De romana is errug goed!quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:32 schreef Apotheose het volgende:
[ afbeelding ]
en daar ga ik nu maar mee aan de slag.
klinkt heerlijk. Hoe kruid je het zwijn?quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Vooraf een pastinakenroomsoep, rack van wild zwijn met een rode wijn saus, roseval aardappels met spek en rozemarijn en worteltjes en erwtjes in witte wijn en boter gekookt
Wildkruidenmix zonder zout, wat zout, peper. Braad het aan en gaar het langzaam in de oven.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
klinkt heerlijk. Hoe kruid je het zwijn?
mmm heerlijk mals varkensvleesquote:Op zaterdag 15 december 2012 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wildkruidenmix zonder zout, wat zout, peper. Braad het aan en gaar het langzaam in de oven.
Met een saus van heel ingekookte rose wijn, fond,jeneverbes, laurier afgemonteerd met boter en een scheut grand marnierquote:Op zaterdag 15 december 2012 20:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
mmm heerlijk mals varkensvlees
Nodig me alsjeblieft een keer uit topchefquote:Op zaterdag 15 december 2012 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met een saus van heel ingekookte rose wijn, fond,jeneverbes, laurier afgemonteerd met boter en een scheut grand marnier
Het is niet moeilijk, je moet er alleen maar moeite voor doen ( ik bedoel het zelf maken, niet het uitgenodigd worden)quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nodig me alsjeblieft een keer uit topchef
Ik woon alleen en dan heb ik en teveel over en geen zin om voor mezelf zo uitgebreid te koken. Kook alleen uitgebreid voor visite en dat is helaas al even geleden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk, je moet er alleen maar moeite voor doen ( ik bedoel het zelf maken, niet het uitgenodigd worden)
Als ik hetero was zou ik het wel weten, je bent jong, mooi en Single.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:40 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik woon alleen en dan heb ik en teveel over en geen zin om voor mezelf zo uitgebreid te koken. Kook alleen uitgebreid voor visite en dat is helaas al even geleden.
Blikje wel open maken voor je dit doet!quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:18 schreef boertie het volgende:
Champignonsoep uit blik. Letterlijk, gewoon blikje op sudderpit verwarmen en leeglepelen![]()
Hmmzz zou niet misstaan in m'n studententijd die ik nooit heb gehad![]()
checkquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blikje wel open maken voor je dit doet!
Als je het niet doet ontploft het blikje, scherven blik en kokend hete soep door de keuken, je zal het maar in je ogen krijgen..quote:
In een pannetje doen is nog gemakkelijker.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:25 schreef boertie het volgende:
Sowieso wel handig om het van tevoren te doen want een koud blik is makkelijker open te maken dan een warme.
..wel veel werkquote:Op zaterdag 15 december 2012 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In een pannetje doen is nog gemakkelijker.
Christ, als je dat veel werk vind, ben je echt lui.quote:
haha dankjequote:Op zaterdag 15 december 2012 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik hetero was zou ik het wel weten, je bent jong, mooi en Single.
Ik lig op de bank met een biertje naar een snurkende pup te luisterenquote:Op zaterdag 15 december 2012 22:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha dankje.
Nu gezellig aan het borrelen met de buurvrouw en choconootjes
quote:Op zondag 16 december 2012 10:57 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Broodje Huisgemaakte Filet Américain
Altijd lekker.
Old Amterdamquote:Op zondag 16 december 2012 11:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Maanzaadbolletje met omelet en een plak old amsterdam+ thee
En eet je die dikke vetrand ook op?quote:Op zondag 16 december 2012 17:50 schreef Gripper het volgende:
Zo een entrecote -met lekkere dikke vetrand- bakken, erbij een grote kom sla, stokbrood en aïoli
Bittergarnituur was 3 vlammetjes, 2 kipnuggets, een bitterbal en 2 minimexicano's. Avondeten was patat met een 1/2 pikanto en 1/2 nasischijf. Maar wel goed afgesloten met een schaaltje yoghurt met perzik en een peerquote:Op zondag 16 december 2012 17:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Bittergarnituur op feestje.
Vnv patat
quote:Op zondag 16 december 2012 20:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bittergarnituur was 3 vlammetjes, 2 kipnuggets, een bitterbal en 2 minimexicano's. Avondeten was patat met een 1/2 pikanto en 1/2 nasischijf. Maar wel goed afgesloten met een schaaltje yoghurt met perzik en een peer
Neenee, die snij ik eraf na het bakken. Of kun je daar ook nog wat lekkers mee?quote:Op zondag 16 december 2012 18:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En eet je die dikke vetrand ook op?
Er zijn wel mensen die het opeten, maar ik vraag me altijd af hoeveel mensen, vandaar dat ik het vroeg. ;-)quote:Op zondag 16 december 2012 20:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Neenee, die snij ik eraf na het bakken. Of kun je daar ook nog wat lekkers mee?
T was lekker!
quote:Het speciaaltje is alléén verkrijgbaar bij Febo. Deze unieke snack is gevuld met pittg gehakt en ui. Voor degene die eens iets echt speciaals willen!
50% rundergehakt, 50% varkensgehakt, kruiden, groenten, uien en eiwit.
Lijkt me lekkerquote:Op maandag 17 december 2012 13:55 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Speciaaltje van de FEBO:
[ afbeelding ]
[..]
Heeft echt een dikke laag nodig. Kruidenroomkaas gebruikt? Ik vind roomkaas met pesto erg lekker en smaakvol.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:10 schreef Iemand91 het volgende:
Pasta spul was lekker, kip proefde ik helaas de roomkaas erg weinig van (dacht dat ik genoeg erop had gesmeerd)...
Volgende keer dus maar wat meer erop smeren dan. Verder best te doen; 't drijft alleen wel in het vet van de spek.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heeft echt een dikke laag nodig. Kruidenroomkaas gebruikt? Ik vind roomkaas met pesto erg lekker en smaakvol.
Wat een trieste kerstlunchquote:Op donderdag 20 december 2012 11:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Kerstlunch op werk: broodjes frikandel, broodjes kroket, broodjes kaas, westlandse slaatjes en mandarijnen.. Heb het gebak dit keer overgeslagen
Haha ja maar wel lekker. Maandag weer een kerstlunch op werk en dan met luxe belegde broodjesquote:
Ah, die kombi kende ik nog niet, wel met meirapen ipv aardappels, das heel britsquote:Op donderdag 20 december 2012 17:32 schreef golfer het volgende:
Hutspot van knolselderij (i.p.v. aardappels)
Werden 2 kommen soep met als toetje yoghurt en kiwi's. Nu thee met merci.quote:Op vrijdag 21 december 2012 08:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond boerenkool met worst.
Moet ik hierbij aan witte zoete wijntjes denken of ga ik compleet de mist in? :pquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Aan het borrelen met Duitse salamiworst en notenmix
Toastjes lekkerrrr!quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:33 schreef uniekhoorn het volgende:
ui/balsamico chips van de Lidl, toastjes met gerookte zalm, filet americain en huzarensalade
Ja tis eigenlijk nepborrelenquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:27 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Moet ik hierbij aan witte zoete wijntjes denken of ga ik compleet de mist in? :p
Kan ook lekker zijn! Drink ik meestal op zondagmorgen! Of met een scheutje Passoa er doorheen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja tis eigenlijk nepborrelen. Heb verse jus erbij.
Ik ook soms met een scheutje passoa maar dan gewone jus i.p.v. verse. Lekker zoetquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:38 schreef bjanaan het volgende:
[..]
Kan ook lekker zijn! Drink ik meestal op zondagmorgen! Of met een scheutje Passoa er doorheen.
Ja zoet spul ja, 'borrel'-ze!quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik ook soms met een scheutje passoa maar dan gewone jus i.p.v. verse. Lekker zoet
quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Rillettes van kip en ganzenvet, sous vide gegaard met rozemarijn, geserveerd met walnoten.
Als hoofdgerecht 'Hestons perfect beef', 26 uur gegaard ribsteak (50 graden). Wilde we serveren met Hestons' mushroom ketchup. Blijkt alleen dat er in de aflevering van In search of perfection een fout zit, die alle bloggers die ook zogenaamd dit recept gemaakt hebben 1:1 hebben overgenomen. Namelijk het toevoegen van 75 gram zout om champignon-extract te krijgen.
Je krijgt inderdaad van 1,5KG champignons een mooi extract, 550 ml ongeveer. Met daarin 75 gram zout. Totaal oneetbaar dus. Had waarschijnlijk 7,5 gram moeten zijn.
Het rundvlees was echt geweldig geworden (filmpje volgt nog). Eerst met gasbrander aangebakken, daarna dus ruim 24 uur in de oven, vervolgens bakken, en eten. Wildachtige smaak, geen peper of zout toegevoegd.
Had vooraf een rundvlees bouillon met zacht vlees, met oostenrijkse mergknoedels en kasenockerlnquote:Op zaterdag 22 december 2012 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Hap slik avondeten
Soep
Gaar gekookte pasta met een gladde saus
Pudding
monchoutaartquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Net: 2 flesjes amstel, knoflookolijfen, chorizo, leverworst, droge worst, chocoladepinda's, cashews, nagelkaas, paprikachips, punt monchoutaart, rookvlees met roomkaas.
Kortom, verjaardag
Nu een zuurkoolovenschotel in de oven, daarbij een rood wijntje
Kaas en port zie ik dan weer als desertquote:Op zondag 23 december 2012 19:03 schreef PdeHoog het volgende:
Vandaag het restantje van het pre-kerstdiner van gisteravond: kaas en port vooraf. Straks lam, aardappelpuree en ratatouille.
Was ook een idee geweest, maar ik begon er om half 5 al meequote:Op zondag 23 december 2012 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kaas en port zie ik dan weer als desert
quote:Op zondag 23 december 2012 22:37 schreef Zo-is-dat het volgende:
Net met zachte geitenkaas gevulde peppadews
quote:Op zondag 23 december 2012 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Kaasfondue
Bockwurst met curry
Salade.
Heerlijkquote:Op maandag 24 december 2012 09:26 schreef cinnamon_M het volgende:
Zaterdag vijf-gangen kerstmenu bereid met vriendin (risottoballetjes met tomatensaus, salade, venkelsoep met zalm, lamsrack met portsaus, gratin dauphinois, pastinaak en pompoen uit de oven, spinazie, en toe trifle), gisteren kreeft gegeten en vanavond reestoof!
Toch wel eentje waarbij de sugo uren heeft staan pruttelen ?quote:Op maandag 24 december 2012 17:22 schreef golfer het volgende:
Straks een simpele spaghetti bolognese.
als ontbijt?quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
Toch wel eentje waarbij de sugo uren heeft staan pruttelen ?
Edit: ik eet wildzwijn, volgens mij is de stoof heel lekker geworden
Uiteraard.quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:42 schreef computergirl het volgende:
Toch wel eentje waarbij de sugo uren heeft staan pruttelen ?
Wel grappig dat jij vaak hetzelfde eet maar dan ook met Kerstquote:Op dinsdag 25 december 2012 13:22 schreef uniekhoorn het volgende:
Boterham huzarensalade, boterham tartaar (tomaat/ui/komkommer/curry), beschuitje kaas, beschuitje jam en een verse plak suikerbrood met roomboter.
Vanavond chinees
Ik hou van simpel en van ritme....quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wel grappig dat jij vaak hetzelfde eet maar dan ook met Kerst
Jammer dat het kerstbuffet niet zo lekker wasquote:Op dinsdag 25 december 2012 19:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik hou van simpel en van ritme....
Buffet was niet zo maar natuurlijk wel weer veel te veel gegeten.
Morgen een vreetpakket op het werk, daarna gourmetten, bleeh geen zin in.
Beterschap FFT, heel vervelend om nu ziek te zijn
nee als diner, maar het was idd super lekker.quote:Op dinsdag 25 december 2012 13:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
als ontbijt?ik heb nu perenthee en een peer
Het allerlekkerst wat je maar kan maken , heerlijk! Jaloersquote:Op woensdag 26 december 2012 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Wildstoofpotje aan het maken, spruitjes, rode kool, peertjes,
Bloemkoolsoep vooraf
euh, nee hoor, ik kan nog lekkerder zaken maken. Dit is restjesverwerking van gisterenquote:Op woensdag 26 december 2012 15:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Het allerlekkerst wat je maar kan maken , heerlijk! Jaloers
Wij gaan straks ook gourmetten, wel zin inquote:Op woensdag 26 december 2012 15:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Op het werk hadden we: suikerbrood, stol, boters, droge worst, koekjes, kaasstengels, chocolade kransjes, chocolade kerstballen, walnoten, banketstaaf, pinda's, borrelnoten, frisdrank, jus....
Straks gourmetten, geen zin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker!!!quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Tortellini met room, ham, kaas en parmezaan uit de oven
Oei das idd wel erg laat!quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:24 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Zo de sukade opzetten, ik hoop dat het een beetje op tijd klaar is, maar ben bang dat het een latertje wordt vandaag...
kleine lust het niet, dus die krijgt kip met rijst
Had ik ook toen ik nog thuis woonde op zaterdag. Was 's middags soep en 's avonds gewoon broodjes met belegquote:Op zaterdag 29 december 2012 16:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Restje pasta saus van gister overgehouden, beetje spagethi klaarmaken en maaltijdje voor mij. Ouders willen alleen brood eten, ik wil iets van warme hap!
Precies hetzelfde hier!quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Had ik ook toen ik nog thuis woonde op zaterdag. Was 's middags soep en 's avonds gewoon broodjes met belegIk was/ben zo'n fan van warm eten dat ik in ieder geval zorgde voor een lekker broodje shoarma, gebakken ei, bapao of noodles ofzo.
Lekker!quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:49 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hier!![]()
En ik had een appelbeignet als toetje!
Klinkt goed, daar wil ik ook nog eens heen, komt er steeds niet van.quote:Op zondag 30 december 2012 15:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
Gelunched bij piet hein eek met truffelkroketjes op zuurdesembrood met huisgenootjes mayo erbij
Is zeker leuk om een keer heen te gaan, leuk ook door de week als de winkel en showroom ook open zijn. Mijn vriend had een plankje met pompoensoep, zuurdesembrood, tapenade, geroosterde groente en kaasjes was ook erg lekker.quote:Op zondag 30 december 2012 20:10 schreef Jula123 het volgende:
[..]
Klinkt goed, daar wil ik ook nog eens heen, komt er steeds niet van.
Zometeen hutspot met spinaziekaasburger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |