voor als je tijd over hebt, long read.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef CPS2000 het volgende:
Ik bedoel vooral dat Kramer al een paar keer vlak voor het seizoen 'geblesseerd' was. Door geen wedstrijden te doen wordt hij ook niet gecontroleerd bij wedstrijden.
Dat begon al toen hij 17 was dus dat lijkt me niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en dan voetballer Robben, vaak geblesseerd en kaal geworden op zijn 23ste
omdat hij waarschijnlijk gevoelig is voor DHT, dat bij het gebruik van sterioden om de hoek komt kijken.
aah oke, maarquote:Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat begon al toen hij 17 was dus dat lijkt me niet.
Hij maakt het nu nog erger, hij wil niet de kop van Jut zijn, dus gaat hij niet als eerste vertellen wat er gebeurd is. In mijn oren klinkt dat als een bekentenis.quote:
"Heb je doping gebruikt?"quote:Op zondag 23 december 2012 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij maakt het nu nog erger, hij wil niet de kop van Jut zijn, dus gaat hij niet als eerste vertellen wat er gebeurd is. In mijn oren klinkt dat als een bekentenis.
Uhmm, natuurlijk geloof ik 'm niet. En dat is niet pas gisteren ontstaan, dat is al vrij lang.quote:Op zondag 23 december 2012 09:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
"Heb je doping gebruikt?"
"Ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken."
Dat klonk voor jou niet als een bekentenis?
Boogerd heeft al zo veel verkapte bekentenissen gegeven (ook even zoveel ontkenningen, maar als je dat geloofde...)
Maar nog steeds wel out-of-competition... Nu is dat natuurlijk minder 'frequent' dan als je ook telkens bij wedstrijden wordt gecontroleerd, maar stel dat je gebruikt, dan zorg je er natuurlijk sowieso voor dat je op wedstrijddagen (waarvan je weet wanneer ze zijn) niet meer gepakt kan worden. Dus die controles maken sowieso al niet echt uit, want die zijn makkelijk te doorstaan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef CPS2000 het volgende:
Ik bedoel vooral dat Kramer al een paar keer vlak voor het seizoen 'geblesseerd' was. Door geen wedstrijden te doen wordt hij ook niet gecontroleerd bij wedstrijden.
http://www.nypost.com/p/n(...)3FXOULdoqlWqXmotSDSPquote:Op zaterdag 22 december 2012 14:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor als je tijd over hebt, long read.
http://tennishasasteroidp(...)serena-williams.html
Vond ik ook een raar verhaal... Anderzijds reed hij half september nog wielerwedstrijden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:54 schreef CPS2000 het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)lto,+Spanje&t=m&z=14
and the plot thickens..
Vind die blessures van Kramer wel verdacht moet ik zeggen, zo vaak kort voor een seizoen. En van een schommel vallen
Blijft wel lastig hoor, want dat zou erg veel renners een schorsing op kunnen leveren. Zou niet echt lekker zijn voor het Nederlands wielrennen als Gesink nog eens geschorst wordt omdat hij in 2007 deelnam aan het dopingprogramma van Rabo. Of dat reden is om het niet te doen, ik weet het niet. Van mij hoeft het niet zo eigenlijkquote:Op zondag 23 december 2012 12:42 schreef rubbereend het volgende:
Laat er maar gewoon een waarheidscommissie komen, alles op tafel! Dit is echt gerommel elke keer
Is inderdaad gewoon een bekentenis. Als hij niks gebruikt had zou hij geen kop van jut worden.quote:Op zondag 23 december 2012 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij maakt het nu nog erger, hij wil niet de kop van Jut zijn, dus gaat hij niet als eerste vertellen wat er gebeurd is. In mijn oren klinkt dat als een bekentenis.
Inderdaad. Dan gaat het hoger beroep van Rasmussen lachen worden als hij Boogerd, Dekker en Menchov gaat oproepen.quote:Op zondag 23 december 2012 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
Ik snap het wel wat Boogerd doet. Het is gewoon waar dat als hij nu alleen gaat vertellen wat er gebeurd is dat hij alle stront over zich heen krijgt. Dat hij daarvoor past snap ik heel goed.quote:Op zondag 23 december 2012 08:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
geloof je echt dat het bestaat voor een wielrenner, clean rondrijden?quote:Op zondag 23 december 2012 13:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Blijft wel lastig hoor, want dat zou erg veel renners een schorsing op kunnen leveren. Zou niet echt lekker zijn voor het Nederlands wielrennen als Gesink nog eens geschorst wordt omdat hij in 2007 deelnam aan het dopingprogramma van Rabo. Of dat reden is om het niet te doen, ik weet het niet. Van mij hoeft het niet zo eigenlijk.
Zeker, en zelfs op topniveau. Van bijvoorbeeld een Kittel kan ik me ook niet voorstellen dat hij doping gebruikt.quote:Op zondag 23 december 2012 15:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geloof je echt dat het bestaat voor een wielrenner, clean rondrijden?
Kittelquote:Op zondag 23 december 2012 15:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, en zelfs op topniveau. Van bijvoorbeeld een Kittel kan ik me ook niet voorstellen dat hij doping gebruikt.
Je hebt eigenlijk twee stromingen nu: een stroming die zegt dat er altijd wel enigszins gebruikt is en zal worden, maar dat er een wezenlijk verschil is tussen de EPO-periode en de overige periodes. En een stroming die de EPO-periode extrapoleert en stelt dat er nooit meer een wielrenner vertrouwd kan worden. Persoonlijk hoor ik tot de eerste stroming en vind ik de tweede stroming nogal kort door de bocht.
Stel je voor dat ze nooit die EPO test hadden uitgevonden, dat hadden er nog wat meer gestorven, testen is voor de gezondheid van de sporter. het lijkt mij dat sporters best wel gek zijn, hun gezondheid op het spel te zetten om te winnen.quote:Op zondag 23 december 2012 15:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zeker, en zelfs op topniveau. Van bijvoorbeeld een Kittel kan ik me ook niet voorstellen dat hij doping gebruikt.
Je hebt eigenlijk twee stromingen nu: een stroming die zegt dat er altijd wel enigszins gebruikt is en zal worden, maar dat er een wezenlijk verschil is tussen de EPO-periode en de overige periodes. En een stroming die de EPO-periode extrapoleert en stelt dat er nooit meer een wielrenner vertrouwd kan worden. Persoonlijk hoor ik tot de eerste stroming en vind ik de tweede stroming nogal kort door de bocht.
Het helpt alleen als je 24/7 zuurstofarm bent, zoals in de bergen, zo'n tent helpt geen flikker, dat zijn alleen maar rookgordijen om EPO te verbergen. Landis had ook zo'n hondehok waar hij zogenaamd in sliep, no way, de hond zou er nog claustrofobisch van worden.quote:Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
KittelDie jongen kreeg even een UV-behandeling
Samen met Gretsch
Maar dat was toen niet verboden
Ik denk ook dat sporters steeds op zoek zijn naar nieuwe methodes en middelen die (nog) niet verboden zijn. Eigenlijk denk ik dat Kittel ook zo'n jongen is.
Als je ook kijkt naar bijvoorbeeld een Van der Weijden die in een zuurstof-arme tent sliep in aanloop naar de OSHet mag allemaal, maar het voelt toch wat kunstmatig aan.
Anders veroordeel je even een 18-jarige renner die door z'n coach een niet-verboden handeling wordt voorgeschreven. Dit overigens ook meteen toegeeft, ook niet echt typisch voor een dopinggebruiker. En nu renners als Contador en Sanchez aanvalt, als we het over omerta doorbreken hebben! Dat past allemaal totaal niet in het straatje van een dopinggebruiker.quote:Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef debeterebob het volgende:
[..]
KittelDie jongen kreeg even een UV-behandeling
Samen met Gretsch
Maar dat was toen niet verboden
Ik denk ook dat sporters steeds op zoek zijn naar nieuwe methodes en middelen die (nog) niet verboden zijn. Eigenlijk denk ik dat Kittel ook zo'n jongen is.
Als je ook kijkt naar bijvoorbeeld een Van der Weijden die in een zuurstof-arme tent sliep in aanloop naar de OSHet mag allemaal, maar het voelt toch wat kunstmatig aan.
Ik veroordeel Kittel toch ook nietquote:Op zondag 23 december 2012 15:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Anders veroordeel je even een 18-jarige renner die door z'n coach een niet-verboden handeling wordt voorgeschreven. Dit overigens ook meteen toegeeft, ook niet echt typisch voor een dopinggebruiker. En nu renners als Contador en Sanchez aanvalt, als we het over omerta doorbreken hebben! Dat past allemaal totaal niet in het straatje van een dopinggebruiker.
Die hoogtetenten vond ik ook altijd maar vaag ja. En het klopt dat veel renners op zoek zijn naar de mazen in de wet. Dan kom je in een grijs gebied: welke voedingssupplementen vallen wel, en welke vallen niet onder doping? Phinney had het ook laatst over het fenomeen dat jij beschrijft: http://www.velonation.com(...)ut-of-the-sport.aspx
Zo kwam het wel overquote:Op zondag 23 december 2012 15:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik veroordeel Kittel toch ook niet
Je moet er wel mee oppassen, maar het kan wel een hele waardevolle bron zijn, als je weet wat dopinggebruikers in het verleden wel en niet gezegd hebben. Zo'n Phinney die à la Bassons gewoontes in het peloton aan de kaak stelt komt op mij dan een stuk beter over dan een Samuel Sanchez met een verhaal over Armstrong "dat hij nooit positief getest heeft".quote:En dat stuk van Phinney is wel mooi jaAls je hoort wat pakweg een Cancellara slikt dan schrik je wel
Ook al is dat allemaal legaal.
Overigens hecht ik niet te veel waarde aan retoriek van renners.
Frank de Boer, Edgar Davidsquote:Op zondag 23 december 2012 15:48 schreef Klopkoek het volgende:
Hopelijk gaan ze ook een keer in het tennis en voetbal graven. Te beginnen bij de spanjaarden en het wandelend groeihormoon Lionel Messi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 december 2012 16:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Frank de Boer, Edgar DavidsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben johson zou sterven van jaloersheid.
quote:Op zondag 23 december 2012 16:00 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Frank de Boer, Edgar DavidsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pep Guardiola.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |