quote:
Op dinsdag 18 december 2012 19:21 schreef Droefheid het volgende:Verkeerde woordkeuze .. "ik" dan :p
nuance raak je altijd kwijt als je iets kort en snel neertypt
@dawg : ja en nee :p zoals gezegd, ik leef voor mijn kinderen... en ieder huisje heeft zijn kruisje, i
kzelf in het verleden ook wel verliefd geweest/aangetrokken, uiteindelijk ook niets mee gedaan en is overgegaan... dus tja
Dat zou dus bij je vrouw ook wel eens zo kunnen gaan. Bovendien is zij minder fysiek dan jij. Ik zou (nogmaals) meer energie in je relatie steken dan in fantasieën over iets wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.]
Je hebt het immers zelf ook ondervonden:verliefd worden op een ander en er niks mee doen.
Ik vrees dat het terecht is te stellen dat het hebben van een relatie geen garantie is dat je verliefd kan worden op een ander.
Je hebt het zelf meegemaakt, toen stond zij aan de zijlijn, nu is het andersom. Zaak dus om je hoofd koel te houden en je fantasie over die ontmoeting binnen de perken te houden.
Als je eerlijk wil zijn tegenover je partner zou ik het hoofdstuk jaloezie eens van de plank halen en met haar bespreken. En wees dan eerlijk tegenover haar over de periode dat jij verliefd was op die ander.
Maar vergeet er dan vooral niet bij te vertellen dat je niet vreemd bent gegaan, wat in jou ogen de aanleiding was. Hou haar eens de spiegel voor van dat jij toen je te hard werkte, tegen een burnout aanzat en dit zelf niet in de gaten had
je vatbaar werd voor allerlei dingen maar je zelfreflecterend vermogen gedaald was tot diep onder het nulpunt. Eén van de kenmerken van het tegen een burnout aanzitten of er al één hebben. M.a.w.: dat dit kon gebeuren omdat jij je de week doorsleepte, je
niet meer kritisch was op je eigen gedrag, relatie en werk.Dat laatste zou nu zo maar eens de rede kunnen zijn waarom je partner met een vent in Amerika mailt i.p.v. met jou praat. Onvrede met de huidige situatie, teveel werk en een partner die er op dat gebied niet voor haar is, afremt, duidelijk maakt dat ze teveel werkt.
ik zie wel een parallel tussen wat jij deed en je vriendin nu doet. Jullie reageren op overwerkt zijn/burnout zelfs identiek: verliefd worden op een ander; Hoe is het mogelijk!!!
Ik lees in al je posts dat je partner te hard werkt, zich door de week heen sleept, iets wat jij vroeger deed. Wat jij vroeger deed doet zij nu.
Ik denk dat je er idd goed aan doet het resultaat van de trip af te wachten. Nu ben je jaloers, is er een angst bij jou dat ze vreemd gaat. Dat monster dat jaloezie heet moet je idd in zijn kooi houden en niet loslaten. Dan praat je namelijk niet meer over feiten, maar fantasieën en angsten. En kan je praten over dingen die
NU spelen, niet over dingen die zich mogelijk over twee maanden af zouden kunnen spelen (maar helemaal niet hoeven te gebeuren). Jij bent nu jaloers, daar kan je het over hebben. Niet dat zij vreemd misschien zal gaan. Daar gaat het niet om, het gaat om wat er NU
gebeurd tussen jullie!!!
Zij heeft op dit moment een emotionele kapstok, uitlaatklep ver weg.
Jij kan haar uitlaatklep ook weer worden. Dat kan je niet afdwingen bij haar, daar zal je zelf een actieve rol in kunnen spelen, onder het motto wat hij (die vent in Amerika) kan, kan ik ook.
Als je partner er ook voor open staat en je wilt je relatie redden, doe dit dan
samen met een relatietherapeut. Die kan jullie met dit soort dingen helpen. Echt, ik denk dat je partner ook niet echt gelukkig is met de situatie waar zij nu in zit. Dat zou jij toch moeten kunnen herkennen. Je schreef zelf: been there, done that.
Dus help haar, ze sleept zich nu de week door, dat is voor haar ook geen pretje, dat weet jij als geen ander. Wordt haar partner weer. Richt je daarop i.p.v. op dat monster wat jaloezie heet. Dan laat je ook zien dat je voor je relatie wilt vechten. En voor haar. En je kinderen.
Geef haar elke dag bijvoorbeeld eens een paar gemeende complimenten. En dan welk gemeende hé....Eens kijken of je die kunt vinden. Als je die kunt vinden, uit ze dan, zeg het tegen haar. Of je nou respons krijgt of niet of denk je: ach, dat weet ze wel. Dat deed je vroeger toch ook, toen alles nog goed was? Maak grappen... ook over hoe jullie nu met elkaar omgaan, wordt weer die aantrekkelijke man waar ze ooit verliefd op werd.
Je had een scenario voor je; succesvol, leuke vrouw, kinderen, mooi huis. Het meeste is gerealiseerd. Alleen u die relatie nog. Die stond niet op je lijstje blijkbaar, ben je even vergeten erop te zetten. Zoals zovelen die aan een gezin beginnen, er een verwachting van hebben en denken dat het allemaal goed is als de kinderen net geboren zijn, dat het verder wel vanzelf gaat.
Niet dus. Het gaat niet vanzelf. Als je je relatie goed wilt houden zal je er energie in moeten blijven steken. Of er nou kinderen, een mooi huis en een goede baan zijn of niet (niet sarcastisch, maar opbouwend bedoeld overigens). Een relatie vraagt inzet, energie. Van jou en je partner. Anders gaat het niet werken. It takes two to tango.
't Klinkt allemaal wat raar misschien, maar met dit soort dingen kan je je relatie wel weer uit het slob halen en op de rails zetten.
Jij hebt je burnout gehad, zij zit er blijkbaar tegenaan of middenin. Gebruik je eigen ervaringen om haar in te laten zien wat te hard werken met je leven kan doen.
Ik hou je maar even een spiegel voor. Ik hoop dat je hier wat mee kan en iets aan hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Wandtegeltje op 19-12-2012 01:56:29 ]