Rechtstreeks kopen kan niet, Vorwerk levert niet buiten Duitsland.quote:Op zondag 30 december 2012 20:35 schreef crowone het volgende:
Rechtstreeks is goedkoper.
http://shop.vorwerk.de/kobold/saugroboter.html
Passen is geen probleem, en er is geen Hepa filter verkrijgbaar voor je Neato of Vorwerk.quote:Op zondag 30 december 2012 20:49 schreef Tamara123123 het volgende:
En past dat filter zeker weten in de xv-25? En is deze vergelijkbaar als de paarse HEPA? Of meer de orange xv-15 filter?
De xv25 heeft wel degelijk een hepa filter, ziet er ook anders uit dan die van de xv15.quote:Op zondag 30 december 2012 23:12 schreef spattex het volgende:
[..]
Passen is geen probleem, en er is geen Hepa filter verkrijgbaar voor je Neato of Vorwerk.
Het hele Hepa verhaal is ontstaan in allerlei fora, maar officieel bestaat er geen Hepafilter voor de Neato of Vorwerk.
Klopt al een bus.quote:Op zondag 30 december 2012 23:12 schreef spattex het volgende:
Het hele Hepa verhaal is ontstaan in allerlei fora, maar officieel bestaat er geen Hepafilter voor de Neato of Vorwerk.
Bron.quote:Filter:
Der Filter stellt auch einen wesentliche Unterschied zum Neato dar. Wir nutzen ein Hightech Material, dass speziell auf das Wiederabreinigen getrimmt ist. Wir haben Messungen vorgenommen, die zeigen, dass der Druckverlust des Filters nach mehreren hundert Verschmutzungs- und Abreinigungszyklen sich immer wieder regeneriert und nicht ansteigt (was zu einem Verschleiß des Filters führen würde).
Dabei ist der Abscheidegrad und das Rückhaltevermögen deutlich höher als beim Neato. (Beim Neato geht bei 25g Feinstaub keine nennenswerte Luft mehr durch den Filter. Beim VR100 wird der gleiche Wert erst mit 85g Feinstaub erreicht, bei höherer Abscheideleistung gegenüber kleinsten Partikeln!)
Zusätzlich haben wir die Dichtigkeit des Filters zu der Staubbox und zum Gerät erhöht.
Der Filter hat aber keine Hepa-Eigenschaft !
Het zelfde liedje, het verkoopt gewoon beter en het suggereert dat het een goed filter is.quote:Speciale allergie filter
Official dealer.quote:Op zondag 30 december 2012 23:10 schreef spattex het volgende:
[..]
Rechtstreeks kopen kan niet, Vorwerk levert niet buiten Duitsland.
Ik heb er eenmaal een tissue voorgedaan. Ze liep toen minder lang en de zuigkracht neemt dan inderdaad af. Het filter neemt wel veel fijn stof op. Hiervoor had ik de Samsung (heeft vlgs opgave een hepa filter) maar ik vind nu minder stof in mijn luchtreiniger die ik ook heb staan. Moest ik die eerst elke week verlossen van wel een laag van een halve centimeter, nu zit er na een week zo goed als niets in.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 23:39 schreef Tamara123123 het volgende:
Een eindfilyer voor fijn stof... Sommige mensen doen er een tissue voor maar heeft dit dan wel of geen toegevoegde waarde?
Tuurlijk blijft je filter lekker schoon maar gaat de lucht bog wel goed door het papiertje en neemt de zuigkracht niet af?
Of kan je hem gewoon beter zonder iets ervoor gebruiken?
Met sw oranje filters schijnt de Neato ook meer geluid te maken? Is het resultaat overigens echt merkbaar?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 08:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat is een beetje als eten bestellen omdat de keuken anders vies wordt...
Met beleid natuurlijk anders filtert het geen fijn stof meer.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:11 schreef AnkeV het volgende:
met een compressor maak je van elke filter weer een nieuwe :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |