14 #161
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_120999947
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:12 schreef spattex het volgende:

[..]

Passen is geen probleem, en er is geen Hepa filter verkrijgbaar voor je Neato of Vorwerk.
Het hele Hepa verhaal is ontstaan in allerlei fora, maar officieel bestaat er geen Hepafilter voor de Neato of Vorwerk.
De xv25 heeft wel degelijk een hepa filter, ziet er ook anders uit dan die van de xv15.
Zie op Neato site:

http://neatoroboticsnethe(...)t=140&Neato%20XV-25/

Nieuwe versie van de Neato robotstofzuiger, speciaal ontwikkeld voor mensen met allergie of huisdieren.

Speciale allergie filter
Speciale borstel die alle dierenharen opneemt
De nieuwe robotstofzuiger Neato XV-25 beschikt over een revolutionaire laser intelligentie die toelaat dat heel uw huis wordt gestofzuigd. Verder is de Neato XV-15 de krachtigste robotstofzuiger die op markt te vinden is.
Het toestel ziet uw meubels, muren en andere objecten en zal deze niet raken. De XV-25 zorgt ervoor dat al uw vloertypes en kamers zeer nauwkeurig worden gestofzuigd, zodat u tijd kan besteden aan nuttigere zaken.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_121049345
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:12 schreef spattex het volgende:

Het hele Hepa verhaal is ontstaan in allerlei fora, maar officieel bestaat er geen Hepafilter voor de Neato of Vorwerk.
Klopt al een bus.

Citaat van een Vorwerk medewerker:
quote:
Filter:
Der Filter stellt auch einen wesentliche Unterschied zum Neato dar. Wir nutzen ein Hightech Material, dass speziell auf das Wiederabreinigen getrimmt ist. Wir haben Messungen vorgenommen, die zeigen, dass der Druckverlust des Filters nach mehreren hundert Verschmutzungs- und Abreinigungszyklen sich immer wieder regeneriert und nicht ansteigt (was zu einem Verschleiß des Filters führen würde).
Dabei ist der Abscheidegrad und das Rückhaltevermögen deutlich höher als beim Neato. (Beim Neato geht bei 25g Feinstaub keine nennenswerte Luft mehr durch den Filter. Beim VR100 wird der gleiche Wert erst mit 85g Feinstaub erreicht, bei höherer Abscheideleistung gegenüber kleinsten Partikeln!)
Zusätzlich haben wir die Dichtigkeit des Filters zu der Staubbox und zum Gerät erhöht.
Der Filter hat aber keine Hepa-Eigenschaft !
Bron.

M.A.W. Het is nooit getest als HEPA en mag dan ook niet zo worden aangemerkt, Dit wil dus niet zeggen dat het slechter is dan HEPA. Het is een hype geworden om iets HEPA te noemen, het is echter gewoon een filter voor fijn stof waarvan de normen zijn vast gesteld. Niet meer en niet minder.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_121049693
Hepa filters worden in de cleanroom techniek altijd gebruikt als eind filter omdat deze anders te snel verstopt raakt, Je moet dus eigenlijk altijd een voor filter gebruiken om het normale stof af te vangen.

De zuig kwaliteit zal dus snel verminderen met een Hepa filter. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat Vorwerk er geen gebruik van maakt. Iemand heeft bedacht om Hepa te promoten waardoor zij meer kunnen verkopen.

quote:
Speciale allergie filter
Het zelfde liedje, het verkoopt gewoon beter en het suggereert dat het een goed filter is.

[ Bericht 19% gewijzigd door crowone op 01-01-2013 21:53:24 ]
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_121050473
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:10 schreef spattex het volgende:

[..]

Rechtstreeks kopen kan niet, Vorwerk levert niet buiten Duitsland.
Official dealer.
De robot staat niet op hun site maar zij zullen vast de onderdelen leveren.
http://www.firmabusch.nl/vorwerk/
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_121056259
Een eindfilyer voor fijn stof... Sommige mensen doen er een tissue voor maar heeft dit dan wel of geen toegevoegde waarde?
Tuurlijk blijft je filter lekker schoon maar gaat de lucht bog wel goed door het papiertje en neemt de zuigkracht niet af?

Of kan je hem gewoon beter zonder iets ervoor gebruiken?

Met sw oranje filters schijnt de Neato ook meer geluid te maken? Is het resultaat overigens echt merkbaar?
  woensdag 2 januari 2013 @ 07:59:32 #166
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_121062947
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:39 schreef Tamara123123 het volgende:
Een eindfilyer voor fijn stof... Sommige mensen doen er een tissue voor maar heeft dit dan wel of geen toegevoegde waarde?
Tuurlijk blijft je filter lekker schoon maar gaat de lucht bog wel goed door het papiertje en neemt de zuigkracht niet af?

Of kan je hem gewoon beter zonder iets ervoor gebruiken?

Met sw oranje filters schijnt de Neato ook meer geluid te maken? Is het resultaat overigens echt merkbaar?
Ik heb er eenmaal een tissue voorgedaan. Ze liep toen minder lang en de zuigkracht neemt dan inderdaad af. Het filter neemt wel veel fijn stof op. Hiervoor had ik de Samsung (heeft vlgs opgave een hepa filter) maar ik vind nu minder stof in mijn luchtreiniger die ik ook heb staan. Moest ik die eerst elke week verlossen van wel een laag van een halve centimeter, nu zit er na een week zo goed als niets in.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 08:09:37 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_121063010
Het is ook een beetje een rare redenering om er een tissue in te doen, want anders wordt het filter vies. Dat is een beetje als eten bestellen omdat de keuken anders vies wordt...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_121073347
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:09 schreef Guppyfriend het volgende:

Dat is een beetje als eten bestellen omdat de keuken anders vies wordt...
:) alleen de prijs is anders.

Ik heb het ook getest en het vuil is sneller te verwijderen. Het fijnstof zie je niet en laat je zitten. :(
Gevolg is dus minder zuigkracht.

Maak je het filter met een stofzuiger schoon dan moet je dit natuurlijk niet in het huis doen want dan jaag je het fijn stof zo weer de kamer in. |:(
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_121074338
met een compressor maak je van elke filter weer een nieuwe :-)
pi_121074633
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:11 schreef AnkeV het volgende:
met een compressor maak je van elke filter weer een nieuwe :-)
Met beleid natuurlijk anders filtert het geen fijn stof meer. ;)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_121078962
Ik stofzuig de filter gewoon 1x per week even netjes met gewone stofzuiger, als ik toch bezig be met de hoekjes en achter de deuren te stofzuigen waar de Neato vriend niet komt ;)
pi_121082503
Iemand ervaring met het bestellen via Redcoon, en hun service mbt de Neato?

Wil daar de XV-25 bestellen voor 445, maar als de service crap is betaal ik liever wat meer elders.
Hij staat voor die prijs ook op bestekeus.nl of http://www.stofzuigerdiscounter.nl

Scheelt toch 100 euro met coolblue

[ Bericht 34% gewijzigd door Asschen_sukar op 02-01-2013 20:19:53 ]
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_121085292
Coolblue is qua service de top: duurder in aanschaf, maar 100% feilloze garantie.
Beste Keus heb ik eveneens al gekocht en ook prima service voor mij.
pi_121089282
ik heb em bij redcoon besteld. tot nu toe nog geen problemen gehad, dus kan over de garantie niks zeggen. Is echter wel een zeer bekende winkel.
pi_121102904
Ook zeer goede ervaringen ook bij Dealbird. Die van mij had na 2 weken kuren en werd zonder probleem omgeruild door ze. Op verzoek nog netjes voor de feestdagen ook.
pi_121103404
Sinds 7 december in het bezit van een neato xv - 15, besteld op amazon.co.uk (interessante prijs toen, 301 pond). Hij doet het goed, af en toe moet ik hem eens ergens redden (onder de sofa of er zit iets in zijn borstel, de kinderen pesten hem en dan is hij zijn weg kwijt, ...). Gaan bij jullie die plastic dingskes van die borstel ook zo snel stuk, bij mij zijn er al flinke happen uit op sommige plekken. Hij zuigt zich ook vaak klem op kleine prul van de kids, playmobil, geweldig speelgoed maar al die kleine prulletjes vind Rudolph (tja, het was de Kerstperiode :-))niet zo leuk.

Alleen is hij al kapot, zijn rechter wiel zit stuck zegt hij. Je merkt ook dat als je aan het linkerwiel draait dat dit soepeler gaat dan het rechter. Had dus een mail naar amazon gestuurd om te vragen wat ik moet doen, die hebben heel snel geantwoord dus seffens eens naar de opgegeven nummer bellen want mijne Rudolph moet hersteld worden (of een nieuwe, dat mag ook :D) met twee kinderen is dagelijks stofzuigen echt wel nodig, er zijn dagen bij dat ik hem 's morgens een toertje laat doen en dan in de namiddag nog eens, zeker als we een hele dag thuis zijn.

Van lawaai vind ik het goed meevallen, ik kan hier zitten terwijl hij zijn toer doet, omdat onze slaapkamer op dezelfde etage ligt als onze woonkamer en keuken waar hij moet zijn kunnen we hem 's nachts niet opzetten (daar maakt hij nu net iets te veel kabaal voor). Sensoren werken goed, alleen knalt hij soms met zijn randen ergens tegen, mijn voeten rijdt hij ook graag over of tegen als ik in de sofa zit en hij langst mijn voeten en het salontafeltje moet passeren. Drempels neemt hij hier zonder problemen, de eerste keer had hij het er wat moeilijk mee, hij wou er recht over gaan en dit lukte niet zo goed dus hij ging achteruit en probeerde het zijwaarts en dat lukte wel. Wat ik ook al heb gezien is dat hij ergens klem zit en er is weinig plek, dan gaat hij achteruit maar als er dan iets staat rijdt hij er met zijn kont tegenop (en hij gaat eigenlijk wel hoog :-)). Het is soms grappig om te zien.

Soms hebben we een balletje of pantoffel die onder de sofa zit en dan komt hij ermee aangereden, die duwt die dan vanonder de sofa uit, lukt alleen maar met dingen die ongeveer zijn hoogte hebben of lager zijn.

Soms heb ik wel de indruk dat hij verdwaald is, hij rijdt dan en draait zich ontelbare keren in het rond.
Onder onze kasten en aquarium raakt hij ook vlot, af en toe zit hij klem onder kastjes die net iets breder zijn dan hem en soms heeft hij er geen problemen mee.

De eerste keren ging hij inderdaad heel snel terug laden en reed hij maar kort rond, nu kan hij al langere toeren doen, meestal lukt het nu wel om in 1 keer de woonkamer, kleine hal, kleine badkamer en de keuken te doen alhoewel ik soms de indruk heb dat hij foefelt :-).

Maar nu eerst Rudolph gerepareerd krijgen want het is wel een zaligheid om in huis te hebben.

Edit: Net gebeld, blijkbaar een gekend probleem en ik krijg er een nieuwe voor. Enig probleempje, omdat hij via de Engelse amazon is aangekocht doen ze hier wat moeilijk over (vooral de verzendkosten dan denk ik) maar ze gingen eens horen of ze de verzendkosten niet op neato robotics zelf konden afschuiven. Als dat niet lukt moet ik hem zelf opsturen naar Ierland en draag ik de kosten zelf (geen probleem maar dan krijgen ze wel een ferme klacht in hun mailbox). Amazon zelf wilt mij ook nog helpen indien nodig maar eerst dus zo proberen. Van de service geen klagen dus :-).

[ Bericht 4% gewijzigd door tattyteddymel op 03-01-2013 11:15:00 ]
pi_121110836
Waarom zou neato de verzendkosten moeten dragen voor een toestel dat in het buitenland is gekocht?
Er zijn ook dealers hoer in het land, sterker nog ik vind het gewoon de service en verantwoording van Amazon. Neato heeft een top service, kost hun niet en dan ook nog de verzendkosten willen innen van neato. En als dat niet lukt het de klant lagen betalen. Niet netjes van amazon, jij bent immers hun klant...
pi_121117984
zou straf zijn dat men er inderdaad in tussenkomt. Als ik een tv via BCC aankoop moet ik ook naar mijn dealer gaan. Winst en verantwoordelijkheid dienen in evenwicht te zijn.
pi_121119216
Na de advies van hier ben ik er in die tijd ook van af gestapt om hem in Amerika te bestellen. In geval van service ben je al snel het verschil kwijt aan verzend kosten.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_121126343
Hij komt niet van Amerika (das me net iets te ver) maar van de UK, dat van die verzend kosten zelf dragen is (nog) niet gezegd, daar ga ik dan van uit, misschien fout van mij, zou alleen moeten als ik hem zelf naar Ierland moet sturen maar dan zal amazon toch nog eerst mogen helpen. We zien wel wat ervan komt, ik had een mail gestuurd naar amazon om te vragen wat ik moet doen met mijn defect toestel en zijn geven mij allerlei gegevens en een uitleg wat ik kan doen dus dan probeer ik dat. Lukt het zo niet dan krijgen ze terug een mail van mij, stond er ook in dat ik dat mocht doen. Morgen weet ik meer.

Als je hem hier via een internet shop besteld en dat is in een andere uithoek van het land kan je die toch ook niet zomaar effe snel binnen gooien om te ruilen of te laten maken, hoe doe je dat dan?

Maar afgezien van dit, verslijten die rubberen laagjes ook zo snel bij jullie? Hij reed 2 dagen rond en er waren al flinke happen uit ...
Heeft er hier eigenlijk al iemand voorgehad dat die zo snel stuk was?
pi_121128951
Snel stuk aan kan gebeuren.

Wt betreft die borstel, ik denk niet dat hij klein speelgoed en legoachtig speelgoed kan waarderen. Ik denk dat als deze vast komen te zitten onder de neto dat de borstel zich hierop kapot draait (de flapjes)

Als je hem hier in een uithoek besteld dan kan je deze bij een defect terug sturen op kosten van de winkel waar je hem gekocht hebt. Neato wikkelt verder de garantie af (welke erg goed is) maar het zou erg apart zijn als zij deze ook zouden moeten betalen. Dat is verantwoording van de verkoper, in jou geval Amazon...
pi_121129140
Kwam deze link tegen over een HEPA filter, geen idee wat er van klopt.

http://www.vic7767.com/ne(...)-kits-and-any-parts/
(even scrollen)

Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_121129370
das een Amerikaan die wat "bricoleert" met filters....
die zit constant op robotreviews.com
pi_121129692
Dit is een zelf gemaakt hepafilter van een Amerikaanse Irobot/Neato goeroe.

Deze man is zowat een autoriteit op het gebied van Irobot's en Neato.

Dit is zijn site http://www.vic7767.com
pi_121129728
Maar wel een Amerikaan met verstand.
pi_121130656
gewoon een set filtertjes, luchtcompressor en je bent zoet voor lange tijd.
Ik reinig de machine elke 2 maanden (3min tijd).
Als die defect is, gaat die binnen en krijg ik een nieuwe Neato. Garantie.
Het is een gebruiksvoorwerp in de pure zin van het woord voor mij.
pi_121140114
laatste dagen heb ik het volgende:

Ik was een tijdje weg, en heb de neato laten stofzuigen. Toen ik thuis kwam stond de neato stil langs de muur en was de accu leeg. Terug gezet in docking station, en kreeg toen de melding dat het filter vol was (logisch na 4 dagen). Leeggemaakt en terug laten opladen.

Dag later kom ik 's avonds weer thuis, staat ie weer stil langs de muur. Nu geen melding van verstopt filter. Maar waarom hij dan gewoon mid cycle kapt? Iemand anders ook dit wel eens meegemaakt?

Hoop dat ie het vandaag wel doet zonder problemen.
pi_121140459
Jup, bij ons doet ie het als te veel obstakels moet trotseren. Hij probeert bij ons bijvoorbeeld over de horizontale stoelpoten te klimmen. Daar blijft ie even op hangen, maar komt er wel altijd vanaf. Toch loopt ie standaard vast na een paar keer. Niet op de poten zelf dus, maar omdat ie ervan van de leg raakt, lijkt. RPS-error, geeft ie dan aan (tot de batterij leeg is).
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:35:55 #190
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_121141541
Waarom lees ik hier niemand die de roomba 770 heeft? Is die minder dan de Neato en Vorwerk?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:36:52 #191
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_121141559
Ik heb een 770.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:44:08 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_121141711
Bevalt wel prima?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:51:56 #193
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_121141880
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 07:27 schreef _VoiD_ het volgende:
laatste dagen heb ik het volgende:

Ik was een tijdje weg, en heb de neato laten stofzuigen. Toen ik thuis kwam stond de neato stil langs de muur en was de accu leeg. Terug gezet in docking station, en kreeg toen de melding dat het filter vol was (logisch na 4 dagen). Leeggemaakt en terug laten opladen.

Dag later kom ik 's avonds weer thuis, staat ie weer stil langs de muur. Nu geen melding van verstopt filter. Maar waarom hij dan gewoon mid cycle kapt? Iemand anders ook dit wel eens meegemaakt?

Hoop dat ie het vandaag wel doet zonder problemen.
.

De enige keren dat Netty vast liep was onder de bank (kon ze net onderdoor maar de ondervoering ging dan over het laser gedeelte. Opgelost door de voering strak te trekken en vast te nieten en de bank (die toch al hinderlijk verschoof) te voorzien van rubberen onderpootjes (een soort hakjes)
En ook het logeer ledikantje van de kinderen was een fractie te laag, er wel onder komen en dan vast lopen. Ook daar een kleine verhoging onder de pootjes gemaakt.

Verder vinden we haar nooit gestrand.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:12:36 #194
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_121142357
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:44 schreef Catch22- het volgende:
Bevalt wel prima?
Ja, zeer goed.
pi_121143168
Staat je oplaadstation wel goed centraal en bereikbaar? Als de Neato leeg is gaat hij zelf terug maar als hij hem niet kan vinden dan gaat hij hem zoeken. Dit kan niet lang, hooguit een minuut of 2(als hij het al red)
Dan is die leeg en stopt die gewoon....
pi_121146238
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:35 schreef Catch22- het volgende:
Waarom lees ik hier niemand die de roomba 770 heeft? Is die minder dan de Neato en Vorwerk?
Ja ;)

Nee hoor, maar hij werkt anders en op dit moment zijn er weinig schrijvers met een Roomba.
Alle robot stofzuigers hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Voor de één is het een hobby en voor de ander een gebruiksvoorwerp. Afhankelijk van je huis indeling en budget maak je een keus.
Als je het programma Radar mag geloven deugt er niets terwijl hier volop tevreden gebruikers zijn.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 12:50:14 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_121147605
Precies! Heel tevreden met m'n Roomba 563 nog steeds! Er is alleen niet zoveel over te vertellen... Hij stofzuigt naar volle tevredenheid :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:00:58 #198
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_121147897
Schoon ritje

Jong geleerd is oud gedaan. Deze ouders hebben dé oplossing voor lastige baby´s gevonden. En je houdt er ook nog eens je vloer mee schoon!

http://www.telegraaf.nl/v(...)_Schoon_ritje__.html :D
pi_121148833
ik reinig de lenzen (2) van de Neato (onder het hoedje) en blaas met de lucht de wielcompartimenten,filter en "affvalbakje" schoon.
pi_121174579
De nieuwe Vorwerk heeft een nieuw kontje. De luchtstroom is nu schuin omhoog gericht.



Bron.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')