abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 december 2012 @ 18:22:53 #151
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120382850
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nou en, waarom zouden we?
Waarom niet? Oh nee wacht dat is naturlijk de natuur toch?

Mooi, ziekenhuizen maar dicht knallen? En mensen niet meer behandelen maar dood laten gaan. Want zo is immers de natuur.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 16 december 2012 @ 18:23:13 #152
322645 Voorschrift
See if I care
pi_120382863
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:22 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Waarom niet? Oh nee wacht dat is naturlijk de natuur toch?

Mooi, ziekenhuizen maar dicht knallen? En mensen niet meer behandelen maar dood laten gaan. Want zo is immers de natuur.
Mensen zijn geen dieren.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 16 december 2012 @ 18:23:33 #153
322645 Voorschrift
See if I care
pi_120382878
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:22 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vind het niet alleen een gevoelskwestie maar als het dat zou zijn dan ben ik blij dat er nog zoveel mensen met gevoelskwesties zijn :Y En ja, ik breng ook vogeltjes naar het vogelasiel als ze hulp nodig hebben en ook egeltjes en andere dieren. En dat voelt prima :Y
Nou prima toch, zolang er nog volk is dat dergelijke instituten hun geld wil geven dan prima.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 16 december 2012 @ 18:24:51 #154
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120382923
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 18:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mensen zijn geen dieren.
je vergeet heel even dat mensen zoogdieren zijn en gewoon onderdeel van de natuur zijn?

Dus als we de stelling aan houden dat zo de natuur werkt, moeten we mensen ook niet meer helpen.
Stop maar met kanker onderzoek, of iets vinden op aids of wat dan ook. Zonde geld, je moet maar accepteren hoe de natuur werkt.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_120382944
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:24 schreef ook_gek het volgende:

[..]

je vergeet heel even dat mensen zoogdieren zijn en gewoon onderdeel van de natuur zijn?

Dus als we de stelling aan houden dat zo de natuur werkt, moeten we mensen ook niet meer helpen.
Stop maar met kanker onderzoek, of iets vinden op aids of wat dan ook. Zonde geld, je moet maar accepteren hoe de natuur werkt.
^O^ Al denk ik dat meneer wel weer een ander non-argument gaat verzinnen nu....
  zondag 16 december 2012 @ 18:25:55 #156
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120382970
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:25 schreef Smeich het volgende:

[..]

Ik denk dat meneer wel weer een ander non-argument gaat verzinnen nu....
Gebleken is dat het niet zijn beste kant is, dus ben erg benieuwd.
  zondag 16 december 2012 @ 18:27:28 #157
322645 Voorschrift
See if I care
pi_120383040
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:24 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Prima als jij dier en mens op 1 lijn wilt stellen hoor.

Ik doe 't niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator zondag 16 december 2012 @ 18:28:28 #158
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120383082
Hoeft niet op de man gespeeld te worden hoor, gewoon discussiėren over elkaars standpunten, dan blijft het topic ook beetje gezellig ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 16 december 2012 @ 18:29:20 #159
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120383119
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 18:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik doe 't niet.
ik stel dieren en mensen niet op 1 lijn. Ik geef alleen aan dat je argumenten zeer krom zijn.
De natuur zijn gang laten gaan behalven voor mensen want dat zijn geen dieren.

Toch gek, de mens is namelijk een zoogdier, we komen voort volgens de wetenschap waar jij kennelijk graag van quote voort uit de aap. En je dat is inderdaad ook een dier.
  zondag 16 december 2012 @ 18:30:08 #160
322645 Voorschrift
See if I care
pi_120383142
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:29 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ik stel dieren en mensen niet op 1 lijn. Ik geef alleen aan dat je argumenten zeer krom zijn.
De natuur zijn gang laten gaan behalven voor mensen want dat zijn geen dieren.

Toch gek, de mens is namelijk een zoogdier, we komen voort volgens de wetenschap waar jij kennelijk graag van quote voort uit de aap. En je dat is inderdaad ook een dier.
Ja je punt is?

Omdat we vroeger apen waren moeten we nu onszelf maar hetzelfde behandelen als dieren en vice versa?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator zondag 16 december 2012 @ 18:34:14 #161
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120383291
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja je punt is?

Omdat we vroeger apen waren moeten we nu onszelf maar hetzelfde behandelen als dieren en vice versa?
Neuh, maar onszelf maar boven al het andere plaatsen en de rest maar laten stikken vind ik ook weer zo wat. Ik geloof echt niet dat we er minder van worden als we de natuur hier en daar eens een handje helpen indien nodig.
  zondag 16 december 2012 @ 18:34:35 #162
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120383305
het is vrij simpel samen te vatten naar mijn mening.

Als er mensen en instanties zijn die willen helpen met redden is dat prima. Laat ze zeker hun gang gaan. Kennelijk vind die groep dat belangrijk. Geef ze dan ook de volledige ruimte om hun uiterste best te doen. Is er geen mogelijkheid, dan knoop door hakken en dier afmaken zonder na te denken of het dan er na wel of niet meer bruikbaar is. Kan het op een manier dat een andere organisatie belang kan hebben gewoon doen. Is dat niet 100% zeker, jammer dan.

Mensen die niks met dieren hebben ook prima, lees gewoon lekker iets anders en gaat door met je leven. Ieder zo zijn of haar ding.

Financieel belanghebbende organisaties kunnen en mogen niet een advies orgaan zijn wat te doen. Zij kunnen en zullen nooit opjectief naar de situatie kunnen kijken. Immers is in dit geval de walvis een bron van mogelijke inkomen. Een financieel belang.

Dat is het zelfde als de Shell zelf onderzoek te laten doen naar de schade die de natuur mogelijk aangebracht gaat worden door hun eigen boringen. Dat dient uitgevoerd te worden door een financieel niet belanghebbende organisatie.
  zondag 16 december 2012 @ 18:36:08 #163
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120383369
quote:

[..]

Ja je punt is?

mijn punt is is dat je argument weer zwak is door aan te geven dat de mens geen dier is. Terwijl dit wel het geval is en tevens wetenschappelijk bewezen is. Dat laatste is voor jou kennelijk van belang aangezien je daar graag van wilt qouten.
pi_120383370
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:34 schreef ook_gek het volgende:
het is vrij simpel samen te vatten naar mijn mening.

Als er mensen en instanties zijn die willen helpen met redden is dat prima. Laat ze zeker hun gang gaan. Kennelijk vind die groep dat belangrijk. Geef ze dan ook de volledige ruimte om hun uiterste best te doen. Is er geen mogelijkheid, dan knoop door hakken en dier afmaken zonder na te denken of het dan er na wel of niet meer bruikbaar is. Kan het op een manier dat een andere organisatie belang kan hebben gewoon doen. Is dat niet 100% zeker, jammer dan.

Mensen die niks met dieren hebben ook prima, lees gewoon lekker iets anders en gaat door met je leven. Ieder zo zijn of haar ding.

Financieel belanghebbende organisaties kunnen en mogen niet een advies orgaan zijn wat te doen. Zij kunnen en zullen nooit opjectief naar de situatie kunnen kijken. Immers is in dit geval de walvis een bron van mogelijke inkomen. Een financieel belang.

Dat is het zelfde als de Shell zelf onderzoek te laten doen naar de schade die de natuur mogelijk aangebracht gaat worden door hun eigen boringen. Dat dient uitgevoerd te worden door een financieel niet belanghebbende organisatie.
Amen.
pi_120383392
Inderdaad, mooi verwoord.
pi_120383478
quote:

[..]

Ja je punt is?

Nee ,maar aangezien we zelf de grootste kanker voor deze planeet zijn
staat er naar mijn mening niets in de weg om types als jou te ruimen
...of wilde je zeggen dat je uniek in je soort was :'(
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 16 december 2012 @ 18:40:17 #167
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120383526
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:39 schreef JerryLee het volgende:

[..]

dat mag je doen, hij staat niet op een lijsje van bedrijgde diersoorten :P
pi_120383585
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:40 schreef ook_gek het volgende:

[..]

dat mag je doen, hij staat niet op een lijsje van bedrijgde diersoorten :P
skelet ook niet meer nodig ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 16 december 2012 @ 18:44:12 #169
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120383678
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:41 schreef JerryLee het volgende:

[..]

skelet ook niet meer nodig ?
Gunther von Hagens wilt het lichaam vast wel, kan hij die ook opzetten voor Body Worlds om daar mee over de wereld te reizen en geld te verdienen.
pi_120383714
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:44 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Gunther von Hagens wilt het lichaam vast wel, kan hij die ook opzetten voor Body Worlds om daar mee over de wereld te reizen en geld te verdienen.
Kenne we lagge om zun kleine piemel _O-
(voor Fok begrippen )
  Moderator zondag 16 december 2012 @ 18:51:36 #171
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120383918
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:45 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Kenne we lagge om zun kleine piemel _O-
(voor Fok begrippen )
Nou.. haha :{w Zullen we nu weer normaal doen?
pi_120383989
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:51 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou.. haha :{w Zullen we nu weer normaal doen?
Wat kijkt U lief .
pi_120388160
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
Het is een fucking vis, wake up zeg. :')
:')
pi_120398235
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 18:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik doe 't niet.
denken dat de mens meer is als een dier. :X

sterker nog: de mens is velemalen erger als een dier (recent schietpartij als erg treffend voorbeeld, minder "grote" voorbeelden zijn b.v. Kunststofarchipel)
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 03:10:09 #175
155227 crew  Guppy
dus
pi_120404399
Een mens is misschien geen dier (mag je vinden), maar de mens is wel degelijk afhankelijk van dieren. En daardoor moeten we ook ons best voor ze doen.

Ik zie liever dat die walvis op open zee doodgaat, want dan hebben de andere dieren in het ecosysteem er nog wat aan. Nu hebben de mensen er alleen iets aan (want skelet). Het nuttige vlees, voedsel voor andere dieren, gaat verloren in een verbrandingsoven. Dat is zonde.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120404407
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Een mens is misschien geen dier (mag je vinden), maar de mens is wel degelijk afhankelijk van dieren. En daardoor moeten we ook ons best voor ze doen.

Ik zie liever dat die walvis op open zee doodgaat, want dan hebben de andere dieren in het ecosysteem er nog wat aan. Nu hebben de mensen er alleen iets aan (want skelet). Het nuttige vlees, voedsel voor andere dieren, gaat verloren in een verbrandingsoven. Dat is zonde.
Maar misschien kunnen wij er toch weer van leren? :) Misschien vinden ze wel weer iets nieuws uit omtrent deze bultrug :). Het zal niet een waste zijn neem ik aan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 03:16:03 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_120404441
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar misschien kunnen wij er toch weer van leren? :) Misschien vinden ze wel weer iets nieuws uit omtrent deze bultrug :). Het zal niet een waste zijn neem ik aan.
Is zo, maar daarvoor moest ie eerst doodgemaakt worden. Als ie nou dood aanspoelt vind ik het een ander verhaal, maar nu hebben ze een levend dier niet gered om het skelet te pakken te kunnen krijgen. Volgens mij is dat toch niet helemaal de juiste gedachte binnen de wetenschap?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120404447
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 03:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Is zo, maar daarvoor moest ie eerst doodgemaakt worden. Als ie nou dood aanspoelt vind ik het een ander verhaal, maar nu hebben ze een levend dier niet gered om het skelet te pakken te kunnen krijgen. Volgens mij is dat toch niet helemaal de juiste gedachte binnen de wetenschap?
Dat klopt. Maar volgens mij zijn er hier altijd 2 die het probleem hebben veroorzaakt. En is het niet alleen de wetenschap. Als ze het dier zo graag dood wouden hebben, lieten ze hem ook niet spartelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 03:25:19 #179
155227 crew  Guppy
dus
pi_120404491
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar volgens mij zijn er hier altijd 2 die het probleem hebben veroorzaakt. En is het niet alleen de wetenschap. Als ze het dier zo graag dood wouden hebben, lieten ze hem ook niet spartelen.
Eens. Het blijkt ook lastig, en zeker vanaf de zijlijn. Ik vermoed dat ie in één stuk dood moest. En dat gaat niet zo snel, bij zo'n groot dier
pi_120406004
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Als ze het dier zo graag dood wouden hebben, lieten ze hem ook niet spartelen.
De enige manier om dit dier niet te laten spartelen en een pijnloze dood te geven is via explosieven. Dit is niet gebeurd omdat het beest dan niets meer waard zou zijn. Dit valt gewoon te vergelijken met neushoorns en olifanten die worden vermoord om hun ivoor. Triest dat dit in Nederland kan gebeuren en wordt toegelaten.

Zelfs de wetenschap is zwaar corrupt. Ik durf te wedden dat Ecomare en Naturalis gaan zeggen dat deze walvis ernstig ziek was..... :')
pi_120406053
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:39 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Help eerst jezelf zou ik zeggen.

Hoe zeggen jullie hippies dat altijd ook alweer, een betere wereld begint bij jezelf? :W
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 17 december 2012 @ 09:31:44 #182
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120406302
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 09:18 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Help eerst jezelf zou ik zeggen.

Hoe zeggen jullie hippies dat altijd ook alweer, een betere wereld begint bij jezelf? :W
Zal vast een hele vreemde vraag zijn, maar wat probeer je nou precies te bereiken?

Het enige wat je doet is een beetje om je heen schoppen. Gebruik maken van de meest zwakke argumenten, keer op keer op je bek gaan en dan maar weer druk om je heen gaan schoppen.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 09:34:01 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_120406343
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 09:31 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zal vast een hele vreemde vraag zijn, maar wat probeer je nou precies te bereiken?

Het enige wat je doet is een beetje om je heen schoppen. Gebruik maken van de meest zwakke argumenten, keer op keer op je bek gaan en dan maar weer druk om je heen gaan schoppen.
Ach, een beetje rellen is toch altijd leuk ;) en mensen die zich het lot van dieren aantrekken zijn een makkelijke prooi.
pi_120406345
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 09:31 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Jouw interpretatie, maar het argument dat wij allemaal kanker zijn en ik uitgeroeid moet worden is natuurlijk ook weinig onderbouwd he. Dit is een internetforum, openbaar. Maar als je enkel wilt zwemelen met gelijkgestemden ook prima, zeg dat dan gewoon.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 17 december 2012 @ 09:58:57 #185
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120406901
quote:
3s.gif Op maandag 17 december 2012 09:34 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jouw interpretatie.
Maar vertel? Je lult lekker maar gaat niet in op mijn vraag wat je hier precies doet op schoppen en non argumenten gebruiken.

quote:
maar het argument dat wij allemaal kanker zijn en ik uitgeroeid moet worden is natuurlijk ook weinig onderbouwd he.
Tikje overdreven inderdaad, niet mijn ding.

quote:
Dit is een internetforum, openbaar. Maar als je enkel wilt zwemelen met gelijkgestemden ook prima, zeg dat dan gewoon.
Dat is iets anders dan om je heen schoppen. Geen enkele discussie waarde. Als je graag tegen gas wilt geven moet je wel met een goed argument komen.

Tot op heden heb ik daar niks van gezien. Enige wat ik zie is schoppen en opmerkingen maken in de hoop dat je iemand zijn of haar gevoelige snaar raakt om een reactie uit te lokken.
pi_120407325
Ik herken me daar niet in, dus zoals ik al zei, jouw interpretatie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 17 december 2012 @ 10:46:18 #187
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120408114
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 10:18 schreef Voorschrift het volgende:
Ik herken me daar niet in, dus zoals ik al zei, jouw interpretatie.
En alweer ontwijk je mijn vraag.

Vertel eens, wat doe je precies hier op hele zwake argumenten te gebruiken na dan?

Enkele voorbeelden van ne argumenten.

Zonde dat er geld voor uit gegeven is. Elke euro is teveel.
KNRM is een arganisatie die op vrijwilligers werken. Matriaal kost ook geld beargumenteerde jij toen. Het matriaal komt van uit giften en donaties net als het onderhoud.

Tevens is het 1 van de kerntaken van de KNRM om te assisteren en of redden van mens, dier en schepen in noot.

Loos argument dus.

Geinig troewens dat je wel een marine schip er op af wilde sturen om het uit te schakelen met een bom. Die zijn niet echt gratis he? Dat is namelijl overheidsgeld. Met die opmerking haal jij je eigen stelling dat elke euro teveel is volledig onder uit en spreek jij je zelf meer dan tegen.

er zijn er genoeg van, is geen met uitsterven bedreigd dier, zelfs niet volgens de wetenschap. Dus wetenschappelijk bewezen
Daar heb je een puntje, maar in zeer veel en grote gebieden zijn ze wel beschermd omdat ze anders als nog op het lijstje terecht komen. Dus zo goed gaat het ook weer niet, en zijn er al overwegingen gemaak om ze terug te plaatsen op de lijst.

mensen zijn geen dieren
Volgens die zelfde wetenschap die jij eerder gebruikte zijn wij zoogdieren en behoren wij gewoon tot het dierenrijk. Wetenschappelijk bewezen zelfs dat wij afstammen van de aap en zijn gaan ontwikkelen door de evolutie. Ook wetenschappelijk bewezen.

Loos argument dus alweer.

een vogel die tegen het raam vliegt gaan we toch ook nie redden
Wel dus. Genoeg organisaties die dat dus wel doen.

Weer een loos argument.

Tot op heden heb me geen enkel sterk argument gebruikt.

zo is de natuur, dieren gaan dood. Dat is en blijft de natuur. Dus niet redden.
Sluit dan de ziekenhuizen maar, stop onderzoek naar alle ziektes zonde geld! Zo is de natuur, mensen gaan dood door ziektes accepteer dat maar.

Zo lang er mensen zijn die voor iets willen betalen, of het nou onderzoek naar kanker is of het terug duwen van een vis. Wat boeit dat nou. Laat die mensen in hun waarde.

Nu kan je nu ook weer gaan roepen dat jij je zelf er niet in herkend. Tipje van mijn kant, niet doen. Want dan is het echt *poef* weg met je geloofwaardigheid, en geef je indirect toe te schoppen en meer niet.
pi_120408140
Ik vind het toch goede argumenten hoor.

Eenstemeer omdat er net zoveel valide argumenten vóór de redding zijn als tegen.

Namelijk geen, het is een gevoelskwestie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 17 december 2012 @ 10:51:43 #189
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120408278
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 10:47 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vind het toch goede argumenten hoor.
Vreemd want je argumeten worden tegen gesproken door onder andere de wetenschap en tastbare feiten.

quote:
Eenstemeer omdat er net zoveel valide argumenten vóór de redding zijn als tegen.

Namelijk geen, het is een gevoelskwestie.
Tot op heden heb jij anders geen enkele goede tegen reden gegeven die goed onderbouwd is. Zit daar nog altijd op de wachten.

Waarom wel redden? Omdat mensen dat kennelijk belangrijk vinden en daar eventueel financiele middelen voor over hebben.
pi_120408390
Ja, en waarom niet redden? Omdat er ook mensen zijn die het geen reet kan boeien en de natuur hun gang willen laten gaan.

We komen geen steek verder zo.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 10:58:34 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_120408503
Maar in NL hebben we alles dusdanig gereguleerd dat "de natuur zijn gang laten gaan" niet meer mogelijk is. We kunnen geen walvis wekenlang op het strand laten liggen. Dat veroorzaakt overlast, stank en smurrie. Er moet dus iets gedaan worden.

Zo zou ik het het liefste zien:

Leeft het beest nog? Terug de zee in. Kan ie daar verder leven, of sterven en tot voedsel dienen voor de rest van de oceaan.
Is ie dood? Opruimen/ontleden/weghalen.

No big deal toch, eigenlijk?
pi_120408529
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar in NL hebben we alles dusdanig gereguleerd dat "de natuur zijn gang laten gaan" niet meer mogelijk is. We kunnen geen walvis wekenlang op het strand laten liggen. Dat veroorzaakt overlast, stank en smurrie. Er moet dus iets gedaan worden.

Het is op een zandbank in the middle of nowhere. :{
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 11:01:17 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_120408596
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 10:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Maar denk je dat daar niks op afkomt? Als het geen beesten zijn, zijn het wel mensen die er iets mee willen. Met alle gevolgen van dien. Daarnaast blijft het skelet ook nog achter. Mensen gaan daarmee aan de haal als je dat laat liggen, en daar zit niemand op te wachten. Het moest dus worden opgeruimd.
  maandag 17 december 2012 @ 11:07:33 #194
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120408779
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 10:55 schreef Voorschrift het volgende:
Ja, en waarom niet redden? Omdat er ook mensen zijn die het geen reet kan boeien
En wat voor last hebben die mensen dan van de mensen die met eigen financiele middelen het wel willen redden?

quote:
en de natuur hun gang willen laten gaan.
Tja dan kan je het zieke huis argument aanhalen omdat mensen ziek worden en dat is ook de natuur.

quote:
Zo lang het geen basting geld kost gewoon de mensen die willen redden hun gang laten gaan. Niemand die daar last van heeft.

quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 10:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mensen en boten die daar op af komen. Als de natuur z'n gang laten gaan zo belangrijk is, moet je niet willen dat er mensen op af komen. Iets wat namelijk wel gaat gebeuren.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 11:21:59 #195
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120409231
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 10:55 schreef Voorschrift het volgende:
Ja, en waarom niet redden? Omdat er ook mensen zijn die het geen reet kan boeien en de natuur hun gang willen laten gaan.

Neuh, dat denk ik ook niet ;) Als meningen zo ver van elkaar afliggen dan gaat dat vaak niet samen komen :P Maar goed, iedereen recht op zijn mening.

Er worden wel behoorlijk wat vingers gewezen nu heb ik het idee. Ecomare en de reddingsmaatschappij wijzen naar de gemeente en de gemeente wijst naar de deskundigen..
  maandag 17 december 2012 @ 11:24:44 #196
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120409346
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:21 schreef senesta het volgende:

[..]

Neuh, dat denk ik ook niet ;) Als meningen zo ver van elkaar afliggen dan gaat dat vaak niet samen komen :P Maar goed, iedereen recht op zijn mening.

Er worden wel behoorlijk wat vingers gewezen nu heb ik het idee. Ecomare en de reddingsmaatschappij wijzen naar de gemeente en de gemeente wijst naar de deskundigen..
Wat ik veel debieler vind zijn de doods bedreigingen naar BV ecomare en texel. Kom op zeg, dan sla je wel extreem door als persoon.
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 11:26:35 #197
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_120409408
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 11:24 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Wat ik veel debieler vind zijn de doods bedreigingen naar BV ecomare en texel. Kom op zeg, dan sla je wel extreem door als persoon.
Ja, dat is ook zo. Net als de stille tocht me toch een beetje te ver ging :')
  Moderator maandag 17 december 2012 @ 11:29:58 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_120409508
Gaat ook veel te ver. Zo word je als tegenstander ook niet serieus genomen... Behoorlijk jammer
  maandag 17 december 2012 @ 11:33:52 #199
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120409640
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:26 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja, dat is ook zo. Net als de stille tocht me toch een beetje te ver ging :')
Dat is helemaal te kansloos inderdaad.
Prima als mensen iets willen ondernemen.

Maar doe dan wat nuttigs, bv er voor pleiten dat een volledig onafhankelijke organisatie de beslissingen nemen. En dus geen financieel belang hebben bij de genomen beslissingen.

Wat dat betreft kan je de KNRM prijzen. Die hebben actie ondernomen op verzoek, een duidelijke plan van aanpak gemaakt en toen dit echt niet ging lukken de knoop door gehakt en gestopt.

Ipv twijfelen wat wel en wat niet te doen.
pi_120410334
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 11:07 schreef ook_gek het volgende:

Tja dan kan je het zieke huis argument aanhalen omdat mensen ziek worden en dat is ook de natuur.

Ja als je het verschil niet ziet tussen een mens met kanker of een aangespoelde bultrug dan is discussie zinloos op dit vlak.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')