quote:KNWU stelt onderzoekscommissie in
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.
Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.
Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor judo kan ik je geen bron geven, komt niet in de media naar voren.
Dus op lucht gebaseerd die uitspraak. Natuurlijk zal zo'n sport ook zijn gebruikers kennen maar gelet op de belangen en minimale verdiensten in het Judo is de kans op grootschalig gebruik vrij klein. Hoe amateuristischer de sport van opzet des te kleiner de kans dat er grootschalig gedopeerd wordt.quote:
Het is een amateuristische sport en laag qua budgetten, maar wél heel internationaal. Kijk maar eens naar de medaillewinnaars in het judo op de vorige twee Spelen. Zitten de meest exotische landen bij.quote:Op maandag 17 december 2012 13:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dus op lucht gebaseerd die uitspraak. Natuurlijk zal zo'n sport ook zijn gebruikers kennen maar gelet op de belangen en minimale verdiensten in het Judo is de kans op grootschalig gebruik vrij klein. Hoe amateuristischer de sport van opzet des te kleiner de kans dat er grootschalig gedopeerd wordt.
nee, op amateurniveau wordt ook vanalles gebruikt, het goedkope spul, omdat er toch geen tests zijnquote:Op maandag 17 december 2012 13:42 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dus op lucht gebaseerd die uitspraak. Natuurlijk zal zo'n sport ook zijn gebruikers kennen maar gelet op de belangen en minimale verdiensten in het Judo is de kans op grootschalig gebruik vrij klein. Hoe amateuristischer de sport van opzet des te kleiner de kans dat er grootschalig gedopeerd wordt.
Zo lust ik er nog wel een paar. Omdat op lagere niveau aantoonbaar relatief veel gebruikt is de Judo-sport ook verziekt door doping.quote:Op maandag 17 december 2012 14:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, op amateurniveau wordt ook vanalles gebruikt, het goedkope spul, omdat er toch geen tests zijn
dat is jouw mening, welke judoka's heb je dan gepraat?quote:Op maandag 17 december 2012 15:13 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel een paar. Omdat op lagere niveau aantoonbaar relatief veel gebruikt is de Judo-sport ook verziekt door doping.
Aan doping komen is niet zo moeilijk natuurlijk maar hoe je het ook wendt of keert het blijft geld kosten om een kuurtje te kunnen aankopen. In sporten waar je amper een marginaal bestaan kan opbouwen door je prestaties is er weinig tot geen aanzet om doping ongebreideld te gebruiken. Nu zullen er zeker sporters zijn die voor de eer en de mogelijke extra inkomsten alsnog een kuurtje nemen in zo'n sport met marginale inkomsten maar de gemiddelde sporter zal er weinig heil in zien omdat de beloning in veel gevallen toch ook maar marginaal is.
In het wielrennen kan je als meerijdende onderknuppel nog een relatief leuke boterham verdienen, in het Judo heb je het buiten de top over zeer marginale inkomsten, de return on investment van kuurtjes die al snel richting de duizend euro of meer lopen is dus vrij laag. Zeker omdat je toch je heil moet zoeken tot middelen die amper op te sporen zijn zoals HGH met de navenante kosten daaraan verbonden. Je zelf volgooien met allerlei anabole steroïden is een zekerheidje dat je bij een Grand Prix (waar het geld te halen valt) door de mand valt na een controle.
Zet er nog wat uitroeptekens achter zoals je meestal doet. Je hebt 0 bewijs maar wat loze kreten doen het altijd goed natuurlijk. Over aannames gesproken.quote:Op maandag 17 december 2012 15:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is jouw mening, welke judoka's heb je dan gepraat?
veel aanames, jongen
het gaat niet om bewijs, ik vertel wat ik hoor, jij komt dan met hele verhalen aanzetten, wat je zelf dus hebt uitgedokterd. je vertelt het alsof dat dan de benchmark moet zijn, dat er dus geen doping wordt gebruikt omdat het niet winstgevend is.quote:Op maandag 17 december 2012 15:17 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zet er nog wat uitroeptekens achter zoals je meestal doet. Je hebt 0 bewijs maar wat loze kreten doen het altijd goed natuurlijk. Over aannames gesproken.
En jij komt met niks, dat is dus niet erg veel lijkt me. Maar blijf vooral roepen, vergeet de uitroeptekens niet!quote:Op maandag 17 december 2012 15:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gaat niet om bewijs, ik vertel wat ik hoor, jij komt dan met hele verhalen aanzetten, wat je zelf dus hebt uitgedokterd. je vertelt het alsof dat dan de benchmark moet zijn, dat er dus geen doping wordt gebruikt omdat het niet winstgevend is.
het gaat altijd om de winst, een winner zijn roem en faam.
Op de man spelen is lekker rendementsvol, jij gelooft dus dat er geen doping in judo wordt gebruikt? ondanks het een olympische sport is.quote:Op maandag 17 december 2012 15:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
En jij komt met niks, dat is dus niet erg veel lijkt me. Maar blijf vooral roepen, vergeet de uitroeptekens niet!
Dat zeg ik niet, jij beweert echter zonder enige onderbouwing dat die bekend is vanwege het dopinggebruik.quote:Op maandag 17 december 2012 15:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Op de man spelen is lekker rendementsvol, jij gelooft dus dat er geen doping in judo wordt gebruikt? ondanks het een olympische sport is.
Dat terwijl er amper positieve gevallen bekend zijn in die sport. Kan natuurlijk zijn dat ze bijna alles onder het tapijt schuiven zoals in het tennis maar heel logisch is dat niet.quote:klopt wel, Judo staat echt wel bekend om hun dopinggebruik. en 40x voor wielrennen geeft een hetze aan.
ik onderbouw het wel, ik zie van jou alleen hele verhalen met de onderbouwing dat er geen return of investment is.quote:Op maandag 17 december 2012 15:45 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, jij beweert echter zonder enige onderbouwing dat die bekend is vanwege het dopinggebruik.
Waarmee heb je het onderbouwd dan? Dat filmpje? Dat gaat over MMA en raad eens hoe groot de belangen zijn in MMA? Daar is geld te halen en wordt zo goed als nooit gecontroleerd, ja dan wordt er ook driftig geslikt en gespoten natuurlijk.quote:Op maandag 17 december 2012 15:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik onderbouw het wel, ik zie van jou alleen hele verhalen met de onderbouwing dat er geen return of investment is.
wat te denken van die sportschool tieners, in het voorjaar een kuurtje om er op het strand beachboy uit te zien en als je ze in de winter ziet, zijn ze 3 maten gekrompen.
daar is geen return of investment, mensen willen er goed uit zien en zijn niet bang om naar doping te grijpen!
Weer een aaname, want dat filmpje gaat ook over Judo, gewoon weer een mening vormen over iets dat je niet hebt gezien of gelezen. Ik ben het zat om met luie mensen te discussieren!quote:Op maandag 17 december 2012 15:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waarmee heb je het onderbouwd dan? Dat filmpje? Dat gaat over MMA en raad eens hoe groot de belangen zijn in MMA? Daar is geld te halen en wordt zo goed als nooit gecontroleerd, ja dan wordt er ook driftig geslikt en gespoten natuurlijk.
Recreatief en cosmetisch gebruik er bij betrekken heeft verder weinig zin, daar liggen andere motieven aan ten grondslag en zegt niks over het gebruik in sporten waar je een marginaal bestaan leidt zelfs als je behoort tot de top of subtop.
Ah daar hebben we het uitroepteken. Ik heb het filmpje gekeken, althans het stuk dat relevant is. Dat gaat over MMA en zijdelings over sporten waar gewicht een rol speelt. Maar MMA speelt de belangrijkste rol en in MMA is gewoon goed geld te verdienen dankzij het gebrek aan controles en de status van die sport bij bepaalde groepen.quote:Op maandag 17 december 2012 16:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Weer een aaname, want dat filmpje gaat ook over Judo, gewoon weer een mening vormen over iets dat je niet hebt gezien of gelezen. Ik ben het zat om met luie mensen te discussieren!
nee joh, hij heeft het ook over judo, dus kijk het helemaal of niet! en in MMA controleren ze wel, zeker toch in de UFC!quote:Op maandag 17 december 2012 16:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ah daar hebben we het uitroepteken. Ik heb het filmpje gekeken, althans het stuk dat relevant is. Dat gaat over MMA en zijdelings over sporten waar gewicht een rol speelt. Maar MMA speelt de belangrijkste rol en in MMA is gewoon goed geld te verdienen dankzij het gebrek aan controles en de status van die sport bij bepaalde groepen.
Leuk voor de aandacht, maar lekker representatief maar niet heus, EPO bij iemand met de conditie van een wijkagent.quote:Jakhals Erik gebruikt doping voor tv-programma
Erik Dijkstra volgt voor het tv-programma Bureau Sport een epo-kuur om te kijken of 'dat spul nu echt werkt'. Dat maakte de VARA woensdag bekend. Dijkstra, ook bekend als Jakhals Erik in De Wereld Draait Door, gebruikt de doping onder medische begeleiding.
In Bureau Sport gaan Dijkstra en oud-Jakhals Frank Evenblij op zoek naar mysteries en mythen uit de sport. Doping staat in de eerste aflevering op 2 januari centraal. Frank ging voor het programma op pad met Ben Johnson, de atleet die eind jaren 80 werd betrapt op het gebruik van verboden middelen. Erik duikt in de epo-wereld. 'We houden nauwkeurig mijn bloedwaarden in de gaten, maar ik fiets inmiddels wel in 10 minuten naar de redactie', aldus Erik.
Kijk dit is nou goede onderzoeksjournalistiek.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Leuk voor de aandacht, maar lekker representatief maar niet heus, EPO bij iemand met de conditie van een wijkagent.
Als hij dan elke dag gaat kijken hoe het gaat komt hij door training verder dan door EPO.quote:Op woensdag 19 december 2012 13:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Kijk dit is nou goede onderzoeksjournalistiek.
Daar zijn ze snel mee deze keer, maar ik denk dat het hielp dat hij het toegaf.quote:Op woensdag 19 december 2012 21:44 schreef Szura het volgende:
Twee jaar schorsing voor Galimzjanov, domme kut
niet met terugwerkende kracht vanaf het veldritseizoen twee jaar terug?quote:Op woensdag 19 december 2012 21:44 schreef Szura het volgende:
Twee jaar schorsing voor Galimzjanov, domme kut
daar is hij niet bekend genoeg voorquote:Op donderdag 20 december 2012 06:55 schreef franklop het volgende:
[..]
niet met terugwerkende kracht vanaf het veldritseizoen twee jaar terug?
quote:Russische snelwandelaar Morozov levenslang geschorst
De Russische atletiekfederatie heeft snelwandelaar Sergei Morozov levenslang geschorst wegens dopinggebruik. Dat raakte dinsdag bekend. Bij Morozov, regerend Russich kampioen op de 20km, werden afwijkende bloedwaarden in zijn biologisch paspoort vastgesteld.
De 24-jarige Morozov, een ex-wereldrecordhouder op de 20km snelwandelen, werd in 2008 al voor twee jaar geschorst nadat hij positief had getest op EPO-gebruik. Al zijn resultaten sinds 25 februari 2011 worden geschrapt.
Volgens Valentin Balakhnichev, de voorzitter van de Russische federatie, vertoonden elf stalen van Morozov, afgenomen tussen februari 2011 en 2012, 'abnormale' waarden.
Kan zijn oom het niet gewoon al bij het kerstdiner zeggen.quote:Op donderdag 20 december 2012 14:29 schreef rubbereend het volgende:
Fränk Schleck weet volgende maand zijn lot
Vitamines bij de bloedbank.quote:Michael Boogerd geeft toe contact te hebben gehad met de omstreden Stefan Matschiner. Die bekentenis deed de oud-renner tegenover NRC Handelsblad. Eerder ontkende hij contact met hem gehad te hebben. De Oostenrijker wordt gezien als de spil in de dopingzaak rond de Weense bloedbank Humanplasma.
Volgens Boogerd heeft hij dopinghandelaar Matschiner – in het verleden manager van dopingzondaar Bernhard Kohl – in een wijnbar in Wenen ontmoet. Daarnaast betaalde hij diverse rekeningen aan Matschiner. „Maar dat was niet voor doping, maar voor vitamines,” geeft de Hagenaar aan.
Naar verluidt is Boogerd één van de renners die gebruik maakte van de verboden bloedtransfusies bij de Weense bloedbank Humanplasma. Volgens het NRC maakte meerdere renners uit de Rabobank daar gebruik van.
Die man maakt zichzelf steeds meer belachelijk. Jammer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Vitamines bij de bloedbank.
En Scarponi en andere Italiaanse klanten van Ferrari. Wielrenners zijn nooit erg origineel geweest met smoezen. Behalve Tyler Hamilton en z'n broer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:52 schreef Ericr het volgende:
Net zoiets als F. Schleck die 7000 euro aan Fuentes had overgemaakt voor trainingsadvies.
Dit is trouwens ook belachelijk. Spanjaardenquote:Roberto Heras moet zijn eindoverwinning in de Ronde van Spanje van 2005 terug krijgen. Dat heeft het Hooggerechtshof in Salamanca vrijdag bepaald. De Spanjaard was zijn zege afgenomen nadat hij betrapt werd op het gebruik van EPO, maar het hof heeft dit besluit terug gedraaid.
Heras testte aan het einde van de Vuelta 2005 positief op EPO. De eindzege werd vervolgens toegewezen aan Denis Menchov. Heras heeft het gebruik altijd ontkend. De rechter verklaarde de schorsing ongeldig omdat Heras in een internationale koers was betrapt. Heras staat nu te boek als een viervoudig winnaar van de Ronde van Spanje.
Boogerd.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Vitamines bij de bloedbank.
volgens mij leeft hij in een andere wereld, het is beter om alles er in 1x uit te gooien, dan valt er een last van je schouders en leef je beter verder.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Boogerd.Schei daar toch eens mee uit man.
Ligt eraan of je een Spanjaard bent of niet. Duh!quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Ik snap dit zinnetje al niet sinds ik het gelezen heb
"De rechter verklaarde de schorsing ongeldig omdat Heras in een internationale koers was betrapt."
Dus, als je in een internationale koers doping gebruikt en wordt betrapt, mag het?
Kortom, iedereen die ooit betrapt is in de Vuelta zou hierdoor vrijuit moeten gaan?
Volgens mij bedoelen ze dat een Spaanse rechtbank daar niets over te zeggen heeft.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Ik snap dit zinnetje al niet sinds ik het gelezen heb
"De rechter verklaarde de schorsing ongeldig omdat Heras in een internationale koers was betrapt."
Dus, als je in een internationale koers doping gebruikt en wordt betrapt, mag het?
Kortom, iedereen die ooit betrapt is in de Vuelta zou hierdoor vrijuit moeten gaan?
Bedoel je niet TVM op Mallorcaquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:07 schreef THEFXR het volgende:
Kan ik een aanslag plegen op jullie geheugen?
ik weet uit mijn hoofd dat er een nederlandse schaatsploeg was, die hun seizoens voorbereiding op de canarische eilanden deed, valt hier een link te maken met Fuentes?
Dat is TVM gewoon?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is van een aantal jaren terug, wennemars zat toen in die ploeg
Ik zie zo'n meisje als Wust er niet voor aan, maar goed, dat is misschien naief. BAM zit er as we speak.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jep, good find![]()
toch een beetje verdacht?
https://maps.google.nl/ma(...)lto,+Spanje&t=m&z=14quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:07 schreef THEFXR het volgende:
Kan ik een aanslag plegen op jullie geheugen?
ik weet uit mijn hoofd dat er een nederlandse schaatsploeg was, die hun seizoens voorbereiding op de canarische eilanden deed, valt hier een link te maken met Fuentes?
Dat denken we wel vaker dat we bepaalde sporters er niet voor aanzien, soms geloof je het niet, ook omdat sommige sporters heel overtuigend kunnen zijn.quote:
Het ligt er aan welke belessures? het is wel algemeen bekend dat spierversterkende middelen blessures geven, omdat de pezen en banden de belasting niet aankunnen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:54 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)lto,+Spanje&t=m&z=14
and the plot thickens..
Vind die blessures van Kramer wel verdacht moet ik zeggen, zo vaak kort voor een seizoen. En van een schommel vallen
het is verdachter dat hij er een jaar uit is geweest, kan net zo goed een schorsing geweest zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:54 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
and the plot thickens..
Vind die blessures van Kramer wel verdacht moet ik zeggen, zo vaak kort voor een seizoen. En van een schommel vallen
ook ja, precies 1 jaar voor blessure, welke blessure was dat dan?quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het is verdachter dat hij er een jaar uit is geweest, kan net zo goed een schorsing geweest zijn.
ooh, dat was mij onbekend, ik dacht dat ze gewoon onder WADA vielen, die mogen nl altijd controleren, geblesseerd of niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef CPS2000 het volgende:
Ik bedoel vooral dat Kramer al een paar keer vlak voor het seizoen 'geblesseerd' was. Door geen wedstrijden te doen wordt hij ook niet gecontroleerd bij wedstrijden.
voor als je tijd over hebt, long read.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef CPS2000 het volgende:
Ik bedoel vooral dat Kramer al een paar keer vlak voor het seizoen 'geblesseerd' was. Door geen wedstrijden te doen wordt hij ook niet gecontroleerd bij wedstrijden.
Dat begon al toen hij 17 was dus dat lijkt me niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dan voetballer Robben, vaak geblesseerd en kaal geworden op zijn 23ste
omdat hij waarschijnlijk gevoelig is voor DHT, dat bij het gebruik van sterioden om de hoek komt kijken.
aah oke, maarquote:Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat begon al toen hij 17 was dus dat lijkt me niet.
Hij maakt het nu nog erger, hij wil niet de kop van Jut zijn, dus gaat hij niet als eerste vertellen wat er gebeurd is. In mijn oren klinkt dat als een bekentenis.quote:
"Heb je doping gebruikt?"quote:Op zondag 23 december 2012 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij maakt het nu nog erger, hij wil niet de kop van Jut zijn, dus gaat hij niet als eerste vertellen wat er gebeurd is. In mijn oren klinkt dat als een bekentenis.
Uhmm, natuurlijk geloof ik 'm niet. En dat is niet pas gisteren ontstaan, dat is al vrij lang.quote:Op zondag 23 december 2012 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
"Heb je doping gebruikt?"
"Ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken."
Dat klonk voor jou niet als een bekentenis?
Boogerd heeft al zo veel verkapte bekentenissen gegeven (ook even zoveel ontkenningen, maar als je dat geloofde...)
Maar nog steeds wel out-of-competition... Nu is dat natuurlijk minder 'frequent' dan als je ook telkens bij wedstrijden wordt gecontroleerd, maar stel dat je gebruikt, dan zorg je er natuurlijk sowieso voor dat je op wedstrijddagen (waarvan je weet wanneer ze zijn) niet meer gepakt kan worden. Dus die controles maken sowieso al niet echt uit, want die zijn makkelijk te doorstaan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef CPS2000 het volgende:
http://www.nypost.com/p/n(...)3FXOULdoqlWqXmotSDSPquote:Op zaterdag 22 december 2012 14:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor als je tijd over hebt, long read.
http://tennishasasteroidp(...)serena-williams.html
Vond ik ook een raar verhaal... Anderzijds reed hij half september nog wielerwedstrijden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:54 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
and the plot thickens..
Blijft wel lastig hoor, want dat zou erg veel renners een schorsing op kunnen leveren. Zou niet echt lekker zijn voor het Nederlands wielrennen als Gesink nog eens geschorst wordt omdat hij in 2007 deelnam aan het dopingprogramma van Rabo. Of dat reden is om het niet te doen, ik weet het niet. Van mij hoeft het niet zo eigenlijkquote:Op zondag 23 december 2012 12:42 schreef rubbereend het volgende:
Laat er maar gewoon een waarheidscommissie komen, alles op tafel! Dit is echt gerommel elke keer
Is inderdaad gewoon een bekentenis. Als hij niks gebruikt had zou hij geen kop van jut worden.quote:Op zondag 23 december 2012 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij maakt het nu nog erger, hij wil niet de kop van Jut zijn, dus gaat hij niet als eerste vertellen wat er gebeurd is. In mijn oren klinkt dat als een bekentenis.
Inderdaad. Dan gaat het hoger beroep van Rasmussen lachen worden als hij Boogerd, Dekker en Menchov gaat oproepen.quote:Op zondag 23 december 2012 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
Ik snap het wel wat Boogerd doet. Het is gewoon waar dat als hij nu alleen gaat vertellen wat er gebeurd is dat hij alle stront over zich heen krijgt. Dat hij daarvoor past snap ik heel goed.quote:Op zondag 23 december 2012 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
geloof je echt dat het bestaat voor een wielrenner, clean rondrijden?quote:Op zondag 23 december 2012 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Blijft wel lastig hoor, want dat zou erg veel renners een schorsing op kunnen leveren. Zou niet echt lekker zijn voor het Nederlands wielrennen als Gesink nog eens geschorst wordt omdat hij in 2007 deelnam aan het dopingprogramma van Rabo. Of dat reden is om het niet te doen, ik weet het niet. Van mij hoeft het niet zo eigenlijk.
Zeker, en zelfs op topniveau. Van bijvoorbeeld een Kittel kan ik me ook niet voorstellen dat hij doping gebruikt.quote:Op zondag 23 december 2012 15:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geloof je echt dat het bestaat voor een wielrenner, clean rondrijden?
Kittelquote:Op zondag 23 december 2012 15:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, en zelfs op topniveau. Van bijvoorbeeld een Kittel kan ik me ook niet voorstellen dat hij doping gebruikt.
Je hebt eigenlijk twee stromingen nu: een stroming die zegt dat er altijd wel enigszins gebruikt is en zal worden, maar dat er een wezenlijk verschil is tussen de EPO-periode en de overige periodes. En een stroming die de EPO-periode extrapoleert en stelt dat er nooit meer een wielrenner vertrouwd kan worden. Persoonlijk hoor ik tot de eerste stroming en vind ik de tweede stroming nogal kort door de bocht.
Stel je voor dat ze nooit die EPO test hadden uitgevonden, dat hadden er nog wat meer gestorven, testen is voor de gezondheid van de sporter. het lijkt mij dat sporters best wel gek zijn, hun gezondheid op het spel te zetten om te winnen.quote:Op zondag 23 december 2012 15:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, en zelfs op topniveau. Van bijvoorbeeld een Kittel kan ik me ook niet voorstellen dat hij doping gebruikt.
Je hebt eigenlijk twee stromingen nu: een stroming die zegt dat er altijd wel enigszins gebruikt is en zal worden, maar dat er een wezenlijk verschil is tussen de EPO-periode en de overige periodes. En een stroming die de EPO-periode extrapoleert en stelt dat er nooit meer een wielrenner vertrouwd kan worden. Persoonlijk hoor ik tot de eerste stroming en vind ik de tweede stroming nogal kort door de bocht.
Het helpt alleen als je 24/7 zuurstofarm bent, zoals in de bergen, zo'n tent helpt geen flikker, dat zijn alleen maar rookgordijen om EPO te verbergen. Landis had ook zo'n hondehok waar hij zogenaamd in sliep, no way, de hond zou er nog claustrofobisch van worden.quote:Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
KittelDie jongen kreeg even een UV-behandeling
Samen met Gretsch
Maar dat was toen niet verboden
Ik denk ook dat sporters steeds op zoek zijn naar nieuwe methodes en middelen die (nog) niet verboden zijn. Eigenlijk denk ik dat Kittel ook zo'n jongen is.
Als je ook kijkt naar bijvoorbeeld een Van der Weijden die in een zuurstof-arme tent sliep in aanloop naar de OSHet mag allemaal, maar het voelt toch wat kunstmatig aan.
Anders veroordeel je even een 18-jarige renner die door z'n coach een niet-verboden handeling wordt voorgeschreven. Dit overigens ook meteen toegeeft, ook niet echt typisch voor een dopinggebruiker. En nu renners als Contador en Sanchez aanvalt, als we het over omerta doorbreken hebben! Dat past allemaal totaal niet in het straatje van een dopinggebruiker.quote:Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
KittelDie jongen kreeg even een UV-behandeling
Samen met Gretsch
Maar dat was toen niet verboden
Ik denk ook dat sporters steeds op zoek zijn naar nieuwe methodes en middelen die (nog) niet verboden zijn. Eigenlijk denk ik dat Kittel ook zo'n jongen is.
Als je ook kijkt naar bijvoorbeeld een Van der Weijden die in een zuurstof-arme tent sliep in aanloop naar de OSHet mag allemaal, maar het voelt toch wat kunstmatig aan.
Ik veroordeel Kittel toch ook nietquote:Op zondag 23 december 2012 15:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Anders veroordeel je even een 18-jarige renner die door z'n coach een niet-verboden handeling wordt voorgeschreven. Dit overigens ook meteen toegeeft, ook niet echt typisch voor een dopinggebruiker. En nu renners als Contador en Sanchez aanvalt, als we het over omerta doorbreken hebben! Dat past allemaal totaal niet in het straatje van een dopinggebruiker.
Die hoogtetenten vond ik ook altijd maar vaag ja. En het klopt dat veel renners op zoek zijn naar de mazen in de wet. Dan kom je in een grijs gebied: welke voedingssupplementen vallen wel, en welke vallen niet onder doping? Phinney had het ook laatst over het fenomeen dat jij beschrijft: http://www.velonation.com(...)ut-of-the-sport.aspx
Zo kwam het wel overquote:Op zondag 23 december 2012 15:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik veroordeel Kittel toch ook niet
Je moet er wel mee oppassen, maar het kan wel een hele waardevolle bron zijn, als je weet wat dopinggebruikers in het verleden wel en niet gezegd hebben. Zo'n Phinney die à la Bassons gewoontes in het peloton aan de kaak stelt komt op mij dan een stuk beter over dan een Samuel Sanchez met een verhaal over Armstrong "dat hij nooit positief getest heeft".quote:En dat stuk van Phinney is wel mooi jaAls je hoort wat pakweg een Cancellara slikt dan schrik je wel
Ook al is dat allemaal legaal.
Overigens hecht ik niet te veel waarde aan retoriek van renners.
Frank de Boer, Edgar Davidsquote:Op zondag 23 december 2012 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk gaan ze ook een keer in het tennis en voetbal graven. Te beginnen bij de spanjaarden en het wandelend groeihormoon Lionel Messi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 december 2012 16:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Frank de Boer, Edgar DavidsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben johson zou sterven van jaloersheid.
quote:Op zondag 23 december 2012 16:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Frank de Boer, Edgar DavidsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pep Guardiola.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
Milanello heeft ook wel een naam wat dat betreft net zoals Juventus.quote:Op zondag 23 december 2012 16:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vooral Rafael Nadal om mee te beginnen en ook die snitch Contador.quote:Op zondag 23 december 2012 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk gaan ze ook een keer in het tennis en voetbal graven. Te beginnen bij de spanjaarden en het wandelend groeihormoon Lionel Messi.
even een quote uit het interview met Angel Heredia:quote:Op zondag 23 december 2012 15:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je wel met een korrel zout nemen hoor, zeker als het van een dergelijk persoon afkomstig is.quote:Op zondag 23 december 2012 16:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
even een quote uit het interview met Angel Heredia:
SPIEGEL: Are there still any clean disciplines?
Heredia: Track and field, swimming, cross-country skiing and cycling can no longer be saved. Golf? Not clean either. Soccer? Soccer players come to me and say they have to be able to run up and down the touchline without becoming tired, and they have to play every three days. Basketball players take fat burners – amphetamines, ephedrin. Baseball? Haha. Steroids in pre-season, amphetamines during the games. Even archers take downers so that their arm remains steady. Everyone dopes.
huh, hoe kom je daar nu bij? als er iemand legit is, dan is het deze kerel wel!quote:Op zondag 23 december 2012 16:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit soort dingen moet je wel met een korrel zout nemen hoor, zeker als het van een dergelijk persoon afkomstig is.
Seedorf was al zo toen hij geboren werd.quote:Op zondag 23 december 2012 16:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gezien de laatst alinea zijn er toch wel wat mogelijkheden. Zo kan het Van Bon zijn geweest (supervedette is dan Museeuw) en Lotz (supervedette Bettini). Die lijken mij de grootste kanshebbers. Andere mogelijkheden is eventueel één van bij Lotto (Vierhouten of alweer Van Bon). Iemand anders nog een suggestie? Lijkt me niet dat er andere renners mogelijk zijn.quote:"Ach kom, natuurlijk wisten ze het"
Tegenover de NOS heeft een oud-renner van Rabobank, die anoniem wil blijven, een verklaring afgelegd over dopinggebruik binnen de ploeg. Hij vertelt dat er op grote schaal werd gebruikt. Mét medeweten van de ploegleiding. Hieronder zijn volledige verklaring.
Het keerpunt voor de Rabobank-ploeg kwam volgens de bron in het jaar voor de eeuwwisseling. "1999 was een dramatische Tour de France geweest voor Rabobank. Na die Tour hebben de renners onderling afgesproken dat het zo niet meer kon en dat er iets moest veranderen."
De keus was voor de renners simpel: meedoen of afhaken. "Onderling hebben ze afgesproken dat ze ook zouden meedoen in het spel. De stemming was in de trant van: 'We laten ons niet meer piepelen'. Ze gingen aan de epo." En dat gebeurde volgens de oud-renner met medeweten van de dokter Geert Leinders: "De ploegarts was op de hoogte. Dat is dus Geert Leinders."
Het dopinggebruik wierp al snel zijn vruchten af. "Een jaar later won Erik Dekker drie Tour-etappes. Rarara, hoe kan dat? Jij bent toch ook niet gek..."
De bron geeft aan hoe eenvoudig het was om met doping te beginnen. "Op zeker moment ben ik naar de ploegarts gegaan en vroeg: 'Mag ik epo hebben?' Ja, dat was goed, zei de dokter. Hij gaf mij een tasje met zes spuiten erin, zo'n koeltasje. Ik bewaarde het gewoon thuis in de koelkast."
"Als ik mijn kuur afgerond had, gooide ik alles weg. Aan drie spuiten had ik genoeg. De rest gooide ik dan gewoon weg, hup, ergens in een container."
"Natuurlijk wisten ze het"
Er kan geen twijfel over bestaan dat de leiding van de Rabobank-ploeg op de hoogte was van het dopinggebruik, zegt hij: "Leinders behoorde tot de ploegleiding, dus dat lijkt me duidelijk. En Leinders zal heus tijdens een borrel of op een gezellig moment met zijn andere directieleden weleens verteld hebben wat hij zoal deed. Ach kom, natuurlijk wisten ze het."
"Vergeet niet dat De Rooij, Breukink, Maassen, noem maar op, zelf profwielrenner zijn geweest. Die kennen alle ins en outs van dit wereldje. Die wisten natuurlijk wat er gaande was. Je hoeft er niet eens echt naar te vragen om te weten en te zien wat er aan de hand was."
Dopingcontroles ontlopen was destijds nog eenvoudig: "Soms had ik drie weken geen wedstrijden. Vaak ging ik de eerste week dan met mijn vriendin een weekje weg, naar het buitenland. In die tijd had je nog niet zulke strenge controles, niet die where-abouts. En onverwachte controles in het buitenland kwamen al helemaal niet voor."
Junkie
"Ik injecteerde mijzelf, net als alle andere jongens. Ik heb natuurlijk weleens een vitamine-injectie gehad of een ijzer-injectie. Je let goed op hoe de dokter dat doet en dan doe je dat na. Ach, Leinders zal ons ook wel een beetje instructie hebben gegeven, maar dat weet ik niet meer zo goed. Ik keek goed hoe oudere, ervaren renners het deden en dan deed ik het gewoon na."
"In het begin injecteerde je gewoon net onder de huid. Niet zo moeilijk. Later, toen er een epo-test was, werd het moeilijker. Dan moest je rechtstreeks in de ader injecteren. Ja, dat heb ik ook gedaan. Toen vond ik het de normaalste zaak van de wereld. Als ik er nu aan terugdenk, voel ik me bijna een junkie."
"Leinders kende alle trucs"
De anonieme wielrenner denkt dat de meeste Nederlandse toprenners epo namen: "Ik denk meer dan negentig procent. Ach, dat weet ik wel zeker. Alleen van dat soort zonderlinge types als Thorwald Veneberg niet. Die was heel erg van de alternatieve ideeën en heel erg op de natuur gericht. Maar de rest allemaal. Alle toprenners hebben het genomen."
Doping was normaal binnen de Rabobank-ploeg: "Tijdens de trainingen spraken we er ook gewoon over. Hoe je het moest gebruiken, wat goed spul was, waar je mee moest oppassen."
Ook rondom wedstrijden werd het onderwerp niet vermeden: "Na een Amstel Gold Race was een renner totaal kapot. Terug in de bus gaf de ploegarts - Leinders, ja - een pilletje. Hij zei vanavond innemen, niet nu, want als je straks gecontroleerd wordt, hang je."
"Maar die renner luisterde niet goed en neemt dat pilletje in zijn keel en slikt het door. Bleek dat hij naar de controle moest. Grote stress. Leinders woedend. Leinders gaf hem gauw nog iets te drinken en nog een ander pilletje. Bloednerveus ging hij plassen. Bleek er gelukkig niks aan de hand. Wat Leinders hem daar heeft gegeven? Ik weet het niet, maar hij heeft hem daar zeker gered. Leinders kent alle trucs. Zo'n pilletje kregen we vaak. Dan herstelde je beter, zei Leinders."
Centrifuge
De oud-renner geeft nog andere voorbeelden van het uitgebreide dopinggebruik in het wielrennen. "In mijn tweede of derde jaar lag ik een keer op de hotelkamer met een oudere, ervaren renner. Zie ik dat hij een infuus aan de muur heeft bevestigd en de naald bij zichzelf inbrengt. Of het bloed was of een zoutoplossing, weet ik niet, dat kon ik niet zien. Maar ja, het zegt iets over de mentaliteit."
"Ik heb in een ploeg gezeten waar een supervedette in zat. Die kopman had een kleine machine waarmee je je hematocrietgehalte kon meten. Deden we gewoon bij hem op de hotelkamer. Prikje in de vinger, paar druppeltjes bloed in een buisje, buisje in de machine, drie minuten centrifugeren en dat wist je hoe het gehalte was. Zat je onder de vijftig, was er niks aan de hand, gejuich in de hotelkamer. En reken maar niet dat onze ploeg een uitzondering was, zo gaat het er bij de meeste ploegen aan toe."
nos.nl
Lotz bewaarde de EPO immers ook gewoon thuis. Alleen heeft hij natuurlijk wel maar heel kort bij Quick Step gezeten vanwege die EPO affaire.quote:Op zondag 23 december 2012 17:38 schreef Mani89 het volgende:
Het is wel bijna zeker Lotz ja, en ik moest ook gelijk aan Bettini denken toen ik het las.
De Jongh lijkt me waarschijnlijker dan Lotz inderdaad. Lotz had dit niet zozeer anoniem hoeven doen. Doet niets meer in de sport en was toch al betrapt.quote:Op zondag 23 december 2012 18:01 schreef One_of_the_few het volgende:
De Jongh zou ook nog kunnen.
Dacht dat Lotz helemaal klaar was met de wielerwereld. De Jongh zit er nog half in en na zijn eerdere bekentenis kan ik wel begrijpen dat hij dit anoniem doet. Het zou de positie van Boogerd ook onhoudbaar maken. Als goede vriend..
Dan valt dat vedette verhaal niet zo goed mee te rijmen. Of het moet om de sprinters Petacchi of Zabel gaan.quote:Op zondag 23 december 2012 18:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik ga voor Maarten den Bakker als anonieme bron.
Ik hou van jou, marcodejquote:Op zondag 23 december 2012 18:54 schreef marcodej het volgende:
Thorwald Veneberg deed het gewoon op injecties van ijsbergsla.
quote:Op zondag 23 december 2012 18:54 schreef marcodej het volgende:
Thorwald Veneberg deed het gewoon op injecties van ijsbergsla.
De enige die echt clean is, is natuurlijk 'het fenomeen'quote:Op zondag 23 december 2012 19:46 schreef wimderon het volgende:
En Berend Veneberg, zou die clean zijn?
Dat vind ik altijd zo'n domme uitspraak. Wielrenner zonder fiets is niet mogelijk. Zonder doping kan best alleen doe je niet mee voor de prijzen als anderen wel pakken.quote:Op zondag 23 december 2012 20:02 schreef THEFXR het volgende:
wielrennen zonder doping is niet mogelijk.
ik zou zeggen, mail het hemquote:Op zondag 23 december 2012 20:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n domme uitspraak. Wielrenner zonder fiets is niet mogelijk. Zonder doping kan best alleen doe je niet mee voor de prijzen als anderen wel pakken.
van de renner in het filmpjequote:Op zondag 23 december 2012 20:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Van wie was die uitspraak dan? Zal wel van een gepakte renner of een dubieuze arts zijn.
reportage uit 2011.quote:Op zondag 23 december 2012 20:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Van wie was die uitspraak dan? Zal wel van een gepakte renner of een dubieuze arts zijn.
De Jongh kan niet. Die zat in 1999 niet bij Rabo en kan dus nooit bij dat gesprek aanwezig zijn geweest na de Tour van 1999.quote:Op zondag 23 december 2012 18:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
De Jongh lijkt me waarschijnlijker dan Lotz inderdaad. Lotz had dit niet zozeer anoniem hoeven doen. Doet niets meer in de sport en was toch al betrapt.
Daar heb je een punt.quote:Op zondag 23 december 2012 21:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
De Jongh kan niet. Die zat in 1999 niet bij Rabo en kan dus nooit bij dat gesprek aanwezig zijn geweest na de Tour van 1999.
Ja, meerdere "direct betrokkenen", waarvan één verklaring openbaar is gemaakt.quote:Op zondag 23 december 2012 22:32 schreef Steven184 het volgende:
Waren het geen verklaringen van meerdere renners?
Er zijn best renners die in het hele peloton als clean bekend staan die resultaten neerzetten.quote:Op zondag 23 december 2012 21:41 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
reportage uit 2011.
Bernhard Kohl, hij zegt dat topsport voor hem niet mogelijk geweest zou zijn zonder doping en Jorg Jaksche zegt dat je zonder doping slechts met moeite kan aanklampen in het peloton
Nu misschien. In het epo-tijdperk was het denk ik wel heel erg moeilijk.quote:Op maandag 24 december 2012 02:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er zijn best renners die in het hele peloton als clean bekend staan die resultaten neerzetten.
Ok, ik dacht dat het een soort 'samenvatting' was van meerdere renners, waardoor het eigenlijk niet te achterhalen is wie wat gezegd zou hebben.quote:Op zondag 23 december 2012 22:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, meerdere "direct betrokkenen", waarvan één verklaring openbaar is gemaakt.
Ben wel benieuwd naar voorbeeldenquote:Op maandag 24 december 2012 02:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er zijn best renners die in het hele peloton als clean bekend staan die resultaten neerzetten.
Dat is toch een erkende handelaar in doping? Die heeft er wel belang bij dat er gedacht wordt dat iedereen doping gebruikt.quote:Op zondag 23 december 2012 16:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
huh, hoe kom je daar nu bij? als er iemand legit is, dan is het deze kerel wel!
je bent gewoon aan het downplayen omdat zijn bekentenis jou niet uitkomt.
Ik ken nog wel verhalen maar die gaan over T-Mobile in de Ullrich tijd.. Lig al jaren krom van het lachen over die journalisten die hun mond hebben gehouden. Wat een prutsers.quote:Op maandag 24 december 2012 12:44 schreef alpeko het volgende:
Ik zal morgen aan mijn zwager eens vragen of hij verhalen kent. Zijn neef reed bij Rabo in de Leinders periode.
De ploeg is er niet meer, dus brand losquote:Op maandag 24 december 2012 13:04 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik ken nog wel verhalen maar die gaan over T-Mobile in de Ullrich tijd.. Lig al jaren krom van het lachen over die journalisten die hun mond hebben gehouden. Wat een prutsers.
Alleen pitamientjes natuurlijk.quote:Op maandag 24 december 2012 12:35 schreef rubbereend het volgende:
Je gaat niet in LBL tussen allemaal gepakte renners in de top eindigen als je zelf niks gebruikt.
Dat verwacht ik niet. Teveel mensen die desondanks hun verhaal niet willen houden, waardoor niemand meer echt wil. Het lijkt er wel dat Boogerd op een collectieve bekentenis wil aansturenquote:Op maandag 24 december 2012 13:16 schreef JohnDDD het volgende:
Vermoed dat de Rabomannen samen hun verhaal gaan doen. Dit kan niet langer meer geheim blijven. Dat zullen Boogerd en Dekker ook wel inzien. Bij Dekker is dat extra vervelend omdat hij als ploegleider actief is. Ze zullen toch eieren voor hun geld kiezen en voor een goede amnestieregeling gaan.
Zoiets ja.quote:Op maandag 24 december 2012 13:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het lijkt er wel dat Boogerd op een collectieve bekentenis wil aansturen
Hij heeft ook de namen van athleten genoemd en in de bak ervoor gezeten, ik zie geen aanleding waarom hij het zou moeten overdrijven, sterker nog, ik denk dat hij nog niet alles verteld.quote:Op maandag 24 december 2012 10:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is toch een erkende handelaar in doping? Die heeft er wel belang bij dat er gedacht wordt dat iedereen doping gebruikt.
Ik zeg niet dat het totaal niet serieus moet nemen, alleen dat hij de boel overdrijft. "Everyone dopes." Tsja.
mooie onliner, maar ik zie geen onderbouwing of verhalen, sterker nog ik zie geen renners die zelfs nu roepen, ïk rij clean/schoon! In al die jaren is er niks veranderd, alleen de extreme gevallen zijn er niet meer, op dit moment gebruiken ze andere producten, waarvan wij natuurlijk geen weet van hebben, dat komt pas over een aantal jaar uit.quote:Op maandag 24 december 2012 02:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
als je renners noemt die niet hebben gesnoept, ben je denk ik, sneller klaar.quote:Op maandag 24 december 2012 15:04 schreef Eppie_NL het volgende:
Sven Nys.![]()
Die heeft ook gewoon gesnoept. Zelfde geldt voor Richard Groenendaal.
Ik zou me flink genaaid voelen als ik Mario De Clerq was, die schijnt trouwens nog binnenkort een boekje uit te brengen.quote:Op maandag 24 december 2012 15:04 schreef Eppie_NL het volgende:
Sven Nys.![]()
Die heeft ook gewoon gesnoept. Zelfde geldt voor Richard Groenendaal.
Fedrigo, Casar, Moncoutie, Cummings.quote:Op maandag 24 december 2012 09:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar voorbeelden
Ja, zelf een beetje bekend staan als Epo-Mario, terwijl anderen ook gewoon gebruikten.quote:Op maandag 24 december 2012 15:14 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik zou me flink genaaid voelen als ik Mario De Clerq was, die schijnt trouwens nog binnenkort een boekje uit te brengen.
hebben deze renners ook zelf gezegd dat ze clean zijn?quote:Op maandag 24 december 2012 16:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Fedrigo, Casar, Moncoutie, Cummings.
Google er op los zou ik zeggen.quote:Op maandag 24 december 2012 16:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben deze renners ook zelf gezegd dat ze clean zijn?
Zijn er toch zoveel die zeggen dat ze geen doping gebruiken? Ik zou er meer waarde aan hechten als anderen dat zeggen of als ze dus als clean bekend staan in het pelotonquote:Op maandag 24 december 2012 16:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarom? als deze renners het zijn, dat betekent dus dat de andere 99% wel doping gebruikt.quote:
Cummings doet niet aan pillen en spuiten. Hoe moet die gozer doping innemen?quote:Op maandag 24 december 2012 16:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik zie echt te vaak grappen en stukjes tekst van de wielerprik komenquote:Op maandag 24 december 2012 14:17 schreef TheVulture het volgende:
Zou de zoon van Erik Dekker al een mooie brief aan zijn vader hebben klaar liggen?
vaporizerquote:Op maandag 24 december 2012 16:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Cummings doet niet aan pillen en spuiten. Hoe moet die gozer doping innemen?
Uiteraard, maar het was enigzins sarcastisch.quote:
ik geloof hem niet:quote:Op maandag 24 december 2012 16:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Cummings doet niet aan pillen en spuiten. Hoe moet die gozer doping innemen?
In een van de stukken van het USADA-rapport staat wel dat een paar dopeurs zo verbaasd zijn dat Moreau zo'n laag hematocriet heeftquote:Op maandag 24 december 2012 16:44 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het was enigzins sarcastisch.
THEFXR wil waarschijnlijk een audio-opname waarop de genoemde vier renners zeggen dat ze geen doping gebruiken. Daarnaast wil hij waarschijnlijk van elke actieve renner in het profpeloton een statement dat ze de vier genoemde renners als 'schoon' zien.
En daarna zegt hij dat ze toch dopeurs zijn omdat ze nou eenmaal wielrennen.
Ook Vaughters was verbaast dat Moreau 'clean' en met zo'n laag hematocriet reed toen hij bij CA kwam.quote:Op maandag 24 december 2012 16:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
In een van de stukken van het USADA-rapport staat wel dat een paar dopeurs zo verbaasd zijn dat Moreau zo'n laag hematocriet heeft
Dat was Vaughters inderdaad. De tour van 2000 heeft ie dus waarschijnlijk clean geredenquote:Op maandag 24 december 2012 16:50 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ook Vaughters was verbaast dat Moreau 'clean' en met zo'n laag hematocriet reed toen hij bij CA kwam.
Dus iedereen die een grote rond uit heeft gereden gebruikt doping? En hetzelfde geldt voor iedereen die voor Sky hebben gereden? Dit zijn precies de reacties waar ik op doelde.quote:Op maandag 24 december 2012 16:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof hem niet:
1) heeft een HGH kaak
2) heeft bij sky gereden
3) heeft rondes van italie en de tdf uitgereden
de dagzeges geloof ik wel.
en aan spuiten moet je wel meedoen, anders kunnen ze geen bloed van je afnemen voor een dopingtest.
Ach gewoon laten gaan joh.quote:Op maandag 24 december 2012 16:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dus iedereen die een grote rond uit heeft gereden gebruikt doping? En hetzelfde geldt voor iedereen die voor Sky hebben gereden? Dit zijn precies de reacties waar ik op doelde.
quote:Vacansoleil: "Bole heeft onschuld gestaafd"
Grega Bole kan voorlopig op beide oren slapen. Het onderzoek dat Vacansoleil had ingesteld, heeft niets opgeleverd dat zijn transfer van Lampre naar zijn nieuwe ploeg op de helling kan zetten. "Bole heeft ontkend dat hij zich met doping heeft ingelaten."
De Sloveen Bole dook zijdelings op in het Usada-rapport over Lance Armstrong. Vacansoleil liet een advocaat en een dokter een eigen onderzoek voeren. Dat heeft geen belastende info opgeleverd.
"Bole heeft zijn onschuld gestaafd door antwoord te geven op een aantal vragen. Hij heeft daarbij ontkend dat hij zich met doping heeft ingelaten. Dat is door hem schriftelijk onderschreven."
Bole werd opgevoerd in een afgeluisterd gesprek tussen de Italiaanse ex-renner Leonardo Bertagnolli en de Italiaanse dokter Michele Ferrari. Manager Daan Luijkx nam contact op met Bertagnolli.
"In een brief heeft Bertagnolli gezegd dat hij niets weet dat Bole linkt aan gebruik of verspreiding van doping. We zijn overeengekomen dat als Bertagnolli of Bole gelogen hebben, dan wordt Bole op staande voet ontslagen", zegt Luijkx
Vacansoleil vertrouwt Bole. "Een onafhankelijke chemicus (Douwe de Boer) heeft de profielen van zijn biologisch paspoort geanalyseerd en daar is niets belastends gevonden."
In een ronde moet je elke etappe binnen een bepaalde tijd afleggen, zoveel minuten van de 1ste plaats. in het begin zou dat nog wel kunnen, maar later in de ronde daalt je prestatie aanzienlijk omdat je veel minder herstel hebt dan renners die wel gebruiken.quote:Op maandag 24 december 2012 16:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dus iedereen die een grote rond uit heeft gereden gebruikt doping? En hetzelfde geldt voor iedereen die voor Sky hebben gereden? Dit zijn precies de reacties waar ik op doelde.
Het keerpunt voor de Rabobank-ploeg kwam volgens de bron in het jaar voor de eeuwwisseling. "1999 was een dramatische Tour de France geweest voor Rabobank. Na die Tour hebben de renners onderling afgesproken dat het zo niet meer kon en dat er iets moest veranderen."quote:
quote:'Verkapte bekentenis? Interpreteer het zoals je wilt'
In de dopingzaak rond Rabobank wil Michael Boogerd niet als eerste uit de school klappen. 'Ga eerst maar eens bij mijn ploeggenoten langs, want als ik als enige ga zeggen wat ik allemaal weet, ben ik straks de kop-van-jut', vertelde de voormalige kopman gisteren aan de NOS na vragen over dopinggebruik.
Waar Michael Boogerd eerder alle contact met dopinghandelaar Stefan Matschiner ontkende, moest hij zaterdag in NRC Handelsblad toegeven de Oostenrijker wel eens ontmoet te hebben in een wijnbar in Wenen. De krant confronteerde de Hagenaar bovendien met verschillende betaalde rekeningen aan het adres van Matschiner.
'Dat was niet voor doping, maar voor vitamines', aldus Boogerd, die een laatste rekening van 2008, toen hij zelf al was gestopt als profwielrenner, toeschreef aan 'afslankproducten voor zijn ex-vrouw'.
Michael. Het NRC-verhaal en je reactie op de NOS. Daar heb ik toch nog wat vragen over...
Boogerd tegen AD Sportwereld: 'Ja, maar ik heb alles al gezegd. Ik ga niet meer reageren op vragen die ik nu nog krijg.'
Helaas. Je verwijst media immers door naar ploeggenoten uit angst om zelf de kop-van-jut te worden. Moet ik dat nu zien als een verkapte schuldbekentenis?
'Nou, ehh.. iedereen interpreteert mijn woorden maar zoals ze het willen interpreteren. Lees het dus maar zoals je het wilt lezen.'
Maar Michael, 'vitamines en afslankpillen'...?
'Dat kan ik door meerdere mensen laten bevestigen. Mijn ex-vrouw is al gebeld. Maar ik laat het hier nu bij. Ik ga me de komende tijd op de baby (vriendin Darya is hoogzwanger, red.) focussen.'
Bergop was Jacobs een natte krant ja.quote:Op maandag 24 december 2012 16:58 schreef THEFXR het volgende:
Zelfs gert jacobs heeft toegegeven dat hij testo en EPO heeft gebruikt en nog haalde hij het niet binnen de gestelde tijdslimiet, of was jacobs zo'n natte krant van een wielrenner?
dat klopt ja, alleen vind ik het dan nog erg verdacht dat een schone renner, het wel binnen de limiet haalt, ondanks dat zijn lichaam steeds vermoeiender wordt.quote:Op maandag 24 december 2012 17:04 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bergop was Jacobs een natte krant ja.
Maar ik denk wel dat ze er goed aan zouden doen om die tijdslimiet te verruimen. Als er vooraan een pakhaas rijdt, dan moet je als sprinter haast ook wel pakken om binnen de tijd over die bulten te geraken.
Intelligent komt hij niet over nee.quote:Op maandag 24 december 2012 17:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boogerd heeft iemandr nodig die 'm af en toe vertelt dat hij gewoon beter zwijgt. Natuurlijk blijven ze naar hem terugkeren als hij zichzelf elke keer opnieuw in een hoek lult.
Boogerd moet mediastilte houden of gewoon alles vertellen en van die lastige vragen af zijn om s'nachts weer goed kunnen slapen.quote:Op maandag 24 december 2012 17:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boogerd heeft iemand nodig die 'm af en toe vertelt dat hij gewoon beter zwijgt. Natuurlijk blijven ze naar hem terugkeren als hij zichzelf elke keer opnieuw in een hoek lult.
Misschien slaapt ie 's nachts al uitstekendquote:Op maandag 24 december 2012 17:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Boogerd moet mediastilte houden of gewoon alles vertellen en van die lastige vragen af zijn om s'nachts weer goed kunnen slapen.
das een goed idee, gewoon flink geld verdienen aan je dopingverledenquote:Op maandag 24 december 2012 17:24 schreef rubbereend het volgende:
Boogerd moet gewoon als een speer een boek schrijven en dan bekennen, goed voor de verkoopcijfers
die reed nog geen deuk in een pakje boter..quote:Op maandag 24 december 2012 16:44 schreef tong80 het volgende:
Er zal nu ook anders tegen Max van Heeswijk worden aangekeken.
?quote:Op maandag 24 december 2012 17:41 schreef kawotski het volgende:
Ik zie wel een overeenkomst tussen Boogerd en Armstrong.. Die vrouwen waar ze mee waren en ineens houdt de relatie op..
Zo zou ik het doen ja.quote:Op maandag 24 december 2012 17:24 schreef rubbereend het volgende:
Boogerd moet gewoon als een speer een boek schrijven en dan bekennen, goed voor de verkoopcijfers
of ze waren moe van het voorjaar?quote:Op maandag 24 december 2012 19:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch blijft het wel vreemd dat Rabo (vooral Boogerd) een fantastisch voorjaar reed in 1999. Het lijkt me dat sommigen veel eerder met de dope zijn begonnen dan zomer 1999.
http://www.telegraaf.nl/t(...)_Tour_van_96___.htmlquote:'Al tijdens Tour van 1996 doping bij Rabo'
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM -
Al tijdens de Tour de France van 1996 werd er doping gebruikt binnen de Rabo-ploeg, zo vertelde een oudrenner aan Telesport. Die stelt dat er al tijdens het eerste jaar van Rabobank een dopingprogramma in de ploeg kwam.
Na een tegenvallend voorjaar werden er kritische vragen gesteld. In overleg met ploegleiding en de ploegarts werd een aantal renners reeds voor de start van die Tour in Den Bosch geprepareerd.
Met twee ritsuccessen (Michael Boogerd en Rolf Sorensen) en een super aanvallend gereden Tour was het succes direct aanwezig.
De Tour van 1999
Tegenoverde NOS vertelde een oudrenner van Rabo anoniem over het effect van de dramatisch verlopen Tour van 1999:
„De keuze was voor de renners simpel: meedoen of afhaken. Onderling hebben ze afgesproken dat ze ook zouden meedoen in het spel. De stemming was in de trant van: ’We laten ons niet meer piepelen’. Ze gingen aan de epo. Ploegarts Geert Leinders was op de hoogte. Een jaar later won Erik Dekker drie Tour-etappes. Rarara, hoe kan dat? Jij bent toch ook niet gek...”
Tour van 1998 reed ie vast niet schoon nee...quote:Op maandag 24 december 2012 19:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch blijft het wel vreemd dat Rabo (vooral Boogerd) een fantastisch voorjaar reed in 1999. Het lijkt me dat sommigen veel eerder met de dope zijn begonnen dan zomer 1999.
Hij kon Pantani en Ullrich aardig bij blijven...dat doe je niet op een bruine boterham met pindakaas.quote:Op maandag 24 december 2012 20:18 schreef Nouk het volgende:
[..]
Tour van 1998 reed ie vast niet schoon nee...
quote:Op maandag 24 december 2012 20:08 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)_Tour_van_96___.html
Ik denk bijvoorbeeld aan een Maarten den Bakker als je zijn prestaties gaat vergelijken voor 1998.quote:Op maandag 24 december 2012 19:58 schreef Van_Poppel het volgende:
huh, hoe kom je daar dan bij? hij heeft toch bekend te hebben gebruiktquote:Op maandag 24 december 2012 16:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat was Vaughters inderdaad. De tour van 2000 heeft ie dus waarschijnlijk clean geredenEn dan tweede worden op de Hautacam
Dat was volgens mij 2 jaar daarvoorquote:Op maandag 24 december 2012 23:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
huh, hoe kom je daar dan bij? hij heeft toch bekend te hebben gebruikt
ik denk dat de meeste dat zijn, anders zou je gewoon een prestatie drop moeten zien.quote:Op maandag 24 december 2012 23:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat was volgens mij 2 jaar daarvoorMisschien was hij gewoon recidivist
Die zie je dan ook duidelijk, bij bijv. Vaughters...quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat de meeste dat zijn, anders zou je gewoon een prestatie drop moeten zien.
oooooh, Harm Kuipers kan vannacht weer niet slapenquote:Op dinsdag 25 december 2012 00:07 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Die zie je dan ook duidelijk, bij bijv. Vaughters...
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/rider.asp?riderid=11521
zou het puur relatie gerelateerd zijn waarom ze uit elkaar gingen. Ik kan me voorstellen dat op enig moment man/wielerprof tegen vrouw zegt ik heb al die tijd wat verborgen gehouden..quote:
ik geloof dat het met boogerd's was, dat hij na zijn pensioen niks meer deed of depressief wasquote:Op dinsdag 25 december 2012 11:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
zou het puur relatie gerelateerd zijn waarom ze uit elkaar gingen. Ik kan me voorstellen dat op enig moment man/wielerprof tegen vrouw zegt ik heb al die tijd wat verborgen gehouden..
ja, dat is codetaal, vitamines zijn hier op elke straathoek te krijgen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:36 schreef marcodej het volgende:
Las in de weekendkrant dat hij naar Matschiner ging omdat "de Italiaanse vitamines die ik altijd gebruikte niet meer verkrijgbaar waren via de ploeg."
Dit is toch gewoon (niet zo onopvallende) codetaal, of denk ik nu te ver?
Waarschijnlijk vind je mij te wantrouwig, waar ik jou naief vind.quote:Op maandag 24 december 2012 16:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je zou best eens dicht bij de waarheid kunnen zitten.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:36 schreef marcodej het volgende:
Las in de weekendkrant dat hij naar Matschiner ging omdat "de Italiaanse vitamines die ik altijd gebruikte niet meer verkrijgbaar waren via de ploeg."
Dit is toch gewoon (niet zo onopvallende) codetaal, of denk ik nu te ver?
tuurlijk, maar zeg nu zelf, die vita's kunnen ze toch gewoon in een pakketje opgestuurt worden, behalve als je aan zo'n zak bloed moet hangen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Je zou best eens dicht bij de waarheid kunnen zitten.
Dat die vitamines van Matschiner waarschijnlijk geen vitamines waren snapte ik al. Maar ervan uitgaande dat dit dan dus ook codetaal is, suggereert hij dus met deze zin dat hij de 'vitamines' eerder uit Italië kreeg via de ploeg. Dat is toch wel nieuws lijkt me.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat is codetaal, vitamines zijn hier op elke straathoek te krijgen.
onbedoeld wel,ja. Boogerd moet gewoon of bekennen en door de zure appel heenbijten en ervan af zijn of nooit meer commentaar geven.quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat die vitamines van Matschiner geen vitamines waren snapte ik al. Maar als dit ook codetaal is, suggereert hij dus met deze zin dat hij de 'vitamines' eerder uit Italië kreeg via de ploeg.
Dat is toch wel nieuws lijkt me.
Ik denk dat jij doordraaft. Je bent echt op een soort kruistocht tegen alle wielrenners. Zelfs renners waarvan meermaals door verschillende ex-collega's en betrokkenen is verklaard dat ze niets van doping moesten weten in de dopingtijd en toch prima een grote ronde uitreden, worden bij jou uitgelachen en op de grote hoop van slikkers gegooid. En dat is bijzonder, want in sommige verklaringen van mensen uit het wereldje werd echt niemand gespaard en waren toch 1 of 2 namen apart genoemd van renners die niet aan dat spul wilden.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk vind je mij te wantrouwig, waar ik jou naief vind.
Is het niet zo dat elke wielrenner schijt op die journalisten, met al die lastige vragen van hun?
tegen zo'n journalist liegen doet ze helemaal niks, moet ze onder ede dingen verklaren dan wordt het een ander verhaal.
ik ben niet op een kruistocht en ik vind niet dat ik doordraaf.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk dat jij doordraaft. Je bent echt op een soort kruistocht tegen alle wielrenners. Zelfs renners waarvan meermaals door verschillende ex-collega's en betrokkenen is verklaard dat ze niets van doping moesten weten in de dopingtijd en toch prima een grote ronde uitreden, worden bij jou uitgelachen en op de grote hoop van slikkers gegooid. En dat is bijzonder, want in sommige verklaringen van mensen uit het wereldje werd echt niemand gespaard en waren toch 1 of 2 namen apart genoemd van renners die niet aan dat spul wilden.
Ik denk niet dat Steven naïef is. Daarvoor volgt hij het wielrennen te goed. En iedere wielervolger weet echt wel wanneer er iets loos is en iets echt niet geloofwaardig is. Ik geniet enorm van het wielrennen, maar weet heus wel te signaleren als er iets niet klopt. Ik weet heus wel dat 90% of meer van de renners in vooral de eind jaren '90 en begin jaren '00 aan de doping zat. Maar ik geloof ook heus wel dat je, ook destijds, een grote ronde uit kon rijden zonder doping. Natuurlijk, er zullen heus wel een heleboel vitaminepreparaten aan te pas komen, maar dat gebeurt in elke sport.
Winnen in die tijd zal zonder doping quasi onmogelijk zijn geweest, maar meerijden kon volgens mij prima.
Wel geinig. Ik ben namelijk helemaal niet van de helden. Heb in de sport favorieten, maar geen helden. Kijk niet zo tegen sporters op of ben fan van bepaalde personen. Daarom volg ik het wielrennen ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben niet op een kruistocht en ik vind niet dat ik doordraaf.
de TDF bestaat uit 190 renners van de hoeveel profs?
Ik denk dat om mee te doen aan de TDF, je idd aan de doping moet, als je er nog niet aan zat in de amateurtijd, bij de amateurs wordt ook genoeg gebruikt.
Julie spingen nu in de gordijnen omdat ik jullie favoriete sport afkraak, iedereen heeft nl zijn held nodig. Op de manier waarop ik het nu omschrijf blijft er voor jullie geen held meer over.
Verder vind ik dat de media teveel inzoomt op de renners zelf, als ze niet meespelen worden ze geweert bij de ploegen, dus als er weer iets loos is zoals bij schleck de afgelopen TDF, schrijven ze erover of er een moord is gepleegd.
De media moet maar eens achter het hele netwerk aangaan ipv altijd maar achter de renner aanzitten.
Theunisse heeft het wel eens vaker gezegd, tekorten aanvullen is geen doping.
denk je nu echt dat als je 8 dagen, 1 dag rust, 8dagen, 1 dag rust en nog eens 5 dagen aan de bak moet, dat je lichaam het niet uitschreeuwt van de pijn en vermoeidheid?
Probeer het zelf maar eens uit in je eigen sport, als je het uberhaupt lukt.
In de TDF daalt je testo en hematocriet erg hard als je het natural wilt doen.
Het extreme abuse van doping is er wel een beetje af, zoals de EPO monsters van HC 60+
dat was ook nodig, want er overleden echt wel teveel renners aan de dope (willy voet).
Het schokkende voor mij was de corruptie van de UCI en dat ze er niks aan willen doen.
Ze hadden de schenking van Armstrong anders moeten afhandelen,maar er wel even bij vertellen dat er nu hele ploegen zijn die schenkingen doen.
Ik zou het erg vreemd vinden als SKY daar niet bijzit.
Er is niks veranderd aan het dopen in het wielrennen.
ik geloof gewoon niet dat je schoon de TDF uitrijdt binnen de gestelde tijdslimiet, diegene die als eerste eindigt met zijn lichaam vol doping, ga je echt niet alle dagen binnen de limiet finischen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wel geinig. Ik ben namelijk helemaal niet van de helden. Heb in de sport favorieten, maar geen helden. Kijk niet zo tegen sporters op of ben fan van bepaalde personen. Daarom volg ik het wielrennen ook helemaal niet.
Ik ben het nog steeds enorm met je oneens. Ik denk zeker niet dat je aan de doping moet om een Tour te rijden. Als je toch zo'n enorme fan bent van boeken over doping van mensen uit het wereldje zou ik het boek van Philippe Gaumont eens lezen. Die zegt letterlijk dat Moncoutie nooit doping nam. Die moest daar niets van hebben. Samen met Tombak de enige twee waarvan hij dat wist bij Cofidis. Is toch mooi 13e geworden in de Tour van 2002 midden in het dopingtijdperk. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Dat van mij is ten minste nog ergens op gebaseerd. Bij jou komt het allemaal vanuit je onderbuik.
En over naïef gesproken! Schokkend de corruptie van de UCI? De UCI is al jaaaaren één corrupte bende. Dat verhaal van die positieve test van Armstrong in Zwitserland doet al jaren de ronde. En natuurlijk is er niets veranderd aan het dopen. Dat zal altijd gebeuren, net als in iedere andere sport. Je bent vreselijk naïef als je anders zou denken, Vraag is alleen op welke schaal iets gebeurt. En ik ben ervan overtuigd dat het tegenwoordig op een minder grote schaal gebeurt dan laten we zeggen 10 jaar terug en dat de excessen ook minder groot zijn. Maar natuurlijk wordt er nu nog steeds gebruikt. Logisch ook.
Zegt iemand die met Willy Voet aankomt. Gaumont heeft absoluut geen enkel blad voor de mond genomen in dat boek. Het gaat er niet om dat Moncoutie en Tombak niets tegen hem gezegd hebben over doping, maar dat hij er bij hen er ook absoluut niets van heeft gezien. Dat maakt nog wel een groot verschil. Zeker aangezien Moncoutie gewoon één van de toprenners was bij Cofidis, ook in die tijd al.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof gewoon niet dat je schoon de TDF uitrijdt binnen de gestelde tijdslimiet, diegene die als eerste eindigt met zijn lichaam vol doping, ga je echt niet alle dagen binnen de limiet finischen.
vind het wel vreemd dat je akomt met pietje die over jantje zegt, dat hij nooit doping gebruikte, als er 1 regel is die geldt, is dat je altijd voor jezelf moet sprekken en niet voor renners. Renners liegen gewoon erg vaak in alle vormen en maten, dat is nl ook de topsport.
Verder is de TDF geen sport maar sportsenetertainment. een heel groot circus, waar het draait om geld en sponsering, dat is de TDF, die dopingtesten zijn gewoon om de schijn op te houden dat het voor 90% schoon is en dat er maar enkele zondaars zijn. Om de grote massa tevereden te houden, zeg maar.
Er zijn tig producten die in de testen nog niet opduiken of waar ze nooit achter komen.
HGH kunen ze nooit nog steeds niet opsporen en dat bestaat al 30 jaar.
Je kon er vroeger wel aan dood gaan.
The defective protein can be transmitted by contaminated harvested human brain products,[13] immunoglobulins (IVIG), corneal grafts, dural grafts or electrode implants (acquired or iatrogenic form: iCJD); it can be inherited (hereditary or familial form: fCJD); or it may appear for the first time in the patient (sporadic form: sCJD). In the hereditary form, a mutation occurs in the gene for PrP, PRNP. Ten to 15 percent of CJD cases are inherited. (CDC)
The disease has also been shown to result from use of human growth hormone obtained from the pituitary glands of persons who died from Creutzfeldt–Jakob Disease,[14] though the known incidence of this cause is (as of April 2004) quite small. The risk of infection via cadaveric HGH in the US ceased when the medication was withdrawn in 1985.
It is thought[citation needed] that humans can contract the disease by consuming material from animals infected with the bovine form of the disease.[15] The only suspected cases to arise thus far have been vCJD, although there are fears—based on animal studies[16]—that consuming beef or beef products containing prion particles can also cause the development of classic CJD. When BSE material infects humans, the resulting disease is known as (new) variant CJD (nvCJD).[10]
Van Armstrong hadden ze ook nooit gezien, dat kwam pas 10 jaar later. ik durf wel te zweren dat die Moncoutie gewoon gepakt heeft, je rijdt een TDF gewoon niet clean uit.quote:Op woensdag 26 december 2012 00:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zegt iemand die met Willy Voet aankomt. Gaumont heeft absoluut geen enkel blad voor de mond genomen in dat boek. Het gaat er niet om dat Moncoutie en Tombak niets tegen hem gezegd hebben over doping, maar dat hij er bij hen er ook absoluut niets van heeft gezien. Dat maakt nog wel een groot verschil. Zeker aangezien Moncoutie gewoon één van de toprenners was bij Cofidis, ook in die tijd al.
En het is leuk die TDF van jou, maar het gaat over het wielrennen in het algemeen. Jij hebt het constant alleen maar over de TDF. Vind je het gek dat ik denk dat je op een soort kruistocht bent.
Tja, als de arts de infusen ingeprikt heeft dan kan hij dat met droge ogen zeggenquote:Op woensdag 26 december 2012 09:55 schreef De_Fietser het volgende:
En dan nog even over Boogerd. Ik zou echt diep teleurgesteld zijn als hij toch heeft gebruikt. Ik weet het nog als de dag van gisteren dat hij zei: "Ik heb dat spul nooit aangeraakt".
dat ging toch over de boete en over de juridische kosten? Is toch vrij normaal dat daarover geschikt wordt?quote:Op woensdag 26 december 2012 09:55 schreef De_Fietser het volgende:
Ik las laatst ook dat Contador een schikking had getroffen rondom zijn dopingaffaire. Is dat niet het toppunt van corruptie? Het gewoon lekker afkopen?
Dat stond er niet bij, dan zou het echter normaal zijn ja.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat ging toch over de boete en over de juridische kosten? Is toch vrij normaal dat daarover geschikt wordt?
ja dat is wat ik me van dat nieuws herinner. Zal wel ergens een stuk terug in de reeks staanquote:Op woensdag 26 december 2012 13:26 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Dat stond er niet bij, dan zou het echter normaal zijn ja.
Hoe denk je dan over het eremetaal wat door nederlandse sporters is binnengehaald op de olympische spelen?quote:Op woensdag 26 december 2012 09:55 schreef De_Fietser het volgende:
Ik las laatst ook dat Contador een schikking had getroffen rondom zijn dopingaffaire. Is dat niet het toppunt van corruptie? Het gewoon lekker afkopen?
En dan nog even over Boogerd. Ik zou echt diep teleurgesteld zijn als hij toch heeft gebruikt. Ik weet het nog als de dag van gisteren dat hij zei: "Ik heb dat spul nooit aangeraakt".
Tja, door iedereen die een medaille heeft gewonnen op de Spelen, Nederlander of niet.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hoe denk je dan over het eremetaal wat door nerderlandse sporters is binnengehaald op de olympische spelen?
dus die gebruiken allemaal doping?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, door iedereen die een medaille heeft gewonnen op de Spelen, Nederlander of niet.
Nou ja, jij suggereert dat de Nederlandse medaillewinnaars doping hebben gebruikt (net zoals elke wielrenner dat per definitie doet schijnbaar). Waarom zou dat dan bij de Nederlanders wel zo zijn, en bij elk willekeurig ander land niet?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus die gebruiken allemaal doping?
ik wil graag weten wat jij denkt?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, jij suggereert dat de Nederlandse medaillewinnaars doping hebben gebruikt (net zoals elke wielrenner dat per definitie doet schijnbaar). Waarom zou dat dan bij de Nederlanders wel zo zijn, en bij elk willekeurig ander land niet?
Dat in elk geval het grootste deel van de medaillewinnaars op de Spelen (ongeachte de nationaliteit) geen doping heeft gebruikt.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wil graag weten wat jij denkt?
Ik denk dat alle medaillewinnaars doping hebben gebruikt.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat in elk geval het grootste deel van de medaillewinnaars op de Spelen (ongeachte de nationaliteit) geen doping heeft gebruikt.
Ah, ik meende al Bob de Jong in het vliegtuig te zien. Was druk met topsporters in dat vliegtuig, de Raboploeg zat er ook al inquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zie zo'n meisje als Wust er niet voor aan, maar goed, dat is misschien naief. BAM zit er as we speak.
dit denk ik ook.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat in elk geval het grootste deel van de medaillewinnaars op de Spelen (ongeachte de nationaliteit) geen doping heeft gebruikt.
Dat denk ik ook. Het IOC wil helemaal niet niet dat er een groot dopingschandaal komt. De positieve test van Ben Johnson werd toch ook bekend terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was? Dat zegt al genoeg.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik denk dat alle medaillewinnaars doping hebben gebruikt.
Verder denk ik dat de corruptie in het IOC groter is dan we denken.
Iemand moet de eerste cleane zijn. Je kan ook anoniem door slim te koersen naar een 13e plek rijden, dat wil niet zeggen dat hij de explosies van Armstrong, Ullrich, Beloki en co kon volgen.quote:Op woensdag 26 december 2012 18:37 schreef Wombcat het volgende:
En mbt de disussie tussen jou en TheArt over Moncoutie, daarin ben ik het ook met je eens. Het is uitermate moeilijk voor te stellen dat Moncoutie 13e wordt in de tour van 2002 zonder doping te gebruiken, tussen al die renners die epo gebruiken. Dan moet 'ie wel een supertalent geweest zijn als 'ie dat gedaan heeft zonder doping. Of Harm Kuipers heeft toch gelijk dat epo niet werkt. Ergens klopt er iets niet iig.
een dagrit kan wel, maar de TDF is te zwaar om clean te rijden tussen al die doperts. Je lichaam herstelt gewoon niet snel genoeg zonder de dope.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Iemand moet de eerste cleane zijn. Je kan ook anoniem door slim te koersen naar een 13e plek rijden, dat wil niet zeggen dat hij de explosies van Armstrong, Ullrich, Beloki en co kon volgen.
Ik bedoel er dus mee, dat wij schijnbaar dat clean kunnen meekomen tussen de bekende dopinglanden in, daar geloof ik niet in, dus de nederlanders hebben ook doping gebruikt om mee te komenquote:Op woensdag 26 december 2012 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, jij suggereert dat de Nederlandse medaillewinnaars doping hebben gebruikt (net zoals elke wielrenner dat per definitie doet schijnbaar). Waarom zou dat dan bij de Nederlanders wel zo zijn, en bij elk willekeurig ander land niet?
Als ik zou geloven dat alle atleten uit alle andere landen aan de doping zaten zou ik dat van Nederland ook denken ja, maar ik geloof dat absoluut niet, dus heb ik ook geen enkele reden om dat van Nederland dan wel te denkenquote:Op woensdag 26 december 2012 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik bedoel er dus mee, dat wij schijnbaar dat clean kunnen meekomen tussen de bekende dopinglanden in, daar gelof ik niet in, dus de nederlanders hebben ook doping gebruikt om mee te komen
Als jij denkt dat hier onderstaande schoon/naturel kan, dan geloof dat maar niet.
als ik een vrouw 10 jaar BB laat doen met de legale producten dan kom je hier nog niet aan, verder zie ik ook de moonface bij haar, water vasthouden in het gezicht.
en je geloof dat niet, omdat er zo weinig positief testen? de testen zijn volgens jou 100%?quote:Op woensdag 26 december 2012 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als ik zou geloven dat alle atleten uit alle andere landen aan de doping zaten zou ik dat van Nederland ook denken ja, maar ik geloof dat absoluut niet, dus heb ik ook geen enkele reden om dat van Nederland dan wel te denken
Ik denk niet dat ze 100% zijn nee, maar als letterlijk elke atleet van enig niveau aan de doping zou zitten denk ik wel dat er in elk geval meer betrapt zouden worden.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en je geloof dat niet, omdat er zo weinig positief testen? de testen zijn volgens jou 100%?
Wat denk je van de natuurlijke beperkingen van het lichaam waardoor er geen records meer gebroken kunnen worden, maar het toch gebeurt omdat ze aan de dope zitten?quote:Op woensdag 26 december 2012 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze 100% zijn nee, maar als letterlijk elke atleet van enig niveau aan de doping zou zitten denk ik wel dat er in elk geval meer betrapt zouden worden.
M'n ex deed aan zwemmen en triathlon. Had precies dezelfde bouw.quote:Op woensdag 26 december 2012 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik bedoel er dus mee, dat wij schijnbaar dat clean kunnen meekomen tussen de bekende dopinglanden in, daar geloof ik niet in, dus de nederlanders hebben ook doping gebruikt om mee te komen
Als jij denkt dat hier onderstaande schoon/naturel kan, dan geloof dat maar niet.
als ik een vrouw 10 jaar BB laat doen met de legale producten dan kom je hier nog niet aan, verder zie ik ook de moonface bij haar, water vasthouden in het gezicht.
[ afbeelding ]
in your dreamsquote:Op woensdag 26 december 2012 20:35 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M'n ex deed aan zwemmen en triathlon. Had precies dezelfde bouw.
Je weet dat met de huidige testen epo maximaal 18 uur na toediening gevonden kan worden?quote:Op woensdag 26 december 2012 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze 100% zijn nee, maar als letterlijk elke atleet van enig niveau aan de doping zou zitten denk ik wel dat er in elk geval meer betrapt zouden worden.
Dan nietquote:
Die zwemster ziet er nog breder uit dan haar vroegere oost-duitse collega's en daarvan is bekend dat die op een regeringsprogramma van steroiden zaten.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan niet
Iets minder brede schouder misschien, maar ze doet er echt niet veel voor onder.
Waarom zou ik daar over lullen?
en HGH max 8 uur en testo op waterbasis 12 uur en nieuwe russiche steroiden kunnen ze niet vinden.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je weet dat met de huidige testen epo maximaal 18 uur na toediening gevonden kan worden?
Waar heb je dat gehoord? Volgens mij wilden ze dat nooit verdonkeremanen.quote:Op woensdag 26 december 2012 18:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het IOC wil helemaal niet niet dat er een groot dopingschandaal komt. De positieve test van Ben Johnson werd toch ook bekend terwijl dat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was? Dat zegt al genoeg.
Het is juist andersom, ze hebben hem genaaid, roids in zijn pis gegooid.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar heb je dat gehoord? Volgens mij wilden ze dat nooit verdonkeremanen.
Ik ga er door dat laatste stuk maar vanuit dat je geen antwoord verwacht.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat denk je van de natuurlijke beperkingen van het lichaam waardoor er geen records meer gebroken kunnen worden, maar het toch gebeurt omdat ze aan de dope zitten?
het is sportsentertainment, een circus. het gaat om geld en sponsers.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:58 schreef Klopkoek het volgende:
mijn geloof in eerlijke sport is de laatste vier jaar wel behoorlijk aangetast. las laatst een stukje dat dit goed verwoordde.
ik ga er maar vanauit dat we het eens zijn, dat we het oneens zijn. misschien denk je daar later anders over.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga er door dat laatste stuk maar vanuit dat je geen antwoord verwacht.
Omdat dat niet in zijn straatje past dat iedere sporter doping pakt. Het heeft ook geen enkele zin om hier met hem een discussie over te voeren. Ik ken persoonlijk ook een topsporter en ik weet 100% zeker dat hij niet aan de doping zit. Het is o zo makkelijk om dat te roeptoeteren terwijl je geen fluit bewijs hebt.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan niet
Iets minder brede schouder misschien, maar ze doet er echt niet veel voor onder. Ze pakte me compleet in met stoeien
Waarom zou ik daar over lullen?
Dat geldt toch ook voor jou? ik heb dat verhaal al zo vaak gehoord, dat iemand een topsporter kent en 100% weet dat hij/zij niet aan de doping zit, maar je spreekt wel voor iemand anders en de naam wordt ook niet genoemd.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat dat niet in zijn straatje past dat iedere sporter doping pakt. Het heeft ook geen enkele zin om hier met hem een discussie over te voeren. Ik ken persoonlijk ook een topsporter en ik weet 100% zeker dat hij niet aan de doping zit. Het is o zo makkelijk om dat te roeptoeteren terwijl je geen fluit bewijs hebt.
Dat denk ik ookquote:Op woensdag 26 december 2012 21:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ga er maar vanauit dat we het eens zijn, dat we het oneens zijn.
Hier begon je een beetje van het padje af te raken. Kromo is gewoon 100% clean. Kijk er nu de foto's van 4 jaar geleden en haar ontwikkeling tot nu maar eens goed op na.quote:
Ik zie die bewijzen anders niet. Het is jouw gedachte en niet meer en niet minder. en daar hoef je een ander niet van te willen overtuigen, wat je nu dus wel doet, en daardoor je hele betoog een beetje gaat glijden.quote:Dat geldt toch ook voor jou? ik heb dat verhaal al zo vaak gehoord, dat iemand een topsporter kent en 100% weet dat hij/zij niet aan de doping zit, maar je spreekt wel voor iemand anders en de naam wordt ook niet genoemd.
Het is ook zo makkelijk om iemand weg te zetten die dingen noemt wat jou niet zint.
Bewijzen zijn er genoeg hoor, maar sommige willen het niet inzien of zijn er blind voor.
Jij hebt ook geen fluit bewijs voor wat je allemaal zegt. Wij moeten maar wel allemaal bewijzen wat we zeggen en als dat bewijs niet geleverd wordt, is iedere sporter een doper, maar zelf kom je ook totaal niet met bewijzen.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat geldt toch ook voor jou? ik heb dat verhaal al zo vaak gehoord, dat iemand een topsporter kent en 100% weet dat hij/zij niet aan de doping zit, maar je spreekt wel voor iemand anders en de naam wordt ook niet genoemd.
Het is ook zo makkelijk om iemand weg te zetten die dingen noemt wat jou niet zint.
Bewijzen zijn er genoeg hoor, maar sommige willen het niet inzien of zijn er blind voor.
hoezo van het padje af te raken? ze is gewoon 100% doped up, dat jij dat niet inziet, is een tekortkoming van jou kant. vrouwen en spiermassa opbouwen is een uitzondering.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hier begon je een beetje van het padje af te raken. Kromo is gewoon 100% clean. Kijk er nu de foto's van 4 jaar geleden en haar ontwikkeling tot nu maar eens goed op na.
Wie is die sporter dan, die je zomaar ineens kent naar pagina's van discussie?quote:Op woensdag 26 december 2012 21:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen fluit bewijs voor wat je allemaal zegt. Wij moeten maar wel allemaal bewijzen wat we zeggen en als dat bewijs niet geleverd wordt, is iedere sporter een doper, maar zelf kom je ook totaal niet met bewijzen.
Daarnaast nuanceer ik mijn mening toch behoorlijk. Ik heb nog geen genuanceerd woord van jou gelezen.
Ik zie geen tekortkoming in deze bij mezelf, maar jouw redenatie van 100% doped up is gewoon een mening, en niet meer dan dat. Je kunt het niet eens aantonen, laat staan bewijzen.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoezo van het padje af te raken? ze is gewoon 100% doped up, dat jij dat niet inziet, is een tekortkoming van jou kant. vrouwen en spiermassa opbouwen is een uitzondering.
Sinds wanneer heb ik pagina's lang met je gediscussieerd? Als het relevant is, zal ik het eens benoemen, want je hebt er geen fuck aan dat je die naam weet.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wie is die sporter dan, die je zomaar ineens kent naar pagina's van discussie?
quote:Op woensdag 26 december 2012 21:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoezo van het padje af te raken? ze is gewoon 100% doped up, dat jij dat niet inziet, is een tekortkoming van jou kant. vrouwen en spiermassa opbouwen is een uitzondering.
Als ik het kon bewijzen was ze nu al geschorst,maar als je wat van fysiologie afweet. dan weet je dat dit geen natuurlijk figuur is voor een vrouw.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zie geen tekortkoming in deze bij mezelf, maar jouw redenatie van 100% doped up is gewoon een mening, en niet meer dan dat. Je kunt het niet eens aantonen, laat staan bewijzen.
je ziet niet de waterretention door de testo in haar gezicht? zo'n bolle moonface?quote:Op woensdag 26 december 2012 21:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb ik pagina's lang met je gediscussieerd? Als het relevant is, zal ik het eens benoemen, want je hebt er geen fuck aan dat je die naam weet.
[..]![]()
Waar is je bewijs nou? En dat uitgerekend jij iemand beschuldigt van tekortkomingen is al helemaal lachwekkend.
quote:Op woensdag 26 december 2012 21:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als ik het kon bewijzen was ze nu al geschorst,maar als je wat van fysiologie afweet. dan weet je dat dit geen natuurlijk figuur is voor een vrouw.
Dit schreef je ook. En daar heb je gelijk in. Die uitzonderingen heten TOPSPORTERS!quote:vrouwen en spiermassa opbouwen is een uitzondering.
ooh, leg mij verschil dan even uit? ze zijn genetisch begaafd?quote:Op woensdag 26 december 2012 21:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
[..]
Dit schreef je ook. En daar heb je gelijk in. Die uitzonderingen heten TOPSPORTERS!
Je wilt het laatste woord, en je wilt gelijk hebben hé. Dat mag hoor! Maar lees je laatste rekatie nog eens, dan zie je dat je jezelf aan het tegenspreken bent.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, leg mij verschil dan even uit? ze zijn genetisch begaafd?
Nee, want topsporters hebben ook geen natuurlijk figuur. Ik mocht willen dat ik zo'n figuur had, maar ik hang dan ook niet elke dag een paar uur in de sportschool.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als ik het kon bewijzen was ze nu al geschorst,maar als je wat van fysiologie afweet. dan weet je dat dit geen natuurlijk figuur is voor een vrouw.
ontwijken van vragen is ook een kunst, toch? spindoctorquote:Op woensdag 26 december 2012 21:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je wilt het laatste woord, en je wilt gelijk hebben hé. Dat mag hoor! Maar lees je laatste rekatie nog eens, dan zie je dat je jezelf aan het tegenspreken bent.
ooh, je vader is een fysio en er zijn wetenschappers, hou toch op, ik heb zelf voor fysio gestudeerd en 15 jaar getraind, dus mij maakt niemand iets wat wijs.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, want topsporters hebben ook geen natuurlijk figuur. Ik mocht willen dat ik zo'n figuur had, maar ik hang dan ook niet elke dag een paar uur in de sportschool.
Daarnaast, och zie hier onze fysiologische kennerMijn vader is fysiotherapeut en hij zegt dat het perfect kan. Er zijn bewegingswetenschappers en andere kenners die eveneens zeggen dat het prima kan. Tenzij jij de hoogst aangeschreven kenner van het menselijk lichaam is die er bestaat, wie ben jij dan wel niet om dat in twijfel te trekken
Nee, ze trainen.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, leg mij verschil dan even uit? ze zijn genetisch begaafd?
Het is jammer, maar ik verwacht een reactie als "oeee je vader en oee wetenschappers nou enzo poepoe klopt niet die weten er weinig van en ik veel"quote:Op woensdag 26 december 2012 21:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, want topsporters hebben ook geen natuurlijk figuur. Ik mocht willen dat ik zo'n figuur had, maar ik hang dan ook niet elke dag een paar uur in de sportschool.
Daarnaast, och zie hier onze fysiologische kennerMijn vader is fysiotherapeut en hij zegt dat het perfect kan. Er zijn bewegingswetenschappers en andere kenners die eveneens zeggen dat het prima kan. Tenzij jij de hoogst aangeschreven kenner van het menselijk lichaam is die er bestaat, wie ben jij dan wel niet om dat in twijfel te trekken
OK, je vraagt er om.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ontwijken van vragen is ook een kunst, toch? spindoctor
Oooooh nu komt de aap uit de mouw. Je hebt zelf hard proberen te trainen, maar aangezien je genetisch niet zo goed in elkaar zit en de goede resultaten uitbleven, besloot je maar iedereen die meer resultaat boekte dan jij te gaan zien als doper. Had dat nou eerder gezegd, dat had ons de discussie bespaardquote:Op woensdag 26 december 2012 21:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, je vader is een fysio en er zijn wetenschappers, hou toch op, ik heb zelf voor fysio gestudeerd en 15 jaar getraind, dus mij maakt niemand iets wat wijs.
Ze heeft hetzelfde figuur als die vroegere oost-duitse steroide zwemsters. als dat natuurlijk kon, hadden ze vroeger die steroiden ook niet nodig.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
OK, je vraagt er om.
Zelf zeg je dat vrouwen en het kewken van spiermassa een uitzondering is. Hiermee zeg je dus dat het wel voorkomt. Als je dat tijdig onderkent, kun je daar blijkbaar heel ver mee komen in bepaalde sporten. Dat heet dan talent. En of dat genetisch begaafd is zoals jij vraagt, dat weet ik niet, maar zoals je zelf dus ook beaamde, komt het voor. Ik noem dat topsporters.
Dit is wel de goedkoopste mening die je kan gebruiken in een discussie, erg kinderachtig van je om er maar iets persoonolijks van te maken, maar dat zie ik vaker men verliest de discussie, dus gaat men maar low blows uitdelenquote:Op woensdag 26 december 2012 21:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oooooh nu komt de aap uit de mouw. Je hebt zelf hard proberen te trainen, maar aangezien je genetisch niet zo goed in elkaar zit en de goede resultaten uitbleven, besloot je maar iedereen die meer resultaat boekte dan jij te gaan zien als doper. Had dat nou eerder gezegd, dat had ons de discussie bespaard
Denken dat je de discussie aan het winnen bent.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dit is wel de goedkoopste mening die je kan gebruiken in een discussie, erg kinderachtig van je om er maar iets persoonolijks van te maken, maar dat zie ik vaker men verliest de discussie, dus gaat men maar low blows uitdelen
Zegt iemand die anderen beschuldigt van tekortkomingen alleen maar omdat ze een andere mening hebben en wiens beweringen tot nu toe geen enkele keer met hard bewijs zijn ondersteund en dus gewoon op drijfzand rusten.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dit is wel de goedkoopste mening die je kan gebruiken in een discussie, erg kinderachtig van je om er maar iets persoonolijks van te maken, maar dat zie ik vaker men verliest de discussie, dus gaat men maar low blows uitdelen
Er worden constant sporters betrapt op doping, dus bewijzen genoeg, verder kan ik wel links en video intervieuws plaatsen,maar die worden zelden gelezen of gekeken.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zegt iemand die anderen beschuldigt van tekortkomingen alleen maar omdat ze een andere mening hebben en wiens beweringen tot nu toe geen enkele keer met hard bewijs zijn ondersteund en dus gewoon op drijfzand rusten.
Probeer het de volgende keer nog een keer joh.
Natuurlijk worden er constant sporters betrapt op doping, aangezien doping bij de sport hoort. Er zullen altijd sporters doping gebruiken, maar dat betekent niet dat ELKE sporter doping gebruikt. Het één heeft niets, maar dan ook niets met het ander te maken.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er worden constant sporters betrapt op doping, dus bewijzen genoeg, verder kan ik wel links en video intervieuws plaatsen,maar die worden zelden gelezen of gekeken.
Ik denk eerder dat naieviteit, het drijzand bij sommige is.
10 jaar geleden dacht iedereen dat boogerd 100% schoon was, vandaag is dat behoorlijk veranderd, je kan zelf de timeline nalezen, van wat hij 9,8,7,6,5,4,3,2,1 jaar gelden gezegd heeft. Onlangs heeft hij gezegd dat hij die arts wel kende er mee contact heeft gehad en er naar toe is gevlogen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Natuurlijk worden er constant sporters betrapt op doping, aangezien doping bij de sport hoort. Er zullen altijd sporters doping gebruiken, maar dat betekent niet dat ELKE sporter doping gebruikt. Het één heeft niets, maar dan ook niets met het ander te maken.
En je kan iedereen wel constant van naïviteit beschuldigen alleen maar omdat ze het niet met je eens zijn, maar daarmee alleen lukt het ook niet om bewijs aan te voeren.
Dus Boogerd staat synoniem voor iedere sporter die op deze aardkloot rondloopt? En ik geloof Boogerd al jaren niet, dus ik voel me ook absoluut niet aangesproken door je.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
10 jaar geleden dacht iedereen dat boogerd 100% schoon was, vandaag is dat behoorlijk veranderd, je kan zelf de timeline nalezen, van wat hij 9,8,7,6,5,4,3,2,1 jaar gelden gezegd heeft. Onlangs heeft hij gezegd dat hij die arts wel kende er mee contact heeft gehad en er naar toe is gevlogen.
inter en extrapolatie zijn jullie vreemd?
nee, hij staat niet synoniem daarvoor, dat zeg ik ook niet. je legt me weer woorden in de mond.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:10 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dus Boogerd staat synoniem voor iedere sporter die op deze aardkloot rondloopt? En ik geloof Boogerd al jaren niet, dus ik voel me ook absoluut niet aangesproken door je.
Is Topsport gewoon niet beperkt tot hoe goed je dokter/voedingsdeskundige is? ook met veel geld koop je dus doping wat niet ontdekt kan worden, dus hoe je de voorsprong op de rest.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef DeeBee het volgende:
En elke uitschieter veroordelen of onder het 'kopje' doping scharen is wel erg kortaf en dat haalt alle nuance uit een discussie weg.
Toen ik 12 was werd ik ook al gigantisch ingemaakt door andere kids met tienkampen, maar dat was dan ook o.a. Ingmar Vos die even oud is en nu op WK's meedoet.
Misschien heeft hij naast z'n talent uiteindelijk ook nog wel voor doping moeten kiezen, maar je lijkt amper te vinden dat topsporters ook freaks zijn, outliers, mazzelaars, uitzonderingen...zowel fysiologisch, als mentaal... Ik denk dat het ook een heel groot deel door die factoren wordt veroorzaakt dat ze zo kunnen presteren, al is het dus des te vreemder als sommige sporters nog eens veel beter dan de competitie / concurrenten zijn. Dan gaan bij mij ook de alarmbellen rinkelen ja...
Niet iedereen die het figuur van Kate Moss heeft wordt ook een super model. Dus omgekeerd.... maar dat wil je niet begrijpen hé. Hoeft niet hoor. Blijf maar lekker achter je toetsenbord hangen dan gaan wij moregen wel weer lekker sporten.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ze heeft hetzelfde figuur als die vroegere oost-duitse steroide zwemsters. als dat natuurlijk kon, hadden ze vroeger die steroiden ook niet nodig.
Dus ik begrijp het niet of jij wilt mij niet begrijpen, vertel eens wat jij dan denkt of vind ipv van mij constant met oneigenlijke argumenten aan te vallen?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niet iedereen die het figuur van Kate Moss heeft wordt ook een super model. Dus omgekeerd.... maar dat wil je niet begrijpen hé. Hoeft niet hoor. Blijf maar lekker achter je toetsenbord hangen dan gaan wij moregen wel weer lekker sporten.
Waarom kom je dan met dat Boogerd-voorbeeld aanzetten? Wat doet dat ertoe. Dat ook sporters liegen, is al langer dan vandaag bekend.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, hij staat niet synoniem daarvoor, dat zeg ik ook niet. je legt me weer woorden in de mond.
en wat betreft bewijzen, we zitten hier niet in een rechtbank! wie ben jij om bewijzen te eisen?
als er bewijzen waren, dan waren die sporters allang verbannen van de sport.
Hier ga je al de fout in.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
10 jaar geleden dacht iedereen dat boogerd 100% schoon was,
Ik vertel gewoon wat ik vind op basis van mijn kennis, ik onderbouw ook vaker mijn beweringen met links, intervieuws en clips.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met dat Boogerd-voorbeeld aanzetten? Wat doet dat ertoe. Dat ook sporters liegen, is al langer dan vandaag bekend.
En waarom voer je dan in godsnaam een discussie. Dan klopt mijn eerdere constatering dat je op een kruistocht bent dus toch. Waar ben je in hemelsnaam op uit als je niets eens iets kan bewijzen wat je beweert?
Ja je uiteindelijke succes of hoeveelheid prijzen die je pakt wel, dat vrees ik wel na de verhalen de laatste jaren...quote:Op woensdag 26 december 2012 22:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Is Topsport gewoon niet beperkt tot hoe goed je dokter/voedingsdeskundige is? ook met veel geld koop je dus doping wat niet ontdekt kan worden, dus hoe je de voorsprong op de rest.
Dat had je kunnen lezen als je wat meer aandacht aan de reakties besteedde.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus ik begrijp het niet of jij wilt mij niet begrijpen, vertel eens wat jij dan denkt of vind ipv van mij constant met oneigenlijke argumenten aan te vallen?
Je gaat er alleen de fout in dat je denkt dat wat jij als 'jouw kennis' ziet ook daadwerkelijk klopt. En iedereen, van wetenschappers en deskundigen tot ons hier op FOK aan toe, die ook maar ook maar een halve kanttekening bij jouw gezwets durft te plaatsen, wordt aangevlogen want die ondermijnt jouw gedachte dat alle, maar dan ook alle sporters valsspelers zijn.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik vertel gewoon wat ik vind op basis van mijn kennis, ik onderbouw ook vaker mijn beweringen met links, intervieuws en clips.
verder hoef ik aan jou geen verantwoording af te leggen.
ik vind haar uit zien als een kerel en je weet toch zelf ook hoe vrouwen uitzien na jarenlang schoon trainen, voor 99% hetzelfde.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat had je kunnen lezen als je wat meer aandacht aan de reakties besteedde.
Ik zei dus dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat Kromowidjojo niet 100% clean haar topsport bedrijft.
huh,? niet alle sporters hoor.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je gaat er alleen de fout in dat je denkt dat wat jij als 'jouw kennis' ziet ook daadwerkelijk klopt. En iedereen, van wetenschappers en deskundigen tot ons hier op FOK aan toe, die ook maar ook maar een halve kanttekening bij jouw gezwets durft te plaatsen, wordt aangevlogen want die ondermijnt jouw gedachte dat alle, maar dan ook alle sporters valsspelers zijn.
Het is weer eens wat anders dan alleen maar nieuwsberichten plaatsen, sterker nog, het is de basis van elk forum.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ben ik de enige die hoopt dat deze discussie bij aanvang van Doping #54 gedaan is?
Neen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ben ik de enige die hoopt dat deze discussie bij aanvang van Doping #54 gedaan is?
Reacties op NU als 'bewijs'? Kom op, dat kan je echt veel beter.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind haar uit zien als een kerel en je weet toch zelf ook hoe vrouwen uitzien na jarenlang schoon trainen, voor 99% hetzelfde.
er zijn genoeg mensen die denken dat ze aan de doping zit, daar ben ik niet de enigste in.
http://www.nujij.nl/sport(...)-vrij.18237850.lynkx
ben je soms fan of familie van haar?
Jij lijkt te denken dat dit een boeiende discussie is. Voor de buitenstaander is het echter een strontvervelende herhaling van statements waarbij het overduidelijk is dat het nergens meer naar toe gaat, maar dat het eigenlijk een uur geleden al was afgelopen.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het is weer eens wat anders dan alleen maar nieuwsberichten plaatsen, sterker nog, het is de basis van elk forum.
niet als bewijs, maar meer ondersteunende mening.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:33 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Reacties op NU als 'bewijs'? Kom op, dat kan je echt veel beter.
Want je links zijn soms wel interessant (die over tennis laatst bijv.). Maar dat afgunstige mensen op NU / Telegraaf / Geenstijl denken dat iemand doping gebruikt is toch helemaal niets waard...
nee hoor, dat is jouw mening. jij vind het vervelend en dan geldt het voor iedere buitenstaander?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jij lijkt te denken dat dit een boeiende discussie is. Voor de buitenstaander is het echter een strontvervelende herhaling van statements waarbij het overduidelijk is dat het nergens meer naar toe gaat, maar dat het eigenlijk een uur geleden al was afgelopen.
Niet waar. Je verbrandt door duurtraining geen spieren.quote:Op woensdag 26 december 2012 20:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Die zwemster ziet er nog breder uit dan haar vroegere oost-duitse collega's en daarvan is bekend dat die op een regeringsprogramma van steroiden zaten.
en wbt je ex, je weet toch ook wel dat een duursport zoals triathlon spieren verbrand ipv dat je ermee kan kweken.
Ach ja. Iemand die denkt dat je spieren verbrandt door duurtraining weet er weinig van... Begin dan eerst maar eens wat over trainingsleer te lezen.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:15 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat dat niet in zijn straatje past dat iedere sporter doping pakt. Het heeft ook geen enkele zin om hier met hem een discussie over te voeren. Ik ken persoonlijk ook een topsporter en ik weet 100% zeker dat hij niet aan de doping zit. Het is o zo makkelijk om dat te roeptoeteren terwijl je geen fluit bewijs hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |