Zoals ik het lees doet hij het wel op het zwarte kleed maar vreet zich vast in de lange haren van het kleed.quote:Op zondag 23 december 2012 21:39 schreef sylvesterrr het volgende:
Volgens mij vindt de Neato het simpele hoogpolig vloerkleed van IKEA niet zo fijn... Ik moet het telkens bevrijden.
Met bevrijden bedoel ik dat de XV-25 "Please clear my path" aangeeft...quote:Op maandag 24 december 2012 18:42 schreef crowone het volgende:
[..]
Zoals ik het lees doet hij het wel op het zwarte kleed maar vreet zich vast in de lange haren van het kleed.
Misschien heeft de oude borstel van de XV 11 hier meer kans van slagen.
stofzuigen zul je toch met enige regelmaat moeten doen. voordelen: - spaart 500 euro uit - geen tijd besteden aan 'software updates' - geen onderhoud aan de robot / na 2 jaar gebruik accu vervangen / hele ding vervangen - niet je druk moeten maken of hij nu alle kamers al gevonden heeft / het ding verplaatsen van verdieping 1 naar 2.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:39 schreef Tamara123123 het volgende:
Owh serieus? Nou vergeet mijn post van hierboven en dan dus kleed eruit of stofzuiger eruit en weer zelf gaan stofzuigen...
Ik zou het wel weten...
Nou ik wist het wel, het kleed ging eruit.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
stofzuigen zul je toch met enige regelmaat moeten doen. voordelen: - spaart 500 euro uit - geen tijd besteden aan 'software updates' - geen onderhoud aan de robot / na 2 jaar gebruik accu vervangen / hele ding vervangen - niet je druk moeten maken of hij nu alle kamers al gevonden heeft / het ding verplaatsen van verdieping 1 naar 2.
we spreken elkaar over 5 jaar nog eens.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:22 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Nou ik wist het wel, het kleed ging eruit.
Het gemak van de Neato weegt echt wel op tegen het onderhoud. Dat is eigenlijk nihil.
Die updates zijn niet elke week.
Maar je moet ook n gewone stofzuiger kopen, wel n duurdere, anders mag je na 2/3 jaar alsnog n nieuwe kopen, en n stofzuiger moet je ook van verdieping naar verdieping sjouwen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
stofzuigen zul je toch met enige regelmaat moeten doen. voordelen: - spaart 500 euro uit - geen tijd besteden aan 'software updates' - geen onderhoud aan de robot / na 2 jaar gebruik accu vervangen / hele ding vervangen - niet je druk moeten maken of hij nu alle kamers al gevonden heeft / het ding verplaatsen van verdieping 1 naar 2.
ik heb er nog steeds geen dus helemaal uit ervaring is het niet, maar het lijkt me relatief zoveel gedoe dat ik het meer als speeltje zou zien dan als zinvolle investering.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:42 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maar je moet ook n gewone stofzuiger kopen, wel n duurdere, anders mag je na 2/3 jaar alsnog n nieuwe kopen, en n stofzuiger moet je ook van verdieping naar verdieping sjouwen.
Voor de rest ben ik het volledig met je eens: t is een luxeproduct :-)
mal praten als je er zelf geen hebtquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb er nog steeds geen dus helemaal uit ervaring is het niet, maar het lijkt me relatief zoveel gedoe dat ik het meer als speeltje zou zien dan als zinvolle investering.
Ik heb nu ongeveer een jaar een stofzuigrobot en het is wat mij betreft alles behalve een speeltje. Het aantal keer dat ik dit jaar nog met de hand heb gestofzuigd is op 1 hand te tellen, terwijl ik toch elke dag het plezier heb van een kruimelvrij huis.quote:Op dinsdag 25 december 2012 11:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb er nog steeds geen dus helemaal uit ervaring is het niet, maar het lijkt me relatief zoveel gedoe dat ik het meer als speeltje zou zien dan als zinvolle investering.
ik moet hier twee keer in de week stofzuigen. Als ik dat mag ruilen voor om de week die robot kuizen of updaten, teken ik gelijkquote:Op dinsdag 25 december 2012 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb nu ongeveer een jaar een stofzuigrobot en het is wat mij betreft alles behalve een speeltje. Het aantal keer dat ik dit jaar nog met de hand heb gestofzuigd is op 1 hand te tellen, terwijl ik toch elke dag het plezier heb van een kruimelvrij huis.
Precies. Bovendien vergt die robot helemaal niet zoveel onderhoud. Dat met die software heb ik sowieso niet (want Roomba). Ik gooi alleen het bakje elke week even leeg en haal af en toe wat zooi uit z'n borstels. Fluitje van een cent.quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:46 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik moet hier twee keer in de week stofzuigen. Als ik dat mag ruilen voor om de week die robot kuizen of updaten, teken ik gelijk
Sinds ik de neato heb, heb ik nog geen enkele keer zelf de stofzuiger ter hand genomen, zelf de kanten pak deze zeer goed mee.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
stofzuigen zul je toch met enige regelmaat moeten doen.
Hoezo ¤500?quote:voordelen: - spaart 500 euro uit -
Niet iedere robotstofzuiger kan geupdated worden, bovendien hoef je hem niet te updaten als je gewoon tevreden bent.quote:geen tijd besteden aan 'software updates' -
Een keertje de lenzen schoonmaken, als dat al nodig is, onderhoud is sterk overdreven, een gewone stofzuiger vergt al meer onderhoud door iedere keer de zak en filters te vervangen.quote:geen onderhoud aan de robot /
Is afhankelijk van het gebruik, daarbij maakt me dat niets uit, hoeveel gewone stofzuigers hebben na twee jaar geen versleten draad welke vaak provisorisch met tape gemaakt is?quote:na 2 jaar gebruik accu vervangen /
Moet je bij een gewone stofzuiger ook als deze kapot is.quote:hele ding vervangen -
Bij de neato hoef je je daar moet druk om te maken, die vindt hij echt wel.quote:niet je druk moeten maken of hij nu alle kamers al gevonden heeft /
Koop er 1 per verdieping dan hoef je er niet mee te sjouwen, maar even serieus, dit is natuurlijk een nonargument, ook een gewone stofzuiger moet je van verdieping naar verdieping sjouwen, en als je huis een beetje groot is en je snoer te kort dan moet je ook nog op zoek naar een stopcontact.quote:het ding verplaatsen van verdieping 1 naar 2.
Elke week?quote:Op dinsdag 25 december 2012 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Bovendien vergt die robot helemaal niet zoveel onderhoud. Dat met die software heb ik sowieso niet (want Roomba). Ik gooi alleen het bakje elke week even leeg en haal af en toe wat zooi uit z'n borstels. Fluitje van een cent.
Daarom had ik gewoon de xv-15 genomen, lawaai maakt me niet uit.quote:Op dinsdag 25 december 2012 19:28 schreef AnkeV het volgende:
de traditionele Neato borstel vergt veel minder onderhoud dan de PET borstel. Nadeel is echter het lawaai van de rubber flappen. Maw, doe de test eens en je merkt het verschil.
Ik heb ook de PET borstel op de Neato beneden omdat deze veel stiller is.
Onderhoud van een borstel tov een roomba is NIHIL. En, ik heb alle roomba's gehad.
waarom allemaal? gingen ze stuk of alleen upgrades naar hogere modellen?quote:Op dinsdag 25 december 2012 19:28 schreef AnkeV het volgende:
de traditionele Neato borstel vergt veel minder onderhoud dan de PET borstel. Nadeel is echter het lawaai van de rubber flappen. Maw, doe de test eens en je merkt het verschil.
Ik heb ook de PET borstel op de Neato beneden omdat deze veel stiller is.
Onderhoud van een borstel tov een roomba is NIHIL. En, ik heb alle roomba's gehad.
Zoals een vaatwasser of een wasmachine ook luxeproducten zijn, maar ik me ook moeilijk een huishouden zonder kan voorstellen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 19:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is een luxeproduct, for sure. Maar ik kan niet meer zonder
Het kost zoveel tijd zonder!quote:Op woensdag 26 december 2012 01:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals een vaatwasser of een wasmachine ook luxeproducten zijn, maar ik me ook moeilijk een huishouden zonder kan voorstellen.
Komt volgend jaar op de marktquote:Op woensdag 26 december 2012 08:49 schreef AnkeV het volgende:
nu nog een ideale dweiler vinden.... of ramenlapper.
Het lijkt in de war te raken door de reflecterende poten van de salontafel...quote:Op maandag 24 december 2012 15:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Het loopt ook vast op het laagpolige vloerkleed in de woonkamer. Het is een veelkleurig kleed met grote stukken zwart.
Dit zou nog weleens een reden kunnen zijn om 'm terug te sturen.
Gebruik een tissue en zelfs dat is niet meer nodig! Mijn filter is nog als nieuw!quote:Op woensdag 26 december 2012 10:02 schreef Yemanja het volgende:
Ik sluit me volledig aan bij de vorige sprekers. Ik gebruik mijn gewone stofzuiger alleen nog maar om het filter van de Neato schoon te zuigen.
Voor jou misschien, In mijn geval speelt de gezondheid parten en ben ik blij als ik boven ben, laat staan dat ik een stofzuiger moet meenemen en dan ook nog alle kamers moet zuigen en opruimen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 19:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is een luxeproduct, for sure. Maar ik kan niet meer zonder
Mijn tante heeft er om dezelfde reden ook eentje nu, nadat ze die van ons had gezienquote:Op donderdag 27 december 2012 20:09 schreef crowone het volgende:
[..]
Voor jou misschien, In mijn geval speelt de gezondheid parten en ben ik blij als ik boven ben, laat staan dat ik een stofzuiger moet meenemen en dan ook nog alle kamers moet zuigen en opruimen.
Voor mij is het een uitkomst, ben nu aan het sparen voor een 2e voor boven. Dweilen zal hopelijk binnenkort worden opgelost.
Blijft er meer energie over voor de rest van mijn leven.
Zou na een paar keer laden toch beter moeten zijn.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:45 schreef Tamara123123 het volgende:
Owh typefout![]()
Ik bedoelde: mijn Neato rijdt ook maar 'n half uur...
Ja en wat bedoel je hier nu mee?quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:19 schreef AnkeV het volgende:
ik heb de batterijsets eens gewisseld tussen beide apparaten vanmorgen en de software zit er zeker voor iets tussen. Ik heb ze dus beiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |