Dat is dan toch echt jouw probleem.quote:Het idee dat niemand me aardig vindt, zit zo diep in mij dat ik bij voorbaat mensen uit de weg ga.
Ben ik al jaren mee bezig met therapie, maar het helpt niet echt in praktische zin.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is dan toch echt jouw probleem.
Los dat op ofzo.
Je gaat sowieso uit, probleem opgelost lijkt mequote:Op vrijdag 14 december 2012 20:20 schreef Pulzzar het volgende:
Als het allemaal zo ontzettend grappig is, maak er dan zelf een topic over in ONZ.
Ik heb geen familie waar ik terecht kan.
In de straat waar ik woon, is het met oud & nieuw praktisch uitgestorven.
Ik ga dit weekend wel internetten wat er allemaal is en ik ga sowieso uit; misschien wordt dat wel heel gezellig en wie weet komen daar nog oud&nieuw plannen uit voort.
Dat is dus niet alleen hequote:Op vrijdag 14 december 2012 21:07 schreef Ernemmertje het volgende:
Zeik niet ik ben ook alleen met mijn kids tijdens oud & nieuw. Heerlijk hoor.
Sowieso niet te vergelijken aangezien hij er blijkbaar heel erg mee zit en zij het heerlijk vindt. Domme opmerking van haar om het af te doen alsof hij zich aanstelt maar okequote:
TS stelt nergens dat het om vrijgezel zijn gaat, hij stelt dat het om alleen zijn gaat.Als in: niemand om een gelukkig Nieuwjaar de wensen om 00:00 uur, of om af te tellen naar het nieuwe jaar of om gewoon een gezellige avond mee te hebben. Simpelweg leuk gezelschap op die avondquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:20 schreef Ernemmertje het volgende:
[..]
Jaja.. als vrijgezel bedoel ik eigenlijk
Klopt ik zie ik ziequote:Op vrijdag 14 december 2012 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
TS stelt nergens dat het om vrijgezel zijn gaat, hij stelt dat het om alleen zijn gaat.Als in: niemand om een gelukkig Nieuwjaar de wensen om 00:00 uur, of om af te tellen naar het nieuwe jaar of om gewoon een gezellige avond mee te hebben. Simpelweg leuk gezelschap op die avond
Zo vat ik het iig wel op
Helemaal mee eens. Ik zou ervoor zorgen dat ik op zijn laatst een week van tevoren zeker weet wat je gaat doen. Als je geen geschikt feestje oid hebt gevonden kun je wat anders gaan plannen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:09 schreef Hiergaanwedan het volgende:
...een dag waarop je een bepaald beeld hebt geprojecteerd wat niet uitkomt dit jaar is niet echt wenselijk...
Nou ts, stuur haar een pm voor een gezellige avondquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:28 schreef AnnaTralala het volgende:
Ik ben ook altijd alleen thuis met oud en nieuw en vind het ergens niet zo erg. Lekker nadenken over wat je in het komende jaar anders wil doen, kijken naar vuurwerk buiten als dat er is en wat smsjes sturen met nieuwjaarswensen (mooie gelegenheid om oude contacten weer een nieuwe impuls te geven).
Heb ook last gehad van sociale angst en suicidaal geweest, is gelukkig veel beter geworden maar dat kostte tijd. Hoop dat jij je in de toekomst ook beter gaat voelen.
Misschien een fijne gedachte dat er meer mensen zijn die alleen zijn met oud en nieuw
Dat was de bedoeling niet, ik ben doodsbang voor vuurwerk dus no way dat ik me ergens anders bevind dan achter het raam (no pun intendedquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nou ts, stuur haar een pm voor een gezellige avond
Gezellige avond kan toch ook samen achter het raam?quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:33 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling niet, ik ben doodsbang voor vuurwerk dus no way dat ik me ergens anders bevind dan achter het raam (no pun intended).
Nou ja om even wat serieus op in te haken nog. Als je je kut voelt dan kan drank ook een versterkend effect hebben. Ook niet helemaal risicoloos.. drank met mensen in de omgeving is wel goedquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:43 schreef right_turn het volgende:
[..]
Prima tip! Of Sunny Bay... lekker goedkoop!
Dat is eenmaal gebeurdquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:37 schreef Sinceria het volgende:
@ Skippy22:
Neh, geen behoefte in iemand die om twaalf uur zo dronken is dat hij in zijn broek pist.
Je hoeft toch niet vuurwerk af te steken?quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:33 schreef AnnaTralala het volgende:
[..]
Dat was de bedoeling niet, ik ben doodsbang voor vuurwerk dus no way dat ik me ergens anders bevind dan achter het raam (no pun intended).
Ah kijk, dan kun je misschien wel bij een feest terecht wat op nmlk.nl en/of fellas.nl wordt georganiseerd. De mensen die ook lid zijn van die websites zijn zeker weten open voor nieuwe contacten, maar ook zij hebben mogelijk sociale problemen en betrekken je bijvoorbeeld daardoor niet direct bij de groep. En dat maakt verder niet zo heel veel uit, want je sluiten je in ieder geval niet buiten en er zijn vast wel mensen met wie je kan optrekken.quote:
Voor jou lijkt het me juist beter dat wél te doen eigquote:Op vrijdag 14 december 2012 22:39 schreef FAUSTINO het volgende:
Vier dit jaar geen nieuwjaar om persoonlijke redenen. Boeiend! Laat mij maar lekker met rust die dag
Explain yourself?quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor jou lijkt het me juist beter dat wél te doen eig
Ik meen dat jij degene was die in het op de dood van Tim Ribberink geënte pest-topic wat suicide-neigingen ten toon spreidde..quote:
En als dat zo is moet ik dan maar ergens heen gaan? Nee dank je daar pas ik voor en heb daar helemaal geen behoefte aan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik meen dat jij degene was die in het op de dood van Tim Ribberink geënte pest-topic wat suicide-neigingen ten toon spreidde..
Was juist een goed bedoelde opmerking, geen rotte.. Ik wil juist graag dat je lol hebt en niet down bentquote:Op vrijdag 14 december 2012 23:39 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En als dat zo is moet ik dan maar ergens heen gaan? Nee dank je daar pas ik voor en heb daar helemaal geen behoefte aan.
Dat zal vast goed bedoeld zijn echter voel mij niet echt thuis bij ander volk dan de eigen en dat ligt op het moment allemaal niet zo makkelijk. Heb verder ook geen behoefte in familie nou daar heb ik eigenlijk niet eens contact mee sinds mijn geboorte.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Was juist een goed bedoelde opmerking, geen rotte.. Ik wil juist graag dat je lol hebt en niet down bent
die katten in je foboquote:Op vrijdag 14 december 2012 23:44 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dat zal vast goed bedoeld zijn echter voel mij niet echt thuis bij ander volk dan de eigen en dat ligt op het moment allemaal niet zo makkelijk. Heb verder ook geen behoefte in familie nou daar heb ik eigenlijk niet eens contact mee sinds mijn geboorte.
Originele formaat zijn ze.quote:Op zaterdag 15 december 2012 05:37 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
die katten in je fobokan je die ook ergens in t groot zien op interet
?
spacende shit man waar haal je die vandaanquote:Op zaterdag 15 december 2012 12:52 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Originele formaat zijn ze.
[ afbeelding ]
Overal en ergensquote:Op zaterdag 15 december 2012 15:28 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
spacende shit man waar haal je die vandaan?
Het zijn denk ik gewoon de dagen dat het het pijnlijkst is. Veel mensen zijn eenzaam. Ook wel jonge mensenquote:Op zondag 16 december 2012 00:10 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat je ook doet, weet dat het maar 1 dag duurt. Dus zelfs al ben je alleen, dan is er altijd nog volgend jaar om er wat van te maken.
Wel raar eigenlijk dat de eerste week van januari de meeste zelfdodingen telt, en niet de laatste week van december.quote:Op zondag 16 december 2012 20:37 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het zijn denk ik gewoon de dagen dat het het pijnlijkst is. Veel mensen zijn eenzaam. Ook wel jonge mensen
Eenzaam in gezelschap is vaak wel beter dan eenzaam alleen. Dan valt je dag misschien tegen, maar je hebt nog iets.quote:Op zondag 16 december 2012 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wel raar eigenlijk dat de eerste week van januari de meeste zelfdodingen telt, en niet de laatste week van december.
Je kan ook eenzaam zijn in gezelschap.
Dit dus.quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:07 schreef Ernemmertje het volgende:
Zeik niet ik ben ook alleen met mijn kids tijdens oud & nieuw. Heerlijk hoor.
Dat, vorig jaar zat ik ook alleen, ik vond het helemaal niet zo erg.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:57 schreef Xetran het volgende:
Ik zit ook alleen, ik zie niet wat er zo erg aan is. Het is maar een avond hoor.
Zo erg is het ook niet. En bovenal is kerstmis en nieuw jaar gewoon een commercieel iets geworden. En vraag mij echt af als je de mensen er zo mee bezig ziet of ze er echt zo gelukkig van worden als ze claimen.quote:Op zondag 16 december 2012 21:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat, vorig jaar zat ik ook alleen, ik vond het helemaal niet zo erg.
In het topic voor 25-35 jarigen heeft iemand al een voorstel gedaan voor een oud & nieuw feestje.quote:Op zondag 16 december 2012 23:45 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Hoe oud ben je overigens? Er zijn diverse topics (naar leeftijdscategorie) op Fok om nieuwe mensen te leren kennen.
Het zijn ook gewoon dagen die praktisch uitkomen. Met die dagen zijn bijna alle mensen vrij. En met Oud en Nieuw heeft iedereen tijd om dronken te worden. Dat is het mooie van die dagen.quote:Op zondag 16 december 2012 22:45 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Zo erg is het ook niet. En bovenal is kerstmis en nieuw jaar gewoon een commercieel iets geworden. En vraag mij echt af als je de mensen er zo mee bezig ziet of ze er echt zo gelukkig van worden als ze claimen.
Zie iedereen dan nu rennen de winkels af om alles maar te regelen. Word je ook niet vrolijk vanquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het zijn ook gewoon dagen die praktisch uitkomen. Met die dagen zijn bijna alle mensen vrij. En met Oud en Nieuw heeft iedereen tijd om dronken te worden. Dat is het mooie van die dagen.
Als je het toch niks vindt, waarom zeur je danquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:17 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Zie iedereen dan nu rennen de winkels af om alles maar te regelen. Word je ook niet vrolijk van
Ah nu zeur ik moet je eens weten dat de hele dag dit soort gezeik over mij heen krijg van die gezellige mensen welke kerst gaan vieren. Het is nog net niet dat ze er een burn-out aan over houden door de voorbereidingen van hun grote kerstspektakelquote:Op dinsdag 18 december 2012 13:20 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als je het toch niks vindt, waarom zeur je dan
Met frisse moed het nieuwe jaar tegemoet.quote:Op zondag 16 december 2012 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wel raar eigenlijk dat de eerste week van januari de meeste zelfdodingen telt, en niet de laatste week van december.
Je kan ook eenzaam zijn in gezelschap.
Als je denkt dat dit echt een fobie of angststoornis zou kunnen zijn, ga dan in therapie.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:37 schreef Pulzzar het volgende:
Dit probleem zit er voor mij aan te komen. Het is de afgelopen jaren ook gebeurd en ik voelde me toen heel suicidaal. Ik heb last van een sociale angst. Het idee dat niemand me aardig vindt, zit zo diep in mij dat ik bij voorbaat mensen uit de weg ga. Maar behoefte aan sociaal contact heb ik zeker.
Mijn vraag is eigenlijk wat ik kan doen om te voorkomen dat ik met Oud & Nieuw alleen thuis zit.
Ik zit in therapie. Ik heb weet ik hoeveel therapie's gevolgd, maar ik kom er weinig verder mee. Vooral wat betreft de sociale angst blijf ik erg in hetzelfde hangen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:30 schreef Woutjeh het volgende:
[..]
Als je denkt dat dit echt een fobie of angststoornis zou kunnen zijn, ga dan in therapie.
Baadt het niet, dan schaadt het niet.
Gun jezelf een leven, want je bent een leven waard.
Je klinkt nog positief. Sowieso goed dat je nog mensen hebt proberen te bereiken. Ook zit je nu in therapie en dat lijkt me ook positief. Je zou zeggen dat het zo niet veel slechter kan gaan komend jaar.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:09 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik zit in therapie. Ik heb weet ik hoeveel therapie's gevolgd, maar ik kom er weinig verder mee. Vooral wat betreft de sociale angst blijf ik erg in hetzelfde hangen.
Ik ben er dus nog, maar ik heb oud & nieuw alleen doorgebracht. Ik had wel wat pogingen gedaan om vooraf mensen te bellen, maar die kreeg ik niet te pakken. En dan wordt de drempel al erg hoog voor mij om nog een keer te bellen. Er komt een soort van gevoel naar boven dat mensen niet op mij zitten te wachten. En dan is de neiging om mezelf te isoleren heel groot.
Zolang het contact oppervlakkig blijft, durf ik het wel aan. Maar ik vermijd de diepere band, uit angst dat ik teleurgesteld ga worden.
Ik hoop dat ik dit jaar de kracht vind om zelf patronen te doorbreken.
Ben jij ook alleen somsquote:Op dinsdag 31 december 2013 00:42 schreef -Bushok het volgende:
KickjeIk was erg benieuwd hoe het nu met Pulzzar gaat. Dit jaar niet meer alleen?
Ik kon mij er toendertijd wel in herkennen, nu niet meer. Waarschijnlijk dat ik mij toen wel erg eenzaam voelde.quote:
Klopt inderdaadquote:Op dinsdag 31 december 2013 01:03 schreef Dale. het volgende:
Oke. Ben zelf ook een keer alleen geweest met oud en nieuw. En boeide mij opzich niet zoveel. Was gewoon een avond zoals alle andere. Zoals vanavond, ook alleen, dus waarom morgen niet?
We moeten ons eens niet zo laten indoctrineren door wat de maatschappij verwacht/wil van je.
Heb vanmiddag nog in een topic van hem gezeten, ik had begrepen dat tenzij hij nog snel wat nieuws ondermeent, is ie dit jaar toch weer alleen (omdat een vriend van hem af had gezegd ofzo).quote:Op dinsdag 31 december 2013 00:42 schreef -Bushok het volgende:
KickjeIk was erg benieuwd hoe het nu met Pulzzar gaat. Dit jaar niet meer alleen?
Ja zie het, R&P / Dezelfde problemen blijven terugkomenquote:Op dinsdag 31 december 2013 01:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb vanmiddag nog in een topic van hem gezeten, ik had begrepen dat tenzij hij nog snel wat nieuws ondermeent, is ie dit jaar toch weer alleen (omdat een vriend van hem af had gezegd ofzo).
De So What? Doen! erg leuke tent met vriendelijke mensenquote:Op dinsdag 31 december 2013 01:47 schreef Pulzzar het volgende:
Ik zou morgen naar een tentje kunnen gaan in Gouda. Ik heb daar pas vrijwilligerswerk gedaan.
Kijk, met dit soort posts komen mensen die zich kut voelen nou eigenlijk nergens. Ze moeten het zelf doen ja, maar ga niet roepen dat ze er overheen MOETEN komen en dat ze zich niet in slachtofferrol moeten plaatsen. Dat het allemaal wel meevalt en ook wel goedkomt. Dat soort opmerkingen helpen (imo) juist niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:47 schreef Gregor1994 het volgende:
Zie zulke problemen wel vaker bij mensen, vaak ligt het aan onzekerheid. Je moet eroverheen komen TS. Ik wil niet raar doen of wat dan ook, maar weet je wat nou echt geen nut heeft in het leven? Jezelf steeds maar weer in een slachtoffer rol plaatsen, dit merk ik bij mensen om me heen. Met deze mensen is het soms ook maar beter om niet mee om te gaan, want ze staat erg negatief in het leven. Je zoekt al hulp door in therapie te gaan lees ik, echter moet je het toch uiteindelijk zelf doen!
So What? Die ken ik niet. Weleens van gehoord: is dat die tent bij de ING?quote:Op dinsdag 31 december 2013 02:37 schreef maniack28 het volgende:
[..]
De So What? Doen! erg leuke tent met vriendelijke mensen
De So What zit in aan de Vest, dat is tegenover de Gonz aan de kant van Fitform. Maar de Gonz is ook een leuke plek, iets "alternatiever". Kwam er vroeger regelmatig, maar woon nu in Utrechtquote:Op dinsdag 31 december 2013 02:45 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
So What? Die ken ik niet. Weleens van gehoord: is dat die tent bij de ING?
Ik was van plan misschien naar Studio Gonz te gaan.
Gonz is idd wel een bazen tent komen mooie emo meisjes😳quote:Op dinsdag 31 december 2013 02:45 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ga gewoon naar de So What!quote:Op dinsdag 31 december 2013 02:45 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik weet helaas geen antwoord op jouw vraag, maar ik wens je vandaag én voor 2014:quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:37 schreef Pulzzar het volgende:
Dit probleem zit er voor mij aan te komen. Het is de afgelopen jaren ook gebeurd en ik voelde me toen heel suicidaal. Ik heb last van een sociale angst. Het idee dat niemand me aardig vindt, zit zo diep in mij dat ik bij voorbaat mensen uit de weg ga. Maar behoefte aan sociaal contact heb ik zeker.
Inderdaad. Voorbeeld: Na gepoogd te hebben om weer onder de mensen te komen ben ik er achter gekomen dat mensen stiekem toch niet in mij geïnteresseerd zijn, terwijl ik ze al een langere tijd ken. Dat kan op z'n minst deels aan mezelf liggen. Daar moet ik nog achter zien te komen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 02:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kijk, met dit soort posts komen mensen die zich kut voelen nou eigenlijk nergens. Ze moeten het zelf doen ja, maar ga niet roepen dat ze er overheen MOETEN komen en dat ze zich niet in slachtofferrol moeten plaatsen. Dat het allemaal wel meevalt en ook wel goedkomt. Dat soort opmerkingen helpen (imo) juist niet.
Daarom zijn ze waarschijnlijk Fokkerquote:Op dinsdag 31 december 2013 06:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ga gewoon naar de So What!
Wat zijn er veel Fok!kers zonder vrienden, zeg
Mooie gedichtjesquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:39 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik weet helaas geen antwoord op jouw vraag, maar ik wens je vandaag én voor 2014:
"Ik wens je een ster aan de hemel
een lied dat klinkt door de nacht
en ergens iemand op aarde
die naar je uitkijkt en steeds op je wacht.
Ik wens je een hand op je schouders
als je soms weent van verdriet,
ook de steun van troostende woorden
van iemand die zijn hulp aanbiedt.
Ik wens je een hart vol dromen
die't leven mooier zien en waaraan
jezelf veel kan veranderen met je eigen
handen en je vingers alle tien."
En ook misschien wat cliché, maar er zit toch wel waarheid in:
"When you are feeling alone like no one cares,
it ain't true cuz every night, someone thinks about you before they go to sleep.
At least fifteen people in this world love you. The only reason someone would ever hate you is because they want to be just like you.
There are at least two people in this world that would die for you.
You mean the world to someone.
Someone that you ain't even know exists loves you.
When you make the biggest mistake ever, something good comes from it.
When you think the world has turned its back on you, take a look.
Always remember the compliments you've received.
Forget the rude remarks and always remember that you are not alone."
Alvast een Gelukkig Nieuwjaar TS
Dank je, die gedichten wens ik jou ook voor 2014.quote:
Wow.. mooie tekst zegquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:39 schreef complicate het volgende:
[..]
Ik weet helaas geen antwoord op jouw vraag, maar ik wens je vandaag én voor 2014:
"Ik wens je een ster aan de hemel
een lied dat klinkt door de nacht
en ergens iemand op aarde
die naar je uitkijkt en steeds op je wacht.
Ik wens je een hand op je schouders
als je soms weent van verdriet,
ook de steun van troostende woorden
van iemand die zijn hulp aanbiedt.
Ik wens je een hart vol dromen
die't leven mooier zien en waaraan
jezelf veel kan veranderen met je eigen
handen en je vingers alle tien."
En ook misschien wat cliché, maar er zit toch wel waarheid in:
"When you are feeling alone like no one cares,
it ain't true cuz every night, someone thinks about you before they go to sleep.
At least fifteen people in this world love you. The only reason someone would ever hate you is because they want to be just like you.
There are at least two people in this world that would die for you.
You mean the world to someone.
Someone that you ain't even know exists loves you.
When you make the biggest mistake ever, something good comes from it.
When you think the world has turned its back on you, take a look.
Always remember the compliments you've received.
Forget the rude remarks and always remember that you are not alone."
Alvast een Gelukkig Nieuwjaar TS
En je hebt groot gelijk met deze woorden..... Liefde isquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:18 schreef complicate het volgende:
[..]
Dank je, die gedichten wens ik jou ook voor 2014.
P.S. liefde en geluk is/zijn besmettelijk, laat ons allemaal wat liefde verspreiden
Komt uit (1001 gedichten) , maar ik maak ook soms persoonlijke gedichten als ik iemand heel goed ken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:36 schreef F1978 het volgende:
[..]
Wow.. mooie tekst zeg![]()
Mooi romantisch hoor
Dank je welquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:18 schreef complicate het volgende:
[..]
Dank je, die gedichten wens ik jou ook voor 2014.
P.S. liefde en geluk is/zijn besmettelijk, laat ons allemaal wat liefde verspreiden
Tja... ik gun hem zeker wel een gelukkig leven... soms is het best jammer voor veel mensen hier op FOK! in wat voor situatie ze zitten.quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:45 schreef complicate het volgende:
[..]
Komt uit (1001 gedichten) , maar ik maak ook soms persoonlijke gedichten als ik iemand heel goed ken.
Maar goed, TS heeft denk ik niets aan die gedichten , maar meer iemand nodig die hem wat warme liefde geeft, net als meeste mensen. Maar ok, hij zit in een vervelende patroon, en hopelijk vind hij diep in zijn hart de innerlijke kracht om het te overwinnen.
Magnetronkoffie vind ik eigenlijk een top-user , ik kan zijn intelligentie en graag-mensen-willen-helpen waarderen. Er zijn weinig mensen die anderen helpen 'graag doen' omdat meeste zijn toch meer met zichzelf bezig zijn. Dus vind ik dat top dat er nog mensen zijn zoals hem o.a. die anderen 'graag helpen'quote:Op dinsdag 31 december 2013 13:48 schreef F1978 het volgende:
[..]
Tja... ik gun hem zeker wel een gelukkig leven... soms is het best jammer voor veel mensen hier op FOK! in wat voor situatie ze zitten.
Gelukkig zijn er mensen zoals wij o.a. die mensen hier op FOK! proberen te helpen, soms lukt dat, soms niet.. maarja je doet wat je kan he
Ok... dat wist ik niet van hem, maar goed te horen..... hoe meer mensen positief zijn en meehelpen, hoe beter FOK! uiteindelijk wordtquote:Op dinsdag 31 december 2013 13:58 schreef complicate het volgende:
[..]
Magnetronkoffie vind ik eigenlijk een top-user , ik kan zijn intelligentie en graag-mensen-willen-helpen waarderen. Er zijn weinig mensen die dat 'graag doen' omdat meeste zijn toch meer met zichzelf bezig zijn. Dus vind ik dat top dat er nog mensen zijn zoals hem o.a. die anderen 'graag helpen'
Heb hetzelfde meegemaakt en uit persoonlijke ervaring kan ik dit wel mededelen. Heeft mij geholpen, je moet niet altijd naar het verleden kijken.quote:Op dinsdag 31 december 2013 02:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kijk, met dit soort posts komen mensen die zich kut voelen nou eigenlijk nergens. Ze moeten het zelf doen ja, maar ga niet roepen dat ze er overheen MOETEN komen en dat ze zich niet in slachtofferrol moeten plaatsen. Dat het allemaal wel meevalt en ook wel goedkomt. Dat soort opmerkingen helpen (imo) juist niet.
Dit ja. 1 keer ergens anders Oud&Nieuw gevierd en vond dat ook 10 keer leuker dan anders. Vanavond weer gewoon thuis met wat vuurwerk en hapjes.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:34 schreef dennenappelmoes het volgende:
Ik zit vanavond alleen bij m'n ouders thuis (die zijn wel aardig, dus dat is geen probleem), maar verder zal ik me vervelen. Ik ken niemand waar ik even naartoe kan, of uitnodigen ofzo.
Ik vind het dan ook wel lastig worden wanneer ik na oud & nieuw mensen hoor zeggen hoe leuk ze het hebben gehad, en dan denk ik: kijk mij dan een beetje saai thuis zitten.
Maar misschien volgende keer beter. 'T is maar 1 avond/nacht, en die is ook zo weer voorbij, dus zo erg is het ook niet.
Tja, ik ben met mijn familie thuis, maar vind het prima zo... ben alleen geen fan van knalvuurwerk dus ben blij als dat voorbij is.. verder lekker eten en wat drinken en vuurwerk kijken en voordat je het weet is het weer voorbij allemaal en dan lekker uitslapenquote:Op dinsdag 31 december 2013 16:10 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dit ja. 1 keer ergens anders Oud&Nieuw gevierd en vond dat ook 10 keer leuker dan anders. Vanavond weer gewoon thuis met wat vuurwerk en hapjes.
Tof!quote:Op woensdag 1 januari 2014 01:49 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ben dit keer niet alleen. Ben naar studio Gonz gegaan en is gezellig!
Happy newyear everyone!
Held!quote:Op woensdag 1 januari 2014 01:49 schreef Pulzzar het volgende:
Happy newyear everyone!
Fijn dat je het gezellig hebt gehadquote:Op woensdag 1 januari 2014 01:49 schreef Pulzzar het volgende:
Happy newyear everyone!
Ik heb wel laten weten dat ik het niet op prijs stelde.quote:Op woensdag 1 januari 2014 05:41 schreef Flow3r het volgende:
Ik las ergens dat een vriend af had gezegd omdat ie vergeten was dat ie naar familie ging...
Is een assertiviteitscursus of een cursus zelfredzaamheid niks voor jou?
Stichting MEE regelt die voor zover ik weet.
Ik bedoel eigenlijk; als mij dat was overkomen had ik gezegd dat ie zijn familie maar mooi af moest bellen omdat ik er op gerekend had ,of anders had ik gezegd dat het prima was als ie naar familie ging, maar dat ie dan toch mooi mij mee zou kunnen nemen omdat ik nu door zijn schuld alleen zat, en dat we na de familiedingen nog effe de stad in zouden kunnen gaan of zo![]()
Ik had me niet af laten schepen op het laatste moment, maar daar heb je wel een bekkie voor nodig![]()
Assertief zijn kan je leren
Dat zou best kunnen, maar aan de andere kant moet je niet teveel bij jezelf gaan zoeken want dan kom je geen steek verder.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:38 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik heb wel laten weten dat ik het niet op prijs stelde.
Ik heb vaak van dit soort problemen gehad. Ik ken haast niet anders of mensen hebben het te druk voor mij of hebben 'dingen' aan hun hoofd. Als je zoiets vaak overkomt, ga je toch denken dat mensen in het algemeen je niet moeten, dat het aan jezelf ligt en dat mensen niet graag met je willen omgaan. De drempel om aan iemand te vragen een keer iets leuks te doen, wordt op den duur héééél hoog.
Misschien heb ik toch wel de verkeerde mensen getroffen en is mijn 'fout' dat ik zo aan afwijzing gewend ben dat ik onbewust dat soort mensen opzoek.
thanxquote:Op woensdag 1 januari 2014 22:18 schreef Flow3r het volgende:
Veel succes, wie weet wat 2014 nog gaat brengen voor jou
Je bent goed bezig manquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:20 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ga een assertiviteitstraining volgen. Over een paar weken heb ik mijn intake.
Stichting MEE is over het algemeen trouwens bedoeld voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking, meestal niet voor psychische issues. In Gouda heb ik ook een poos bij MEE gezeten, omdat ze daar psychische problemen (lees persoonlijkheidsstoornissen) als beperking rekenen, maar bij de meeste vestigingen is dat niet.
MEE had me destijds geholpen met het aanvragen van persoonlijke begeleiding van Kwintes, waar een hoop papierwerk bij komt kijken.
Ik heb mijn oud&nieuw doorgebracht bij mijn studentenvereniging en bij mijn familie + hun vrienden. Ook voor het eerst trouwens dat het zo is gegaan, maar het is me wel goed bevallen.quote:
mooi zo man!quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:26 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb mijn oud&nieuw doorgebracht bij mijn studentenvereniging en bij mijn familie + hun vrienden. Ook voor het eerst trouwens dat het zo is gegaan, maar het is me wel goed bevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |